Mijn dagje Amsterdam valt in het waterquote:Utrecht en omgeving per trein niet bereikbaar: NS zet noodbussen in
Geachte mevrouw Guppy,
In Utrecht en omgeving rijden zaterdag 20 november geen treinen en worden noodbussen ingezet. De NS-dienstregeling is aangepast. Oorzaak is een brand vrijdagmiddag in de verkeersleidingspost bij Utrecht Centraal. De brand heeft grote gevolgen voor veel treinreizigers. ProRail en NS vinden dit buitengewoon vervelend en werken met man en macht om reizigers zo goed mogelijk op hun bestemming te krijgen.
Het is nog niet duidelijk hoe de situatie zondag zal zijn.
Kijk voor meer gedetailleerde, actuele informatie kort voor vertrek op ns.nl.
Excuses voor het eventuele ongemak.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Bus 130 is zķveel leuker dan met de trein. Echt waar.quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mijn dagje Amsterdam valt in het waterzonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
En steeds weer diezelfde foto.quote:Op zaterdag 20 november 2010 10:28 schreef Cortax het volgende:
http://twitpic.com/388ofg/full
Als je zo door die drie raampjes kijkt is het nog best een fikse brand geweest.
Neh, het moet wel leuk blijvenquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:05 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Bus 130 is zķveel leuker dan met de trein. Echt waar.
Waarom? je kunt toch om Utrecht heen? of woon je in Utrechtquote:Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mijn dagje Amsterdam valt in het waterzonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
Oh noes, dan hebben we jou gisteren nog zien staan, of beter gezegd, de trein waar je in gestrand was... Langs de A12 zagen we overal treinen staan met mensen er nog in... Dat vonden we zo sneu!quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Zoo ik was dus gister slachtoffer. Moest gister naar mn vriendin van den haag naar winterswijk. Opzicht al een lange rit. Maarja hier mn reisverslag:
15.23 den haag
16.01 utrecht
16.07 utrecht
16.44 arnhem
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.
16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.
19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.
Eindeconclusie: 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
In een Velaro 20-25 minuten dusquote:Op zaterdag 20 november 2010 08:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.
Poefff.... Was er wel licht en verwarming in de trein trouwens? Wat raar dat je bijna 2 uur op De Klomp gestaan hebt dan. Hadden ze nog wel een Kiosker voor kunnen optrommelen zou je denken...quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.
16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.
19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.
Eindeconclusie: 23.45 aangekomen. 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
Utrecht is volgens mij iig weer vrijgegeven voor goederenvervoer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een Velaro 20-25 minuten dus![]()
Tof fotoverslag trouwens Bitlord!
Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:56 schreef pindaplukker het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die belletjes in die sprinters betekenen? (oude sprinters)
En dan bedoel ik niet van die piepjes dat de deuren dichtgaan, maar tijdens het rijden.
Oke!, thx voor de uitleg man !quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.
*edit*
http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie
Bij elke snelheidsverandering klinkt een gongslag (ting).
Rijdt een trein sneller dan de ATB-snelheid dan klinkt er een lange bel (trrriiing) zolang de machinist niet remt.
Is de trein afgeremd naar een bepaalde marge boven de toegestane snelheid, dan klinkt de bel drie keer kort (tring tring tring). De machinist mag nu (wat de ATB betreft) de rem lossen.
Voor mij zouden ze het ook niet doen hoorquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
De MLL reed de hele dag toch al volgens de AV? Hoewel Beesd wel rood was.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In een Velaro 20-25 minuten dus![]()
Tof fotoverslag trouwens Bitlord!
Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Het is de gemakkelijkste weg. Maar bedenk dat het niet persoonlijk is, ze hebben wel even wat anders aan hun hoofd, extra treinen erbij zou alleen maar meer vertraging betekenen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Zonder Utrecht is het hele systeem naar de klote. Materiaal dat niet beschikbaar is, net als personeel. En het is essentieel om nu vooral te zorgen dat er op de andere trajecten nu geen problemen ontstaan, deze moeten alles wat niet persé langs Utrecht hoeft opvangen en het is daar dus al druk genoeg. Daarnaast is er op Schiedam-Rijswijk uberhaupt al een gigantisch capaciteitsprobleem.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Ze hadden kunnen besluiten om ze via Nijmegen, Arnhem, Deventer, Amersfoort en Hilversum om te laten rijden. Via de Duivendrechtboog was de trein dan precies bij de ArenA uitgekomen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig?![]()
Was het maar zo'n feest, het is een verplichte combiregeling he, dus de 1200 mensen die daar kaarten voor hadden kunnen nu dus gewoon niet de wedstrijd bezoeken.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.
Leg je dat ook even uit aan de mensen die in de Jaarbeurs hebben geslapenquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef Helly het volgende:
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht..
Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS.
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.quote:Vanochtend heeft de club vernomen van de NS dat het onmogelijk is om vanavond de treincombi te laten rijden naar de Amsterdam Arena. Door een brand in de verkeersleidingspost zijn er al sinds gisteravond grote landelijke problemen met het treinverkeer, in het bijzonder rondom Utrecht. De PSV-leiding heeft er samen met de Supportersvereniging PSV, politie en gemeente Eindhoven alles aan gedaan om partijen te bewegen om tot een oplossing te komen en vervoer mogelijk te maken. Alle alternatieven van vervoer zijn besproken - vervoer per bus, alternatieve routes per spoor - maar bleken onmogelijk. Ook een alternatieve speeldatum bleek geen optie. Voor de 1200 PSV-supporters betekent het dat zij door deze onvoorziene omstandigheden niet in het stadion kunnen zijn. PSV en de supportersverenigingen zijn hierover zeer teleurgesteld.
Arriva en CXX betalen meerquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?
En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijnquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:51 schreef Helly het volgende:
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
[..]
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.
Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.
Nouja, helaas.
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.quote:
Ik weet het niet. De apparatuur moet eerst getest worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden, en het ligt er maar helemaal aan van welke lijnen de bediening het minst aangetast is, wat het makkelijkst weer in dienst genomen kan worden. Lijkt me niet dat Prorail het zelf voor het kiezen heeft.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef lyolyrc het volgende:
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Via Rotterdam bedoelde ik, daar rijden nu toch ook treinen. Dus al die andere duizenden mensen kunnen wel via omwegen en met vertragingen nog naar hun bestemming, das al heel wat beter dan helemaal nietquote:Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:11 schreef Ascendancy het volgende:
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
SignalSoft verkoopt het geweldige Post T Arnhem. En verder zwerven er nog een paar EBP-spellen van dezelfde maker rond op het interwep.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:13 schreef -er1k het volgende:
Lo!
Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...
Alvast bedankt.
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.
Of denk ik nu te simpel.
Ja, maar in dit geval is iets beter dan niets, lijkt me.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.
Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
quote:Op zaterdag 20 november 2010 08:42 schreef bork het volgende:
[..]
Mee eens thx Bitlord, wel het leukste info van "ons". Maar ehm is het geen oude BBA-bus?ipv GVU-materiaal?
ProRail: "Onduidelijk wanneer treinen rijden"
Voer het kenteken van de wagen in op busfoto.nl/foto/search.php en gij zult zien dat het een oude GVU-er is.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:22 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind Beesd wel een van de meest trieste stations in Nederland.
Zo geheel aan de rand van de beschaving, met slechts 1 smal perron en verder niks.
http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=beesd
Het gaat er natuurlijk om hoeveel er beschadigd is tijdens de brand. Als je met een paar kleine ingrepen een lijn weer operationeel krijgt, zal men dat waarschijnlijk ook meteen doen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:05 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.
Maar ik heb het al gevonden, de MLL en de valleilijn worden gewoon vanuit Utrecht aangestuurd. Rest mij de vraag waarom dit voor de rest niet mogelijk is.
quote:104 Teletekst za 20 nov
***************************************
Treinverkeer Utrecht komt op gang
***************************************
` Vanaf 15.00 uur rijden de treinen
weer van en naar Utrecht,zeggen ProRail
en de NS.Ze hopen dat rond 17.00 uur
zo'n 70 procent van de treinen rond
Utrecht weer rijdt en dat morgen alles
weer normaal is.
Het treinverkeer rond Utrecht heeft
bijna een dag stilgelegen,na een brand
in een kantoor van de verkeersleiding.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
De nieuwe spoorkaart met tabelnummers behorende bij de later ter beschikking komende dienstregelingstabellen.
Het is een mooie kaart, en hij klopt bijna helemaal volgens mij. Verplaats één lucifer om deze kaart kloppend te makenWat een faal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Niet alleen bij ProRail. Ik denk ook bij de aannemers die voor ProRail werken. Het is gewoon erg netjes dat ze het binnen een dag weer werkend hebben gekregen allemaal.quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Netjes dat er weer treinen rijden. Ik denk dat een hoop mensen bij ProRail een lange shift hebben gedraaid.
Ja precies. Dat geld voor dat backup regelcentrum kunnen ze net zo goed in de zak houdenquote:Op zaterdag 20 november 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet alleen bij ProRail. Ik denk ook bij de aannemers die voor ProRail werken. Het is gewoon erg netjes dat ze het binnen een dag weer werkend hebben gekregen allemaal.
Oh ja, die wilde ik nog quoten.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
Rijdt die wel eens zo?quote:Op zaterdag 20 november 2010 16:59 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind inderdaad ook dat pro-rail voor dit snelle handelen een pluim verdiend. Wel had de informatievoorziening gisteren beter moeten zijn.
Rijdt de ICE weer via de kippenlijn?
Ja hoor, is gisteren nog een foto gepost (uit 2005 okee) van een ICE op het enkelspoor bij Barneveld Noordquote:
Gaaf kende ik niet, toch overduidelijke BBA-kleurenquote:
Nou, tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort reden vandaag toch echt geen treinen...quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh ja, die wilde ik nog quoten.
Alle werkzaamheden op de omleidingsroutes waren opgeschort, hoorde ik.
Leek mij ook ja. Kan ook nog eerst bij BBA en daarna bij GVU gereden hebben misschien. Hoewel ik nooit eerder een GVU-bus in BBA-kleuren heb zien rijden eigenlijk. Of in anything else dan blauw-wit (of bordeauxrood).quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:20 schreef bork het volgende:
[..]
Gaaf kende ik niet, toch overduidelijke BBA-kleuren
Die werkzaamheden waren dan ook al vanaf woensdag bezig, lastig om ze dan uit te stellenquote:Op zaterdag 20 november 2010 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou, tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort reden vandaag toch echt geen treinen...
Het is altijd handig om kritisch te zijn tegenover beweringen van ander, zeker op dit soort fora waar soms maar wat wordt geroepen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leek mij ook ja. Kan ook nog eerst bij BBA en daarna bij GVU gereden hebben misschien. Hoewel ik nooit eerder een GVU-bus in BBA-kleuren heb zien rijden eigenlijk. Of in anything else dan blauw-wit (of bordeauxrood).
Weet je? Ik trek die melding van busfoto.nl wel even in twijfel. Wie zegt dat daar de waarheid staat? Geel - Blauwe band - Oranje is BBA gewoon, klaar.
Nou ja, ook maar forumposts die van GVU reppen dus. Nauwelijks "bewijs" te noemen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:45 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het is altijd handig om kritisch te zijn tegenover beweringen van ander, zeker op dit soort fora waar soms maar wat wordt geroepen.
Om mijn gelijk te bewijzen staan hieronder een aantal links die mijn opmerkingen bevestigen:
- - http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767
- http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767
- http://s72.webhostingserver.nl/~deb32397/foto's/diversen/Juijn_Rossum/index.htm
ging prima en zonder vertraging!quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:04 schreef Peter het volgende:
Ik ga zo via Utrecht reizen.. hopelijk!
Ik heb hier ook nog een dertienduizend-regelig excelbestand waarin van elke bus in Nederland in 31 kolommen de voertuiggegevens en tenaamstellingen staan, maar je begrijpt dat ik dat bestand hier niet publiceer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, ook maar forumposts die van GVU reppen dus. Nauwelijks "bewijs" te noemen.
Ja maar goed. Dat bewijst me nog niet veel natuurlijk. Ik ben wel benieuwd wanneer en op welke lijn er een bus in BBA-kleuren in GVU-dienst gereden zou hebben, want ik kan me daar werkelijk niets van herinneren. Terwijl ik hier toch alweer "een tijdje" rondloopquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:08 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb hier ook nog een dertienduizend-regelig excelbestand waarin van elke bus in Nederland in 31 kolommen de voertuiggegevens en tenaamstellingen staan, maar je begrijpt dat ik dat bestand hier niet publiceer.
Ik ken stations met smallere perronsquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:22 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind Beesd wel een van de meest trieste stations in Nederland.
Zo geheel aan de rand van de beschaving, met slechts 1 smal perron en verder niks.
http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=beesd
Maar zijn dat ook eilandperrons?quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ken stations met smallere perrons
Dronrijp bijvoorbeeld. Erg vergelijkbaar met Beesdquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:20 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar zijn dat ook eilandperrons?
Nou dat heb ik dus ook, ik was al bang dat mijn opmerking uitvergroot zou worden, waar gaat het eigenlijk om? ->quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar goed. Dat bewijst me nog niet veel natuurlijk. Ik ben wel benieuwd wanneer en op welke lijn er een bus in BBA-kleuren in GVU-dienst gereden zou hebben, want ik kan me daar werkelijk niets van herinneren. Terwijl ik hier toch alweer "een tijdje" rondloop
Dit is ook niet het bussentopic natuurlijkquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef bork het volgende:
[..]
Nou dat heb ik dus ook, ik was al bang dat mijn opmerking uitvergroot zou worden, waar gaat het eigenlijk om? ->
Zo kan je hier dadelijk niks meer zeggen zonder met een reeks bewijzen om je oor te worden geslagen (zonde van je tijd denk ik dan).
-> Dat die mensen gisteren zijn weg gebracht!
Maar affijn, ik woon sinds 1999 in Utrecht en daarvoor in Noord Brabant en ik heb alleen de betreffende kleustelling bij de BBA gezien en nooit bij de GVU, vandaar mijn opmerking, die dus puur en alleen gebaseerd is op mijn eigen waarneming, een instrument dat mij zelden of nooit in de steek laat maar dat ter zijde.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:49 schreef Bitlord het volgende:
Als ik het zo lees dan denken jullie anders dan ik hier. De GVU 555 reed in Utrecht in GVU-kleuren tot 1995 ofzo, is toen deels afgebrand en weer hersteld bij Jansen in Bergen op Zoom. Vervolgens is de bus in dienst gekomen bij AMZ Borssele voor schoolvervoer. Nadat daar de concessie dusdanig was veranderd dat er geen externe inhuur mocht gebruikt worden is de bus naar Juijn Rossum gegaan. Check de kentekens van de bussen op onderstaande foto's.
De GVU 555 deels afgebrand op het terrein van Den Oudsten bussen in Woerden.
[ afbeelding ]
De AMZ 326 (ex GVU 555) in dienst tijdens zijn laatste maanden voor scholierenritten, hier in Wemeldinge.
[ afbeelding ]
De Juijn Rossum VK-27-ZZ (ex AMZ 326 exex GVU 555) in dienst voor pendelritten Utrecht Jaarbeurs-Veemarkt tijdens de bouwbeurs.
[ afbeelding ]
En Ommen? Dat is ook niet breed.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dronrijp bijvoorbeeld. Erg vergelijkbaar met Beesd
We kunnen ook gewoon eens naar de stad gaan, wat drinken aldaar? Jeweetz, als ik naar de CB ga ben ik daar of met vrienden die ik al jaren ken en hebben we het over van alles behalve mn hobby, of met studiegenoten en ook dan hebben we het over van alles, behalve de hobby.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is ook niet het bussentopic natuurlijk![]()
Bitlord als je nogeens naar de CB gaat, meld het ff, misschien kunnen we een minimeet organiseren?
Kee cool. Waar maakt niet zo veel uit inderdaad, CB leek me gewoon handig, ik meende te concluderen dat jij daar in de buurt woonde. Ik wel namelijkquote:Op zaterdag 20 november 2010 22:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon eens naar de stad gaan, wat drinken aldaar? [..]
Maar, zou het leuk vinden je eens in het echt te spreken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |