Mijn dagje Amsterdam valt in het waterquote:Utrecht en omgeving per trein niet bereikbaar: NS zet noodbussen in
Geachte mevrouw Guppy,
In Utrecht en omgeving rijden zaterdag 20 november geen treinen en worden noodbussen ingezet. De NS-dienstregeling is aangepast. Oorzaak is een brand vrijdagmiddag in de verkeersleidingspost bij Utrecht Centraal. De brand heeft grote gevolgen voor veel treinreizigers. ProRail en NS vinden dit buitengewoon vervelend en werken met man en macht om reizigers zo goed mogelijk op hun bestemming te krijgen.
Het is nog niet duidelijk hoe de situatie zondag zal zijn.
Kijk voor meer gedetailleerde, actuele informatie kort voor vertrek op ns.nl.
Excuses voor het eventuele ongemak.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Bus 130 is zóveel leuker dan met de trein. Echt waar.quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mijn dagje Amsterdam valt in het waterzonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
En steeds weer diezelfde foto.quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:28 schreef Cortax het volgende:
http://twitpic.com/388ofg/full
Als je zo door die drie raampjes kijkt is het nog best een fikse brand geweest.
Neh, het moet wel leuk blijvenquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:05 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Bus 130 is zóveel leuker dan met de trein. Echt waar.
Waarom? je kunt toch om Utrecht heen? of woon je in Utrechtquote:Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mijn dagje Amsterdam valt in het waterzonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
Oh noes, dan hebben we jou gisteren nog zien staan, of beter gezegd, de trein waar je in gestrand was... Langs de A12 zagen we overal treinen staan met mensen er nog in... Dat vonden we zo sneu!quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Zoo ik was dus gister slachtoffer. Moest gister naar mn vriendin van den haag naar winterswijk. Opzicht al een lange rit. Maarja hier mn reisverslag:
15.23 den haag
16.01 utrecht
16.07 utrecht
16.44 arnhem
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.
16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.
19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.
Eindeconclusie: 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
In een Velaro 20-25 minuten dusquote:Op zaterdag 20 november 2010 08:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.
Poefff.... Was er wel licht en verwarming in de trein trouwens? Wat raar dat je bijna 2 uur op De Klomp gestaan hebt dan. Hadden ze nog wel een Kiosker voor kunnen optrommelen zou je denken...quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.
16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.
19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.
Eindeconclusie: 23.45 aangekomen. 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
Utrecht is volgens mij iig weer vrijgegeven voor goederenvervoer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een Velaro 20-25 minuten dus![]()
Tof fotoverslag trouwens Bitlord!
Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:56 schreef pindaplukker het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die belletjes in die sprinters betekenen? (oude sprinters)
En dan bedoel ik niet van die piepjes dat de deuren dichtgaan, maar tijdens het rijden.
Oke!, thx voor de uitleg man !quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.
*edit*
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie
Bij elke snelheidsverandering klinkt een gongslag (ting).
Rijdt een trein sneller dan de ATB-snelheid dan klinkt er een lange bel (trrriiing) zolang de machinist niet remt.
Is de trein afgeremd naar een bepaalde marge boven de toegestane snelheid, dan klinkt de bel drie keer kort (tring tring tring). De machinist mag nu (wat de ATB betreft) de rem lossen.
Voor mij zouden ze het ook niet doen hoorquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
De MLL reed de hele dag toch al volgens de AV? Hoewel Beesd wel rood was.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een Velaro 20-25 minuten dus![]()
Tof fotoverslag trouwens Bitlord!
Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Het is de gemakkelijkste weg. Maar bedenk dat het niet persoonlijk is, ze hebben wel even wat anders aan hun hoofd, extra treinen erbij zou alleen maar meer vertraging betekenen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Zonder Utrecht is het hele systeem naar de klote. Materiaal dat niet beschikbaar is, net als personeel. En het is essentieel om nu vooral te zorgen dat er op de andere trajecten nu geen problemen ontstaan, deze moeten alles wat niet persé langs Utrecht hoeft opvangen en het is daar dus al druk genoeg. Daarnaast is er op Schiedam-Rijswijk uberhaupt al een gigantisch capaciteitsprobleem.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Ze hadden kunnen besluiten om ze via Nijmegen, Arnhem, Deventer, Amersfoort en Hilversum om te laten rijden. Via de Duivendrechtboog was de trein dan precies bij de ArenA uitgekomen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Was het maar zo'n feest, het is een verplichte combiregeling he, dus de 1200 mensen die daar kaarten voor hadden kunnen nu dus gewoon niet de wedstrijd bezoeken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.
Leg je dat ook even uit aan de mensen die in de Jaarbeurs hebben geslapenquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef Helly het volgende:
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht..
Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS.
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.quote:Vanochtend heeft de club vernomen van de NS dat het onmogelijk is om vanavond de treincombi te laten rijden naar de Amsterdam Arena. Door een brand in de verkeersleidingspost zijn er al sinds gisteravond grote landelijke problemen met het treinverkeer, in het bijzonder rondom Utrecht. De PSV-leiding heeft er samen met de Supportersvereniging PSV, politie en gemeente Eindhoven alles aan gedaan om partijen te bewegen om tot een oplossing te komen en vervoer mogelijk te maken. Alle alternatieven van vervoer zijn besproken - vervoer per bus, alternatieve routes per spoor - maar bleken onmogelijk. Ook een alternatieve speeldatum bleek geen optie. Voor de 1200 PSV-supporters betekent het dat zij door deze onvoorziene omstandigheden niet in het stadion kunnen zijn. PSV en de supportersverenigingen zijn hierover zeer teleurgesteld.
Arriva en CXX betalen meerquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?
En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:51 schreef Helly het volgende:
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
[..]
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.
Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.
Nouja, helaas.
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.quote:
Ik weet het niet. De apparatuur moet eerst getest worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden, en het ligt er maar helemaal aan van welke lijnen de bediening het minst aangetast is, wat het makkelijkst weer in dienst genomen kan worden. Lijkt me niet dat Prorail het zelf voor het kiezen heeft.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef lyolyrc het volgende:
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Via Rotterdam bedoelde ik, daar rijden nu toch ook treinen. Dus al die andere duizenden mensen kunnen wel via omwegen en met vertragingen nog naar hun bestemming, das al heel wat beter dan helemaal nietquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:11 schreef Ascendancy het volgende:
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
SignalSoft verkoopt het geweldige Post T Arnhem. En verder zwerven er nog een paar EBP-spellen van dezelfde maker rond op het interwep.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:13 schreef -er1k het volgende:
Lo!
Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...
Alvast bedankt.
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.
Of denk ik nu te simpel.
Ja, maar in dit geval is iets beter dan niets, lijkt me.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.
Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |