abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88928830
quote:
114 Teletekst za 20 nov
***************************************
Veldbedden in Jaarbeurs niet nodig

***************************************
` Het Rode Kruis heeft de veldbedden in
de hal van de Utrechtse Jaarbeurs weer
weggehaald.Op verzoek van de gemeente
waren die neergezet om gestrande
treinreizigers op te vangen,maar de
meeste mensen op Utrecht CS hebben op
een andere manier hun bestemming kunnen
bereiken.

Via Twitter deden gestrande reizigers
oproepen aan mensen met auto's om hen
op te halen en bij de taxistandplaats
stond het zwart van de mensen.

Later verplaatste de drukte zich naar
de wegen rond het station.Er stonden
lange files van mensen die naar het
station wilden om mensen op te halen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nou ziehier. Het viel allemaal wel mee. Morgen maar eens zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 00:23:12 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88928998
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:16 schreef Mercer het volgende:

[..]


Ook nog even voor jou dan. Ik laat me niet de wetten door jou voorschrijven. En zeker niet als ik gewoon normaal reageer in dit topic, wat ik heb gedaan. Klaar dus. :)
Mee eens, Greavy die reactie van jou was imho niet echt van toegevoegde waarde, het probleem was al duidelijk en getackeled.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 00:23:15 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88929001
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Ah oke dat wist ik niet, ik basseer me ook alleen op wat ik gezien heb. Ze vertelden me dat relais super betrouwbaar is, en er waren ook computers nu waarmee dat ook kan worden geregeld. Misschien is het dan ook wat handiger om backups te maken etc...
Zeker. Het is alleen zo dat je nu nog met een systeem uit de jaren 60 zit dat op veel punten meegegroeid is met de tijd, maar op andere punten dat niet kan.

De stap naar een nieuw systeem kan het beveiligingsysteem ERTMS zijn, maar zelfs dan kies je waarschijnlijk vanwege de betrouwbaarheid voor relais. Het valt in te passen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88929716
Relais betrouwbaar? Waarom gaan ze dan in de hens >:)

Maar zou dit serieus een kans zijn om snel een slag met ERTMS te maken?
pi_88929778
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:42 schreef lezut het volgende:
Relais betrouwbaar? Waarom gaan ze dan in de hens >:)

Maar zou dit serieus een kans zijn om snel een slag met ERTMS te maken?
Lijkt me niet. Zoals met alle beveiligingssystemen moet zowel het spoor als het rollend materieel daarvoor geschikt gemaakt worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88929882
Ja oke, anders kom je met een oude mat64 straks Utrecht CS niet meer binnen? Dat is ook niet wenselijk ja :P

Maar het lijkt me ook vrij onlogisch om weer oude meuk terug te gaan plaatsen. Maar daar zal op dit moment wel iemand heel hard over aan het nadenken zijn :)
pi_88929960
Zolang we nog op 1500 Volt rijden komt ook het Blokkendoos-Mat'24 nog weleens af en toe op de baan hoor, wees niet bang *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88931406
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:46 schreef lezut het volgende:

Maar het lijkt me ook vrij onlogisch om weer oude meuk terug te gaan plaatsen. Maar daar zal op dit moment wel iemand heel hard over aan het nadenken zijn :)
Lijkt me wel, van de oude situatie zijn tekeningen beschikbaar van de infrastructuur. Wil je nieuwe systemen plaatsen, dan moet je eerst alles opnieuw tekenen. Dat lukt niet binnen een maand, zeker niet op een complex punt als Utrecht.

Het zou mij niets verbazen als de hele week nog gependeld gaat worden van en naar Utrecht, indien complete kasten zijn vernield.
  zaterdag 20 november 2010 @ 01:48:30 #84
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88931423
Wellicht dat een nieuw systeem kan worden voorbereid op toekomstige ontwikkelingen. Er zijn nu ook al 1500 volt trajecten waarbij de bovenleiding zodanig is aangelegd dat deze ook geschikt is voor 25kv.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_88931650
Een fotoverslag van vrijdagavond. Zelf moest ik om half zes van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Op Amsterdam werd mij door Service & Veiligheid aangeraden via Rotterdam om te reizen. Dit leek mij gezien de informatie op ns.nl niet verstandig en heb de stoptrein naar Breukelen/Rotterdam Centraal gepakt. Deze werd in Breukelen opgeheven, keerde op de vrije baan bij Portengen en ging weer terug naar Amsterdam. Na een kwartier kwam er vanuit Amsterdam een VIRM-IV als stoptrein naar Utrecht Zuilen. Deze zat uiteraard overvol maar iedereen kon mee. In Utrecht Zuilen uitgestapt en nog mensen die de omgeving niet kenden verwezen naar de stadsbussen richting Utrecht Centraal. Uiteindelijk had ik een reistijd van anderhalf uur, niet slecht al zeg ik het zelf.

Reizigers vragen reisinformatie aan de machinist van de ICE Internationaal, aangezien deze volgens de CTA op Utrecht stopte. Uiteindelijk is deze trein, als deze al reed, via Amersfoort gereden.


Breukelen. Er worden shots gedraaid voor nieuwsitems.


Grote drukte op Breukelen station.


Ook druk op Utrecht Centraal, rond een uur of halfnegen. De stationsomroep werkte niet. Tientallen infomedewerkers/politie/stadswachten op en rond station. Gratis koffie/thee.


Een angstaanjagend beeld voor een treinreiziger.


Net zoals deze.


En dan ga je maar wachten, terwijl je vakantie naar Duitsland in het water valt.


Perrons waren deels afgesloten.


Busverkeer komt op gang. Er werd de meest aparte meuk ingezet, zoals deze oude Utrechtse stadsbus als snelbus naar Amsterdam Centraal.


Honderden reizigers voor de streekbussen richting Driebergen/Zeist & Bilthoven. Mensen stonden op de rijbaan en werden door VICcers van GVU & Connexxion in toom gehouden.


De oorzaak van de storing, de uit dienst zijnde CVL. De noordertunnel was afgesloten.


Uitgerukte hulpverleningsvoertuigen.


Toegang tot de CVL (Mineurslaan)


Voor het betere graafwerk wordt in allerijl een machine van Strukton aangevoerd.


Opvang in de Jaarbeurs.


Een gestrande reiziger wordt geïnterviewd. Het gesprek is te zien in het NOS Journaal.


Vrijwilligers van het Rode Kruis laden veldbedden uit.


Veldbedden worden ingericht om uiteindelijk niet te worden gebruikt.


Tot slot nog een oude touringcar van Sabeh Reizen. 12 jaar oud, gemaakt door bedrijf dat niet meer bestaat. Gratis koffie op de voorgrond. Net rechts half buiten beeld een medewerker Service&Veiligheid die met een megafoon de bestemmingen van de diverse bussen omroept.
pi_88931815
Mooi fotoverslag. Erg herkenbaar al die foto's van de plek des onheils want exact daar liep ik ook rond dat tijdstip.

(na zo'n 2 uur vertraging om vanuit EHV in UTR te komen)

Die buschauffeurs reden wel extreem lomp en associaal door die chaos heen zeg. Overal langs rijden via andere rijbanen en vluchtstroken en dan op het laatste moment er tussen proppen en als dat niet lukte gewoon elkaar voor laten, want er waren zo veel bussen.
Uiteindelijk heeft dat gedrag van de buschauffeur mij nog 30 minuten tijdswinst opgeleverd denk ik.
gr gr
pi_88931894
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:03 schreef Bitlord het volgende:
Een fotoverslag van vrijdagavond. Zelf moest ik om half zes van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Op Amsterdam werd mij door Service & Veiligheid aangeraden via Rotterdam om te reizen. Dit leek mij gezien de informatie op ns.nl niet verstandig en heb de stoptrein naar Breukelen/Rotterdam Centraal gepakt. Deze werd in Breukelen opgeheven, keerde op de vrije baan bij Portengen en ging weer terug naar Amsterdam. Na een kwartier kwam er vanuit Amsterdam een VIRM-IV als stoptrein naar Utrecht Zuilen. Deze zat uiteraard overvol maar iedereen kon mee. In Utrecht Zuilen uitgestapt en nog mensen die de omgeving niet kenden verwezen naar de stadsbussen richting Utrecht Centraal. Uiteindelijk had ik een reistijd van anderhalf uur, niet slecht al zeg ik het zelf.

Reizigers vragen reisinformatie aan de machinist van de ICE Internationaal, aangezien deze volgens de CTA op Utrecht stopte. Uiteindelijk is deze trein, als deze al reed, via Amersfoort gereden.
[ afbeelding ]

Breukelen. Er worden shots gedraaid voor nieuwsitems.
[ afbeelding ]

Grote drukte op Breukelen station.
[ afbeelding ]

Ook druk op Utrecht Centraal, rond een uur of halfnegen. De stationsomroep werkte niet. Tientallen infomedewerkers/politie/stadswachten op en rond station. Gratis koffie/thee.
[ afbeelding ]

Een angstaanjagend beeld voor een treinreiziger.
[ afbeelding ]

Net zoals deze.
[ afbeelding ]

En dan ga je maar wachten, terwijl je vakantie naar Duitsland in het water valt.
[ afbeelding ]

Perrons waren deels afgesloten.
[ afbeelding ]

Busverkeer komt op gang. Er werd de meest aparte meuk ingezet, zoals deze oude Utrechtse stadsbus als snelbus naar Amsterdam Centraal.
[ afbeelding ]

Honderden reizigers voor de streekbussen richting Driebergen/Zeist & Bilthoven. Mensen stonden op de rijbaan en werden door VICcers van GVU & Connexxion in toom gehouden.
[ afbeelding ]

De oorzaak van de storing, de uit dienst zijnde CVL. De noordertunnel was afgesloten.
[ afbeelding ]

Uitgerukte hulpverleningsvoertuigen.
[ afbeelding ]

Toegang tot de CVL (Mineurslaan)
[ afbeelding ]

Voor het betere graafwerk wordt in allerijl een machine van Strukton aangevoerd.
[ afbeelding ]

Opvang in de Jaarbeurs.
[ afbeelding ]

Een gestrande reiziger wordt geïnterviewd. Het gesprek is te zien in het NOS Journaal.
[ afbeelding ]

Vrijwilligers van het Rode Kruis laden veldbedden uit.
[ afbeelding ]

Veldbedden worden ingericht om uiteindelijk niet te worden gebruikt.
[ afbeelding ]

Tot slot nog een oude touringcar van Sabeh Reizen. 12 jaar oud, gemaakt door bedrijf dat niet meer bestaat. Gratis koffie op de voorgrond. Net rechts half buiten beeld een medewerker Service&Veiligheid die met een megafoon de bestemmingen van de diverse bussen omroept.
[ afbeelding ]
Zou ik die foto's van Rode Kruisers mogen gebruiken?
Ik schrijf namelijk een scriptie over wat zij aan het doen zijn ..
dag
pi_88931919
Een linkje naar mijn Rode Kruis-fotos van vanavond. Voor alle anderen, alleen downloaden als je echt geinteresseerd bent, na tien downloads kun je m een dag niet downloaden.

http://www.sendspace.com/file/jfm4sb

PM mij even voor gebruik, wil even weten hoe en wat.

[ Bericht 80% gewijzigd door Bitlord op 20-11-2010 02:30:57 ]
pi_88932272
done :)
dag
pi_88932286
hier zitten de mensen met verstand van zaken. Wellicht weten jullie antwoord op de vraag die bij me opkomt:

Als zo'n dergelijk systeem het centrale knooppunt van nederland in de lucht houdt, en dus zo kritisch is voor je nationale treinverkeer... dan zal dat wel goed geregeld zijn toch?

Ik neem aan CO2 blusinstallatie etc. Nu begreep ik dat er mensen aan het werk waren in de ruimte, en dat daarom dat niet werkte. Jammer.

Maar als bedrijven voor hun datacenters uitwijklocaties hebben om de meest kritische zaken binnen de kortste keren (24 uur of minder) weer operationeel te hebben, waarom heeft zoiets dergelijks als dat gebouw dat dan niet? Ik ben wat onbekend met de 'relais' die daar staan, maar had dit nou niet beter gekund?

ik moest vandaag van Arnhem naar Almere, maar door dit gedoe besloten naar Oss te gaan om bij mijn vriendin te slapen. Maar morgen sta ik alsnog voor de uitdaging om in Almere te komen. Zonder Utrecht. Jippie. Dat wordt het halve land doorreizen :')

quote:
3s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Beste GEI,

Het is heus geen basisschool-antwoord, hoewel het misschien wat eenzijdig overkwam, dat kan. Maar MOCHT het zo zijn dat je ook morgen nog met korting zou kunnen reizen, dan zou dat een maatregel zijn die NS bij hoge uitzondering van stal haalt. Dan zou dat een beslissing zijn die, ALS hij genomen wordt, en dan nog ALS hij ten gunste van jou genomen wordt, op zijn vroegst in de loop van komende nacht genomen wordt. En dan nog zou het een gunst van NS zijn.

Behoudens ZEER uitzonderlijke omstandigheden, waarvan het nog maar helemaal de vraag is of daar in dit geval sprake van is, gaan we dus gewoon uit van de normale situatie. En in de normale situatie is er gewoon geen sprake van dat je morgen ook nog met korting zou kunnen reizen.

Het zou best KUNNEN dat NS dat morgen alsnog afkondigt, maar indien zulks het geval is, is datin elk geval niet nu bekend. Niet bij NS, niet bij wie dan ook, en derhalve zeker niet bij ons. Of bij mij.

Ik kan je dus, met de informatie die mij en jou en ons en iedereen op dit moment ter beschikking staat, niet beter informeren dan ik in mijn vorige post gedaan heb. Dat dat niet is wat je wilde horen en dat dat dan een kleuterschoolreactie of whatever genoemd moet worden, dat moet dan maar zo zijn :) Ik geef je de meest nauwkeurige informatie die ik heb, en kleur die inderdaad een beetje subjectief in O-) Nou, klaag me dan daarvoor maar aan, het zal zo zijn :)
Je redenatie kan ik niet volgen. Dit lijkt me bij uitstek een voorbeeld van een uitzonderlijke situatie. Utrecht is het hart van het treinnetwerk in Nederland, en ligt er ws. meer dan 24 uur uit? De NS en/of ProRail falen hier, en het kost de reiziger een boel extra tijd om om te reizen. Ik heb een abonnement, dus koop sowieso geen kaart. Maar als ik dat niet zou hebben zou ik me niet geroepen voelen om een kaartje te kopen. Als ik 2x zo lang onderweg ben als normaal, door dit soort gezeik? Wordt dat gecompenseerd? Komt de reiziger er vanaf met 'excuses voor het ongemak?', zo ongeveer de meest gebruikte zin in het vocabulaire van de NS? Ik (en vele anderen) ben morgen een halve dag kwijt om thuis te komen. M'n zaterdag is mooi onvrijwillig in de war gegooid en eigenlijk knap verkloot.
I went clubbing. Softest coat ever.
  zaterdag 20 november 2010 @ 04:20:05 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88933136
Goodmorning.

Geen treinverkeer Beesd-Geldermalsen, Geldermalsen-Tiel, Tiel-Elst.
Dan maar via Schiphol naar Amersfoort
pi_88933468
Ik doe lekker dezelfde route als gister: via Rotterdam met Fyra. Dan beperkt mijn zich in principe tot minder dan een half uur.

Zou de NS voor dit weekeinde de overmachtsclausule van de GTbV-regeling aanhalen?
  Redactie Sport zaterdag 20 november 2010 @ 07:13:41 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88933558
De website van Syntus is ook lekker wakker:
quote:
Actuele verstoringen (trein)
Op dit moment zijn er geen grote verstoringen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 20 november 2010 @ 07:21:03 #94
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88933570
Goedemorgen. Groningen loopt iig alsof er niets gebeurd is. :)

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88933702
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 06:44 schreef Fixers het volgende:
Ik doe lekker dezelfde route als gister: via Rotterdam met Fyra. Dan beperkt mijn zich in principe tot minder dan een half uur.

Zou de NS voor dit weekeinde de overmachtsclausule van de GTbV-regeling aanhalen?
Waarom? Volgens mij zijn de meeste verbindingen via Utrecht uit de planner gehaald... Dan dien je het reisadvies ( omreizen) te volgen en heb je geen vertraging.. :+
dag
pi_88933764
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef greavy het volgende:
En al hadden ze de computers goed gebackupt, dan had Utrecht alsnog plat gelegen omdat de wissels onbedienbaar bleven.
O, maar de backup van de computers is prima. Er is zelfs een exacte replica van de hardware binnen no time binnen te rijden. Het moeilijke komt daarna pas, met antieke protocollen over vaste lijnen enzo, daar zit de moeilijkheid, die leg je niet om. Je kan niet zomaar uitwijken, zelf beeld op schermen van een andere post gaat met moeite, dat is pas 2 weken geleden met succes gedaan...

Onzinniger is dat ons binnen de ICT van ProRail juist deze week geinformeerd is over het feit dat we moesten bezuinigen en van de huidige lopende vervangingsprojecten na de huidige fase een heroverweging plaats zou gaan vinden. Nou, ik weet al wel wat er beslist gaat worden...
pi_88933803
Fyra heeft technische problemen met de loc.... dat ding heeft 3 keer een halve meter gereden en nu "Is de machinst bezig het technische probleem op te lossen." Hoe lang duurt ctrl-alt-del in zo'n ding?
  zaterdag 20 november 2010 @ 08:33:00 #98
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88933824
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 08:29 schreef Fixers het volgende:
Fyra heeft technische problemen met de loc.... dat ding heeft 3 keer een halve meter gereden en nu "Is de machinst bezig het technische probleem op te lossen." Hoe lang duurt ctrl-alt-del in zo'n ding?
Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 20 november 2010 @ 08:42:49 #99
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88933861
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Mooi fotoverslag. Erg herkenbaar al die foto's van de plek des onheils want exact daar liep ik ook rond dat tijdstip.

(na zo'n 2 uur vertraging om vanuit EHV in UTR te komen)

Die buschauffeurs reden wel extreem lomp en associaal door die chaos heen zeg. Overal langs rijden via andere rijbanen en vluchtstroken en dan op het laatste moment er tussen proppen en als dat niet lukte gewoon elkaar voor laten, want er waren zo veel bussen.
Uiteindelijk heeft dat gedrag van de buschauffeur mij nog 30 minuten tijdswinst opgeleverd denk ik.
Mee eens thx Bitlord, wel het leukste info van "ons". Maar ehm is het geen oude BBA-bus? ;) ipv GVU-materiaal?

ProRail: "Onduidelijk wanneer treinen rijden"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88934353
Dank bitlord voor het fotoverslag! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')