abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94831929
quote:
4s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Da's de geur van rottende menselijke resten in de ballast. Veel plezier!
Gatverrrr. Hopelijk hebben ze hun lesje daar geleerd nu ze met Delft bezig zijn!
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:10:02 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94831981
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:09 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Gatverrrr. Hopelijk hebben ze hun lesje daar geleerd nu ze met Delft bezig zijn!
Ze zullen er geen tweede keer voor springen nee, die stoute mensen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94832177
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze zullen er geen tweede keer voor springen nee, die stoute mensen.
Maar serieus? Zijn er mensen tijdens de bouw dood gegaan ofzo?
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:16:34 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94832426
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:12 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Maar serieus? Zijn er mensen tijdens de bouw dood gegaan ofzo?
Nee, het is een populaire plaats om zelfmoord te plegen.

De geur is echter die van vuil lekwater of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94833356
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:06 schreef greavy het volgende:
Een ander topic:

[..]

-O- 8)7 _O- _O- _O- _O- _O_ _O_ _O-
Mag ik weten wat daar grappig aan is? Er zijn ook mensen die spoorwegen niets kan boeien.

Oh en de nieuwe passerelle in Arnhem O+ _O_
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:34:15 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94833550
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:31 schreef Temlin het volgende:

[..]

Mag ik weten wat daar grappig aan is? Er zijn ook mensen die spoorwegen niets kan boeien.
Er is ook nog zoiets als algemene ontwikkeling.
quote:
Oh en de nieuwe passerelle in Arnhem O+ _O_
Eh, die is toch pas in oktober o.i.d. klaar?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94834217
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:34 schreef Duvel het volgende:
Eh, die is toch pas in oktober o.i.d. klaar?
Juni is het deel vanaf begin tot perron 4 klaar. Daarna volgen de overige delen die eind september klaar zijn (afwerken duurt wel tot 2012). Het begin is nu al te zien tussen perron 3 en 4.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:06:01 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94835394
Zo, hier :) Jullie mogen allemaal een pinneke downloaden :)



Met op de achtergrond treinstel 8717. Met sluitseinen, vast wel, ergens :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2011 @ 00:47:32 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94840077
Er was een tijd dat je je bij de Efteling je ogen uit je kop schaamde om voor zoiets 3 gulden 25 te vragen. Tegenwoordig is 5 gulden 18 kennelijk doodnormaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94840693
Vroeger kon je voor een halve guldencent nog meerdere snoepjes kopen :Y
dag
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:34:18 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94843150
Vroeger betaalde je nog 8 kippen voor een afgeragd oud schaap.
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:22:40 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94843835
Binnenkort gaat er een V250 naar het testcentrum in Wildenrath om daar proefritjes te maken, net zoals al het andere NS-materieel tot nu toe heeft gedaan. Getest gaat worden wat de invloed is van de nabijheid van 25 kV op trein- en beveiligingssystemen in de trein.

In het verleden zijn immers al genoeg problemen geweest met elektromagnetische compatabiliteit (EMC) waardoor de ingebruikname van de Betuweroute (bij Meteren) en HSL-Zuid (Hoofddorp, Lage Zwaluwe - Breda) op zich heeft laten wachten.

De verwachting is dat het stel naar Venlo zal gaan (op eigen kracht of gesleept is niet bekend) en daar opgehaald wordt. De V250 is immers niet voorzien van een 15 kV-installatie en boven de aansluiting van het hoofdspoor naar het testcentrum hangt geen wasdraad.

Bron: Somda
pi_94844124
Omrekenen :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 10:04:27 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94844843
Ze mogen de V250 daar wel houden in Duitsland
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:17:58 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94845181
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:22 schreef James1988 het volgende:
In het verleden zijn immers al genoeg problemen geweest met elektromagnetische compatabiliteit (EMC) waardoor de ingebruikname van de Betuweroute (bij Meteren) en HSL-Zuid (Hoofddorp, Lage Zwaluwe - Breda) op zich heeft laten wachten.
Geen problemen, maar uitdagingen.

En mag ik er dus niet meer van uitgaan dat een trein die ontworpen is voor 25kV, ook tegen 25kV bestand is? :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94845724
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 10:04 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen de V250 daar wel houden in Duitsland
Eerst maar eens een ritje meerijden voordat ik daarover een mening heb.
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:59:52 #137
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94846342
quote:
3s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geen problemen, maar uitdagingen.

En mag ik er dus niet meer van uitgaan dat een trein die ontworpen is voor 25kV, ook tegen 25kV bestand is? :{
Daar mag je wel van uitgaan (zolang die trein onder 25kV rijdt is er ook geen probleem), alleen is deze trein óók ontworpen voor 1500V. De problemen doen zich juist voor als een trein onder 1500V rijdt in de buurt van een lijn met 25kV.

Dat ze nú pas die testen gaan doen terwijl het probleem al jááren bekend is, dat is wel idioot.
pi_94846507
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:37 schreef Bitlord het volgende:
Eerst maar eens een ritje meerijden voordat ik daarover een mening heb.
Dit dus. Dat eeuwige (voorbarige) gezeik op de V250 moet maar eens afgelopen zijn.
pi_94846988


Zo ziet de v250 die naar duitsland gaat er van binnen uit :) En die man in het blauw is San marco ( _O_ ), de enige man daar die meer dan 5 woorden engels spreekt. Geweldige kerel die in gebroken engels vertelt hoe ze over de wallen liepen :D en met heel veel moeite eruit kreeg dat een dikke vrouw wou dat ie binnen kwam :D :D .Maar Zelfs de baas kan alleen hallo en dag zeggen in het engels :')



En dit zijn de enige 2 stoelen die erin staan



Obb rijtuigen die klaar worden gemaakt
pi_94847374
Wat gaan die OBB rijtuigen doen in Nederland?
pi_94847475
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:26 schreef Brembo het volgende:
Wat gaan die OBB rijtuigen doen in Nederland?
Pendelen tussen Amsterdam Centraal en Bruxelles-Midi.
pi_94847598
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Pendelen tussen Amsterdam Centraal en Bruxelles-Midi.
Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakken :D.
pi_94847886
Wanneer gaat de trein naar Veendam rijden? Maandag toch?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_94848071
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:39 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wanneer gaat de trein naar Veendam rijden? Maandag toch?
Vanaf zaterdag 30 april a.s.
pi_94848883
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 11:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakken :D.
Beter? Jij kunt in de boeken kijken bij NS? Wouw wist niet dat NS management hier ook zit.
pi_94848988
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakken :D.
Onzin, die ÖBB rijtuigen zijn in prima staat en hebben onlangs nog een grondige renovatie gehad.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:35:33 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94852026
De ICK-rijtuigen kunnen helemaal niet worden ingezet voor een dienst naar België... ze zijn immers aangepast aan eisen die NS had. Zo is er een statische omzetter geplaatst die alleen 1500 V lust, als je die bakken de grens over gooit wordt dat ding gefrituurd. Ook zijn er naar mijn weten draaistelwijzigingen geweest, en nog wat andere constructiewijzigingen.

Het is mogelijk om de rijtuigen terug om te bouwen naar RIC-rijtuigen (andere omzetter, draaistellen, deursystemen, ...) maar dat gaat een hoop tijd en geld kosten. Daarnaast moeten ze opgeknapt worden, want ze staan al langere tijd aan de kant.

Het huren van een zevental goed-onderhouden, meteen inzetbare rijtuigen is een heel stuk voordeliger dan het renoveren en aanpassen van een aantal ICK-rijtuigen die over een paar maanden toch weer aan de kant kunnen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:17:15 #148
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94856250
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 11:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Vanaf zaterdag 30 april a.s.
Indeed. De treindienstleiders krijgen over twee weken instructie Veendam. Ondertussen wordt er nog hard gewerkt aan het spoor, getuige de onderhoudsmachines en treinen met spoorstaven die we vandaag die kant op stuurden.

Voor de fappers staan er trouwens drie Victors ( :') ) op spoor 8a in Grunn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 15:28:23 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94856751
Stuur ze maar naar Onnen, ziggy
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:31:52 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94856918
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Stuur ze maar naar Onnen, ziggy
Dat was vandaag buiten dienst, vandaar dat we ze even hebben gehouden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:41:19 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94857377
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat was vandaag buiten dienst, vandaar dat we ze even hebben gehouden.
Wat waren ze in Onnen aan het doen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:10:54 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94858662
Jacht op spoorfotografen geopend!
quote:
De grootste goederenvervoerder van ons land, DB Schenker Rail Nederland N.V., opent de jacht op Nederlandse spoorfotografen.

Volgens een woordvoerder worden door de fotografen diverse copyrights, auteursrechten en beeldrechten geschonden door de gemaakte fotos online te publiceren. De voorgenomen acties zullen onder andere bestaan uit het uit de lucht halen van de fotos die door de Nederlandse fotografen online zijn neergezet bij de diverse fotowebsites. Gedreigd wordt onder andere met hoge boetes voor het schenden van de diverse beeldrechten. Ook wordt gedacht aan controleurs die boetes uitschrijven aan de Nederlandse fotografen op populaire spotplaatsen.
Damn... :{
pi_94858773
Die geforceerde 1 aprilgrappen overal zijn echt zo triest. :')
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:18:33 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94858967
quote:
3s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren ze in Onnen aan het doen?
Er gaan een lading V(ictors) terzijde gesteld worden in Onnen. Er staan al een aantal, en er komen nu de laatsten bij, tot de gegeven ruimte vol staat.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:21:02 #155
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94859080
Voor het stallen van wat gele meuk gaan ze echt geen buitendienststelling plannen, hoor.

En ik heb geen idee wat ze aan het doen waren vandaag.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:26:20 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94859312
O, ik las het even verkeerd met wat Duvel zei. Ik dacht dat hij vroeg waarom de V's daarheen gingen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 16:26:50 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94859327
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:10 schreef James1988 het volgende:
Jacht op spoorfotografen geopend!

[..]

Damn... :{
Ik hoop dat het een 1 april-grap is. Zo niet, dan is het triest, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk als je ziet wat mensen uithalen om de 'perfecte' foto te maken. Zeker bij museumritten worden regelmatig zo ongeveer alle regels geschonden door een klein groepje. Hiermee verpesten ze het voor de echte liefhebber die zich keurig aan alle regels houdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:53:17 #158
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94860508
Dat verhaal over beeldrechten is natuurlijk aperte onzin. Zolang je jezelf op openbare grond bevindt mag je alles fotograferen wat je wil, met maar één uitzondering, en dat is het portretrecht. Dus zolang je geen beeldvullende foto maakt van het hoofd van de machinist en die online zet zit je goed.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:00:57 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94860886
En goed nieuws voor de ontwikkelaars hier, NS stelt nu een eigen API beschikbaar. Vooralsnog in beta, maar het is beter dan screenscraping moeten toepassen!

De NS API
pi_94860964
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:00 schreef James1988 het volgende:
API
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:00 schreef James1988 het volgende:
screenscraping
:?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')