abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94865410
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vanwaar de bevestiging? Ik heb ze er zelf laten parkeren. ;)
weet je ook waarvoor ze hier zijn ;)
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:57:54 #182
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94865632
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 18:51 schreef dan13lv het volgende:

[..]

weet je ook waarvoor ze hier zijn ;)
Ik gok om te laten vergaan op Onnen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:58:48 #183
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94865660
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 18:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En een viaduct voor de neus :+
Het zicht valt nog best mee: we kijken er net onderdoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_94868224
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat soort "lege bv'tjes" is i.v.m. bedrijfszekerheid. Mocht er écht stront aan de spreekwoordelijke knikker zijn en de poep de ventilator raken (denk aan een faillissement, aansprakelijkheid, CAO, enz.), dan is slechts een klein bedrijfje aansprakelijk i.p.v. het hele concern.

Eenzelfde soort constructie hanteert de NS: het reizigersvervoer wordt uitgevoerd door NS Reizigers, de stations vallen onder NS Poort, onderhoud valt onder NedTrain, het eigendom ligt bij leasemaatschappij NS Financial Services, exploitatie van winkels en horeca ligt bij Servex, internationaal vervoer valt onder NS Internationaal, en de HSL valt weer onder High Speed Alliance B.V.

Juist door die constructies heeft een faillissement van HSA geen enkel nadelig gevolg voor de andere activiteiten van de NS, behalve een gemis aan inkomsten (en verlies van garantiekapitaal) voor NS Groep N.V.
De treinstellen least NS Reizigers van NS Financial Services welke weer geregistreerd staat in Ierland vanwege belastingvoordelen :').
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:00:04 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94868448
Ierland :') Belastingvoordelen :') _O-

Je bedoelt die volstrekt reddeloze zooi die nu met ONS belastinggeld drijvende gehouden moet worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94869992
Heb je het nu over treinen of dat land? Ierland is geweldig man *;
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:30:51 #187
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_94870112
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ierland :') Belastingvoordelen :') _O-

Je bedoelt die volstrekt reddeloze zooi die nu met ONS belastinggeld drijvende gehouden moet worden :')
Dat heeft weinig met deze belastingvoordelen te maken, meer met de huizenmarkt en het gedrag van banken daar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:39:18 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94870649
Weet iemand wat een retourtje Roosendaal / Dordrecht - Brussel kost? Zaterdag wil ik even met de ÖBB rijtuigen naar Brussel, maar wil eigenlijk geen "zugbindung", dus een kaartje uit de automaat is wel zo goedkoop. Maar hoeveel..
pi_94871164
Dat zal wel tegen de ¤20,- zitten denk.. 'k Zal morgen wel even op de automaat kijken als 'k het niet vergeet :) .
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:51:54 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94871380
nou ik denk wel iets meer eigenlijk :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94871401
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:39 schreef greavy het volgende:
Weet iemand wat een retourtje Roosendaal / Dordrecht - Brussel kost? Zaterdag wil ik even met de ÖBB rijtuigen naar Brussel, maar wil eigenlijk geen "zugbindung", dus een kaartje uit de automaat is wel zo goedkoop. Maar hoeveel..
Met een kaartje vanaf www.nshispeed.nl heb je ook geen Zugbinding.
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:54:51 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94871544
Afgaande op www.nshispeed.nl, voor een enkeltje Dordrecht - Brussel (met voordeelurenkaart):

¤ 15,10 High-Flex (Jongeren tarief) 2e klas
¤ 20,20 High-Flex (vol tarief) 2e klas
pi_94871643
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ik denk wel iets meer eigenlijk :X
Zou het? Vorig jaar had ik voor ¤27,80 een retourtje Brugge, dat is vanaf Antwerpen toch zeker 2x verder dan Brussel.. Beetje rare redenering maar 't was dan ook maar een schatting :P
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:01:37 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94871954
Ik reis in België altijd op Rail Passen eigenlijk. Al ben ik er sinds m'n ongeluk nog maar een paar keer geweest. In 2009 zat ik zowat elke 2 weken wel in België :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94872055
Ik ben half april een aantal dagen in België. Heb de tickets bij nmbs.be en nshispeed.nl gekocht.
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:04:24 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94872170
nmbs.be _O-

Gaarste kutsite ooit :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:05:27 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94872250
NMBS sowieso :')
pi_94872836
Deutsche Bahn _O_
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:15:16 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94872886
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:14 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn _O_
De naald blijft hangen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:16:34 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94872965
SNCF en Alstom _O_ 2
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:18:51 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94873095
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:23:29 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94873386
quote:
Speciale spottersopleiding van start!

30-03-2011

Utrecht - ProRail heeft, in samenwerking met de website http://www.opeenshadikhet.nl, besloten tot het openen van een speciale spottersopleiding. Hierdoor zouden spotters ook op niet-openbare plaatsen mogen fotograferen.

Vandaag is bekend geworden dat ProRail vanaf vrijdag inschrijvingen aanneemt voor een speciale spottersopleiding. Volgens een woordvoerder komt dit doordat veel spotters halsbrekende capriolen uithalen om een foto te maken, die ook vaak nog niet eens mooi is. Op deze manier hoopt ProRail dat er minder gekke dingen gedaan worden en machinisten daardoor hun werk beter kunnen doen. Tevens is de verwachting dat de foto's kwalitatief gezien beter worden.

De opleiding
De opleiding bestaat uit drie modules. De eerste module is een opleiding in het maken van foto's. De techniek van de camera, belichting, scherpte, sluitertijd, groothoek, telelens, positie, compositie, bewerken van foto's is een greep uit de onderwerpen die voorbij komen in deze module. De module wordt afgesloten met een theorie en praktijkexamen fotograferen waarin je bewijst foto's te maken op een tenminste bovengemiddeld niveau. Naast deze twee examens is er ook nog een examen fotobewerking. Na het halen van deze examens mag je door naar module twee.

In de tweede module leer je hoe je je in, op en rond het spoor moeten gedragen. De module bestaat uit twee onderdelen, enerzijds de veiligheid op en rond het spoor, anderzijds hoe je buiten aan je informatie komt. Je leert onder andere hoe je een treinmachinist kunt laten weten dat je hem gezien hebt, hoe je een toeter kunnen afdwingen (voor bijvoorbeeld video opnames) en hoe je kunt zien dat er een trein aankomt. Ook hoe het spoor werkt; spoorbezetting, rijwegen, overwegen, seintechniek, wissels, storingen, bovenleiding, het komt allemaal aan de orde. Net als een basiscursus over materieel. Ook diverse procedures zoals hoe te handelen bij gevaar of storingen komen aan de orde. Daarnaast zul je ook voorzien worden van belangrijke telefoonnummers zodat je in geval van vertraging kan bellen waar de trein blijft of om meldingen door te geven. De module wordt afgesloten met een theorie examen dat voor 80% bestaat uit veiligheid langs het spoor (niet de redelijk simpele internettest) en 20% uit overige vragen. Na deze module krijg je het certificaat "Spoorbevoegdheid voor Spotters".

In de derde module ga je met de groep eindelijk naar buiten. Onder begeleiding van een aantal professionele spoorfotografen worden de fotografiekunsten nog wat bijgeschaafd. Ook zul je in de praktijk ondervinden wat het is om spoorbevoegd te zijn en ga je vele foto's maken. Tijdens deze module kom je op diverse interessante plaatsen waar een andere fotograaf niet mag komen. Hierbij kun je denken aan opstelterreinen, speciale spoorlijnen, nachtelijke werkzaamheden etc. etc.. Het team van begeleiders zal kritisch kijken naar de foto's, zoals zij ook kijken naar hoe je je aan de regels houdt op en rond het spoor.

Het examen
Na afloop van de derde module volgt een uitgebreid examen, waarbij er een begeleider meegaat maar niets zal doen, behalve ingrijpen indien nodig. Je voert een aantal opdrachten uit. Dit is vergelijkbaar met een rij-examen. Na afloop zullen de fotoseries bekeken en beoordeeld worden door diverse professionele fotografen en spoorwegmedewerkers. Als je het examen hebben gehaald, krijg je naast je "spoorbevoegdheidscertificaat" ook de dienstregeling met alle treinen die in Nederland rijden, veiligheidsschoenen, een helm met SBF en een geel vest met SBF erop. SBF staat hier voor SpoorBevoegdFotograaf.

De dienstregeling is een digitale uitvoering; als SBF ontvang je een speciale code waarmee alle dienstregelingen online kunnen worden bekeken. Zo heb je altijd een actueel overzicht en kunnen ook extra of bijzondere treinen snel worden gevonden.

Het diploma dat je behaalt is een jaar geldig; ieder jaar dien je een herinstructie te volgen waarna je een nieuw certificaat ontvangt.

Volgens de woordvoerder van ProRail zal het mes aan twee kanten snijden. Voor de diverse spoorbedrijven komt er een grote hoeveelheid foto's beschikbaar van hun materieel in zeer hoge kwaliteit en de fotografen krijgen mogelijkheid tot het maken van exclusieve foto's.

Interesse?
Mensen die interesse hebben in deze opleiding kunnen mailen naar beheer[@]opeenshadikhet[punt]nl. De inschrijvingen in de eerste ronde worden door Opeenshadikhet gecoördineerd. De opleiding zal ongeveer 4 maanden duren en worden gegeven op zaterdag. De waarschijnlijke locatie van de modules 1 en 2 zal in één van de HGBen (HoofdGeBouwen) van Prorail in Utrecht zijn. De module 3 zal op een aantal verschillende, interessante, locaties worden gegeven. De minimum leeftijd voor de cursus is 16 jaar. Voor koffie/thee/lunch tijdens deze dagen wordt gezorgd (evenals voor een drankje na afloop van een dag).

Cursisten zullen voor deze dagen speciale dagkaarten ontvangen om van huis naar Utrecht (of de andere locatie) en terug te kunnen reizen. De kosten voor deze opleiding zijn nog niet bekend; gezien de belangstelling uit de spoorbranche is de kans groot dat vervoerders een groot deel van de opleiding gaan sponsoren. Het bezit van een digitale spiegelreflex camera is niet noodzakelijk; indien je deze niet bezit krijg je deze tijdens de opleiding in bruikleen (en kun je deze na afloop met een aantrekkelijke korting overnemen). Ook is nog niet bekend of er geloot zal moeten worden.

Bron: ProRail.nl in samenwerking met Opeenshadikhet.
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=14781

Jammer dat het zo'n doorzichtige grap is (die niet eens leuk is), want eigenlijk vind ik het wel een goed idee... afgaande op verhalen van spotters die in de baan staan of aan bovenleidingportalen hangen voor die ene mooie foto.
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:35:59 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94874374
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:52 schreef Socios het volgende:

[..]

Met een kaartje vanaf www.nshispeed.nl heb je ook geen Zugbinding.
Hmm, ik dacht dat je dat wel had. Maar dan heb je gelijk Homeprint. Loop dan wel naar de automaat.
Tenminste, als morgen de ÖBB rijtuigen echt in dienst gaan komen. Alhoewel ik eerder de aangekondigde maandag verwacht.
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:51:05 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94875544
Over Deutsche Bahn gesproken:

quote:
EU antitrust authorities have reportedly raided DB offices as part of probe into alleged anticompetitive behaviour. More to follow...
Aldus International Rail Journal op Twitter.
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:01:08 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94880328
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=14781

Jammer dat het zo'n doorzichtige grap is (die niet eens leuk is), want eigenlijk vind ik het wel een goed idee... afgaande op verhalen van spotters die in de baan staan of aan bovenleidingportalen hangen voor die ene mooie foto.
quote:
Daarnaast zul je ook voorzien worden van belangrijke telefoonnummers zodat je in geval van vertraging kan bellen waar de trein blijft of om meldingen door te geven.
:')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94880412
hoe lang gaan die scheitlollige grapjes nog door?

Staan de wissels eigenlijk al op zomertijd :o
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 23:03:53 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94880503
Het leuke was dat er die dag een grote wisselstoring optrad _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:15:38 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94881237
Iets meer info:

quote:
Europese Commissie valt binnen bij Deutsche Bahn
donderdag 31 maart 2011

De Europese Commissie heeft dinsdag onaangekondigde huiszoekingen verricht bij Deutsche Bahn, de Duitse nationale spoormaatschappij, en enkele van zijn dochterondernemingen.
De Commissie heeft "redenen om aan te nemen" dat Deutsche Bahn zijn dominante marktpositie misbruikt, zo stelt ze donderdag in een persbericht.

De huiszoekingen - de allereerste stap in een mogelijk formeel onderzoek - waren gericht tegen Deutsche Bahn Energie, die de facto de enige elektriciteitsleverancier is van het Duitse spoornet. Het bedrijf zou de vrachtafdeling van Deutsche Bahn een "voorkeursbehandeling" geven.

De Commissie benadrukt dat er geen deadline is voor het voeren van dergelijk vooronderzoek. Afhankelijk van onder meer de complexiteit van de zaak, kan het verschillende maanden duren.

Bron: De Standaard
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:16:58 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94881336
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het leuke was dat er die dag een grote wisselstoring optrad _O-
Jottum wat een lol inderdaad :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:18:19 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94881417
Ironisch is het woord dat je zoekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')