Hmm, ik dacht dat je dat wel had. Maar dan heb je gelijk Homeprint. Loop dan wel naar de automaat.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Met een kaartje vanaf www.nshispeed.nl heb je ook geen Zugbinding.
Aldus International Rail Journal op Twitter.quote:EU antitrust authorities have reportedly raided DB offices as part of probe into alleged anticompetitive behaviour. More to follow...
quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=14781
Jammer dat het zo'n doorzichtige grap is (die niet eens leuk is), want eigenlijk vind ik het wel een goed idee... afgaande op verhalen van spotters die in de baan staan of aan bovenleidingportalen hangen voor die ene mooie foto.
quote:Daarnaast zul je ook voorzien worden van belangrijke telefoonnummers zodat je in geval van vertraging kan bellen waar de trein blijft of om meldingen door te geven.
quote:Europese Commissie valt binnen bij Deutsche Bahn
donderdag 31 maart 2011
De Europese Commissie heeft dinsdag onaangekondigde huiszoekingen verricht bij Deutsche Bahn, de Duitse nationale spoormaatschappij, en enkele van zijn dochterondernemingen.
De Commissie heeft "redenen om aan te nemen" dat Deutsche Bahn zijn dominante marktpositie misbruikt, zo stelt ze donderdag in een persbericht.
De huiszoekingen - de allereerste stap in een mogelijk formeel onderzoek - waren gericht tegen Deutsche Bahn Energie, die de facto de enige elektriciteitsleverancier is van het Duitse spoornet. Het bedrijf zou de vrachtafdeling van Deutsche Bahn een "voorkeursbehandeling" geven.
De Commissie benadrukt dat er geen deadline is voor het voeren van dergelijk vooronderzoek. Afhankelijk van onder meer de complexiteit van de zaak, kan het verschillende maanden duren.
Bron: De Standaard
Jottum wat een lol inderdaadquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het leuke was dat er die dag een grote wisselstoring optrad
Gewoon nog in de sprinter naar Rhenen hoorquote:Op donderdag 31 maart 2011 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
Het einde van enkele Plan V-stellen is vandaag trouwens een stap dichterbij gekomen.
Ik heb toch liever die vaalgele V/T's eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:08 schreef James1988 het volgende:
Het is wel een mooi wit/blauw/geel woondoosje in plaats van dat vale geel.
Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:53 schreef James1988 het volgende:
Het tijdperk van SLT... voor sommigen "de zoveelste verschraling", voor veel reizigers "Ah, eindelijk weer eens een frisse schone trein in plaats van dat afgeragde oude boemelding."
Nog niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:05 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is.
Nee, fatsoenlijke vervangers bestellen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Nog niet.
En wat was dan het alternatief? Wachten totdat het Plan V bij bosjes spontaan kapot gaat en dan pas nieuwe treinen bestellen?
In de auto is er iedere ~50km een tankstation en nog vaker een parkeerplaats met WC. Bij de NS zijn de WCs zowel uit de trein als uit de stations verdwenen..quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:17 schreef Igen het volgende:
Ach hou toch eens op met dat eindeloze gejammer over die WC's. Waarom zou het bij de stoptrein ineens een probleem zijn? Op de fiets, in de auto, in de bus of in de tram kun je toch ook niet naar de WC.
En wat dan wel? Ik zou zo gauw niet een modern stoptreinmodel weten dat van binnen nou echt anders is dan de SLT.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, fatsoenlijke vervangers bestellen.
Met de stoptrein kom je meestal ook binnen een half uur wel bij een IC-station met een WC.quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In de auto is er iedere ~50km een tankstation en nog vaker een parkeerplaats met WC. Bij de NS zijn de WCs zowel uit de trein als uit de stations verdwenen..
Leuk, de stopper is een halfuurdienst, zit je daar 25 minuten te kleumen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Met de stoptrein kom je meestal ook binnen een half uur wel bij een IC-station met een WC.
Op een IC-station zouden uiteraard wel verwarmde wachtruimtes moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk, de stopper is een halfuurdienst, zit je daar 25 minuten te kleumen.
Dan nog ben je een half uur kwijt. Je zult trouwens altijd zien dat de volgende trein tien minuten vertraging heeft.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Op een IC-station zouden uiteraard wel verwarmde wachtruimtes moeten zijn.
