Geweldig nieuws! Voorbeeld van een goede verandering.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:23 schreef Igen het volgende:
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.
Je vergeet alleen dat het zowel de overheid als de ov-bedrijven aan hun arrogante reet zal roesten wat de reiziger vindt. Ze hebben wat bedacht en dus moet het ingevoerd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:03 schreef Socios het volgende:
Die hele discussie is debet aan het feit dat treinkaartjes nooit zullen verdwijnen. Het draagvlak onder de reizigers is de afgelopen tijd alleen maar gedaald.
Ik blijf erbij: men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje met de trein kunnen reizen.
Op de dag dat dat niet meer zou kunnen, mag men mij hierop wijzen, die dag zal nooit komen.
Op zich zou het wel mogelijk zijn om een bus een dataverbinding te geven, maar dat kost natuurlijk weer te veel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef James1988 het volgende:
Het argument klopt op zich wel. De bus heeft geen dataverbinding en kan dus zijn data niet doorgeven, dit kan hij pas bij de remise. In zoverre klopt het argument.
Wat men er niet bijvertelt is waarom de bus geen dataverbinding heeft... en waarom de data-uitwisseling naar TLS niet vaker plaatsvindt.
[..]Lief blijven
Mwoah, zo'n doorlopend perron is wel makkelijker, zeker voor reizigers die slecht ter been zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb vooral een hekel aan nutteloze en slechte veranderingen.
Veranderingen die écht iets toevoegen dan wel verbeteren, zoals bijvoorbeeld (om maar iets te noemen) de LED-lamp in huis, moedig ik alleen maar aan.
Dus dan gaan er dieseltjes naar Assen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.
Het zou een soort van regiotram moeten wordenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dus dan gaan er dieseltjes naar Assen?
Wordt er dan ook bovenleiding aangelegd, ja?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou een soort van regiotram moeten worden
Geen idee. Het project komt gelukkig wat euro's tekort.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Wordt er dan ook bovenleiding aangelegd, ja?
Het doorkoppelen van de treinen staat daar in principe los van.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zou een soort van regiotram moeten worden
Waarschijnlijk zullen de stellen op diesel en elektriciteit voort kunnen bewegen..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Wordt er dan ook bovenleiding aangelegd, ja?
Dat lijkt me ZO COOLquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen de stellen op diesel en elektriciteit voort kunnen bewegen..
De afgelopen dagen heb ik niet met FYRA gereisd, maar de keren dat ik met FYRA gegaan ben (inmiddels toch wel tientallen) reed deze altijd stipt op tijd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:13 schreef Fixers het volgende:
Hoe rijd punctueel de fyra de laatste dagen eigenlijk? 'k Moet volgende week in Amsterdam zijn en een half uur tijdwinst is best aardig. De trein, mits een stipte fyra, is 3 minuten sneller dan de auto.
Ze gaan echt niet met treinen door de smalle straatjes in Groningen rijden hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me ZO COOL![]()
Een driebaks Spurt met 2 powerpacks ertussen
De zogenaamde 4/10 is nu ook al leverbaar, alleen kiezen veel vervoerders er uit kostenoverwegingen niet voorquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me ZO COOL![]()
Een driebaks Spurt met 2 powerpacks ertussen
Huh? We hadden het toch over doorlopende treinen Assen - Roodeschool en zo?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze gaan echt niet met treinen door de smalle straatjes in Groningen rijden hoor.
Ja, best, doe maarquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
Uhuh, maar een deel van de plannen bestaan ook uit het door laten rijden van Regiotrams de stad in
Yesyes!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:56 schreef greavy het volgende:
Aannemelijk was jij Marko uit Almelo
Paar leuke pics!
Het zal wel ja. Ik heb me dan ook niet in die onzin verdieptquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef Socios het volgende:
Er worden twee dingen door elkaar gehaald. De "regiotram" welke door de binnenstad van Groningen zal rijden en doorgaande treinen die uiteraard niet over de tramrails in de binnenstad zullen gaan.
Precies. En de stadstrams zullen elektrisch worden, de treinen blijven gewoon op diesel rijden, en alleen de regiotrams (maar die komen pas in 2020 ofzo) krijgen diesel én elektrische aandrijving.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef Socios het volgende:
Er worden twee dingen door elkaar gehaald. De "regiotram" welke door de binnenstad van Groningen zal rijden en doorgaande treinen die uiteraard niet over de tramrails in de binnenstad zullen gaan.
Je bent tegen de tram door Groningen, ja?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal wel ja. Ik heb me dan ook niet in die onzin verdiept
Zou je eens moeten doen, je erin verdiepen in plaats van aan de lopende band zonder enige onderbouwing roepen dat het allemaal kut en onzin is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zal wel ja. Ik heb me dan ook niet in die onzin verdiept
Sowieso is een tram toffer dan een bus.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Het laat mij betrekkelijk siberisch of er in Groningen trams rijden of nietIk ben van de treinen, de rest boeit me niet.
Waarom niet één dieselektrisch powerpack met een pantograaf op het dak? Lijkt me toch wat efficienter.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Een driebaks Spurt met 2 powerpacks ertussen
-knip, al heb je wel een beetje gelijk, iets minder mag ook wel-quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is sinds een maand het geval.
De volgende Intercity's tussen Den Haag Centraal en Venlo v.v. (1900-serie) worden met Koplopers (InterCityMaterieel) gereden:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
[knip]
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Of in het digitale spoorboekje op internet:
http://www.ns.nl/spoorboekje/10a.pdf
en
http://www.ns.nl/spoorboekje/10b.pdf
Bronnen:
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-3/LM.txt
Spoorboekje Nederlandse Spoorwegen
www.ns.nl
Beargumentatie:
NS wijzigt één keer in de paar maanden de omloop van het in te zetten materieel in zogenaamde "wijzigingsbladen". Ook de dienstregeling verandert dan soms (een beetje).
Huh, wtf?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:18 schreef greavy het volgende:
-knip-
Daar heeft een normale reiziger niets aan, en welke leek weet wat MDWDVZZ of M-W---ZZ betekend. Net als wie weet wat 1914, 1925 enzo betekent. Ga met je nummertjesfap lekker naar Somda. HIER houden wij het leesbaar.
Nou mag ik mezelf een leek vinden, maar zelfs ZONDER context snapte ik gelijk wat MDWDVZZ moest voorstellen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
-knip-
Daar heeft een normale reiziger niets aan, en welke leek weet wat MDWDVZZ of M-W---ZZ betekendt. Net als wie weet wat 1914, 1925 enzo betekent. Ga met je nummertjesfap lekker naar Somda. HIER houden wij het leesbaar.
Je lijkt net een zojuist gestopte roker.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:21 schreef greavy het volgende:
IK ben er mee gestopt. Die ICE HSL fapper gaat er steeds mee door. Moet hij ook kappen.
Dat het je in andere topics naar je hoofd stijgt omdat ze je als treinengoeroe zien dat is tot daar aan toe, maar zou je hier je wat minder elitair kunnen opstellen? Dat maakt lezen en meepraten hier een stuk fijner.quote:
Daar gaat het niet om. Schelden doe ik sowieso nooit en ik benader mensen niet op `dergelijke walgelijke wijze´. Het is niet zo dat ik constant een hele rij nummers posts ofzo, alleen bij het beantwoorden van vragen en/ of op verzoek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:42 schreef Peter het volgende:
Dat het je in andere topics naar je hoofd stijgt omdat ze je als treinengoeroe zien dat is tot daar aan toe, maar zou je hier je wat minder elitair kunnen opstellen? Dat maakt lezen en meepraten hier een stuk fijner.
Maar de toon waarop je je dit topic opstelt ( het is zo omdat ik het zeg en ik ga geen andere bronnen aanvoeren om mijn mening te ondersteunen) is niet de prettigste en roept haast vanzelfsprekend weerstand op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Schelden doe ik sowieso nooit en ik benader mensen niet op `dergelijke walgelijke wijze´. Het is niet zo dat ik constant een hele rij nummers posts ofzo, alleen bij het beantwoorden van vragen en/ of op verzoek.
Wellicht komt dat wat verkeerd over, dat is niet zo bedoeld. Nogmaals: ik heb met niemand `problemen´ hier. Ook niet wanneer ik nota bene in het treinentopic voor `fapper´ uitgemaakt wordt; het slaat gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:47 schreef Peter het volgende:
Maar de toon waarop je je dit topic opstelt ( het is zo omdat ik het zeg en ik ga geen andere bronnen aanvoeren om mijn mening te ondersteunen) is niet de prettigste en roept haast vanzelfsprekend weerstand op.
Welnee, dit topic `runt´ al bijna 8 jaar. Het is één van de langstlopende en succesvolste reeksen op FOK! Diepgeworteld ft. met een zeer goede fundering komen er echt wel weer `zonnige´ tijden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Niet zo moeilijk toch? Anders zie ik reeksnummer 315 wel eindigen als laatste nummer.
Het probleem is voor sommige denk ik meer dat jij jouw mening als feit presenteert. Bijvoorbeeld dat we ten allen tijde met papieren kaartjes kunnen blijven reizen. Maar als iemand dan vraagt waarom je dat denkt komt daar geen antwoord op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Wellicht komt dat wat verkeerd over, dat is niet zo bedoeld. Nogmaals: ik heb met niemand `problemen´ hier. Ook niet wanneer ik nota bene in het treinentopic voor `fapper´ uitgemaakt wordt; het slaat gewoon nergens op.
Bovendien mag ik best een `afwijkende´ mening hebben zoals bijvoorbeeld over de HSL Zuid. Ik bezwijk niet onder `sociale druk´ om ook maar constant de FYRA en V250 af te kraken.
Maar zo zijn er ook veel dingen waar ik hetzelfde over denk. Zoals de prachtfoto's van Zug-Chef die hier al vele jaren voorbij komen om maar iets te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |