abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:35:59 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_94874374
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:52 schreef Socios het volgende:

[..]

Met een kaartje vanaf www.nshispeed.nl heb je ook geen Zugbinding.
Hmm, ik dacht dat je dat wel had. Maar dan heb je gelijk Homeprint. Loop dan wel naar de automaat.
Tenminste, als morgen de ÖBB rijtuigen echt in dienst gaan komen. Alhoewel ik eerder de aangekondigde maandag verwacht.
  donderdag 31 maart 2011 @ 21:51:05 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94875544
Over Deutsche Bahn gesproken:

quote:
EU antitrust authorities have reportedly raided DB offices as part of probe into alleged anticompetitive behaviour. More to follow...
Aldus International Rail Journal op Twitter.
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:01:08 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94880328
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=14781

Jammer dat het zo'n doorzichtige grap is (die niet eens leuk is), want eigenlijk vind ik het wel een goed idee... afgaande op verhalen van spotters die in de baan staan of aan bovenleidingportalen hangen voor die ene mooie foto.
quote:
Daarnaast zul je ook voorzien worden van belangrijke telefoonnummers zodat je in geval van vertraging kan bellen waar de trein blijft of om meldingen door te geven.
:')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94880412
hoe lang gaan die scheitlollige grapjes nog door?

Staan de wissels eigenlijk al op zomertijd :o
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 23:03:53 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94880503
Het leuke was dat er die dag een grote wisselstoring optrad _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:15:38 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94881237
Iets meer info:

quote:
Europese Commissie valt binnen bij Deutsche Bahn
donderdag 31 maart 2011

De Europese Commissie heeft dinsdag onaangekondigde huiszoekingen verricht bij Deutsche Bahn, de Duitse nationale spoormaatschappij, en enkele van zijn dochterondernemingen.
De Commissie heeft "redenen om aan te nemen" dat Deutsche Bahn zijn dominante marktpositie misbruikt, zo stelt ze donderdag in een persbericht.

De huiszoekingen - de allereerste stap in een mogelijk formeel onderzoek - waren gericht tegen Deutsche Bahn Energie, die de facto de enige elektriciteitsleverancier is van het Duitse spoornet. Het bedrijf zou de vrachtafdeling van Deutsche Bahn een "voorkeursbehandeling" geven.

De Commissie benadrukt dat er geen deadline is voor het voeren van dergelijk vooronderzoek. Afhankelijk van onder meer de complexiteit van de zaak, kan het verschillende maanden duren.

Bron: De Standaard
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:16:58 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94881336
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het leuke was dat er die dag een grote wisselstoring optrad _O-
Jottum wat een lol inderdaad :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:18:19 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94881417
Ironisch is het woord dat je zoekt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 23:27:55 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94881968
Het einde van enkele Plan V-stellen is vandaag trouwens een stap dichterbij gekomen. In Zwolle is bij drie stellen alle apparatuur uitgebouwd, waarna deze door een NedTrain-locje naar Katwolde zijn gesleept. Daar zijn de stellen op een dieplader gehesen en over de weg vervoerd naar SimmereN in Groningen waar ze onder toezicht van Beelen gesloopt zullen gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:38:01 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94882553
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
Het einde van enkele Plan V-stellen is vandaag trouwens een stap dichterbij gekomen.
Gewoon nog in de sprinter naar Rhenen hoor :+ Niks aan t klauwtje :9



Stel 884 en nog eentje. Likje verf was weer teveel gevraagd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:43:39 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94882853
OMG SLUITSEINEN :o BAN THE FUCKER :(

O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2011 @ 23:52:16 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94883369
Geniet er nog maar even van. Het zal niet lang meer duren voordat de stellen uit de Randstad zijn verdwenen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:53:35 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94883443
Het tijdperk van SLT... voor sommigen "de zoveelste verschraling", voor veel reizigers "Ah, eindelijk weer eens een frisse schone trein in plaats van dat afgeragde oude boemelding."

Wie er nou gelijk heeft?
  donderdag 31 maart 2011 @ 23:56:45 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94883641
Ach ja, als je oude huurwoningkje gesloopt wordt kun je gelukkig altijd promoveren naar een nieuwe woondoos onder de brug *O* O+ Wie wil dat nou niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:08:56 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94884344
Het is wel een mooi wit/blauw/geel woondoosje in plaats van dat vale geel. :')
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:10:10 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94884425
Precies, en pissen hoef je ook niet meer O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 00:17:03 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94884771
Daar hebben we gewoon een prullenbak, gangpad of plastic zak voor. :')
pi_94884805
Ach hou toch eens op met dat eindeloze gejammer over die WC's. Waarom zou het bij de stoptrein ineens een probleem zijn? Op de fiets, in de auto, in de bus of in de tram kun je toch ook niet naar de WC. En het zou me ook niks verbazen als het meeste geklaag van dezelfde zeurmensen komt die als de WC's er wel waren geweest wel zouden zeuren dat ze te vies zijn en er daarom dan alsnog geen gebruik van zouden maken. :P

En dan iets heel anders. Kwam net dit plaatje tegen over hoe ze in Japan informeren over beleefd gedrag in de trein:

:D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2011 00:18:29 ]
pi_94885223
SLT O+ mooiste trein ooit in Nederland.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 1 april 2011 @ 01:33:04 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94887735
Handig voor degene die een lange reis door Duitsland wil maken deze zomer:

Tijdens het WK Vrouwenvoetbal in Duitsland is er ook weer een speciale pass, geldig een maand (30 dagen) in de periode tussen 23 juni en 31 augustus 2011.

De prijzen:
een persoon vanaf 27 jaar: 299 euro
twee personen 399 euro
een persoon t/m 26 jaar 249 euro

Geldig in alle DB-treinen en alle niet-DB-treinen waar DB-tarief en NE-Anstoßtarif van toepassing is, CNL- en ICE Sprinter-treinen met toeslag etc. pp. :)

verdere informatie:
http://www.dbportal.db.de(...)eisterinnen-Pass.pdf

Gelukkig kunnen ook mensen met manlijke geslacht van deze wereldkampioenessen-pass gebruik maken. :-)

(Bron: Fabian-uit-DE op OHIH)
  vrijdag 1 april 2011 @ 01:40:01 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94887889
Mja, het lokt wel uit om tandempjes te vormen *O*

Ik zal wel weer niet kunnen ivm de verhuizing, maar anders... :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94890105
quote:
11s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:
OMG SLUITSEINEN :o BAN THE FUCKER :(

O+
Wat is dat toch met die sluitseinen? Zijn ze daar op een bepaald ander forum zķ anaal over?
  vrijdag 1 april 2011 @ 07:56:56 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94890343
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jottum wat een lol inderdaad :')


Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:46:19 #226
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_94892285
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:08 schreef James1988 het volgende:
Het is wel een mooi wit/blauw/geel woondoosje in plaats van dat vale geel. :')
Ik heb toch liever die vaalgele V/T's eigenlijk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:05:56 #227
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94892829
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:53 schreef James1988 het volgende:
Het tijdperk van SLT... voor sommigen "de zoveelste verschraling", voor veel reizigers "Ah, eindelijk weer eens een frisse schone trein in plaats van dat afgeragde oude boemelding."
Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is.
pi_94893296
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:05 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is.
Nog niet.
En wat was dan het alternatief? Wachten totdat het Plan V bij bosjes spontaan kapot gaat en dan pas nieuwe treinen bestellen?
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:32:12 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94893664
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Nog niet.
En wat was dan het alternatief? Wachten totdat het Plan V bij bosjes spontaan kapot gaat en dan pas nieuwe treinen bestellen?
Nee, fatsoenlijke vervangers bestellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94893731
Ik vermoed dat het hen wel wat kan schelen. Hoeveel autoforensen zie jij nog op de snelweg rijden met hun auto uit 1973?
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:36:14 #231
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_94893799
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 00:17 schreef Igen het volgende:
Ach hou toch eens op met dat eindeloze gejammer over die WC's. Waarom zou het bij de stoptrein ineens een probleem zijn? Op de fiets, in de auto, in de bus of in de tram kun je toch ook niet naar de WC.
In de auto is er iedere ~50km een tankstation en nog vaker een parkeerplaats met WC. Bij de NS zijn de WCs zowel uit de trein als uit de stations verdwenen..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:44:20 #232
258802 Yreal
henk..!
pi_94894080
gaan we weer :')
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:05:23 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94894768
Zeik/schijtdiscussie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:10:31 #234
258802 Yreal
henk..!
pi_94894936
bij een halte gewoon uitstappen en tegen de trein aan zeiken :7

Man zijn O+
pi_94894960
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, fatsoenlijke vervangers bestellen.
En wat dan wel? Ik zou zo gauw niet een modern stoptreinmodel weten dat van binnen nou echt anders is dan de SLT.
pi_94894980
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:36 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

In de auto is er iedere ~50km een tankstation en nog vaker een parkeerplaats met WC. Bij de NS zijn de WCs zowel uit de trein als uit de stations verdwenen..
Met de stoptrein kom je meestal ook binnen een half uur wel bij een IC-station met een WC.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2011 11:12:46 ]
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:13:25 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94895050
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Met de stoptrein kom je meestal ook binnen een half uur wel bij een IC-station met een WC.
Leuk, de stopper is een halfuurdienst, zit je daar 25 minuten te kleumen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94895142
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Leuk, de stopper is een halfuurdienst, zit je daar 25 minuten te kleumen.
Op een IC-station zouden uiteraard wel verwarmde wachtruimtes moeten zijn. :)
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:16:57 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94895186
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Op een IC-station zouden uiteraard wel verwarmde wachtruimtes moeten zijn. :)
Dan nog ben je een half uur kwijt. Je zult trouwens altijd zien dat de volgende trein tien minuten vertraging heeft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_94895260
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan nog ben je een half uur kwijt. Je zult trouwens altijd zien dat de volgende trein tien minuten vertraging heeft.
Goh is dat een wet.
Gewoon gevoelsmatig gezeik omdat het eens in de 30x voorkomt.
Ik sta vaker in de file met de bus dan dat ik vertraging heb met de trein. Al dat gezeik altijd :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:45:23 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94896307
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Goh is dat een wet.
Gewoon gevoelsmatig gezeik omdat het eens in de 30x voorkomt.
Ik sta vaker in de file met de bus dan dat ik vertraging heb met de trein. Al dat gezeik altijd :r
Ja, dat is een wet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:53:53 #242
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94896580
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:33 schreef Bitlord het volgende:
Ik vermoed dat het hen wel wat kan schelen. Hoeveel autoforensen zie jij nog op de snelweg rijden met hun auto uit 1973?
Weinig, maar je maakt hier ook een hele slechte vergelijking, want een trein gaat gemiddeld 2x zo lang mee als een auto. Je kan een trein die tussen de 30 en 40 jaar oud is dus het beste vergelijken met een 'oude' auto van 15-20 jaar oud. En daar rijden er toch nog best veel van rond!
Zat mensen dus die het niets kan schelen dat ze met een oude auto rondrijden (als je er maar mee van A naar B komt) zoals dus veel mensen het niets kan schelen hoe oud een trein is.
pi_94896710
Sowieso zitten de meeste mensen (ook forenzen) liever in een echte trein dan in `lightrailcrap´.
pi_94896736
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 10:05 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij denkt dus totaal niet zoals de gemiddelde forens die het dus helemaal niets interesseert wat er rijdt. Zolang het maar treinen zijn die normaal functioneren en een redelijke kans op een zitplaats bieden. Wat bij SLT dus vaak niet het geval is.
Als ik de beenruimte van de SLT bij de coachopstelling zie is het top vergeleken met Plan V. Ten tweede boeit het ze niet veel maar wel iets. Meewegende factoren:
- Geluid
- Zitcomfort
- Beenruimte
- Veiligheid als open ruimtes

Plan V heeft eigenlijk al deze dingen niet, Plan V op 140 km/h mag je bijna wel oordoppen meenemen. Plan T had de bankjes zo dicht op elkaar zitten dat de ontwerper dacht dat we maar 120 cm waren :'), etc.
pi_94896899
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat is een wet.
Nee het is nodeloos gezeik over iets onoverkomelijks.
En die toilettendicussie mag hier ook wel eens afgelopen zijn. De minister heeft een domme fout gemaakt door niet in te grijpen en 90 miljoen is veel teveel om die even te herstellen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94897358
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:58 schreef Socios het volgende:
Sowieso zitten de meeste mensen (ook forenzen) liever in een echte trein dan in `lightrailcrap´.
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!
pi_94897756
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:16 schreef Brembo het volgende:
Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!
Het is al vele jaren algemeen bekend dat de Koploper favoriet is onder de treinreizigers. (Althans voor de revisie sowieso). Weet niet of er sindsdien nog onderzoek naar gedaan is.
pi_94898180
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is al vele jaren algemeen bekend dat de Koploper favoriet is onder de treinreizigers. (Althans voor de revisie sowieso). Weet niet of er sindsdien nog onderzoek naar gedaan is.
Ja, de Koploper ja. Maar jij snapt toch ook wel dat een Koploper en een Plan V totaal niet met elkaar te vergelijken zijn?
  vrijdag 1 april 2011 @ 12:41:43 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_94898218
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 01:33 schreef James1988 het volgende:
Handig voor degene die een lange reis door Duitsland wil maken deze zomer:

Tijdens het WK Vrouwenvoetbal in Duitsland is er ook weer een speciale pass, geldig een maand (30 dagen) in de periode tussen 23 juni en 31 augustus 2011.

De prijzen:
een persoon vanaf 27 jaar: 299 euro
twee personen 399 euro
een persoon t/m 26 jaar 249 euro

Geldig in alle DB-treinen en alle niet-DB-treinen waar DB-tarief en NE-Anstoßtarif van toepassing is, CNL- en ICE Sprinter-treinen met toeslag etc. pp. :)

verdere informatie:
http://www.dbportal.db.de(...)eisterinnen-Pass.pdf

Gelukkig kunnen ook mensen met manlijke geslacht van deze wereldkampioenessen-pass gebruik maken. :-)

(Bron: Fabian-uit-DE op OHIH)
thx! zit ook een flinke CNL korting bij :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_94898755
Voor de geintreseenden het tracébesluit: Sporen in den Bosch is inmiddels ook gepubliceerd.

http://prorail.nl/Publiek(...)_SiDB-totaal_web.pdf
http://prorail.nl/Publiek(...)racebesluit2011.aspx

Van:


Naar:
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:16:16 #251
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94901721
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Als ik de beenruimte van de SLT bij de coachopstelling zie is het top vergeleken met Plan V.
Dat is waar, maar probeer voor de grap eens een keer met vier man in een vierzitje plaats nemen...

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:16 schreef Brembo het volgende:

[..]

Bron, onderbouwing? Of is dit op je eigen oordeelsvorming. Want ik zit liever in een SLT dan SGM of Plan V zeker!
Ik hoor toch van veel mensen (niet-treinkenners) dat ze die SLT echt maar niks vinden. Die vragen waarom ze tegenwoordig van Houten naar Utrecht met zo'n tram moeten in plaats van met een echte trein.
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:25:23 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94902087
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee het is nodeloos gezeik over iets onoverkomelijks.
Als het onoverkomelijk is, wordt er terecht over gezeken. :s)
quote:
En die toilettendicussie mag hier ook wel eens afgelopen zijn. De minister heeft een domme fout gemaakt door niet in te grijpen en 90 miljoen is veel teveel om die even te herstellen.
Dat is drie miljoen per geprognosticeerd levensjaar. Je kunt de plee ook via een euromunt toegankelijk maken, als er drie miljoen keer iemand in trapt ieder jaar, heb je de kosten er uit. Verder is al aangegeven dat die 90 miljoen door de treinenbouwers met een vork berekend was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:26:45 #253
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_94902150
Maakt het uit of er meer mensen van Mat '64 of van SLT houden?

Persoonlijk vind ik Mat '64 vieze ouwe meuk met verschrikkelijke bankjes en een hoop herrie. Het is gezichtsbepalend materieel voor de NS, dat wel, maar dat is het al bijna vijftig jaar. Tijd om met de tijd mee te gaan en de SLT vind ik een mooie moderne trein. En ik ben heel goed in mijn plas ophouden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:43:54 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94902815
Nou, iedereen zijn mening O+

Gaat er nog iemand mee naar het Noord-Duitse veen morgen? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 15:50:07 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94905338
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, iedereen zijn mening O+

Gaat er nog iemand mee naar het Noord-Duitse veen morgen? *O*
Rijdt er Plan V?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 15:54:21 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94905491
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2011 15:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Rijdt er Plan V?
Nee.

ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baan :') Nooit meer zaniken over Woerden - Leiden :P



(Foto Erik van Lunteren, NVBS)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 15:58:27 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94905647
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee.

ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baan :') Nooit meer zaniken over Woerden - Leiden :P

[ afbeelding ]

(Foto Erik van Lunteren, NVBS)
Daar proberen ze vast niet met 100 km/u overheen te gaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:01:05 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94905779
Met een VIRM daaroverheen wordt pas echt leuk... (als er wasdraad zou hangen en het spoor breed genoeg zou zijn)
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:08:07 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94906063
Ik ga in ieder geval wel extra pijnstillers meenemen :')

Het wordt vast NOG erger dan dat kortgelaste junglespoor in Tsjechië met die BZmotjes waar ik vorig jaar was :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94906595
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee.

ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baan :') Nooit meer zaniken over Woerden - Leiden :P

[ afbeelding ]

(Foto Erik van Lunteren, NVBS)
Daar mag een trein over? :{
Dan ben je genaaid als forens. Iedere dag geshaked op je werk aankomen en op de terugweg niet eens kunnen slapen :'(
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:23:10 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94906718
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Daar mag een trein over? :{
Dan ben je genaaid als forens. Iedere dag geshaked op je werk aankomen en op de terugweg niet eens kunnen slapen :'(
:')

En toiletten zitten er ook al niet in :')

Deze trein gaat erover ja :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94907060
Je 1-april grap overtuigd mij niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:37:07 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94907251
Overtuigt. Leer spellen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:37:12 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94907252
Dan niet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94907382
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:37 schreef James1988 het volgende:
Overtuigt. Leer spellen.
Gelukkig hoef ik mijn kennis van de Nederlandse taal niet te bewijzen op fora.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:57:20 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94907998
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:40 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik mijn kennis van de Nederlandse taal niet te bewijzen op fora.
Gelukkig hoef je ook niet veel moeite te doen om je stomheid aan te tonen. :D

Edit:
quote:
Beroep Student(geen faalHBO'er)
:')

Edit 2.
En over tot de orde van de dag dan maar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Duvel op 01-04-2011 16:59:34 (De orde van de dag. Dus.) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 17:41:27 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94909481
Hoe kan DIT nu weer? :')

http://www.nu.nl/binnenla(...)rdam-ontregeld-.html

quote:
Wat exact de oorzaak is van de problemen, is nog onduidelijk, vertelt een woordvoerder van Prorail.

"Wat we weten is dat er brand is geweest in een hoogspanningsstation. Of dat station van ons is of van een energieleverancier, weten we niet. Dat zijn we nog aan het uitzoeken."
:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94910074
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:16:45 #269
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_94910551
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:01 schreef Temlin het volgende:
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet.
Het is natuurlijk vooral verbazend dat Prorail dit niet weet, of het station van hen is of niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:18:07 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94910584
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:01 schreef Temlin het volgende:
Een hoogspanningsstation is vaak van Tennet.
Bel Prorail ff zou ik zeggen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:25:14 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94910841
OK, dus er is iets stuk, maar ze weten niet of hun eigen deel stuk is, of dat van de lokale netbeheerder. Snugger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:26:09 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94910871
"Een hoogspanningsstation", als dat alles is wat ProRail weet verbaast het me niet dat ze niet weten wie nou de eigenaar van dat ding is. :')
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:26:35 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94910887
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:25 schreef Duvel het volgende:
OK, dus er is iets stuk, maar ze weten niet of hun eigen deel stuk is, of dat van de lokale netbeheerder. Snugger.
DAT zou nog te verklaren zijn :Y

Maar dat weten dat er BRAND is, maar niet weten waar? :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:27:15 #274
258802 Yreal
henk..!
pi_94910915
Je zou toch zeggen dat je weet wat jouw zooi is en of het al dan niet is afgebrand?
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:41:50 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94911456
We zijn eruit hoor *O*

quote:
Een woordvoerder van Prorail laat weten dat er brand is geweest in een hoogspanningsstation van Nuon bij Vijfhuizen. Door de storing werken de seinen en wissels niet.
Maar nu de volgende stap:

quote:
Geprobeerd wordt stroom van een andere leverancier te betrekken, zegt de woordvoerder.
Geprobeerd. Juist ja. Er liggen niet een soort standby-contracten klaar om in dit soort gevallen snel te kunnen overschakelen? Misschien moeten we daar toch maar eens naar gaan kijken dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:44:45 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94911577
Waarschijnlijk is dat niet een zaak van contracten, maar van technische mogelijkheden.
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:53:55 #277
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_94911891
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee.

ICM(m), GTW, Uerdinger Schienenbusse en wat smalspoor crappiness. Over dit soort baan :') Nooit meer zaniken over Woerden - Leiden :P

[ afbeelding
Zo, daar moeten we overheen morgen? Dat wordt lekker schommelen dan. Scheelt natuurlijk wel dat de topsnelheid van het soort apparaten dat er overheen rijdt nogal beperkt is. :+
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:54:23 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94911908
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:44 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is dat niet een zaak van contracten, maar van technische mogelijkheden.
Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_94911949
Bij Vijfhuizen ligt er toch helemaal geen bovenleiding ;)
In België ligt dat aan L82 (Aalst-Burst), waarschijnlijk wel de lijn met het minste aantal treinen per dag, een stuk of 10. De lijn wordt enkel bediend tijdens de piekuren ('s morgens, 's avonds en 's middags).
In het weekend rijden er gewoon geen treinen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:59:38 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94912096
En toen wij er waren lag er niet eens spoor :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 19:01:37 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94912197
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.
Dat klopt, of de leverancier heet Aggreko, Bredenoord, dat soort dingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 19:14:39 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94912768
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, dan heeft het ook geen zin om te proberen stroom van een andere leverancier te betrekken.
Daarom zal men het willen proberen. Ander aansluitpunt om stroom in het netwerk te voeden en kijken hoe het systeem zich houdt. In het ergste geval is er iets beschadigd/kortgesloten/doorgebrand en moeten de pogingen gestaakt worden, anders kan men vanuit dat andere punt blijven voeden tot het oorspronkelijke punt hersteld is.
  vrijdag 1 april 2011 @ 19:34:44 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94913624
ook een lekkere binnenkomer :')

quote:
Amsterdam Centraal-Breda Fyra zaterdag 9 en zondag 10 april
Oorzaak

* werk aan het spoor

Reisadvies
Aangepaste dienstregeling:

* Fyra rijdt niet tussen Amsterdam Centraal, Schiphol, Rotterdam Centraal en Breda
Boel ligt jaren stof te happen, nou wordt het eindelijk in dienst genomen, en NOG VOORDAT er iets rijdt weten ze al dat ze het binnen een week weer op de schop gaan gooien :')

Wat het verhaal hierbij ook is, het komt in elk geval niet erg professioneel over :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 19:56:22 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94914472
Ze zijn nog steeds bezig met aanpassingen aan de lijn hč...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:01:04 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94914741
Dat blijkt ja. Maar ga dan niet maandag al rijden 8)7 Wacht dan tot je er klaar voor bent of zo -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:05:02 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94915004
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat blijkt ja. Maar ga dan niet maandag al rijden 8)7 Wacht dan tot je er klaar voor bent of zo -O-
Tja, het is misschien lullig, maar waarom niet? Je kunt toch gewoon doordeweeks rijden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:06:16 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94915077
Ik zal wel een simpele os zijn, maar kun je rijden of kun je niet rijden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:07:11 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94915135
Of is het gewoon om de combinatie Kruidvatkaartjes + toeslagvrije Fyra te ontlopen in de weekends? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:17:01 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94915729
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal wel een simpele os zijn, maar kun je rijden of kun je niet rijden? :?
Ik heb een paar glazen wijn op, ik kan niet rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:20:48 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94915960
Per 4 april zijn er meer wijzigingen in de dienstregeling, het doortrekken van de Fyra naar Breda valt daar dus mooi mee samen. Die werkzaamheden zullen wel nodig zijn ivm. de extra AT-stations of zoiets.
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:21:41 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94915995
Ja, die AT's moeten ook nog ergens in dienst dit jaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:23:12 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94916094
AT? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:24:25 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94916185
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
AT? :?
AutoTransformatorstation.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:26:34 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_94916290
Oh okee. En wat doet het? Zien of er een HST aankomt en dan gauw 25 kV aanbieden ipv 1800 of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:30:46 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94916545
Nee, onderdeel van het 25kV-tractie-energiesysteem.

http://www.infrasite.nl/d(...).php?ID_content=1030
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 april 2011 @ 20:31:19 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94916572
Het beperken van de stoorstromen. Het bleek dat door de stoorstromen zo nu en dan treinen stil zijn komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan Zoetermeer waar regelmatig SLT's defect stonden.

Het houdt ook verband met de testen in Wildenrath waar veel materieel getest is juist vanwege de stoorstromen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:32:10 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94916632
Er is al eerder een probleem geweest met elektromagnetische compatibiliteit, wat inhield dat de beveiligingssystemen aan boord van passerende treinen op het naastgelegen 1500V-baanvak, de eerste generatie VIRM is hier vatbaar voor. Daarom is ook al het elektrisch NS-materieel naar Wildenrath geweest, om te testen.

Een tijdelijke oplossing is de hoeveelheid treinen beperken, een permanente oplossing de extra transformators. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Autotransformator voor wat meer informatie.
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:33:39 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_94916738
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:32 schreef James1988 het volgende:
Er is al eerder een probleem geweest met elektromagnetische compatibiliteit, wat inhield dat de beveiligingssystemen aan boord van passerende treinen op het naastgelegen 1500V-baanvak, de eerste generatie VIRM is hier vatbaar voor. Daarom is ook al het elektrisch NS-materieel naar Wildenrath geweest, om te testen.

Een tijdelijke oplossing is de hoeveelheid treinen beperken, een permanente oplossing de extra transformators. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Autotransformator voor wat meer informatie.
Waar vind je al die info??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:35:48 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94916880
Goede vraag, veel lezen op Somda, OHIH, Wikipedia, Twitter, enzovoorts, denk ik...
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:36:58 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94916939
Vol. faal.
  vrijdag 1 april 2011 @ 20:38:41 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_94917041
Nu op Veronica: Top Gear. Shinkansen vs. auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')