abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 10:30:17 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_88935051
quote:
Utrecht en omgeving per trein niet bereikbaar: NS zet noodbussen in

Geachte mevrouw Guppy,

In Utrecht en omgeving rijden zaterdag 20 november geen treinen en worden noodbussen ingezet. De NS-dienstregeling is aangepast. Oorzaak is een brand vrijdagmiddag in de verkeersleidingspost bij Utrecht Centraal. De brand heeft grote gevolgen voor veel treinreizigers. ProRail en NS vinden dit buitengewoon vervelend en werken met man en macht om reizigers zo goed mogelijk op hun bestemming te krijgen.

Het is nog niet duidelijk hoe de situatie zondag zal zijn.

Kijk voor meer gedetailleerde, actuele informatie kort voor vertrek op ns.nl.

Excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Mijn dagje Amsterdam valt in het water }:| zonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88935807
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mijn dagje Amsterdam valt in het water }:| zonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
Bus 130 is zķveel leuker dan met de trein. Echt waar.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:11:40 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88935941
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 10:28 schreef Cortax het volgende:
http://twitpic.com/388ofg/full

Als je zo door die drie raampjes kijkt is het nog best een fikse brand geweest.
En steeds weer diezelfde foto. _O-
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 11:14:36 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_88936001
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:05 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Bus 130 is zķveel leuker dan met de trein. Echt waar.
Neh, het moet wel leuk blijven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88936065
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mijn dagje Amsterdam valt in het water }:| zonde... Maar goed, Grafisch Papier Hier is er volgend jaar ook weer, dus nieuw jaar, nieuwe kansen...
Waarom? je kunt toch om Utrecht heen? of woon je in Utrecht :P ?
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:18:36 #107
314390 Jackson5
Annie are you ok?
pi_88936097
Zoo ik was dus gister slachtoffer. Moest gister naar mn vriendin van den haag naar winterswijk. Opzicht al een lange rit. Maarja hier mn reisverslag:

15.23 den haag
16.01 utrecht

16.07 utrecht
16.44 arnhem

Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.

16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.

19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.

Eindeconclusie: 23.45 aangekomen. 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 11:19:49 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_88936124
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Zoo ik was dus gister slachtoffer. Moest gister naar mn vriendin van den haag naar winterswijk. Opzicht al een lange rit. Maarja hier mn reisverslag:

15.23 den haag
16.01 utrecht

16.07 utrecht
16.44 arnhem

Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.

16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.

19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.

Eindeconclusie: 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
Oh noes, dan hebben we jou gisteren nog zien staan, of beter gezegd, de trein waar je in gestrand was... Langs de A12 zagen we overal treinen staan met mensen er nog in... Dat vonden we zo sneu!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88936833
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 08:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen idee, maar in een GTW duurt het zo tien minuten. Zal in andere moderne rupsen niet veel korter zijn.
In een Velaro 20-25 minuten dus :s)

Tof fotoverslag trouwens Bitlord! ^O^

Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88936910
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:18 schreef Jackson5 het volgende:
Rond 16.20 begonnen we langzaam te rijdenna driebergen-zeist.

16.30 stonden we stil. Chaos, mensen over het spoor icm passerende treinen. Menen buiten roken, honden uitlaten etc.

19.30 3 uur later dus, we beginnen stapsvoets te rijden richting veenendaal de klomp. Waar we 20.00 aankwamen. Daar nog tot 21.45 gestaan wachtend om door de rijden naar ede wageningen. Na een tijdje kwamen er bussen, rond 22.00 uur die ons verder zouden brengen. 5,5 uur nadat het begon. Ik had ondertussen iemand uit winterswijk laten komen naar ede wageningen, dus de bus heeft me naar ede gebracht, daar was ik rond 22.30. Vanaf daar dus met de auto naar winterswijk gereden.

Eindeconclusie: 23.45 aangekomen. 9 uur gereisd. NS bedankt ook voor wat eten of een kop koffie, NOT!
Poefff.... Was er wel licht en verwarming in de trein trouwens? Wat raar dat je bijna 2 uur op De Klomp gestaan hebt dan. Hadden ze nog wel een Kiosker voor kunnen optrommelen zou je denken...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 11:55:54 #111
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88936980
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



In een Velaro 20-25 minuten dus :s)

Tof fotoverslag trouwens Bitlord! ^O^

Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
Utrecht is volgens mij iig weer vrijgegeven voor goederenvervoer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88937012
Kan iemand mij vertellen wat die belletjes in die sprinters betekenen? (oude sprinters)
En dan bedoel ik niet van die piepjes dat de deuren dichtgaan, maar tijdens het rijden.
I are Baboon
pi_88937091
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:56 schreef pindaplukker het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat die belletjes in die sprinters betekenen? (oude sprinters)
En dan bedoel ik niet van die piepjes dat de deuren dichtgaan, maar tijdens het rijden.
Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.

*edit*

http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie

Bij elke snelheidsverandering klinkt een gongslag (ting).
Rijdt een trein sneller dan de ATB-snelheid dan klinkt er een lange bel (trrriiing) zolang de machinist niet remt.
Is de trein afgeremd naar een bepaalde marge boven de toegestane snelheid, dan klinkt de bel drie keer kort (tring tring tring). De machinist mag nu (wat de ATB betreft) de rem lossen.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 12:03:32 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_88937180
Op het nieuws (NOS Headlines) zeggen ze dat het morgen allemaal weer normaal is. Ik moet het nog zien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88937207
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]



Dat zijn belletjes van het ATB beveiligingssysteem. Elk soort rinkelpatroon laat de machinist iets weten over de toegestane snelheid, zal even kijken of ik dat ergens terug kan vinden.

*edit*

http://nl.wikipedia.org/wiki/ATB_Eerste_Generatie

Bij elke snelheidsverandering klinkt een gongslag (ting).
Rijdt een trein sneller dan de ATB-snelheid dan klinkt er een lange bel (trrriiing) zolang de machinist niet remt.
Is de trein afgeremd naar een bepaalde marge boven de toegestane snelheid, dan klinkt de bel drie keer kort (tring tring tring). De machinist mag nu (wat de ATB betreft) de rem lossen.
Oke!, thx voor de uitleg man ! ^O^
I are Baboon
pi_88937904
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
pi_88937985
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Voor mij zouden ze het ook niet doen hoor ;)
Tap tap tap
pi_88938012
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2010 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



In een Velaro 20-25 minuten dus :s)

Tof fotoverslag trouwens Bitlord! ^O^

Ondertussen rijdt er weer wat op de Valleilijn en de MerwdeLingeLijn volgens Teletekst. Van en naar Utrecht nog niks.
De MLL reed de hele dag toch al volgens de AV? Hoewel Beesd wel rood was.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 12:31:51 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_88938022
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Het is de gemakkelijkste weg. Maar bedenk dat het niet persoonlijk is, ze hebben wel even wat anders aan hun hoofd, extra treinen erbij zou alleen maar meer vertraging betekenen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88938099
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Zonder Utrecht is het hele systeem naar de klote. Materiaal dat niet beschikbaar is, net als personeel. En het is essentieel om nu vooral te zorgen dat er op de andere trajecten nu geen problemen ontstaan, deze moeten alles wat niet persé langs Utrecht hoeft opvangen en het is daar dus al druk genoeg. Daarnaast is er op Schiedam-Rijswijk uberhaupt al een gigantisch capaciteitsprobleem.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88938108
Ik denk dat de prioriteiten bij ns en prorail wel ergens anders liggen dan 22 kereltjes die achter een balletje aanhollen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 12:34:48 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88938122
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Ze hadden kunnen besluiten om ze via Nijmegen, Arnhem, Deventer, Amersfoort en Hilversum om te laten rijden. Via de Duivendrechtboog was de trein dan precies bij de ArenA uitgekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:35:47 #123
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_88938150
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:27 schreef Helly het volgende:
Supporterstreinen voor PSV naar Ajax rijden niet, want denken de deskundigen hier? Is het nou echt niet mogelijk die 2 treinen van Eindhoven Stadion naar de Arena die verder nergens stoppen in te passen via Rotterdam, of wordt er weer gewoon de makkelijkste weg gekozen zodat 1200 man in de stront kunnen zakken, want ach voetbalsupporters, das toch allemaal tuig? ;( :r
Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_88938155
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht..

Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS ;(.
pi_88938180
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Het is al sinds vrijdagmiddag 16:30 gezeur, dan zoek je toch zelf een alternatief? Alsof de trein de enige manier is om van A naar B te komen.
Was het maar zo'n feest, het is een verplichte combiregeling he, dus de 1200 mensen die daar kaarten voor hadden kunnen nu dus gewoon niet de wedstrijd bezoeken.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 12:43:23 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_88938407
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:35 schreef Helly het volgende:
Nouja, voor alle andere treinen wordt er wel een vervangende oplossing gezocht..

Die trein is tot de laatste plaats gevuld met mensen die verplicht voltarief moeten betalen en hoeft nergens te stoppen, is waarschijnlijk de lucratiefste trein van het jaar voor de NS ;(.
Leg je dat ook even uit aan de mensen die in de Jaarbeurs hebben geslapen ;) Het is veel ingewikkelder dat het lijkt.

Natuurlijk is het zuur voor de mensen die een kaartje hebben gekocht. Maar je zou ook kunnen zeggen dat PSV dan maar supportersbussen moeten regelen. Toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88938721
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
quote:
Vanochtend heeft de club vernomen van de NS dat het onmogelijk is om vanavond de treincombi te laten rijden naar de Amsterdam Arena. Door een brand in de verkeersleidingspost zijn er al sinds gisteravond grote landelijke problemen met het treinverkeer, in het bijzonder rondom Utrecht. De PSV-leiding heeft er samen met de Supportersvereniging PSV, politie en gemeente Eindhoven alles aan gedaan om partijen te bewegen om tot een oplossing te komen en vervoer mogelijk te maken. Alle alternatieven van vervoer zijn besproken - vervoer per bus, alternatieve routes per spoor - maar bleken onmogelijk. Ook een alternatieve speeldatum bleek geen optie. Voor de 1200 PSV-supporters betekent het dat zij door deze onvoorziene omstandigheden niet in het stadion kunnen zijn. PSV en de supportersverenigingen zijn hierover zeer teleurgesteld.
Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.

Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.

Nouja, helaas.
pi_88938746
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?

En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88938864
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:52 schreef Ascendancy het volgende:
Wat ik me afvraag. Kunnen ze niet kijken wele treinpaden er op dit moment in ieder geval vanaf Zuilen te berijden zijn? Dan kan je daar toch een pendeldienst op zicht doen?

En hoe kan het dat de MLL en de Valleilijn nu wel weer open zijn terwijl op geen enkel NS traject dit mogelijk is?
Arriva en CXX betalen meer }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88938936
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:51 schreef Helly het volgende:
Nogmaals, was het maar zo'n feest:
[..]

Denk niet dat het PSV's schuld is eigenlijk.

Ik snap uiteraard dat het allemaal erg ingewikkeld is en kwam hier gewoon even mijn frustraties uiten, maar ik blijf er bij dat juist deze treinen vrij makkelijk in te passen zouden moeten zijn; ze hoeven zich totaal niet aan vaste tijden te houden ofzo bv.

Nouja, helaas.
Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn :)
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
Tap tap tap
pi_88939192
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Arriva en CXX betalen meer }>
En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88939290
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
pi_88939295
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:03 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En nu serieus? Ik vind het vrij vreemd dat arriva wel Geldermalsen mag en kan aanrijden, maar dat het vanuit Tiel of Zaltbommel onmogelijk is.
Ik weet het niet. De apparatuur moet eerst getest worden voordat er gebruik van gemaakt kan worden, en het ligt er maar helemaal aan van welke lijnen de bediening het minst aangetast is, wat het makkelijkst weer in dienst genomen kan worden. Lijkt me niet dat Prorail het zelf voor het kiezen heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:07:24 #134
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88939354
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:05 schreef lyolyrc het volgende:
Het is volgens mij alleen het stuk tussen Geldermalsen en Beesd dat niet bediend kon worden. Maar dat is enkelspoor, dus veel seinen en wissels zijn dat niet.
Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88939481
Is iemand dit al opgevallen?
pi_88939497
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
pi_88939530
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88939532
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]



Als het zo eenvoudig was geweest, zouden er geen problemen zijn :)
En waarom zouden ze die ene trein wel laten rijden? Dat is lullig tegenover de duizenden andere mensen die ook graag naar hun bestemming willen.
Via Rotterdam bedoelde ik, daar rijden nu toch ook treinen. Dus al die andere duizenden mensen kunnen wel via omwegen en met vertragingen nog naar hun bestemming, das al heel wat beter dan helemaal niet :).
pi_88939571
De jongens die met die nieuwe overkappingen op spoor 11-12 bezig zijn kunnen nu wel lekker rustig doorwerken ljkt me. Of ligt dat nu ook stil?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88939580
Lo!

Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...

Alvast bedankt.
pi_88939603
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
:X Zouden ze die werkzaamheden nu niet afgeblazen hebben?
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:15:29 #142
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88939643
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:11 schreef Ascendancy het volgende:
De beveiliging is niet echt een probleem, de treinen hebben op dat stuk een ruime dienstregeling. Zonder vertraging rijdt namelijk dezelfde trein eerst heen en dan terug. Voor de rest kom je met goede communicatie heel ver. Maar dat is met andere treinroutes ook zo.
En de MLL rijdt toch echt een stuk over Den Bosch-Utrecht en daar heb je wel wissels. De arriva trein gaat over minimaal 2 wissels, ik denk zelfs 3, voordat deze bij Geldermalsen is.
Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88939662
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat de beveiliging op enkelspoor nog belangrijker is, omdat daar beide kanten op wordt gereden.
Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.

Of denk ik nu te simpel.
pi_88939681
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]


Uiteraard! Ik bedoel dat er waarschijnlijk weinig wissels en seinen zijn die weer bedienbaar moeten worden gemaakt op dat traject en dat dat mogelijk gemakkelijker gaat dan een groter aantal seinen en wissels tussen bijvoorbeeld Den Bosch en Utrecht.
Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:17:09 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88939697
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:13 schreef -er1k het volgende:
Lo!

Ik had een vraag voor de treinfanatici die ook spellen spelen. Ik heb onlangs het programma SimSig gedownload en heb vernomen dat er ook een mogelijkheid is om de verkeersdienst van Arnhem te regelen. Heeft iemand dit simulatiebestand op zijn/haar computer staan en zou dat met mij willen delen? Ik kan het namelijk nergens vinden...

Alvast bedankt.
SignalSoft verkoopt het geweldige Post T Arnhem. En verder zwerven er nog een paar EBP-spellen van dezelfde maker rond op het interwep.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88939711
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef RealZeus het volgende:

[..]



Maar als je zoals Arriva maar één spoorlijntje hebt zou je toch kunnen overwegen om er maar één trein te laten rijden? En de rest gewoon stil te laten staan. Dan ben je immers de enige trein op dat baanvak.

Of denk ik nu te simpel.
Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88939787
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]


Dan krijg je een 2 uursdienst. Of je moet keren op Gorinchem, dan kan je ieder uur rijden. Echter wil je het liefst een halfuursdienst en zeker vanaf Gorinchem naar Dordrecht, want dat baanvak zal nu ook wel drukker zijn.
Ja, maar in dit geval is iets beter dan niets, lijkt me.
pi_88939996
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mja, de dienstregeling als beveiliging gebruiken, dat deden we in de negentiende eeuw nog wel eens. En daar zitten genoeg nadelen aan om dat niet eens te overwegen. Dat heeft toen genoeg akelige ongelukken opgeleverd.
Hoe bedoel je dat?
Als je de trein op Leerdam bent tegengekomen, weet je zeker dat er geen trein meer op Leerdam-Geldermalsen komt, totdat je zelf weer terug bent in Leerdam. Zolang je dan maar zorgt dat de trein uit Leerdam nooit mag vertrekken voordat de tegentrein is aangekomen(zoals nu ook het geval is) Dan gaat het simpelweg niet fout. Daarnaast is het baanvak tot Beesd via Rotterdam geregeld, waardoor je anders daar voor een rood sein komt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88940099
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:16 schreef Ascendancy het volgende:

[..]


Maar Den Bosch wordt aangestuurd door Eindhoven, dus dat is al geen probleem. Het is enkel de vraag welk treinpad openligt bij Geldermalsen-Zuid.
Maar het lijkt mij erg sterk dat het precies fout ging toen de wissels voor de arrivatrein geschikt stonden, dat is namelijk maar heel kort het geval aangezien er zowel voor als na een trein van de NS over moet. Dus ik neem aan dat er het 1 en ander op de 1 of andere manier is omgelegd.
Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.

Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
pi_88941312
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:30 schreef lyolyrc het volgende:

[..]


Misschien dat ze die paar wissels zo hebben gezet, dat er in ieder geval gereden kon worden op de MLL. En het maakt dan ook niet veel uit welk perron de Arrivatrein aandoet, er rijden momenteel immers toch geen andere treinen op Geldermalsen.

Waar kun je trouwens zien welk gebied een bepaalde treindienstleiding voor haar rekening neemt?
Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.

Maar ik heb het al gevonden, de MLL en de valleilijn worden gewoon vanuit Utrecht aangestuurd. Rest mij de vraag waarom dit voor de rest niet mogelijk is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88941911
Ik vind Beesd wel een van de meest trieste stations in Nederland.

Zo geheel aan de rand van de beschaving, met slechts 1 smal perron en verder niks. :(

http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=beesd
pi_88942076
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 08:42 schreef bork het volgende:

[..]



Mee eens thx Bitlord, wel het leukste info van "ons". Maar ehm is het geen oude BBA-bus? ;) ipv GVU-materiaal?

ProRail: "Onduidelijk wanneer treinen rijden"

Voer het kenteken van de wagen in op busfoto.nl/foto/search.php en gij zult zien dat het een oude GVU-er is.

pi_88942124
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:22 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind Beesd wel een van de meest trieste stations in Nederland.

Zo geheel aan de rand van de beschaving, met slechts 1 smal perron en verder niks. :(

http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=beesd
:N Lievelde met uitzicht op het prachtige slachthuis.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_88942187
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:05 schreef Ascendancy het volgende:

[..]


Meestal is het gewoon logica, hoewel ik het van de MLL toevallig weet.

Maar ik heb het al gevonden, de MLL en de valleilijn worden gewoon vanuit Utrecht aangestuurd. Rest mij de vraag waarom dit voor de rest niet mogelijk is.
Het gaat er natuurlijk om hoeveel er beschadigd is tijdens de brand. Als je met een paar kleine ingrepen een lijn weer operationeel krijgt, zal men dat waarschijnlijk ook meteen doen.

Het zou ook best zo kunnen zijn dat men in eerste instantie weer op delen van trajecten gaat rijden, bijvoorbeeld Ede-Wageningen-Arnhem of dat men trajecten die bijna helemaal bereden konden worden in orde maakt, zoals Amersfoort-Utrecht CS
pi_88943245
quote:
104 Teletekst za 20 nov
***************************************
Treinverkeer Utrecht komt op gang

***************************************
` Vanaf 15.00 uur rijden de treinen
weer van en naar Utrecht,zeggen ProRail
en de NS.Ze hopen dat rond 17.00 uur
zo'n 70 procent van de treinen rond
Utrecht weer rijdt en dat morgen alles
weer normaal is.

Het treinverkeer rond Utrecht heeft
bijna een dag stilgelegen,na een brand
in een kantoor van de verkeersleiding.

***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88943309
*O*
Tap tap tap
pi_88943340
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Netjes. :Y
pi_88943392
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]



Netjes. :Y
Ja, vind ik ook :) Ben benieuwd morgen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88943428
Topnieuws! Kom ik in elk geval weer op school O+
pi_88943531
De nieuwe spoorkaart met tabelnummers behorende bij de later ter beschikking komende dienstregelingstabellen.

Het is een mooie kaart, en hij klopt bijna helemaal volgens mij. Verplaats één lucifer om deze kaart kloppend te maken :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88944106
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hebben ze snel voor elkaar! :)
pi_88944113
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2010 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
De nieuwe spoorkaart met tabelnummers behorende bij de later ter beschikking komende dienstregelingstabellen.

Het is een mooie kaart, en hij klopt bijna helemaal volgens mij. Verplaats één lucifer om deze kaart kloppend te maken :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een faal.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88944359
Faal? Ik vind dit best meevallen hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88945018
Er staan 3 treinen op de CTA in Utrecht.
pi_88945072
En nu 7 in alle richtingen.
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:28:17 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_88945665
Netjes dat er weer treinen rijden. Ik denk dat een hoop mensen bij ProRail een lange shift hebben gedraaid.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 16:46:40 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88946163
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Netjes dat er weer treinen rijden. Ik denk dat een hoop mensen bij ProRail een lange shift hebben gedraaid.
Niet alleen bij ProRail. Ik denk ook bij de aannemers die voor ProRail werken. Het is gewoon erg netjes dat ze het binnen een dag weer werkend hebben gekregen allemaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88946232
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet alleen bij ProRail. Ik denk ook bij de aannemers die voor ProRail werken. Het is gewoon erg netjes dat ze het binnen een dag weer werkend hebben gekregen allemaal.
Ja precies. Dat geld voor dat backup regelcentrum kunnen ze net zo goed in de zak houden :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88946630
Ik vind inderdaad ook dat pro-rail voor dit snelle handelen een pluim verdiend. Wel had de informatievoorziening gisteren beter moeten zijn.
Rijdt de ICE weer via de kippenlijn? :9~
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88946822
Ik ga zo via Utrecht reizen.. hopelijk!
dag
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:06:45 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:10:22 #172
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88947060
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 13:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Is iemand dit al opgevallen?
[ afbeelding ]
Oh ja, die wilde ik nog quoten.
Alle werkzaamheden op de omleidingsroutes waren opgeschort, hoorde ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88947718
Ik neem voor de zekerheid toch maar de omweg via schiphol en vermijd utrecht.
pi_88947772
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:59 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind inderdaad ook dat pro-rail voor dit snelle handelen een pluim verdiend. Wel had de informatievoorziening gisteren beter moeten zijn.
Rijdt de ICE weer via de kippenlijn? :9~
Rijdt die wel eens zo? :D
gr gr
pi_88947880
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:26 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]


Rijdt die wel eens zo? :D
Ja hoor, is gisteren nog een foto gepost (uit 2005 okee) van een ICE op het enkelspoor bij Barneveld Noord :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88949023
Wat een kaffer zeg dat prorail wijf op het Journaal :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 18:20:28 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88949583
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:28 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Gaaf kende ik niet, toch overduidelijke BBA-kleuren
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88949617
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh ja, die wilde ik nog quoten.
Alle werkzaamheden op de omleidingsroutes waren opgeschort, hoorde ik.
Nou, tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort reden vandaag toch echt geen treinen... :N

Maar verder was mijn reisje Deventer-Schiphol en v.v. geen enkel probleem.
pi_88949751
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:20 schreef bork het volgende:

[..]


Gaaf kende ik niet, toch overduidelijke BBA-kleuren
Leek mij ook ja. Kan ook nog eerst bij BBA en daarna bij GVU gereden hebben misschien. Hoewel ik nooit eerder een GVU-bus in BBA-kleuren heb zien rijden eigenlijk. Of in anything else dan blauw-wit (of bordeauxrood).

Weet je? Ik trek die melding van busfoto.nl wel even in twijfel. Wie zegt dat daar de waarheid staat? Geel - Blauwe band - Oranje is BBA gewoon, klaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88950243
Wereldsteden Geldermalsen en Zaltbommel hebben vandaag een prachtige IC-verbinding met Eindhoven en Utrecht. Is er toch nog 1 voordeel :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_88950264
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou, tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort reden vandaag toch echt geen treinen... :N
Die werkzaamheden waren dan ook al vanaf woensdag bezig, lastig om ze dan uit te stellen ;)
pi_88950428
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


Leek mij ook ja. Kan ook nog eerst bij BBA en daarna bij GVU gereden hebben misschien. Hoewel ik nooit eerder een GVU-bus in BBA-kleuren heb zien rijden eigenlijk. Of in anything else dan blauw-wit (of bordeauxrood).

Weet je? Ik trek die melding van busfoto.nl wel even in twijfel. Wie zegt dat daar de waarheid staat? Geel - Blauwe band - Oranje is BBA gewoon, klaar.
Het is altijd handig om kritisch te zijn tegenover beweringen van ander, zeker op dit soort fora waar soms maar wat wordt geroepen.

Om mijn gelijk te bewijzen staan hieronder een aantal links die mijn opmerkingen bevestigen:
- - http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767
- http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767
- http://s72.webhostingserver.nl/~deb32397/foto's/diversen/Juijn_Rossum/index.htm
pi_88950563
Een paar uur geleden was ik weer op Utrecht Centraal, toen net de eerste treinen weer gingen rijden.


pi_88950674
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:45 schreef Bitlord het volgende:

[..]



Het is altijd handig om kritisch te zijn tegenover beweringen van ander, zeker op dit soort fora waar soms maar wat wordt geroepen.

Om mijn gelijk te bewijzen staan hieronder een aantal links die mijn opmerkingen bevestigen:
- - http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767
- http://forum.busfreaks.nl/viewtopic.php?f=4&t=2010#p66767
- http://s72.webhostingserver.nl/~deb32397/foto's/diversen/Juijn_Rossum/index.htm
Nou ja, ook maar forumposts die van GVU reppen dus. Nauwelijks "bewijs" te noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 18:58:12 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_88950856
Jaa, de ..:53 naar Arnhem!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88951658
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 17:04 schreef Peter het volgende:
Ik ga zo via Utrecht reizen.. hopelijk!
ging prima en zonder vertraging!
dag
pi_88953497
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2010 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Nou ja, ook maar forumposts die van GVU reppen dus. Nauwelijks "bewijs" te noemen.
Ik heb hier ook nog een dertienduizend-regelig excelbestand waarin van elke bus in Nederland in 31 kolommen de voertuiggegevens en tenaamstellingen staan, maar je begrijpt dat ik dat bestand hier niet publiceer.
pi_88953857
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:08 schreef Bitlord het volgende:

[..]



Ik heb hier ook nog een dertienduizend-regelig excelbestand waarin van elke bus in Nederland in 31 kolommen de voertuiggegevens en tenaamstellingen staan, maar je begrijpt dat ik dat bestand hier niet publiceer.
Ja maar goed. Dat bewijst me nog niet veel natuurlijk. Ik ben wel benieuwd wanneer en op welke lijn er een bus in BBA-kleuren in GVU-dienst gereden zou hebben, want ik kan me daar werkelijk niets van herinneren. Terwijl ik hier toch alweer "een tijdje" rondloop :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 20:18:55 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88953903
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:22 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind Beesd wel een van de meest trieste stations in Nederland.

Zo geheel aan de rand van de beschaving, met slechts 1 smal perron en verder niks. :(

http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=beesd
Ik ken stations met smallere perrons :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88953964
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik ken stations met smallere perrons :P
Maar zijn dat ook eilandperrons?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 november 2010 @ 20:25:12 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88954132
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:20 schreef Ascendancy het volgende:

[..]


Maar zijn dat ook eilandperrons?
Dronrijp bijvoorbeeld. Erg vergelijkbaar met Beesd
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:31:24 #192
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_88954366
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Ja maar goed. Dat bewijst me nog niet veel natuurlijk. Ik ben wel benieuwd wanneer en op welke lijn er een bus in BBA-kleuren in GVU-dienst gereden zou hebben, want ik kan me daar werkelijk niets van herinneren. Terwijl ik hier toch alweer "een tijdje" rondloop :X
Nou dat heb ik dus ook, ik was al bang dat mijn opmerking uitvergroot zou worden, waar gaat het eigenlijk om? ->
Zo kan je hier dadelijk niks meer zeggen zonder met een reeks bewijzen om je oor te worden geslagen (zonde van je tijd denk ik dan).
-> Dat die mensen gisteren zijn weg gebracht!
Maar affijn, ik woon sinds 1999 in Utrecht en daarvoor in Noord Brabant en ik heb alleen de betreffende kleurstelling bij de BBA gezien en nooit bij de GVU, vandaar mijn opmerking, die dus puur en alleen gebaseerd is op mijn eigen waarneming, een instrument dat mij zelden of nooit in de steek laat maar dat ter zijde.

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 20-11-2010 23:14:52 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_88954914
Als ik het zo lees dan denken jullie anders dan ik hier. De GVU 555 reed in Utrecht in GVU-kleuren tot 1995 ofzo, is toen deels afgebrand en weer hersteld bij Jansen in Bergen op Zoom. Vervolgens is de bus in dienst gekomen bij AMZ Borssele voor schoolvervoer. Nadat daar de concessie dusdanig was veranderd dat er geen externe inhuur mocht gebruikt worden is de bus naar Juijn Rossum gegaan. Check de kentekens van de bussen op onderstaande foto's.

De GVU 555 deels afgebrand op het terrein van Den Oudsten bussen in Woerden.


De AMZ 326 (ex GVU 555) in dienst tijdens zijn laatste maanden voor scholierenritten, hier in Wemeldinge.


De Juijn Rossum VK-27-ZZ (ex AMZ 326 exex GVU 555) in dienst voor pendelritten Utrecht Jaarbeurs-Veemarkt tijdens de bouwbeurs.
pi_88955105
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef bork het volgende:

[..]


Nou dat heb ik dus ook, ik was al bang dat mijn opmerking uitvergroot zou worden, waar gaat het eigenlijk om? ->
Zo kan je hier dadelijk niks meer zeggen zonder met een reeks bewijzen om je oor te worden geslagen (zonde van je tijd denk ik dan).
-> Dat die mensen gisteren zijn weg gebracht!
Maar affijn, ik woon sinds 1999 in Utrecht en daarvoor in Noord Brabant en ik heb alleen de betreffende kleustelling bij de BBA gezien en nooit bij de GVU, vandaar mijn opmerking, die dus puur en alleen gebaseerd is op mijn eigen waarneming, een instrument dat mij zelden of nooit in de steek laat maar dat ter zijde.
Dit is ook niet het bussentopic natuurlijk *)

Bitlord als je nogeens naar de CB gaat, meld het ff, misschien kunnen we een minimeet organiseren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88955155
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:49 schreef Bitlord het volgende:
Als ik het zo lees dan denken jullie anders dan ik hier. De GVU 555 reed in Utrecht in GVU-kleuren tot 1995 ofzo, is toen deels afgebrand en weer hersteld bij Jansen in Bergen op Zoom. Vervolgens is de bus in dienst gekomen bij AMZ Borssele voor schoolvervoer. Nadat daar de concessie dusdanig was veranderd dat er geen externe inhuur mocht gebruikt worden is de bus naar Juijn Rossum gegaan. Check de kentekens van de bussen op onderstaande foto's.

De GVU 555 deels afgebrand op het terrein van Den Oudsten bussen in Woerden.
[ afbeelding ]

De AMZ 326 (ex GVU 555) in dienst tijdens zijn laatste maanden voor scholierenritten, hier in Wemeldinge.
[ afbeelding ]

De Juijn Rossum VK-27-ZZ (ex AMZ 326 exex GVU 555) in dienst voor pendelritten Utrecht Jaarbeurs-Veemarkt tijdens de bouwbeurs.
[ afbeelding ]
:D _O_

Okee, je hebt er wat voor moeten doen, maar met deze foto's ben ik overtuigd :s) ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:20:53 #196
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_88955908
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dronrijp bijvoorbeeld. Erg vergelijkbaar met Beesd
En Ommen? Dat is ook niet breed.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_88955937
Morgen toch maar eens een ritje langs mn nieuwe huis, en wie weet waarlangs allemaal nog meer *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88959357
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Dit is ook niet het bussentopic natuurlijk *)

Bitlord als je nogeens naar de CB gaat, meld het ff, misschien kunnen we een minimeet organiseren?
We kunnen ook gewoon eens naar de stad gaan, wat drinken aldaar? Jeweetz, als ik naar de CB ga ben ik daar of met vrienden die ik al jaren ken en hebben we het over van alles behalve mn hobby, of met studiegenoten en ook dan hebben we het over van alles, behalve de hobby.

Maar, zou het leuk vinden je eens in het echt te spreken ^O^
pi_88959610
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:53 schreef Bitlord het volgende:

[..]



We kunnen ook gewoon eens naar de stad gaan, wat drinken aldaar? [..]

Maar, zou het leuk vinden je eens in het echt te spreken ^O^
Kee cool. Waar maakt niet zo veel uit inderdaad, CB leek me gewoon handig, ik meende te concluderen dat jij daar in de buurt woonde. Ik wel namelijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88959985
CB is ?
pi_88960010
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
CB is ?
Een kroeg in Utrecht :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_88960049
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Een kroeg in Utrecht :)
Om het bij afkortingen te houden, woon op de IBB. Jij in Casa, CB of Bnk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')