Dat `statement´ is niet uit de `lucht gegrepen´. Dit standpunt heb ik al sinds dag 1 van bekendmaking OV-Chipkaart. Inmiddels alweer vele jaren geleden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:41 schreef Ascendancy het volgende:
leuk dat je zo'n statement maakt, maar ik hoop dat je je realiseert dat je wederom een totaal gebrek aan argumenten hebt?
Komop, geef eens een argument waarom kaartjes blijven bestaan? Heb je een inside bron? een interessante oorzaak-gevolg redenatie of is het je onderbuik die aan het borrelen is?
Aan het einde van de rit moet er een nieuw ritnummer worden ingevuld en begint de meting van voor af aan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus dat is een uiterst hachelijk criterium. 1 keer een bus 100 meter om laten rijden en de rest van de dag is het systeem van de leg
Dat is jouw standpunt. Je verkondigt het echter als een feit, terwijl je dat helemaal niet kunt weten tenzij je een insider bent bij NS, een van de andere vervoerders, of de politiek. Zolang dat niet het geval is is je standpunt niets meer dan een mening en zul je die ook als zodanig moeten presenteren, wat inhoudt: onderbouwen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat `statement´ is niet uit de `lucht gegrepen´. Dit standpunt heb ik al sinds dag 1 van bekendmaking OV-Chipkaart. Inmiddels alweer vele jaren geleden.
Ik praat geen onzin. Altijd zal men met papieren treinkaartjes met de trein kunnen blijven reizen. De OV-Chipkaart zal uiteindelijk louter gaan fungeren in de bus, tram en metro.
Agreed.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jongens zit niet zo te zeuren over de chipkaart, ieder heeft zn eigen mening. zo houden
Schei toch uit man.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:50 schreef James1988 het volgende:
Dat is jouw standpunt. Je verkondigt het echter als een feit, terwijl je dat helemaal niet kunt weten tenzij je een insider bent bij NS, een van de andere vervoerders, of de politiek. Zolang dat niet het geval is is je standpunt niets meer dan een mening en zul je die ook als zodanig moeten presenteren, wat inhoudt: onderbouwen.
Oke je hebt je statement gemaaktquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit man.
Jij zit iedere dag onterecht te zeuren over FYRA, NS Hispeed en de HSL-Zuid.
Ik laat enkel weten dat men altijd met papieren treinkaartjes kan blijven reizen wanneer het over de OV-Chipkaart gaat, waar ik zelf nooit over begin.
Nou enquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Precies, het enige probleem dat er is heet OV-chipkaart
ja begin daar ff overquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit man.
Jij zit iedere dag onterecht te zeuren over FYRA, NS Hispeed en de HSL-Zuid.
Ik laat enkel weten dat men altijd met papieren treinkaartjes kan blijven reizen wanneer het over de OV-Chipkaart gaat, waar ik zelf nooit over begin.
Wat een onzin. Ik heb mij daar nooit negatief over uitgelaten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
JIJ doet niks anders dan trollen over hoe geweldig we dat aantoonbaar kansloos falende kutproduct wel moeten vinden![]()
Ever since dat bloknootje topic ben je gewoon één grote vleesgeworden viral campaign voor de HSL en alles wat daar naar ruiktGa toch weg man
Ze roepen altijd om in de trein dat je moet uitchecken op je eindbestemming, dus met een via doe ik dat ook niet, om niet 2 keer zo duur uit te zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:19 schreef KapiteinT het volgende:
Over dat uit- en inchecken als je via-reis maakt: is het niet zo dat je niet 3 minuten hoeft te wachten als je bij een ander paaltje incheckt dan waar je uitgecheckt bent? Bij de metro werkte dat laatst wel.
Zolang je binnen het gebied van 1 vervoerder blijft kan dat. Misschien.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze roepen altijd om in de trein dat je moet uitchecken op je eindbestemming, dus met een via doe ik dat ook niet, om niet 2 keer zo duur uit te zijn.
Volgens de voorwaarden officieel niet. Maar dat de hc vrijwel altijd omroept 'en is Utrecht Centraal uw eindstation, check dat uit', vrijwaart mij er van niet uit te checken als ik met een omweggetje reis.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zolang je binnen het gebied van 1 vervoerder blijft kan dat. Misschien.
Wat voor rondje ga je maken?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:26 schreef Dr_Flash het volgende:
oh volgende week om deze tijd ben ik ergens rond Bielefeld denk ik![]()
Slagje Stockholm he, zoals eerder aangekondigd. Plus waarschijnlijk nog wel wat collaterale schadequote:
Waarom via de loopbrug? Er ligt toch tegenwoordig gewoon een stuk perron tussen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:40 schreef Socios het volgende:
Van spoor 6 naar spoor 1b en dat ook nog eens via de `oude´ loopbrug.
Ik heb nog nooit op de incheck paal een melding gehad zoals je zei. Alleen iets in de trend van inchecken niet mogelijk of kaart geblokkeerd ofzo.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij mijn NS-reizen is het meestal zo'n 2 dagen later al gedaan?
[..]
Bij de paaltjes verschijnt op het display dan volgens mij de melding dat je naar een servicebalie moet gaan... waarschijnlijk is er voor deze oplossing gekozen omdat een brief langer onderweg is. En omdat dit niks kost.
Het licht er vooral aan van wie dat paaltje is. Die regel van 3 minuten is puur een bedenksel van NS (op het gebied van de chipkaart gaat NS z'n eigen weg), dus hoeft niet voor paaltjes van andere vervoerders te gelden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:19 schreef KapiteinT het volgende:
Over dat uit- en inchecken als je via-reis maakt: is het niet zo dat je niet 3 minuten hoeft te wachten als je bij een ander paaltje incheckt dan waar je uitgecheckt bent? Bij de metro werkte dat laatst wel.
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 04:08 schreef dennistd het volgende:
Waarom via de loopbrug? Er ligt toch tegenwoordig gewoon een stuk perron tussen?
Dat is sinds een maand het geval.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:25 schreef Maxbet het volgende:
Is dat van die koplopers nieuw dan? Voor zover ik me kan herinneren heeft er in het afgelopen jaar eigenlijk geen koploper hierop gereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Of in het digitale spoorboekje op internet:
http://www.ns.nl/spoorboekje/10a.pdf
en
http://www.ns.nl/spoorboekje/10b.pdf
Bronnen:
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-3/LM.txt
Spoorboekje Nederlandse Spoorwegen
www.ns.nl
Beargumentatie:
NS wijzigt één keer in de paar maanden de omloop van het in te zetten materieel in zogenaamde "wijzigingsbladen". Ook de dienstregeling verandert dan soms (een beetje).
[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 06-05-2011 21:38:01 ]
Dan ga je de één minuut overstap sowieso niet halen. Wil je kans hebben dan moet je sneltrein om x:32.30 langs het perron in Groningen staan met de deuren geopend.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.
Bron: geen
Beargumentatie: behoud nostalgie op het spoor
De kans is inderdaad klein dat ik het haal... Maar ja, dan maar een half uur wachten en spotten op Groningen. Dat is ook geen straf natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dan ga je de één minuut overstap sowieso niet halen. Wil je kans hebben dan moet je sneltrein om x:32.30 langs het perron in Groningen staan met de deuren geopend.
Je bent gewoon bang voor verandering, dat is het!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.
Bron: geen
Beargumentatie: behoud nostalgie op het spoor
Had eerder deze week wel een lekkere overstap op Groningen. Moest in drie minuten van 6a naar 3a om de trein richting Roodeschool te pakken. Geen probleem natuurlijk, want het bleek dat de sneltrein uit Leeuwarden toevallig op deze trein keerde (en op 3a binnenkwam) en ik dus gewoon kon blijven zittenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:32 schreef Socios het volgende:
[..]
De kans is inderdaad klein dat ik het haal... Maar ja, dan maar een half uur wachten en spotten op Groningen. Dat is ook geen straf natuurlijk.
Ik heb vooral een hekel aan nutteloze en slechte veranderingen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:35 schreef Duvel het volgende:
Je bent gewoon bang voor verandering, dat is het!
Ohw, relax! Sowieso vind ik dat heel veel treinseries aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gewoon Harlingen Haven - Nieuweschans (en daar naar Duitsland), Stavoren - Veendam, keertje door naar Delfzijl, noem maar op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
Had eerder deze week wel een lekkere overstap op Groningen. Moest in drie minuten van 6a naar 3a om de trein richting Roodeschool te pakken. Geen probleem natuurlijk, want het bleek dat de sneltrein uit Leeuwarden toevallig op deze trein keerde (en op 3a binnenkwam) en ik dus gewoon kon blijven zitten
Zodat een storing in het westen van Friesland gevolgen heeft voor de treindienst in het oosten van Groningen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, relax! Sowieso vind ik dat heel veel treinseries aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gewoon Harlingen Haven - Nieuweschans (en daar naar Duitsland), Stavoren - Veendam, keertje door naar Delfzijl, noem maar op.
Er zijn toch veel meer `langeafstandsverbindingen´ in Nederland?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:49 schreef Duvel het volgende:
Zodat een storing in het westen van Friesland gevolgen heeft voor de treindienst in het oosten van Groningen?
Men kan ook zeggen: de eeuwige zucht naar vernieuwing is niet overal goed voor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:59 schreef Ascendancy het volgende:
Kortom, je mag niet merken in het dagelijks leven dat het een verandering is.
Get over it.
Goed plan; jullie lijken wel een stelletje kiftende autistische kutkinderen af en toequote:
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
En zoveel doorgaande sporen zijn er nu niet meer op station Groningen
Geweldig nieuws! Voorbeeld van een goede verandering.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:23 schreef Igen het volgende:
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.
Je vergeet alleen dat het zowel de overheid als de ov-bedrijven aan hun arrogante reet zal roesten wat de reiziger vindt. Ze hebben wat bedacht en dus moet het ingevoerd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:03 schreef Socios het volgende:
Die hele discussie is debet aan het feit dat treinkaartjes nooit zullen verdwijnen. Het draagvlak onder de reizigers is de afgelopen tijd alleen maar gedaald.
Ik blijf erbij: men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje met de trein kunnen reizen.
Op de dag dat dat niet meer zou kunnen, mag men mij hierop wijzen, die dag zal nooit komen.
Op zich zou het wel mogelijk zijn om een bus een dataverbinding te geven, maar dat kost natuurlijk weer te veel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef James1988 het volgende:
Het argument klopt op zich wel. De bus heeft geen dataverbinding en kan dus zijn data niet doorgeven, dit kan hij pas bij de remise. In zoverre klopt het argument.
Wat men er niet bijvertelt is waarom de bus geen dataverbinding heeft... en waarom de data-uitwisseling naar TLS niet vaker plaatsvindt.
[..]Lief blijven
Mwoah, zo'n doorlopend perron is wel makkelijker, zeker voor reizigers die slecht ter been zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb vooral een hekel aan nutteloze en slechte veranderingen.
Veranderingen die écht iets toevoegen dan wel verbeteren, zoals bijvoorbeeld (om maar iets te noemen) de LED-lamp in huis, moedig ik alleen maar aan.
Dus dan gaan er dieseltjes naar Assen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.
Het zou een soort van regiotram moeten wordenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dus dan gaan er dieseltjes naar Assen?
Wordt er dan ook bovenleiding aangelegd, ja?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou een soort van regiotram moeten worden
Geen idee. Het project komt gelukkig wat euro's tekort.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Wordt er dan ook bovenleiding aangelegd, ja?
Het doorkoppelen van de treinen staat daar in principe los van.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zou een soort van regiotram moeten worden
Waarschijnlijk zullen de stellen op diesel en elektriciteit voort kunnen bewegen..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Wordt er dan ook bovenleiding aangelegd, ja?
Dat lijkt me ZO COOLquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen de stellen op diesel en elektriciteit voort kunnen bewegen..
De afgelopen dagen heb ik niet met FYRA gereisd, maar de keren dat ik met FYRA gegaan ben (inmiddels toch wel tientallen) reed deze altijd stipt op tijd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:13 schreef Fixers het volgende:
Hoe rijd punctueel de fyra de laatste dagen eigenlijk? 'k Moet volgende week in Amsterdam zijn en een half uur tijdwinst is best aardig. De trein, mits een stipte fyra, is 3 minuten sneller dan de auto.
Ze gaan echt niet met treinen door de smalle straatjes in Groningen rijden hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me ZO COOL![]()
Een driebaks Spurt met 2 powerpacks ertussen
De zogenaamde 4/10 is nu ook al leverbaar, alleen kiezen veel vervoerders er uit kostenoverwegingen niet voorquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me ZO COOL![]()
Een driebaks Spurt met 2 powerpacks ertussen
Huh? We hadden het toch over doorlopende treinen Assen - Roodeschool en zo?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze gaan echt niet met treinen door de smalle straatjes in Groningen rijden hoor.
Ja, best, doe maarquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
Uhuh, maar een deel van de plannen bestaan ook uit het door laten rijden van Regiotrams de stad in
Yesyes!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:56 schreef greavy het volgende:
Aannemelijk was jij Marko uit Almelo
Paar leuke pics!
Het zal wel ja. Ik heb me dan ook niet in die onzin verdieptquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef Socios het volgende:
Er worden twee dingen door elkaar gehaald. De "regiotram" welke door de binnenstad van Groningen zal rijden en doorgaande treinen die uiteraard niet over de tramrails in de binnenstad zullen gaan.
Precies. En de stadstrams zullen elektrisch worden, de treinen blijven gewoon op diesel rijden, en alleen de regiotrams (maar die komen pas in 2020 ofzo) krijgen diesel én elektrische aandrijving.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef Socios het volgende:
Er worden twee dingen door elkaar gehaald. De "regiotram" welke door de binnenstad van Groningen zal rijden en doorgaande treinen die uiteraard niet over de tramrails in de binnenstad zullen gaan.
Je bent tegen de tram door Groningen, ja?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal wel ja. Ik heb me dan ook niet in die onzin verdiept
Zou je eens moeten doen, je erin verdiepen in plaats van aan de lopende band zonder enige onderbouwing roepen dat het allemaal kut en onzin is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zal wel ja. Ik heb me dan ook niet in die onzin verdiept
Sowieso is een tram toffer dan een bus.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Het laat mij betrekkelijk siberisch of er in Groningen trams rijden of nietIk ben van de treinen, de rest boeit me niet.
Waarom niet één dieselektrisch powerpack met een pantograaf op het dak? Lijkt me toch wat efficienter.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Een driebaks Spurt met 2 powerpacks ertussen
-knip, al heb je wel een beetje gelijk, iets minder mag ook wel-quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is sinds een maand het geval.
De volgende Intercity's tussen Den Haag Centraal en Venlo v.v. (1900-serie) worden met Koplopers (InterCityMaterieel) gereden:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
[knip]
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Of in het digitale spoorboekje op internet:
http://www.ns.nl/spoorboekje/10a.pdf
en
http://www.ns.nl/spoorboekje/10b.pdf
Bronnen:
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-3/LM.txt
Spoorboekje Nederlandse Spoorwegen
www.ns.nl
Beargumentatie:
NS wijzigt één keer in de paar maanden de omloop van het in te zetten materieel in zogenaamde "wijzigingsbladen". Ook de dienstregeling verandert dan soms (een beetje).
Huh, wtf?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:18 schreef greavy het volgende:
-knip-
Daar heeft een normale reiziger niets aan, en welke leek weet wat MDWDVZZ of M-W---ZZ betekend. Net als wie weet wat 1914, 1925 enzo betekent. Ga met je nummertjesfap lekker naar Somda. HIER houden wij het leesbaar.
Nou mag ik mezelf een leek vinden, maar zelfs ZONDER context snapte ik gelijk wat MDWDVZZ moest voorstellen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
-knip-
Daar heeft een normale reiziger niets aan, en welke leek weet wat MDWDVZZ of M-W---ZZ betekendt. Net als wie weet wat 1914, 1925 enzo betekent. Ga met je nummertjesfap lekker naar Somda. HIER houden wij het leesbaar.
Je lijkt net een zojuist gestopte roker.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:21 schreef greavy het volgende:
IK ben er mee gestopt. Die ICE HSL fapper gaat er steeds mee door. Moet hij ook kappen.
Dat het je in andere topics naar je hoofd stijgt omdat ze je als treinengoeroe zien dat is tot daar aan toe, maar zou je hier je wat minder elitair kunnen opstellen? Dat maakt lezen en meepraten hier een stuk fijner.quote:
Daar gaat het niet om. Schelden doe ik sowieso nooit en ik benader mensen niet op `dergelijke walgelijke wijze´. Het is niet zo dat ik constant een hele rij nummers posts ofzo, alleen bij het beantwoorden van vragen en/ of op verzoek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:42 schreef Peter het volgende:
Dat het je in andere topics naar je hoofd stijgt omdat ze je als treinengoeroe zien dat is tot daar aan toe, maar zou je hier je wat minder elitair kunnen opstellen? Dat maakt lezen en meepraten hier een stuk fijner.
Maar de toon waarop je je dit topic opstelt ( het is zo omdat ik het zeg en ik ga geen andere bronnen aanvoeren om mijn mening te ondersteunen) is niet de prettigste en roept haast vanzelfsprekend weerstand op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Schelden doe ik sowieso nooit en ik benader mensen niet op `dergelijke walgelijke wijze´. Het is niet zo dat ik constant een hele rij nummers posts ofzo, alleen bij het beantwoorden van vragen en/ of op verzoek.
Wellicht komt dat wat verkeerd over, dat is niet zo bedoeld. Nogmaals: ik heb met niemand `problemen´ hier. Ook niet wanneer ik nota bene in het treinentopic voor `fapper´ uitgemaakt wordt; het slaat gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:47 schreef Peter het volgende:
Maar de toon waarop je je dit topic opstelt ( het is zo omdat ik het zeg en ik ga geen andere bronnen aanvoeren om mijn mening te ondersteunen) is niet de prettigste en roept haast vanzelfsprekend weerstand op.
Welnee, dit topic `runt´ al bijna 8 jaar. Het is één van de langstlopende en succesvolste reeksen op FOK! Diepgeworteld ft. met een zeer goede fundering komen er echt wel weer `zonnige´ tijden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Niet zo moeilijk toch? Anders zie ik reeksnummer 315 wel eindigen als laatste nummer.
Het probleem is voor sommige denk ik meer dat jij jouw mening als feit presenteert. Bijvoorbeeld dat we ten allen tijde met papieren kaartjes kunnen blijven reizen. Maar als iemand dan vraagt waarom je dat denkt komt daar geen antwoord op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Wellicht komt dat wat verkeerd over, dat is niet zo bedoeld. Nogmaals: ik heb met niemand `problemen´ hier. Ook niet wanneer ik nota bene in het treinentopic voor `fapper´ uitgemaakt wordt; het slaat gewoon nergens op.
Bovendien mag ik best een `afwijkende´ mening hebben zoals bijvoorbeeld over de HSL Zuid. Ik bezwijk niet onder `sociale druk´ om ook maar constant de FYRA en V250 af te kraken.
Maar zo zijn er ook veel dingen waar ik hetzelfde over denk. Zoals de prachtfoto's van Zug-Chef die hier al vele jaren voorbij komen om maar iets te noemen.
Als je een behulpzame post wil posten doe je het zo:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, wtf?Doe even normaal.
Ik maakte een zeer behulpzame post voor iemand die graag in ICM reist tussen Venlo en Eindhoven. Persoon in kwestie kan nu precies zien welke treinen planmatig daar met ICM rijden. De links naar het Spoorboekje zijn superhandig omdat boven iedere trein het corresponderende treinnummer staat.
Ik geef daar zelfs een direct link naar het Spoorboekje waar in één oogopslag alle treinen tussen Eindhoven en Venlo op staan. User Maxbet kan op deze manier heel snel opzoeken welke trein 'ie moet nemen om met een Koploper te reizen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:06 schreef greavy het volgende:
En niet verwijzen naar het spoorboekje, nietszeggende treinnummers vermelden en dergelijke..
AMEN.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het probleem is voor sommige denk ik meer dat jij jouw mening als feit presenteert. Bijvoorbeeld dat we ten allen tijde met papieren kaartjes kunnen blijven reizen. Maar als iemand dan vraagt waarom je dat denkt komt daar geen antwoord op.
Voorheen deed ik dat ook, en kreeg ik volledig commentaar dat dat niet mocht cq slecht leesbaar was. Dus jij moet het ook NIET doen. Simpel. Typ maar wat woorden extra.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik geef daar zelfs een direct link naar het Spoorboekje waar in één oogopslag alle treinen tussen Eindhoven en Venlo op staan. User Maxbet kan op deze manier heel snel opzoeken welke trein 'ie moet nemen om met een Koploper te reizen.
Volgens mij is dat een test/hobbybak: ramen kunnen nog open en er zit nog ventilatie op de bovenverdieping.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
de eerste nieuwe bak DDZ is in ruwbouw klaar en staat in de bedoelde kleuren in Haarlem. Foto bij Nico Spilt
Voor mij maakt het niet zoveel uit, het is geen hocus pocus meer sinds ik een behoorlijke tijd in de mat verzorging heb meegedraaid.. Enige wat nog vraagtekens veroorzaakt is dat ik toch nog steeds vrij veel mat64 zie voorbijkomen hier, ben ondertussen weer terug in venlo..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je een behulpzame post wil posten doe je het zo:
Trein X, Den Haag CS v. x.xx, Rotterdam v. x.xx, et cetera
En niet verwijzen naar het spoorboekje, nietszeggende treinnummers vermelden en dergelijke..
Heb je hier ook een bron van of moeten we jou ook maar op je woord geloven?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:12 schreef greavy het volgende:
[..]
AMEN.
Enne, die papieren kaartjes staan zeker op uitgefaseerd te worden: NS is hier al mee bezig (!).
- Minder verschillende kaartsoorten aanbieden
- Steeds meer advies voor reizen met OVC
Mijn zeer goed ingelichte bronnen binnen NS over de kaartautomaten meld dat er straks alleen nog fietskaarten en dagkaarten voor de hond te verkrijgen zijn op papier.
5-retour word binnenkort uit de automaten gehaald, net als nog een aantal "onnodige" kaartsoorten.
Papieren kaartjes kan je straks ALLEEN nog maar met datum kopen, zonder datum gaat geheel verdwijnen, waarna alle stempelautomaten verdwijnen (ca. 6 maanden na uitfasering zonder datum)
Maar dan is het waarschijnlijk een planquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:36 schreef greavy het volgende:
Medewerker van NS die zich bezig houdt met de kaartautomaten & OV-Chipkaart
In deze hoedanigheid zou Ik ze niet in de productie-omgeving inzetten neequote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een test/hobbybak: ramen kunnen nog open en er zit nog ventilatie op de bovenverdieping.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ha. Nog een weekje dan zit ik hier weer eens in![]()
[ afbeelding ]
Ja, prachtige treinen om te zien maar ik wordt er nooit zo vrolijk van om lange stukken zo'n schommelboot te moeten zitten...quote:
Wijze woordenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat het je in andere topics naar je hoofd stijgt omdat ze je als treinengoeroe zien dat is tot daar aan toe, maar zou je hier je wat minder elitair kunnen opstellen? Dat maakt lezen en meepraten hier een stuk fijner.
Geldt overigens voor een ieder die zich aangesproken voelt. Ook voor wat betreft schelden en met respect reageren.. Bevalt iets je niet.. dan reageer je er toch gewoon niet op?
Gelul, bepaal jij of een topic of reeks open blijft of niet? Inderdaad, niet dus, want nu is hij dichtquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Welnee, dit topic `runt´ al bijna 8 jaar. Het is één van de langstlopende en succesvolste reeksen op FOK! Diepgeworteld ft. met een zeer goede fundering komen er echt wel weer `zonnige´ tijden.
maar veendam ligt toch gewoon aan de lijn van groningen naar leer? :Squote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:29 schreef Socios het volgende:
Reportage nieuw geopend treinstation Veendam.
Zoals jullie weten komen er sinds 1 mei jl. 07.34u na 58 jaar weer reguliere reizigerstreinen in Veendam.
Gisteren deze gereactiveerde spoorlijn voor reizigerstreinen met een bezoekje vereerd:
[ afbeelding ]
De trein naar Veendam staat gereed op spoor 1b te Groningen. De eindbestemming staat inmiddels ook aangeven op de CTA.
[ afbeelding ]
Het stationsbordje van Veendam. Gewoon op een ouderwetse `Duitse´ manier met afkorting op het stationsgebouw.
[ afbeelding ]
De spoorlijn even voorbij het station richting Stadskanaal.
[ afbeelding ]
De stationslaan kijkend op het stationsgebouw van Veendam
[ afbeelding ]
Een GTW (Gelenktriebwagen) uit Groningen komt Veendam binnenrijden.
Nederland is weer een spoorlijn rijker.
Nee, na Zuidbroek takt de lijn af richting het Zuiden.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:00 schreef Yreal het volgende:
maar veendam ligt toch gewoon aan de lijn van groningen naar leer? :S
"Herstelwerkzaamheden?" Dat zijn gewoon geplande werkzaamheden aan het spoor daar dit weekend.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:04 schreef Yreal het volgende:
Tussen Zoetermeer en Den Haag C rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Ohw, dat is wel raar dan... Vandaag kan men wel van Gouda naar Den Haag HS zonder overstap. Ik neem aan via Rotterdam dan gezien de reistijd van 37 minuten.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:10 schreef Yreal het volgende:
Vind het vreemd dat ie er 2x op staat. Er staat er eentje als verstoring en eentje als werkzaamheden
Is het niet gewoon uitloop?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:10 schreef Yreal het volgende:
Vind het vreemd dat ie er 2x op staat. Er staat er eentje als verstoring en eentje als werkzaamheden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:42 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is het niet gewoon uitloop?Nee, want het onderhoud is ook de hele zondag nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, heel grappig!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:10 schreef Igen het volgende:
Ik ben gister ook naar Veendam geweest.
Zo te zien precies een uur eeder dan Socios.
Nee, klopt precies! Het had trouwens niet veel gescheeld of ik was ook nog bij jou in de trein geweest. Want ik kwam op de terugweg in gesprek met de conducteur, die moest bij Zuidbroek weer rechtsomkeert en vroeg of ik niet nog een slagje wou doen. Maar dat vond ik net een beetje te veel van het goede, wilde ook een beetje op tijd weer thuis zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, heel grappig!![]()
Dan ben je zeker 17.42u weer uit Veendam vertrokken? In dat geval hebben we elkaar `gekruist´ net ten Oosten van Sappemeer Oost. Of langer dan een half uur in Veendam gebleven?
Haha, klopt ja. Mijn treinkaartje werd ook echt gecontroleerd tussen Zuidbroek en Veendam, lol.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:44 schreef Igen het volgende:
Nee, klopt precies! Het had trouwens niet veel gescheeld of ik was ook nog bij jou in de trein geweest. Want ik kwam op de terugweg in gesprek met de conducteur, die moest bij Zuidbroek weer rechtsomkeert
Leuk met die pijltjes.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:10 schreef Igen het volgende:
Ik ben gister ook naar Veendam geweest.
[ afbeelding ]
Zo te zien precies een uur eeder dan Socios.
[ afbeelding ]
Het nieuwe station. Naast het hek rechts ligt het spoor van de museumspoorlijn naar Stadskanaal. Het museumspoor ligt nu niet meer in het verlengde van de goederensporen, maar sluit direct na het nieuwe station op het nieuwe personenspoor aan.
[ afbeelding ]
De kaartjesautomaat.
[ afbeelding ]
Op de voorgrond het oude station, nu in bezit van museumspoorlijn. Op de achtergrond het nieuwe station, of tenminste de fietsenstalling ervan. Het perron zit verscholen achter een paar struiken.
[ afbeelding ]
De Stationsstraat van Veendam, met aan het einde het oude station. Een mooi ensemble met al die statige gebouwen in dezelfde stijl, vind ik.
En je kan bij de Arriva-treinen bij de machinistencabines meekijken:
Echt hè... Ik had de vertraagde stoptrein van 16.34u uit Leeuwarden (Vertrek met +8 uit Leeuwarden, aankomst nagenoeg op tijd in Groningenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Sneltrein nemen zat er gistermiddag niet in, Socios
Had er zelf ook last van, moest door de vertraging bijna een uur in Leeuwarden wachten op de bus die me verder zou brengen.
De trein die meer dan vijf minuten in Veenwouden stond, terwijl de jouwe met iets meer dan +5 voorbij kwam.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hè... Ik had de vertraagde stoptrein van 16.34u uit Leeuwarden (Vertrek met +8 uit Leeuwarden, aankomst nagenoeg op tijd in Groningen)
Welke trein had jij?
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
De trein die meer dan vijf minuten in Veenwouden stond, terwijl de jouwe met iets meer dan +5 voorbij kwam.
Had je mazzel mee. Mijn trein kwam met +15 aan in Leeuwardenquote:
Leuk gemaakt, hoor!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:01 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag weer eens wat zitten rommelen met PHP, en een 'Welk station is dit?'-spel gemaakt.
Het resultaat is hier te bewonderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |