quote:Op zaterdag 20 november 2010 08:42 schreef bork het volgende:
[..]
Mee eens thx Bitlord, wel het leukste info van "ons". Maar ehm is het geen oude BBA-bus?ipv GVU-materiaal?
ProRail: "Onduidelijk wanneer treinen rijden"
Voer het kenteken van de wagen in op busfoto.nl/foto/search.php en gij zult zien dat het een oude GVU-er is.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:22 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind Beesd wel een van de meest trieste stations in Nederland.
Zo geheel aan de rand van de beschaving, met slechts 1 smal perron en verder niks.
http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=beesd
Het gaat er natuurlijk om hoeveel er beschadigd is tijdens de brand. Als je met een paar kleine ingrepen een lijn weer operationeel krijgt, zal men dat waarschijnlijk ook meteen doen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:05 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.
Maar ik heb het al gevonden, de MLL en de valleilijn worden gewoon vanuit Utrecht aangestuurd. Rest mij de vraag waarom dit voor de rest niet mogelijk is.
quote:104 Teletekst za 20 nov
***************************************
Treinverkeer Utrecht komt op gang
***************************************
` Vanaf 15.00 uur rijden de treinen
weer van en naar Utrecht,zeggen ProRail
en de NS.Ze hopen dat rond 17.00 uur
zo'n 70 procent van de treinen rond
Utrecht weer rijdt en dat morgen alles
weer normaal is.
Het treinverkeer rond Utrecht heeft
bijna een dag stilgelegen,na een brand
in een kantoor van de verkeersleiding.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
De nieuwe spoorkaart met tabelnummers behorende bij de later ter beschikking komende dienstregelingstabellen.
Het is een mooie kaart, en hij klopt bijna helemaal volgens mij. Verplaats één lucifer om deze kaart kloppend te makenWat een faal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Niet alleen bij ProRail. Ik denk ook bij de aannemers die voor ProRail werken. Het is gewoon erg netjes dat ze het binnen een dag weer werkend hebben gekregen allemaal.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Netjes dat er weer treinen rijden. Ik denk dat een hoop mensen bij ProRail een lange shift hebben gedraaid.
Ja precies. Dat geld voor dat backup regelcentrum kunnen ze net zo goed in de zak houdenquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet alleen bij ProRail. Ik denk ook bij de aannemers die voor ProRail werken. Het is gewoon erg netjes dat ze het binnen een dag weer werkend hebben gekregen allemaal.
Oh ja, die wilde ik nog quoten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
Rijdt die wel eens zo?quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:59 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind inderdaad ook dat pro-rail voor dit snelle handelen een pluim verdiend. Wel had de informatievoorziening gisteren beter moeten zijn.
Rijdt de ICE weer via de kippenlijn?
Ja hoor, is gisteren nog een foto gepost (uit 2005 okee) van een ICE op het enkelspoor bij Barneveld Noordquote:
Gaaf kende ik niet, toch overduidelijke BBA-kleurenquote:
Nou, tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort reden vandaag toch echt geen treinen...quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh ja, die wilde ik nog quoten.
Alle werkzaamheden op de omleidingsroutes waren opgeschort, hoorde ik.
Leek mij ook ja. Kan ook nog eerst bij BBA en daarna bij GVU gereden hebben misschien. Hoewel ik nooit eerder een GVU-bus in BBA-kleuren heb zien rijden eigenlijk. Of in anything else dan blauw-wit (of bordeauxrood).quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:20 schreef bork het volgende:
[..]
Gaaf kende ik niet, toch overduidelijke BBA-kleuren
Die werkzaamheden waren dan ook al vanaf woensdag bezig, lastig om ze dan uit te stellenquote:Op zaterdag 20 november 2010 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou, tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort reden vandaag toch echt geen treinen...
Het is altijd handig om kritisch te zijn tegenover beweringen van ander, zeker op dit soort fora waar soms maar wat wordt geroepen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leek mij ook ja. Kan ook nog eerst bij BBA en daarna bij GVU gereden hebben misschien. Hoewel ik nooit eerder een GVU-bus in BBA-kleuren heb zien rijden eigenlijk. Of in anything else dan blauw-wit (of bordeauxrood).
Weet je? Ik trek die melding van busfoto.nl wel even in twijfel. Wie zegt dat daar de waarheid staat? Geel - Blauwe band - Oranje is BBA gewoon, klaar.
Nou ja, ook maar forumposts die van GVU reppen dus. Nauwelijks "bewijs" te noemen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:45 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het is altijd handig om kritisch te zijn tegenover beweringen van ander, zeker op dit soort fora waar soms maar wat wordt geroepen.
Om mijn gelijk te bewijzen staan hieronder een aantal links die mijn opmerkingen bevestigen:
- - http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767
- http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767
- http://s72.webhostingserver.nl/~deb32397/foto's/diversen/Juijn_Rossum/index.htm
ging prima en zonder vertraging!quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:04 schreef Peter het volgende:
Ik ga zo via Utrecht reizen.. hopelijk!
Ik heb hier ook nog een dertienduizend-regelig excelbestand waarin van elke bus in Nederland in 31 kolommen de voertuiggegevens en tenaamstellingen staan, maar je begrijpt dat ik dat bestand hier niet publiceer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, ook maar forumposts die van GVU reppen dus. Nauwelijks "bewijs" te noemen.
Ja maar goed. Dat bewijst me nog niet veel natuurlijk. Ik ben wel benieuwd wanneer en op welke lijn er een bus in BBA-kleuren in GVU-dienst gereden zou hebben, want ik kan me daar werkelijk niets van herinneren. Terwijl ik hier toch alweer "een tijdje" rondloopquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:08 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb hier ook nog een dertienduizend-regelig excelbestand waarin van elke bus in Nederland in 31 kolommen de voertuiggegevens en tenaamstellingen staan, maar je begrijpt dat ik dat bestand hier niet publiceer.
Ik ken stations met smallere perronsquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:22 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind Beesd wel een van de meest trieste stations in Nederland.
Zo geheel aan de rand van de beschaving, met slechts 1 smal perron en verder niks.
http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=beesd
Maar zijn dat ook eilandperrons?quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ken stations met smallere perrons
Dronrijp bijvoorbeeld. Erg vergelijkbaar met Beesdquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar zijn dat ook eilandperrons?
Nou dat heb ik dus ook, ik was al bang dat mijn opmerking uitvergroot zou worden, waar gaat het eigenlijk om? ->quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar goed. Dat bewijst me nog niet veel natuurlijk. Ik ben wel benieuwd wanneer en op welke lijn er een bus in BBA-kleuren in GVU-dienst gereden zou hebben, want ik kan me daar werkelijk niets van herinneren. Terwijl ik hier toch alweer "een tijdje" rondloop
Dit is ook niet het bussentopic natuurlijkquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef bork het volgende:
[..]
Nou dat heb ik dus ook, ik was al bang dat mijn opmerking uitvergroot zou worden, waar gaat het eigenlijk om? ->
Zo kan je hier dadelijk niks meer zeggen zonder met een reeks bewijzen om je oor te worden geslagen (zonde van je tijd denk ik dan).
-> Dat die mensen gisteren zijn weg gebracht!
Maar affijn, ik woon sinds 1999 in Utrecht en daarvoor in Noord Brabant en ik heb alleen de betreffende kleustelling bij de BBA gezien en nooit bij de GVU, vandaar mijn opmerking, die dus puur en alleen gebaseerd is op mijn eigen waarneming, een instrument dat mij zelden of nooit in de steek laat maar dat ter zijde.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:49 schreef Bitlord het volgende:
Als ik het zo lees dan denken jullie anders dan ik hier. De GVU 555 reed in Utrecht in GVU-kleuren tot 1995 ofzo, is toen deels afgebrand en weer hersteld bij Jansen in Bergen op Zoom. Vervolgens is de bus in dienst gekomen bij AMZ Borssele voor schoolvervoer. Nadat daar de concessie dusdanig was veranderd dat er geen externe inhuur mocht gebruikt worden is de bus naar Juijn Rossum gegaan. Check de kentekens van de bussen op onderstaande foto's.
De GVU 555 deels afgebrand op het terrein van Den Oudsten bussen in Woerden.
[ afbeelding ]
De AMZ 326 (ex GVU 555) in dienst tijdens zijn laatste maanden voor scholierenritten, hier in Wemeldinge.
[ afbeelding ]
De Juijn Rossum VK-27-ZZ (ex AMZ 326 exex GVU 555) in dienst voor pendelritten Utrecht Jaarbeurs-Veemarkt tijdens de bouwbeurs.
[ afbeelding ]
En Ommen? Dat is ook niet breed.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dronrijp bijvoorbeeld. Erg vergelijkbaar met Beesd
We kunnen ook gewoon eens naar de stad gaan, wat drinken aldaar? Jeweetz, als ik naar de CB ga ben ik daar of met vrienden die ik al jaren ken en hebben we het over van alles behalve mn hobby, of met studiegenoten en ook dan hebben we het over van alles, behalve de hobby.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is ook niet het bussentopic natuurlijk![]()
Bitlord als je nogeens naar de CB gaat, meld het ff, misschien kunnen we een minimeet organiseren?
Kee cool. Waar maakt niet zo veel uit inderdaad, CB leek me gewoon handig, ik meende te concluderen dat jij daar in de buurt woonde. Ik wel namelijkquote:Op zaterdag 20 november 2010 22:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon eens naar de stad gaan, wat drinken aldaar? [..]
Maar, zou het leuk vinden je eens in het echt te spreken
CBLquote:Op zaterdag 20 november 2010 23:16 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Om het bij afkortingen te houden, woon op de IBB. Jij in Casa of Bnk?
quote:Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
inderdaadquote:
Zal wel een of ander spottersclubje zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 11:10 schreef Temlin het volgende:
[..]
inderdaadmaar wat is PBT eigenlijk
Je moet wat te doen hebben op je vrije zaterdag hequote:Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
Weet niet of het antwoord geweest is, maar: Beesd-Geldermalsen word bediend door Post T Utrechtquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?
En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Jij gaat door voor de door u zelf aan te schaffen NS-jaarkaartquote:Op zondag 21 november 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Proces Bijzondere Taken toch? Van die belangrijkdoeners met die norse blikken
"Ik stap in en rij in de oude eerste klas naar Arnhem met een stel vierkante wielen. Bij aankomst in Arnhem even op de machinist gewaarschuwt en hem hierop gewezen."quote:Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
Flash is al 53.quote:Op zondag 21 november 2010 16:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woon jij aan de Cambridgelaan? Daar mag je toch helemaal niet wonen als je niet studeert?
Ik heb het gelezen en ik kreeg er zo'n jeukerig EO-gevoel van.quote:Op zondag 21 november 2010 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn god... een spannend dagje spotten.
Zoals je zelf al zegt komen er (snel)treinen van Amsterdam naar Vlissingen. Je hoeft dus niet over te stappen in Dordrecht.quote:Op zondag 21 november 2010 17:38 schreef greavy het volgende:
Je kan dan uit Amsterdam met de Sneltrein naar Dordrecht en zo verder naar Roosendaal, om in Roosendaal het stoppertje naar Antwerpen te nemen.
De IC's Amsterdam-Dordrecht/Vlissingen worden straks Sneltreinen
De NMBS heeft al aangegeven dat dit geen optie zal zijn wegens de lage betrouwbaarheid van die trein, waardoor die in de praktijk vaker in Antwerpen dan in Essen keert.quote:Op zondag 21 november 2010 17:55 schreef KapiteinT het volgende:
Ook bestaat er een kans dat de IC Charloi - Essen wordt doorgetrokken door Roosendaal. Dit zal al flink wat tijd schelen, omdat deze enkele (maar lang niet alle) stations overslaat tussen Essen en Antwerpen en via de tunnel rijdt, in plaats van via de ringlijn rond de stad.
Die trekt meteen de krik tevoorschijnquote:Op zondag 21 november 2010 16:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
"Ik stap in en rij in de oude eerste klas naar Arnhem met een stel vierkante wielen. Bij aankomst in Arnhem even op de machinist gewaarschuwt en hem hierop gewezen."
Dat had de machinist vast zelf nog niet gemerkt en hij gaat het nu vast ook zelf verhelpen...
En hierdoor laat je de dienstregeling natuurlijk verslechteren, in plaats van de betrouwbaarheid te verhogen. NMBS...quote:Op zondag 21 november 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De NMBS heeft al aangegeven dat dit geen optie zal zijn wegens de lage betrouwbaarheid van die trein, waardoor die in de praktijk vaker in Antwerpen dan in Essen keert.
Misschien moeten we deze Tom7naar even vertellen dat deze reclame niet helemaal echt is:quote:Op zondag 21 november 2010 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die trekt meteen de krik tevoorschijn
Maar...maar...zo gaat dat toch?quote:Op zondag 21 november 2010 18:02 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Misschien moeten we deze Tom7naar even vertellen dat deze reclame niet helemaal echt is:
Dat zou nog best een aardig alternatief zijn. In elk geval 100 keer beter dan die stoptrein.quote:Op zondag 21 november 2010 18:19 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet is het de bedoeling dat er naast het huidige stoptreintje een nieuwe sneltrein wordt ingelegd die tussen Roosendaal en Antwerpen ook nog stopt in ik dacht Kalmthout. Hoe dan ook gaan de reizigers er flink op achteruit, zowel qua comfort als qua reistijd.
Laten we hopen dat het zo ver niet komt.
Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS.quote:Op zondag 21 november 2010 18:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: kaartjesautomaten
Eigenaar: Arriva en NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: station Veenwouden
Datum: 13 november 2010
Het gaat hetzelfde materieel zijn.quote:Op zondag 21 november 2010 18:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zou nog best een aardig alternatief zijn. In elk geval 100 keer beter dan die stoptrein.
Hmm da's dan weer jammer. België heeft flink wat materieel dat comfortabeler is dan ICRm maar MS75 is er niet één vanquote:Op zondag 21 november 2010 18:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het gaat hetzelfde materieel zijn.
De Traxx-locs die meestal voor de Beneluxtrein hangen zijn slechts toegelaten tot 140 km/h. Hoewel een wijziging naar 160 km/h redelijk eenvoudig schijnt te zijn, zijn de groene Traxx'en slechts voorzien voor 140.quote:Op zondag 21 november 2010 18:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
Is dat nieuw? Een stoptrein Eindhoven - Nijmegen?quote:Op zondag 21 november 2010 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
NSR 1747 heeft een ICRm BDs stuurstandrijtuig in Maastricht opgepikt en staat op het station van Eindhoven vertrekgereed richting de Watergrafasmeer, terwijl een onbekend gebleven Plan V als stoptrein naar Nijmegen wacht op vertrektijd. Vrijdag 19 november 2010
Volgens mij is dat een koppeling van de stoptrein Deurne - Den Bosch aan de stoptrein Den Bosch - Nijmegen.quote:Op zondag 21 november 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Een stoptrein Eindhoven - Nijmegen?
Die zijn aanelkaar gekoppeld, dat klopt. Je kan dus vanaf Nijmegen met de stopper rechtstreeks naar Deurne. Én je hebt altijd Plan Vquote:Op zondag 21 november 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een koppeling van de stoptrein Deurne - Den Bosch aan de stoptrein Den Bosch - Nijmegen.
Die snelbus van Nijmegen naar Helmond is waarschijnlijk snellerquote:Op zondag 21 november 2010 19:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Die zijn aanelkaar gekoppeld, dat klopt. Je kan dus vanaf Nijmegen met de stopper rechtstreeks naar Deurne. Én je hebt altijd Plan V![]()
![]()
T zal zo zijnquote:Op zondag 21 november 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij zitten de 4400 (stoptrein Nijmegen-Den Bosch) en de 9600 (stoptrein Deurne-Den Bosch) al sinds juni 2009 aan elkaar. Tot die tijd reed de 5200 (stoptrein Eindhoven-Tilburg West) ook het gedeelte Eindhoven-Deurne. De 9600 reed tot die tijd alleen Eindhoven-Den Bosch.
Heeft toevallig iemand die van het doorrijden met vierkante wielen nog? Dat alle bagage uit de rekken schudt enzo?quote:
Goed gezochtquote:Op zondag 21 november 2010 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Heeft toevallig iemand die van het doorrijden met vierkante wielen nog? Dat alle bagage uit de rekken schudt enzo?
Die was het ja!quote:
Al zouden ze willen.... Die hele lijn tussen Antwerpen en Brussel-Zuid zit vol met stoptreinen en gedegradeerde intercity's. Aangezien ieder gat in België en overstapvrije IC-verbinding met de hoofdstad lijkt te moeten hebben. Denk Hoogeveen en vermenigvuldig dat met 12 ofzo.quote:Op zondag 21 november 2010 18:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hmm da's dan weer jammer. België heeft flink wat materieel dat comfortabeler is dan ICRm maar MS75 is er niet één van
Wat ik me trouwens laatst afvroeg; Traxx kan 160km/h, ICRm kan 160km/h, het traject Antwerpen - Brussel is (deels) geschikt voor 160km/h, waarom rijdt de Beneluxtrein daar dan geen 160km/h?
Maar hij kan wel Frysk.quote:Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die van Arriva komt lomper over dan die van de NS.
klopt niet, er gaan nog steeds geen treinen tussen utrecht en den bosch. Ben nu zelf op weg naar deventer vanuit daar naar amersfoort dan amsterdam en uiteindelijk alkmaarquote:Op zondag 21 november 2010 21:16 schreef Crientj het volgende:
Hmm. Inmiddels bijgesteld naar Utrecht Centraal / Woerden..
Dus dan toch ergens op de route ipv Utrecht CS zelf?
Nou ja, lekker belangrijk.
helaas geen goede overstappen meer op nijmegen of arnhemquote:Op zondag 21 november 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
Je had alsnog via Utrecht gekund
quote:108 Teletekst zo 21 nov
***************************************
Opnieuw problemen op spoor Utrecht
***************************************
` Opnieuw zijn er problemen met het
treinverkeer rond Utrecht.Door een
aanrijding rijden er minder treinen van
Utrecht naar Den Haag,Amersfoort en
Rotterdam.Reizigers moeten rekening
houden met een vertraging die kan
oplopen tot een uur.
De Nederlandse Spoorwegen denken dat de
problemen tot zeker 23.00 uur zullen
duren.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nou zeer waarschijnlijk valt dat wel mee. Want de echte treinreiziger denkt meestal een zet of 4 vooruit en is dus niet alleen geīnteresseerd door de tijden van stations in zijn buurtquote:Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef greavy het volgende:
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.
Men blijft zich hierachter verschuilen en ik blijf het gelul vinden.quote:Op zondag 21 november 2010 21:50 schreef greavy het volgende:
Volgens hem zouden meer back-ups in de stroomvoorziening geen verschil hebben gemaakt. ,,De brandweer heeft vrijdag nu eenmaal besloten de stroom eraf te halen, waardoor seinen en wissels niet meer werkten. Ook met back-ups hadden de treinen niet gereden'', aldus de woordvoerder. Het duurde tot zaterdag voor de stroom weer kon worden ingeschakeld en het treinverkeer weer op gang kwam.
Goederentreinen rijden zo'n 80 / 90 km/h en remmen zo weinig mogelijk. Het stuk Tilburg West - Breda is in principe wisselvrij (af en toe een overloopwisseltje maar niks kritisch) en afhankelijk van waar de trein vandaankomt kan hij nog best wat vaart hebben.quote:Op zondag 21 november 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, logisch is het allemaal niet erg eigenlijk. Je kunt je bovendien afvragen hoe hard een goederentrein nou helemaal rijdt.
Los daarvan denk ik niet dat "logica" iets is wat boeit voor iemand die tot zo'n besluit gekomen is.
Dan nog, kun je beter een trein pakken met wat snelheid natuurlijk.
Waarom ben je überhaupt via Arnhem gereist eigenlijk?quote:Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef RubenK het volgende:
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden) om vanuit daar naar utrecht te gaan
Ja okee da's waar natuurlijkquote:Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef James1988 het volgende:
80 a 90 km/h is echt wel voldoende om dood te gaan, heb je geen trein aan 140 km/h voor nodig.
Waarom ging je uberhaupt via Arnhem dan? Richting Alkmaar en niet meer via Utrecht kunnen uit Den Bosch: IC -> Deventer, IC -> Amersfoort, IC -> Amsterdam, IC -> Alkmaar (ev)quote:Op zondag 21 november 2010 21:57 schreef RubenK het volgende:
Geen enkele trein vanuit arnhem mag door naar utrecht. Dit is mooi klote. Nu worden reizigers aangeraden om terug naar den bosch te gaan (daar stond ik een uur geleden) om vanuit daar naar utrecht te gaan
Had je net zo goed kunnen blijven zitten en in Deventer uitstappen (aannemelijk had je IC richting Zwolle)quote:Op zondag 21 november 2010 22:00 schreef RubenK het volgende:
Ben via arnhem gegaan omdat er geen treinen tussen den bosch -> utrecht gingen.
Dat is toch via Arnhem dan Snugglesquote:Op zondag 21 november 2010 21:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom ging je uberhaupt via Arnhem dan? Richting Alkmaar en niet meer via Utrecht kunnen uit Den Bosch: IC -> Deventer, IC -> Amersfoort, IC -> Amsterdam, IC -> Alkmaar (ev)
Lijkt me dubbele berichtgeving.quote:Op zondag 21 november 2010 22:09 schreef RubenK het volgende:
Tussen utrecht -> woerden NOG iemand. Terrorisme?
Die trekt ff wat kilotjes wegquote:Op zondag 21 november 2010 22:08 schreef greavy het volgende:
Ja, maar hij zegt dat ie uit Arnhem door wilt naar Utrecht
Maar:
Ja, daar kijken we doorheen natuurlijk he. Maar je hebt wel gelijk.quote:Op zondag 21 november 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/294818
"Het incident vond even voor half negen plaats op perron 5"
Perron 5 is het perron langs sporen 11 en 12.
Ik denk dat ze spoor bedoelen
Ruben zweeft tussen het tweede en derde honk, wie tikt hem uit?quote:Op zondag 21 november 2010 22:51 schreef RubenK het volgende:
Ondertussen ben ik WEER op arnhem (na teruggestuurd te worden naar den bosch, kwamen we aan op nijmegen sprong op de display 'IC den helder' weer, die naar verluid WEL zou rijden)
We zullen zien.
Heb hem net gedownload (op m'n nieuwe iPhonequote:Op zondag 21 november 2010 21:46 schreef greavy het volgende:
Infomaps Railway NL gratis tot 1 december
De iPhone applicatie Infomaps Railway NL is tot 1 december gratis te downloaden in de app store van Apple. De app is gelanceerd als een spoorkaart voor je iPhone. Door de GPS functie kun je precies zien waar je bent en kun je automatisch actuele reisgegevensophalen. Ook kun je via de app ook het dichtstbijzijnde station vinden en de vertrektijden opvragen. Een aantal functies is afhankelijk van WiFi of een 3G verbinding.
Voor echte treinreiziger is deze app zeer waarschijnlijk een leuke aanvulling op de huidige app van de NS.
Downloaden
Als je dit volgend jaar weer overkomt mag je bij mij blijven slapenquote:Op zondag 21 november 2010 22:56 schreef RubenK het volgende:
Dat realiseer ik me achteraf ook, al zou ik dan ook mogelijk gestrand zijn omdat die trein naar deventer vertraging had en dat mijn ALLER laatste mogelijkheid richting amsterdam zou zijn
quote:Treinen van en naar Utrecht rijden vandaag weer de normale dienstregeling
Geachte Fixers,
Veel van onze reizigers hebben hinder ondervonden van de grote verstoring, die vrijdag aan het einde van de middag is veroorzaakt door brand in de verkeersleidingspost op Utrecht CS. Gisteren in de loop van de dag is het treinverkeer van en naar Utrecht stap voor stap op gang gekomen. Vandaag rijden de treinen weer volgens de normale dienstregeling op zondag.
We vinden het ontzettend vervelend voor onze reizigers die hierdoor later of niet op hun bestemming konden komen. We hebben er alles aan gedaan om u op andere manieren toch naar uw bestemming te brengen. Mocht dit niet gelukt zijn dan bieden we hiervoor onze oprechte excuses aan.
We danken u voor uw begrip en geduld.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |