abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:49:19 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88924451

Welkom in alweer deel 274 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_88924462
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:47 schreef James1988 het volgende:
Mogelijk de hele week geen treinen naar Utrecht? ;(
Dat lijkt me wat overdreven, maar goed, het zou kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88924483
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat overdreven, maar goed, het zou kunnen.
Kak, ga naar de Winterfair woensdag :D
Tap tap tap
pi_88924514
Ik heb wel medelijden met de mensen die nu een ambulance nodig hebben, en die niet kunnen krijgen omdat alles vaststaat.
pi_88924537
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]



Kak, ga naar de Winterfair woensdag :D
:|W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88924567
Dit topic gaat nu wel hard _O-
pi_88924578
Kom ik daar even mooi onderuit :') Al had ik wel zin in die chocoladefontijn die ze elk jaar hebben.
Tap tap tap
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 november 2010 @ 22:52:56 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88924623
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat overdreven, maar goed, het zou kunnen.
Ik ga voor de uitgedunde variant die ergens in de komende dagen opgestart wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88924657
NS beweert morgen een beperkte dienstregeling te rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88924668
Hoi een vraagje,

Ik zou vandaag naar Enschede reizen met de trein, hiervoor moest ik via Utrecht en omdat dit zo ongeveer onmogelijk is geweest ben ik maar niet gegaan en naar huis gegaan. Om vervolgens dan maar morgenochtend te gaan, daar baal ik van want ik missen een leuke avond, maargoed, dat is het leven. De vraag is echter, moet ik nu als bezitter van een ov-week nu wel geld betalen om morgen naar Enschede te komen, gezien het aan de NS te wijten is dat ik niet heb kunnen reizen op vrijdag (gratis) en nu een kaartje moet kopen?

Thanks!
pi_88924669
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:50 schreef Mercer het volgende:
Ik heb wel medelijden met de mensen die nu een ambulance nodig hebben, en die niet kunnen krijgen omdat alles vaststaat.
Ja, kun je nagaan hoe dat is als er nog even 600 bussen bijkomen. :')
pi_88924782
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:53 schreef Geenechtidee het volgende:
Hoi een vraagje,

Ik zou vandaag naar Enschede reizen met de trein, hiervoor moest ik via Utrecht en omdat dit zo ongeveer onmogelijk is geweest ben ik maar niet gegaan en naar huis gegaan. Om vervolgens dan maar morgenochtend te gaan, daar baal ik van want ik missen een leuke avond, maargoed, dat is het leven. De vraag is echter, moet ik nu als bezitter van een ov-week nu wel geld betalen om morgen naar Enschede te komen, gezien het aan de NS te wijten is dat ik niet heb kunnen reizen op vrijdag (gratis) en nu een kaartje moet kopen?

Thanks!
Je moet gewoon een kaartje met 40% kopen...
En waarom moest je over utrecht?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2010 22:59:53 ]
pi_88924910
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:53 schreef Geenechtidee het volgende:
Hoi een vraagje,

Ik zou vandaag naar Enschede reizen met de trein, hiervoor moest ik via Utrecht en omdat dit zo ongeveer onmogelijk is geweest ben ik maar niet gegaan en naar huis gegaan. Om vervolgens dan maar morgenochtend te gaan, daar baal ik van want ik missen een leuke avond, maargoed, dat is het leven. De vraag is echter, moet ik nu als bezitter van een ov-week nu wel geld betalen om morgen naar Enschede te komen, gezien het aan de NS te wijten is dat ik niet heb kunnen reizen op vrijdag (gratis) en nu een kaartje moet kopen?

Thanks!
Het is de NS niet te verwijten, het probleem ligt bij Prorail. Maar voor Prorail is het ook overmacht, ze hebben het aggregaat niet expres in de fik gezet. :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Je moet gewoon een kaartje met 40% kopen...
Dat dus. :Y
pi_88924952
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:53 schreef Geenechtidee het volgende:
Hoi een vraagje,

Ik zou vandaag naar Enschede reizen met de trein, hiervoor moest ik via Utrecht en omdat dit zo ongeveer onmogelijk is geweest ben ik maar niet gegaan en naar huis gegaan. Om vervolgens dan maar morgenochtend te gaan, daar baal ik van want ik missen een leuke avond, maargoed, dat is het leven. De vraag is echter, moet ik nu als bezitter van een ov-week nu wel geld betalen om morgen naar Enschede te komen, gezien het aan de NS te wijten is dat ik niet heb kunnen reizen op vrijdag (gratis) en nu een kaartje moet kopen?

Thanks!
Ja. Jammerdebammer poepchinees, gewoon dokken. Er zijn zo tienduized mensen te noemen die grotere problemen hebben dan jij die een tientje meer of minder voor je vervoer moet betalen. Best knap trouwens dat je nu al weet aan wie dit hele verhaal "te wijten" is.

Jouw slag volk moet zich gewoon gedekt houden en de omstandigheden accepteren. Niemand steekt die tent voor zijn lol in de fik. En er zijn mensen zat die met heel wat grotere problemen kampen hierdoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88925254
Is deze vandaag al gepost?


:)

Gelukkig hoefde ik vandaag niet langs Utrecht. Maar de trein Groningen - Den Haag werd op het laatste moment ineens ingekort tot Zwolle ipv. Amersfoort, dus toch nog een half uur vertraging gehad. :')
pi_88925301
Om toch maar wat goed nieuws te brengen. Ik had vandaag voordeel dat Syntus vertraging had, was ik een half uurtje eerder thuis :D :D.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_88925358
Al die reacties overal, iedereen weet precies hoe t zit _O-
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:10:04 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88925385
Zodeflapstaartshit. Wat ging dat vorige topic vlotjes..

Net thuis. Op Zwijndrecht wordt omgeroepen "Wegens een grote storing bij Utrecht kunt u nu niet naar Utrecht reizen met de trein. Kijk op ns.nl of m.ns.nl voor meer informatie."
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:12:38 #19
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88925515
Owh, en ik moet morgen ochtend vroeg naar Amersfoort. Uit Zwijndrecht. Hopelijk dat ik via Dordrecht/Geldermalsen/Tiel/Arnhem zo naar Ede-Wageningen kan komen om uiteindelijk via de Valleilijn in Amersfoort te belanden. Lukt dat niet, ga ik wss via Schiphol cq Amersfoort of gewoon de 3600 Breda-Arnhem ofzo :P
pi_88925516
Dus omdat ik -minder problemen- heb dan de mensen nu op Utrecht Centraal mag ik geen vraag stellen. Wat een ondoordachte redenering is dat. Er zijn mensen die het erger hebben dan mensen die nu op Utrecht Centraal staan met een mogelijkheid tot een volle maag en goed gezelschap. Er zijn nog veel ergere dingen, dus die mensen die nu op Utrecht Centraal staan mogen eigenlijk helemaal niet klagen! Wat een stompzinnige basisschool redenering is dat zeg.

However bedankt voor het antwoord. Ik dacht ook dat ik een kaartje zou moeten kopen maar hoor signalen uit mijn omgeving die zeggen dat je gewoon kan zeggen "Door de storing in Utrecht kon ik niet gister reizen, blablabla". Heb geen zin in een boete morgen, dus vandaar de vraag, nu nog hopen dat de treinen rijden!

Sterkte @ de mensen op UC. Kom er elke dag en uren daar doorbrengen is toch niet iets wat je graag doet....
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:12:45 #21
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_88925523
Gelukkig om 17:30 met een collega mee kunnen rijden vanaf Hoog Catharijne en om 18:45 (na het afzetten van nog twee andere collega's) weer thuis gearriveerd. Hopelijk maandag alles weer een beetje op schema.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:14:48 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88925600
@Geenechtidee Je moet gewoon een kaartje kopen. Je kan alsnog later proberen bij NS geld terug te claimen, maar die kans zie ik er niet in. Hun zullen wel 'overmacht' gebruiken om niks te hoeven betalen.

ICE reed om via Amersfoort, maar stopte daar dan weer niet ......
pi_88925670
:)
Ben benieuwd hoeveel lui alsnog besluiten om te overnachten in jaarbeurs..
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:17:51 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88925720
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:12 schreef greavy het volgende:
Owh, en ik moet morgen ochtend vroeg naar Amersfoort. Uit Zwijndrecht. Hopelijk dat ik via Dordrecht/Geldermalsen/Tiel/Arnhem zo naar Ede-Wageningen kan komen om uiteindelijk via de Valleilijn in Amersfoort te belanden. Lukt dat niet, ga ik wss via Schiphol cq Amersfoort of gewoon de 3600 Breda-Arnhem ofzo :P
Owh, fuck. Die kans lijkt er niet in te zitten:
* Kippenlijn word door Utrecht bestuurd
* Gedeelde MLL door Utrecht
* Geldermalsen - Tiel - Elst door Utrecht
Kga het morgen voor vertrek wel even nachecken.
pi_88925767
Morgen rond 17u van Den Haag naar Zwolle of Deventer. Kijk morgen wel of ik via schiphol moet..
dag
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:20:48 #26
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88925836
Zeker een record topic 273 qua tijdsduur :P
En geen 1 foto van de frequente bezoeker! Is wel duidelijk waarom, ontdek net iets wat ik nog nooit gezien heb er zijn nieuwe updates.. lijkt wel Twitter.
Affijn, hopelijk gaat mijn tripje naar Leuven wel lukken dinsdag a.s., ben benieuwd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88925859
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:12 schreef Geenechtidee het volgende:
Dus omdat ik -minder problemen- heb dan de mensen nu op Utrecht Centraal mag ik geen vraag stellen. Wat een ondoordachte redenering is dat. Er zijn mensen die het erger hebben dan mensen die nu op Utrecht Centraal staan met een mogelijkheid tot een volle maag en goed gezelschap. Er zijn nog veel ergere dingen, dus die mensen die nu op Utrecht Centraal staan mogen eigenlijk helemaal niet klagen! Wat een stompzinnige basisschool redenering is dat zeg.

However bedankt voor het antwoord. Ik dacht ook dat ik een kaartje zou moeten kopen maar hoor signalen uit mijn omgeving die zeggen dat je gewoon kan zeggen "Door de storing in Utrecht kon ik niet gister reizen, blablabla". Heb geen zin in een boete morgen, dus vandaar de vraag, nu nog hopen dat de treinen rijden
Beste GEI,

Het is heus geen basisschool-antwoord, hoewel het misschien wat eenzijdig overkwam, dat kan. Maar MOCHT het zo zijn dat je ook morgen nog met korting zou kunnen reizen, dan zou dat een maatregel zijn die NS bij hoge uitzondering van stal haalt. Dan zou dat een beslissing zijn die, ALS hij genomen wordt, en dan nog ALS hij ten gunste van jou genomen wordt, op zijn vroegst in de loop van komende nacht genomen wordt. En dan nog zou het een gunst van NS zijn.

Behoudens ZEER uitzonderlijke omstandigheden, waarvan het nog maar helemaal de vraag is of daar in dit geval sprake van is, gaan we dus gewoon uit van de normale situatie. En in de normale situatie is er gewoon geen sprake van dat je morgen ook nog met korting zou kunnen reizen.

Het zou best KUNNEN dat NS dat morgen alsnog afkondigt, maar indien zulks het geval is, is datin elk geval niet nu bekend. Niet bij NS, niet bij wie dan ook, en derhalve zeker niet bij ons. Of bij mij.

Ik kan je dus, met de informatie die mij en jou en ons en iedereen op dit moment ter beschikking staat, niet beter informeren dan ik in mijn vorige post gedaan heb. Dat dat niet is wat je wilde horen en dat dat dan een kleuterschoolreactie of whatever genoemd moet worden, dat moet dan maar zo zijn :) Ik geef je de meest nauwkeurige informatie die ik heb, en kleur die inderdaad een beetje subjectief in O-) Nou, klaag me dan daarvoor maar aan, het zal zo zijn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:21:47 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88925872
Ach, ik moet om óf 5:38 óf 5:40 weg.
Prorail heeft al laten weten dat ze niet weten of het treinverkeer maandag weer wat kan rijden...
pi_88925956
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:12 schreef Geenechtidee het volgende:
Dus omdat ik -minder problemen- heb dan de mensen nu op Utrecht Centraal mag ik geen vraag stellen. Wat een ondoordachte redenering is dat. Er zijn mensen die het erger hebben dan mensen die nu op Utrecht Centraal staan met een mogelijkheid tot een volle maag en goed gezelschap. Er zijn nog veel ergere dingen, dus die mensen die nu op Utrecht Centraal staan mogen eigenlijk helemaal niet klagen! Wat een stompzinnige basisschool redenering is dat zeg.

However bedankt voor het antwoord. Ik dacht ook dat ik een kaartje zou moeten kopen maar hoor signalen uit mijn omgeving die zeggen dat je gewoon kan zeggen "Door de storing in Utrecht kon ik niet gister reizen, blablabla". Heb geen zin in een boete morgen, dus vandaar de vraag, nu nog hopen dat de treinen rijden!

Sterkte @ de mensen op UC. Kom er elke dag en uren daar doorbrengen is toch niet iets wat je graag doet....
Probeer het eens met een Geld Terug bij Vertraging formulier. En dan invullen dat je 24 uur vertraging hebt opgelopen. :+
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:24:10 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88925979
De CNL / EN Jan Kiepura worden via Amersfoort-Apeldoorn-Deventer enzo omgeleid.
Net als de ICE's
pi_88926065
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:23 schreef KapiteinT het volgende:

[..]



Probeer het eens met een Geld Terug bij Vertraging formulier. En dan invullen dat je 24 uur vertraging hebt opgelopen. :+
Heb ik van de zomer geprobeerd. Bij de optie: 'Uiteindelijke aankomsttijd' ingevuld: 'nooit aangekomen.'
Maar ze hebben daar problemen met getallen want er klopte geen hol van hun brief waarom ik geen geld terug zou krijgen, de dag klopte niet :')
Tap tap tap
pi_88926070
quote:
@bertbrussen: BREKEND! Opnieuw brand bij ProRail Utrecht. Grip 0. #3fm 23:19
Iemand??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:26:55 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88926124
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
Ach, ik moet om óf 5:38 óf 5:40 weg.
Prorail heeft al laten weten dat ze niet weten of het treinverkeer maandag weer wat kan rijden...
Hoe laat moet je er zijn morgen?
Volgens mij ben je al te laat,

Routebeschrijving voor lopen naar Amersfoort
Voorgestelde routes
1. 12 uur 42 min.
Waterbus (Dordrecht-Sliedrecht-Gorinchem)
82,0 km
2. 12 uur 45 min.
Waterbus (Dordrecht-Sliedrecht-Gorinchem) en Lakerveld
82,2 km
Deze route bevat een veerboot.

Zwijndrecht
1. Vertrek in noordoostelijke richting op de Pijperlaan naar Purcellpad
120 m
2. Weg vervolgen naar Brahmsstraat
120 m
3. Sla rechtsaf bij Bachstraat
160 m
4. Sla linksaf bij Burgemeester Pijl Hogeweglaan
79 m
5. Flauwe bocht naar rechts om op de Burgemeester Pijl Hogeweglaan te blijven
450 m
6. Flauwe bocht naar links bij Burgemeester Pijl Hogeweglaan/Pietermanpoort/Pietermantunnel
54 m
7. Weg vervolgen naar Officiersvliet
350 m
8. Neem op de rotonde de 1ste afslag naar Burgemeester Jansenlaan
450 m
9. Sla linksaf bij Onrust
240 m
10. Sla rechtsaf bij Rotterdamseweg
1,4 km
11. Weg vervolgen naar Veerplein
85 m
12. Sla linksaf bij Zomerlust
49 m
13. Sla rechtsaf bij Schuitenwal
23 m
14. Neem de veerboot Waterbus (Dordrecht-Zwijndrecht-Dordrecht-Papendrecht) naar Dordrecht
1,3 km
15. Neem de veerboot Waterbus (Dordrecht-Sliedrecht-Gorinchem) naar Gorinchem
21,9 km
16. Ga rechtdoor
19 m
17. Sla rechtsaf bij Buiten de Waterpoort
110 m
18. Sla linksaf bij Molenstraat/Tolsteeg
82 m
19. Flauwe bocht naar rechts bij Molenstraat
280 m
20. Weg vervolgen naar Kelenstraat
47 m
21. Sla rechtsaf bij Gasthuisstraat
14 m
22. Sla linksaf bij Arkelstraat
260 m
23. Weg vervolgen naar Paardenwater
350 m
24. Weg vervolgen naar Stoep van Ceelen
31 m
25. Neem op de rotonde de 1ste afslag naar Concordiaweg
130 m
26. Sla rechtsaf bij Merwedekanaal
3,2 km
27. Weg vervolgen naar Kanaaldijk
950 m
28. Sla rechtsaf bij Schotdeuren
89 m
29. Sla linksaf bij Stationsweg
58 m
30. Sla linksaf bij Kanaaldijk Noord
73 m
31. Sla linksaf om op de Kanaaldijk Noord te blijven
500 m
32. Weg vervolgen naar Kanaaldijk
3,4 km
33. Weg vervolgen naar Grote Kanaaldijk
2,5 km
34. Sla linksaf bij Weverwijk
180 m
35. Sla rechtsaf bij Lakerveld
3,8 km
36. Flauwe bocht naar links om op de Lakerveld te blijven
600 m
37. Neem op de rotonde de 3e afslag naar Oude Rijksweg
3,2 km
38. Weg vervolgen naar Lexmondsestraatweg
600 m
39. Flauwe bocht naar rechts om op de Lexmondsestraatweg te blijven
68 m
40. Sla linksaf bij Bentz-Berg
1,2 km
41. Weg vervolgen naar Prins Bernhardstraat
24 m
42. Sla linksaf richting Lekboulevard
1,6 km
43. Ga rechtdoor op Lekboulevard
180 m
44. Flauwe bocht naar links bij Liesmonde
230 m
45. Weg vervolgen naar Waterbiestunnel
51 m
46. Weg vervolgen naar Waterbies
220 m
47. Sla linksaf bij Lupinestraat
13 m
48. Sla rechtsaf bij Zonnebloemstraat
450 m
49. Sla linksaf bij Henri Dunantlaan
47 m
50. Sla rechtsaf bij Helmkruid
6 m
51. Sla linksaf richting Geinoord
1,0 km
52. Sla rechtsaf bij Geinoord
350 m
53. Sla linksaf bij Ijsselbrug
66 m
54. Sla rechtsaf bij Doorslag
85 m
55. Flauwe bocht naar links om op de Doorslag te blijven
450 m
56. Weg vervolgen naar Tinnegieterstede
33 m
57. Sla rechtsaf bij Brugpad
260 m
58. Sla linksaf bij Noordstedeweg
5 m
59. Sla rechtsaf bij Herenstraat
1,3 km
60. Weg vervolgen naar Utrechtsestraatweg
400 m
61. Flauwe bocht naar rechts om op de Utrechtsestraatweg te blijven
850 m
62. Flauwe bocht naar rechts om op de Utrechtsestraatweg te blijven
400 m
63. Sla rechtsaf richting Noordersluis/Winthontlaan
600 m
64. Sla linksaf bij Noordersluis/Winthontlaan
600 m
65. Weg vervolgen naar Zeehaenkade
600 m
66. Sla rechtsaf bij Vliegend Hertlaan
190 m
67. Sla rechtsaf richting Beneluxlaan
24 m
68. Sla rechtsaf bij Beneluxlaan
91 m
69. Weg vervolgen naar Socratesbrug/Socrateslaan
240 m
70. Sla linksaf bij Jutfaseweg
1,3 km
71. Weg vervolgen naar Jeremiebrug
93 m
72. Weg vervolgen naar Westerkade
250 m
73. Sla rechtsaf bij Oosterkade/Vaartscherijnbrug
67 m
74. Sla rechtsaf bij Ledig Erf/Oosterkade/Vaartscherijnbrug
67 m
75. Flauwe bocht naar links bij Krommerijnbrug
34 m
76. Sla linksaf bij Tolsteegsingel
400 m
77. Weg vervolgen naar Maliesingel
450 m
78. Flauwe bocht naar rechts om op de Maliesingel te blijven
84 m
79. Ga rechtdoor op Maliebaan
900 m
80. Neem op de rotonde de 1ste afslag naar Museumlaan
300 m
81. Sla rechtsaf richting Biltsestraatweg
240 m
82. Ga rechtdoor op Biltsestraatweg
550 m
83. Sla rechtsaf om op de Biltsestraatweg te blijven
11 m
84. Sla linksaf bij Biltsestraatweg/N237
3,7 km
85. Sla linksaf bij Amersfoortseweg/N237
4,8 km
86. Sla rechtsaf bij Amersfoortseweg
14 m
87. Sla linksaf bij Amersfoortseweg/N237
550 m
88. Sla rechtsaf bij Rademakerstraat
650 m
89. Weg vervolgen naar Banningstraat
1,3 km
90. Sla rechtsaf bij Amersfoortsestraat/N237
3,6 km
91. Flauwe bocht naar links bij Utrechtseweg/N237
54 m
92. Sla linksaf
13 m
93. Sla rechtsaf richting Daam Fockemalaan/N221
550 m
94. Sla linksaf bij Daam Fockemalaan/N221
280 m
95. Flauwe bocht naar rechts om op de Daam Fockemalaan/N221 te blijven
94 m
96. Sla rechtsaf bij Prins Frederiklaan
850 m
97. Neem op de rotonde de 2e afslag naar Koningin Wilhelminalaan
650 m
98. Sla rechtsaf bij Stationsplein
28 m
99. Flauwe bocht naar rechts om op de Stationsplein te blijven
280 m
100. Weg vervolgen naar Stationsstraat
250 m
101. Weg vervolgen naar Van Asch van Wijckstraat
300 m
102. Weg vervolgen naar Molenstraat
160 m
103. Sla rechtsaf bij Westsingel
6 m
104. Sla linksaf bij Bollebruggang
48 m
105. Sla linksaf bij Breestraat
18 m
106. Sla rechtsaf bij Paternosterstraat
72 m
107. Sla linksaf bij Langegracht
42 m
108. Sla rechtsaf bij Kerkgang
30 m
109. Sla rechtsaf bij Krommestraat
56 m

Amersfoort
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:29:49 #34
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88926268
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iemand??
:N
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:30:15 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88926293
Geldermalsen-Tiel en Geldermalsen-Den Bosch schijnt nu door Den Bosch te worden bediend.

Stopper Breda-Utrecht kan morgen ook nog wel eens Breda-Tiel gaan worden :P

En moet er eigk rond half 10 zijn. Dat red ik wel via Tiel enzo.
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:33:05 #36
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88926431
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:30 schreef greavy het volgende:
Geldermalsen-Tiel en Geldermalsen-Den Bosch schijnt nu door Den Bosch te worden bediend.

Stopper Breda-Utrecht kan morgen ook nog wel eens Breda-Tiel gaan worden :P

En moet er eigk rond half 10 zijn. Dat red ik wel via Tiel enzo.
suc-6 alvast.

itempje op RTV Utrecht Gestrande reizigers: slechte informatie (en nog 2 clipjes)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88926518
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:29 schreef bork het volgende:

[..]

:N
Dan ik maar.
quote:
0726322 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
MKA Utrecht (Persoonlijke code OvD-G)
0726067 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
MKA Utrecht (OvD-G piket)
0726064 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
MKA Utrecht (GHOR)
0709615 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Beheer) Utrecht
0709609 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Persvoorlichter DA 835 Regio)
0709608 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Infocode AC Gelderland Zuid)
0709600 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Ondersteuning ROT)
0709539 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (CvD)
0709531 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Brandweer Utrechts Land (Coördinator Informatievoorziening ROT)
0709527 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Centralisten Brandweer Regionaal Utrecht
0709501 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
HOvD Oost Brandweer Regionaal Utrecht
0709500 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
HOvD West Brandweer Regionaal Utrecht
0706001 22:58:50 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 0)
Monitorcode Brandweer Regionaal Utrecht
0726322 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
MKA Utrecht (Persoonlijke code OvD-G)
0726067 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
MKA Utrecht (OvD-G piket)
0726064 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
MKA Utrecht (GHOR)
0709615 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Beheer) Utrecht
0709609 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Persvoorlichter DA 835 Regio)
0709608 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Infocode AC Gelderland Zuid)
0709600 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Ondersteuning ROT)
0709539 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (CvD)
0709531 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Brandweer Utrechts Land (Coördinator Informatievoorziening ROT)
0709527 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Centralisten Brandweer Regionaal Utrecht
0709501 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
HOvD Oost Brandweer Regionaal Utrecht
0709500 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
HOvD West Brandweer Regionaal Utrecht
0706001 22:58:13 19-11-10 GROUP P 1 BEDRIJFSBRAND MINEURSLAAN 9 A UTR Prorail (Classificatie: middelbrand) (GRIP: 2)
Monitorcode Brandweer Regionaal Utrecht
Blijkbaar is het weer opgelaaid en is het "alle ballen op Prorail" nu -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88926572
:X
Tap tap tap
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:37:56 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88926660
" Veel treinreizigers die vrijdagavond zijn gestand na een brand bij Utrecht CS, vinden dat de informatievoorziening slecht was. ProRail en NS kwamen pas na uren met informatie over de stremmingen. Pas in de loop van de avond werd duidelijk dat de treinen niet meer gingen rijden."
ALS JE ZOVEEL COMMENTAAR HEBT, ZIE HET DAN LEKKER ZELF TE REGELEN, ZEIKERDS :(
Zo, dat is gezegd.
pi_88926816
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:37 schreef greavy het volgende:
" Veel treinreizigers die vrijdagavond zijn gestand na een brand bij Utrecht CS, vinden dat de informatievoorziening slecht was. ProRail en NS kwamen pas na uren met informatie over de stremmingen. Pas in de loop van de avond werd duidelijk dat de treinen niet meer gingen rijden."
ALS JE ZOVEEL COMMENTAAR HEBT, ZIE HET DAN LEKKER ZELF TE REGELEN, ZEIKERDS :(
Zo, dat is gezegd.
Alsof de NS/ProRail dit voor de lol doet :') . Hadden ze dan gelijk om zes uur moeten roepen dat er geen treinen meer kwamen? Wat ze ook doen of niet doen, iedereen is pissig en loopt te zeiken en de NS kan niks meer goed doen.
Tap tap tap
pi_88926928
Mooie foto van de brand op de NOS site:



Geeft wel aan dat het niet om een klein brandje gaat.
pi_88926955
Nou, DAT er niks meer zou rijden was om 6 uur ook wel bekend. Maar het communiceert wat moeilijk vanuit een weggesmolten meldpost hmm :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88926970
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]



Alsof de NS/ProRail dit voor de lol doet :') . Hadden ze dan gelijk om zes uur moeten roepen dat er geen treinen meer kwamen? Wat ze ook doen of niet doen, iedereen is pissig en loopt te zeiken en de NS kan niks meer goed doen.
Ja, want dan was het "En ze gooien meteen de handdoek in de ring! Ze proberen niet eens om iets fatsoenlijks te regelen, neeheee, gewoon meteen helemaal stil leggen, prutsers!" geweest :'(
pi_88926996
Da's best een stevige fik!

Onvoorstelbaar dat die ruimte geen automatisch centraal CO2 of ander zuurstofverdrijvendblussysteem heeft. Of is dat uitgeschakeld geweest omdat er mensen aan het werk waren (ik las eerder dat er werd gewerkt in de relaisruimte). 't Is natuurlijk niet een plek waar je zomaar een paar kuub water naar binnen pompt, gewone sprinklers zullen uit den boze zijn. Hopelijk een leermoment.

Als ze morgen ook maar enigzins wat treinen langs utrecht kunnen loodsen niets dan lof van mijn kant. Ik ga ervanuit om mijn ritjes Breda-Hilversum v.v. via schiphol te doen. Met Fyra heb ik dan minder dan een half uur vertraging ten opzichte van mijn gewone route.
pi_88927067
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:42 schreef KapiteinT het volgende:
Mooie foto van de brand op de NOS site:

[ afbeelding ]

Geeft wel aan dat het niet om een klein brandje gaat.
die foto was hier al eerder gepost en in eee hogere res. het gaat trouwens niet om die fireball links, die is duidelijk aan de buitenkant van het gebouw, mogelijk een schijnwerper van de brandweer oid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88927102
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:43 schreef Fixers het volgende:
Onvoorstelbaar dat die ruimte geen automatisch centraal CO2 of ander zuurstofverdrijvendblussysteem heeft.
Onbegrijpelijk idd!!
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:46:00 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88927152
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:43 schreef Fixers het volgende:
Da's best een stevige fik!

Onvoorstelbaar dat die ruimte geen automatisch centraal CO2 of ander zuurstofverdrijvendblussysteem heeft. Of is dat uitgeschakeld geweest omdat er mensen aan het werk waren (ik las eerder dat er werd gewerkt in de relaisruimte). 't Is natuurlijk niet een plek waar je zomaar een paar kuub water naar binnen pompt, gewone sprinklers zullen uit den boze zijn. Hopelijk een leermoment.

Als ze morgen ook maar enigzins wat treinen langs utrecht kunnen loodsen niets dan lof van mijn kant. Ik ga ervanuit om mijn ritjes Breda-Hilversum v.v. via schiphol te doen. Met Fyra heb ik dan minder dan een half uur vertraging ten opzichte van mijn gewone route.
Schijnt er wel te moeten zijn. Maar blussen met CO2 was ook niet gelukt, dus met water gedaan waardoor er nu niks meer van over is.
pi_88927342
de bouwvakkers die utrecht CS verbouwen motten kunnen nu wel lekker doorpezen.. nu er geen treinen komen :7

das mischien weer een voordeel :P
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:50:21 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88927396
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Dan ik maar.
[..]

Blijkbaar is het weer opgelaaid en is het "alle ballen op Prorail" nu -O-
duidelijk, ik heb 3 andere bronnen gechecked en daar vond ik niks op.
Beetje bizar maar hulde voor de deelnemers op dit forumpje, ik heb net het e.a met mevr. Bork doorgenomen en heel veel m.b.t. de gevolgen/situatie m.b.t. de komende week werd hier al verschrikkelijk snel duidelijk geanalyseerd en gecommuniceerd. :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88927459
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:50 schreef bork het volgende:

[..]


duidelijk, ik heb 3 andere bronnen gechecked en daar vond ik niks op.
Beetje bizar maar hulde voor de deelnemers op dit forumpje, ik heb net het e.a met mevr. Bork doorgenomen en heel veel m.b.t. de gevolgen/situatie m.b.t. de komende week werd hier al verschrikkelijk snel duidelijk geanalyseerd en gecommuniceerd. :o
brandmelding #prorail was een ongelukkig regel om van GRIP2 af te schalen naar GRIP0 #ns #utrechtcentraal
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_88927492
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:43 schreef Fixers het volgende:
Onvoorstelbaar dat die ruimte geen automatisch centraal CO2 of ander zuurstofverdrijvendblussysteem heeft.
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:45 schreef Mercer het volgende:
Onbegrijpelijk idd!!
Dat was er wel, en daarmee is ook de eerste bluspoing ondernomen. Alleen bleek dat dat niet werkte en toen is er overgeschakeld op water. Daarbij is dus ook behoorlijk wat schade opgetreden. Overigens is dit allemaal ook al eerder gepost, en ook hier. Als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88927900
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Dat was er wel, en daarmee is ook de eerste bluspoing ondernomen. Alleen bleek dat dat niet werkte en toen is er overgeschakeld op water. Daarbij is dus ook behoorlijk wat schade opgetreden. Overigens is dit allemaal ook al eerder gepost, en ook hier. Als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden.
Dim jij zelf is even lekker vriend! Ik heb er nu wel genoeg van dat jij de posters in dit topic even gaat vertellen of ze hier wel of niet mogen posten!
Net ook die opmerking tegen iemand anders in dit topic `mensen van jouw slag`. Belachelijk!

Ik bepaal dus zelf wel of ik hier post of niet Dr. Flash. En het interesseert me weinig of je al vanaf je geboorte in deze topicreeks komt, of niet. :{w
pi_88927935
quote:
18s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:59 schreef Mercer het volgende:

[..]


Dim jij zelf is even lekker vriend! Ik heb er nu wel genoeg van dat jij de posters in dit topic even gaat vertellen of ze hier wel of niet mogen posten!
Net ook die opmerking tegen iemand anders in dit topic `mensen van jouw slag`. Belachelijk!

Ik bepaal dus zelf wel of ik hier post of niet Dr. Flash. En het interesseert me weinig of je al vanaf je geboorte in deze topicreeks komt, of niet. :{w
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88927958
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O-
Ja, lach maar. Blijkbaar heb je er weinig tegenin te brengen. En nee, daar zit ik ook totaal niet op te wachten. :{w
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 00:01:20 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88927999
Ik moet ook lachen, omdat jij jezelf hier belachelijk maakt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88928003
quote:
18s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:59 schreef Mercer het volgende:

[..]


Dim jij zelf is even lekker vriend! Ik heb er nu wel genoeg van dat jij de posters in dit topic even gaat vertellen of ze hier wel of niet mogen posten!
Net ook die opmerking tegen iemand anders in dit topic `mensen van jouw slag`. Belachelijk!

Ik bepaal dus zelf wel of ik hier post of niet Dr. Flash. En het interesseert me weinig of je al vanaf je geboorte in deze topicreeks komt, of niet. :{w
:D :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 00:01:40 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88928008
Niet doen alsjeblieft allemaal, dit heb ik al een keer eerder gezien, nergens voor nodig, dit is een leuk subforum en we laten iedereen in haar of zijn eigen waarde.

[ Bericht 37% gewijzigd door bork op 20-11-2010 00:02:15 (te gek voor woorden) ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88928009
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]



Dat was er wel, en daarmee is ook de eerste bluspoing ondernomen. Alleen bleek dat dat niet werkte en toen is er overgeschakeld op water. Daarbij is dus ook behoorlijk wat schade opgetreden. Overigens is dit allemaal ook al eerder gepost, en ook hier. Als je niet weet waar je over praat kun je beter je mond houden.
Ik heb het allemaal proberen te lezen. I stand corrected.... :@ Als het niet voldoet om een ruimte vol te pompen met een vuurverstikkend of zuurstverdrijvend gas dan is het ook niet een klein brandje waar je mee te doen hebt. :o

We zullen de komende dagen wel zien hoe het zich ontwikkeld. Als die hele relaisruimte inderdaad tot één grote klomp is versmolten dan vind het knap als er binnen een week wat rijdt.
pi_88928067
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:01 schreef bork het volgende:
Niet doen alsjeblieft allemaal, dit heb ik al een keer eerder gezien, nergens voor nodig, dit is een leuk subforum en we laten iedereen in haar of zijn eigen waa :( ;) rde.
Wat mij betreft hoeft er verder geen woord over vuil gemaakt te worden. :)
pi_88928075
Dan mogen ze gelijk computers er neer plempen ipv relaises. Dan kunnen ze er gelijk een backup van maken :)
pi_88928276
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:01 schreef Fixers het volgende:

Ik heb het allemaal proberen te lezen. I stand corrected.... :@ Als het niet voldoet om een ruimte vol te pompen met een vuurverstikkend of zuurstverdrijvend gas dan is het ook niet een klein brandje waar je mee te doen hebt. :o

We zullen de komende dagen wel zien hoe het zich ontwikkeld. Als die hele relaisruimte inderdaad tot één grote klomp is versmolten dan vind het knap als er binnen een week wat rijdt.
Precies, het is ook maar net op welk moment je ontdekt dat de boel in de fik staat. Ik kan me best voorstellen dat een complete relaiskast weggesmeuld is voordat er een brandmelder afgaat oid. Wat leren we daar dan van? Blijkbaar is het nodig om brandmelders in elke relaiskast te plaatsen, in (in elk geval) een poging om een brand op die plek eerder op te merken. Daarmee is nog niet gezegd dat je hem ook eerder geblust hebt natuurlijk. En het is inderdaad maar helemaal de vraag op welke termijn het treinverkeer van, naar en via Utrecht Centraal hervat zal kunnen worden. Zoals zo veel anderen ben ik daar heel benieuwd naar. En als dat betekent dat ik de hele volgende week niet naar mijn werk kan, dan zij dat maar zo. Ik ga me niet druk maken om dingen waar ik toch geen invloed op heb :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88928338
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dan mogen ze gelijk computers er neer plempen ipv relaises. Dan kunnen ze er gelijk een backup van maken :)
Relais is veel betrouwbaarder dan computers.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_88928356
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dan mogen ze gelijk computers er neer plempen ipv relaises. Dan kunnen ze er gelijk een backup van maken :)
Jij hebt ervaring natuurlijk _O_ Hoe is dat uiteindelijk opgelost eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 00:09:31 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88928363
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dan mogen ze gelijk computers er neer plempen ipv relaises. Dan kunnen ze er gelijk een backup van maken :)
Met de huidige manier van beveiligen en het bedienen van wissels en dergelijke ontkom je niet aan relais.

Pas als je het hele systeem van de grond toe opnieuw op kunt bouwen kun je voor andere opties kiezen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 november 2010 @ 00:10:44 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88928410
quote:
18s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:59 schreef Mercer het volgende:

[..]


Dim jij zelf is even lekker vriend! Ik heb er nu wel genoeg van dat jij de posters in dit topic even gaat vertellen of ze hier wel of niet mogen posten!
Net ook die opmerking tegen iemand anders in dit topic `mensen van jouw slag`. Belachelijk!

Ik bepaal dus zelf wel of ik hier post of niet Dr. Flash. En het interesseert me weinig of je al vanaf je geboorte in deze topicreeks komt, of niet. :{w
Als je niet normaal kan reageren flikker dan lekker een tering eind op, en loop dit topic niet te vergallen?
Ga maar in KLB lopen zeuren dat het een bende is, maar hier niet als het niet normaal kan.
En posts die niks toevoegen of waar jij niet eens iets vanaf weet kan je beter voor jezelf houden...
  zaterdag 20 november 2010 @ 00:12:06 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88928469
En al hadden ze de computers goed gebackupt, dan had Utrecht alsnog plat gelegen omdat de wissels onbedienbaar bleven.
pi_88928475
'Zelfs op het internet ontstond er een grimmige sfeer. '
Tap tap tap
pi_88928484
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Jij hebt ervaring natuurlijk _O_ Hoe is dat uiteindelijk opgelost eigenlijk?
Das heel logisch natuurlijk...

quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met de huidige manier van beveiligen en het bedienen van wissels en dergelijke ontkom je niet aan relais.

Pas als je het hele systeem van de grond toe opnieuw op kunt bouwen kun je voor andere opties kiezen.
Ah oke dat wist ik niet, ik basseer me ook alleen op wat ik gezien heb. Ze vertelden me dat relais super betrouwbaar is, en er waren ook computers nu waarmee dat ook kan worden geregeld. Misschien is het dan ook wat handiger om backups te maken etc...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2010 00:13:02 ]
pi_88928534
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef CherryLips het volgende:
'Zelfs op het internet ontstond er een grimmige sfeer. '
O+

Mwoa dat viel eigenlijk best mee hoor :)

Niet iedereen kan altijd alles weten natuurlijk. Dan vul je elkaar een beetje aan, zoals gebruikelijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88928538
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
En als dat betekent dat ik de hele volgende week niet naar mijn werk kan, dan zij dat maar zo. Ik ga me niet druk maken om dingen waar ik toch geen invloed op heb :)
Ik heb wel een back-up adresje voor noodgevallen. Heb ik met die sneeuwtoestanden ook gebruik van gemaakt en eigenlijk iedere dag redelijk op tijd op werk en 'thuis' aangekomen. Maar dat adresje is in Houten. :X
pi_88928636
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:13 schreef Fixers het volgende:

[..]



Ik heb wel een back-up adresje voor noodgevallen. Heb ik met die sneeuwtoestanden ook gebruik van gemaakt en eigenlijk iedere dag redelijk op tijd op werk en 'thuis' aangekomen. Maar dat adresje is in Houten. :X
Die sneeuwtoestanden heb ik eigenlijk nauwelijks last van gehad *) Weet je wat echt een gouden tip is? Je moet na een paar dagen sneeuw gewoon gloeiend gruwelijk op je muil gaan en een ruggewervel verbrijzelen, dan heb je de rest van de winter geen last meer van het weer *O* _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88928665
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef greavy het volgende:
En al hadden ze de computers goed gebackupt, dan had Utrecht alsnog plat gelegen omdat de wissels onbedienbaar bleven.
maar je kan wel de schakelkasten dubbel uitvoeren..

waar er 1tje in actieve dienst loopt.. en er 1 kast wel mee loopt, maar niet de laatste stap heeft om de wissels echt te verzetten.. ( als het goed is doet kast 1 dit.. ) en zou kast 2 ook moeten zien dat er iets omgezet is.. :)

kast 1 down? zorgen dat kast 2 de wissels enzo WEL kan bedienen.. en kast 1 afkoppelen :P klaar!

kan je volgens mij binnen 12 uur. zo`n situatie weer grotendeels oplossen..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 00:16:33 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88928674
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Die sneeuwtoestanden heb ik eigenlijk nauwelijks last van gehad *) Weet je wat echt een gouden tip is? Je moet na een paar dagen sneeuw gewoon gloeiend gruwelijk op je muil gaan en een ruggewervel verbrijzelen, dan heb je de rest van de winter geen last meer van het weer *O* _O_
Heb je alleen moeite met het kilometerknallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88928691
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je niet normaal kan reageren flikker dan lekker een tering eind op, en loop dit topic niet te vergallen?
Ga maar in KLB lopen zeuren dat het een bende is, maar hier niet als het niet normaal kan.
En posts die niks toevoegen of waar jij niet eens iets vanaf weet kan je beter voor jezelf houden...
Ook nog even voor jou dan. Ik laat me niet de wetten door jou voorschrijven. En zeker niet als ik gewoon normaal reageer in dit topic, wat ik heb gedaan. Klaar dus. :)
pi_88928737
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb je alleen moeite met het kilometerknallen
Ja het eerste kwartaal dit jaar is redelijk in de soep gegaan ja :')

Maar goed ik heb ook nog tot eind april bij mn ouders in de kamer gelegen op een verstelbaar ziekenhuisbed :') Maar toen was het winterweer wel voorbij *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88928830
quote:
114 Teletekst za 20 nov
***************************************
Veldbedden in Jaarbeurs niet nodig

***************************************
` Het Rode Kruis heeft de veldbedden in
de hal van de Utrechtse Jaarbeurs weer
weggehaald.Op verzoek van de gemeente
waren die neergezet om gestrande
treinreizigers op te vangen,maar de
meeste mensen op Utrecht CS hebben op
een andere manier hun bestemming kunnen
bereiken.

Via Twitter deden gestrande reizigers
oproepen aan mensen met auto's om hen
op te halen en bij de taxistandplaats
stond het zwart van de mensen.

Later verplaatste de drukte zich naar
de wegen rond het station.Er stonden
lange files van mensen die naar het
station wilden om mensen op te halen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nou ziehier. Het viel allemaal wel mee. Morgen maar eens zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 00:23:12 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88928998
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:16 schreef Mercer het volgende:

[..]


Ook nog even voor jou dan. Ik laat me niet de wetten door jou voorschrijven. En zeker niet als ik gewoon normaal reageer in dit topic, wat ik heb gedaan. Klaar dus. :)
Mee eens, Greavy die reactie van jou was imho niet echt van toegevoegde waarde, het probleem was al duidelijk en getackeled.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 00:23:15 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88929001
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Ah oke dat wist ik niet, ik basseer me ook alleen op wat ik gezien heb. Ze vertelden me dat relais super betrouwbaar is, en er waren ook computers nu waarmee dat ook kan worden geregeld. Misschien is het dan ook wat handiger om backups te maken etc...
Zeker. Het is alleen zo dat je nu nog met een systeem uit de jaren 60 zit dat op veel punten meegegroeid is met de tijd, maar op andere punten dat niet kan.

De stap naar een nieuw systeem kan het beveiligingsysteem ERTMS zijn, maar zelfs dan kies je waarschijnlijk vanwege de betrouwbaarheid voor relais. Het valt in te passen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88929716
Relais betrouwbaar? Waarom gaan ze dan in de hens >:)

Maar zou dit serieus een kans zijn om snel een slag met ERTMS te maken?
pi_88929778
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:42 schreef lezut het volgende:
Relais betrouwbaar? Waarom gaan ze dan in de hens >:)

Maar zou dit serieus een kans zijn om snel een slag met ERTMS te maken?
Lijkt me niet. Zoals met alle beveiligingssystemen moet zowel het spoor als het rollend materieel daarvoor geschikt gemaakt worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88929882
Ja oke, anders kom je met een oude mat64 straks Utrecht CS niet meer binnen? Dat is ook niet wenselijk ja :P

Maar het lijkt me ook vrij onlogisch om weer oude meuk terug te gaan plaatsen. Maar daar zal op dit moment wel iemand heel hard over aan het nadenken zijn :)
pi_88929960
Zolang we nog op 1500 Volt rijden komt ook het Blokkendoos-Mat'24 nog weleens af en toe op de baan hoor, wees niet bang *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88931406
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:46 schreef lezut het volgende:

Maar het lijkt me ook vrij onlogisch om weer oude meuk terug te gaan plaatsen. Maar daar zal op dit moment wel iemand heel hard over aan het nadenken zijn :)
Lijkt me wel, van de oude situatie zijn tekeningen beschikbaar van de infrastructuur. Wil je nieuwe systemen plaatsen, dan moet je eerst alles opnieuw tekenen. Dat lukt niet binnen een maand, zeker niet op een complex punt als Utrecht.

Het zou mij niets verbazen als de hele week nog gependeld gaat worden van en naar Utrecht, indien complete kasten zijn vernield.
  zaterdag 20 november 2010 @ 01:48:30 #84
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_88931423
Wellicht dat een nieuw systeem kan worden voorbereid op toekomstige ontwikkelingen. Er zijn nu ook al 1500 volt trajecten waarbij de bovenleiding zodanig is aangelegd dat deze ook geschikt is voor 25kv.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_88931650
Een fotoverslag van vrijdagavond. Zelf moest ik om half zes van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Op Amsterdam werd mij door Service & Veiligheid aangeraden via Rotterdam om te reizen. Dit leek mij gezien de informatie op ns.nl niet verstandig en heb de stoptrein naar Breukelen/Rotterdam Centraal gepakt. Deze werd in Breukelen opgeheven, keerde op de vrije baan bij Portengen en ging weer terug naar Amsterdam. Na een kwartier kwam er vanuit Amsterdam een VIRM-IV als stoptrein naar Utrecht Zuilen. Deze zat uiteraard overvol maar iedereen kon mee. In Utrecht Zuilen uitgestapt en nog mensen die de omgeving niet kenden verwezen naar de stadsbussen richting Utrecht Centraal. Uiteindelijk had ik een reistijd van anderhalf uur, niet slecht al zeg ik het zelf.

Reizigers vragen reisinformatie aan de machinist van de ICE Internationaal, aangezien deze volgens de CTA op Utrecht stopte. Uiteindelijk is deze trein, als deze al reed, via Amersfoort gereden.


Breukelen. Er worden shots gedraaid voor nieuwsitems.


Grote drukte op Breukelen station.


Ook druk op Utrecht Centraal, rond een uur of halfnegen. De stationsomroep werkte niet. Tientallen infomedewerkers/politie/stadswachten op en rond station. Gratis koffie/thee.


Een angstaanjagend beeld voor een treinreiziger.


Net zoals deze.


En dan ga je maar wachten, terwijl je vakantie naar Duitsland in het water valt.


Perrons waren deels afgesloten.


Busverkeer komt op gang. Er werd de meest aparte meuk ingezet, zoals deze oude Utrechtse stadsbus als snelbus naar Amsterdam Centraal.


Honderden reizigers voor de streekbussen richting Driebergen/Zeist & Bilthoven. Mensen stonden op de rijbaan en werden door VICcers van GVU & Connexxion in toom gehouden.


De oorzaak van de storing, de uit dienst zijnde CVL. De noordertunnel was afgesloten.


Uitgerukte hulpverleningsvoertuigen.


Toegang tot de CVL (Mineurslaan)


Voor het betere graafwerk wordt in allerijl een machine van Strukton aangevoerd.


Opvang in de Jaarbeurs.


Een gestrande reiziger wordt geïnterviewd. Het gesprek is te zien in het NOS Journaal.


Vrijwilligers van het Rode Kruis laden veldbedden uit.


Veldbedden worden ingericht om uiteindelijk niet te worden gebruikt.


Tot slot nog een oude touringcar van Sabeh Reizen. 12 jaar oud, gemaakt door bedrijf dat niet meer bestaat. Gratis koffie op de voorgrond. Net rechts half buiten beeld een medewerker Service&Veiligheid die met een megafoon de bestemmingen van de diverse bussen omroept.
pi_88931815
Mooi fotoverslag. Erg herkenbaar al die foto's van de plek des onheils want exact daar liep ik ook rond dat tijdstip.

(na zo'n 2 uur vertraging om vanuit EHV in UTR te komen)

Die buschauffeurs reden wel extreem lomp en associaal door die chaos heen zeg. Overal langs rijden via andere rijbanen en vluchtstroken en dan op het laatste moment er tussen proppen en als dat niet lukte gewoon elkaar voor laten, want er waren zo veel bussen.
Uiteindelijk heeft dat gedrag van de buschauffeur mij nog 30 minuten tijdswinst opgeleverd denk ik.
gr gr
pi_88931894
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:03 schreef Bitlord het volgende:
Een fotoverslag van vrijdagavond. Zelf moest ik om half zes van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal. Op Amsterdam werd mij door Service & Veiligheid aangeraden via Rotterdam om te reizen. Dit leek mij gezien de informatie op ns.nl niet verstandig en heb de stoptrein naar Breukelen/Rotterdam Centraal gepakt. Deze werd in Breukelen opgeheven, keerde op de vrije baan bij Portengen en ging weer terug naar Amsterdam. Na een kwartier kwam er vanuit Amsterdam een VIRM-IV als stoptrein naar Utrecht Zuilen. Deze zat uiteraard overvol maar iedereen kon mee. In Utrecht Zuilen uitgestapt en nog mensen die de omgeving niet kenden verwezen naar de stadsbussen richting Utrecht Centraal. Uiteindelijk had ik een reistijd van anderhalf uur, niet slecht al zeg ik het zelf.

Reizigers vragen reisinformatie aan de machinist van de ICE Internationaal, aangezien deze volgens de CTA op Utrecht stopte. Uiteindelijk is deze trein, als deze al reed, via Amersfoort gereden.
[ afbeelding ]

Breukelen. Er worden shots gedraaid voor nieuwsitems.
[ afbeelding ]

Grote drukte op Breukelen station.
[ afbeelding ]

Ook druk op Utrecht Centraal, rond een uur of halfnegen. De stationsomroep werkte niet. Tientallen infomedewerkers/politie/stadswachten op en rond station. Gratis koffie/thee.
[ afbeelding ]

Een angstaanjagend beeld voor een treinreiziger.
[ afbeelding ]

Net zoals deze.
[ afbeelding ]

En dan ga je maar wachten, terwijl je vakantie naar Duitsland in het water valt.
[ afbeelding ]

Perrons waren deels afgesloten.
[ afbeelding ]

Busverkeer komt op gang. Er werd de meest aparte meuk ingezet, zoals deze oude Utrechtse stadsbus als snelbus naar Amsterdam Centraal.
[ afbeelding ]

Honderden reizigers voor de streekbussen richting Driebergen/Zeist & Bilthoven. Mensen stonden op de rijbaan en werden door VICcers van GVU & Connexxion in toom gehouden.
[ afbeelding ]

De oorzaak van de storing, de uit dienst zijnde CVL. De noordertunnel was afgesloten.
[ afbeelding ]

Uitgerukte hulpverleningsvoertuigen.
[ afbeelding ]

Toegang tot de CVL (Mineurslaan)
[ afbeelding ]

Voor het betere graafwerk wordt in allerijl een machine van Strukton aangevoerd.
[ afbeelding ]

Opvang in de Jaarbeurs.
[ afbeelding ]

Een gestrande reiziger wordt geïnterviewd. Het gesprek is te zien in het NOS Journaal.
[ afbeelding ]

Vrijwilligers van het Rode Kruis laden veldbedden uit.
[ afbeelding ]

Veldbedden worden ingericht om uiteindelijk niet te worden gebruikt.
[ afbeelding ]

Tot slot nog een oude touringcar van Sabeh Reizen. 12 jaar oud, gemaakt door bedrijf dat niet meer bestaat. Gratis koffie op de voorgrond. Net rechts half buiten beeld een medewerker Service&Veiligheid die met een megafoon de bestemmingen van de diverse bussen omroept.
[ afbeelding ]
Zou ik die foto's van Rode Kruisers mogen gebruiken?
Ik schrijf namelijk een scriptie over wat zij aan het doen zijn ..
dag
pi_88931919
Een linkje naar mijn Rode Kruis-fotos van vanavond. Voor alle anderen, alleen downloaden als je echt geinteresseerd bent, na tien downloads kun je m een dag niet downloaden.

http://www.sendspace.com/file/jfm4sb

PM mij even voor gebruik, wil even weten hoe en wat.

[ Bericht 80% gewijzigd door Bitlord op 20-11-2010 02:30:57 ]
pi_88932272
done :)
dag
pi_88932286
hier zitten de mensen met verstand van zaken. Wellicht weten jullie antwoord op de vraag die bij me opkomt:

Als zo'n dergelijk systeem het centrale knooppunt van nederland in de lucht houdt, en dus zo kritisch is voor je nationale treinverkeer... dan zal dat wel goed geregeld zijn toch?

Ik neem aan CO2 blusinstallatie etc. Nu begreep ik dat er mensen aan het werk waren in de ruimte, en dat daarom dat niet werkte. Jammer.

Maar als bedrijven voor hun datacenters uitwijklocaties hebben om de meest kritische zaken binnen de kortste keren (24 uur of minder) weer operationeel te hebben, waarom heeft zoiets dergelijks als dat gebouw dat dan niet? Ik ben wat onbekend met de 'relais' die daar staan, maar had dit nou niet beter gekund?

ik moest vandaag van Arnhem naar Almere, maar door dit gedoe besloten naar Oss te gaan om bij mijn vriendin te slapen. Maar morgen sta ik alsnog voor de uitdaging om in Almere te komen. Zonder Utrecht. Jippie. Dat wordt het halve land doorreizen :')

quote:
3s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Beste GEI,

Het is heus geen basisschool-antwoord, hoewel het misschien wat eenzijdig overkwam, dat kan. Maar MOCHT het zo zijn dat je ook morgen nog met korting zou kunnen reizen, dan zou dat een maatregel zijn die NS bij hoge uitzondering van stal haalt. Dan zou dat een beslissing zijn die, ALS hij genomen wordt, en dan nog ALS hij ten gunste van jou genomen wordt, op zijn vroegst in de loop van komende nacht genomen wordt. En dan nog zou het een gunst van NS zijn.

Behoudens ZEER uitzonderlijke omstandigheden, waarvan het nog maar helemaal de vraag is of daar in dit geval sprake van is, gaan we dus gewoon uit van de normale situatie. En in de normale situatie is er gewoon geen sprake van dat je morgen ook nog met korting zou kunnen reizen.

Het zou best KUNNEN dat NS dat morgen alsnog afkondigt, maar indien zulks het geval is, is datin elk geval niet nu bekend. Niet bij NS, niet bij wie dan ook, en derhalve zeker niet bij ons. Of bij mij.

Ik kan je dus, met de informatie die mij en jou en ons en iedereen op dit moment ter beschikking staat, niet beter informeren dan ik in mijn vorige post gedaan heb. Dat dat niet is wat je wilde horen en dat dat dan een kleuterschoolreactie of whatever genoemd moet worden, dat moet dan maar zo zijn :) Ik geef je de meest nauwkeurige informatie die ik heb, en kleur die inderdaad een beetje subjectief in O-) Nou, klaag me dan daarvoor maar aan, het zal zo zijn :)
Je redenatie kan ik niet volgen. Dit lijkt me bij uitstek een voorbeeld van een uitzonderlijke situatie. Utrecht is het hart van het treinnetwerk in Nederland, en ligt er ws. meer dan 24 uur uit? De NS en/of ProRail falen hier, en het kost de reiziger een boel extra tijd om om te reizen. Ik heb een abonnement, dus koop sowieso geen kaart. Maar als ik dat niet zou hebben zou ik me niet geroepen voelen om een kaartje te kopen. Als ik 2x zo lang onderweg ben als normaal, door dit soort gezeik? Wordt dat gecompenseerd? Komt de reiziger er vanaf met 'excuses voor het ongemak?', zo ongeveer de meest gebruikte zin in het vocabulaire van de NS? Ik (en vele anderen) ben morgen een halve dag kwijt om thuis te komen. M'n zaterdag is mooi onvrijwillig in de war gegooid en eigenlijk knap verkloot.
I went clubbing. Softest coat ever.
  zaterdag 20 november 2010 @ 04:20:05 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88933136
Goodmorning.

Geen treinverkeer Beesd-Geldermalsen, Geldermalsen-Tiel, Tiel-Elst.
Dan maar via Schiphol naar Amersfoort
pi_88933468
Ik doe lekker dezelfde route als gister: via Rotterdam met Fyra. Dan beperkt mijn zich in principe tot minder dan een half uur.

Zou de NS voor dit weekeinde de overmachtsclausule van de GTbV-regeling aanhalen?
  Redactie Sport zaterdag 20 november 2010 @ 07:13:41 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88933558
De website van Syntus is ook lekker wakker:
quote:
Actuele verstoringen (trein)
Op dit moment zijn er geen grote verstoringen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 20 november 2010 @ 07:21:03 #94
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88933570
Goedemorgen. Groningen loopt iig alsof er niets gebeurd is. :)

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88933702
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 06:44 schreef Fixers het volgende:
Ik doe lekker dezelfde route als gister: via Rotterdam met Fyra. Dan beperkt mijn zich in principe tot minder dan een half uur.

Zou de NS voor dit weekeinde de overmachtsclausule van de GTbV-regeling aanhalen?
Waarom? Volgens mij zijn de meeste verbindingen via Utrecht uit de planner gehaald... Dan dien je het reisadvies ( omreizen) te volgen en heb je geen vertraging.. :+
dag
pi_88933764
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:12 schreef greavy het volgende:
En al hadden ze de computers goed gebackupt, dan had Utrecht alsnog plat gelegen omdat de wissels onbedienbaar bleven.
O, maar de backup van de computers is prima. Er is zelfs een exacte replica van de hardware binnen no time binnen te rijden. Het moeilijke komt daarna pas, met antieke protocollen over vaste lijnen enzo, daar zit de moeilijkheid, die leg je niet om. Je kan niet zomaar uitwijken, zelf beeld op schermen van een andere post gaat met moeite, dat is pas 2 weken geleden met succes gedaan...

Onzinniger is dat ons binnen de ICT van ProRail juist deze week geinformeerd is over het feit dat we moesten bezuinigen en van de huidige lopende vervangingsprojecten na de huidige fase een heroverweging plaats zou gaan vinden. Nou, ik weet al wel wat er beslist gaat worden...
pi_88933803
Fyra heeft technische problemen met de loc.... dat ding heeft 3 keer een halve meter gereden en nu "Is de machinst bezig het technische probleem op te lossen." Hoe lang duurt ctrl-alt-del in zo'n ding?
  zaterdag 20 november 2010 @ 08:33:00 #98
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88933824
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 08:29 schreef Fixers het volgende:
Fyra heeft technische problemen met de loc.... dat ding heeft 3 keer een halve meter gereden en nu "Is de machinst bezig het technische probleem op te lossen." Hoe lang duurt ctrl-alt-del in zo'n ding?
Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 20 november 2010 @ 08:42:49 #99
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88933861
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 02:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Mooi fotoverslag. Erg herkenbaar al die foto's van de plek des onheils want exact daar liep ik ook rond dat tijdstip.

(na zo'n 2 uur vertraging om vanuit EHV in UTR te komen)

Die buschauffeurs reden wel extreem lomp en associaal door die chaos heen zeg. Overal langs rijden via andere rijbanen en vluchtstroken en dan op het laatste moment er tussen proppen en als dat niet lukte gewoon elkaar voor laten, want er waren zo veel bussen.
Uiteindelijk heeft dat gedrag van de buschauffeur mij nog 30 minuten tijdswinst opgeleverd denk ik.
Mee eens thx Bitlord, wel het leukste info van "ons". Maar ehm is het geen oude BBA-bus? ;) ipv GVU-materiaal?

ProRail: "Onduidelijk wanneer treinen rijden"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88934353
Dank bitlord voor het fotoverslag! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')