Nou ziehier. Het viel allemaal wel mee. Morgen maar eens zien.quote:114 Teletekst za 20 nov
***************************************
Veldbedden in Jaarbeurs niet nodig
***************************************
` Het Rode Kruis heeft de veldbedden in
de hal van de Utrechtse Jaarbeurs weer
weggehaald.Op verzoek van de gemeente
waren die neergezet om gestrande
treinreizigers op te vangen,maar de
meeste mensen op Utrecht CS hebben op
een andere manier hun bestemming kunnen
bereiken.
Via Twitter deden gestrande reizigers
oproepen aan mensen met auto's om hen
op te halen en bij de taxistandplaats
stond het zwart van de mensen.
Later verplaatste de drukte zich naar
de wegen rond het station.Er stonden
lange files van mensen die naar het
station wilden om mensen op te halen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Mee eens, Greavy die reactie van jou was imho niet echt van toegevoegde waarde, het probleem was al duidelijk en getackeled.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:16 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ook nog even voor jou dan. Ik laat me niet de wetten door jou voorschrijven. En zeker niet als ik gewoon normaal reageer in dit topic, wat ik heb gedaan. Klaar dus.
Zeker. Het is alleen zo dat je nu nog met een systeem uit de jaren 60 zit dat op veel punten meegegroeid is met de tijd, maar op andere punten dat niet kan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ah oke dat wist ik niet, ik basseer me ook alleen op wat ik gezien heb. Ze vertelden me dat relais super betrouwbaar is, en er waren ook computers nu waarmee dat ook kan worden geregeld. Misschien is het dan ook wat handiger om backups te maken etc...
Lijkt me niet. Zoals met alle beveiligingssystemen moet zowel het spoor als het rollend materieel daarvoor geschikt gemaakt worden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:42 schreef lezut het volgende:
Relais betrouwbaar? Waarom gaan ze dan in de hens![]()
Maar zou dit serieus een kans zijn om snel een slag met ERTMS te maken?
Lijkt me wel, van de oude situatie zijn tekeningen beschikbaar van de infrastructuur. Wil je nieuwe systemen plaatsen, dan moet je eerst alles opnieuw tekenen. Dat lukt niet binnen een maand, zeker niet op een complex punt als Utrecht.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:46 schreef lezut het volgende:
Maar het lijkt me ook vrij onlogisch om weer oude meuk terug te gaan plaatsen. Maar daar zal op dit moment wel iemand heel hard over aan het nadenken zijn
Zou ik die foto's van Rode Kruisers mogen gebruiken?quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:03 schreef Bitlord het volgende:
Een fotoverslag van vrijdagavond. Zelf moest ik om half zes van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Op Amsterdam werd mij door Service & Veiligheid aangeraden via Rotterdam om te reizen. Dit leek mij gezien de informatie op ns.nl niet verstandig en heb de stoptrein naar Breukelen/Rotterdam Centraal gepakt. Deze werd in Breukelen opgeheven, keerde op de vrije baan bij Portengen en ging weer terug naar Amsterdam. Na een kwartier kwam er vanuit Amsterdam een VIRM-IV als stoptrein naar Utrecht Zuilen. Deze zat uiteraard overvol maar iedereen kon mee. In Utrecht Zuilen uitgestapt en nog mensen die de omgeving niet kenden verwezen naar de stadsbussen richting Utrecht Centraal. Uiteindelijk had ik een reistijd van anderhalf uur, niet slecht al zeg ik het zelf.
Reizigers vragen reisinformatie aan de machinist van de ICE Internationaal, aangezien deze volgens de CTA op Utrecht stopte. Uiteindelijk is deze trein, als deze al reed, via Amersfoort gereden.
[ afbeelding ]
Breukelen. Er worden shots gedraaid voor nieuwsitems.
[ afbeelding ]
Grote drukte op Breukelen station.
[ afbeelding ]
Ook druk op Utrecht Centraal, rond een uur of halfnegen. De stationsomroep werkte niet. Tientallen infomedewerkers/politie/stadswachten op en rond station. Gratis koffie/thee.
[ afbeelding ]
Een angstaanjagend beeld voor een treinreiziger.
[ afbeelding ]
Net zoals deze.
[ afbeelding ]
En dan ga je maar wachten, terwijl je vakantie naar Duitsland in het water valt.
[ afbeelding ]
Perrons waren deels afgesloten.
[ afbeelding ]
Busverkeer komt op gang. Er werd de meest aparte meuk ingezet, zoals deze oude Utrechtse stadsbus als snelbus naar Amsterdam Centraal.
[ afbeelding ]
Honderden reizigers voor de streekbussen richting Driebergen/Zeist & Bilthoven. Mensen stonden op de rijbaan en werden door VICcers van GVU & Connexxion in toom gehouden.
[ afbeelding ]
De oorzaak van de storing, de uit dienst zijnde CVL. De noordertunnel was afgesloten.
[ afbeelding ]
Uitgerukte hulpverleningsvoertuigen.
[ afbeelding ]
Toegang tot de CVL (Mineurslaan)
[ afbeelding ]
Voor het betere graafwerk wordt in allerijl een machine van Strukton aangevoerd.
[ afbeelding ]
Opvang in de Jaarbeurs.
[ afbeelding ]
Een gestrande reiziger wordt geïnterviewd. Het gesprek is te zien in het NOS Journaal.
[ afbeelding ]
Vrijwilligers van het Rode Kruis laden veldbedden uit.
[ afbeelding ]
Veldbedden worden ingericht om uiteindelijk niet te worden gebruikt.
[ afbeelding ]
Tot slot nog een oude touringcar van Sabeh Reizen. 12 jaar oud, gemaakt door bedrijf dat niet meer bestaat. Gratis koffie op de voorgrond. Net rechts half buiten beeld een medewerker Service&Veiligheid die met een megafoon de bestemmingen van de diverse bussen omroept.
[ afbeelding ]
Je redenatie kan ik niet volgen. Dit lijkt me bij uitstek een voorbeeld van een uitzonderlijke situatie. Utrecht is het hart van het treinnetwerk in Nederland, en ligt er ws. meer dan 24 uur uit? De NS en/of ProRail falen hier, en het kost de reiziger een boel extra tijd om om te reizen. Ik heb een abonnement, dus koop sowieso geen kaart. Maar als ik dat niet zou hebben zou ik me niet geroepen voelen om een kaartje te kopen. Als ik 2x zo lang onderweg ben als normaal, door dit soort gezeik? Wordt dat gecompenseerd? Komt de reiziger er vanaf met 'excuses voor het ongemak?', zo ongeveer de meest gebruikte zin in het vocabulaire van de NS? Ik (en vele anderen) ben morgen een halve dag kwijt om thuis te komen. M'n zaterdag is mooi onvrijwillig in de war gegooid en eigenlijk knap verkloot.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beste GEI,
Het is heus geen basisschool-antwoord, hoewel het misschien wat eenzijdig overkwam, dat kan. Maar MOCHT het zo zijn dat je ook morgen nog met korting zou kunnen reizen, dan zou dat een maatregel zijn die NS bij hoge uitzondering van stal haalt. Dan zou dat een beslissing zijn die, ALS hij genomen wordt, en dan nog ALS hij ten gunste van jou genomen wordt, op zijn vroegst in de loop van komende nacht genomen wordt. En dan nog zou het een gunst van NS zijn.
Behoudens ZEER uitzonderlijke omstandigheden, waarvan het nog maar helemaal de vraag is of daar in dit geval sprake van is, gaan we dus gewoon uit van de normale situatie. En in de normale situatie is er gewoon geen sprake van dat je morgen ook nog met korting zou kunnen reizen.
Het zou best KUNNEN dat NS dat morgen alsnog afkondigt, maar indien zulks het geval is, is datin elk geval niet nu bekend. Niet bij NS, niet bij wie dan ook, en derhalve zeker niet bij ons. Of bij mij.
Ik kan je dus, met de informatie die mij en jou en ons en iedereen op dit moment ter beschikking staat, niet beter informeren dan ik in mijn vorige post gedaan heb. Dat dat niet is wat je wilde horen en dat dat dan een kleuterschoolreactie of whatever genoemd moet worden, dat moet dan maar zo zijnIk geef je de meest nauwkeurige informatie die ik heb, en kleur die inderdaad een beetje subjectief in
Nou, klaag me dan daarvoor maar aan, het zal zo zijn
quote:Actuele verstoringen (trein)
Op dit moment zijn er geen grote verstoringen.
Waarom? Volgens mij zijn de meeste verbindingen via Utrecht uit de planner gehaald... Dan dien je het reisadvies ( omreizen) te volgen en heb je geen vertraging..quote:Op zaterdag 20 november 2010 06:44 schreef Fixers het volgende:
Ik doe lekker dezelfde route als gister: via Rotterdam met Fyra. Dan beperkt mijn zich in principe tot minder dan een half uur.
Zou de NS voor dit weekeinde de overmachtsclausule van de GTbV-regeling aanhalen?
O, maar de backup van de computers is prima. Er is zelfs een exacte replica van de hardware binnen no time binnen te rijden. Het moeilijke komt daarna pas, met antieke protocollen over vaste lijnen enzo, daar zit de moeilijkheid, die leg je niet om. Je kan niet zomaar uitwijken, zelf beeld op schermen van een andere post gaat met moeite, dat is pas 2 weken geleden met succes gedaan...quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef greavy het volgende:
En al hadden ze de computers goed gebackupt, dan had Utrecht alsnog plat gelegen omdat de wissels onbedienbaar bleven.
Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 08:29 schreef Fixers het volgende:
Fyra heeft technische problemen met de loc.... dat ding heeft 3 keer een halve meter gereden en nu "Is de machinst bezig het technische probleem op te lossen." Hoe lang duurt ctrl-alt-del in zo'n ding?
Mee eens thx Bitlord, wel het leukste info van "ons". Maar ehm is het geen oude BBA-bus?quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Mooi fotoverslag. Erg herkenbaar al die foto's van de plek des onheils want exact daar liep ik ook rond dat tijdstip.
(na zo'n 2 uur vertraging om vanuit EHV in UTR te komen)
Die buschauffeurs reden wel extreem lomp en associaal door die chaos heen zeg. Overal langs rijden via andere rijbanen en vluchtstroken en dan op het laatste moment er tussen proppen en als dat niet lukte gewoon elkaar voor laten, want er waren zo veel bussen.
Uiteindelijk heeft dat gedrag van de buschauffeur mij nog 30 minuten tijdswinst opgeleverd denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |