Waarom via de loopbrug? Er ligt toch tegenwoordig gewoon een stuk perron tussen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:40 schreef Socios het volgende:
Van spoor 6 naar spoor 1b en dat ook nog eens via de `oude´ loopbrug.
Ik heb nog nooit op de incheck paal een melding gehad zoals je zei. Alleen iets in de trend van inchecken niet mogelijk of kaart geblokkeerd ofzo.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij mijn NS-reizen is het meestal zo'n 2 dagen later al gedaan?
[..]
Bij de paaltjes verschijnt op het display dan volgens mij de melding dat je naar een servicebalie moet gaan... waarschijnlijk is er voor deze oplossing gekozen omdat een brief langer onderweg is. En omdat dit niks kost.
Het licht er vooral aan van wie dat paaltje is. Die regel van 3 minuten is puur een bedenksel van NS (op het gebied van de chipkaart gaat NS z'n eigen weg), dus hoeft niet voor paaltjes van andere vervoerders te gelden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:19 schreef KapiteinT het volgende:
Over dat uit- en inchecken als je via-reis maakt: is het niet zo dat je niet 3 minuten hoeft te wachten als je bij een ander paaltje incheckt dan waar je uitgecheckt bent? Bij de metro werkte dat laatst wel.
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 04:08 schreef dennistd het volgende:
Waarom via de loopbrug? Er ligt toch tegenwoordig gewoon een stuk perron tussen?
Dat is sinds een maand het geval.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:25 schreef Maxbet het volgende:
Is dat van die koplopers nieuw dan? Voor zover ik me kan herinneren heeft er in het afgelopen jaar eigenlijk geen koploper hierop gereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Of in het digitale spoorboekje op internet:
http://www.ns.nl/spoorboekje/10a.pdf
en
http://www.ns.nl/spoorboekje/10b.pdf
Bronnen:
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-3/LM.txt
Spoorboekje Nederlandse Spoorwegen
www.ns.nl
Beargumentatie:
NS wijzigt één keer in de paar maanden de omloop van het in te zetten materieel in zogenaamde "wijzigingsbladen". Ook de dienstregeling verandert dan soms (een beetje).
[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 06-05-2011 21:38:01 ]
Dan ga je de één minuut overstap sowieso niet halen. Wil je kans hebben dan moet je sneltrein om x:32.30 langs het perron in Groningen staan met de deuren geopend.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.
Bron: geen
Beargumentatie: behoud nostalgie op het spoor
De kans is inderdaad klein dat ik het haal... Maar ja, dan maar een half uur wachten en spotten op Groningen. Dat is ook geen straf natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dan ga je de één minuut overstap sowieso niet halen. Wil je kans hebben dan moet je sneltrein om x:32.30 langs het perron in Groningen staan met de deuren geopend.
Je bent gewoon bang voor verandering, dat is het!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.
Bron: geen
Beargumentatie: behoud nostalgie op het spoor
Had eerder deze week wel een lekkere overstap op Groningen. Moest in drie minuten van 6a naar 3a om de trein richting Roodeschool te pakken. Geen probleem natuurlijk, want het bleek dat de sneltrein uit Leeuwarden toevallig op deze trein keerde (en op 3a binnenkwam) en ik dus gewoon kon blijven zittenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:32 schreef Socios het volgende:
[..]
De kans is inderdaad klein dat ik het haal... Maar ja, dan maar een half uur wachten en spotten op Groningen. Dat is ook geen straf natuurlijk.
Ik heb vooral een hekel aan nutteloze en slechte veranderingen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:35 schreef Duvel het volgende:
Je bent gewoon bang voor verandering, dat is het!
Ohw, relax! Sowieso vind ik dat heel veel treinseries aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gewoon Harlingen Haven - Nieuweschans (en daar naar Duitsland), Stavoren - Veendam, keertje door naar Delfzijl, noem maar op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
Had eerder deze week wel een lekkere overstap op Groningen. Moest in drie minuten van 6a naar 3a om de trein richting Roodeschool te pakken. Geen probleem natuurlijk, want het bleek dat de sneltrein uit Leeuwarden toevallig op deze trein keerde (en op 3a binnenkwam) en ik dus gewoon kon blijven zitten
Zodat een storing in het westen van Friesland gevolgen heeft voor de treindienst in het oosten van Groningen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, relax! Sowieso vind ik dat heel veel treinseries aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gewoon Harlingen Haven - Nieuweschans (en daar naar Duitsland), Stavoren - Veendam, keertje door naar Delfzijl, noem maar op.
Er zijn toch veel meer `langeafstandsverbindingen´ in Nederland?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:49 schreef Duvel het volgende:
Zodat een storing in het westen van Friesland gevolgen heeft voor de treindienst in het oosten van Groningen?
Men kan ook zeggen: de eeuwige zucht naar vernieuwing is niet overal goed voor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:59 schreef Ascendancy het volgende:
Kortom, je mag niet merken in het dagelijks leven dat het een verandering is.
Get over it.
Goed plan; jullie lijken wel een stelletje kiftende autistische kutkinderen af en toequote:
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
En zoveel doorgaande sporen zijn er nu niet meer op station Groningen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |