Geniet er maar van, want op een OV-quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:19 schreef James1988 het volgende:
Er zijn wel heel erg veel van die dagkaarten tegenwoordig...
Die e-tickets zijn toch juist om mensen te laten wennen aan digitaal tickets kopen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geniet er maar van, want op een OV-kaart laden kun je ze niet, dus dut is het laatste jaar ongeveer
Ik begrijp het niet helemaal. Er ontbreekt een werkwoord, en we zien ook niet de foto waar dit commentaar over gaatquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Lol, in het gezelschap van menig treinautist de fotograaf allang een nekschot gekregen
Toeslagvrij ja? Oh dat kan nog leuk wordenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:32 schreef James1988 het volgende:
Jep, komt mij goed uit op m'n reis naar Utrecht. Zolang hij toch toeslagvrij is (tot 30 april) kan ik 'm eens mooi uitproberen.
Waarschijnlijk dan ook een poging tot het pimpen van de Belcrum of zo...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:29 schreef Fixers het volgende:
Viel me vandaag op dat Breda inmiddels rode Fyra banken heeft gekregen. Zo ziet dat oostblokstation er nóg armoediger uit. Het was al niet veel soeps, die 'sfeerselector' is ook al maanden half kapot. Maar dat rode blik op die bankjes... Ik vermoed dat Station Pripyat er beter bijligt.
Ik las in het wijkkrantje trouwens dat de hoofdingang van het nieuwe station aan de noordzijde komt te liggen. In plaats van de zuidzijde want immers, een stationshal e.d. doe je natuurlijk niet aan de centrumkant van het spoor.
Dat word dan vanaf 4 April even een aantal ritjes Fyra na school maken (Rotterdam-Breda Fyra, Breda-Dordrecht met ICR)quote:
Gaat het vanaf 1 juli dan toch weer wel 6 euro worden?quote:NS Hispeed heeft de tarieven voor Fyra van 1 februari tot 1 juli 2011 verlaagd. Aanzienlijk zelfs. Neem bijvoorbeeld Schiphol - Rotterdam. Op dit traject gaat de toeslag voor 20 minuten tijdwinst van ¤ 6,00 naar ¤ 2,10. Zo wordt de snelste verbinding de aantrekkelijkste keuze.
De nieuwe tarieven zijn geldig tot 1 juli 2011.
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Geniet er maar van, want op een OV- kaart laden kun je ze niet, dus dut is het laatste jaar ongeveer
Ben daar maar niet te zeker vanquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart.
Je krijgt verschillende producten en uiteindelijk kunnen dagkaarten opzich prima op OV-chipkaarten geladen kunnen worden. Immers is dit een administratieve wijziging, op basis van je kaartnummer kan je een dagkaart voor dag x als tegoed gebruiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
Dat kost net zoveel, als een dagkaartjequote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.quote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:13 schreef Socios het volgende:
Echt heel waardeloos hoe NS die tarieven gewijzigd heeft. Een dagretour Groningen - Maastricht bijvoorbeeld kost EUR 47,-. Een dagretour Groningen - Maastricht via Amsterdam Centraal EUR 91,20.Bijna 2 keer zo duur als de prijs van een dagkaart.
HET SLAAT TOTAAL NERGENS OP
Ja. Fijn als de baas het betaalt natuurlijk, maar anders is het toch wel een enorme hoop geld. Maar wie weet.quote:
Vroeger, toen was het eenvoudig. Nu is het een `wirwar´. Men keek gewoon in de "Treinwijzer" of het "Spoorboekje" hoeveel kilometer men aflegde. In een staffeltabel was keurig af te lezen hoeveel men kwijt was voor een reis, met een maximumtarief die gelijk was aan de prijs van een dagkaart.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
Leve de eenvoudige tariefstructuur
Dat moet een foutje zijn, er is een maximumprijs en die is gelijk aan de prijs van een dagkaart.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.
[..]
Nee, probeer maar uit in de kaartautomaat. Bij aanschaf van zo een kaartje stijgt de prijs serieus uit boven de prijs van een dagkaart.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat moet een foutje zijn, er is een maximumprijs en die is gelijk aan de prijs van een dagkaart.
Ja, op de site ook. Gn - Mt kost ongeveer de helft van Gn - Ut - Mt terwijl je er exact hetzelfde reisadvies voor krijgtquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, probeer maar uit in de kaartautomaat. Bij aanschaf van zo een kaartje stijgt de prijs serieus uit boven de prijs van een dagkaart.
Ik ga morgen wel even bovengenoemd kaartje proberen aan het loket te kopen, kijken welke prijs zij mij dan voorschotelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, op de site ook. Gn - Mt kost ongeveer de helft van Gn - Ut - Mt terwijl je er exact hetzelfde reisadvies voor krijgt![]()
Het kan niet anders of dit systeem moet ergens in ons voordeel gebruikt kunnen worden. Het wordt alleen even puzzelen
Dude. een dagkaart met korting is 28,20 2e klas.quote:
Je kunt driek hierover een PM sturenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
dit moet echt een fout zijn. Wie gaat ROver mailen?
Doe jij maar, jij zit in die crewkliekquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt driek hierover een PM sturen
KIJK DANquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:37 schreef Yreal het volgende:
Wat mis ik nou, een dagkaart is gelijk aan de dagretour?
Ga bij NS HiSpeed werken of zo joh, dwaasquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:42 schreef Yreal het volgende:
Dus de klacht is dat de ov-dagkaart veel te goedkoop is, die moet 5 euro duurder dan de normale zijn. Lekker laten dan, meevallertje voor ons
Ik snap je nog steeds niet, dwaasquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga bij NS HiSpeed werken of zo joh, dwaas
Wat? Waarom dat dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:11 schreef Yreal het volgende:
oh ze kunnen ook wel iets. Je hoort mensen alleen als het fout gaat.
Ik was vandaag trouwens weer eens bij onze vrienden van Ansaldobreda. Er komen morgen bezoekers van de DB naar de v250 kijken om te bepalen of ze in duitsland afgebouwt kunnen worden....
Ik ben benieuwd hoe ze rijden. Jammergenoeg zal ik ze niet snel tegenkomen omdat het niet op mijn route ligt...quote:Ook de OBB rijtuigen gezien trouwens, zag er heel goed uit
Sinds ook daar geen prijsinfo meer uit kwam voor dingen zoals via-kaartjes, had je daar allang geen flikker meer aan idd.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
Overigens, de webdemo van de kaartautomaat is 'vernieuwd', wat een blamage...
Het staat er nog steeds hoorquote:Wist u dat?
* Wij hebben heel veel verschillende kaartsoorten
* Voor uzelf, uw hond, uw fiets of reizen in het weekend
* Kiest u maar wat past bij uw reisgedrag!
Wacht effe, ik vat hem nu.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
de klacht is dat het onzinnig is om welk kaartje dan ook duurder te maken dan een dagkaart. Was dat nou echt ZO moeilijk?
Wat een kneuzenkermis. Behalve wat UBB tags en wat excel formules ken ik niets van programmeren. Maar het lijkt me toch kinderlijk eenvoudig om in de tariefberekenaar een regeltje te plakken:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
KIJK DAN
94 euro voor een dagkaart alleen trein terwijl een dagkaart voor AL het OV meer dan 40 euro goedkoper is
1 | if "kaartprijs"= >28,20 then "dagkaart" |
thx!quote:
www.hgb-v.nl dacht ikquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:44 schreef bork het volgende:
Vraagje, waar waren die treinbanken te koop, een paar topics terug kwam iemand daarmee.
Als het dezelfde rijtuigen zijn waar ik vorige zomer in zat, dan wordt het de beste treinstam die dit land ooit heeft gekend. Beetje ICK 2.0 zeg maarquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze rijden. Jammergenoeg zal ik ze niet snel tegenkomen omdat het niet op mijn route ligt...
De enige reden die NS hiervoor geeft "Je legt 2 enkeltjes af, van station A naar B, en van station B naar C"quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.
[..]
http://www.hgb-v.nl/ is van de medewerkers van Nedtrain Haarlem die ze verkopen voor goede doelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:44 schreef bork het volgende:
Vraagje, waar waren die treinbanken te koop, een paar topics terug kwam iemand daarmee.
quote:De politie gaat bij het ongeval #Ooijmanlaan #Doetinchem uit van suïcide
Daarom ben ik ook érg benieuwd welke prijs mij voorgeschoteld wordt als ik vanmiddag aan het loket een retourtje Maastricht via Amsterdam Centraal ga kopen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is of dat bewust gedaan is of dat het laksheid is
Het is bewust gedaan. Het ging NS erom, dat een reis met een papieren kaartje net zo duur moet zijn als een reis met de OV-chipkaart. Dan moet je namelijk als je 'omreist' op het via-station uit- en inchecken, betaal je voor twee enkeltjes en kan je dus meer kwijt zijn dan een dagkaart (men heeft verzuimd, hier een oplossing voor in het systeem in te bouwen. )quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is of dat bewust gedaan is of dat het laksheid is
Nee, helaas. Ooit de NS eens gemaild met de vraag of een dagkaart ook op de OV-faalkaart kon en dat kon niet want de dagkaart zou gaan verdwijnen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/airport/index.phpquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:49 schreef Stefanovic83 het volgende:
Vraagje.. Als ik van Woerden naar vliegveld Charleroi moet met het OV, hoeveel kost me dat dan?
Er schijnt een bus vanaf Brussel Zuid te gaan, maar ik kan niet echt goed vinden hoeveel de trein naar Brussel Zuid kost (of naar Charleroi).
Ik heb een vdu.
De eerste twee rerageerders op de column in ieder geval niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik denk dat iedereen wel doorheeft dat dit een 1aprilgrap is hoor
Ach enig rationeel denken had er wel bij gemogen, ten opzichte van de stroom die de NS afneemt is het peanuts wat die paar laptops gebruikenquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hier nog 1:
http://forum.opeenshadikh(...)4776&p=326474#326474
Chronisch gebrek aan goede humor in de spoorsector![]()
ben wel benieuwd waar google mee komt, die hebben meestal nog wel grapjes die ook echt grappig zijn
Sowieso, treinvastrecht voor elke stroomgebruikende passagier?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach enig rationeel denken had er wel bij gemogen, ten opzichte van de stroom die de NS afneemt is het peanuts wat die paar laptops gebruiken.
Er moet echt een keer iemand op je hoofd gaan springen, gewoon, voor het landsbelang.quote:
een zwaar iemand, bedoel je?quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er moet echt een keer iemand op je hoofd gaan springen, gewoon, voor het landsbelang.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:04 schreef Nachtboy het volgende:
[..]
wist niet dat er een trein over de afsluidijk ging volgende keer ook maar een keer kijken.
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic.quote:
okidoki grgrquote:Op woensdag 30 maart 2011 20:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic.
Ben je al bij het loket geweest voor je treinkaatje?quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic.
Neuh, rustig aan, net wakker. Als ik morgen buiten kom, ga ik wel even langs.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ben je al bij het loket geweest voor je treinkaatje?
Hey dat houten ding staat er nog steedsquote:
Allebei zelfs nogquote:Op woensdag 30 maart 2011 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hey dat houten ding staat er nog steeds
God wat een kutstation dat Leeuwarden. Niks te doen, allemaal Friezen. Een keer met een dagje treinreizen terecht gekomen rond etenstijd. In de "stationsrestauratie" heerste een begrafenissfeer. Het beste wat ons overkwam was de trein naar Zwolle.quote:
Je kan beter klagen over Gouda.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
God wat een kutstation dat Leeuwarden. Niks te doen, allemaal Friezen. Een keer met een dagje treinreizen terecht gekomen rond etenstijd. In de "stationsrestauratie" heerste een begrafenissfeer. Het beste wat ons overkwam was de trein naar Zwolle.
In Leeuwarden ook niet meer. Er zit nu een AH to Go in.quote:
Tsja, het is dan ook niet te vergelijken met Utrecht Centraal.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
God wat een kutstation dat Leeuwarden. Niks te doen, allemaal Friezen. Een keer met een dagje treinreizen terecht gekomen rond etenstijd. In de "stationsrestauratie" heerste een begrafenissfeer. Het beste wat ons overkwam was de trein naar Zwolle.
En een Julia's.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
In Leeuwarden ook niet meer. Er zit nu een AH to Go in.
Utrecht Centraal?quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, het is dan ook niet te vergelijken met Utrecht Centraal.
Nee, ik ben veel beter in het klagen over bijvoorbeeld Leeuwarden, dat zie je toch?quote:
Tja, er is ergens tussen mei 1940 en mei 1945 een stel bommen op het oude station gevallen...quote:Alsof je in een wereld bent gekomen waar de verpaupering net even iets harder ging
Ja, het is lelijk, maar dat opgefokte, tja, dat gaat op zich wel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Utrecht Centraal?
Van alle `grote´ stations in Nederland verreweg het lelijkst (ook voor de verbouwing) en een station waar totaal geen `sfeer´ te beleven is. Alleen maar opgefokte reizigers te bekennen.
Nee, we hebben goede restaurants in de stad zelf, geen stationsrestauratie nodig.quote:
Rotterdam ook, maar daar is het toch echt beter.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, ik ben veel beter in het klagen over bijvoorbeeld Leeuwarden, dat zie je toch?
[..]
Tja, er is ergens tussen mei 1940 en mei 1945 een stel bommen op het oude station gevallen...
Gouda was toch een proefversie van dat kampen-idee van Wilders?quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
En je krijgt in Gouda gratis de straatschoffies er bij
Je geboorte is geen reden om te posten op FOK. Ga buiten spelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Rotterdam ook, maar daar is het toch echt beter.
De oorlog is geen reden om 65 jaar later nog een kutstad te zijn.
Dat is in Gouda vast gebruikelijk ja, met al die hangjongeren, maar in mijn slaapdorpje is het 'avonds dood.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je geboorte is geen reden om te posten op FOK. Ga buiten spelen.
Doe d'r wat aan... *kick*quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is in Gouda vast gebruikelijk ja, met al die hangjongeren, maar in mijn slaapdorpje is het 'avonds dood.
Da's de geur van rottende menselijke resten in de ballast. Veel plezier!quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:03 schreef Basekid_NZ het volgende:
Doe mij maar Leiden qua stations.
Vind zelf Tilburg erg lelijk, en Rijswijk rij ik zo snel mogelijk doorheen, die geur daar :S
Gatverrrr. Hopelijk hebben ze hun lesje daar geleerd nu ze met Delft bezig zijn!quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's de geur van rottende menselijke resten in de ballast. Veel plezier!
Ze zullen er geen tweede keer voor springen nee, die stoute mensen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:09 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Gatverrrr. Hopelijk hebben ze hun lesje daar geleerd nu ze met Delft bezig zijn!
Maar serieus? Zijn er mensen tijdens de bouw dood gegaan ofzo?quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zullen er geen tweede keer voor springen nee, die stoute mensen.
Nee, het is een populaire plaats om zelfmoord te plegen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Maar serieus? Zijn er mensen tijdens de bouw dood gegaan ofzo?
Mag ik weten wat daar grappig aan is? Er zijn ook mensen die spoorwegen niets kan boeien.quote:
Er is ook nog zoiets als algemene ontwikkeling.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:31 schreef Temlin het volgende:
[..]
Mag ik weten wat daar grappig aan is? Er zijn ook mensen die spoorwegen niets kan boeien.
Eh, die is toch pas in oktober o.i.d. klaar?quote:Oh en de nieuwe passerelle in Arnhem![]()
Juni is het deel vanaf begin tot perron 4 klaar. Daarna volgen de overige delen die eind september klaar zijn (afwerken duurt wel tot 2012). Het begin is nu al te zien tussen perron 3 en 4.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:34 schreef Duvel het volgende:
Eh, die is toch pas in oktober o.i.d. klaar?
Geen problemen, maar uitdagingen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 09:22 schreef James1988 het volgende:
In het verleden zijn immers al genoeg problemen geweest met elektromagnetische compatabiliteit (EMC) waardoor de ingebruikname van de Betuweroute (bij Meteren) en HSL-Zuid (Hoofddorp, Lage Zwaluwe - Breda) op zich heeft laten wachten.
Eerst maar eens een ritje meerijden voordat ik daarover een mening heb.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:04 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen de V250 daar wel houden in Duitsland
Daar mag je wel van uitgaan (zolang die trein onder 25kV rijdt is er ook geen probleem), alleen is deze trein óók ontworpen voor 1500V. De problemen doen zich juist voor als een trein onder 1500V rijdt in de buurt van een lijn met 25kV.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geen problemen, maar uitdagingen.
En mag ik er dus niet meer van uitgaan dat een trein die ontworpen is voor 25kV, ook tegen 25kV bestand is?
Dit dus. Dat eeuwige (voorbarige) gezeik op de V250 moet maar eens afgelopen zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:37 schreef Bitlord het volgende:
Eerst maar eens een ritje meerijden voordat ik daarover een mening heb.
Pendelen tussen Amsterdam Centraal en Bruxelles-Midi.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:26 schreef Brembo het volgende:
Wat gaan die OBB rijtuigen doen in Nederland?
Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakkenquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Pendelen tussen Amsterdam Centraal en Bruxelles-Midi.
Vanaf zaterdag 30 april a.s.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:39 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wanneer gaat de trein naar Veendam rijden? Maandag toch?
Beter? Jij kunt in de boeken kijken bij NS? Wouw wist niet dat NS management hier ook zit.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakken.
Onzin, die ÖBB rijtuigen zijn in prima staat en hebben onlangs nog een grondige renovatie gehad.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakken.
Indeed. De treindienstleiders krijgen over twee weken instructie Veendam. Ondertussen wordt er nog hard gewerkt aan het spoor, getuige de onderhoudsmachines en treinen met spoorstaven die we vandaag die kant op stuurden.quote:
Dat was vandaag buiten dienst, vandaar dat we ze even hebben gehouden.quote:
Wat waren ze in Onnen aan het doen?quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat was vandaag buiten dienst, vandaar dat we ze even hebben gehouden.
Damn...quote:De grootste goederenvervoerder van ons land, DB Schenker Rail Nederland N.V., opent de jacht op Nederlandse spoorfotografen.
Volgens een woordvoerder worden door de fotografen diverse copyrights, auteursrechten en beeldrechten geschonden door de gemaakte fotos online te publiceren. De voorgenomen acties zullen onder andere bestaan uit het uit de lucht halen van de fotos die door de Nederlandse fotografen online zijn neergezet bij de diverse fotowebsites. Gedreigd wordt onder andere met hoge boetes voor het schenden van de diverse beeldrechten. Ook wordt gedacht aan controleurs die boetes uitschrijven aan de Nederlandse fotografen op populaire spotplaatsen.
Er gaan een lading V(ictors) terzijde gesteld worden in Onnen. Er staan al een aantal, en er komen nu de laatsten bij, tot de gegeven ruimte vol staat.quote:
Ik hoop dat het een 1 april-grap is. Zo niet, dan is het triest, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk als je ziet wat mensen uithalen om de 'perfecte' foto te maken. Zeker bij museumritten worden regelmatig zo ongeveer alle regels geschonden door een klein groepje. Hiermee verpesten ze het voor de echte liefhebber die zich keurig aan alle regels houdt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:10 schreef James1988 het volgende:
Jacht op spoorfotografen geopend!
[..]
Damn...
Precies. Voorts is het natuurlijk een 1 aprilgrap aangezien het volstrekt ondoenlijk is om alle sites op internet waar een treinenfoto zou kunnen staan, te gaan nalopen. Men heeft wel wat beters te doen dacht ikquote:Op donderdag 31 maart 2011 16:53 schreef V2 het volgende:
Dat verhaal over beeldrechten is natuurlijk aperte onzin. Zolang je jezelf op openbare grond bevindt mag je alles fotograferen wat je wil, met maar één uitzondering, en dat is het portretrecht. Dus zolang je geen beeldvullende foto maakt van het hoofd van de machinist en die online zet zit je goed.
quote:Drie vervoersbedrijven hebben een offerte ingediend bij de Regio Twente om de komende tien jaar het openbaar vervoer in de regio te verzorgen.
Het gaat om de bedrijven Connexxion, Syntus en Arriva Achterhoek Rivierenland. In mei wordt bekend welk bedrijf de aanbesteding heeft gewonnen en het openbaar vervoer in Twente tot en met 2023 gaat verzorgen. De nieuwe vervoerder zal zowel het busvervoer als het vervoer op de treinverbinding Zuthpen-Hengelo-Oldenzaal moeten doen.
In Nederland, dan. In België is geen Panoramavrijheid, waardoor deze maatregel daar in theorie zou kunnen. Het is dus niet zo vergezocht als in eerste instantie lijkt - maar wel overduidelijk een grap, inderdaad.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:53 schreef V2 het volgende:
Dat verhaal over beeldrechten is natuurlijk aperte onzin. Zolang je jezelf op openbare grond bevindt mag je alles fotograferen wat je wil, met maar één uitzondering, en dat is het portretrecht.
klopt staan idd 3 plan V stellen te groningen ..quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Indeed. De treindienstleiders krijgen over twee weken instructie Veendam. Ondertussen wordt er nog hard gewerkt aan het spoor, getuige de onderhoudsmachines en treinen met spoorstaven die we vandaag die kant op stuurden.
Voor de fappers staan er trouwens drie Victors () op spoor 8a in Grunn.
Van 215.000 in Q4 2010 naar 550.000 in Q1 2011. Dat is van 2282 naar 6111 reizigers per dag, 267% dus t.o.v. Q4quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:34 schreef dennistd het volgende:
Net op de radio: bezetting Fyra verdubbeld tijdens eerste kwartaal van dit jaar ten opzichte van laatste kwartaal vorig jaar. Als reden wordt het winterweer (geen toeslag) en de goedkopere kaartjes gegeven.
Geen verrassing dat het deze drie zijn. Arriva is trouwens ook weer lekker bezig, want ze schrijven in onder allerlei vage BV'tjes, want de aanbesteding voor buslijn 315 (Groningen - Lelystad) is bijvoorbeeld gewonnen door Arriva Wadden BVquote:
Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:39 schreef dan13lv het volgende:
[..]
klopt staan idd 3 plan V stellen te groningen ..
Als je alleen maar naar je procesleidingscherm kijkt, kun je ze niet tellen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren.
Ze hadden beter 1 april kunnen doen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:29 schreef Bitlord het volgende:
De Fyra rijdt vanaf zaterdag 2 april. Eerder was dit nog 4 april.
Gelukkig hebben we ook ramen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je alleen maar naar je procesleidingscherm kijkt, kun je ze niet tellen.
En een viaduct voor de neusquote:Op donderdag 31 maart 2011 18:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we ook ramen.
Dat soort "lege bv'tjes" is i.v.m. bedrijfszekerheid. Mocht er écht stront aan de spreekwoordelijke knikker zijn en de poep de ventilator raken (denk aan een faillissement, aansprakelijkheid, CAO, enz.), dan is slechts een klein bedrijfje aansprakelijk i.p.v. het hele concern.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen verrassing dat het deze drie zijn. Arriva is trouwens ook weer lekker bezig, want ze schrijven in onder allerlei vage BV'tjes, want de aanbesteding voor buslijn 315 (Groningen - Lelystad) is bijvoorbeeld gewonnen door Arriva Wadden BV
weet je ook waarvoor ze hier zijnquote:Op donderdag 31 maart 2011 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren.
Ik gok om te laten vergaan op Onnen.quote:
Het zicht valt nog best mee: we kijken er net onderdoor.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En een viaduct voor de neus
De treinstellen least NS Reizigers van NS Financial Services welke weer geregistreerd staat in Ierland vanwege belastingvoordelenquote:Op donderdag 31 maart 2011 18:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat soort "lege bv'tjes" is i.v.m. bedrijfszekerheid. Mocht er écht stront aan de spreekwoordelijke knikker zijn en de poep de ventilator raken (denk aan een faillissement, aansprakelijkheid, CAO, enz.), dan is slechts een klein bedrijfje aansprakelijk i.p.v. het hele concern.
Eenzelfde soort constructie hanteert de NS: het reizigersvervoer wordt uitgevoerd door NS Reizigers, de stations vallen onder NS Poort, onderhoud valt onder NedTrain, het eigendom ligt bij leasemaatschappij NS Financial Services, exploitatie van winkels en horeca ligt bij Servex, internationaal vervoer valt onder NS Internationaal, en de HSL valt weer onder High Speed Alliance B.V.
Juist door die constructies heeft een faillissement van HSA geen enkel nadelig gevolg voor de andere activiteiten van de NS, behalve een gemis aan inkomsten (en verlies van garantiekapitaal) voor NS Groep N.V.
Dat heeft weinig met deze belastingvoordelen te maken, meer met de huizenmarkt en het gedrag van banken daar.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
IerlandBelastingvoordelen
![]()
![]()
Je bedoelt die volstrekt reddeloze zooi die nu met ONS belastinggeld drijvende gehouden moet worden
Met een kaartje vanaf www.nshispeed.nl heb je ook geen Zugbinding.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:39 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wat een retourtje Roosendaal / Dordrecht - Brussel kost? Zaterdag wil ik even met de ÖBB rijtuigen naar Brussel, maar wil eigenlijk geen "zugbindung", dus een kaartje uit de automaat is wel zo goedkoop. Maar hoeveel..
Zou het? Vorig jaar had ik voor ¤27,80 een retourtje Brugge, dat is vanaf Antwerpen toch zeker 2x verder dan Brussel.. Beetje rare redenering maar 't was dan ook maar een schattingquote:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=14781quote:Speciale spottersopleiding van start!
30-03-2011
Utrecht - ProRail heeft, in samenwerking met de website http://www.opeenshadikhet.nl, besloten tot het openen van een speciale spottersopleiding. Hierdoor zouden spotters ook op niet-openbare plaatsen mogen fotograferen.
Vandaag is bekend geworden dat ProRail vanaf vrijdag inschrijvingen aanneemt voor een speciale spottersopleiding. Volgens een woordvoerder komt dit doordat veel spotters halsbrekende capriolen uithalen om een foto te maken, die ook vaak nog niet eens mooi is. Op deze manier hoopt ProRail dat er minder gekke dingen gedaan worden en machinisten daardoor hun werk beter kunnen doen. Tevens is de verwachting dat de foto's kwalitatief gezien beter worden.
De opleiding
De opleiding bestaat uit drie modules. De eerste module is een opleiding in het maken van foto's. De techniek van de camera, belichting, scherpte, sluitertijd, groothoek, telelens, positie, compositie, bewerken van foto's is een greep uit de onderwerpen die voorbij komen in deze module. De module wordt afgesloten met een theorie en praktijkexamen fotograferen waarin je bewijst foto's te maken op een tenminste bovengemiddeld niveau. Naast deze twee examens is er ook nog een examen fotobewerking. Na het halen van deze examens mag je door naar module twee.
In de tweede module leer je hoe je je in, op en rond het spoor moeten gedragen. De module bestaat uit twee onderdelen, enerzijds de veiligheid op en rond het spoor, anderzijds hoe je buiten aan je informatie komt. Je leert onder andere hoe je een treinmachinist kunt laten weten dat je hem gezien hebt, hoe je een toeter kunnen afdwingen (voor bijvoorbeeld video opnames) en hoe je kunt zien dat er een trein aankomt. Ook hoe het spoor werkt; spoorbezetting, rijwegen, overwegen, seintechniek, wissels, storingen, bovenleiding, het komt allemaal aan de orde. Net als een basiscursus over materieel. Ook diverse procedures zoals hoe te handelen bij gevaar of storingen komen aan de orde. Daarnaast zul je ook voorzien worden van belangrijke telefoonnummers zodat je in geval van vertraging kan bellen waar de trein blijft of om meldingen door te geven. De module wordt afgesloten met een theorie examen dat voor 80% bestaat uit veiligheid langs het spoor (niet de redelijk simpele internettest) en 20% uit overige vragen. Na deze module krijg je het certificaat "Spoorbevoegdheid voor Spotters".
In de derde module ga je met de groep eindelijk naar buiten. Onder begeleiding van een aantal professionele spoorfotografen worden de fotografiekunsten nog wat bijgeschaafd. Ook zul je in de praktijk ondervinden wat het is om spoorbevoegd te zijn en ga je vele foto's maken. Tijdens deze module kom je op diverse interessante plaatsen waar een andere fotograaf niet mag komen. Hierbij kun je denken aan opstelterreinen, speciale spoorlijnen, nachtelijke werkzaamheden etc. etc.. Het team van begeleiders zal kritisch kijken naar de foto's, zoals zij ook kijken naar hoe je je aan de regels houdt op en rond het spoor.
Het examen
Na afloop van de derde module volgt een uitgebreid examen, waarbij er een begeleider meegaat maar niets zal doen, behalve ingrijpen indien nodig. Je voert een aantal opdrachten uit. Dit is vergelijkbaar met een rij-examen. Na afloop zullen de fotoseries bekeken en beoordeeld worden door diverse professionele fotografen en spoorwegmedewerkers. Als je het examen hebben gehaald, krijg je naast je "spoorbevoegdheidscertificaat" ook de dienstregeling met alle treinen die in Nederland rijden, veiligheidsschoenen, een helm met SBF en een geel vest met SBF erop. SBF staat hier voor SpoorBevoegdFotograaf.
De dienstregeling is een digitale uitvoering; als SBF ontvang je een speciale code waarmee alle dienstregelingen online kunnen worden bekeken. Zo heb je altijd een actueel overzicht en kunnen ook extra of bijzondere treinen snel worden gevonden.
Het diploma dat je behaalt is een jaar geldig; ieder jaar dien je een herinstructie te volgen waarna je een nieuw certificaat ontvangt.
Volgens de woordvoerder van ProRail zal het mes aan twee kanten snijden. Voor de diverse spoorbedrijven komt er een grote hoeveelheid foto's beschikbaar van hun materieel in zeer hoge kwaliteit en de fotografen krijgen mogelijkheid tot het maken van exclusieve foto's.
Interesse?
Mensen die interesse hebben in deze opleiding kunnen mailen naar beheer[@]opeenshadikhet[punt]nl. De inschrijvingen in de eerste ronde worden door Opeenshadikhet gecoördineerd. De opleiding zal ongeveer 4 maanden duren en worden gegeven op zaterdag. De waarschijnlijke locatie van de modules 1 en 2 zal in één van de HGBen (HoofdGeBouwen) van Prorail in Utrecht zijn. De module 3 zal op een aantal verschillende, interessante, locaties worden gegeven. De minimum leeftijd voor de cursus is 16 jaar. Voor koffie/thee/lunch tijdens deze dagen wordt gezorgd (evenals voor een drankje na afloop van een dag).
Cursisten zullen voor deze dagen speciale dagkaarten ontvangen om van huis naar Utrecht (of de andere locatie) en terug te kunnen reizen. De kosten voor deze opleiding zijn nog niet bekend; gezien de belangstelling uit de spoorbranche is de kans groot dat vervoerders een groot deel van de opleiding gaan sponsoren. Het bezit van een digitale spiegelreflex camera is niet noodzakelijk; indien je deze niet bezit krijg je deze tijdens de opleiding in bruikleen (en kun je deze na afloop met een aantrekkelijke korting overnemen). Ook is nog niet bekend of er geloot zal moeten worden.
Bron: ProRail.nl in samenwerking met Opeenshadikhet.
Hmm, ik dacht dat je dat wel had. Maar dan heb je gelijk Homeprint. Loop dan wel naar de automaat.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Met een kaartje vanaf www.nshispeed.nl heb je ook geen Zugbinding.
Aldus International Rail Journal op Twitter.quote:EU antitrust authorities have reportedly raided DB offices as part of probe into alleged anticompetitive behaviour. More to follow...
quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=14781
Jammer dat het zo'n doorzichtige grap is (die niet eens leuk is), want eigenlijk vind ik het wel een goed idee... afgaande op verhalen van spotters die in de baan staan of aan bovenleidingportalen hangen voor die ene mooie foto.
quote:Daarnaast zul je ook voorzien worden van belangrijke telefoonnummers zodat je in geval van vertraging kan bellen waar de trein blijft of om meldingen door te geven.
quote:Europese Commissie valt binnen bij Deutsche Bahn
donderdag 31 maart 2011
De Europese Commissie heeft dinsdag onaangekondigde huiszoekingen verricht bij Deutsche Bahn, de Duitse nationale spoormaatschappij, en enkele van zijn dochterondernemingen.
De Commissie heeft "redenen om aan te nemen" dat Deutsche Bahn zijn dominante marktpositie misbruikt, zo stelt ze donderdag in een persbericht.
De huiszoekingen - de allereerste stap in een mogelijk formeel onderzoek - waren gericht tegen Deutsche Bahn Energie, die de facto de enige elektriciteitsleverancier is van het Duitse spoornet. Het bedrijf zou de vrachtafdeling van Deutsche Bahn een "voorkeursbehandeling" geven.
De Commissie benadrukt dat er geen deadline is voor het voeren van dergelijk vooronderzoek. Afhankelijk van onder meer de complexiteit van de zaak, kan het verschillende maanden duren.
Bron: De Standaard
Jottum wat een lol inderdaadquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het leuke was dat er die dag een grote wisselstoring optrad
Gewoon nog in de sprinter naar Rhenen hoorquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
Het einde van enkele Plan V-stellen is vandaag trouwens een stap dichterbij gekomen.
Ik heb toch liever die vaalgele V/T's eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:08 schreef James1988 het volgende:
Het is wel een mooi wit/blauw/geel woondoosje in plaats van dat vale geel.
Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:53 schreef James1988 het volgende:
Het tijdperk van SLT... voor sommigen "de zoveelste verschraling", voor veel reizigers "Ah, eindelijk weer eens een frisse schone trein in plaats van dat afgeragde oude boemelding."
Nog niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:05 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is.
Nee, fatsoenlijke vervangers bestellen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Nog niet.
En wat was dan het alternatief? Wachten totdat het Plan V bij bosjes spontaan kapot gaat en dan pas nieuwe treinen bestellen?
In de auto is er iedere ~50km een tankstation en nog vaker een parkeerplaats met WC. Bij de NS zijn de WCs zowel uit de trein als uit de stations verdwenen..quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:17 schreef Igen het volgende:
Ach hou toch eens op met dat eindeloze gejammer over die WC's. Waarom zou het bij de stoptrein ineens een probleem zijn? Op de fiets, in de auto, in de bus of in de tram kun je toch ook niet naar de WC.
En wat dan wel? Ik zou zo gauw niet een modern stoptreinmodel weten dat van binnen nou echt anders is dan de SLT.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, fatsoenlijke vervangers bestellen.
Met de stoptrein kom je meestal ook binnen een half uur wel bij een IC-station met een WC.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In de auto is er iedere ~50km een tankstation en nog vaker een parkeerplaats met WC. Bij de NS zijn de WCs zowel uit de trein als uit de stations verdwenen..
Leuk, de stopper is een halfuurdienst, zit je daar 25 minuten te kleumen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Met de stoptrein kom je meestal ook binnen een half uur wel bij een IC-station met een WC.
Op een IC-station zouden uiteraard wel verwarmde wachtruimtes moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk, de stopper is een halfuurdienst, zit je daar 25 minuten te kleumen.
Dan nog ben je een half uur kwijt. Je zult trouwens altijd zien dat de volgende trein tien minuten vertraging heeft.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Op een IC-station zouden uiteraard wel verwarmde wachtruimtes moeten zijn.
Goh is dat een wet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan nog ben je een half uur kwijt. Je zult trouwens altijd zien dat de volgende trein tien minuten vertraging heeft.
Ja, dat is een wet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Goh is dat een wet.
Gewoon gevoelsmatig gezeik omdat het eens in de 30x voorkomt.
Ik sta vaker in de file met de bus dan dat ik vertraging heb met de trein. Al dat gezeik altijd
Weinig, maar je maakt hier ook een hele slechte vergelijking, want een trein gaat gemiddeld 2x zo lang mee als een auto. Je kan een trein die tussen de 30 en 40 jaar oud is dus het beste vergelijken met een 'oude' auto van 15-20 jaar oud. En daar rijden er toch nog best veel van rond!quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik vermoed dat het hen wel wat kan schelen. Hoeveel autoforensen zie jij nog op de snelweg rijden met hun auto uit 1973?
Als ik de beenruimte van de SLT bij de coachopstelling zie is het top vergeleken met Plan V. Ten tweede boeit het ze niet veel maar wel iets. Meewegende factoren:quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:05 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is.
Nee het is nodeloos gezeik over iets onoverkomelijks.quote:
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:58 schreef Socios het volgende:
Sowieso zitten de meeste mensen (ook forenzen) liever in een echte trein dan in `lightrailcrap´.
Het is al vele jaren algemeen bekend dat de Koploper favoriet is onder de treinreizigers. (Althans voor de revisie sowieso). Weet niet of er sindsdien nog onderzoek naar gedaan is.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:16 schreef Brembo het volgende:
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!
Ja, de Koploper ja. Maar jij snapt toch ook wel dat een Koploper en een Plan V totaal niet met elkaar te vergelijken zijn?quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is al vele jaren algemeen bekend dat de Koploper favoriet is onder de treinreizigers. (Althans voor de revisie sowieso). Weet niet of er sindsdien nog onderzoek naar gedaan is.
thx! zit ook een flinke CNL korting bijquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:33 schreef James1988 het volgende:
Handig voor degene die een lange reis door Duitsland wil maken deze zomer:
Tijdens het WK Vrouwenvoetbal in Duitsland is er ook weer een speciale pass, geldig een maand (30 dagen) in de periode tussen 23 juni en 31 augustus 2011.
De prijzen:
een persoon vanaf 27 jaar: 299 euro
twee personen 399 euro
een persoon t/m 26 jaar 249 euro
Geldig in alle DB-treinen en alle niet-DB-treinen waar DB-tarief en NE-Anstoßtarif van toepassing is, CNL- en ICE Sprinter-treinen met toeslag etc. pp.
verdere informatie:
http://www.dbportal.db.de(...)eisterinnen-Pass.pdf
Gelukkig kunnen ook mensen met manlijke geslacht van deze wereldkampioenessen-pass gebruik maken. :-)
(Bron: Fabian-uit-DE op OHIH)
Dat is waar, maar probeer voor de grap eens een keer met vier man in een vierzitje plaats nemen...quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als ik de beenruimte van de SLT bij de coachopstelling zie is het top vergeleken met Plan V.
Ik hoor toch van veel mensen (niet-treinkenners) dat ze die SLT echt maar niks vinden. Die vragen waarom ze tegenwoordig van Houten naar Utrecht met zo'n tram moeten in plaats van met een echte trein.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!
Als het onoverkomelijk is, wordt er terecht over gezeken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee het is nodeloos gezeik over iets onoverkomelijks.
Dat is drie miljoen per geprognosticeerd levensjaar. Je kunt de plee ook via een euromunt toegankelijk maken, als er drie miljoen keer iemand in trapt ieder jaar, heb je de kosten er uit. Verder is al aangegeven dat die 90 miljoen door de treinenbouwers met een vork berekend was.quote:En die toilettendicussie mag hier ook wel eens afgelopen zijn. De minister heeft een domme fout gemaakt door niet in te grijpen en 90 miljoen is veel teveel om die even te herstellen.
Rijdt er Plan V?quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, iedereen zijn mening![]()
Gaat er nog iemand mee naar het Noord-Duitse veen morgen?
Nee.quote:
Daar proberen ze vast niet met 100 km/u overheen te gaan.quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baanNooit meer zaniken over Woerden - Leiden
![]()
[ afbeelding ]
(Foto Erik van Lunteren, NVBS)
Daar mag een trein over?quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baanNooit meer zaniken over Woerden - Leiden
![]()
[ afbeelding ]
(Foto Erik van Lunteren, NVBS)
quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar mag een trein over?![]()
Dan ben je genaaid als forens. Iedere dag geshaked op je werk aankomen en op de terugweg niet eens kunnen slapen
Gelukkig hoef ik mijn kennis van de Nederlandse taal niet te bewijzen op fora.quote:
Gelukkig hoef je ook niet veel moeite te doen om je stomheid aan te tonen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik mijn kennis van de Nederlandse taal niet te bewijzen op fora.
quote:Beroep Student(geen faalHBO'er)
quote:Wat exact de oorzaak is van de problemen, is nog onduidelijk, vertelt een woordvoerder van Prorail.
"Wat we weten is dat er brand is geweest in een hoogspanningsstation. Of dat station van ons is of van een energieleverancier, weten we niet. Dat zijn we nog aan het uitzoeken."
Het is natuurlijk vooral verbazend dat Prorail dit niet weet, of het station van hen is of niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:01 schreef Temlin het volgende:
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet.
Bel Prorail ff zou ik zeggenquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:01 schreef Temlin het volgende:
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet.
DAT zou nog te verklaren zijnquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:25 schreef Duvel het volgende:
OK, dus er is iets stuk, maar ze weten niet of hun eigen deel stuk is, of dat van de lokale netbeheerder. Snugger.
Maar nu de volgende stap:quote:Een woordvoerder van Prorail laat weten dat er brand is geweest in een hoogspanningsstation van Nuon bij Vijfhuizen. Door de storing werken de seinen en wissels niet.
Geprobeerd. Juist ja. Er liggen niet een soort standby-contracten klaar om in dit soort gevallen snel te kunnen overschakelen? Misschien moeten we daar toch maar eens naar gaan kijken dan.quote:Geprobeerd wordt stroom van een andere leverancier te betrekken, zegt de woordvoerder.
Zo, daar moeten we overheen morgen? Dat wordt lekker schommelen dan. Scheelt natuurlijk wel dat de topsnelheid van het soort apparaten dat er overheen rijdt nogal beperkt is.quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baanNooit meer zaniken over Woerden - Leiden
![]()
[ afbeelding
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:44 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is dat niet een zaak van contracten, maar van technische mogelijkheden.
Dat klopt, of de leverancier heet Aggreko, Bredenoord, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.
Daarom zal men het willen proberen. Ander aansluitpunt om stroom in het netwerk te voeden en kijken hoe het systeem zich houdt. In het ergste geval is er iets beschadigd/kortgesloten/doorgebrand en moeten de pogingen gestaakt worden, anders kan men vanuit dat andere punt blijven voeden tot het oorspronkelijke punt hersteld is.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.
Boel ligt jaren stof te happen, nou wordt het eindelijk in dienst genomen, en NOG VOORDAT er iets rijdt weten ze al dat ze het binnen een week weer op de schop gaan gooienquote:Amsterdam Centraal-Breda Fyra zaterdag 9 en zondag 10 april
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Aangepaste dienstregeling:
* Fyra rijdt niet tussen Amsterdam Centraal, Schiphol, Rotterdam Centraal en Breda
Tja, het is misschien lullig, maar waarom niet? Je kunt toch gewoon doordeweeks rijden?quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat blijkt ja. Maar ga dan niet maandag al rijdenWacht dan tot je er klaar voor bent of zo
Ik heb een paar glazen wijn op, ik kan niet rijden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal wel een simpele os zijn, maar kun je rijden of kun je niet rijden?
Waar vind je al die info??quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:32 schreef James1988 het volgende:
Er is al eerder een probleem geweest met elektromagnetische compatibiliteit, wat inhield dat de beveiligingssystemen aan boord van passerende treinen op het naastgelegen 1500V-baanvak, de eerste generatie VIRM is hier vatbaar voor. Daarom is ook al het elektrisch NS-materieel naar Wildenrath geweest, om te testen.
Een tijdelijke oplossing is de hoeveelheid treinen beperken, een permanente oplossing de extra transformators. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Autotransformator voor wat meer informatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |