abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 12:43:23 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_88938407
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef Helly het volgende:
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht..

Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS ;(.
Leg je dat ook even uit aan de mensen die in de Jaarbeurs hebben geslapen ;) Het is veel ingewikkelder dat het lijkt.

Natuurlijk is het zuur voor de mensen die een kaartje hebben gekocht. Maar je zou ook kunnen zeggen dat PSV dan maar supportersbussen moeten regelen. Toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88938721
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
quote:
Vanochtend heeft de club vernomen van de NS dat het onmogelijk is om vanavond de treincombi te laten rijden naar de Amsterdam Arena. Door een brand in de verkeersleidingspost zijn er al sinds gisteravond grote landelijke problemen met het treinverkeer, in het bijzonder rondom Utrecht. De PSV-leiding heeft er samen met de Supportersvereniging PSV, politie en gemeente Eindhoven alles aan gedaan om partijen te bewegen om tot een oplossing te komen en vervoer mogelijk te maken. Alle alternatieven van vervoer zijn besproken - vervoer per bus, alternatieve routes per spoor - maar bleken onmogelijk. Ook een alternatieve speeldatum bleek geen optie. Voor de 1200 PSV-supporters betekent het dat zij door deze onvoorziene omstandigheden niet in het stadion kunnen zijn. PSV en de supportersverenigingen zijn hierover zeer teleurgesteld.
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.

Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.

Nouja, helaas.
pi_88938746
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?

En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88938864
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?

En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Arriva en CXX betalen meer }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88938936
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:51 schreef Helly het volgende:
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
[..]

Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.

Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.

Nouja, helaas.
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn :)
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
Tap tap tap
pi_88939192
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Arriva en CXX betalen meer }>
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88939290
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
pi_88939295
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:03 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
Ik weet het niet. De apparatuur moet eerst getest worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden, en het ligt er maar helemaal aan van welke lijnen de bediening het minst aangetast is, wat het makkelijkst weer in dienst genomen kan worden. Lijkt me niet dat Prorail het zelf voor het kiezen heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:07:24 #134
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88939354
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef lyolyrc het volgende:
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88939481
Is iemand dit al opgevallen?
pi_88939497
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
pi_88939530
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88939532
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]



Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn :)
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
Via Rotterdam bedoelde ik, daar rijden nu toch ook treinen. Dus al die andere duizenden mensen kunnen wel via omwegen en met vertragingen nog naar hun bestemming, das al heel wat beter dan helemaal niet :).
pi_88939571
De jongens die met die nieuwe overkappingen op spoor 11-12 bezig zijn kunnen nu wel lekker rustig doorwerken ljkt me. Of ligt dat nu ook stil?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88939580
Lo!

Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...

Alvast bedankt.
pi_88939603
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
:X Zouden ze die werkzaamheden nu niet afgeblazen hebben?
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:15:29 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88939643
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:11 schreef Ascendancy het volgende:
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88939662
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.

Of denk ik nu te simpel.
pi_88939681
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]


Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:17:09 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88939697
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:13 schreef -er1k het volgende:
Lo!

Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...

Alvast bedankt.
SignalSoft verkoopt het geweldige Post T Arnhem. En verder zwerven er nog een paar EBP-spellen van dezelfde maker rond op het interwep.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88939711
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]



Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.

Of denk ik nu te simpel.
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88939787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]


Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
Ja, maar in dit geval is iets beter dan niets, lijkt me.
pi_88939996
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Hoe bedoel je dat?
Als je de trein op Leerdam bent tegengekomen, weet je zeker dat er geen trein meer op Leerdam-Geldermalsen komt, totdat je zelf weer terug bent in Leerdam. Zolang je dan maar zorgt dat de trein uit Leerdam nooit mag vertrekken voordat de tegentrein is aangekomen(zoals nu ook het geval is) Dan gaat het simpelweg niet fout. Daarnaast is het baanvak tot Beesd via Rotterdam geregeld, waardoor je anders daar voor een rood sein komt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88940099
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]


Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.

Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
pi_88941312
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:30 schreef lyolyrc het volgende:

[..]


Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.

Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.

Maar ik heb het al gevonden, de MLL en de valleilijn worden gewoon vanuit Utrecht aangestuurd. Rest mij de vraag waarom dit voor de rest niet mogelijk is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')