abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:41:19 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94857377
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat was vandaag buiten dienst, vandaar dat we ze even hebben gehouden.
Wat waren ze in Onnen aan het doen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:10:54 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94858662
Jacht op spoorfotografen geopend!
quote:
De grootste goederenvervoerder van ons land, DB Schenker Rail Nederland N.V., opent de jacht op Nederlandse spoorfotografen.

Volgens een woordvoerder worden door de fotografen diverse copyrights, auteursrechten en beeldrechten geschonden door de gemaakte fotos online te publiceren. De voorgenomen acties zullen onder andere bestaan uit het uit de lucht halen van de fotos die door de Nederlandse fotografen online zijn neergezet bij de diverse fotowebsites. Gedreigd wordt onder andere met hoge boetes voor het schenden van de diverse beeldrechten. Ook wordt gedacht aan controleurs die boetes uitschrijven aan de Nederlandse fotografen op populaire spotplaatsen.
Damn... :{
pi_94858773
Die geforceerde 1 aprilgrappen overal zijn echt zo triest. :')
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:18:33 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94858967
quote:
3s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren ze in Onnen aan het doen?
Er gaan een lading V(ictors) terzijde gesteld worden in Onnen. Er staan al een aantal, en er komen nu de laatsten bij, tot de gegeven ruimte vol staat.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:21:02 #155
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94859080
Voor het stallen van wat gele meuk gaan ze echt geen buitendienststelling plannen, hoor.

En ik heb geen idee wat ze aan het doen waren vandaag.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:26:20 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94859312
O, ik las het even verkeerd met wat Duvel zei. Ik dacht dat hij vroeg waarom de V's daarheen gingen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 16:26:50 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94859327
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:10 schreef James1988 het volgende:
Jacht op spoorfotografen geopend!

[..]

Damn... :{
Ik hoop dat het een 1 april-grap is. Zo niet, dan is het triest, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk als je ziet wat mensen uithalen om de 'perfecte' foto te maken. Zeker bij museumritten worden regelmatig zo ongeveer alle regels geschonden door een klein groepje. Hiermee verpesten ze het voor de echte liefhebber die zich keurig aan alle regels houdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:53:17 #158
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94860508
Dat verhaal over beeldrechten is natuurlijk aperte onzin. Zolang je jezelf op openbare grond bevindt mag je alles fotograferen wat je wil, met maar één uitzondering, en dat is het portretrecht. Dus zolang je geen beeldvullende foto maakt van het hoofd van de machinist en die online zet zit je goed.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:00:57 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94860886
En goed nieuws voor de ontwikkelaars hier, NS stelt nu een eigen API beschikbaar. Vooralsnog in beta, maar het is beter dan screenscraping moeten toepassen!

De NS API
pi_94860964
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:00 schreef James1988 het volgende:
API
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:00 schreef James1988 het volgende:
screenscraping
:?
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:07:51 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94861213
Tech-talk. Een API is in dit geval een adres dat ontwikkelaars kunnen gebruiken om informatie te krijgen van de NS, bijvoorbeeld reisadvies, prijzen of actuele vertrektijden.

Screen-scraping houdt in dat je een verzoek doet zoals een normale bezoeker van www.ns.nl, en dan wat je terugkrijgt (rechtsklikken, Bron weergeven) interpreteert in de hoop zo de juiste informatie te kunnen distilleren.

Een API is te verkiezen boven screen scraping, omdat de structuur van de data die de API teruggeeft normaalgesproken niet wijzigt. De inhoud van een website wijzigt veel vaker, en dan gaan programma's/websites die gebruik maken van screen scraping stuk: ze kunnen iets ineens niet meer vinden.
  Redactie Sport donderdag 31 maart 2011 @ 17:08:57 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94861272
Ik vind het erop lijken alsof die pagina snel uit de grond gestampt is na het uitlekken van de inloggegevens voor die api (via de android-app)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_94861314
Ahh ok.. Dus API is beter, door de tijd heen stabieler en normaal gesproken ook betere kwaliteit / minder kans op fouten?

Mooi dan! :)
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:16:43 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94861629
De kwaliteit van een API valt of staat met de kwaliteit van de data die de API aanbiedt. Wel is deze over het algemeen betrouwbaarder omdat een datastructuur normaalgesproken niet meer wijzigt zodra de API eenmaal af is.
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:21:01 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94861806
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:53 schreef V2 het volgende:
Dat verhaal over beeldrechten is natuurlijk aperte onzin. Zolang je jezelf op openbare grond bevindt mag je alles fotograferen wat je wil, met maar één uitzondering, en dat is het portretrecht. Dus zolang je geen beeldvullende foto maakt van het hoofd van de machinist en die online zet zit je goed.
Precies. Voorts is het natuurlijk een 1 aprilgrap aangezien het volstrekt ondoenlijk is om alle sites op internet waar een treinenfoto zou kunnen staan, te gaan nalopen. Men heeft wel wat beters te doen dacht ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 31 maart 2011 @ 17:33:08 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94862228
quote:
Drie vervoersbedrijven hebben een offerte ingediend bij de Regio Twente om de komende tien jaar het openbaar vervoer in de regio te verzorgen.

Het gaat om de bedrijven Connexxion, Syntus en Arriva Achterhoek Rivierenland. In mei wordt bekend welk bedrijf de aanbesteding heeft gewonnen en het openbaar vervoer in Twente tot en met 2023 gaat verzorgen. De nieuwe vervoerder zal zowel het busvervoer als het vervoer op de treinverbinding Zuthpen-Hengelo-Oldenzaal moeten doen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 31 maart 2011 @ 17:34:36 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94862282
Net op de radio: bezetting Fyra verdubbeld tijdens eerste kwartaal van dit jaar ten opzichte van laatste kwartaal vorig jaar. Als reden wordt het winterweer (geen toeslag) en de goedkopere kaartjes gegeven.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:37:12 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94862376
Dat is niet echt verrassend natuurlijk, voor de prijs die Fyra nu is biedt het wel degelijk meerwaarde die enigszins in verhouding staat tot de reistijdwinst. Wat afwachten is is hoe NS Hispeed er verder mee omgaat: de prijzen laag houden of na 1/7 toch weer omhooggooien?
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:37:45 #169
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_94862407
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:53 schreef V2 het volgende:
Dat verhaal over beeldrechten is natuurlijk aperte onzin. Zolang je jezelf op openbare grond bevindt mag je alles fotograferen wat je wil, met maar één uitzondering, en dat is het portretrecht.
In Nederland, dan. In België is geen Panoramavrijheid, waardoor deze maatregel daar in theorie zou kunnen. Het is dus niet zo vergezocht als in eerste instantie lijkt - maar wel overduidelijk een grap, inderdaad.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_94862475
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Indeed. De treindienstleiders krijgen over twee weken instructie Veendam. Ondertussen wordt er nog hard gewerkt aan het spoor, getuige de onderhoudsmachines en treinen met spoorstaven die we vandaag die kant op stuurden.

Voor de fappers staan er trouwens drie Victors ( :') ) op spoor 8a in Grunn.
klopt staan idd 3 plan V stellen te groningen ..
pi_94862492
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:34 schreef dennistd het volgende:
Net op de radio: bezetting Fyra verdubbeld tijdens eerste kwartaal van dit jaar ten opzichte van laatste kwartaal vorig jaar. Als reden wordt het winterweer (geen toeslag) en de goedkopere kaartjes gegeven.
Van 215.000 in Q4 2010 naar 550.000 in Q1 2011. Dat is van 2282 naar 6111 reizigers per dag, 267% dus t.o.v. Q4
pi_94862866
'k Ben toch benieuwd hoe het straks met Fyra op Bd - Rtd gaat. De vertrektijden te Breda vind ik nogal apart, 't sluit straks prima aan op de IC Zwolle - Roosendaal maar voor reizigers uit Eindhoven is het alsnog sneller om in de IC Venlo - Den Haag te blijven zitten..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 18:07:06 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94863634
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:33 schreef dennistd het volgende:

[..]

Geen verrassing dat het deze drie zijn. Arriva is trouwens ook weer lekker bezig, want ze schrijven in onder allerlei vage BV'tjes, want de aanbesteding voor buslijn 315 (Groningen - Lelystad) is bijvoorbeeld gewonnen door Arriva Wadden BV
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:22:38 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94864269
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 17:39 schreef dan13lv het volgende:

[..]

klopt staan idd 3 plan V stellen te groningen ..
Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_94864543
De Fyra rijdt vanaf zaterdag 2 april. Eerder was dit nog 4 april.
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:33:49 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94864707
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren. ;)
Als je alleen maar naar je procesleidingscherm kijkt, kun je ze niet tellen. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94864761
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:29 schreef Bitlord het volgende:
De Fyra rijdt vanaf zaterdag 2 april. Eerder was dit nog 4 april.
Ze hadden beter 1 april kunnen doen.
Als het fout zou gaan hadden ze het dan een 1 april-grap kunnen noemen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:36:38 #178
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94864818
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 18:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je alleen maar naar je procesleidingscherm kijkt, kun je ze niet tellen. :P
Gelukkig hebben we ook ramen. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 18:37:40 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94864866
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we ook ramen. :)
En een viaduct voor de neus :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:47:38 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94865230
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Geen verrassing dat het deze drie zijn. Arriva is trouwens ook weer lekker bezig, want ze schrijven in onder allerlei vage BV'tjes, want de aanbesteding voor buslijn 315 (Groningen - Lelystad) is bijvoorbeeld gewonnen door Arriva Wadden BV
Dat soort "lege bv'tjes" is i.v.m. bedrijfszekerheid. Mocht er écht stront aan de spreekwoordelijke knikker zijn en de poep de ventilator raken (denk aan een faillissement, aansprakelijkheid, CAO, enz.), dan is slechts een klein bedrijfje aansprakelijk i.p.v. het hele concern.

Eenzelfde soort constructie hanteert de NS: het reizigersvervoer wordt uitgevoerd door NS Reizigers, de stations vallen onder NS Poort, onderhoud valt onder NedTrain, het eigendom ligt bij leasemaatschappij NS Financial Services, exploitatie van winkels en horeca ligt bij Servex, internationaal vervoer valt onder NS Internationaal, en de HSL valt weer onder High Speed Alliance B.V.

Juist door die constructies heeft een faillissement van HSA geen enkel nadelig gevolg voor de andere activiteiten van de NS, behalve een gemis aan inkomsten (en verlies van garantiekapitaal) voor NS Groep N.V.
pi_94865410
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren. ;)
weet je ook waarvoor ze hier zijn ;)
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:57:54 #182
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94865632
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 18:51 schreef dan13lv het volgende:

[..]

weet je ook waarvoor ze hier zijn ;)
Ik gok om te laten vergaan op Onnen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:58:48 #183
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94865660
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En een viaduct voor de neus :+
Het zicht valt nog best mee: we kijken er net onderdoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_94868224
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat soort "lege bv'tjes" is i.v.m. bedrijfszekerheid. Mocht er écht stront aan de spreekwoordelijke knikker zijn en de poep de ventilator raken (denk aan een faillissement, aansprakelijkheid, CAO, enz.), dan is slechts een klein bedrijfje aansprakelijk i.p.v. het hele concern.

Eenzelfde soort constructie hanteert de NS: het reizigersvervoer wordt uitgevoerd door NS Reizigers, de stations vallen onder NS Poort, onderhoud valt onder NedTrain, het eigendom ligt bij leasemaatschappij NS Financial Services, exploitatie van winkels en horeca ligt bij Servex, internationaal vervoer valt onder NS Internationaal, en de HSL valt weer onder High Speed Alliance B.V.

Juist door die constructies heeft een faillissement van HSA geen enkel nadelig gevolg voor de andere activiteiten van de NS, behalve een gemis aan inkomsten (en verlies van garantiekapitaal) voor NS Groep N.V.
De treinstellen least NS Reizigers van NS Financial Services welke weer geregistreerd staat in Ierland vanwege belastingvoordelen :').
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:00:04 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94868448
Ierland :') Belastingvoordelen :') _O-

Je bedoelt die volstrekt reddeloze zooi die nu met ONS belastinggeld drijvende gehouden moet worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94869992
Heb je het nu over treinen of dat land? Ierland is geweldig man *;
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:30:51 #187
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_94870112
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ierland :') Belastingvoordelen :') _O-

Je bedoelt die volstrekt reddeloze zooi die nu met ONS belastinggeld drijvende gehouden moet worden :')
Dat heeft weinig met deze belastingvoordelen te maken, meer met de huizenmarkt en het gedrag van banken daar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:39:18 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94870649
Weet iemand wat een retourtje Roosendaal / Dordrecht - Brussel kost? Zaterdag wil ik even met de ÖBB rijtuigen naar Brussel, maar wil eigenlijk geen "zugbindung", dus een kaartje uit de automaat is wel zo goedkoop. Maar hoeveel..
pi_94871164
Dat zal wel tegen de ¤20,- zitten denk.. 'k Zal morgen wel even op de automaat kijken als 'k het niet vergeet :) .
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:51:54 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94871380
nou ik denk wel iets meer eigenlijk :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94871401
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:39 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wat een retourtje Roosendaal / Dordrecht - Brussel kost? Zaterdag wil ik even met de ÖBB rijtuigen naar Brussel, maar wil eigenlijk geen "zugbindung", dus een kaartje uit de automaat is wel zo goedkoop. Maar hoeveel..
Met een kaartje vanaf www.nshispeed.nl heb je ook geen Zugbinding.
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:54:51 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94871544
Afgaande op www.nshispeed.nl, voor een enkeltje Dordrecht - Brussel (met voordeelurenkaart):

¤ 15,10 High-Flex (Jongeren tarief) 2e klas
¤ 20,20 High-Flex (vol tarief) 2e klas
pi_94871643
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ik denk wel iets meer eigenlijk :X
Zou het? Vorig jaar had ik voor ¤27,80 een retourtje Brugge, dat is vanaf Antwerpen toch zeker 2x verder dan Brussel.. Beetje rare redenering maar 't was dan ook maar een schatting :P
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:01:37 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94871954
Ik reis in België altijd op Rail Passen eigenlijk. Al ben ik er sinds m'n ongeluk nog maar een paar keer geweest. In 2009 zat ik zowat elke 2 weken wel in België :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94872055
Ik ben half april een aantal dagen in België. Heb de tickets bij nmbs.be en nshispeed.nl gekocht.
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:04:24 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94872170
nmbs.be _O-

Gaarste kutsite ooit :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:05:27 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94872250
NMBS sowieso :')
pi_94872836
Deutsche Bahn _O_
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:15:16 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94872886
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:14 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn _O_
De naald blijft hangen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:16:34 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94872965
SNCF en Alstom _O_ 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')