Dus dat is een uiterst hachelijk criterium. 1 keer een bus 100 meter om laten rijden en de rest van de dag is het systeem van de legquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:34 schreef James1988 het volgende:
Het gebeurt op basis van GPS of asomwentelingen, afhankelijk van waar de vervoerder voor heeft gekozen. Wanneer GPS-dekking wegvalt krijg je soms "Buiten gebruik" op de lezers, of pakken ze de laatst bekende of eerstvolgende locatie.
Bij asomwentelingen wordt er gewoon geteld hoe vaak de assen rond zijn gegaan sinds de laatste stop en bepaalt men zo de afgelegde afstand en dus de halte. Maar dat is dus ook weer afhankelijk van afvlakking van de wielen enzo...
Dat `statement´ is niet uit de `lucht gegrepen´. Dit standpunt heb ik al sinds dag 1 van bekendmaking OV-Chipkaart. Inmiddels alweer vele jaren geleden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:41 schreef Ascendancy het volgende:
leuk dat je zo'n statement maakt, maar ik hoop dat je je realiseert dat je wederom een totaal gebrek aan argumenten hebt?
Komop, geef eens een argument waarom kaartjes blijven bestaan? Heb je een inside bron? een interessante oorzaak-gevolg redenatie of is het je onderbuik die aan het borrelen is?
Aan het einde van de rit moet er een nieuw ritnummer worden ingevuld en begint de meting van voor af aan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus dat is een uiterst hachelijk criterium. 1 keer een bus 100 meter om laten rijden en de rest van de dag is het systeem van de leg
Dat is jouw standpunt. Je verkondigt het echter als een feit, terwijl je dat helemaal niet kunt weten tenzij je een insider bent bij NS, een van de andere vervoerders, of de politiek. Zolang dat niet het geval is is je standpunt niets meer dan een mening en zul je die ook als zodanig moeten presenteren, wat inhoudt: onderbouwen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat `statement´ is niet uit de `lucht gegrepen´. Dit standpunt heb ik al sinds dag 1 van bekendmaking OV-Chipkaart. Inmiddels alweer vele jaren geleden.
Ik praat geen onzin. Altijd zal men met papieren treinkaartjes met de trein kunnen blijven reizen. De OV-Chipkaart zal uiteindelijk louter gaan fungeren in de bus, tram en metro.
Agreed.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jongens zit niet zo te zeuren over de chipkaart, ieder heeft zn eigen mening. zo houden
Schei toch uit man.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:50 schreef James1988 het volgende:
Dat is jouw standpunt. Je verkondigt het echter als een feit, terwijl je dat helemaal niet kunt weten tenzij je een insider bent bij NS, een van de andere vervoerders, of de politiek. Zolang dat niet het geval is is je standpunt niets meer dan een mening en zul je die ook als zodanig moeten presenteren, wat inhoudt: onderbouwen.
Oke je hebt je statement gemaaktquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit man.
Jij zit iedere dag onterecht te zeuren over FYRA, NS Hispeed en de HSL-Zuid.
Ik laat enkel weten dat men altijd met papieren treinkaartjes kan blijven reizen wanneer het over de OV-Chipkaart gaat, waar ik zelf nooit over begin.
Nou enquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Precies, het enige probleem dat er is heet OV-chipkaart
ja begin daar ff overquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit man.
Jij zit iedere dag onterecht te zeuren over FYRA, NS Hispeed en de HSL-Zuid.
Ik laat enkel weten dat men altijd met papieren treinkaartjes kan blijven reizen wanneer het over de OV-Chipkaart gaat, waar ik zelf nooit over begin.
Wat een onzin. Ik heb mij daar nooit negatief over uitgelaten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
JIJ doet niks anders dan trollen over hoe geweldig we dat aantoonbaar kansloos falende kutproduct wel moeten vinden![]()
Ever since dat bloknootje topic ben je gewoon één grote vleesgeworden viral campaign voor de HSL en alles wat daar naar ruiktGa toch weg man
Ze roepen altijd om in de trein dat je moet uitchecken op je eindbestemming, dus met een via doe ik dat ook niet, om niet 2 keer zo duur uit te zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:19 schreef KapiteinT het volgende:
Over dat uit- en inchecken als je via-reis maakt: is het niet zo dat je niet 3 minuten hoeft te wachten als je bij een ander paaltje incheckt dan waar je uitgecheckt bent? Bij de metro werkte dat laatst wel.
Zolang je binnen het gebied van 1 vervoerder blijft kan dat. Misschien.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze roepen altijd om in de trein dat je moet uitchecken op je eindbestemming, dus met een via doe ik dat ook niet, om niet 2 keer zo duur uit te zijn.
Volgens de voorwaarden officieel niet. Maar dat de hc vrijwel altijd omroept 'en is Utrecht Centraal uw eindstation, check dat uit', vrijwaart mij er van niet uit te checken als ik met een omweggetje reis.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zolang je binnen het gebied van 1 vervoerder blijft kan dat. Misschien.
Wat voor rondje ga je maken?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:26 schreef Dr_Flash het volgende:
oh volgende week om deze tijd ben ik ergens rond Bielefeld denk ik![]()
Slagje Stockholm he, zoals eerder aangekondigd. Plus waarschijnlijk nog wel wat collaterale schadequote:
Waarom via de loopbrug? Er ligt toch tegenwoordig gewoon een stuk perron tussen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:40 schreef Socios het volgende:
Van spoor 6 naar spoor 1b en dat ook nog eens via de `oude´ loopbrug.
Ik heb nog nooit op de incheck paal een melding gehad zoals je zei. Alleen iets in de trend van inchecken niet mogelijk of kaart geblokkeerd ofzo.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij mijn NS-reizen is het meestal zo'n 2 dagen later al gedaan?
[..]
Bij de paaltjes verschijnt op het display dan volgens mij de melding dat je naar een servicebalie moet gaan... waarschijnlijk is er voor deze oplossing gekozen omdat een brief langer onderweg is. En omdat dit niks kost.
Het licht er vooral aan van wie dat paaltje is. Die regel van 3 minuten is puur een bedenksel van NS (op het gebied van de chipkaart gaat NS z'n eigen weg), dus hoeft niet voor paaltjes van andere vervoerders te gelden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:19 schreef KapiteinT het volgende:
Over dat uit- en inchecken als je via-reis maakt: is het niet zo dat je niet 3 minuten hoeft te wachten als je bij een ander paaltje incheckt dan waar je uitgecheckt bent? Bij de metro werkte dat laatst wel.
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 04:08 schreef dennistd het volgende:
Waarom via de loopbrug? Er ligt toch tegenwoordig gewoon een stuk perron tussen?
Dat is sinds een maand het geval.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:25 schreef Maxbet het volgende:
Is dat van die koplopers nieuw dan? Voor zover ik me kan herinneren heeft er in het afgelopen jaar eigenlijk geen koploper hierop gereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Of in het digitale spoorboekje op internet:
http://www.ns.nl/spoorboekje/10a.pdf
en
http://www.ns.nl/spoorboekje/10b.pdf
Bronnen:
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-3/LM.txt
Spoorboekje Nederlandse Spoorwegen
www.ns.nl
Beargumentatie:
NS wijzigt één keer in de paar maanden de omloop van het in te zetten materieel in zogenaamde "wijzigingsbladen". Ook de dienstregeling verandert dan soms (een beetje).
[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 06-05-2011 21:38:01 ]
Dan ga je de één minuut overstap sowieso niet halen. Wil je kans hebben dan moet je sneltrein om x:32.30 langs het perron in Groningen staan met de deuren geopend.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.
Bron: geen
Beargumentatie: behoud nostalgie op het spoor
De kans is inderdaad klein dat ik het haal... Maar ja, dan maar een half uur wachten en spotten op Groningen. Dat is ook geen straf natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dan ga je de één minuut overstap sowieso niet halen. Wil je kans hebben dan moet je sneltrein om x:32.30 langs het perron in Groningen staan met de deuren geopend.
Je bent gewoon bang voor verandering, dat is het!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.
Bron: geen
Beargumentatie: behoud nostalgie op het spoor
Had eerder deze week wel een lekkere overstap op Groningen. Moest in drie minuten van 6a naar 3a om de trein richting Roodeschool te pakken. Geen probleem natuurlijk, want het bleek dat de sneltrein uit Leeuwarden toevallig op deze trein keerde (en op 3a binnenkwam) en ik dus gewoon kon blijven zittenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:32 schreef Socios het volgende:
[..]
De kans is inderdaad klein dat ik het haal... Maar ja, dan maar een half uur wachten en spotten op Groningen. Dat is ook geen straf natuurlijk.
Ik heb vooral een hekel aan nutteloze en slechte veranderingen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:35 schreef Duvel het volgende:
Je bent gewoon bang voor verandering, dat is het!
Ohw, relax! Sowieso vind ik dat heel veel treinseries aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gewoon Harlingen Haven - Nieuweschans (en daar naar Duitsland), Stavoren - Veendam, keertje door naar Delfzijl, noem maar op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
Had eerder deze week wel een lekkere overstap op Groningen. Moest in drie minuten van 6a naar 3a om de trein richting Roodeschool te pakken. Geen probleem natuurlijk, want het bleek dat de sneltrein uit Leeuwarden toevallig op deze trein keerde (en op 3a binnenkwam) en ik dus gewoon kon blijven zitten
Zodat een storing in het westen van Friesland gevolgen heeft voor de treindienst in het oosten van Groningen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, relax! Sowieso vind ik dat heel veel treinseries aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gewoon Harlingen Haven - Nieuweschans (en daar naar Duitsland), Stavoren - Veendam, keertje door naar Delfzijl, noem maar op.
Er zijn toch veel meer `langeafstandsverbindingen´ in Nederland?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:49 schreef Duvel het volgende:
Zodat een storing in het westen van Friesland gevolgen heeft voor de treindienst in het oosten van Groningen?
Men kan ook zeggen: de eeuwige zucht naar vernieuwing is niet overal goed voor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:59 schreef Ascendancy het volgende:
Kortom, je mag niet merken in het dagelijks leven dat het een verandering is.
Get over it.
Goed plan; jullie lijken wel een stelletje kiftende autistische kutkinderen af en toequote:
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
En zoveel doorgaande sporen zijn er nu niet meer op station Groningen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |