Maar hij kan wel Frysk.quote:Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS.
klopt niet, er gaan nog steeds geen treinen tussen utrecht en den bosch. Ben nu zelf op weg naar deventer vanuit daar naar amersfoort dan amsterdam en uiteindelijk alkmaarquote:Op zondag 21 november 2010 21:16 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Inmiddels bijgesteld naar Utrecht Centraal / Woerden..
Dus dan toch ergens op de route ipv Utrecht CS zelf?
Nou ja, lekker belangrijk.
helaas geen goede overstappen meer op nijmegen of arnhemquote:Op zondag 21 november 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
Je had alsnog via Utrecht gekund
quote:108 Teletekst zo 21 nov
Opnieuw problemen op spoor Utrecht
` Opnieuw zijn er problemen met het
treinverkeer rond Utrecht.Door een
aanrijding rijden er minder treinen van
Utrecht naar Den Haag,Amersfoort en
Rotterdam.Reizigers moeten rekening
houden met een vertraging die kan
oplopen tot een uur.
De Nederlandse Spoorwegen denken dat de
problemen tot zeker 23.00 uur zullen
duren.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nou zeer waarschijnlijk valt dat wel mee. Want de echte treinreiziger denkt meestal een zet of 4 vooruit en is dus niet alleen geīnteresseerd door de tijden van stations in zijn buurtquote:Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef greavy het volgende:
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.
Men blijft zich hierachter verschuilen en ik blijf het gelul vinden.quote:Op zondag 21 november 2010 21:50 schreef greavy het volgende:
Volgens hem zouden meer back-ups in de stroomvoorziening geen verschil hebben gemaakt. ,,De brandweer heeft vrijdag nu eenmaal besloten de stroom eraf te halen, waardoor seinen en wissels niet meer werkten. Ook met back-ups hadden de treinen niet gereden'', aldus de woordvoerder. Het duurde tot zaterdag voor de stroom weer kon worden ingeschakeld en het treinverkeer weer op gang kwam.
Goederentreinen rijden zo'n 80 / 90 km/h en remmen zo weinig mogelijk. Het stuk Tilburg West - Breda is in principe wisselvrij (af en toe een overloopwisseltje maar niks kritisch) en afhankelijk van waar de trein vandaankomt kan hij nog best wat vaart hebben.quote:Op zondag 21 november 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, logisch is het allemaal niet erg eigenlijk. Je kunt je bovendien afvragen hoe hard een goederentrein nou helemaal rijdt.
Los daarvan denk ik niet dat "logica" iets is wat boeit voor iemand die tot zo'n besluit gekomen is.
Dan nog, kun je beter een trein pakken met wat snelheid natuurlijk.
Waarom ben je überhaupt via Arnhem gereist eigenlijk?quote:Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef RubenK het volgende:
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden) om vanuit daar naar utrecht te gaan
Ja okee da's waar natuurlijkquote:Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef James1988 het volgende:
80 a 90 km/h is echt wel voldoende om dood te gaan, heb je geen trein aan 140 km/h voor nodig.
Waarom ging je uberhaupt via Arnhem dan? Richting Alkmaar en niet meer via Utrecht kunnen uit Den Bosch: IC -> Deventer, IC -> Amersfoort, IC -> Amsterdam, IC -> Alkmaar (ev)quote:Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef RubenK het volgende:
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden) om vanuit daar naar utrecht te gaan
Had je net zo goed kunnen blijven zitten en in Deventer uitstappen (aannemelijk had je IC richting Zwolle)quote:Op zondag 21 november 2010 22:00 schreef RubenK het volgende:
Ben via arnhem gegaan omdat er geen treinen tussen den bosch -> utrecht gingen.
Dat is toch via Arnhem dan Snugglesquote:Op zondag 21 november 2010 21:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom ging je uberhaupt via Arnhem dan? Richting Alkmaar en niet meer via Utrecht kunnen uit Den Bosch: IC -> Deventer, IC -> Amersfoort, IC -> Amsterdam, IC -> Alkmaar (ev)
Lijkt me dubbele berichtgeving.quote:Op zondag 21 november 2010 22:09 schreef RubenK het volgende:
Tussen utrecht -> woerden NOG iemand. Terrorisme?
Die trekt ff wat kilotjes wegquote:Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
Ja, maar hij zegt dat ie uit Arnhem door wilt naar Utrecht
Maar:
Ja, daar kijken we doorheen natuurlijk he. Maar je hebt wel gelijk.quote:Op zondag 21 november 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/294818
"Het incident vond even voor half negen plaats op perron 5"
Perron 5 is het perron langs sporen 11 en 12.
Ik denk dat ze spoor bedoelen
Ruben zweeft tussen het tweede en derde honk, wie tikt hem uit?quote:Op zondag 21 november 2010 22:51 schreef RubenK het volgende:
Ondertussen ben ik WEER op arnhem (na teruggestuurd te worden naar den bosch, kwamen we aan op nijmegen sprong op de display 'IC den helder' weer, die naar verluid WEL zou rijden)
We zullen zien.
Heb hem net gedownload (op m'n nieuwe iPhonequote:Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef greavy het volgende:
Infomaps Railway NL gratis tot 1 december
De iPhone applicatie Infomaps Railway NL is tot 1 december gratis te downloaden in de app store van Apple. De app is gelanceerd als een spoorkaart voor je iPhone. Door de GPS functie kun je precies zien waar je bent en kun je automatisch actuele reisgegevensophalen. Ook kun je via de app ook het dichtstbijzijnde station vinden en de vertrektijden opvragen. Een aantal functies is afhankelijk van WiFi of een 3G verbinding.
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.
Downloaden
Als je dit volgend jaar weer overkomt mag je bij mij blijven slapenquote:Op zondag 21 november 2010 22:56 schreef RubenK het volgende:
Dat realiseer ik me achteraf ook, al zou ik dan ook mogelijk gestrand zijn omdat die trein naar deventer vertraging had en dat mijn ALLER laatste mogelijkheid richting amsterdam zou zijn
quote:Treinen van en naar Utrecht rijden vandaag weer de normale dienstregeling
Geachte Fixers,
Veel van onze reizigers hebben hinder ondervonden van de grote verstoring, die vrijdag aan het einde van de middag is veroorzaakt door brand in de verkeersleidingspost op Utrecht CS. Gisteren in de loop van de dag is het treinverkeer van en naar Utrecht stap voor stap op gang gekomen. Vandaag rijden de treinen weer volgens de normale dienstregeling op zondag.
We vinden het ontzettend vervelend voor onze reizigers die hierdoor later of niet op hun bestemming konden komen. We hebben er alles aan gedaan om u op andere manieren toch naar uw bestemming te brengen. Mocht dit niet gelukt zijn dan bieden we hiervoor onze oprechte excuses aan.
We danken u voor uw begrip en geduld.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |