Leg je dat ook even uit aan de mensen die in de Jaarbeurs hebben geslapenquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef Helly het volgende:
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht..
Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS.
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.quote:Vanochtend heeft de club vernomen van de NS dat het onmogelijk is om vanavond de treincombi te laten rijden naar de Amsterdam Arena. Door een brand in de verkeersleidingspost zijn er al sinds gisteravond grote landelijke problemen met het treinverkeer, in het bijzonder rondom Utrecht. De PSV-leiding heeft er samen met de Supportersvereniging PSV, politie en gemeente Eindhoven alles aan gedaan om partijen te bewegen om tot een oplossing te komen en vervoer mogelijk te maken. Alle alternatieven van vervoer zijn besproken - vervoer per bus, alternatieve routes per spoor - maar bleken onmogelijk. Ook een alternatieve speeldatum bleek geen optie. Voor de 1200 PSV-supporters betekent het dat zij door deze onvoorziene omstandigheden niet in het stadion kunnen zijn. PSV en de supportersverenigingen zijn hierover zeer teleurgesteld.
Arriva en CXX betalen meerquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?
En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:51 schreef Helly het volgende:
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
[..]
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.
Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.
Nouja, helaas.
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.quote:
Ik weet het niet. De apparatuur moet eerst getest worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden, en het ligt er maar helemaal aan van welke lijnen de bediening het minst aangetast is, wat het makkelijkst weer in dienst genomen kan worden. Lijkt me niet dat Prorail het zelf voor het kiezen heeft.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef lyolyrc het volgende:
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Via Rotterdam bedoelde ik, daar rijden nu toch ook treinen. Dus al die andere duizenden mensen kunnen wel via omwegen en met vertragingen nog naar hun bestemming, das al heel wat beter dan helemaal nietquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:11 schreef Ascendancy het volgende:
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
SignalSoft verkoopt het geweldige Post T Arnhem. En verder zwerven er nog een paar EBP-spellen van dezelfde maker rond op het interwep.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:13 schreef -er1k het volgende:
Lo!
Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...
Alvast bedankt.
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.
Of denk ik nu te simpel.
Ja, maar in dit geval is iets beter dan niets, lijkt me.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.
Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |