abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88935024
http://twitpic.com/388ofg/full

Als je zo door die drie raampjes kijkt is het nog best een fikse brand geweest.

[ Bericht 56% gewijzigd door Cortax op 20-11-2010 10:48:47 ]
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 10:30:17 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_88935051
quote:
Utrecht en omgeving per trein niet bereikbaar: NS zet noodbussen in

Geachte mevrouw Guppy,

In Utrecht en omgeving rijden zaterdag 20 november geen treinen en worden noodbussen ingezet. De NS-dienstregeling is aangepast. Oorzaak is een brand vrijdagmiddag in de verkeersleidingspost bij Utrecht Centraal. De brand heeft grote gevolgen voor veel treinreizigers. ProRail en NS vinden dit buitengewoon vervelend en werken met man en macht om reizigers zo goed mogelijk op hun bestemming te krijgen.

Het is nog niet duidelijk hoe de situatie zondag zal zijn.

Kijk voor meer gedetailleerde, actuele informatie kort voor vertrek op ns.nl.

Excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Mijn dagje Amsterdam valt in het water }:| zonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88935807
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mijn dagje Amsterdam valt in het water }:| zonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
Bus 130 is zóveel leuker dan met de trein. Echt waar.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:11:40 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88935941
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 10:28 schreef Cortax het volgende:
http://twitpic.com/388ofg/full

Als je zo door die drie raampjes kijkt is het nog best een fikse brand geweest.
En steeds weer diezelfde foto. _O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 11:14:36 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_88936001
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:05 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Bus 130 is zóveel leuker dan met de trein. Echt waar.
Neh, het moet wel leuk blijven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88936065
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mijn dagje Amsterdam valt in het water }:| zonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
Waarom? je kunt toch om Utrecht heen? of woon je in Utrecht :P ?
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:18:36 #107
314390 Jackson5
Annie are you ok?
pi_88936097
Zoo ik was dus gister slachtoffer. Moest gister naar mn vriendin van den haag naar winterswijk. Opzicht al een lange rit. Maarja hier mn reisverslag:

15.23 den haag
16.01 utrecht

16.07 utrecht
16.44 arnhem

Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.

16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.

19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.

Eindeconclusie: 23.45 aangekomen. 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 11:19:49 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_88936124
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Zoo ik was dus gister slachtoffer. Moest gister naar mn vriendin van den haag naar winterswijk. Opzicht al een lange rit. Maarja hier mn reisverslag:

15.23 den haag
16.01 utrecht

16.07 utrecht
16.44 arnhem

Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.

16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.

19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.

Eindeconclusie: 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
Oh noes, dan hebben we jou gisteren nog zien staan, of beter gezegd, de trein waar je in gestrand was... Langs de A12 zagen we overal treinen staan met mensen er nog in... Dat vonden we zo sneu!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88936833
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 08:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.
In een Velaro 20-25 minuten dus :s)

Tof fotoverslag trouwens Bitlord! ^O^

Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88936910
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.

16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.

19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.

Eindeconclusie: 23.45 aangekomen. 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
Poefff.... Was er wel licht en verwarming in de trein trouwens? Wat raar dat je bijna 2 uur op De Klomp gestaan hebt dan. Hadden ze nog wel een Kiosker voor kunnen optrommelen zou je denken...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:55:54 #111
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88936980
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



In een Velaro 20-25 minuten dus :s)

Tof fotoverslag trouwens Bitlord! ^O^

Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Utrecht is volgens mij iig weer vrijgegeven voor goederenvervoer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88937012
Kan iemand mij vertellen wat die belletjes in die sprinters betekenen? (oude sprinters)
En dan bedoel ik niet van die piepjes dat de deuren dichtgaan, maar tijdens het rijden.
I are Baboon
pi_88937091
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:56 schreef pindaplukker het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die belletjes in die sprinters betekenen? (oude sprinters)
En dan bedoel ik niet van die piepjes dat de deuren dichtgaan, maar tijdens het rijden.
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.

*edit*

http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie

Bij elke snelheidsverandering klinkt een gongslag (ting).
Rijdt een trein sneller dan de ATB-snelheid dan klinkt er een lange bel (trrriiing) zolang de machinist niet remt.
Is de trein afgeremd naar een bepaalde marge boven de toegestane snelheid, dan klinkt de bel drie keer kort (tring tring tring). De machinist mag nu (wat de ATB betreft) de rem lossen.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 12:03:32 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_88937180
Op het nieuws (NOS Headlines) zeggen ze dat het morgen allemaal weer normaal is. Ik moet het nog zien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88937207
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]



Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.

*edit*

http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie

Bij elke snelheidsverandering klinkt een gongslag (ting).
Rijdt een trein sneller dan de ATB-snelheid dan klinkt er een lange bel (trrriiing) zolang de machinist niet remt.
Is de trein afgeremd naar een bepaalde marge boven de toegestane snelheid, dan klinkt de bel drie keer kort (tring tring tring). De machinist mag nu (wat de ATB betreft) de rem lossen.
Oke!, thx voor de uitleg man ! ^O^
I are Baboon
pi_88937904
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
pi_88937985
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Voor mij zouden ze het ook niet doen hoor ;)
Tap tap tap
pi_88938012
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



In een Velaro 20-25 minuten dus :s)

Tof fotoverslag trouwens Bitlord! ^O^

Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
De MLL reed de hele dag toch al volgens de AV? Hoewel Beesd wel rood was.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 12:31:51 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_88938022
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Het is de gemakkelijkste weg. Maar bedenk dat het niet persoonlijk is, ze hebben wel even wat anders aan hun hoofd, extra treinen erbij zou alleen maar meer vertraging betekenen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88938099
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Zonder Utrecht is het hele systeem naar de klote. Materiaal dat niet beschikbaar is, net als personeel. En het is essentieel om nu vooral te zorgen dat er op de andere trajecten nu geen problemen ontstaan, deze moeten alles wat niet persé langs Utrecht hoeft opvangen en het is daar dus al druk genoeg. Daarnaast is er op Schiedam-Rijswijk uberhaupt al een gigantisch capaciteitsprobleem.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88938108
Ik denk dat de prioriteiten bij ns en prorail wel ergens anders liggen dan 22 kereltjes die achter een balletje aanhollen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 12:34:48 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88938122
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Ze hadden kunnen besluiten om ze via Nijmegen, Arnhem, Deventer, Amersfoort en Hilversum om te laten rijden. Via de Duivendrechtboog was de trein dan precies bij de ArenA uitgekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:35:47 #123
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_88938150
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_88938155
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht..

Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS ;(.
pi_88938180
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.
Was het maar zo'n feest, het is een verplichte combiregeling he, dus de 1200 mensen die daar kaarten voor hadden kunnen nu dus gewoon niet de wedstrijd bezoeken.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 12:43:23 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_88938407
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef Helly het volgende:
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht..

Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS ;(.
Leg je dat ook even uit aan de mensen die in de Jaarbeurs hebben geslapen ;) Het is veel ingewikkelder dat het lijkt.

Natuurlijk is het zuur voor de mensen die een kaartje hebben gekocht. Maar je zou ook kunnen zeggen dat PSV dan maar supportersbussen moeten regelen. Toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88938721
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
quote:
Vanochtend heeft de club vernomen van de NS dat het onmogelijk is om vanavond de treincombi te laten rijden naar de Amsterdam Arena. Door een brand in de verkeersleidingspost zijn er al sinds gisteravond grote landelijke problemen met het treinverkeer, in het bijzonder rondom Utrecht. De PSV-leiding heeft er samen met de Supportersvereniging PSV, politie en gemeente Eindhoven alles aan gedaan om partijen te bewegen om tot een oplossing te komen en vervoer mogelijk te maken. Alle alternatieven van vervoer zijn besproken - vervoer per bus, alternatieve routes per spoor - maar bleken onmogelijk. Ook een alternatieve speeldatum bleek geen optie. Voor de 1200 PSV-supporters betekent het dat zij door deze onvoorziene omstandigheden niet in het stadion kunnen zijn. PSV en de supportersverenigingen zijn hierover zeer teleurgesteld.
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.

Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.

Nouja, helaas.
pi_88938746
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?

En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88938864
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?

En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Arriva en CXX betalen meer }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88938936
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:51 schreef Helly het volgende:
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
[..]

Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.

Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.

Nouja, helaas.
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn :)
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
Tap tap tap
pi_88939192
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Arriva en CXX betalen meer }>
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88939290
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
pi_88939295
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:03 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
Ik weet het niet. De apparatuur moet eerst getest worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden, en het ligt er maar helemaal aan van welke lijnen de bediening het minst aangetast is, wat het makkelijkst weer in dienst genomen kan worden. Lijkt me niet dat Prorail het zelf voor het kiezen heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:07:24 #134
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88939354
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef lyolyrc het volgende:
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88939481
Is iemand dit al opgevallen?
pi_88939497
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
pi_88939530
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88939532
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]



Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn :)
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
Via Rotterdam bedoelde ik, daar rijden nu toch ook treinen. Dus al die andere duizenden mensen kunnen wel via omwegen en met vertragingen nog naar hun bestemming, das al heel wat beter dan helemaal niet :).
pi_88939571
De jongens die met die nieuwe overkappingen op spoor 11-12 bezig zijn kunnen nu wel lekker rustig doorwerken ljkt me. Of ligt dat nu ook stil?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88939580
Lo!

Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...

Alvast bedankt.
pi_88939603
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
:X Zouden ze die werkzaamheden nu niet afgeblazen hebben?
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:15:29 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88939643
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:11 schreef Ascendancy het volgende:
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88939662
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.

Of denk ik nu te simpel.
pi_88939681
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]


Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:17:09 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88939697
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:13 schreef -er1k het volgende:
Lo!

Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...

Alvast bedankt.
SignalSoft verkoopt het geweldige Post T Arnhem. En verder zwerven er nog een paar EBP-spellen van dezelfde maker rond op het interwep.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88939711
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]



Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.

Of denk ik nu te simpel.
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88939787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]


Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
Ja, maar in dit geval is iets beter dan niets, lijkt me.
pi_88939996
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Hoe bedoel je dat?
Als je de trein op Leerdam bent tegengekomen, weet je zeker dat er geen trein meer op Leerdam-Geldermalsen komt, totdat je zelf weer terug bent in Leerdam. Zolang je dan maar zorgt dat de trein uit Leerdam nooit mag vertrekken voordat de tegentrein is aangekomen(zoals nu ook het geval is) Dan gaat het simpelweg niet fout. Daarnaast is het baanvak tot Beesd via Rotterdam geregeld, waardoor je anders daar voor een rood sein komt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88940099
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]


Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.

Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
pi_88941312
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:30 schreef lyolyrc het volgende:

[..]


Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.

Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.

Maar ik heb het al gevonden, de MLL en de valleilijn worden gewoon vanuit Utrecht aangestuurd. Rest mij de vraag waarom dit voor de rest niet mogelijk is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')