Goh is dat een wet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan nog ben je een half uur kwijt. Je zult trouwens altijd zien dat de volgende trein tien minuten vertraging heeft.
Ja, dat is een wet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Goh is dat een wet.
Gewoon gevoelsmatig gezeik omdat het eens in de 30x voorkomt.
Ik sta vaker in de file met de bus dan dat ik vertraging heb met de trein. Al dat gezeik altijd
Weinig, maar je maakt hier ook een hele slechte vergelijking, want een trein gaat gemiddeld 2x zo lang mee als een auto. Je kan een trein die tussen de 30 en 40 jaar oud is dus het beste vergelijken met een 'oude' auto van 15-20 jaar oud. En daar rijden er toch nog best veel van rond!quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik vermoed dat het hen wel wat kan schelen. Hoeveel autoforensen zie jij nog op de snelweg rijden met hun auto uit 1973?
Als ik de beenruimte van de SLT bij de coachopstelling zie is het top vergeleken met Plan V. Ten tweede boeit het ze niet veel maar wel iets. Meewegende factoren:quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:05 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is.
Nee het is nodeloos gezeik over iets onoverkomelijks.quote:
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:58 schreef Socios het volgende:
Sowieso zitten de meeste mensen (ook forenzen) liever in een echte trein dan in `lightrailcrap´.
Het is al vele jaren algemeen bekend dat de Koploper favoriet is onder de treinreizigers. (Althans voor de revisie sowieso). Weet niet of er sindsdien nog onderzoek naar gedaan is.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:16 schreef Brembo het volgende:
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!
Ja, de Koploper ja. Maar jij snapt toch ook wel dat een Koploper en een Plan V totaal niet met elkaar te vergelijken zijn?quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is al vele jaren algemeen bekend dat de Koploper favoriet is onder de treinreizigers. (Althans voor de revisie sowieso). Weet niet of er sindsdien nog onderzoek naar gedaan is.
thx! zit ook een flinke CNL korting bijquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:33 schreef James1988 het volgende:
Handig voor degene die een lange reis door Duitsland wil maken deze zomer:
Tijdens het WK Vrouwenvoetbal in Duitsland is er ook weer een speciale pass, geldig een maand (30 dagen) in de periode tussen 23 juni en 31 augustus 2011.
De prijzen:
een persoon vanaf 27 jaar: 299 euro
twee personen 399 euro
een persoon t/m 26 jaar 249 euro
Geldig in alle DB-treinen en alle niet-DB-treinen waar DB-tarief en NE-Anstoßtarif van toepassing is, CNL- en ICE Sprinter-treinen met toeslag etc. pp.
verdere informatie:
http://www.dbportal.db.de(...)eisterinnen-Pass.pdf
Gelukkig kunnen ook mensen met manlijke geslacht van deze wereldkampioenessen-pass gebruik maken. :-)
(Bron: Fabian-uit-DE op OHIH)
Dat is waar, maar probeer voor de grap eens een keer met vier man in een vierzitje plaats nemen...quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als ik de beenruimte van de SLT bij de coachopstelling zie is het top vergeleken met Plan V.
Ik hoor toch van veel mensen (niet-treinkenners) dat ze die SLT echt maar niks vinden. Die vragen waarom ze tegenwoordig van Houten naar Utrecht met zo'n tram moeten in plaats van met een echte trein.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:16 schreef Brembo het volgende:
[..]
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!
Als het onoverkomelijk is, wordt er terecht over gezeken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee het is nodeloos gezeik over iets onoverkomelijks.
Dat is drie miljoen per geprognosticeerd levensjaar. Je kunt de plee ook via een euromunt toegankelijk maken, als er drie miljoen keer iemand in trapt ieder jaar, heb je de kosten er uit. Verder is al aangegeven dat die 90 miljoen door de treinenbouwers met een vork berekend was.quote:En die toilettendicussie mag hier ook wel eens afgelopen zijn. De minister heeft een domme fout gemaakt door niet in te grijpen en 90 miljoen is veel teveel om die even te herstellen.
Rijdt er Plan V?quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, iedereen zijn mening![]()
Gaat er nog iemand mee naar het Noord-Duitse veen morgen?
Nee.quote:
Daar proberen ze vast niet met 100 km/u overheen te gaan.quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baanNooit meer zaniken over Woerden - Leiden
![]()
[ afbeelding ]
(Foto Erik van Lunteren, NVBS)
Daar mag een trein over?quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baanNooit meer zaniken over Woerden - Leiden
![]()
[ afbeelding ]
(Foto Erik van Lunteren, NVBS)
quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar mag een trein over?![]()
Dan ben je genaaid als forens. Iedere dag geshaked op je werk aankomen en op de terugweg niet eens kunnen slapen
Gelukkig hoef ik mijn kennis van de Nederlandse taal niet te bewijzen op fora.quote:
Gelukkig hoef je ook niet veel moeite te doen om je stomheid aan te tonen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik mijn kennis van de Nederlandse taal niet te bewijzen op fora.
quote:Beroep Student(geen faalHBO'er)
quote:Wat exact de oorzaak is van de problemen, is nog onduidelijk, vertelt een woordvoerder van Prorail.
"Wat we weten is dat er brand is geweest in een hoogspanningsstation. Of dat station van ons is of van een energieleverancier, weten we niet. Dat zijn we nog aan het uitzoeken."
Het is natuurlijk vooral verbazend dat Prorail dit niet weet, of het station van hen is of niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:01 schreef Temlin het volgende:
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet.
Bel Prorail ff zou ik zeggenquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:01 schreef Temlin het volgende:
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet.
DAT zou nog te verklaren zijnquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:25 schreef Duvel het volgende:
OK, dus er is iets stuk, maar ze weten niet of hun eigen deel stuk is, of dat van de lokale netbeheerder. Snugger.
Maar nu de volgende stap:quote:Een woordvoerder van Prorail laat weten dat er brand is geweest in een hoogspanningsstation van Nuon bij Vijfhuizen. Door de storing werken de seinen en wissels niet.
Geprobeerd. Juist ja. Er liggen niet een soort standby-contracten klaar om in dit soort gevallen snel te kunnen overschakelen? Misschien moeten we daar toch maar eens naar gaan kijken dan.quote:Geprobeerd wordt stroom van een andere leverancier te betrekken, zegt de woordvoerder.
Zo, daar moeten we overheen morgen? Dat wordt lekker schommelen dan. Scheelt natuurlijk wel dat de topsnelheid van het soort apparaten dat er overheen rijdt nogal beperkt is.quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baanNooit meer zaniken over Woerden - Leiden
![]()
[ afbeelding
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:44 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is dat niet een zaak van contracten, maar van technische mogelijkheden.
Dat klopt, of de leverancier heet Aggreko, Bredenoord, dat soort dingen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.
Daarom zal men het willen proberen. Ander aansluitpunt om stroom in het netwerk te voeden en kijken hoe het systeem zich houdt. In het ergste geval is er iets beschadigd/kortgesloten/doorgebrand en moeten de pogingen gestaakt worden, anders kan men vanuit dat andere punt blijven voeden tot het oorspronkelijke punt hersteld is.quote:Op vrijdag 1 april 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.
Boel ligt jaren stof te happen, nou wordt het eindelijk in dienst genomen, en NOG VOORDAT er iets rijdt weten ze al dat ze het binnen een week weer op de schop gaan gooienquote:Amsterdam Centraal-Breda Fyra zaterdag 9 en zondag 10 april
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Aangepaste dienstregeling:
* Fyra rijdt niet tussen Amsterdam Centraal, Schiphol, Rotterdam Centraal en Breda
Tja, het is misschien lullig, maar waarom niet? Je kunt toch gewoon doordeweeks rijden?quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat blijkt ja. Maar ga dan niet maandag al rijdenWacht dan tot je er klaar voor bent of zo
Ik heb een paar glazen wijn op, ik kan niet rijden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal wel een simpele os zijn, maar kun je rijden of kun je niet rijden?
Waar vind je al die info??quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:32 schreef James1988 het volgende:
Er is al eerder een probleem geweest met elektromagnetische compatibiliteit, wat inhield dat de beveiligingssystemen aan boord van passerende treinen op het naastgelegen 1500V-baanvak, de eerste generatie VIRM is hier vatbaar voor. Daarom is ook al het elektrisch NS-materieel naar Wildenrath geweest, om te testen.
Een tijdelijke oplossing is de hoeveelheid treinen beperken, een permanente oplossing de extra transformators. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Autotransformator voor wat meer informatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |