Geniet er maar van, want op een OV-quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:19 schreef James1988 het volgende:
Er zijn wel heel erg veel van die dagkaarten tegenwoordig...
Die e-tickets zijn toch juist om mensen te laten wennen aan digitaal tickets kopen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geniet er maar van, want op een OV-kaart laden kun je ze niet, dus dut is het laatste jaar ongeveer
Ik begrijp het niet helemaal. Er ontbreekt een werkwoord, en we zien ook niet de foto waar dit commentaar over gaatquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Lol, in het gezelschap van menig treinautist de fotograaf allang een nekschot gekregen
Toeslagvrij ja? Oh dat kan nog leuk wordenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:32 schreef James1988 het volgende:
Jep, komt mij goed uit op m'n reis naar Utrecht. Zolang hij toch toeslagvrij is (tot 30 april) kan ik 'm eens mooi uitproberen.
Waarschijnlijk dan ook een poging tot het pimpen van de Belcrum of zo...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:29 schreef Fixers het volgende:
Viel me vandaag op dat Breda inmiddels rode Fyra banken heeft gekregen. Zo ziet dat oostblokstation er nóg armoediger uit. Het was al niet veel soeps, die 'sfeerselector' is ook al maanden half kapot. Maar dat rode blik op die bankjes... Ik vermoed dat Station Pripyat er beter bijligt.
Ik las in het wijkkrantje trouwens dat de hoofdingang van het nieuwe station aan de noordzijde komt te liggen. In plaats van de zuidzijde want immers, een stationshal e.d. doe je natuurlijk niet aan de centrumkant van het spoor.
Dat word dan vanaf 4 April even een aantal ritjes Fyra na school maken (Rotterdam-Breda Fyra, Breda-Dordrecht met ICR)quote:
Gaat het vanaf 1 juli dan toch weer wel 6 euro worden?quote:NS Hispeed heeft de tarieven voor Fyra van 1 februari tot 1 juli 2011 verlaagd. Aanzienlijk zelfs. Neem bijvoorbeeld Schiphol - Rotterdam. Op dit traject gaat de toeslag voor 20 minuten tijdwinst van ¤ 6,00 naar ¤ 2,10. Zo wordt de snelste verbinding de aantrekkelijkste keuze.
De nieuwe tarieven zijn geldig tot 1 juli 2011.
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Geniet er maar van, want op een OV- kaart laden kun je ze niet, dus dut is het laatste jaar ongeveer
Ben daar maar niet te zeker vanquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart.
Je krijgt verschillende producten en uiteindelijk kunnen dagkaarten opzich prima op OV-chipkaarten geladen kunnen worden. Immers is dit een administratieve wijziging, op basis van je kaartnummer kan je een dagkaart voor dag x als tegoed gebruiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
Dat kost net zoveel, als een dagkaartjequote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.quote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:13 schreef Socios het volgende:
Echt heel waardeloos hoe NS die tarieven gewijzigd heeft. Een dagretour Groningen - Maastricht bijvoorbeeld kost EUR 47,-. Een dagretour Groningen - Maastricht via Amsterdam Centraal EUR 91,20.Bijna 2 keer zo duur als de prijs van een dagkaart.
HET SLAAT TOTAAL NERGENS OP
Ja. Fijn als de baas het betaalt natuurlijk, maar anders is het toch wel een enorme hoop geld. Maar wie weet.quote:
Vroeger, toen was het eenvoudig. Nu is het een `wirwar´. Men keek gewoon in de "Treinwijzer" of het "Spoorboekje" hoeveel kilometer men aflegde. In een staffeltabel was keurig af te lezen hoeveel men kwijt was voor een reis, met een maximumtarief die gelijk was aan de prijs van een dagkaart.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
Leve de eenvoudige tariefstructuur
Dat moet een foutje zijn, er is een maximumprijs en die is gelijk aan de prijs van een dagkaart.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.
[..]
Nee, probeer maar uit in de kaartautomaat. Bij aanschaf van zo een kaartje stijgt de prijs serieus uit boven de prijs van een dagkaart.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat moet een foutje zijn, er is een maximumprijs en die is gelijk aan de prijs van een dagkaart.
Ja, op de site ook. Gn - Mt kost ongeveer de helft van Gn - Ut - Mt terwijl je er exact hetzelfde reisadvies voor krijgtquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, probeer maar uit in de kaartautomaat. Bij aanschaf van zo een kaartje stijgt de prijs serieus uit boven de prijs van een dagkaart.
Ik ga morgen wel even bovengenoemd kaartje proberen aan het loket te kopen, kijken welke prijs zij mij dan voorschotelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, op de site ook. Gn - Mt kost ongeveer de helft van Gn - Ut - Mt terwijl je er exact hetzelfde reisadvies voor krijgt![]()
Het kan niet anders of dit systeem moet ergens in ons voordeel gebruikt kunnen worden. Het wordt alleen even puzzelen
Dude. een dagkaart met korting is 28,20 2e klas.quote:
Je kunt driek hierover een PM sturenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
dit moet echt een fout zijn. Wie gaat ROver mailen?
Doe jij maar, jij zit in die crewkliekquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt driek hierover een PM sturen
KIJK DANquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:37 schreef Yreal het volgende:
Wat mis ik nou, een dagkaart is gelijk aan de dagretour?
Ga bij NS HiSpeed werken of zo joh, dwaasquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:42 schreef Yreal het volgende:
Dus de klacht is dat de ov-dagkaart veel te goedkoop is, die moet 5 euro duurder dan de normale zijn. Lekker laten dan, meevallertje voor ons
Ik snap je nog steeds niet, dwaasquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga bij NS HiSpeed werken of zo joh, dwaas
Wat? Waarom dat dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:11 schreef Yreal het volgende:
oh ze kunnen ook wel iets. Je hoort mensen alleen als het fout gaat.
Ik was vandaag trouwens weer eens bij onze vrienden van Ansaldobreda. Er komen morgen bezoekers van de DB naar de v250 kijken om te bepalen of ze in duitsland afgebouwt kunnen worden....
Ik ben benieuwd hoe ze rijden. Jammergenoeg zal ik ze niet snel tegenkomen omdat het niet op mijn route ligt...quote:Ook de OBB rijtuigen gezien trouwens, zag er heel goed uit
Sinds ook daar geen prijsinfo meer uit kwam voor dingen zoals via-kaartjes, had je daar allang geen flikker meer aan idd.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
Overigens, de webdemo van de kaartautomaat is 'vernieuwd', wat een blamage...
Het staat er nog steeds hoorquote:Wist u dat?
* Wij hebben heel veel verschillende kaartsoorten
* Voor uzelf, uw hond, uw fiets of reizen in het weekend
* Kiest u maar wat past bij uw reisgedrag!
Wacht effe, ik vat hem nu.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
de klacht is dat het onzinnig is om welk kaartje dan ook duurder te maken dan een dagkaart. Was dat nou echt ZO moeilijk?
Wat een kneuzenkermis. Behalve wat UBB tags en wat excel formules ken ik niets van programmeren. Maar het lijkt me toch kinderlijk eenvoudig om in de tariefberekenaar een regeltje te plakken:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
KIJK DAN
94 euro voor een dagkaart alleen trein terwijl een dagkaart voor AL het OV meer dan 40 euro goedkoper is
1 | if "kaartprijs"= >28,20 then "dagkaart" |
thx!quote:
www.hgb-v.nl dacht ikquote:Op woensdag 30 maart 2011 01:44 schreef bork het volgende:
Vraagje, waar waren die treinbanken te koop, een paar topics terug kwam iemand daarmee.
Als het dezelfde rijtuigen zijn waar ik vorige zomer in zat, dan wordt het de beste treinstam die dit land ooit heeft gekend. Beetje ICK 2.0 zeg maarquote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze rijden. Jammergenoeg zal ik ze niet snel tegenkomen omdat het niet op mijn route ligt...
De enige reden die NS hiervoor geeft "Je legt 2 enkeltjes af, van station A naar B, en van station B naar C"quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.
[..]
http://www.hgb-v.nl/ is van de medewerkers van Nedtrain Haarlem die ze verkopen voor goede doelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:44 schreef bork het volgende:
Vraagje, waar waren die treinbanken te koop, een paar topics terug kwam iemand daarmee.
quote:De politie gaat bij het ongeval #Ooijmanlaan #Doetinchem uit van suïcide
Daarom ben ik ook érg benieuwd welke prijs mij voorgeschoteld wordt als ik vanmiddag aan het loket een retourtje Maastricht via Amsterdam Centraal ga kopen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is of dat bewust gedaan is of dat het laksheid is
Het is bewust gedaan. Het ging NS erom, dat een reis met een papieren kaartje net zo duur moet zijn als een reis met de OV-chipkaart. Dan moet je namelijk als je 'omreist' op het via-station uit- en inchecken, betaal je voor twee enkeltjes en kan je dus meer kwijt zijn dan een dagkaart (men heeft verzuimd, hier een oplossing voor in het systeem in te bouwen. )quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is of dat bewust gedaan is of dat het laksheid is
Nee, helaas. Ooit de NS eens gemaild met de vraag of een dagkaart ook op de OV-faalkaart kon en dat kon niet want de dagkaart zou gaan verdwijnen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/airport/index.phpquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:49 schreef Stefanovic83 het volgende:
Vraagje.. Als ik van Woerden naar vliegveld Charleroi moet met het OV, hoeveel kost me dat dan?
Er schijnt een bus vanaf Brussel Zuid te gaan, maar ik kan niet echt goed vinden hoeveel de trein naar Brussel Zuid kost (of naar Charleroi).
Ik heb een vdu.
De eerste twee rerageerders op de column in ieder geval niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik denk dat iedereen wel doorheeft dat dit een 1aprilgrap is hoor
Ach enig rationeel denken had er wel bij gemogen, ten opzichte van de stroom die de NS afneemt is het peanuts wat die paar laptops gebruikenquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hier nog 1:
http://forum.opeenshadikh(...)4776&p=326474#326474
Chronisch gebrek aan goede humor in de spoorsector![]()
ben wel benieuwd waar google mee komt, die hebben meestal nog wel grapjes die ook echt grappig zijn
Sowieso, treinvastrecht voor elke stroomgebruikende passagier?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach enig rationeel denken had er wel bij gemogen, ten opzichte van de stroom die de NS afneemt is het peanuts wat die paar laptops gebruiken.
Er moet echt een keer iemand op je hoofd gaan springen, gewoon, voor het landsbelang.quote:
een zwaar iemand, bedoel je?quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er moet echt een keer iemand op je hoofd gaan springen, gewoon, voor het landsbelang.
quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:04 schreef Nachtboy het volgende:
[..]
wist niet dat er een trein over de afsluidijk ging volgende keer ook maar een keer kijken.
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic.quote:
okidoki grgrquote:Op woensdag 30 maart 2011 20:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic.
Ben je al bij het loket geweest voor je treinkaatje?quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic.
Neuh, rustig aan, net wakker. Als ik morgen buiten kom, ga ik wel even langs.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ben je al bij het loket geweest voor je treinkaatje?
Hey dat houten ding staat er nog steedsquote:
Allebei zelfs nogquote:Op woensdag 30 maart 2011 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hey dat houten ding staat er nog steeds
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |