abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94772586

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================
Vorig topic: Treinentopic 303: waar de klant centraal staat

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

==========================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Blijbol (Werkt niet in FF);
De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden;
De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen);
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar);
en als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

==========================
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy

==========================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

Nummertje 304

dag
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:08:31 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_94772698
Van Jumbo dan maar geplakt:

Een dagje met de trein? Dat kan voordelig bij Jumbo!

Van woensdag 30 maart tot en met dinsdag 12 april kun je een 2e klas dagkaart voor slechts 14,95 kopen. Op dit kaartje mogen ook 2 kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 11 jaar gratis meereizen. Kinderen van 0 tot en met 3 jaar zijn altijd gratis!

Op is op!
Je kunt de kaart elke dag van de week gebruiken met uitzondering van Koninginnedag. En wees er snel bij want op is op!


Actievoorwaarden NS Dagkaart
De e-ticket Dagkaart is één dag geldig voor één volwassene en maximaal twee kinderen van 4 t/m 11 jaar in de 2e klas
Per volwassene (minimaal 18 jaar) kunnen maximaal twee kinderen meereizen
De e-ticket Dagkaart is alleen geldig in de periode van 30 maart t/m 1 juni 2011. De kaart is niet geldig op 30 april, Koninginnedag.
Geldig op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur, in het weekend en op feestdagen* de hele dag
Geldig in de treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia · Met toeslag geldig in Fyra en ICE International
Niet geldig in Thalys
Geen restitutie of omwisseling mogelijk
Voor 1 dag onbeperkt reizen 2e klas, geldig op een dag naar keuze van 30 maart t/m 1 juni 2011. Met deze Dagkaart brengt de trein u naar elk station in Nederland. Maandag t/m vrijdag na 9.00 uur, zaterdag en zondag de hele dag. Maximaal 2 kinderen van 4 t/m 11 jaar mogen gratis mee!
Feestdagen zijn 22 april (Goede Vrijdag) en 25 april (2e Paasdag).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:24:46 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94773368
tvp
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94774810
terugvindpost
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:19:03 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94776483
Er zijn wel heel erg veel van die dagkaarten tegenwoordig... Waarom verkopen ze nog gewone dagkaarten? :')
pi_94776724
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:19 schreef James1988 het volgende:
Er zijn wel heel erg veel van die dagkaarten tegenwoordig...
Geniet er maar van, want op een OV- :rkaart laden kun je ze niet, dus dut is het laatste jaar ongeveer :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:27:29 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94777048
Tuurlijk kan dat op een OV-chipkaart, kwestie van een product maken dat op de kaart geladen moet worden. Technisch kan het, zie de regio Rotterdam. Maar NS moet het ook willen. :')
pi_94777175
Precies. Het "kan" dus niet :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94777553
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geniet er maar van, want op een OV- :rkaart laden kun je ze niet, dus dut is het laatste jaar ongeveer :')
Die e-tickets zijn toch juist om mensen te laten wennen aan digitaal tickets kopen? :+
dag
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:47:52 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94778296
RRF heb nu bestickering voor James zijn favoriete fabriek volgens mij:
RRF21 gaat naar Denemarken om wat ERTMS testen uit te voeren.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:51:19 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94778513
Woohoo *O*
pi_94780251


Lol, in het gezelschap van menig treinautist de fotograaf allang een nekschot gekregen >:O
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:24:49 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94780733
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]

Lol, in het gezelschap van menig treinautist de fotograaf allang een nekschot gekregen >:O
Ik begrijp het niet helemaal. Er ontbreekt een werkwoord, en we zien ook niet de foto waar dit commentaar over gaat :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94781019
Viel me vandaag op dat Breda inmiddels rode Fyra banken heeft gekregen. Zo ziet dat oostblokstation er nóg armoediger uit. Het was al niet veel soeps, die 'sfeerselector' is ook al maanden half kapot. Maar dat rode blik op die bankjes... Ik vermoed dat Station Pripyat er beter bijligt.

Ik las in het wijkkrantje trouwens dat de hoofdingang van het nieuwe station aan de noordzijde komt te liggen. In plaats van de zuidzijde want immers, een stationshal e.d. doe je natuurlijk niet aan de centrumkant van het spoor.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:30:51 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94781148
Lees: bouwgrond aan de noordkant van het spoor is goedkoper te verkrijgen zodat de zuidkant vol kan worden gebouwd met kantoren. :')
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:30:55 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94781152
volgende week Fyrae naar Breda :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:32:45 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94781280
Jep, komt mij goed uit op m'n reis naar Utrecht. Zolang hij toch toeslagvrij is (tot 30 april) kan ik 'm eens mooi uitproberen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:33:41 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94781345
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:32 schreef James1988 het volgende:
Jep, komt mij goed uit op m'n reis naar Utrecht. Zolang hij toch toeslagvrij is (tot 30 april) kan ik 'm eens mooi uitproberen.
Toeslagvrij ja? Oh dat kan nog leuk worden :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:35:10 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94781453
Alleen tussen Breda en Rotterdam.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:38:53 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94781743
Wat andere mensen zochten:

* vergeten uit te checken,
* Klantenservice,
* koop e-ticket,
* OV-verklaring Maandabonnement,
* toiletten,
* Met de trein naar evenementen,
* ov-chipkaart,
* NS-nieuwsbrief,
* In- en uitchecken studenten OV-chipkaart,
* internationale reizen,
* prijsinformatie,
* Zakelijk reizen voor ZZP,
* met de OV-fiets,
* kortingskaart,
* Zakelijk reizen voor MKB

wat een gelul zeg. en geeneens "Fyra" erbij :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94781927
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:29 schreef Fixers het volgende:
Viel me vandaag op dat Breda inmiddels rode Fyra banken heeft gekregen. Zo ziet dat oostblokstation er nóg armoediger uit. Het was al niet veel soeps, die 'sfeerselector' is ook al maanden half kapot. Maar dat rode blik op die bankjes... Ik vermoed dat Station Pripyat er beter bijligt.

Ik las in het wijkkrantje trouwens dat de hoofdingang van het nieuwe station aan de noordzijde komt te liggen. In plaats van de zuidzijde want immers, een stationshal e.d. doe je natuurlijk niet aan de centrumkant van het spoor.
Waarschijnlijk dan ook een poging tot het pimpen van de Belcrum of zo...
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:45:12 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94782220
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:35 schreef James1988 het volgende:
Alleen tussen Breda en Rotterdam.
Dat word dan vanaf 4 April even een aantal ritjes Fyra na school maken (Rotterdam-Breda Fyra, Breda-Dordrecht met ICR)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:54:59 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94782981
quote:
NS Hispeed heeft de tarieven voor Fyra van 1 februari tot 1 juli 2011 verlaagd. Aanzienlijk zelfs. Neem bijvoorbeeld Schiphol - Rotterdam. Op dit traject gaat de toeslag voor 20 minuten tijdwinst van ¤ 6,00 naar ¤ 2,10. Zo wordt de snelste verbinding de aantrekkelijkste keuze.

De nieuwe tarieven zijn geldig tot 1 juli 2011.
Gaat het vanaf 1 juli dan toch weer wel 6 euro worden?

Zal ik eens in mijn kristallen bol kijken wat er dan gaat gebeuren? :? :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94784060
Ik zat laatst in de VIRM welke net voorbij station Arnhem-Zuid strandde, de technische storing was zo erg dat men er geen raad meer mee wist. Na een half uur werd de Intercity naar Schiphol er aangekoppeld en duwde het stel over de brug naar het station alwaar het zooitje werd opgeheven :').

Zeer netjes was dat er al ICRm klaarstond in Arnhem met zeer goede aansluiting om alles weer op tijd verder te laten gaan!
pi_94788527
oh ze kunnen ook wel iets. Je hoort mensen alleen als het fout gaat.

Ik was vandaag trouwens weer eens bij onze vrienden van Ansaldobreda. Er komen morgen bezoekers van de DB naar de v250 kijken om te bepalen of ze in duitsland afgebouwt kunnen worden....

Ook de OBB rijtuigen gezien trouwens, zag er heel goed uit :)
pi_94788732
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Geniet er maar van, want op een OV- kaart laden kun je ze niet, dus dut is het laatste jaar ongeveer :')
Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:19:05 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94788870
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart.
Ben daar maar niet te zeker van :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94788894
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
Je krijgt verschillende producten en uiteindelijk kunnen dagkaarten opzich prima op OV-chipkaarten geladen kunnen worden. Immers is dit een administratieve wijziging, op basis van je kaartnummer kan je een dagkaart voor dag x als tegoed gebruiken.

Wat bijvoorbeeld in praktijk een vreemd product was, is een weekendretour. Immers krijg je korting als je op de volgende dag terugreist in het weekend. Ik kan mij voorstellen, dat je dit soort dingen er uit wilt hebben en een simpele tariefstructuur wilt.
pi_94788916
OV Jaarabbo ftw zeg ik dan :)
pi_94789041
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
Dat kost net zoveel, als een dagkaartje *O*
pi_94789101
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:23 schreef Yreal het volgende:
Dat kost net zoveel, als een dagkaartje *O*
Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:13 schreef Socios het volgende:
Echt heel waardeloos hoe NS die tarieven gewijzigd heeft. Een dagretour Groningen - Maastricht bijvoorbeeld kost EUR 47,-. Een dagretour Groningen - Maastricht via Amsterdam Centraal EUR 91,20. _O- Bijna 2 keer zo duur als de prijs van een dagkaart. :')

HET SLAAT TOTAAL NERGENS OP
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 maart 2011 @ 23:25:22 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94789125
Leve de eenvoudige tariefstructuur :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:28:34 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94789253
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:20 schreef Zug-Chef het volgende:
OV Jaarabbo ftw zeg ik dan :)
Ja. Fijn als de baas het betaalt natuurlijk, maar anders is het toch wel een enorme hoop geld. Maar wie weet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94789266
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
Leve de eenvoudige tariefstructuur :')
Vroeger, toen was het eenvoudig. Nu is het een `wirwar´. Men keek gewoon in de "Treinwijzer" of het "Spoorboekje" hoeveel kilometer men aflegde. In een staffeltabel was keurig af te lezen hoeveel men kwijt was voor een reis, met een maximumtarief die gelijk was aan de prijs van een dagkaart.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:29:08 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94789270
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.

[..]

Dat moet een foutje zijn, er is een maximumprijs en die is gelijk aan de prijs van een dagkaart.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94789308
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat moet een foutje zijn, er is een maximumprijs en die is gelijk aan de prijs van een dagkaart.
Nee, probeer maar uit in de kaartautomaat. Bij aanschaf van zo een kaartje stijgt de prijs serieus uit boven de prijs van een dagkaart.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:33:11 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94789460
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, probeer maar uit in de kaartautomaat. Bij aanschaf van zo een kaartje stijgt de prijs serieus uit boven de prijs van een dagkaart.
Ja, op de site ook. Gn - Mt kost ongeveer de helft van Gn - Ut - Mt terwijl je er exact hetzelfde reisadvies voor krijgt :')

Het kan niet anders of dit systeem moet ergens in ons voordeel gebruikt kunnen worden. Het wordt alleen even puzzelen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94789511
dude...

pi_94789547
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, op de site ook. Gn - Mt kost ongeveer de helft van Gn - Ut - Mt terwijl je er exact hetzelfde reisadvies voor krijgt :')

Het kan niet anders of dit systeem moet ergens in ons voordeel gebruikt kunnen worden. Het wordt alleen even puzzelen :')
Ik ga morgen wel even bovengenoemd kaartje proberen aan het loket te kopen, kijken welke prijs zij mij dan voorschotelen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 maart 2011 @ 23:35:48 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94789594
Die prijs van een dagkaart _O-

94 euro, terwijl een ov-dagkaart een stuk goedkoper is _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:36:27 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94789622
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:34 schreef Yreal het volgende:
dude...

[ link | afbeelding ]
Dude. een dagkaart met korting is 28,20 2e klas.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:36:56 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94789644
dit moet echt een fout zijn. Wie gaat ROver mailen? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 maart 2011 @ 23:37:25 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94789670
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
dit moet echt een fout zijn. Wie gaat ROver mailen? :D
Je kunt driek hierover een PM sturen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94789681
Wat mis ik nou, een dagkaart is gelijk aan de dagretour?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:38:10 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94789704
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je kunt driek hierover een PM sturen ;)
Doe jij maar, jij zit in die crewkliek :P of Peter :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:38:52 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94789726
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:37 schreef Yreal het volgende:
Wat mis ik nou, een dagkaart is gelijk aan de dagretour?
KIJK DAN

94 euro voor een dagkaart alleen trein terwijl een dagkaart voor AL het OV meer dan 40 euro goedkoper is 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94789814
Uit de automaat krijgt men wel een dagkaart voor de `gewone´ prijs, maar dus niet `via-kaartjes´ tegen het maximale tarief.
pi_94789893
Dus de klacht is dat de ov-dagkaart veel te goedkoop is, die moet 5 euro duurder dan de normale zijn. Lekker laten dan, meevallertje voor ons
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:44:56 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94789983
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:42 schreef Yreal het volgende:
Dus de klacht is dat de ov-dagkaart veel te goedkoop is, die moet 5 euro duurder dan de normale zijn. Lekker laten dan, meevallertje voor ons
Ga bij NS HiSpeed werken of zo joh, dwaas :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94790054
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga bij NS HiSpeed werken of zo joh, dwaas :D
Ik snap je nog steeds niet, dwaas
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:48:15 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94790125
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:11 schreef Yreal het volgende:
oh ze kunnen ook wel iets. Je hoort mensen alleen als het fout gaat.

Ik was vandaag trouwens weer eens bij onze vrienden van Ansaldobreda. Er komen morgen bezoekers van de DB naar de v250 kijken om te bepalen of ze in duitsland afgebouwt kunnen worden....
Wat? Waarom dat dan?
quote:
Ook de OBB rijtuigen gezien trouwens, zag er heel goed uit :)
Ik ben benieuwd hoe ze rijden. Jammergenoeg zal ik ze niet snel tegenkomen omdat het niet op mijn route ligt...

Overigens, de webdemo van de kaartautomaat is 'vernieuwd', wat een blamage... :')
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:50:30 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94790238
de klacht is dat het onzinnig is om welk kaartje dan ook duurder te maken dan een dagkaart. Was dat nou echt ZO moeilijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:52:17 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94790311
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:
Overigens, de webdemo van de kaartautomaat is 'vernieuwd', wat een blamage... :')
Sinds ook daar geen prijsinfo meer uit kwam voor dingen zoals via-kaartjes, had je daar allang geen flikker meer aan idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94790619
quote:
Wist u dat?

* Wij hebben heel veel verschillende kaartsoorten
* Voor uzelf, uw hond, uw fiets of reizen in het weekend
* Kiest u maar wat past bij uw reisgedrag!
Het staat er nog steeds hoor :')

http://ns.nl/cs/Satellite(...)en/welk-treinkaartje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 00:02:53 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94790754
Lees even verder een stukje over het Euregioticket. Verkrijgbaarheid: Bij de NS-kaartautomaat in: Eijsden

Handig dat ze een automaat neerzetten op een station waar geen trein meer stopt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:04:20 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94790817
Dat is ook leuk ja. :')

De geruchten gaan trouwens dat de Maastricht-Brussel-Express aan het einde van het jaar weer ingekort wordt tot Brussel - Luik wegens een te lage hoeveelheid passagiers, en een te hoge onbetrouwbaarheid. Er zal dan weer een stoptrein Maastricht - Luik komen te rijden, en dus zal Eijsden z'n trein dan wel weer terugkrijgen.
pi_94790874
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
de klacht is dat het onzinnig is om welk kaartje dan ook duurder te maken dan een dagkaart. Was dat nou echt ZO moeilijk?
Wacht effe, ik vat hem nu.

Die via fockt hem inderdaad op
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:44:48 #58
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_94793978
Vraagje, waar waren die treinbanken te koop, een paar topics terug kwam iemand daarmee.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 30 maart 2011 @ 04:06:05 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_94795304
c-tracks.nl
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_94796057
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

KIJK DAN

94 euro voor een dagkaart alleen trein terwijl een dagkaart voor AL het OV meer dan 40 euro goedkoper is 8)7
Wat een kneuzenkermis. Behalve wat UBB tags en wat excel formules ken ik niets van programmeren. Maar het lijkt me toch kinderlijk eenvoudig om in de tariefberekenaar een regeltje te plakken:
1if "kaartprijs"= >28,20 then "dagkaart"
Dat is echt de meest basale Booleaanse wiskunde die ze op het vmbo nog bijgebracht krijgen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 07:48:00 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_94796269
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 04:06 schreef dennistd het volgende:
c-tracks.nl
thx! :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:28:42 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94796656
quote:
5s.gif Op woensdag 30 maart 2011 01:44 schreef bork het volgende:
Vraagje, waar waren die treinbanken te koop, een paar topics terug kwam iemand daarmee.
www.hgb-v.nl dacht ik
pi_94796835
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:48 schreef James1988 het volgende:

Ik ben benieuwd hoe ze rijden. Jammergenoeg zal ik ze niet snel tegenkomen omdat het niet op mijn route ligt...
Als het dezelfde rijtuigen zijn waar ik vorige zomer in zat, dan wordt het de beste treinstam die dit land ooit heeft gekend. Beetje ICK 2.0 zeg maar _O_
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:55:30 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94797056
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, dat is juist zo raar! Zie mijn posts in het vorige deel. Niemand die er toen op gereageerd heeft, maar het is serieus ridiculous en retarded.

[..]

De enige reden die NS hiervoor geeft "Je legt 2 enkeltjes af, van station A naar B, en van station B naar C"
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:57:50 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94797111
quote:
5s.gif Op woensdag 30 maart 2011 01:44 schreef bork het volgende:
Vraagje, waar waren die treinbanken te koop, een paar topics terug kwam iemand daarmee.
http://www.hgb-v.nl/ is van de medewerkers van Nedtrain Haarlem die ze verkopen voor goede doelen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:19:35 #66
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_94797546
De site van NS meldt trouwens over dagkaarten De beste keus bij een enkele reis, retour of rondreis vanaf 250 kilometer. Dus ze weten zelf ook wel dat een dagkaart handiger is vanaf een bepaalde afstand, ze hebben die regel alleen niet geïmplementeerd in de automaten, waarschijnlijk in de hoop een onwetende klant een hoop geld afhandig te maken. Misschien net zoiets als dat verhaal van Schiphol-A'dam voor toeristen, waar ze probeerden buitenlanders een eerste klas kaartje te verkopen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:29:26 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94797768
Vroeger zat dat wél in de automaat. Je kaartje was gewoon nooit duurder dan een dagkaart. Tegenwoordig is dat er dus kennelijk uit...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 09:43:27 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94798156
De vraag is of dat bewust gedaan is of dat het laksheid is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94798267
P1 Ongeval Wegvervoer Letsel : : Overweg Ooijmanlaan

Na 2 dodelijke ongevallen beveiligt met overweg nu is het weer raak :N

quote:
De politie gaat bij het ongeval #Ooijmanlaan #Doetinchem uit van suïcide


[ Bericht 27% gewijzigd door Temlin op 30-03-2011 10:15:45 ]
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_94800116
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is of dat bewust gedaan is of dat het laksheid is
Daarom ben ik ook érg benieuwd welke prijs mij voorgeschoteld wordt als ik vanmiddag aan het loket een retourtje Maastricht via Amsterdam Centraal ga kopen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:29:17 #71
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94801769
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:43 schreef Peterselieman het volgende:
De vraag is of dat bewust gedaan is of dat het laksheid is
Het is bewust gedaan. Het ging NS erom, dat een reis met een papieren kaartje net zo duur moet zijn als een reis met de OV-chipkaart. Dan moet je namelijk als je 'omreist' op het via-station uit- en inchecken, betaal je voor twee enkeltjes en kan je dus meer kwijt zijn dan een dagkaart (men heeft verzuimd, hier een oplossing voor in het systeem in te bouwen. )

Dus, omdat de chipkaart een inferieur product (dat alleen 'enkele reizen' snapt) is moeten we nu voor papieren kaartjes ook te veel betalen.
pi_94802523
Vraagje.. Als ik van Woerden naar vliegveld Charleroi moet met het OV, hoeveel kost me dat dan?
Er schijnt een bus vanaf Brussel Zuid te gaan, maar ik kan niet echt goed vinden hoeveel de trein naar Brussel Zuid kost (of naar Charleroi).
Ik heb een vdu.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:50:16 #73
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_94802548
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Rustig. De treinkaartjes blijven, zo ook de dagkaart. Niemand gaat 100 euro neerleggen voor een retourtje Groningen - Maastricht via Amsterdam CS.
Nee, helaas. Ooit de NS eens gemaild met de vraag of een dagkaart ook op de OV-faalkaart kon en dat kon niet want de dagkaart zou gaan verdwijnen.

Als ik met de trein reis is het doorgaans voor de lol en met een dagkaart, maar als de dagkaart afgeschaft wordt zul je mij dus niet meer in de trein vinden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:10:50 #74
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_94803241
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:49 schreef Stefanovic83 het volgende:
Vraagje.. Als ik van Woerden naar vliegveld Charleroi moet met het OV, hoeveel kost me dat dan?
Er schijnt een bus vanaf Brussel Zuid te gaan, maar ik kan niet echt goed vinden hoeveel de trein naar Brussel Zuid kost (of naar Charleroi).
Ik heb een vdu.
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/tickets/airport/index.php

Dit helpt alvast op weg. :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:39:58 #75
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_94806536
Metro's Rotterdam rijden vrijdag linkerspoor ivm wielflensslijtage: http://frontpage.fok.nl/column/437019/1/1/50/verkeerde-kant.html
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:42:06 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94806626
Vrijdag = 1 April...
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:45:13 #77
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_94806738
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:42 schreef greavy het volgende:
Vrijdag = 1 April...
He joh, verklap het nou niet meteen... :'(
pi_94806760
Ik denk dat iedereen wel doorheeft dat dit een 1aprilgrap is hoor :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:48:14 #79
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_94806846
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik denk dat iedereen wel doorheeft dat dit een 1aprilgrap is hoor :')
De eerste twee rerageerders op de column in ieder geval niet. *O*
pi_94808631
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:42 schreef greavy het volgende:
Vrijdag = 1 April...
-O-
pi_94810057
Hier nog 1:
http://forum.opeenshadikh(...)4776&p=326474#326474

Chronisch gebrek aan goede humor in de spoorsector :')

ben wel benieuwd waar google mee komt, die hebben meestal nog wel grapjes die ook echt grappig zijn
pi_94811600
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:08 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hier nog 1:
http://forum.opeenshadikh(...)4776&p=326474#326474

Chronisch gebrek aan goede humor in de spoorsector :')

ben wel benieuwd waar google mee komt, die hebben meestal nog wel grapjes die ook echt grappig zijn
Ach enig rationeel denken had er wel bij gemogen, ten opzichte van de stroom die de NS afneemt is het peanuts wat die paar laptops gebruiken :').
  woensdag 30 maart 2011 @ 16:37:23 #83
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_94813685
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:47 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach enig rationeel denken had er wel bij gemogen, ten opzichte van de stroom die de NS afneemt is het peanuts wat die paar laptops gebruiken :').
Sowieso, treinvastrecht voor elke stroomgebruikende passagier? :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:12:02 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94815269
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:42 schreef greavy het volgende:
Vrijdag = 1 April...
Er moet echt een keer iemand op je hoofd gaan springen, gewoon, voor het landsbelang. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:25:29 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94818096
_O- Wat zijn we weer lief voor elkaar.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:31:20 #86
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_94821745
:D
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_94822264
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er moet echt een keer iemand op je hoofd gaan springen, gewoon, voor het landsbelang. :')
een zwaar iemand, bedoel je? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:01:46 #88
283085 TWP
kassalade
pi_94823678
Ik moet me hier melden van Socios. En nu?
:)
pi_94823753
ligt er een beetje aan
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:06:13 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94823937
Een ander topic:
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:04 schreef Nachtboy het volgende:

[..]

wist niet dat er een trein over de afsluidijk ging volgende keer ook maar een keer kijken.
-O- 8)7 _O- _O- _O- _O- _O_ _O_ _O-
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:15:07 #91
283085 TWP
kassalade
pi_94824494
Onze nachtboy heeft het niet helemaal op een rijtje.
:)
pi_94824593
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:01 schreef TWP het volgende:
Ik moet me hier melden van Socios. En nu?
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic.
  woensdag 30 maart 2011 @ 20:18:53 #93
283085 TWP
kassalade
pi_94824721
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic.
okidoki grgr
:)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 20:29:19 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94825371
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik heb gezegd dat je in topics die niet over treinen niet over treinen moet beginnen en dat als je over treinen wil praten je terecht kan in dit topic.
Ben je al bij het loket geweest voor je treinkaatje?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94825794
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ben je al bij het loket geweest voor je treinkaatje?
Neuh, rustig aan, net wakker. Als ik morgen buiten kom, ga ik wel even langs. :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 20:36:28 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94825819
Net wakker :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94825856
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Net wakker :')
Ik meen dat het loket in Leeuwarden om 20.30u sluit. _O-
pi_94825927


pi_94826040
Deze loketten van Leeuwarden zoek ik. :D

  woensdag 30 maart 2011 @ 20:41:21 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94826120
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:38 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Hey dat houten ding staat er nog steeds :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 20:47:24 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94826466
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hey dat houten ding staat er nog steeds :D
Allebei zelfs nog :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:01:46 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94827429
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Allebei zelfs nog :Y
God wat een kutstation dat Leeuwarden. Niks te doen, allemaal Friezen. Een keer met een dagje treinreizen terecht gekomen rond etenstijd. In de "stationsrestauratie" heerste een begrafenissfeer. Het beste wat ons overkwam was de trein naar Zwolle.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:11:01 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94828028
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:

"stationsrestauratie"
Hebben ze in Gouda niet he? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94828155
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

God wat een kutstation dat Leeuwarden. Niks te doen, allemaal Friezen. Een keer met een dagje treinreizen terecht gekomen rond etenstijd. In de "stationsrestauratie" heerste een begrafenissfeer. Het beste wat ons overkwam was de trein naar Zwolle.
Je kan beter klagen over Gouda.
Alsof je in een wereld bent gekomen waar de verpaupering net even iets harder ging :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 21:14:28 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94828218
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hebben ze in Gouda niet he? :P
In Leeuwarden ook niet meer. Er zit nu een AH to Go in.

quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

God wat een kutstation dat Leeuwarden. Niks te doen, allemaal Friezen. Een keer met een dagje treinreizen terecht gekomen rond etenstijd. In de "stationsrestauratie" heerste een begrafenissfeer. Het beste wat ons overkwam was de trein naar Zwolle.
Tsja, het is dan ook niet te vergelijken met Utrecht Centraal.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94829514
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
In Leeuwarden ook niet meer. Er zit nu een AH to Go in.
En een Julia's.
pi_94829612
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, het is dan ook niet te vergelijken met Utrecht Centraal.
Utrecht Centraal? :')

Van alle `grote´ stations in Nederland verreweg het lelijkst (ook voor de verbouwing) en een station waar totaal geen `sfeer´ te beleven is. Alleen maar opgefokte reizigers te bekennen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 21:37:55 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94829660
ik had het dan ook over de drukte :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:38:01 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94829667
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:13 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je kan beter klagen over Gouda.
Nee, ik ben veel beter in het klagen over bijvoorbeeld Leeuwarden, dat zie je toch?
quote:
Alsof je in een wereld bent gekomen waar de verpaupering net even iets harder ging :')
Tja, er is ergens tussen mei 1940 en mei 1945 een stel bommen op het oude station gevallen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:38:31 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94829690
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:37 schreef Socios het volgende:

[..]

Utrecht Centraal? :')

Van alle `grote´ stations in Nederland verreweg het lelijkst (ook voor de verbouwing) en een station waar totaal geen `sfeer´ te beleven is. Alleen maar opgefokte reizigers te bekennen.
Ja, het is lelijk, maar dat opgefokte, tja, dat gaat op zich wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:39:07 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94829718
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hebben ze in Gouda niet he? :P
Nee, we hebben goede restaurants in de stad zelf, geen stationsrestauratie nodig. :s) :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 21:52:41 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94830649
En je krijgt in Gouda gratis de straatschoffies er bij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94830739
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, ik ben veel beter in het klagen over bijvoorbeeld Leeuwarden, dat zie je toch?

[..]

Tja, er is ergens tussen mei 1940 en mei 1945 een stel bommen op het oude station gevallen...
Rotterdam ook, maar daar is het toch echt beter.
De oorlog is geen reden om 65 jaar later nog een kutstad te zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94830787
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
En je krijgt in Gouda gratis de straatschoffies er bij
Gouda was toch een proefversie van dat kampen-idee van Wilders?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 30 maart 2011 @ 21:58:15 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94831081
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Rotterdam ook, maar daar is het toch echt beter.
De oorlog is geen reden om 65 jaar later nog een kutstad te zijn.
Je geboorte is geen reden om te posten op FOK. Ga buiten spelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94831235
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2011 21:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je geboorte is geen reden om te posten op FOK. Ga buiten spelen.
Dat is in Gouda vast gebruikelijk ja, met al die hangjongeren, maar in mijn slaapdorpje is het 'avonds dood. :'(
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94831461
Doe mij maar Leiden qua stations.

Vind zelf Tilburg erg lelijk, en Rijswijk rij ik zo snel mogelijk doorheen, die geur daar :S
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:06:41 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94831705
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat is in Gouda vast gebruikelijk ja, met al die hangjongeren, maar in mijn slaapdorpje is het 'avonds dood. :'(
Doe d'r wat aan... *kick*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:07:04 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94831738
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:03 schreef Basekid_NZ het volgende:
Doe mij maar Leiden qua stations.

Vind zelf Tilburg erg lelijk, en Rijswijk rij ik zo snel mogelijk doorheen, die geur daar :S
Da's de geur van rottende menselijke resten in de ballast. Veel plezier!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:08:32 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94831856
En nu weer lief voor elkaar zijn :*
pi_94831929
quote:
4s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Da's de geur van rottende menselijke resten in de ballast. Veel plezier!
Gatverrrr. Hopelijk hebben ze hun lesje daar geleerd nu ze met Delft bezig zijn!
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:10:02 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94831981
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:09 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Gatverrrr. Hopelijk hebben ze hun lesje daar geleerd nu ze met Delft bezig zijn!
Ze zullen er geen tweede keer voor springen nee, die stoute mensen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94832177
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze zullen er geen tweede keer voor springen nee, die stoute mensen.
Maar serieus? Zijn er mensen tijdens de bouw dood gegaan ofzo?
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:16:34 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94832426
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:12 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Maar serieus? Zijn er mensen tijdens de bouw dood gegaan ofzo?
Nee, het is een populaire plaats om zelfmoord te plegen.

De geur is echter die van vuil lekwater of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94833356
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:06 schreef greavy het volgende:
Een ander topic:

[..]

-O- 8)7 _O- _O- _O- _O- _O_ _O_ _O-
Mag ik weten wat daar grappig aan is? Er zijn ook mensen die spoorwegen niets kan boeien.

Oh en de nieuwe passerelle in Arnhem O+ _O_
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:34:15 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94833550
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:31 schreef Temlin het volgende:

[..]

Mag ik weten wat daar grappig aan is? Er zijn ook mensen die spoorwegen niets kan boeien.
Er is ook nog zoiets als algemene ontwikkeling.
quote:
Oh en de nieuwe passerelle in Arnhem O+ _O_
Eh, die is toch pas in oktober o.i.d. klaar?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94834217
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:34 schreef Duvel het volgende:
Eh, die is toch pas in oktober o.i.d. klaar?
Juni is het deel vanaf begin tot perron 4 klaar. Daarna volgen de overige delen die eind september klaar zijn (afwerken duurt wel tot 2012). Het begin is nu al te zien tussen perron 3 en 4.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:06:01 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94835394
Zo, hier :) Jullie mogen allemaal een pinneke downloaden :)



Met op de achtergrond treinstel 8717. Met sluitseinen, vast wel, ergens :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2011 @ 00:47:32 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94840077
Er was een tijd dat je je bij de Efteling je ogen uit je kop schaamde om voor zoiets 3 gulden 25 te vragen. Tegenwoordig is 5 gulden 18 kennelijk doodnormaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94840693
Vroeger kon je voor een halve guldencent nog meerdere snoepjes kopen :Y
dag
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:34:18 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94843150
Vroeger betaalde je nog 8 kippen voor een afgeragd oud schaap.
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:22:40 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94843835
Binnenkort gaat er een V250 naar het testcentrum in Wildenrath om daar proefritjes te maken, net zoals al het andere NS-materieel tot nu toe heeft gedaan. Getest gaat worden wat de invloed is van de nabijheid van 25 kV op trein- en beveiligingssystemen in de trein.

In het verleden zijn immers al genoeg problemen geweest met elektromagnetische compatabiliteit (EMC) waardoor de ingebruikname van de Betuweroute (bij Meteren) en HSL-Zuid (Hoofddorp, Lage Zwaluwe - Breda) op zich heeft laten wachten.

De verwachting is dat het stel naar Venlo zal gaan (op eigen kracht of gesleept is niet bekend) en daar opgehaald wordt. De V250 is immers niet voorzien van een 15 kV-installatie en boven de aansluiting van het hoofdspoor naar het testcentrum hangt geen wasdraad.

Bron: Somda
pi_94844124
Omrekenen :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 10:04:27 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94844843
Ze mogen de V250 daar wel houden in Duitsland
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:17:58 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94845181
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:22 schreef James1988 het volgende:
In het verleden zijn immers al genoeg problemen geweest met elektromagnetische compatabiliteit (EMC) waardoor de ingebruikname van de Betuweroute (bij Meteren) en HSL-Zuid (Hoofddorp, Lage Zwaluwe - Breda) op zich heeft laten wachten.
Geen problemen, maar uitdagingen.

En mag ik er dus niet meer van uitgaan dat een trein die ontworpen is voor 25kV, ook tegen 25kV bestand is? :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94845724
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 10:04 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen de V250 daar wel houden in Duitsland
Eerst maar eens een ritje meerijden voordat ik daarover een mening heb.
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:59:52 #137
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94846342
quote:
3s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geen problemen, maar uitdagingen.

En mag ik er dus niet meer van uitgaan dat een trein die ontworpen is voor 25kV, ook tegen 25kV bestand is? :{
Daar mag je wel van uitgaan (zolang die trein onder 25kV rijdt is er ook geen probleem), alleen is deze trein óók ontworpen voor 1500V. De problemen doen zich juist voor als een trein onder 1500V rijdt in de buurt van een lijn met 25kV.

Dat ze nú pas die testen gaan doen terwijl het probleem al jááren bekend is, dat is wel idioot.
pi_94846507
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:37 schreef Bitlord het volgende:
Eerst maar eens een ritje meerijden voordat ik daarover een mening heb.
Dit dus. Dat eeuwige (voorbarige) gezeik op de V250 moet maar eens afgelopen zijn.
pi_94846988


Zo ziet de v250 die naar duitsland gaat er van binnen uit :) En die man in het blauw is San marco ( _O_ ), de enige man daar die meer dan 5 woorden engels spreekt. Geweldige kerel die in gebroken engels vertelt hoe ze over de wallen liepen :D en met heel veel moeite eruit kreeg dat een dikke vrouw wou dat ie binnen kwam :D :D .Maar Zelfs de baas kan alleen hallo en dag zeggen in het engels :')



En dit zijn de enige 2 stoelen die erin staan



Obb rijtuigen die klaar worden gemaakt
pi_94847374
Wat gaan die OBB rijtuigen doen in Nederland?
pi_94847475
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:26 schreef Brembo het volgende:
Wat gaan die OBB rijtuigen doen in Nederland?
Pendelen tussen Amsterdam Centraal en Bruxelles-Midi.
pi_94847598
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Pendelen tussen Amsterdam Centraal en Bruxelles-Midi.
Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakken :D.
pi_94847886
Wanneer gaat de trein naar Veendam rijden? Maandag toch?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_94848071
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:39 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wanneer gaat de trein naar Veendam rijden? Maandag toch?
Vanaf zaterdag 30 april a.s.
pi_94848883
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 11:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakken :D.
Beter? Jij kunt in de boeken kijken bij NS? Wouw wist niet dat NS management hier ook zit.
pi_94848988
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar dat spul moet nog even helemaal opgeknapt worden voordat het het spoor opkan, hadden ze beter ICK kunnen pakken :D.
Onzin, die ÖBB rijtuigen zijn in prima staat en hebben onlangs nog een grondige renovatie gehad.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:35:33 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94852026
De ICK-rijtuigen kunnen helemaal niet worden ingezet voor een dienst naar België... ze zijn immers aangepast aan eisen die NS had. Zo is er een statische omzetter geplaatst die alleen 1500 V lust, als je die bakken de grens over gooit wordt dat ding gefrituurd. Ook zijn er naar mijn weten draaistelwijzigingen geweest, en nog wat andere constructiewijzigingen.

Het is mogelijk om de rijtuigen terug om te bouwen naar RIC-rijtuigen (andere omzetter, draaistellen, deursystemen, ...) maar dat gaat een hoop tijd en geld kosten. Daarnaast moeten ze opgeknapt worden, want ze staan al langere tijd aan de kant.

Het huren van een zevental goed-onderhouden, meteen inzetbare rijtuigen is een heel stuk voordeliger dan het renoveren en aanpassen van een aantal ICK-rijtuigen die over een paar maanden toch weer aan de kant kunnen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:17:15 #148
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94856250
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 11:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Vanaf zaterdag 30 april a.s.
Indeed. De treindienstleiders krijgen over twee weken instructie Veendam. Ondertussen wordt er nog hard gewerkt aan het spoor, getuige de onderhoudsmachines en treinen met spoorstaven die we vandaag die kant op stuurden.

Voor de fappers staan er trouwens drie Victors ( :') ) op spoor 8a in Grunn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 15:28:23 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94856751
Stuur ze maar naar Onnen, ziggy
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:31:52 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94856918
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
Stuur ze maar naar Onnen, ziggy
Dat was vandaag buiten dienst, vandaar dat we ze even hebben gehouden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:41:19 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94857377
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat was vandaag buiten dienst, vandaar dat we ze even hebben gehouden.
Wat waren ze in Onnen aan het doen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')