James1988 | vrijdag 19 november 2010 @ 22:49 |
Welkom in alweer deel 274 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | vrijdag 19 november 2010 @ 22:49 |
Dat lijkt me wat overdreven, maar goed, het zou kunnen. | |
CherryLips | vrijdag 19 november 2010 @ 22:50 |
Kak, ga naar de Winterfair woensdag ![]() | |
Mercer | vrijdag 19 november 2010 @ 22:50 |
Ik heb wel medelijden met de mensen die nu een ambulance nodig hebben, en die niet kunnen krijgen omdat alles vaststaat. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 november 2010 @ 22:51 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 november 2010 @ 22:51 |
Dit topic gaat nu wel hard ![]() | |
CherryLips | vrijdag 19 november 2010 @ 22:51 |
Kom ik daar even mooi onderuit ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 november 2010 @ 22:52 |
Ik ga voor de uitgedunde variant die ergens in de komende dagen opgestart wordt. | |
Ascendancy | vrijdag 19 november 2010 @ 22:53 |
NS beweert morgen een beperkte dienstregeling te rijden. | |
Geenechtidee | vrijdag 19 november 2010 @ 22:53 |
Hoi een vraagje, Ik zou vandaag naar Enschede reizen met de trein, hiervoor moest ik via Utrecht en omdat dit zo ongeveer onmogelijk is geweest ben ik maar niet gegaan en naar huis gegaan. Om vervolgens dan maar morgenochtend te gaan, daar baal ik van want ik missen een leuke avond, maargoed, dat is het leven. De vraag is echter, moet ik nu als bezitter van een ov-week nu wel geld betalen om morgen naar Enschede te komen, gezien het aan de NS te wijten is dat ik niet heb kunnen reizen op vrijdag (gratis) en nu een kaartje moet kopen? Thanks! | |
RealZeus | vrijdag 19 november 2010 @ 22:54 |
Ja, kun je nagaan hoe dat is als er nog even 600 bussen bijkomen. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 november 2010 @ 22:57 |
Je moet gewoon een kaartje met 40% kopen... En waarom moest je over utrecht? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2010 22:59:53 ] | |
lyolyrc | vrijdag 19 november 2010 @ 22:59 |
Het is de NS niet te verwijten, het probleem ligt bij Prorail. Maar voor Prorail is het ook overmacht, ze hebben het aggregaat niet expres in de fik gezet. ![]() Dat dus. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 november 2010 @ 23:00 |
Ja. Jammerdebammer poepchinees, gewoon dokken. Er zijn zo tienduized mensen te noemen die grotere problemen hebben dan jij die een tientje meer of minder voor je vervoer moet betalen. Best knap trouwens dat je nu al weet aan wie dit hele verhaal "te wijten" is. Jouw slag volk moet zich gewoon gedekt houden en de omstandigheden accepteren. Niemand steekt die tent voor zijn lol in de fik. En er zijn mensen zat die met heel wat grotere problemen kampen hierdoor. | |
#ANONIEM | vrijdag 19 november 2010 @ 23:07 |
Is deze vandaag al gepost?![]() Gelukkig hoefde ik vandaag niet langs Utrecht. Maar de trein Groningen - Den Haag werd op het laatste moment ineens ingekort tot Zwolle ipv. Amersfoort, dus toch nog een half uur vertraging gehad. ![]() | |
Temlin | vrijdag 19 november 2010 @ 23:08 |
Om toch maar wat goed nieuws te brengen. Ik had vandaag voordeel dat Syntus vertraging had, was ik een half uurtje eerder thuis ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 november 2010 @ 23:09 |
Al die reacties overal, iedereen weet precies hoe t zit ![]() | |
greavy | vrijdag 19 november 2010 @ 23:10 |
Zodeflapstaartshit. Wat ging dat vorige topic vlotjes.. Net thuis. Op Zwijndrecht wordt omgeroepen "Wegens een grote storing bij Utrecht kunt u nu niet naar Utrecht reizen met de trein. Kijk op ns.nl of m.ns.nl voor meer informatie." | |
greavy | vrijdag 19 november 2010 @ 23:12 |
Owh, en ik moet morgen ochtend vroeg naar Amersfoort. Uit Zwijndrecht. Hopelijk dat ik via Dordrecht/Geldermalsen/Tiel/Arnhem zo naar Ede-Wageningen kan komen om uiteindelijk via de Valleilijn in Amersfoort te belanden. Lukt dat niet, ga ik wss via Schiphol cq Amersfoort of gewoon de 3600 Breda-Arnhem ofzo ![]() | |
Geenechtidee | vrijdag 19 november 2010 @ 23:12 |
Dus omdat ik -minder problemen- heb dan de mensen nu op Utrecht Centraal mag ik geen vraag stellen. Wat een ondoordachte redenering is dat. Er zijn mensen die het erger hebben dan mensen die nu op Utrecht Centraal staan met een mogelijkheid tot een volle maag en goed gezelschap. Er zijn nog veel ergere dingen, dus die mensen die nu op Utrecht Centraal staan mogen eigenlijk helemaal niet klagen! Wat een stompzinnige basisschool redenering is dat zeg. However bedankt voor het antwoord. Ik dacht ook dat ik een kaartje zou moeten kopen maar hoor signalen uit mijn omgeving die zeggen dat je gewoon kan zeggen "Door de storing in Utrecht kon ik niet gister reizen, blablabla". Heb geen zin in een boete morgen, dus vandaar de vraag, nu nog hopen dat de treinen rijden! Sterkte @ de mensen op UC. Kom er elke dag en uren daar doorbrengen is toch niet iets wat je graag doet.... | |
eNaSnI | vrijdag 19 november 2010 @ 23:12 |
Gelukkig om 17:30 met een collega mee kunnen rijden vanaf Hoog Catharijne en om 18:45 (na het afzetten van nog twee andere collega's) weer thuis gearriveerd. Hopelijk maandag alles weer een beetje op schema. | |
greavy | vrijdag 19 november 2010 @ 23:14 |
@Geenechtidee Je moet gewoon een kaartje kopen. Je kan alsnog later proberen bij NS geld terug te claimen, maar die kans zie ik er niet in. Hun zullen wel 'overmacht' gebruiken om niks te hoeven betalen. ICE reed om via Amersfoort, maar stopte daar dan weer niet ...... | |
Crientj | vrijdag 19 november 2010 @ 23:16 |
![]() Ben benieuwd hoeveel lui alsnog besluiten om te overnachten in jaarbeurs.. | |
greavy | vrijdag 19 november 2010 @ 23:17 |
Owh, fuck. Die kans lijkt er niet in te zitten: * Kippenlijn word door Utrecht bestuurd * Gedeelde MLL door Utrecht * Geldermalsen - Tiel - Elst door Utrecht Kga het morgen voor vertrek wel even nachecken. | |
Peter | vrijdag 19 november 2010 @ 23:19 |
Morgen rond 17u van Den Haag naar Zwolle of Deventer. Kijk morgen wel of ik via schiphol moet.. | |
bork | vrijdag 19 november 2010 @ 23:20 |
Zeker een record topic 273 qua tijdsduur ![]() En geen 1 foto van de frequente bezoeker! Is wel duidelijk waarom, ontdek net iets wat ik nog nooit gezien heb er zijn nieuwe updates.. lijkt wel Twitter. Affijn, hopelijk gaat mijn tripje naar Leuven wel lukken dinsdag a.s., ben benieuwd. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 november 2010 @ 23:21 |
Beste GEI, Het is heus geen basisschool-antwoord, hoewel het misschien wat eenzijdig overkwam, dat kan. Maar MOCHT het zo zijn dat je ook morgen nog met korting zou kunnen reizen, dan zou dat een maatregel zijn die NS bij hoge uitzondering van stal haalt. Dan zou dat een beslissing zijn die, ALS hij genomen wordt, en dan nog ALS hij ten gunste van jou genomen wordt, op zijn vroegst in de loop van komende nacht genomen wordt. En dan nog zou het een gunst van NS zijn. Behoudens ZEER uitzonderlijke omstandigheden, waarvan het nog maar helemaal de vraag is of daar in dit geval sprake van is, gaan we dus gewoon uit van de normale situatie. En in de normale situatie is er gewoon geen sprake van dat je morgen ook nog met korting zou kunnen reizen. Het zou best KUNNEN dat NS dat morgen alsnog afkondigt, maar indien zulks het geval is, is datin elk geval niet nu bekend. Niet bij NS, niet bij wie dan ook, en derhalve zeker niet bij ons. Of bij mij. Ik kan je dus, met de informatie die mij en jou en ons en iedereen op dit moment ter beschikking staat, niet beter informeren dan ik in mijn vorige post gedaan heb. Dat dat niet is wat je wilde horen en dat dat dan een kleuterschoolreactie of whatever genoemd moet worden, dat moet dan maar zo zijn ![]() ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 19 november 2010 @ 23:21 |
Ach, ik moet om óf 5:38 óf 5:40 weg. Prorail heeft al laten weten dat ze niet weten of het treinverkeer maandag weer wat kan rijden... | |
KapiteinT | vrijdag 19 november 2010 @ 23:23 |
Probeer het eens met een Geld Terug bij Vertraging formulier. En dan invullen dat je 24 uur vertraging hebt opgelopen. ![]() | |
greavy | vrijdag 19 november 2010 @ 23:24 |
De CNL / EN Jan Kiepura worden via Amersfoort-Apeldoorn-Deventer enzo omgeleid. Net als de ICE's | |
CherryLips | vrijdag 19 november 2010 @ 23:25 |
Heb ik van de zomer geprobeerd. Bij de optie: 'Uiteindelijke aankomsttijd' ingevuld: 'nooit aangekomen.' Maar ze hebben daar problemen met getallen want er klopte geen hol van hun brief waarom ik geen geld terug zou krijgen, de dag klopte niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 november 2010 @ 23:25 |
Iemand?? | |
bork | vrijdag 19 november 2010 @ 23:26 |
Hoe laat moet je er zijn morgen? Volgens mij ben je al te laat, Routebeschrijving voor lopen naar Amersfoort Voorgestelde routes 1. 12 uur 42 min. Waterbus (Dordrecht-Sliedrecht-Gorinchem) 82,0 km 2. 12 uur 45 min. Waterbus (Dordrecht-Sliedrecht-Gorinchem) en Lakerveld 82,2 km Deze route bevat een veerboot. Zwijndrecht 1. Vertrek in noordoostelijke richting op de Pijperlaan naar Purcellpad 120 m 2. Weg vervolgen naar Brahmsstraat 120 m 3. Sla rechtsaf bij Bachstraat 160 m 4. Sla linksaf bij Burgemeester Pijl Hogeweglaan 79 m 5. Flauwe bocht naar rechts om op de Burgemeester Pijl Hogeweglaan te blijven 450 m 6. Flauwe bocht naar links bij Burgemeester Pijl Hogeweglaan/Pietermanpoort/Pietermantunnel 54 m 7. Weg vervolgen naar Officiersvliet 350 m 8. Neem op de rotonde de 1ste afslag naar Burgemeester Jansenlaan 450 m 9. Sla linksaf bij Onrust 240 m 10. Sla rechtsaf bij Rotterdamseweg 1,4 km 11. Weg vervolgen naar Veerplein 85 m 12. Sla linksaf bij Zomerlust 49 m 13. Sla rechtsaf bij Schuitenwal 23 m 14. Neem de veerboot Waterbus (Dordrecht-Zwijndrecht-Dordrecht-Papendrecht) naar Dordrecht 1,3 km 15. Neem de veerboot Waterbus (Dordrecht-Sliedrecht-Gorinchem) naar Gorinchem 21,9 km 16. Ga rechtdoor 19 m 17. Sla rechtsaf bij Buiten de Waterpoort 110 m 18. Sla linksaf bij Molenstraat/Tolsteeg 82 m 19. Flauwe bocht naar rechts bij Molenstraat 280 m 20. Weg vervolgen naar Kelenstraat 47 m 21. Sla rechtsaf bij Gasthuisstraat 14 m 22. Sla linksaf bij Arkelstraat 260 m 23. Weg vervolgen naar Paardenwater 350 m 24. Weg vervolgen naar Stoep van Ceelen 31 m 25. Neem op de rotonde de 1ste afslag naar Concordiaweg 130 m 26. Sla rechtsaf bij Merwedekanaal 3,2 km 27. Weg vervolgen naar Kanaaldijk 950 m 28. Sla rechtsaf bij Schotdeuren 89 m 29. Sla linksaf bij Stationsweg 58 m 30. Sla linksaf bij Kanaaldijk Noord 73 m 31. Sla linksaf om op de Kanaaldijk Noord te blijven 500 m 32. Weg vervolgen naar Kanaaldijk 3,4 km 33. Weg vervolgen naar Grote Kanaaldijk 2,5 km 34. Sla linksaf bij Weverwijk 180 m 35. Sla rechtsaf bij Lakerveld 3,8 km 36. Flauwe bocht naar links om op de Lakerveld te blijven 600 m 37. Neem op de rotonde de 3e afslag naar Oude Rijksweg 3,2 km 38. Weg vervolgen naar Lexmondsestraatweg 600 m 39. Flauwe bocht naar rechts om op de Lexmondsestraatweg te blijven 68 m 40. Sla linksaf bij Bentz-Berg 1,2 km 41. Weg vervolgen naar Prins Bernhardstraat 24 m 42. Sla linksaf richting Lekboulevard 1,6 km 43. Ga rechtdoor op Lekboulevard 180 m 44. Flauwe bocht naar links bij Liesmonde 230 m 45. Weg vervolgen naar Waterbiestunnel 51 m 46. Weg vervolgen naar Waterbies 220 m 47. Sla linksaf bij Lupinestraat 13 m 48. Sla rechtsaf bij Zonnebloemstraat 450 m 49. Sla linksaf bij Henri Dunantlaan 47 m 50. Sla rechtsaf bij Helmkruid 6 m 51. Sla linksaf richting Geinoord 1,0 km 52. Sla rechtsaf bij Geinoord 350 m 53. Sla linksaf bij Ijsselbrug 66 m 54. Sla rechtsaf bij Doorslag 85 m 55. Flauwe bocht naar links om op de Doorslag te blijven 450 m 56. Weg vervolgen naar Tinnegieterstede 33 m 57. Sla rechtsaf bij Brugpad 260 m 58. Sla linksaf bij Noordstedeweg 5 m 59. Sla rechtsaf bij Herenstraat 1,3 km 60. Weg vervolgen naar Utrechtsestraatweg 400 m 61. Flauwe bocht naar rechts om op de Utrechtsestraatweg te blijven 850 m 62. Flauwe bocht naar rechts om op de Utrechtsestraatweg te blijven 400 m 63. Sla rechtsaf richting Noordersluis/Winthontlaan 600 m 64. Sla linksaf bij Noordersluis/Winthontlaan 600 m 65. Weg vervolgen naar Zeehaenkade 600 m 66. Sla rechtsaf bij Vliegend Hertlaan 190 m 67. Sla rechtsaf richting Beneluxlaan 24 m 68. Sla rechtsaf bij Beneluxlaan 91 m 69. Weg vervolgen naar Socratesbrug/Socrateslaan 240 m 70. Sla linksaf bij Jutfaseweg 1,3 km 71. Weg vervolgen naar Jeremiebrug 93 m 72. Weg vervolgen naar Westerkade 250 m 73. Sla rechtsaf bij Oosterkade/Vaartscherijnbrug 67 m 74. Sla rechtsaf bij Ledig Erf/Oosterkade/Vaartscherijnbrug 67 m 75. Flauwe bocht naar links bij Krommerijnbrug 34 m 76. Sla linksaf bij Tolsteegsingel 400 m 77. Weg vervolgen naar Maliesingel 450 m 78. Flauwe bocht naar rechts om op de Maliesingel te blijven 84 m 79. Ga rechtdoor op Maliebaan 900 m 80. Neem op de rotonde de 1ste afslag naar Museumlaan 300 m 81. Sla rechtsaf richting Biltsestraatweg 240 m 82. Ga rechtdoor op Biltsestraatweg 550 m 83. Sla rechtsaf om op de Biltsestraatweg te blijven 11 m 84. Sla linksaf bij Biltsestraatweg/N237 3,7 km 85. Sla linksaf bij Amersfoortseweg/N237 4,8 km 86. Sla rechtsaf bij Amersfoortseweg 14 m 87. Sla linksaf bij Amersfoortseweg/N237 550 m 88. Sla rechtsaf bij Rademakerstraat 650 m 89. Weg vervolgen naar Banningstraat 1,3 km 90. Sla rechtsaf bij Amersfoortsestraat/N237 3,6 km 91. Flauwe bocht naar links bij Utrechtseweg/N237 54 m 92. Sla linksaf 13 m 93. Sla rechtsaf richting Daam Fockemalaan/N221 550 m 94. Sla linksaf bij Daam Fockemalaan/N221 280 m 95. Flauwe bocht naar rechts om op de Daam Fockemalaan/N221 te blijven 94 m 96. Sla rechtsaf bij Prins Frederiklaan 850 m 97. Neem op de rotonde de 2e afslag naar Koningin Wilhelminalaan 650 m 98. Sla rechtsaf bij Stationsplein 28 m 99. Flauwe bocht naar rechts om op de Stationsplein te blijven 280 m 100. Weg vervolgen naar Stationsstraat 250 m 101. Weg vervolgen naar Van Asch van Wijckstraat 300 m 102. Weg vervolgen naar Molenstraat 160 m 103. Sla rechtsaf bij Westsingel 6 m 104. Sla linksaf bij Bollebruggang 48 m 105. Sla linksaf bij Breestraat 18 m 106. Sla rechtsaf bij Paternosterstraat 72 m 107. Sla linksaf bij Langegracht 42 m 108. Sla rechtsaf bij Kerkgang 30 m 109. Sla rechtsaf bij Krommestraat 56 m Amersfoort | |
bork | vrijdag 19 november 2010 @ 23:29 |
![]() | |
greavy | vrijdag 19 november 2010 @ 23:30 |
Geldermalsen-Tiel en Geldermalsen-Den Bosch schijnt nu door Den Bosch te worden bediend. Stopper Breda-Utrecht kan morgen ook nog wel eens Breda-Tiel gaan worden ![]() En moet er eigk rond half 10 zijn. Dat red ik wel via Tiel enzo. | |
bork | vrijdag 19 november 2010 @ 23:33 |
suc-6 alvast. itempje op RTV Utrecht Gestrande reizigers: slechte informatie (en nog 2 clipjes) | |
Dr_Flash | vrijdag 19 november 2010 @ 23:35 |
Dan ik maar. Blijkbaar is het weer opgelaaid en is het "alle ballen op Prorail" nu ![]() | |
CherryLips | vrijdag 19 november 2010 @ 23:36 |
![]() | |
greavy | vrijdag 19 november 2010 @ 23:37 |
" Veel treinreizigers die vrijdagavond zijn gestand na een brand bij Utrecht CS, vinden dat de informatievoorziening slecht was. ProRail en NS kwamen pas na uren met informatie over de stremmingen. Pas in de loop van de avond werd duidelijk dat de treinen niet meer gingen rijden." ALS JE ZOVEEL COMMENTAAR HEBT, ZIE HET DAN LEKKER ZELF TE REGELEN, ZEIKERDS ![]() Zo, dat is gezegd. | |
CherryLips | vrijdag 19 november 2010 @ 23:40 |
Alsof de NS/ProRail dit voor de lol doet ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 19 november 2010 @ 23:42 |
Mooie foto van de brand op de NOS site:![]() Geeft wel aan dat het niet om een klein brandje gaat. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 november 2010 @ 23:43 |
Nou, DAT er niks meer zou rijden was om 6 uur ook wel bekend. Maar het communiceert wat moeilijk vanuit een weggesmolten meldpost hmm ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 19 november 2010 @ 23:43 |
Ja, want dan was het "En ze gooien meteen de handdoek in de ring! Ze proberen niet eens om iets fatsoenlijks te regelen, neeheee, gewoon meteen helemaal stil leggen, prutsers!" geweest ![]() | |
Fixers | vrijdag 19 november 2010 @ 23:43 |
Da's best een stevige fik! Onvoorstelbaar dat die ruimte geen automatisch centraal CO2 of ander zuurstofverdrijvendblussysteem heeft. Of is dat uitgeschakeld geweest omdat er mensen aan het werk waren (ik las eerder dat er werd gewerkt in de relaisruimte). 't Is natuurlijk niet een plek waar je zomaar een paar kuub water naar binnen pompt, gewone sprinklers zullen uit den boze zijn. Hopelijk een leermoment. Als ze morgen ook maar enigzins wat treinen langs utrecht kunnen loodsen niets dan lof van mijn kant. Ik ga ervanuit om mijn ritjes Breda-Hilversum v.v. via schiphol te doen. Met Fyra heb ik dan minder dan een half uur vertraging ten opzichte van mijn gewone route. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 november 2010 @ 23:44 |
die foto was hier al eerder gepost en in eee hogere res. het gaat trouwens niet om die fireball links, die is duidelijk aan de buitenkant van het gebouw, mogelijk een schijnwerper van de brandweer oid. | |
Mercer | vrijdag 19 november 2010 @ 23:45 |
Onbegrijpelijk idd!! | |
greavy | vrijdag 19 november 2010 @ 23:46 |
Schijnt er wel te moeten zijn. Maar blussen met CO2 was ook niet gelukt, dus met water gedaan waardoor er nu niks meer van over is. | |
Ou-Tannu | vrijdag 19 november 2010 @ 23:49 |
de bouwvakkers die utrecht CS verbouwen motten kunnen nu wel lekker doorpezen.. nu er geen treinen komen ![]() das mischien weer een voordeel ![]() | |
bork | vrijdag 19 november 2010 @ 23:50 |
duidelijk, ik heb 3 andere bronnen gechecked en daar vond ik niks op. Beetje bizar maar hulde voor de deelnemers op dit forumpje, ik heb net het e.a met mevr. Bork doorgenomen en heel veel m.b.t. de gevolgen/situatie m.b.t. de komende week werd hier al verschrikkelijk snel duidelijk geanalyseerd en gecommuniceerd. ![]() | |
Temlin | vrijdag 19 november 2010 @ 23:51 |
brandmelding #prorail was een ongelukkig regel om van GRIP2 af te schalen naar GRIP0 #ns #utrechtcentraal | |
Dr_Flash | vrijdag 19 november 2010 @ 23:52 |
Dat was er wel, en daarmee is ook de eerste bluspoing ondernomen. Alleen bleek dat dat niet werkte en toen is er overgeschakeld op water. Daarbij is dus ook behoorlijk wat schade opgetreden. Overigens is dit allemaal ook al eerder gepost, en ook hier. Als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden. | |
Mercer | vrijdag 19 november 2010 @ 23:59 |
Dim jij zelf is even lekker vriend! Ik heb er nu wel genoeg van dat jij de posters in dit topic even gaat vertellen of ze hier wel of niet mogen posten! Net ook die opmerking tegen iemand anders in dit topic `mensen van jouw slag`. Belachelijk! Ik bepaal dus zelf wel of ik hier post of niet Dr. Flash. En het interesseert me weinig of je al vanaf je geboorte in deze topicreeks komt, of niet. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 00:00 |
![]() | |
Mercer | zaterdag 20 november 2010 @ 00:00 |
Ja, lach maar. Blijkbaar heb je er weinig tegenin te brengen. En nee, daar zit ik ook totaal niet op te wachten. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 november 2010 @ 00:01 |
Ik moet ook lachen, omdat jij jezelf hier belachelijk maakt | |
#ANONIEM | zaterdag 20 november 2010 @ 00:01 |
![]() ![]() | |
bork | zaterdag 20 november 2010 @ 00:01 |
Niet doen alsjeblieft allemaal, dit heb ik al een keer eerder gezien, nergens voor nodig, dit is een leuk subforum en we laten iedereen in haar of zijn eigen waarde. [ Bericht 37% gewijzigd door bork op 20-11-2010 00:02:15 (te gek voor woorden) ] | |
Fixers | zaterdag 20 november 2010 @ 00:01 |
Ik heb het allemaal proberen te lezen. I stand corrected.... ![]() ![]() We zullen de komende dagen wel zien hoe het zich ontwikkeld. Als die hele relaisruimte inderdaad tot één grote klomp is versmolten dan vind het knap als er binnen een week wat rijdt. | |
Mercer | zaterdag 20 november 2010 @ 00:02 |
Wat mij betreft hoeft er verder geen woord over vuil gemaakt te worden. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 20 november 2010 @ 00:03 |
Dan mogen ze gelijk computers er neer plempen ipv relaises. Dan kunnen ze er gelijk een backup van maken ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 00:07 |
Precies, het is ook maar net op welk moment je ontdekt dat de boel in de fik staat. Ik kan me best voorstellen dat een complete relaiskast weggesmeuld is voordat er een brandmelder afgaat oid. Wat leren we daar dan van? Blijkbaar is het nodig om brandmelders in elke relaiskast te plaatsen, in (in elk geval) een poging om een brand op die plek eerder op te merken. Daarmee is nog niet gezegd dat je hem ook eerder geblust hebt natuurlijk. En het is inderdaad maar helemaal de vraag op welke termijn het treinverkeer van, naar en via Utrecht Centraal hervat zal kunnen worden. Zoals zo veel anderen ben ik daar heel benieuwd naar. En als dat betekent dat ik de hele volgende week niet naar mijn werk kan, dan zij dat maar zo. Ik ga me niet druk maken om dingen waar ik toch geen invloed op heb ![]() | |
Temlin | zaterdag 20 november 2010 @ 00:08 |
Relais is veel betrouwbaarder dan computers. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 00:09 |
Jij hebt ervaring natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 november 2010 @ 00:09 |
Met de huidige manier van beveiligen en het bedienen van wissels en dergelijke ontkom je niet aan relais. Pas als je het hele systeem van de grond toe opnieuw op kunt bouwen kun je voor andere opties kiezen. | |
greavy | zaterdag 20 november 2010 @ 00:10 |
Als je niet normaal kan reageren flikker dan lekker een tering eind op, en loop dit topic niet te vergallen? Ga maar in KLB lopen zeuren dat het een bende is, maar hier niet als het niet normaal kan. En posts die niks toevoegen of waar jij niet eens iets vanaf weet kan je beter voor jezelf houden... | |
greavy | zaterdag 20 november 2010 @ 00:12 |
En al hadden ze de computers goed gebackupt, dan had Utrecht alsnog plat gelegen omdat de wissels onbedienbaar bleven. | |
CherryLips | zaterdag 20 november 2010 @ 00:12 |
'Zelfs op het internet ontstond er een grimmige sfeer. ' | |
#ANONIEM | zaterdag 20 november 2010 @ 00:12 |
Das heel logisch natuurlijk... Ah oke dat wist ik niet, ik basseer me ook alleen op wat ik gezien heb. Ze vertelden me dat relais super betrouwbaar is, en er waren ook computers nu waarmee dat ook kan worden geregeld. Misschien is het dan ook wat handiger om backups te maken etc... [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2010 00:13:02 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 00:13 |
![]() Mwoa dat viel eigenlijk best mee hoor ![]() Niet iedereen kan altijd alles weten natuurlijk. Dan vul je elkaar een beetje aan, zoals gebruikelijk ![]() | |
Fixers | zaterdag 20 november 2010 @ 00:13 |
Ik heb wel een back-up adresje voor noodgevallen. Heb ik met die sneeuwtoestanden ook gebruik van gemaakt en eigenlijk iedere dag redelijk op tijd op werk en 'thuis' aangekomen. Maar dat adresje is in Houten. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 00:15 |
Die sneeuwtoestanden heb ik eigenlijk nauwelijks last van gehad ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 november 2010 @ 00:16 |
maar je kan wel de schakelkasten dubbel uitvoeren.. waar er 1tje in actieve dienst loopt.. en er 1 kast wel mee loopt, maar niet de laatste stap heeft om de wissels echt te verzetten.. ( als het goed is doet kast 1 dit.. ) en zou kast 2 ook moeten zien dat er iets omgezet is.. ![]() kast 1 down? zorgen dat kast 2 de wissels enzo WEL kan bedienen.. en kast 1 afkoppelen ![]() kan je volgens mij binnen 12 uur. zo`n situatie weer grotendeels oplossen.. | |
Peterselieman | zaterdag 20 november 2010 @ 00:16 |
Heb je alleen moeite met het kilometerknallen | |
Mercer | zaterdag 20 november 2010 @ 00:16 |
Ook nog even voor jou dan. Ik laat me niet de wetten door jou voorschrijven. En zeker niet als ik gewoon normaal reageer in dit topic, wat ik heb gedaan. Klaar dus. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 00:18 |
Ja het eerste kwartaal dit jaar is redelijk in de soep gegaan ja ![]() Maar goed ik heb ook nog tot eind april bij mn ouders in de kamer gelegen op een verstelbaar ziekenhuisbed ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 00:19 |
Nou ziehier. Het viel allemaal wel mee. Morgen maar eens zien. | |
bork | zaterdag 20 november 2010 @ 00:23 |
Mee eens, Greavy die reactie van jou was imho niet echt van toegevoegde waarde, het probleem was al duidelijk en getackeled. | |
Peterselieman | zaterdag 20 november 2010 @ 00:23 |
Zeker. Het is alleen zo dat je nu nog met een systeem uit de jaren 60 zit dat op veel punten meegegroeid is met de tijd, maar op andere punten dat niet kan. De stap naar een nieuw systeem kan het beveiligingsysteem ERTMS zijn, maar zelfs dan kies je waarschijnlijk vanwege de betrouwbaarheid voor relais. Het valt in te passen. | |
lezut | zaterdag 20 november 2010 @ 00:42 |
Relais betrouwbaar? Waarom gaan ze dan in de hens ![]() Maar zou dit serieus een kans zijn om snel een slag met ERTMS te maken? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 00:43 |
Lijkt me niet. Zoals met alle beveiligingssystemen moet zowel het spoor als het rollend materieel daarvoor geschikt gemaakt worden. | |
lezut | zaterdag 20 november 2010 @ 00:46 |
Ja oke, anders kom je met een oude mat64 straks Utrecht CS niet meer binnen? Dat is ook niet wenselijk ja ![]() Maar het lijkt me ook vrij onlogisch om weer oude meuk terug te gaan plaatsen. Maar daar zal op dit moment wel iemand heel hard over aan het nadenken zijn ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 00:48 |
Zolang we nog op 1500 Volt rijden komt ook het Blokkendoos-Mat'24 nog weleens af en toe op de baan hoor, wees niet bang ![]() | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 01:47 |
Lijkt me wel, van de oude situatie zijn tekeningen beschikbaar van de infrastructuur. Wil je nieuwe systemen plaatsen, dan moet je eerst alles opnieuw tekenen. Dat lukt niet binnen een maand, zeker niet op een complex punt als Utrecht. Het zou mij niets verbazen als de hele week nog gependeld gaat worden van en naar Utrecht, indien complete kasten zijn vernield. | |
Eix | zaterdag 20 november 2010 @ 01:48 |
Wellicht dat een nieuw systeem kan worden voorbereid op toekomstige ontwikkelingen. Er zijn nu ook al 1500 volt trajecten waarbij de bovenleiding zodanig is aangelegd dat deze ook geschikt is voor 25kv. | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 02:03 |
Een fotoverslag van vrijdagavond. Zelf moest ik om half zes van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Op Amsterdam werd mij door Service & Veiligheid aangeraden via Rotterdam om te reizen. Dit leek mij gezien de informatie op ns.nl niet verstandig en heb de stoptrein naar Breukelen/Rotterdam Centraal gepakt. Deze werd in Breukelen opgeheven, keerde op de vrije baan bij Portengen en ging weer terug naar Amsterdam. Na een kwartier kwam er vanuit Amsterdam een VIRM-IV als stoptrein naar Utrecht Zuilen. Deze zat uiteraard overvol maar iedereen kon mee. In Utrecht Zuilen uitgestapt en nog mensen die de omgeving niet kenden verwezen naar de stadsbussen richting Utrecht Centraal. Uiteindelijk had ik een reistijd van anderhalf uur, niet slecht al zeg ik het zelf. Reizigers vragen reisinformatie aan de machinist van de ICE Internationaal, aangezien deze volgens de CTA op Utrecht stopte. Uiteindelijk is deze trein, als deze al reed, via Amersfoort gereden. ![]() Breukelen. Er worden shots gedraaid voor nieuwsitems. ![]() Grote drukte op Breukelen station. ![]() Ook druk op Utrecht Centraal, rond een uur of halfnegen. De stationsomroep werkte niet. Tientallen infomedewerkers/politie/stadswachten op en rond station. Gratis koffie/thee. ![]() Een angstaanjagend beeld voor een treinreiziger. ![]() Net zoals deze. ![]() En dan ga je maar wachten, terwijl je vakantie naar Duitsland in het water valt. ![]() Perrons waren deels afgesloten. ![]() Busverkeer komt op gang. Er werd de meest aparte meuk ingezet, zoals deze oude Utrechtse stadsbus als snelbus naar Amsterdam Centraal. ![]() Honderden reizigers voor de streekbussen richting Driebergen/Zeist & Bilthoven. Mensen stonden op de rijbaan en werden door VICcers van GVU & Connexxion in toom gehouden. ![]() De oorzaak van de storing, de uit dienst zijnde CVL. De noordertunnel was afgesloten. ![]() Uitgerukte hulpverleningsvoertuigen. ![]() Toegang tot de CVL (Mineurslaan) ![]() Voor het betere graafwerk wordt in allerijl een machine van Strukton aangevoerd. ![]() Opvang in de Jaarbeurs. ![]() Een gestrande reiziger wordt geïnterviewd. Het gesprek is te zien in het NOS Journaal. ![]() Vrijwilligers van het Rode Kruis laden veldbedden uit. ![]() Veldbedden worden ingericht om uiteindelijk niet te worden gebruikt. ![]() Tot slot nog een oude touringcar van Sabeh Reizen. 12 jaar oud, gemaakt door bedrijf dat niet meer bestaat. Gratis koffie op de voorgrond. Net rechts half buiten beeld een medewerker Service&Veiligheid die met een megafoon de bestemmingen van de diverse bussen omroept. ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 20 november 2010 @ 02:13 |
Mooi fotoverslag. Erg herkenbaar al die foto's van de plek des onheils want exact daar liep ik ook rond dat tijdstip. (na zo'n 2 uur vertraging om vanuit EHV in UTR te komen) Die buschauffeurs reden wel extreem lomp en associaal door die chaos heen zeg. Overal langs rijden via andere rijbanen en vluchtstroken en dan op het laatste moment er tussen proppen en als dat niet lukte gewoon elkaar voor laten, want er waren zo veel bussen. Uiteindelijk heeft dat gedrag van de buschauffeur mij nog 30 minuten tijdswinst opgeleverd denk ik. | |
Peter | zaterdag 20 november 2010 @ 02:17 |
Zou ik die foto's van Rode Kruisers mogen gebruiken? Ik schrijf namelijk een scriptie over wat zij aan het doen zijn .. | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 02:19 |
Een linkje naar mijn Rode Kruis-fotos van vanavond. Voor alle anderen, alleen downloaden als je echt geinteresseerd bent, na tien downloads kun je m een dag niet downloaden. http://www.sendspace.com/file/jfm4sb PM mij even voor gebruik, wil even weten hoe en wat. [ Bericht 80% gewijzigd door Bitlord op 20-11-2010 02:30:57 ] | |
Peter | zaterdag 20 november 2010 @ 02:42 |
done ![]() | |
NiTiN | zaterdag 20 november 2010 @ 02:42 |
hier zitten de mensen met verstand van zaken. Wellicht weten jullie antwoord op de vraag die bij me opkomt: Als zo'n dergelijk systeem het centrale knooppunt van nederland in de lucht houdt, en dus zo kritisch is voor je nationale treinverkeer... dan zal dat wel goed geregeld zijn toch? Ik neem aan CO2 blusinstallatie etc. Nu begreep ik dat er mensen aan het werk waren in de ruimte, en dat daarom dat niet werkte. Jammer. Maar als bedrijven voor hun datacenters uitwijklocaties hebben om de meest kritische zaken binnen de kortste keren (24 uur of minder) weer operationeel te hebben, waarom heeft zoiets dergelijks als dat gebouw dat dan niet? Ik ben wat onbekend met de 'relais' die daar staan, maar had dit nou niet beter gekund? ik moest vandaag van Arnhem naar Almere, maar door dit gedoe besloten naar Oss te gaan om bij mijn vriendin te slapen. Maar morgen sta ik alsnog voor de uitdaging om in Almere te komen. Zonder Utrecht. Jippie. Dat wordt het halve land doorreizen ![]() Je redenatie kan ik niet volgen. Dit lijkt me bij uitstek een voorbeeld van een uitzonderlijke situatie. Utrecht is het hart van het treinnetwerk in Nederland, en ligt er ws. meer dan 24 uur uit? De NS en/of ProRail falen hier, en het kost de reiziger een boel extra tijd om om te reizen. Ik heb een abonnement, dus koop sowieso geen kaart. Maar als ik dat niet zou hebben zou ik me niet geroepen voelen om een kaartje te kopen. Als ik 2x zo lang onderweg ben als normaal, door dit soort gezeik? Wordt dat gecompenseerd? Komt de reiziger er vanaf met 'excuses voor het ongemak?', zo ongeveer de meest gebruikte zin in het vocabulaire van de NS? Ik (en vele anderen) ben morgen een halve dag kwijt om thuis te komen. M'n zaterdag is mooi onvrijwillig in de war gegooid en eigenlijk knap verkloot. | |
greavy | zaterdag 20 november 2010 @ 04:20 |
Goodmorning. Geen treinverkeer Beesd-Geldermalsen, Geldermalsen-Tiel, Tiel-Elst. Dan maar via Schiphol naar Amersfoort | |
Fixers | zaterdag 20 november 2010 @ 06:44 |
Ik doe lekker dezelfde route als gister: via Rotterdam met Fyra. Dan beperkt mijn zich in principe tot minder dan een half uur. Zou de NS voor dit weekeinde de overmachtsclausule van de GTbV-regeling aanhalen? | |
dennistd | zaterdag 20 november 2010 @ 07:13 |
De website van Syntus is ook lekker wakker:
| |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 november 2010 @ 07:21 |
Goedemorgen. Groningen loopt iig alsof er niets gebeurd is. ![]() ![]() | |
Peter | zaterdag 20 november 2010 @ 08:06 |
Waarom? Volgens mij zijn de meeste verbindingen via Utrecht uit de planner gehaald... Dan dien je het reisadvies ( omreizen) te volgen en heb je geen vertraging.. ![]() | |
Doc__Zenith | zaterdag 20 november 2010 @ 08:21 |
O, maar de backup van de computers is prima. Er is zelfs een exacte replica van de hardware binnen no time binnen te rijden. Het moeilijke komt daarna pas, met antieke protocollen over vaste lijnen enzo, daar zit de moeilijkheid, die leg je niet om. Je kan niet zomaar uitwijken, zelf beeld op schermen van een andere post gaat met moeite, dat is pas 2 weken geleden met succes gedaan... Onzinniger is dat ons binnen de ICT van ProRail juist deze week geinformeerd is over het feit dat we moesten bezuinigen en van de huidige lopende vervangingsprojecten na de huidige fase een heroverweging plaats zou gaan vinden. Nou, ik weet al wel wat er beslist gaat worden... | |
Fixers | zaterdag 20 november 2010 @ 08:29 |
Fyra heeft technische problemen met de loc.... dat ding heeft 3 keer een halve meter gereden en nu "Is de machinst bezig het technische probleem op te lossen." Hoe lang duurt ctrl-alt-del in zo'n ding? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 november 2010 @ 08:33 |
Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn. | |
bork | zaterdag 20 november 2010 @ 08:42 |
Mee eens thx Bitlord, wel het leukste info van "ons". Maar ehm is het geen oude BBA-bus? ![]() ProRail: "Onduidelijk wanneer treinen rijden" | |
von_Preussen | zaterdag 20 november 2010 @ 09:43 |
Dank bitlord voor het fotoverslag! ![]() | |
Cortax | zaterdag 20 november 2010 @ 10:28 |
http://twitpic.com/388ofg/full Als je zo door die drie raampjes kijkt is het nog best een fikse brand geweest. [ Bericht 56% gewijzigd door Cortax op 20-11-2010 10:48:47 ] | |
Guppy | zaterdag 20 november 2010 @ 10:30 |
Mijn dagje Amsterdam valt in het water ![]() | |
Watertornado | zaterdag 20 november 2010 @ 11:05 |
Bus 130 is zóveel leuker dan met de trein. Echt waar. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 november 2010 @ 11:11 |
En steeds weer diezelfde foto. ![]() | |
Guppy | zaterdag 20 november 2010 @ 11:14 |
Neh, het moet wel leuk blijven | |
#ANONIEM | zaterdag 20 november 2010 @ 11:17 |
Waarom? je kunt toch om Utrecht heen? of woon je in Utrecht ![]() | |
Jackson5 | zaterdag 20 november 2010 @ 11:18 |
Zoo ik was dus gister slachtoffer. Moest gister naar mn vriendin van den haag naar winterswijk. Opzicht al een lange rit. Maarja hier mn reisverslag: 15.23 den haag 16.01 utrecht 16.07 utrecht 16.44 arnhem Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist. 16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc. 19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden. Eindeconclusie: 23.45 aangekomen. 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT! | |
Guppy | zaterdag 20 november 2010 @ 11:19 |
Oh noes, dan hebben we jou gisteren nog zien staan, of beter gezegd, de trein waar je in gestrand was... Langs de A12 zagen we overal treinen staan met mensen er nog in... Dat vonden we zo sneu! | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 11:50 |
In een Velaro 20-25 minuten dus ![]() Tof fotoverslag trouwens Bitlord! ![]() Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 11:53 |
Poefff.... Was er wel licht en verwarming in de trein trouwens? Wat raar dat je bijna 2 uur op De Klomp gestaan hebt dan. Hadden ze nog wel een Kiosker voor kunnen optrommelen zou je denken... | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 november 2010 @ 11:55 |
Utrecht is volgens mij iig weer vrijgegeven voor goederenvervoer. | |
pindaplukker | zaterdag 20 november 2010 @ 11:56 |
Kan iemand mij vertellen wat die belletjes in die sprinters betekenen? (oude sprinters) En dan bedoel ik niet van die piepjes dat de deuren dichtgaan, maar tijdens het rijden. | |
Ireyon | zaterdag 20 november 2010 @ 11:59 |
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden. *edit* http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie Bij elke snelheidsverandering klinkt een gongslag (ting). Rijdt een trein sneller dan de ATB-snelheid dan klinkt er een lange bel (trrriiing) zolang de machinist niet remt. Is de trein afgeremd naar een bepaalde marge boven de toegestane snelheid, dan klinkt de bel drie keer kort (tring tring tring). De machinist mag nu (wat de ATB betreft) de rem lossen. | |
Guppy | zaterdag 20 november 2010 @ 12:03 |
Op het nieuws (NOS Headlines) zeggen ze dat het morgen allemaal weer normaal is. Ik moet het nog zien | |
pindaplukker | zaterdag 20 november 2010 @ 12:04 |
Oke!, thx voor de uitleg man ! ![]() | |
Helly | zaterdag 20 november 2010 @ 12:27 |
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ![]() ![]() | |
CherryLips | zaterdag 20 november 2010 @ 12:30 |
Voor mij zouden ze het ook niet doen hoor ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 12:31 |
De MLL reed de hele dag toch al volgens de AV? Hoewel Beesd wel rood was. | |
Guppy | zaterdag 20 november 2010 @ 12:31 |
Het is de gemakkelijkste weg. Maar bedenk dat het niet persoonlijk is, ze hebben wel even wat anders aan hun hoofd, extra treinen erbij zou alleen maar meer vertraging betekenen. | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 12:34 |
Zonder Utrecht is het hele systeem naar de klote. Materiaal dat niet beschikbaar is, net als personeel. En het is essentieel om nu vooral te zorgen dat er op de andere trajecten nu geen problemen ontstaan, deze moeten alles wat niet persé langs Utrecht hoeft opvangen en het is daar dus al druk genoeg. Daarnaast is er op Schiedam-Rijswijk uberhaupt al een gigantisch capaciteitsprobleem. | |
Fixers | zaterdag 20 november 2010 @ 12:34 |
Ik denk dat de prioriteiten bij ns en prorail wel ergens anders liggen dan 22 kereltjes die achter een balletje aanhollen. | |
Peterselieman | zaterdag 20 november 2010 @ 12:34 |
Ze hadden kunnen besluiten om ze via Nijmegen, Arnhem, Deventer, Amersfoort en Hilversum om te laten rijden. Via de Duivendrechtboog was de trein dan precies bij de ArenA uitgekomen. | |
eNaSnI | zaterdag 20 november 2010 @ 12:35 |
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen. | |
Helly | zaterdag 20 november 2010 @ 12:35 |
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht.. Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS ![]() | |
Helly | zaterdag 20 november 2010 @ 12:36 |
Was het maar zo'n feest, het is een verplichte combiregeling he, dus de 1200 mensen die daar kaarten voor hadden kunnen nu dus gewoon niet de wedstrijd bezoeken. | |
Guppy | zaterdag 20 november 2010 @ 12:43 |
Leg je dat ook even uit aan de mensen die in de Jaarbeurs hebben geslapen ![]() Natuurlijk is het zuur voor de mensen die een kaartje hebben gekocht. Maar je zou ook kunnen zeggen dat PSV dan maar supportersbussen moeten regelen. Toch? | |
Helly | zaterdag 20 november 2010 @ 12:51 |
Nogmaals, was het maar zo'n feest: Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk. Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv. Nouja, helaas. | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 12:52 |
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen? En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 12:55 |
Arriva en CXX betalen meer ![]() | |
CherryLips | zaterdag 20 november 2010 @ 12:57 |
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn ![]() En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen. | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 13:03 |
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is. | |
lyolyrc | zaterdag 20 november 2010 @ 13:05 |
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 13:05 |
Ik weet het niet. De apparatuur moet eerst getest worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden, en het ligt er maar helemaal aan van welke lijnen de bediening het minst aangetast is, wat het makkelijkst weer in dienst genomen kan worden. Lijkt me niet dat Prorail het zelf voor het kiezen heeft. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 november 2010 @ 13:07 |
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden. | |
TwisterNederland | zaterdag 20 november 2010 @ 13:10 |
Is iemand dit al opgevallen?![]() | |
lyolyrc | zaterdag 20 november 2010 @ 13:10 |
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht. | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 13:11 |
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo. En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is. | |
Helly | zaterdag 20 november 2010 @ 13:11 |
Via Rotterdam bedoelde ik, daar rijden nu toch ook treinen. Dus al die andere duizenden mensen kunnen wel via omwegen en met vertragingen nog naar hun bestemming, das al heel wat beter dan helemaal niet ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 13:12 |
De jongens die met die nieuwe overkappingen op spoor 11-12 bezig zijn kunnen nu wel lekker rustig doorwerken ljkt me. Of ligt dat nu ook stil? | |
-er1k | zaterdag 20 november 2010 @ 13:13 |
Lo! Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden... Alvast bedankt. | |
RealZeus | zaterdag 20 november 2010 @ 13:14 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 november 2010 @ 13:15 |
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd. | |
RealZeus | zaterdag 20 november 2010 @ 13:15 |
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak. Of denk ik nu te simpel. | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 13:16 |
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid. Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 november 2010 @ 13:17 |
SignalSoft verkoopt het geweldige Post T Arnhem. En verder zwerven er nog een paar EBP-spellen van dezelfde maker rond op het interwep. | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 13:17 |
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn. | |
RealZeus | zaterdag 20 november 2010 @ 13:20 |
Ja, maar in dit geval is iets beter dan niets, lijkt me. | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 13:27 |
Hoe bedoel je dat? Als je de trein op Leerdam bent tegengekomen, weet je zeker dat er geen trein meer op Leerdam-Geldermalsen komt, totdat je zelf weer terug bent in Leerdam. Zolang je dan maar zorgt dat de trein uit Leerdam nooit mag vertrekken voordat de tegentrein is aangekomen(zoals nu ook het geval is) Dan gaat het simpelweg niet fout. Daarnaast is het baanvak tot Beesd via Rotterdam geregeld, waardoor je anders daar voor een rood sein komt. | |
lyolyrc | zaterdag 20 november 2010 @ 13:30 |
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen. Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt? | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 14:05 |
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet. Maar ik heb het al gevonden, de MLL en de valleilijn worden gewoon vanuit Utrecht aangestuurd. Rest mij de vraag waarom dit voor de rest niet mogelijk is. | |
von_Preussen | zaterdag 20 november 2010 @ 14:22 |
Ik vind Beesd wel een van de meest trieste stations in Nederland. Zo geheel aan de rand van de beschaving, met slechts 1 smal perron en verder niks. ![]() http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=beesd | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 14:28 |
| |
Temlin | zaterdag 20 november 2010 @ 14:29 |
![]() | |
lyolyrc | zaterdag 20 november 2010 @ 14:31 |
Het gaat er natuurlijk om hoeveel er beschadigd is tijdens de brand. Als je met een paar kleine ingrepen een lijn weer operationeel krijgt, zal men dat waarschijnlijk ook meteen doen. Het zou ook best zo kunnen zijn dat men in eerste instantie weer op delen van trajecten gaat rijden, bijvoorbeeld Ede-Wageningen-Arnhem of dat men trajecten die bijna helemaal bereden konden worden in orde maakt, zoals Amersfoort-Utrecht CS | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 15:02 |
| |
CherryLips | zaterdag 20 november 2010 @ 15:04 |
![]() | |
RealZeus | zaterdag 20 november 2010 @ 15:05 |
Netjes. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 15:07 |
Ja, vind ik ook ![]() ![]() | |
juxtaposition | zaterdag 20 november 2010 @ 15:08 |
Topnieuws! Kom ik in elk geval weer op school ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 15:11 |
De nieuwe spoorkaart met tabelnummers behorende bij de later ter beschikking komende dienstregelingstabellen. Het is een mooie kaart, en hij klopt bijna helemaal volgens mij. Verplaats één lucifer om deze kaart kloppend te maken ![]()
| |
lyolyrc | zaterdag 20 november 2010 @ 15:29 |
Hebben ze snel voor elkaar! ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 15:30 |
Wat een faal. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 15:39 |
Faal? Ik vind dit best meevallen hoor ![]() | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 16:04 |
Er staan 3 treinen op de CTA in Utrecht. | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 16:06 |
En nu 7 in alle richtingen. | |
James1988 | zaterdag 20 november 2010 @ 16:28 |
Netjes dat er weer treinen rijden. Ik denk dat een hoop mensen bij ProRail een lange shift hebben gedraaid. | |
Peterselieman | zaterdag 20 november 2010 @ 16:46 |
Niet alleen bij ProRail. Ik denk ook bij de aannemers die voor ProRail werken. Het is gewoon erg netjes dat ze het binnen een dag weer werkend hebben gekregen allemaal. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 16:49 |
Ja precies. Dat geld voor dat backup regelcentrum kunnen ze net zo goed in de zak houden ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 16:59 |
Ik vind inderdaad ook dat pro-rail voor dit snelle handelen een pluim verdiend. Wel had de informatievoorziening gisteren beter moeten zijn. Rijdt de ICE weer via de kippenlijn? ![]() | |
Peter | zaterdag 20 november 2010 @ 17:04 |
Ik ga zo via Utrecht reizen.. hopelijk! | |
James1988 | zaterdag 20 november 2010 @ 17:06 |
Het gaat weer de goede kant op! | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 november 2010 @ 17:10 |
Oh ja, die wilde ik nog quoten. Alle werkzaamheden op de omleidingsroutes waren opgeschort, hoorde ik. | |
Fixers | zaterdag 20 november 2010 @ 17:25 |
Ik neem voor de zekerheid toch maar de omweg via schiphol en vermijd utrecht. | |
Quyxz_ | zaterdag 20 november 2010 @ 17:26 |
Rijdt die wel eens zo? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 17:29 |
Ja hoor, is gisteren nog een foto gepost (uit 2005 okee) van een ICE op het enkelspoor bij Barneveld Noord ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 18:03 |
Wat een kaffer zeg dat prorail wijf op het Journaal ![]() | |
bork | zaterdag 20 november 2010 @ 18:20 |
Gaaf kende ik niet, toch overduidelijke BBA-kleuren | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 20 november 2010 @ 18:21 |
Nou, tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort reden vandaag toch echt geen treinen... ![]() Maar verder was mijn reisje Deventer-Schiphol en v.v. geen enkel probleem. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 18:26 |
Leek mij ook ja. Kan ook nog eerst bij BBA en daarna bij GVU gereden hebben misschien. Hoewel ik nooit eerder een GVU-bus in BBA-kleuren heb zien rijden eigenlijk. Of in anything else dan blauw-wit (of bordeauxrood). Weet je? Ik trek die melding van busfoto.nl wel even in twijfel. Wie zegt dat daar de waarheid staat? Geel - Blauwe band - Oranje is BBA gewoon, klaar. | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 18:40 |
Wereldsteden Geldermalsen en Zaltbommel hebben vandaag een prachtige IC-verbinding met Eindhoven en Utrecht. Is er toch nog 1 voordeel ![]() | |
ddx | zaterdag 20 november 2010 @ 18:40 |
Die werkzaamheden waren dan ook al vanaf woensdag bezig, lastig om ze dan uit te stellen ![]() | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 18:45 |
Het is altijd handig om kritisch te zijn tegenover beweringen van ander, zeker op dit soort fora waar soms maar wat wordt geroepen. Om mijn gelijk te bewijzen staan hieronder een aantal links die mijn opmerkingen bevestigen: - - http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767 - http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767 - http://s72.webhostingserver.nl/~deb32397/foto's/diversen/Juijn_Rossum/index.htm | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 18:49 |
Een paar uur geleden was ik weer op Utrecht Centraal, toen net de eerste treinen weer gingen rijden.![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 18:52 |
Nou ja, ook maar forumposts die van GVU reppen dus. Nauwelijks "bewijs" te noemen. | |
Guppy | zaterdag 20 november 2010 @ 18:58 |
Jaa, de ..:53 naar Arnhem! | |
Peter | zaterdag 20 november 2010 @ 19:21 |
ging prima en zonder vertraging! | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 20:08 |
Ik heb hier ook nog een dertienduizend-regelig excelbestand waarin van elke bus in Nederland in 31 kolommen de voertuiggegevens en tenaamstellingen staan, maar je begrijpt dat ik dat bestand hier niet publiceer. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 20:17 |
Ja maar goed. Dat bewijst me nog niet veel natuurlijk. Ik ben wel benieuwd wanneer en op welke lijn er een bus in BBA-kleuren in GVU-dienst gereden zou hebben, want ik kan me daar werkelijk niets van herinneren. Terwijl ik hier toch alweer "een tijdje" rondloop ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 november 2010 @ 20:18 |
Ik ken stations met smallere perrons ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 20 november 2010 @ 20:20 |
Maar zijn dat ook eilandperrons? | |
Peterselieman | zaterdag 20 november 2010 @ 20:25 |
Dronrijp bijvoorbeeld. Erg vergelijkbaar met Beesd | |
bork | zaterdag 20 november 2010 @ 20:31 |
Nou dat heb ik dus ook, ik was al bang dat mijn opmerking uitvergroot zou worden, waar gaat het eigenlijk om? -> Zo kan je hier dadelijk niks meer zeggen zonder met een reeks bewijzen om je oor te worden geslagen (zonde van je tijd denk ik dan). -> Dat die mensen gisteren zijn weg gebracht! Maar affijn, ik woon sinds 1999 in Utrecht en daarvoor in Noord Brabant en ik heb alleen de betreffende kleurstelling bij de BBA gezien en nooit bij de GVU, vandaar mijn opmerking, die dus puur en alleen gebaseerd is op mijn eigen waarneming, een instrument dat mij zelden of nooit in de steek laat maar dat ter zijde. [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 20-11-2010 23:14:52 ] | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 20:49 |
Als ik het zo lees dan denken jullie anders dan ik hier. De GVU 555 reed in Utrecht in GVU-kleuren tot 1995 ofzo, is toen deels afgebrand en weer hersteld bij Jansen in Bergen op Zoom. Vervolgens is de bus in dienst gekomen bij AMZ Borssele voor schoolvervoer. Nadat daar de concessie dusdanig was veranderd dat er geen externe inhuur mocht gebruikt worden is de bus naar Juijn Rossum gegaan. Check de kentekens van de bussen op onderstaande foto's. De GVU 555 deels afgebrand op het terrein van Den Oudsten bussen in Woerden. ![]() De AMZ 326 (ex GVU 555) in dienst tijdens zijn laatste maanden voor scholierenritten, hier in Wemeldinge. ![]() De Juijn Rossum VK-27-ZZ (ex AMZ 326 exex GVU 555) in dienst voor pendelritten Utrecht Jaarbeurs-Veemarkt tijdens de bouwbeurs. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 20:56 |
Dit is ook niet het bussentopic natuurlijk ![]() Bitlord als je nogeens naar de CB gaat, meld het ff, misschien kunnen we een minimeet organiseren? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 20:58 |
![]() ![]() Okee, je hebt er wat voor moeten doen, maar met deze foto's ben ik overtuigd ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 20 november 2010 @ 21:20 |
En Ommen? Dat is ook niet breed. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 21:21 |
Morgen toch maar eens een ritje langs mn nieuwe huis, en wie weet waarlangs allemaal nog meer ![]() | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 22:53 |
We kunnen ook gewoon eens naar de stad gaan, wat drinken aldaar? Jeweetz, als ik naar de CB ga ben ik daar of met vrienden die ik al jaren ken en hebben we het over van alles behalve mn hobby, of met studiegenoten en ook dan hebben we het over van alles, behalve de hobby. Maar, zou het leuk vinden je eens in het echt te spreken ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 23:02 |
Kee cool. Waar maakt niet zo veel uit inderdaad, CB leek me gewoon handig, ik meende te concluderen dat jij daar in de buurt woonde. Ik wel namelijk ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 20 november 2010 @ 23:14 |
CB is ? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 23:15 |
Een kroeg in Utrecht ![]() | |
Bitlord | zaterdag 20 november 2010 @ 23:16 |
Om het bij afkortingen te houden, woon op de IBB. Jij in Casa, CB of Bnk? | |
Dr_Flash | zaterdag 20 november 2010 @ 23:17 |
CBL ![]() | |
bork | zaterdag 20 november 2010 @ 23:29 |
CB | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 november 2010 @ 07:15 |
TT klopt niet meer. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 november 2010 @ 08:18 |
Mijn god... een spannend dagje spotten. | |
Guppy | zondag 21 november 2010 @ 08:49 |
Oeps, dat is wel heel fanatiek ![]() | |
#ANONIEM | zondag 21 november 2010 @ 09:15 |
![]() | |
Temlin | zondag 21 november 2010 @ 11:10 |
inderdaad ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 november 2010 @ 11:20 |
Zal wel een of ander spottersclubje zijn. | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 11:20 |
Proces Bijzondere Taken toch? Van die belangrijkdoeners met die norse blikken ![]() | |
Peterselieman | zondag 21 november 2010 @ 11:57 |
Je moet wat te doen hebben op je vrije zaterdag he ![]() | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 12:00 |
Weet niet of het antwoord geweest is, maar: Beesd-Geldermalsen word bediend door Post T Utrecht Barneveld Centrum-Ede Wageningen word ook bediend door Post T Utrecht En Syntus op Tiel-Arnhem word Tiel-Kesteren door Post T Utrecht bediend. | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 12:04 |
Utrecht is volledig hervat. Door de geplande werkzaamheden vallen er enkele treinen uit (Eindhoven-Venlo, Amsterdam-Weesp enzo) rijdt serie 3100(Schiphol-Nijmegen) en 800(IC Alkmaar-Maastricht/Heerlen) niet. Ik ben gisteravond nog langs de Post T gereden in Utrecht, en bovenin werd alles weer keurig bestuurd. De computersystemen waren gelukkig niet zo erg afgefikt... Heenreis naar Amersfoort via Schiphol gereisd waar mijn aansluitende Berlijntrein voor mijn neus wegreed, dus een +30(tegenover de planning via Schiphol). Terugweg via Utrecht, en uiteindelijk +20 (omdat ik via Dordrecht ging en daar terug ging naar Zwijndrecht). Tussen Utrecht en Gouda was een zakkenroller actief, die te Gouda door politie de trein uit moest gehaald worden. +15 daardoor, dus de stopper gemist. Via Dordrecht heb ik nog 10 minuten vertraging bespaard ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door greavy op 21-11-2010 13:00:32 ] | |
weps | zondag 21 november 2010 @ 14:27 |
Jij gaat door voor de door u zelf aan te schaffen NS-jaarkaart ![]() | |
KapiteinT | zondag 21 november 2010 @ 16:22 |
"Ik stap in en rij in de oude eerste klas naar Arnhem met een stel vierkante wielen. Bij aankomst in Arnhem even op de machinist gewaarschuwt en hem hierop gewezen." Dat had de machinist vast zelf nog niet gemerkt en hij gaat het nu vast ook zelf verhelpen... ![]() | |
KapiteinT | zondag 21 november 2010 @ 16:23 |
Woon jij aan de Cambridgelaan? Daar mag je toch helemaal niet wonen als je niet studeert? | |
#ANONIEM | zondag 21 november 2010 @ 16:24 |
Flash is al 53. | |
RealZeus | zondag 21 november 2010 @ 16:27 |
Ik heb het gelezen en ik kreeg er zo'n jeukerig EO-gevoel van. ![]() Is die gast wel eens eerder buiten geweest? | |
KapiteinT | zondag 21 november 2010 @ 17:31 |
Ja en tevens eeuwig student. | |
Je-zus | zondag 21 november 2010 @ 17:35 |
Wat zijn de toekomstplannen met de IC Amsterdam - Brussel na ingebruikname van de HSL? Wordt Hispeed (met hispeed tarieven) je dan door de strot geduwd of is er nog een alternatief boemeltje met dezelfde vertragingen en ondercapaciteit als de huidige IC? | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 17:38 |
Je kan dan uit Amsterdam met de Sneltrein naar Dordrecht en zo verder naar Roosendaal, om in Roosendaal het stoppertje naar Antwerpen te nemen. De IC's Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen worden straks Sneltreinen Zie ook: NS-dienstregeling 2012 (Wikipedia) Planning om DRGL 2012 met de Fyra-treinen te rijden, Benelux verdwijnt * IC Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen gaat 2x per uur doorrijden naar Vlissingen, maar rijdt als Stoptrein Roosendaal-Vlissingen, en rijdt Amsterdam-Dordrecht via een andere route en stopt verder te Rotterdam Blaak, Centraal, Schiedam Centrum, Den Haag HS, Den Haag Laan van NOI, Leiden Centraal, Heemstede-Aerdenhout, Haarlem, Amsterdam Zuid en ten slotte Centraal * Sneltrein Breda/Dordrecht - Amsterdam wordt een Intercity, en zal niet meer doorrijden naar Breda, en gaat Dordrecht-Amsterdam rijden zoals hierboven beschreven * IC Den Haag-Venlo blijft hetzelfde * Serie 140/240 zal in Den Haag beginnen ipv Schiphol * Nieuwe Stoptrein Den Haag-Amsterdam wordt toegevoegd en rijdt via Schiphol * Huidige Stoptrein Den Haag-Amsterdam zal alleen Den Haag-Haarlem rijden * Huidige Stoptrein Leiden - Dordrecht zal niet meer doorrijden naar Leiden maar Den Haag-Dordrecht/Breda rijden * [ Bericht 47% gewijzigd door greavy op 21-11-2010 17:47:51 ] | |
James1988 | zondag 21 november 2010 @ 17:46 |
Gelukkig is dat nog allerminst zeker omdat er nog best wel wat onduidelijke factoren zijn: • De kwaliteiten van het AnsaldoBreda-materieel, de testritten gaan niet al te best (wat ik zo her en der verneem) dus het is nog niet zeker dat het materieel in 2011 de toelating krijgt • De leveringssnelheid van AnsaldoBreda: er zijn nu 5 of 6 stellen in het land terwijl er 20 geleverd moeten zijn voor een volledige dienstregeling. • De financiële situatie van HSA: een kilometer op de HSL kost ¤ 70 per trein, voor de 48 km die Rotterdam - Hoofddorp lang is kost dat ¤ 3.360,- per trein. De gemiddelde hoeveelheid passagiers op de Fyra voldoen niet eens om deze kosten gedekt te krijgen, laat staan personeelskosten, de kosten die nu gemaakt worden voor de huur van de rijtuigen en Traxx-locomotieven, enzovoorts • De oplossingen voor de EMC-problematiek die bij Breda speelt. | |
KapiteinT | zondag 21 november 2010 @ 17:55 |
Zoals je zelf al zegt komen er (snel)treinen van Amsterdam naar Vlissingen. Je hoeft dus niet over te stappen in Dordrecht. Ook bestaat er een kans dat de IC Charloi - Essen wordt doorgetrokken door Roosendaal. Dit zal al flink wat tijd schelen, omdat deze enkele (maar lang niet alle) stations overslaat tussen Essen en Antwerpen en via de tunnel rijdt, in plaats van via de ringlijn rond de stad. | |
Ireyon | zondag 21 november 2010 @ 17:59 |
De NMBS heeft al aangegeven dat dit geen optie zal zijn wegens de lage betrouwbaarheid van die trein, waardoor die in de praktijk vaker in Antwerpen dan in Essen keert. | |
Guppy | zondag 21 november 2010 @ 17:59 |
Die trekt meteen de krik tevoorschijn ![]() | |
KapiteinT | zondag 21 november 2010 @ 18:01 |
En hierdoor laat je de dienstregeling natuurlijk verslechteren, in plaats van de betrouwbaarheid te verhogen. NMBS... ![]() | |
KapiteinT | zondag 21 november 2010 @ 18:02 |
Misschien moeten we deze Tom7naar even vertellen dat deze reclame niet helemaal echt is: | |
RealZeus | zondag 21 november 2010 @ 18:17 |
Maar...maar...zo gaat dat toch? ![]() Als een trein pech heeft komt hier iemand van de Prorailwacht en die gaat dan toch de trein maken? En dan de hele trein maar hopen dat de machinist lid is van Prorailwacht... | |
James1988 | zondag 21 november 2010 @ 18:19 |
Overigens, om de IC Essen - Charleroi in Roosendaal te kunnen ontvangen moet er in Roosendaal ook het nodige aan de perrons gebeuren en ik denk niet dat dat nog de bedoeling is. Voor zover ik weet is het de bedoeling dat er naast het huidige stoptreintje een nieuwe sneltrein wordt ingelegd die tussen Roosendaal en Antwerpen ook nog stopt in ik dacht Kalmthout. Hoe dan ook gaan de reizigers er flink op achteruit, zowel qua comfort als qua reistijd. Laten we hopen dat het zo ver niet komt. | |
Alexxxxx | zondag 21 november 2010 @ 18:26 |
Merk en type: kaartjesautomaten Eigenaar: Arriva en NS Land van herkomst: Nederland Locatie: station Veenwouden Datum: 13 november 2010 | |
KapiteinT | zondag 21 november 2010 @ 18:28 |
Dat zou nog best een aardig alternatief zijn. In elk geval 100 keer beter dan die stoptrein. | |
RealZeus | zondag 21 november 2010 @ 18:29 |
Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS. ![]() | |
James1988 | zondag 21 november 2010 @ 18:30 |
Het gaat hetzelfde materieel zijn. | |
Ireyon | zondag 21 november 2010 @ 18:44 |
Hmm da's dan weer jammer. België heeft flink wat materieel dat comfortabeler is dan ICRm maar MS75 is er niet één van ![]() Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h? | |
Zug-Chef | zondag 21 november 2010 @ 18:46 |
![]() NSR 1747 heeft een ICRm BDs stuurstandrijtuig in Maastricht opgepikt en staat op het station van Eindhoven vertrekgereed richting de Watergrafasmeer, terwijl een onbekend gebleven Plan V als stoptrein naar Nijmegen wacht op vertrektijd. Vrijdag 19 november 2010 ![]() Sinds enkele weken zijn de bomen in de bocht bij het Duitse Elten, gelegen net over de grens bij Zevenaar, flink gekapt .Hierdoor is als het ware een nieuwe fotostek is ontstaan, dat al snel werd opgemerkt bij diverse fotografen. Kortom, een bezoekje meer dan waard! RTB heeft onlangs de V156 gekocht, die binnenkort in de blauwe huisstijl wordt omgetoverd. De lok rijdt nu nog in de fabriekskleuren van Vossloh rond en is daarmee een frisse opvallende vertoning. De V156 heeft een gecombineerde container/graantrein in Emmerich afgeleverd en vervolgens de goed beladen Linz-shuttle 43956 mee teruggenomen richting Rotterdamse haven. Zaterdag 20 november 2010 ![]() De 653-8 draagt al sinds zijn tijd bij Rail4Chem de naam Wessel en dat is bij Captrain zo gebleven. Deze fraai bestickerde class66 passeert met een Duis4Chem-shuttle als trein 41723 het dorpje Elten, op weg naar Duisburg, terwijl de zon verwoede pogingen doet om door de wolken heen te prikken. Zaterdag 20 november 2010 | |
James1988 | zondag 21 november 2010 @ 18:49 |
De Traxx-locs die meestal voor de Beneluxtrein hangen zijn slechts toegelaten tot 140 km/h. Hoewel een wijziging naar 160 km/h redelijk eenvoudig schijnt te zijn, zijn de groene Traxx'en slechts voorzien voor 140. | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 18:55 |
Is dat nieuw? Een stoptrein Eindhoven - Nijmegen? | |
James1988 | zondag 21 november 2010 @ 18:59 |
Volgens mij is dat een koppeling van de stoptrein Deurne - Den Bosch aan de stoptrein Den Bosch - Nijmegen. | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 19:00 |
zou volgens mij ook nieuw zijn trouwens, maar dat kan best natuurlijk ![]() | |
dennistd | zondag 21 november 2010 @ 19:04 |
Volgens mij zitten de 4400 (stoptrein Nijmegen-Den Bosch) en de 9600 (stoptrein Deurne-Den Bosch) al sinds juni 2009 aan elkaar. Tot die tijd reed de 5200 (stoptrein Eindhoven-Tilburg West) ook het gedeelte Eindhoven-Deurne. De 9600 reed tot die tijd alleen Eindhoven-Den Bosch. | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 19:11 |
Die zijn aanelkaar gekoppeld, dat klopt. Je kan dus vanaf Nijmegen met de stopper rechtstreeks naar Deurne. Én je hebt altijd Plan V ![]() ![]() | |
Temlin | zondag 21 november 2010 @ 19:17 |
Volgende week sneeuw (cc: NS) trouwens deze ook ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 19:23 |
Die snelbus van Nijmegen naar Helmond is waarschijnlijk sneller ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 19:24 |
T zal zo zijn ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 21 november 2010 @ 19:27 |
Heeft toevallig iemand die van het doorrijden met vierkante wielen nog? Dat alle bagage uit de rekken schudt enzo? | |
#ANONIEM | zondag 21 november 2010 @ 19:31 |
Goed gezocht ![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 19:32:07 ] | |
#ANONIEM | zondag 21 november 2010 @ 19:34 |
Die was het ja! En ik maar vergeefs zoeken met telkens 'reclame' of 'commercial' als een van de zoekwoorden. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 19:34:37 ] | |
Fixers | zondag 21 november 2010 @ 19:34 |
Al zouden ze willen.... Die hele lijn tussen Antwerpen en Brussel-Zuid zit vol met stoptreinen en gedegradeerde intercity's. Aangezien ieder gat in België en overstapvrije IC-verbinding met de hoofdstad lijkt te moeten hebben. Denk Hoogeveen en vermenigvuldig dat met 12 ofzo. | |
Crientj | zondag 21 november 2010 @ 19:58 |
Jammer dat ik geen eigen pak heb. Anders was ik morgen zo in de trein gestapt richting school & werk. Lekker zwartwerken!![]() *Restje pepernoten strooit. | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 19:58 |
Mooie-ogen-piet ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 21 november 2010 @ 20:21 |
Maar hij kan wel Frysk. ![]() | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 20:56 |
Geen geluk dit weekend. Door een aanrijding tussen Den Bosch en Utrecht moet ik nu via nijmegen richting alkmaar ![]() | |
Crientj | zondag 21 november 2010 @ 21:01 |
Nja, en Utrecht gaat weer plat. Brandweer + ambulance opgeroepen voor de stationshal. | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 21:02 |
Ehm watte? | |
Crientj | zondag 21 november 2010 @ 21:03 |
Aanrijding met een persoon, spoor 7. Zelfdoding? Maar waarom zou je dan voor een remmende trein springen.. ![]() | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 21:05 |
Fuck. thuis kom ik dus niet meer | |
Crientj | zondag 21 november 2010 @ 21:05 |
Want? Waar moet je heen? | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 21:08 |
Godvervloekte wat NU weer ![]() | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 21:10 |
Alkmaar. Moet ik voor 23:57 zijn anders kost het me weer 40 aan een taxirit (heb ik nu echt even niet) en NS wil niet bijdragen (net aan het loket geweest) | |
Peterselieman | zondag 21 november 2010 @ 21:11 |
Waar ben je nu dan? | |
Crientj | zondag 21 november 2010 @ 21:16 |
Hmm. Inmiddels bijgesteld naar Utrecht Centraal / Woerden.. Dus dan toch ergens op de route ipv Utrecht CS zelf? Nou ja, lekker belangrijk. | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 21:23 |
klopt niet, er gaan nog steeds geen treinen tussen utrecht en den bosch. Ben nu zelf op weg naar deventer vanuit daar naar amersfoort dan amsterdam en uiteindelijk alkmaar | |
Peterselieman | zondag 21 november 2010 @ 21:24 |
Je had alsnog via Utrecht gekund | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 21:27 |
helaas geen goede overstappen meer op nijmegen of arnhem | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 21:32 |
| |
Crientj | zondag 21 november 2010 @ 21:33 |
Oh, niet 7 maar op 5 is het gebeurd. UTRECHT - Op station Utrecht Centraal is zondagavond een persoon onder een trein gekomen. Het incident vond even voor half negen plaats op perron 5. De politie is aanwezig voor verder onderzoek. Of het om een ongeluk of zelfdoding gaat is nog niet bekend. Verschillende getuigen hebben het zien gebeuren en zijn opgevangen. De brandweer heeft het lichaam inmiddels van onder de trein gehaald. Het treinverkeer tussen Utrecht en Amersfoort, Utrecht en Den Haag en Utrecht en Rotterdam is door de aanrijding gestremd. Reizigers moeten rekenen op een uur vertraging. Het spoor is naar verwachting rond elf uur vanavond weer vrij. RTV Utrecht | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 21:36 |
Ook een aanrijding bij Tilburg Reeshof, iemand is voor een goederentrein gesprongen | |
Crientj | zondag 21 november 2010 @ 21:38 |
Wat een logica :x | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 21:40 |
Wat bedoel je? | |
Crientj | zondag 21 november 2010 @ 21:42 |
Goed, eentje die voor de trein op Utrecht CS komt. Mocht dat een zelfdoding zijn; dan begrijp ik het dus echt niet. Waarom ga je op spoor 5 staan en gooi je je daar voor een remmende trein? en 2 is dat je voor een goederentrein springt. Zodat je de machinist wel laat schrikken maar geen passagiers vertraging geeft? Vind het alles behalve logisch ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 21:44 |
Nee, logisch is het allemaal niet erg eigenlijk. Je kunt je bovendien afvragen hoe hard een goederentrein nou helemaal rijdt. Los daarvan denk ik niet dat "logica" iets is wat boeit voor iemand die tot zo'n besluit gekomen is. ![]() Dan nog, kun je beter een trein pakken met wat snelheid natuurlijk. | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 21:46 |
Infomaps Railway NL gratis tot 1 december De iPhone applicatie Infomaps Railway NL is tot 1 december gratis te downloaden in de app store van Apple. De app is gelanceerd als een spoorkaart voor je iPhone. Door de GPS functie kun je precies zien waar je bent en kun je automatisch actuele reisgegevensophalen. Ook kun je via de app ook het dichtstbijzijnde station vinden en de vertrektijden opvragen. Een aantal functies is afhankelijk van WiFi of een 3G verbinding. Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS. Downloaden | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 21:50 |
Okee, toch een aansluiting naar utrecht gehaald, alleen is het niet zeker of deze trein doorrijdt :x hij is zelfs uit de routeplanner verdwenen onder 'rijdt niet' | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 21:50 |
'Controlecentrum ProRail voorkwam erger' UPDATE UTRECHT - Het nieuwe controlecentrum voor de spoorwegen (OCCR) heeft kunnen voorkomen dat de treinstoring op station Utrecht Centraal zich vrijdagavond als een olievlek over het land verspreidde. Dat zei een woordvoerder van Prorail in reactie op de kritiek van reizigersvereniging Rover op de dienstverlening rond het vastgelopen treinverkeer. ,,Bij een vergelijkbare storing in 2005 op station Utrecht stond binnen korte tijd het treinverkeer in vrijwel het hele land stil. Het nieuwe coördinatiecentrum heeft dit scenario voorkomen door het treinverkeer vanuit een centraal punt aan te sturen'', zei de zegsman. De woordvoerder van Prorail noemt het nog te vroeg om te beoordelen of maatregelen nodig zijn. ,,We moeten eerst de oorzaak van de brand kennen'', aldus de woordvoerder. Volgens hem zouden meer back-ups in de stroomvoorziening geen verschil hebben gemaakt. ,,De brandweer heeft vrijdag nu eenmaal besloten de stroom eraf te halen, waardoor seinen en wissels niet meer werkten. Ook met back-ups hadden de treinen niet gereden'', aldus de woordvoerder. Het duurde tot zaterdag voor de stroom weer kon worden ingeschakeld en het treinverkeer weer op gang kwam. De NS noemt de situatie van vrijdag overmacht. ,,Een brand laat zich moeilijk voorkomen.'' Het spoorwegbedrijf laat weten coulant te zullen omgaan met reizigers die extra kosten hebben gemaakt als gevolg van de treinstoring. (ANP/BVDL) AD | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 21:50 |
Nou zeer waarschijnlijk valt dat wel mee. Want de echte treinreiziger denkt meestal een zet of 4 vooruit en is dus niet alleen geïnteresseerd door de tijden van stations in zijn buurt ![]() Maar goed, het is een begin ![]() En die afhankelijkheid van WIfi en 3G kan ook wel wat minder natuurlijk. Wanneer komt er eens een app wwaar je kan invoeren "Ik ben nu in Utrecht C en ik ben de volgende route van plan: Ut - Dv - Nm - Rm - Ehv - Ddr - Gdm - Ut. Vertel me welke problemen ik daar zou tegenkomen. EN hou me de komende uren op de hoogte." | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 21:51 |
Men blijft zich hierachter verschuilen en ik blijf het gelul vinden. | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 21:57 |
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden ![]() | |
James1988 | zondag 21 november 2010 @ 21:57 |
Goederentreinen rijden zo'n 80 / 90 km/h en remmen zo weinig mogelijk. Het stuk Tilburg West - Breda is in principe wisselvrij (af en toe een overloopwisseltje maar niks kritisch) en afhankelijk van waar de trein vandaankomt kan hij nog best wat vaart hebben. 80 a 90 km/h is echt wel voldoende om dood te gaan, heb je geen trein aan 140 km/h voor nodig. | |
Quyxz_ | zondag 21 november 2010 @ 21:57 |
Waarom ben je überhaupt via Arnhem gereist eigenlijk? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 21:58 |
Ja okee da's waar natuurlijk ![]() | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 21:59 |
Waarom ging je uberhaupt via Arnhem dan? Richting Alkmaar en niet meer via Utrecht kunnen uit Den Bosch: IC -> Deventer, IC -> Amersfoort, IC -> Amsterdam, IC -> Alkmaar (ev) | |
James1988 | zondag 21 november 2010 @ 22:00 |
En waarschijnlijk denkt iemand die daar staat om dood te gaan niet "Laat ik maar voor die goederentrein springen want dan dupeer ik geen reizigers", die denkt "ik wil dood, daar is de eerste trein. Geronimo!" | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 22:00 |
Ben via arnhem gegaan omdat er geen treinen tussen den bosch -> utrecht gingen. | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 22:02 |
Had je net zo goed kunnen blijven zitten en in Deventer uitstappen (aannemelijk had je IC richting Zwolle) Vooral nu er een aanrijding is bij Utrecht... | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 22:03 |
Dat is toch via Arnhem dan Snuggles ![]() | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 22:08 |
Ja, maar hij zegt dat ie uit Arnhem door wilt naar Utrecht ![]() Maar: | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 22:09 |
Tussen utrecht -> woerden NOG iemand. Terrorisme? | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 22:18 |
Lijkt me dubbele berichtgeving. | |
#ANONIEM | zondag 21 november 2010 @ 22:39 |
Die trekt ff wat kilotjes weg ![]() | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 22:45 |
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/294818 "Het incident vond even voor half negen plaats op perron 5" Perron 5 is het perron langs sporen 11 en 12. Ik denk dat ze spoor bedoelen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 22:48 |
Ja, daar kijken we doorheen natuurlijk he. Maar je hebt wel gelijk. | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 22:51 |
Ondertussen ben ik WEER op arnhem (na teruggestuurd te worden naar den bosch, kwamen we aan op nijmegen sprong op de display 'IC den helder' weer, die naar verluid WEL zou rijden) We zullen zien. | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 22:53 |
Ruben zweeft tussen het tweede en derde honk, wie tikt hem uit? ![]() | |
greavy | zondag 21 november 2010 @ 22:54 |
Je was sneller als je via Deventer ging denk ik ![]() | |
RubenK | zondag 21 november 2010 @ 22:56 |
Dat realiseer ik me achteraf ook, al zou ik dan ook mogelijk gestrand zijn omdat die trein naar deventer vertraging had en dat mijn ALLER laatste mogelijkheid richting amsterdam zou zijn | |
KapiteinT | zondag 21 november 2010 @ 23:09 |
Heb hem net gedownload (op m'n nieuwe iPhone ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 23:11 |
Als je dit volgend jaar weer overkomt mag je bij mij blijven slapen ![]() | |
Fixers | zondag 21 november 2010 @ 23:18 |
En dan krijg ik net, deze e-mail:
| |
Dr_Flash | zondag 21 november 2010 @ 23:20 |
WELKE HANDTEKENING STOND ERONDER?? ![]() | |
Fixers | zondag 21 november 2010 @ 23:25 |
Geen handtekening. Ik heb er speciaal voor op "afbeedingen weergeven" geklikt. Heb van de week een stapel GTbVtjes op de bus gedaan en heb er nu nog een paar die wachten op een kopietje abbo. Ik zal de het handtekeningen kwartetchecken. |