Wat waren ze in Onnen aan het doen?quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat was vandaag buiten dienst, vandaar dat we ze even hebben gehouden.
Damn...quote:De grootste goederenvervoerder van ons land, DB Schenker Rail Nederland N.V., opent de jacht op Nederlandse spoorfotografen.
Volgens een woordvoerder worden door de fotografen diverse copyrights, auteursrechten en beeldrechten geschonden door de gemaakte fotos online te publiceren. De voorgenomen acties zullen onder andere bestaan uit het uit de lucht halen van de fotos die door de Nederlandse fotografen online zijn neergezet bij de diverse fotowebsites. Gedreigd wordt onder andere met hoge boetes voor het schenden van de diverse beeldrechten. Ook wordt gedacht aan controleurs die boetes uitschrijven aan de Nederlandse fotografen op populaire spotplaatsen.
Er gaan een lading V(ictors) terzijde gesteld worden in Onnen. Er staan al een aantal, en er komen nu de laatsten bij, tot de gegeven ruimte vol staat.quote:
Ik hoop dat het een 1 april-grap is. Zo niet, dan is het triest, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk als je ziet wat mensen uithalen om de 'perfecte' foto te maken. Zeker bij museumritten worden regelmatig zo ongeveer alle regels geschonden door een klein groepje. Hiermee verpesten ze het voor de echte liefhebber die zich keurig aan alle regels houdt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:10 schreef James1988 het volgende:
Jacht op spoorfotografen geopend!
[..]
Damn...
Precies. Voorts is het natuurlijk een 1 aprilgrap aangezien het volstrekt ondoenlijk is om alle sites op internet waar een treinenfoto zou kunnen staan, te gaan nalopen. Men heeft wel wat beters te doen dacht ikquote:Op donderdag 31 maart 2011 16:53 schreef V2 het volgende:
Dat verhaal over beeldrechten is natuurlijk aperte onzin. Zolang je jezelf op openbare grond bevindt mag je alles fotograferen wat je wil, met maar één uitzondering, en dat is het portretrecht. Dus zolang je geen beeldvullende foto maakt van het hoofd van de machinist en die online zet zit je goed.
quote:Drie vervoersbedrijven hebben een offerte ingediend bij de Regio Twente om de komende tien jaar het openbaar vervoer in de regio te verzorgen.
Het gaat om de bedrijven Connexxion, Syntus en Arriva Achterhoek Rivierenland. In mei wordt bekend welk bedrijf de aanbesteding heeft gewonnen en het openbaar vervoer in Twente tot en met 2023 gaat verzorgen. De nieuwe vervoerder zal zowel het busvervoer als het vervoer op de treinverbinding Zuthpen-Hengelo-Oldenzaal moeten doen.
In Nederland, dan. In België is geen Panoramavrijheid, waardoor deze maatregel daar in theorie zou kunnen. Het is dus niet zo vergezocht als in eerste instantie lijkt - maar wel overduidelijk een grap, inderdaad.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:53 schreef V2 het volgende:
Dat verhaal over beeldrechten is natuurlijk aperte onzin. Zolang je jezelf op openbare grond bevindt mag je alles fotograferen wat je wil, met maar één uitzondering, en dat is het portretrecht.
klopt staan idd 3 plan V stellen te groningen ..quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Indeed. De treindienstleiders krijgen over twee weken instructie Veendam. Ondertussen wordt er nog hard gewerkt aan het spoor, getuige de onderhoudsmachines en treinen met spoorstaven die we vandaag die kant op stuurden.
Voor de fappers staan er trouwens drie Victors () op spoor 8a in Grunn.
Van 215.000 in Q4 2010 naar 550.000 in Q1 2011. Dat is van 2282 naar 6111 reizigers per dag, 267% dus t.o.v. Q4quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:34 schreef dennistd het volgende:
Net op de radio: bezetting Fyra verdubbeld tijdens eerste kwartaal van dit jaar ten opzichte van laatste kwartaal vorig jaar. Als reden wordt het winterweer (geen toeslag) en de goedkopere kaartjes gegeven.
Geen verrassing dat het deze drie zijn. Arriva is trouwens ook weer lekker bezig, want ze schrijven in onder allerlei vage BV'tjes, want de aanbesteding voor buslijn 315 (Groningen - Lelystad) is bijvoorbeeld gewonnen door Arriva Wadden BVquote:
Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:39 schreef dan13lv het volgende:
[..]
klopt staan idd 3 plan V stellen te groningen ..
Als je alleen maar naar je procesleidingscherm kijkt, kun je ze niet tellen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren.
Ze hadden beter 1 april kunnen doen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:29 schreef Bitlord het volgende:
De Fyra rijdt vanaf zaterdag 2 april. Eerder was dit nog 4 april.
Gelukkig hebben we ook ramen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je alleen maar naar je procesleidingscherm kijkt, kun je ze niet tellen.
En een viaduct voor de neusquote:Op donderdag 31 maart 2011 18:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we ook ramen.
Dat soort "lege bv'tjes" is i.v.m. bedrijfszekerheid. Mocht er écht stront aan de spreekwoordelijke knikker zijn en de poep de ventilator raken (denk aan een faillissement, aansprakelijkheid, CAO, enz.), dan is slechts een klein bedrijfje aansprakelijk i.p.v. het hele concern.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geen verrassing dat het deze drie zijn. Arriva is trouwens ook weer lekker bezig, want ze schrijven in onder allerlei vage BV'tjes, want de aanbesteding voor buslijn 315 (Groningen - Lelystad) is bijvoorbeeld gewonnen door Arriva Wadden BV
weet je ook waarvoor ze hier zijnquote:Op donderdag 31 maart 2011 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren.
Ik gok om te laten vergaan op Onnen.quote:
Het zicht valt nog best mee: we kijken er net onderdoor.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En een viaduct voor de neus
De treinstellen least NS Reizigers van NS Financial Services welke weer geregistreerd staat in Ierland vanwege belastingvoordelenquote:Op donderdag 31 maart 2011 18:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat soort "lege bv'tjes" is i.v.m. bedrijfszekerheid. Mocht er écht stront aan de spreekwoordelijke knikker zijn en de poep de ventilator raken (denk aan een faillissement, aansprakelijkheid, CAO, enz.), dan is slechts een klein bedrijfje aansprakelijk i.p.v. het hele concern.
Eenzelfde soort constructie hanteert de NS: het reizigersvervoer wordt uitgevoerd door NS Reizigers, de stations vallen onder NS Poort, onderhoud valt onder NedTrain, het eigendom ligt bij leasemaatschappij NS Financial Services, exploitatie van winkels en horeca ligt bij Servex, internationaal vervoer valt onder NS Internationaal, en de HSL valt weer onder High Speed Alliance B.V.
Juist door die constructies heeft een faillissement van HSA geen enkel nadelig gevolg voor de andere activiteiten van de NS, behalve een gemis aan inkomsten (en verlies van garantiekapitaal) voor NS Groep N.V.
Dat heeft weinig met deze belastingvoordelen te maken, meer met de huizenmarkt en het gedrag van banken daar.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
IerlandBelastingvoordelen
![]()
![]()
Je bedoelt die volstrekt reddeloze zooi die nu met ONS belastinggeld drijvende gehouden moet worden
Met een kaartje vanaf www.nshispeed.nl heb je ook geen Zugbinding.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:39 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wat een retourtje Roosendaal / Dordrecht - Brussel kost? Zaterdag wil ik even met de ÖBB rijtuigen naar Brussel, maar wil eigenlijk geen "zugbindung", dus een kaartje uit de automaat is wel zo goedkoop. Maar hoeveel..
Zou het? Vorig jaar had ik voor ¤27,80 een retourtje Brugge, dat is vanaf Antwerpen toch zeker 2x verder dan Brussel.. Beetje rare redenering maar 't was dan ook maar een schattingquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |