abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88978282
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:23 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Woon jij aan de Cambridgelaan? Daar mag je toch helemaal niet wonen als je niet studeert?
Flash is al 53.
pi_88978443
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
Ik heb het gelezen en ik kreeg er zo'n jeukerig EO-gevoel van. ;(

Is die gast wel eens eerder buiten geweest?
pi_88980582
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]



Flash is al 53.
Ja en tevens eeuwig student.
  zondag 21 november 2010 @ 17:35:12 #221
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_88980686
Wat zijn de toekomstplannen met de IC Amsterdam - Brussel na ingebruikname van de HSL? Wordt Hispeed (met hispeed tarieven) je dan door de strot geduwd of is er nog een alternatief boemeltje met dezelfde vertragingen en ondercapaciteit als de huidige IC?
Please consider the environment before printing this post
  zondag 21 november 2010 @ 17:38:39 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88980780
Je kan dan uit Amsterdam met de Sneltrein naar Dordrecht en zo verder naar Roosendaal, om in Roosendaal het stoppertje naar Antwerpen te nemen.
De IC's Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen worden straks Sneltreinen

Zie ook: NS-dienstregeling 2012 (Wikipedia)

Planning om DRGL 2012 met de Fyra-treinen te rijden, Benelux verdwijnt
* IC Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen gaat 2x per uur doorrijden naar Vlissingen, maar rijdt als Stoptrein Roosendaal-Vlissingen, en rijdt Amsterdam-Dordrecht via een andere route en stopt verder te Rotterdam Blaak, Centraal, Schiedam Centrum, Den Haag HS, Den Haag Laan van NOI, Leiden Centraal, Heemstede-Aerdenhout, Haarlem, Amsterdam Zuid en ten slotte Centraal
* Sneltrein Breda/Dordrecht - Amsterdam wordt een Intercity, en zal niet meer doorrijden naar Breda, en gaat Dordrecht-Amsterdam rijden zoals hierboven beschreven
* IC Den Haag-Venlo blijft hetzelfde
* Serie 140/240 zal in Den Haag beginnen ipv Schiphol
* Nieuwe Stoptrein Den Haag-Amsterdam wordt toegevoegd en rijdt via Schiphol
* Huidige Stoptrein Den Haag-Amsterdam zal alleen Den Haag-Haarlem rijden
* Huidige Stoptrein Leiden - Dordrecht zal niet meer doorrijden naar Leiden maar Den Haag-Dordrecht/Breda rijden
*

[ Bericht 47% gewijzigd door greavy op 21-11-2010 17:47:51 ]
  zondag 21 november 2010 @ 17:46:46 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88981016
Gelukkig is dat nog allerminst zeker omdat er nog best wel wat onduidelijke factoren zijn:

• De kwaliteiten van het AnsaldoBreda-materieel, de testritten gaan niet al te best (wat ik zo her en der verneem) dus het is nog niet zeker dat het materieel in 2011 de toelating krijgt
• De leveringssnelheid van AnsaldoBreda: er zijn nu 5 of 6 stellen in het land terwijl er 20 geleverd moeten zijn voor een volledige dienstregeling.
• De financiële situatie van HSA: een kilometer op de HSL kost ¤ 70 per trein, voor de 48 km die Rotterdam - Hoofddorp lang is kost dat ¤ 3.360,- per trein. De gemiddelde hoeveelheid passagiers op de Fyra voldoen niet eens om deze kosten gedekt te krijgen, laat staan personeelskosten, de kosten die nu gemaakt worden voor de huur van de rijtuigen en Traxx-locomotieven, enzovoorts
• De oplossingen voor de EMC-problematiek die bij Breda speelt.
pi_88981277
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:38 schreef greavy het volgende:
Je kan dan uit Amsterdam met de Sneltrein naar Dordrecht en zo verder naar Roosendaal, om in Roosendaal het stoppertje naar Antwerpen te nemen.
De IC's Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen worden straks Sneltreinen
Zoals je zelf al zegt komen er (snel)treinen van Amsterdam naar Vlissingen. Je hoeft dus niet over te stappen in Dordrecht.

Ook bestaat er een kans dat de IC Charloi - Essen wordt doorgetrokken door Roosendaal. Dit zal al flink wat tijd schelen, omdat deze enkele (maar lang niet alle) stations overslaat tussen Essen en Antwerpen en via de tunnel rijdt, in plaats van via de ringlijn rond de stad.
pi_88981369
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:55 schreef KapiteinT het volgende:

Ook bestaat er een kans dat de IC Charloi - Essen wordt doorgetrokken door Roosendaal. Dit zal al flink wat tijd schelen, omdat deze enkele (maar lang niet alle) stations overslaat tussen Essen en Antwerpen en via de tunnel rijdt, in plaats van via de ringlijn rond de stad.
De NMBS heeft al aangegeven dat dit geen optie zal zijn wegens de lage betrouwbaarheid van die trein, waardoor die in de praktijk vaker in Antwerpen dan in Essen keert.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 17:59:27 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_88981375
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]



"Ik stap in en rij in de oude eerste klas naar Arnhem met een stel vierkante wielen. Bij aankomst in Arnhem even op de machinist gewaarschuwt en hem hierop gewezen."

Dat had de machinist vast zelf nog niet gemerkt en hij gaat het nu vast ook zelf verhelpen... 8)7
Die trekt meteen de krik tevoorschijn :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88981442
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]



De NMBS heeft al aangegeven dat dit geen optie zal zijn wegens de lage betrouwbaarheid van die trein, waardoor die in de praktijk vaker in Antwerpen dan in Essen keert.
En hierdoor laat je de dienstregeling natuurlijk verslechteren, in plaats van de betrouwbaarheid te verhogen. NMBS... |:(
pi_88981475
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]



Die trekt meteen de krik tevoorschijn :Y
Misschien moeten we deze Tom7naar even vertellen dat deze reclame niet helemaal echt is:

pi_88981887
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:02 schreef KapiteinT het volgende:

[..]


Misschien moeten we deze Tom7naar even vertellen dat deze reclame niet helemaal echt is:

Maar...maar...zo gaat dat toch? :{

Als een trein pech heeft komt hier iemand van de Prorailwacht en die gaat dan toch de trein maken? En dan de hele trein maar hopen dat de machinist lid is van Prorailwacht...
  zondag 21 november 2010 @ 18:19:32 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88981947
Overigens, om de IC Essen - Charleroi in Roosendaal te kunnen ontvangen moet er in Roosendaal ook het nodige aan de perrons gebeuren en ik denk niet dat dat nog de bedoeling is.

Voor zover ik weet is het de bedoeling dat er naast het huidige stoptreintje een nieuwe sneltrein wordt ingelegd die tussen Roosendaal en Antwerpen ook nog stopt in ik dacht Kalmthout. Hoe dan ook gaan de reizigers er flink op achteruit, zowel qua comfort als qua reistijd.

Laten we hopen dat het zo ver niet komt.
pi_88982131

Merk en type: kaartjesautomaten
Eigenaar: Arriva en NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: station Veenwouden
Datum: 13 november 2010
pi_88982180
quote:
Op zondag 21 november 2010 18:19 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet is het de bedoeling dat er naast het huidige stoptreintje een nieuwe sneltrein wordt ingelegd die tussen Roosendaal en Antwerpen ook nog stopt in ik dacht Kalmthout. Hoe dan ook gaan de reizigers er flink op achteruit, zowel qua comfort als qua reistijd.

Laten we hopen dat het zo ver niet komt.
Dat zou nog best een aardig alternatief zijn. In elk geval 100 keer beter dan die stoptrein.
pi_88982214
quote:
17s.gif Op zondag 21 november 2010 18:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: kaartjesautomaten
Eigenaar: Arriva en NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: station Veenwouden
Datum: 13 november 2010
Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS. :{
  zondag 21 november 2010 @ 18:30:11 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88982226
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:28 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zou nog best een aardig alternatief zijn. In elk geval 100 keer beter dan die stoptrein.
Het gaat hetzelfde materieel zijn.
pi_88982663
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het gaat hetzelfde materieel zijn.
Hmm da's dan weer jammer. België heeft flink wat materieel dat comfortabeler is dan ICRm maar MS75 is er niet één van -O-

Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
pi_88982710

NSR 1747 heeft een ICRm BDs stuurstandrijtuig in Maastricht opgepikt en staat op het station van Eindhoven vertrekgereed richting de Watergrafasmeer, terwijl een onbekend gebleven Plan V als stoptrein naar Nijmegen wacht op vertrektijd. Vrijdag 19 november 2010


Sinds enkele weken zijn de bomen in de bocht bij het Duitse Elten, gelegen net over de grens bij Zevenaar, flink gekapt .Hierdoor is als het ware een nieuwe fotostek is ontstaan, dat al snel werd opgemerkt bij diverse fotografen. Kortom, een bezoekje meer dan waard! RTB heeft onlangs de V156 gekocht, die binnenkort in de blauwe huisstijl wordt omgetoverd. De lok rijdt nu nog in de fabriekskleuren van Vossloh rond en is daarmee een frisse opvallende vertoning. De V156 heeft een gecombineerde container/graantrein in Emmerich afgeleverd en vervolgens de goed beladen Linz-shuttle 43956 mee teruggenomen richting Rotterdamse haven. Zaterdag 20 november 2010


De 653-8 draagt al sinds zijn tijd bij Rail4Chem de naam Wessel en dat is bij Captrain zo gebleven. Deze fraai bestickerde class66 passeert met een Duis4Chem-shuttle als trein 41723 het dorpje Elten, op weg naar Duisburg, terwijl de zon verwoede pogingen doet om door de wolken heen te prikken. Zaterdag 20 november 2010
  zondag 21 november 2010 @ 18:49:30 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88982812
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
De Traxx-locs die meestal voor de Beneluxtrein hangen zijn slechts toegelaten tot 140 km/h. Hoewel een wijziging naar 160 km/h redelijk eenvoudig schijnt te zijn, zijn de groene Traxx'en slechts voorzien voor 140.
  zondag 21 november 2010 @ 18:55:48 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88983028
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 1747 heeft een ICRm BDs stuurstandrijtuig in Maastricht opgepikt en staat op het station van Eindhoven vertrekgereed richting de Watergrafasmeer, terwijl een onbekend gebleven Plan V als stoptrein naar Nijmegen wacht op vertrektijd. Vrijdag 19 november 2010
Is dat nieuw? Een stoptrein Eindhoven - Nijmegen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 18:59:09 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88983118
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Is dat nieuw? Een stoptrein Eindhoven - Nijmegen?
Volgens mij is dat een koppeling van de stoptrein Deurne - Den Bosch aan de stoptrein Den Bosch - Nijmegen.
  zondag 21 november 2010 @ 19:00:44 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88983181
zou volgens mij ook nieuw zijn trouwens, maar dat kan best natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 21 november 2010 @ 19:04:15 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_88983295
Volgens mij zitten de 4400 (stoptrein Nijmegen-Den Bosch) en de 9600 (stoptrein Deurne-Den Bosch) al sinds juni 2009 aan elkaar. Tot die tijd reed de 5200 (stoptrein Eindhoven-Tilburg West) ook het gedeelte Eindhoven-Deurne. De 9600 reed tot die tijd alleen Eindhoven-Den Bosch.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 21 november 2010 @ 19:11:45 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_88983531
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een koppeling van de stoptrein Deurne - Den Bosch aan de stoptrein Den Bosch - Nijmegen.
Die zijn aanelkaar gekoppeld, dat klopt. Je kan dus vanaf Nijmegen met de stopper rechtstreeks naar Deurne. Én je hebt altijd Plan V *O* _O_
pi_88983696
Volgende week sneeuw (cc: NS)

trouwens deze ook :)

Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  zondag 21 november 2010 @ 19:23:35 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88983932
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Die zijn aanelkaar gekoppeld, dat klopt. Je kan dus vanaf Nijmegen met de stopper rechtstreeks naar Deurne. Én je hebt altijd Plan V *O* _O_
Die snelbus van Nijmegen naar Helmond is waarschijnlijk sneller :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 november 2010 @ 19:24:20 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_88983962
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij zitten de 4400 (stoptrein Nijmegen-Den Bosch) en de 9600 (stoptrein Deurne-Den Bosch) al sinds juni 2009 aan elkaar. Tot die tijd reed de 5200 (stoptrein Eindhoven-Tilburg West) ook het gedeelte Eindhoven-Deurne. De 9600 reed tot die tijd alleen Eindhoven-Den Bosch.
T zal zo zijn :) Was in 2006 voor t laatst dat ik iets met de 4400 van doen had :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88984058
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 19:17 schreef Temlin het volgende:
trouwens deze ook :)

Heeft toevallig iemand die van het doorrijden met vierkante wielen nog? Dat alle bagage uit de rekken schudt enzo?
pi_88984192
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:27 schreef Igen het volgende:

[..]


Heeft toevallig iemand die van het doorrijden met vierkante wielen nog? Dat alle bagage uit de rekken schudt enzo?
Goed gezocht ^O^ :D



[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 19:32:07 ]
pi_88984290
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]



Goed gezocht ^O^ :D

Die was het ja!

En ik maar vergeefs zoeken met telkens 'reclame' of 'commercial' als een van de zoekwoorden. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2010 19:34:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')