Mijn dagje Amsterdam valt in het waterquote:Utrecht en omgeving per trein niet bereikbaar: NS zet noodbussen in
Geachte mevrouw Guppy,
In Utrecht en omgeving rijden zaterdag 20 november geen treinen en worden noodbussen ingezet. De NS-dienstregeling is aangepast. Oorzaak is een brand vrijdagmiddag in de verkeersleidingspost bij Utrecht Centraal. De brand heeft grote gevolgen voor veel treinreizigers. ProRail en NS vinden dit buitengewoon vervelend en werken met man en macht om reizigers zo goed mogelijk op hun bestemming te krijgen.
Het is nog niet duidelijk hoe de situatie zondag zal zijn.
Kijk voor meer gedetailleerde, actuele informatie kort voor vertrek op ns.nl.
Excuses voor het eventuele ongemak.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Bus 130 is zóveel leuker dan met de trein. Echt waar.quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mijn dagje Amsterdam valt in het waterzonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
En steeds weer diezelfde foto.quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:28 schreef Cortax het volgende:
http://twitpic.com/388ofg/full
Als je zo door die drie raampjes kijkt is het nog best een fikse brand geweest.
Neh, het moet wel leuk blijvenquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:05 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Bus 130 is zóveel leuker dan met de trein. Echt waar.
Waarom? je kunt toch om Utrecht heen? of woon je in Utrechtquote:Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mijn dagje Amsterdam valt in het waterzonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
Oh noes, dan hebben we jou gisteren nog zien staan, of beter gezegd, de trein waar je in gestrand was... Langs de A12 zagen we overal treinen staan met mensen er nog in... Dat vonden we zo sneu!quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Zoo ik was dus gister slachtoffer. Moest gister naar mn vriendin van den haag naar winterswijk. Opzicht al een lange rit. Maarja hier mn reisverslag:
15.23 den haag
16.01 utrecht
16.07 utrecht
16.44 arnhem
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.
16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.
19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.
Eindeconclusie: 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
In een Velaro 20-25 minuten dusquote:Op zaterdag 20 november 2010 08:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.
Poefff.... Was er wel licht en verwarming in de trein trouwens? Wat raar dat je bijna 2 uur op De Klomp gestaan hebt dan. Hadden ze nog wel een Kiosker voor kunnen optrommelen zou je denken...quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.
16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.
19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.
Eindeconclusie: 23.45 aangekomen. 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
Utrecht is volgens mij iig weer vrijgegeven voor goederenvervoer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een Velaro 20-25 minuten dus![]()
Tof fotoverslag trouwens Bitlord!
Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:56 schreef pindaplukker het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die belletjes in die sprinters betekenen? (oude sprinters)
En dan bedoel ik niet van die piepjes dat de deuren dichtgaan, maar tijdens het rijden.
Oke!, thx voor de uitleg man !quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.
*edit*
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie
Bij elke snelheidsverandering klinkt een gongslag (ting).
Rijdt een trein sneller dan de ATB-snelheid dan klinkt er een lange bel (trrriiing) zolang de machinist niet remt.
Is de trein afgeremd naar een bepaalde marge boven de toegestane snelheid, dan klinkt de bel drie keer kort (tring tring tring). De machinist mag nu (wat de ATB betreft) de rem lossen.
Voor mij zouden ze het ook niet doen hoorquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
De MLL reed de hele dag toch al volgens de AV? Hoewel Beesd wel rood was.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een Velaro 20-25 minuten dus![]()
Tof fotoverslag trouwens Bitlord!
Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Het is de gemakkelijkste weg. Maar bedenk dat het niet persoonlijk is, ze hebben wel even wat anders aan hun hoofd, extra treinen erbij zou alleen maar meer vertraging betekenen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Zonder Utrecht is het hele systeem naar de klote. Materiaal dat niet beschikbaar is, net als personeel. En het is essentieel om nu vooral te zorgen dat er op de andere trajecten nu geen problemen ontstaan, deze moeten alles wat niet persé langs Utrecht hoeft opvangen en het is daar dus al druk genoeg. Daarnaast is er op Schiedam-Rijswijk uberhaupt al een gigantisch capaciteitsprobleem.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Ze hadden kunnen besluiten om ze via Nijmegen, Arnhem, Deventer, Amersfoort en Hilversum om te laten rijden. Via de Duivendrechtboog was de trein dan precies bij de ArenA uitgekomen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Was het maar zo'n feest, het is een verplichte combiregeling he, dus de 1200 mensen die daar kaarten voor hadden kunnen nu dus gewoon niet de wedstrijd bezoeken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |