Dat lijkt me wat overdreven, maar goed, het zou kunnen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:47 schreef James1988 het volgende:
Mogelijk de hele week geen treinen naar Utrecht?
Kak, ga naar de Winterfair woensdagquote:Op vrijdag 19 november 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat overdreven, maar goed, het zou kunnen.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kak, ga naar de Winterfair woensdag
Ik ga voor de uitgedunde variant die ergens in de komende dagen opgestart wordt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat overdreven, maar goed, het zou kunnen.
Ja, kun je nagaan hoe dat is als er nog even 600 bussen bijkomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:50 schreef Mercer het volgende:
Ik heb wel medelijden met de mensen die nu een ambulance nodig hebben, en die niet kunnen krijgen omdat alles vaststaat.
Je moet gewoon een kaartje met 40% kopen...quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:53 schreef Geenechtidee het volgende:
Hoi een vraagje,
Ik zou vandaag naar Enschede reizen met de trein, hiervoor moest ik via Utrecht en omdat dit zo ongeveer onmogelijk is geweest ben ik maar niet gegaan en naar huis gegaan. Om vervolgens dan maar morgenochtend te gaan, daar baal ik van want ik missen een leuke avond, maargoed, dat is het leven. De vraag is echter, moet ik nu als bezitter van een ov-week nu wel geld betalen om morgen naar Enschede te komen, gezien het aan de NS te wijten is dat ik niet heb kunnen reizen op vrijdag (gratis) en nu een kaartje moet kopen?
Thanks!
Het is de NS niet te verwijten, het probleem ligt bij Prorail. Maar voor Prorail is het ook overmacht, ze hebben het aggregaat niet expres in de fik gezet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:53 schreef Geenechtidee het volgende:
Hoi een vraagje,
Ik zou vandaag naar Enschede reizen met de trein, hiervoor moest ik via Utrecht en omdat dit zo ongeveer onmogelijk is geweest ben ik maar niet gegaan en naar huis gegaan. Om vervolgens dan maar morgenochtend te gaan, daar baal ik van want ik missen een leuke avond, maargoed, dat is het leven. De vraag is echter, moet ik nu als bezitter van een ov-week nu wel geld betalen om morgen naar Enschede te komen, gezien het aan de NS te wijten is dat ik niet heb kunnen reizen op vrijdag (gratis) en nu een kaartje moet kopen?
Thanks!
Dat dus.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Je moet gewoon een kaartje met 40% kopen...
Ja. Jammerdebammer poepchinees, gewoon dokken. Er zijn zo tienduized mensen te noemen die grotere problemen hebben dan jij die een tientje meer of minder voor je vervoer moet betalen. Best knap trouwens dat je nu al weet aan wie dit hele verhaal "te wijten" is.quote:Op vrijdag 19 november 2010 22:53 schreef Geenechtidee het volgende:
Hoi een vraagje,
Ik zou vandaag naar Enschede reizen met de trein, hiervoor moest ik via Utrecht en omdat dit zo ongeveer onmogelijk is geweest ben ik maar niet gegaan en naar huis gegaan. Om vervolgens dan maar morgenochtend te gaan, daar baal ik van want ik missen een leuke avond, maargoed, dat is het leven. De vraag is echter, moet ik nu als bezitter van een ov-week nu wel geld betalen om morgen naar Enschede te komen, gezien het aan de NS te wijten is dat ik niet heb kunnen reizen op vrijdag (gratis) en nu een kaartje moet kopen?
Thanks!
Owh, fuck. Die kans lijkt er niet in te zitten:quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:12 schreef greavy het volgende:
Owh, en ik moet morgen ochtend vroeg naar Amersfoort. Uit Zwijndrecht. Hopelijk dat ik via Dordrecht/Geldermalsen/Tiel/Arnhem zo naar Ede-Wageningen kan komen om uiteindelijk via de Valleilijn in Amersfoort te belanden. Lukt dat niet, ga ik wss via Schiphol cq Amersfoort of gewoon de 3600 Breda-Arnhem ofzo
Beste GEI,quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:12 schreef Geenechtidee het volgende:
Dus omdat ik -minder problemen- heb dan de mensen nu op Utrecht Centraal mag ik geen vraag stellen. Wat een ondoordachte redenering is dat. Er zijn mensen die het erger hebben dan mensen die nu op Utrecht Centraal staan met een mogelijkheid tot een volle maag en goed gezelschap. Er zijn nog veel ergere dingen, dus die mensen die nu op Utrecht Centraal staan mogen eigenlijk helemaal niet klagen! Wat een stompzinnige basisschool redenering is dat zeg.
However bedankt voor het antwoord. Ik dacht ook dat ik een kaartje zou moeten kopen maar hoor signalen uit mijn omgeving die zeggen dat je gewoon kan zeggen "Door de storing in Utrecht kon ik niet gister reizen, blablabla". Heb geen zin in een boete morgen, dus vandaar de vraag, nu nog hopen dat de treinen rijden
Probeer het eens met een Geld Terug bij Vertraging formulier. En dan invullen dat je 24 uur vertraging hebt opgelopen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:12 schreef Geenechtidee het volgende:
Dus omdat ik -minder problemen- heb dan de mensen nu op Utrecht Centraal mag ik geen vraag stellen. Wat een ondoordachte redenering is dat. Er zijn mensen die het erger hebben dan mensen die nu op Utrecht Centraal staan met een mogelijkheid tot een volle maag en goed gezelschap. Er zijn nog veel ergere dingen, dus die mensen die nu op Utrecht Centraal staan mogen eigenlijk helemaal niet klagen! Wat een stompzinnige basisschool redenering is dat zeg.
However bedankt voor het antwoord. Ik dacht ook dat ik een kaartje zou moeten kopen maar hoor signalen uit mijn omgeving die zeggen dat je gewoon kan zeggen "Door de storing in Utrecht kon ik niet gister reizen, blablabla". Heb geen zin in een boete morgen, dus vandaar de vraag, nu nog hopen dat de treinen rijden!
Sterkte @ de mensen op UC. Kom er elke dag en uren daar doorbrengen is toch niet iets wat je graag doet....
Heb ik van de zomer geprobeerd. Bij de optie: 'Uiteindelijke aankomsttijd' ingevuld: 'nooit aangekomen.'quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Probeer het eens met een Geld Terug bij Vertraging formulier. En dan invullen dat je 24 uur vertraging hebt opgelopen.
Iemand??quote:@bertbrussen: BREKEND! Opnieuw brand bij ProRail Utrecht. Grip 0. #3fm 23:19
Hoe laat moet je er zijn morgen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Ach, ik moet om óf 5:38 óf 5:40 weg.
Prorail heeft al laten weten dat ze niet weten of het treinverkeer maandag weer wat kan rijden...
quote:
suc-6 alvast.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:30 schreef greavy het volgende:
Geldermalsen-Tiel en Geldermalsen-Den Bosch schijnt nu door Den Bosch te worden bediend.
Stopper Breda-Utrecht kan morgen ook nog wel eens Breda-Tiel gaan worden
En moet er eigk rond half 10 zijn. Dat red ik wel via Tiel enzo.
Dan ik maar.quote:
Blijkbaar is het weer opgelaaid en is het "alle ballen op Prorail" nuquote:0726322 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
MKA Utrecht (Persoonlijke code OvD-G)
0726067 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
MKA Utrecht (OvD-G piket)
0726064 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
MKA Utrecht (GHOR)
0709615 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Beheer) Utrecht
0709609 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Persvoorlichter DA 835 Regio)
0709608 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Infocode AC Gelderland Zuid)
0709600 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Ondersteuning ROT)
0709539 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (CvD)
0709531 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Coördinator Informatievoorziening ROT)
0709527 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Centralisten Brandweer Regionaal Utrecht
0709501 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
HOvD Oost Brandweer Regionaal Utrecht
0709500 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
HOvD West Brandweer Regionaal Utrecht
0706001 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Monitorcode Brandweer Regionaal Utrecht
0726322 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
MKA Utrecht (Persoonlijke code OvD-G)
0726067 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
MKA Utrecht (OvD-G piket)
0726064 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
MKA Utrecht (GHOR)
0709615 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Beheer) Utrecht
0709609 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Persvoorlichter DA 835 Regio)
0709608 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Infocode AC Gelderland Zuid)
0709600 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Ondersteuning ROT)
0709539 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (CvD)
0709531 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Coördinator Informatievoorziening ROT)
0709527 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Centralisten Brandweer Regionaal Utrecht
0709501 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
HOvD Oost Brandweer Regionaal Utrecht
0709500 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
HOvD West Brandweer Regionaal Utrecht
0706001 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Monitorcode Brandweer Regionaal Utrecht
Alsof de NS/ProRail dit voor de lol doetquote:Op vrijdag 19 november 2010 23:37 schreef greavy het volgende:
" Veel treinreizigers die vrijdagavond zijn gestand na een brand bij Utrecht CS, vinden dat de informatievoorziening slecht was. ProRail en NS kwamen pas na uren met informatie over de stremmingen. Pas in de loop van de avond werd duidelijk dat de treinen niet meer gingen rijden."
ALS JE ZOVEEL COMMENTAAR HEBT, ZIE HET DAN LEKKER ZELF TE REGELEN, ZEIKERDS![]()
Zo, dat is gezegd.
Ja, want dan was het "En ze gooien meteen de handdoek in de ring! Ze proberen niet eens om iets fatsoenlijks te regelen, neeheee, gewoon meteen helemaal stil leggen, prutsers!" geweestquote:Op vrijdag 19 november 2010 23:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Alsof de NS/ProRail dit voor de lol doet. Hadden ze dan gelijk om zes uur moeten roepen dat er geen treinen meer kwamen? Wat ze ook doen of niet doen, iedereen is pissig en loopt te zeiken en de NS kan niks meer goed doen.
die foto was hier al eerder gepost en in eee hogere res. het gaat trouwens niet om die fireball links, die is duidelijk aan de buitenkant van het gebouw, mogelijk een schijnwerper van de brandweer oid.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:42 schreef KapiteinT het volgende:
Mooie foto van de brand op de NOS site:
[ afbeelding ]
Geeft wel aan dat het niet om een klein brandje gaat.
Onbegrijpelijk idd!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:43 schreef Fixers het volgende:
Onvoorstelbaar dat die ruimte geen automatisch centraal CO2 of ander zuurstofverdrijvendblussysteem heeft.
Schijnt er wel te moeten zijn. Maar blussen met CO2 was ook niet gelukt, dus met water gedaan waardoor er nu niks meer van over is.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:43 schreef Fixers het volgende:
Da's best een stevige fik!
Onvoorstelbaar dat die ruimte geen automatisch centraal CO2 of ander zuurstofverdrijvendblussysteem heeft. Of is dat uitgeschakeld geweest omdat er mensen aan het werk waren (ik las eerder dat er werd gewerkt in de relaisruimte). 't Is natuurlijk niet een plek waar je zomaar een paar kuub water naar binnen pompt, gewone sprinklers zullen uit den boze zijn. Hopelijk een leermoment.
Als ze morgen ook maar enigzins wat treinen langs utrecht kunnen loodsen niets dan lof van mijn kant. Ik ga ervanuit om mijn ritjes Breda-Hilversum v.v. via schiphol te doen. Met Fyra heb ik dan minder dan een half uur vertraging ten opzichte van mijn gewone route.
duidelijk, ik heb 3 andere bronnen gechecked en daar vond ik niks op.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ik maar.
[..]
Blijkbaar is het weer opgelaaid en is het "alle ballen op Prorail" nu
brandmelding #prorail was een ongelukkig regel om van GRIP2 af te schalen naar GRIP0 #ns #utrechtcentraalquote:Op vrijdag 19 november 2010 23:50 schreef bork het volgende:
[..]
duidelijk, ik heb 3 andere bronnen gechecked en daar vond ik niks op.
Beetje bizar maar hulde voor de deelnemers op dit forumpje, ik heb net het e.a met mevr. Bork doorgenomen en heel veel m.b.t. de gevolgen/situatie m.b.t. de komende week werd hier al verschrikkelijk snel duidelijk geanalyseerd en gecommuniceerd.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:43 schreef Fixers het volgende:
Onvoorstelbaar dat die ruimte geen automatisch centraal CO2 of ander zuurstofverdrijvendblussysteem heeft.
Dat was er wel, en daarmee is ook de eerste bluspoing ondernomen. Alleen bleek dat dat niet werkte en toen is er overgeschakeld op water. Daarbij is dus ook behoorlijk wat schade opgetreden. Overigens is dit allemaal ook al eerder gepost, en ook hier. Als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden.quote:
Dim jij zelf is even lekker vriend! Ik heb er nu wel genoeg van dat jij de posters in dit topic even gaat vertellen of ze hier wel of niet mogen posten!quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Dat was er wel, en daarmee is ook de eerste bluspoing ondernomen. Alleen bleek dat dat niet werkte en toen is er overgeschakeld op water. Daarbij is dus ook behoorlijk wat schade opgetreden. Overigens is dit allemaal ook al eerder gepost, en ook hier. Als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:59 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dim jij zelf is even lekker vriend! Ik heb er nu wel genoeg van dat jij de posters in dit topic even gaat vertellen of ze hier wel of niet mogen posten!
Net ook die opmerking tegen iemand anders in dit topic `mensen van jouw slag`. Belachelijk!
Ik bepaal dus zelf wel of ik hier post of niet Dr. Flash. En het interesseert me weinig of je al vanaf je geboorte in deze topicreeks komt, of niet.
Ja, lach maar. Blijkbaar heb je er weinig tegenin te brengen. En nee, daar zit ik ook totaal niet op te wachten.quote:
quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:59 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dim jij zelf is even lekker vriend! Ik heb er nu wel genoeg van dat jij de posters in dit topic even gaat vertellen of ze hier wel of niet mogen posten!
Net ook die opmerking tegen iemand anders in dit topic `mensen van jouw slag`. Belachelijk!
Ik bepaal dus zelf wel of ik hier post of niet Dr. Flash. En het interesseert me weinig of je al vanaf je geboorte in deze topicreeks komt, of niet.
Ik heb het allemaal proberen te lezen. I stand corrected....quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Dat was er wel, en daarmee is ook de eerste bluspoing ondernomen. Alleen bleek dat dat niet werkte en toen is er overgeschakeld op water. Daarbij is dus ook behoorlijk wat schade opgetreden. Overigens is dit allemaal ook al eerder gepost, en ook hier. Als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden.
Wat mij betreft hoeft er verder geen woord over vuil gemaakt te worden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:01 schreef bork het volgende:
Niet doen alsjeblieft allemaal, dit heb ik al een keer eerder gezien, nergens voor nodig, dit is een leuk subforum en we laten iedereen in haar of zijn eigen waa![]()
rde.
Precies, het is ook maar net op welk moment je ontdekt dat de boel in de fik staat. Ik kan me best voorstellen dat een complete relaiskast weggesmeuld is voordat er een brandmelder afgaat oid. Wat leren we daar dan van? Blijkbaar is het nodig om brandmelders in elke relaiskast te plaatsen, in (in elk geval) een poging om een brand op die plek eerder op te merken. Daarmee is nog niet gezegd dat je hem ook eerder geblust hebt natuurlijk. En het is inderdaad maar helemaal de vraag op welke termijn het treinverkeer van, naar en via Utrecht Centraal hervat zal kunnen worden. Zoals zo veel anderen ben ik daar heel benieuwd naar. En als dat betekent dat ik de hele volgende week niet naar mijn werk kan, dan zij dat maar zo. Ik ga me niet druk maken om dingen waar ik toch geen invloed op hebquote:Op zaterdag 20 november 2010 00:01 schreef Fixers het volgende:
Ik heb het allemaal proberen te lezen. I stand corrected....Als het niet voldoet om een ruimte vol te pompen met een vuurverstikkend of zuurstverdrijvend gas dan is het ook niet een klein brandje waar je mee te doen hebt.
![]()
We zullen de komende dagen wel zien hoe het zich ontwikkeld. Als die hele relaisruimte inderdaad tot één grote klomp is versmolten dan vind het knap als er binnen een week wat rijdt.
Relais is veel betrouwbaarder dan computers.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dan mogen ze gelijk computers er neer plempen ipv relaises. Dan kunnen ze er gelijk een backup van maken
Jij hebt ervaring natuurlijkquote:Op zaterdag 20 november 2010 00:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dan mogen ze gelijk computers er neer plempen ipv relaises. Dan kunnen ze er gelijk een backup van maken
Met de huidige manier van beveiligen en het bedienen van wissels en dergelijke ontkom je niet aan relais.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dan mogen ze gelijk computers er neer plempen ipv relaises. Dan kunnen ze er gelijk een backup van maken
Als je niet normaal kan reageren flikker dan lekker een tering eind op, en loop dit topic niet te vergallen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:59 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dim jij zelf is even lekker vriend! Ik heb er nu wel genoeg van dat jij de posters in dit topic even gaat vertellen of ze hier wel of niet mogen posten!
Net ook die opmerking tegen iemand anders in dit topic `mensen van jouw slag`. Belachelijk!
Ik bepaal dus zelf wel of ik hier post of niet Dr. Flash. En het interesseert me weinig of je al vanaf je geboorte in deze topicreeks komt, of niet.
Das heel logisch natuurlijk...quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij hebt ervaring natuurlijkHoe is dat uiteindelijk opgelost eigenlijk?
Ah oke dat wist ik niet, ik basseer me ook alleen op wat ik gezien heb. Ze vertelden me dat relais super betrouwbaar is, en er waren ook computers nu waarmee dat ook kan worden geregeld. Misschien is het dan ook wat handiger om backups te maken etc...quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met de huidige manier van beveiligen en het bedienen van wissels en dergelijke ontkom je niet aan relais.
Pas als je het hele systeem van de grond toe opnieuw op kunt bouwen kun je voor andere opties kiezen.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef CherryLips het volgende:
'Zelfs op het internet ontstond er een grimmige sfeer. '
Ik heb wel een back-up adresje voor noodgevallen. Heb ik met die sneeuwtoestanden ook gebruik van gemaakt en eigenlijk iedere dag redelijk op tijd op werk en 'thuis' aangekomen. Maar dat adresje is in Houten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
En als dat betekent dat ik de hele volgende week niet naar mijn werk kan, dan zij dat maar zo. Ik ga me niet druk maken om dingen waar ik toch geen invloed op heb
Die sneeuwtoestanden heb ik eigenlijk nauwelijks last van gehadquote:Op zaterdag 20 november 2010 00:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb wel een back-up adresje voor noodgevallen. Heb ik met die sneeuwtoestanden ook gebruik van gemaakt en eigenlijk iedere dag redelijk op tijd op werk en 'thuis' aangekomen. Maar dat adresje is in Houten.
maar je kan wel de schakelkasten dubbel uitvoeren..quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef greavy het volgende:
En al hadden ze de computers goed gebackupt, dan had Utrecht alsnog plat gelegen omdat de wissels onbedienbaar bleven.
Heb je alleen moeite met het kilometerknallenquote:Op zaterdag 20 november 2010 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die sneeuwtoestanden heb ik eigenlijk nauwelijks last van gehadWeet je wat echt een gouden tip is? Je moet na een paar dagen sneeuw gewoon gloeiend gruwelijk op je muil gaan en een ruggewervel verbrijzelen, dan heb je de rest van de winter geen last meer van het weer
![]()
Ook nog even voor jou dan. Ik laat me niet de wetten door jou voorschrijven. En zeker niet als ik gewoon normaal reageer in dit topic, wat ik heb gedaan. Klaar dus.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je niet normaal kan reageren flikker dan lekker een tering eind op, en loop dit topic niet te vergallen?
Ga maar in KLB lopen zeuren dat het een bende is, maar hier niet als het niet normaal kan.
En posts die niks toevoegen of waar jij niet eens iets vanaf weet kan je beter voor jezelf houden...
Ja het eerste kwartaal dit jaar is redelijk in de soep gegaan jaquote:Op zaterdag 20 november 2010 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je alleen moeite met het kilometerknallen
Nou ziehier. Het viel allemaal wel mee. Morgen maar eens zien.quote:114 Teletekst za 20 nov
***************************************
Veldbedden in Jaarbeurs niet nodig
***************************************
` Het Rode Kruis heeft de veldbedden in
de hal van de Utrechtse Jaarbeurs weer
weggehaald.Op verzoek van de gemeente
waren die neergezet om gestrande
treinreizigers op te vangen,maar de
meeste mensen op Utrecht CS hebben op
een andere manier hun bestemming kunnen
bereiken.
Via Twitter deden gestrande reizigers
oproepen aan mensen met auto's om hen
op te halen en bij de taxistandplaats
stond het zwart van de mensen.
Later verplaatste de drukte zich naar
de wegen rond het station.Er stonden
lange files van mensen die naar het
station wilden om mensen op te halen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Mee eens, Greavy die reactie van jou was imho niet echt van toegevoegde waarde, het probleem was al duidelijk en getackeled.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:16 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ook nog even voor jou dan. Ik laat me niet de wetten door jou voorschrijven. En zeker niet als ik gewoon normaal reageer in dit topic, wat ik heb gedaan. Klaar dus.
Zeker. Het is alleen zo dat je nu nog met een systeem uit de jaren 60 zit dat op veel punten meegegroeid is met de tijd, maar op andere punten dat niet kan.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ah oke dat wist ik niet, ik basseer me ook alleen op wat ik gezien heb. Ze vertelden me dat relais super betrouwbaar is, en er waren ook computers nu waarmee dat ook kan worden geregeld. Misschien is het dan ook wat handiger om backups te maken etc...
Lijkt me niet. Zoals met alle beveiligingssystemen moet zowel het spoor als het rollend materieel daarvoor geschikt gemaakt worden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:42 schreef lezut het volgende:
Relais betrouwbaar? Waarom gaan ze dan in de hens![]()
Maar zou dit serieus een kans zijn om snel een slag met ERTMS te maken?
Lijkt me wel, van de oude situatie zijn tekeningen beschikbaar van de infrastructuur. Wil je nieuwe systemen plaatsen, dan moet je eerst alles opnieuw tekenen. Dat lukt niet binnen een maand, zeker niet op een complex punt als Utrecht.quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:46 schreef lezut het volgende:
Maar het lijkt me ook vrij onlogisch om weer oude meuk terug te gaan plaatsen. Maar daar zal op dit moment wel iemand heel hard over aan het nadenken zijn
Zou ik die foto's van Rode Kruisers mogen gebruiken?quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:03 schreef Bitlord het volgende:
Een fotoverslag van vrijdagavond. Zelf moest ik om half zes van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Op Amsterdam werd mij door Service & Veiligheid aangeraden via Rotterdam om te reizen. Dit leek mij gezien de informatie op ns.nl niet verstandig en heb de stoptrein naar Breukelen/Rotterdam Centraal gepakt. Deze werd in Breukelen opgeheven, keerde op de vrije baan bij Portengen en ging weer terug naar Amsterdam. Na een kwartier kwam er vanuit Amsterdam een VIRM-IV als stoptrein naar Utrecht Zuilen. Deze zat uiteraard overvol maar iedereen kon mee. In Utrecht Zuilen uitgestapt en nog mensen die de omgeving niet kenden verwezen naar de stadsbussen richting Utrecht Centraal. Uiteindelijk had ik een reistijd van anderhalf uur, niet slecht al zeg ik het zelf.
Reizigers vragen reisinformatie aan de machinist van de ICE Internationaal, aangezien deze volgens de CTA op Utrecht stopte. Uiteindelijk is deze trein, als deze al reed, via Amersfoort gereden.
[ afbeelding ]
Breukelen. Er worden shots gedraaid voor nieuwsitems.
[ afbeelding ]
Grote drukte op Breukelen station.
[ afbeelding ]
Ook druk op Utrecht Centraal, rond een uur of halfnegen. De stationsomroep werkte niet. Tientallen infomedewerkers/politie/stadswachten op en rond station. Gratis koffie/thee.
[ afbeelding ]
Een angstaanjagend beeld voor een treinreiziger.
[ afbeelding ]
Net zoals deze.
[ afbeelding ]
En dan ga je maar wachten, terwijl je vakantie naar Duitsland in het water valt.
[ afbeelding ]
Perrons waren deels afgesloten.
[ afbeelding ]
Busverkeer komt op gang. Er werd de meest aparte meuk ingezet, zoals deze oude Utrechtse stadsbus als snelbus naar Amsterdam Centraal.
[ afbeelding ]
Honderden reizigers voor de streekbussen richting Driebergen/Zeist & Bilthoven. Mensen stonden op de rijbaan en werden door VICcers van GVU & Connexxion in toom gehouden.
[ afbeelding ]
De oorzaak van de storing, de uit dienst zijnde CVL. De noordertunnel was afgesloten.
[ afbeelding ]
Uitgerukte hulpverleningsvoertuigen.
[ afbeelding ]
Toegang tot de CVL (Mineurslaan)
[ afbeelding ]
Voor het betere graafwerk wordt in allerijl een machine van Strukton aangevoerd.
[ afbeelding ]
Opvang in de Jaarbeurs.
[ afbeelding ]
Een gestrande reiziger wordt geïnterviewd. Het gesprek is te zien in het NOS Journaal.
[ afbeelding ]
Vrijwilligers van het Rode Kruis laden veldbedden uit.
[ afbeelding ]
Veldbedden worden ingericht om uiteindelijk niet te worden gebruikt.
[ afbeelding ]
Tot slot nog een oude touringcar van Sabeh Reizen. 12 jaar oud, gemaakt door bedrijf dat niet meer bestaat. Gratis koffie op de voorgrond. Net rechts half buiten beeld een medewerker Service&Veiligheid die met een megafoon de bestemmingen van de diverse bussen omroept.
[ afbeelding ]
Je redenatie kan ik niet volgen. Dit lijkt me bij uitstek een voorbeeld van een uitzonderlijke situatie. Utrecht is het hart van het treinnetwerk in Nederland, en ligt er ws. meer dan 24 uur uit? De NS en/of ProRail falen hier, en het kost de reiziger een boel extra tijd om om te reizen. Ik heb een abonnement, dus koop sowieso geen kaart. Maar als ik dat niet zou hebben zou ik me niet geroepen voelen om een kaartje te kopen. Als ik 2x zo lang onderweg ben als normaal, door dit soort gezeik? Wordt dat gecompenseerd? Komt de reiziger er vanaf met 'excuses voor het ongemak?', zo ongeveer de meest gebruikte zin in het vocabulaire van de NS? Ik (en vele anderen) ben morgen een halve dag kwijt om thuis te komen. M'n zaterdag is mooi onvrijwillig in de war gegooid en eigenlijk knap verkloot.quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beste GEI,
Het is heus geen basisschool-antwoord, hoewel het misschien wat eenzijdig overkwam, dat kan. Maar MOCHT het zo zijn dat je ook morgen nog met korting zou kunnen reizen, dan zou dat een maatregel zijn die NS bij hoge uitzondering van stal haalt. Dan zou dat een beslissing zijn die, ALS hij genomen wordt, en dan nog ALS hij ten gunste van jou genomen wordt, op zijn vroegst in de loop van komende nacht genomen wordt. En dan nog zou het een gunst van NS zijn.
Behoudens ZEER uitzonderlijke omstandigheden, waarvan het nog maar helemaal de vraag is of daar in dit geval sprake van is, gaan we dus gewoon uit van de normale situatie. En in de normale situatie is er gewoon geen sprake van dat je morgen ook nog met korting zou kunnen reizen.
Het zou best KUNNEN dat NS dat morgen alsnog afkondigt, maar indien zulks het geval is, is datin elk geval niet nu bekend. Niet bij NS, niet bij wie dan ook, en derhalve zeker niet bij ons. Of bij mij.
Ik kan je dus, met de informatie die mij en jou en ons en iedereen op dit moment ter beschikking staat, niet beter informeren dan ik in mijn vorige post gedaan heb. Dat dat niet is wat je wilde horen en dat dat dan een kleuterschoolreactie of whatever genoemd moet worden, dat moet dan maar zo zijnIk geef je de meest nauwkeurige informatie die ik heb, en kleur die inderdaad een beetje subjectief in
Nou, klaag me dan daarvoor maar aan, het zal zo zijn
quote:Actuele verstoringen (trein)
Op dit moment zijn er geen grote verstoringen.
Waarom? Volgens mij zijn de meeste verbindingen via Utrecht uit de planner gehaald... Dan dien je het reisadvies ( omreizen) te volgen en heb je geen vertraging..quote:Op zaterdag 20 november 2010 06:44 schreef Fixers het volgende:
Ik doe lekker dezelfde route als gister: via Rotterdam met Fyra. Dan beperkt mijn zich in principe tot minder dan een half uur.
Zou de NS voor dit weekeinde de overmachtsclausule van de GTbV-regeling aanhalen?
O, maar de backup van de computers is prima. Er is zelfs een exacte replica van de hardware binnen no time binnen te rijden. Het moeilijke komt daarna pas, met antieke protocollen over vaste lijnen enzo, daar zit de moeilijkheid, die leg je niet om. Je kan niet zomaar uitwijken, zelf beeld op schermen van een andere post gaat met moeite, dat is pas 2 weken geleden met succes gedaan...quote:Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef greavy het volgende:
En al hadden ze de computers goed gebackupt, dan had Utrecht alsnog plat gelegen omdat de wissels onbedienbaar bleven.
Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 08:29 schreef Fixers het volgende:
Fyra heeft technische problemen met de loc.... dat ding heeft 3 keer een halve meter gereden en nu "Is de machinst bezig het technische probleem op te lossen." Hoe lang duurt ctrl-alt-del in zo'n ding?
Mee eens thx Bitlord, wel het leukste info van "ons". Maar ehm is het geen oude BBA-bus?quote:Op zaterdag 20 november 2010 02:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Mooi fotoverslag. Erg herkenbaar al die foto's van de plek des onheils want exact daar liep ik ook rond dat tijdstip.
(na zo'n 2 uur vertraging om vanuit EHV in UTR te komen)
Die buschauffeurs reden wel extreem lomp en associaal door die chaos heen zeg. Overal langs rijden via andere rijbanen en vluchtstroken en dan op het laatste moment er tussen proppen en als dat niet lukte gewoon elkaar voor laten, want er waren zo veel bussen.
Uiteindelijk heeft dat gedrag van de buschauffeur mij nog 30 minuten tijdswinst opgeleverd denk ik.
Mijn dagje Amsterdam valt in het waterquote:Utrecht en omgeving per trein niet bereikbaar: NS zet noodbussen in
Geachte mevrouw Guppy,
In Utrecht en omgeving rijden zaterdag 20 november geen treinen en worden noodbussen ingezet. De NS-dienstregeling is aangepast. Oorzaak is een brand vrijdagmiddag in de verkeersleidingspost bij Utrecht Centraal. De brand heeft grote gevolgen voor veel treinreizigers. ProRail en NS vinden dit buitengewoon vervelend en werken met man en macht om reizigers zo goed mogelijk op hun bestemming te krijgen.
Het is nog niet duidelijk hoe de situatie zondag zal zijn.
Kijk voor meer gedetailleerde, actuele informatie kort voor vertrek op ns.nl.
Excuses voor het eventuele ongemak.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Bus 130 is zóveel leuker dan met de trein. Echt waar.quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mijn dagje Amsterdam valt in het waterzonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
En steeds weer diezelfde foto.quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:28 schreef Cortax het volgende:
http://twitpic.com/388ofg/full
Als je zo door die drie raampjes kijkt is het nog best een fikse brand geweest.
Neh, het moet wel leuk blijvenquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:05 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Bus 130 is zóveel leuker dan met de trein. Echt waar.
Waarom? je kunt toch om Utrecht heen? of woon je in Utrechtquote:Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mijn dagje Amsterdam valt in het waterzonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
Oh noes, dan hebben we jou gisteren nog zien staan, of beter gezegd, de trein waar je in gestrand was... Langs de A12 zagen we overal treinen staan met mensen er nog in... Dat vonden we zo sneu!quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Zoo ik was dus gister slachtoffer. Moest gister naar mn vriendin van den haag naar winterswijk. Opzicht al een lange rit. Maarja hier mn reisverslag:
15.23 den haag
16.01 utrecht
16.07 utrecht
16.44 arnhem
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.
16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.
19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.
Eindeconclusie: 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
In een Velaro 20-25 minuten dusquote:Op zaterdag 20 november 2010 08:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.
Poefff.... Was er wel licht en verwarming in de trein trouwens? Wat raar dat je bijna 2 uur op De Klomp gestaan hebt dan. Hadden ze nog wel een Kiosker voor kunnen optrommelen zou je denken...quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.
16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.
19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.
Eindeconclusie: 23.45 aangekomen. 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
Utrecht is volgens mij iig weer vrijgegeven voor goederenvervoer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een Velaro 20-25 minuten dus![]()
Tof fotoverslag trouwens Bitlord!
Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:56 schreef pindaplukker het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die belletjes in die sprinters betekenen? (oude sprinters)
En dan bedoel ik niet van die piepjes dat de deuren dichtgaan, maar tijdens het rijden.
Oke!, thx voor de uitleg man !quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.
*edit*
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie
Bij elke snelheidsverandering klinkt een gongslag (ting).
Rijdt een trein sneller dan de ATB-snelheid dan klinkt er een lange bel (trrriiing) zolang de machinist niet remt.
Is de trein afgeremd naar een bepaalde marge boven de toegestane snelheid, dan klinkt de bel drie keer kort (tring tring tring). De machinist mag nu (wat de ATB betreft) de rem lossen.
Voor mij zouden ze het ook niet doen hoorquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
De MLL reed de hele dag toch al volgens de AV? Hoewel Beesd wel rood was.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een Velaro 20-25 minuten dus![]()
Tof fotoverslag trouwens Bitlord!
Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Het is de gemakkelijkste weg. Maar bedenk dat het niet persoonlijk is, ze hebben wel even wat anders aan hun hoofd, extra treinen erbij zou alleen maar meer vertraging betekenen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Zonder Utrecht is het hele systeem naar de klote. Materiaal dat niet beschikbaar is, net als personeel. En het is essentieel om nu vooral te zorgen dat er op de andere trajecten nu geen problemen ontstaan, deze moeten alles wat niet persé langs Utrecht hoeft opvangen en het is daar dus al druk genoeg. Daarnaast is er op Schiedam-Rijswijk uberhaupt al een gigantisch capaciteitsprobleem.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Ze hadden kunnen besluiten om ze via Nijmegen, Arnhem, Deventer, Amersfoort en Hilversum om te laten rijden. Via de Duivendrechtboog was de trein dan precies bij de ArenA uitgekomen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Was het maar zo'n feest, het is een verplichte combiregeling he, dus de 1200 mensen die daar kaarten voor hadden kunnen nu dus gewoon niet de wedstrijd bezoeken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.
Leg je dat ook even uit aan de mensen die in de Jaarbeurs hebben geslapenquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef Helly het volgende:
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht..
Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS.
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.quote:Vanochtend heeft de club vernomen van de NS dat het onmogelijk is om vanavond de treincombi te laten rijden naar de Amsterdam Arena. Door een brand in de verkeersleidingspost zijn er al sinds gisteravond grote landelijke problemen met het treinverkeer, in het bijzonder rondom Utrecht. De PSV-leiding heeft er samen met de Supportersvereniging PSV, politie en gemeente Eindhoven alles aan gedaan om partijen te bewegen om tot een oplossing te komen en vervoer mogelijk te maken. Alle alternatieven van vervoer zijn besproken - vervoer per bus, alternatieve routes per spoor - maar bleken onmogelijk. Ook een alternatieve speeldatum bleek geen optie. Voor de 1200 PSV-supporters betekent het dat zij door deze onvoorziene omstandigheden niet in het stadion kunnen zijn. PSV en de supportersverenigingen zijn hierover zeer teleurgesteld.
Arriva en CXX betalen meerquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?
En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:51 schreef Helly het volgende:
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
[..]
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.
Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.
Nouja, helaas.
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.quote:
Ik weet het niet. De apparatuur moet eerst getest worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden, en het ligt er maar helemaal aan van welke lijnen de bediening het minst aangetast is, wat het makkelijkst weer in dienst genomen kan worden. Lijkt me niet dat Prorail het zelf voor het kiezen heeft.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef lyolyrc het volgende:
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Via Rotterdam bedoelde ik, daar rijden nu toch ook treinen. Dus al die andere duizenden mensen kunnen wel via omwegen en met vertragingen nog naar hun bestemming, das al heel wat beter dan helemaal nietquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:11 schreef Ascendancy het volgende:
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
SignalSoft verkoopt het geweldige Post T Arnhem. En verder zwerven er nog een paar EBP-spellen van dezelfde maker rond op het interwep.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:13 schreef -er1k het volgende:
Lo!
Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...
Alvast bedankt.
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.
Of denk ik nu te simpel.
Ja, maar in dit geval is iets beter dan niets, lijkt me.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.
Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |