Omdat je treinen interessant vindt?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:04 schreef Turquaz52 het volgende:
En ik ben weer weg, wat heb ik te zoeken @ trein topics?
Welnee man, check zijn PHquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Omdat je treinen interessant vindt?
Maastricht - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:12 schreef James1988 het volgende:
Tijd voor weekend. Lekker in de 800, daarna in de 3600.
Utrecht - Breda. Wat win ikquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Maastricht - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?
Amsterdam Centraal Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?
Dan zou ik de directe stoptrein pakken. Te belazerd om over te stappenquote:
Vroeger had je één Intercity per dag aan het eind van de middag Amsterdam Centraal - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan zou ik de directe stoptrein pakken. Te belazerd om over te stappen
Heb je Arriva er al eens zelf op gewezen?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:28 schreef brandsrus het volgende:
Heb al eerder gerapporteerd, maar treinen van Arriva Lw - Gn zijn vrijdagmiddag veel tekort. Normaal doordeweeks geen probleem maar vrijdagmiddag zijn er veel studenten die weer naar huis gaan met veel bagage en dan is een enkele GTW 2/8 veel te klein met staanplaatsen en overvolle gangpaden tot gevolg.
Ik zou opteren om deze treinen op vrijdagmiddag vroeger te versterken in Lw en Gn zodat ze op meer zitplaatsen en ruimte is in de treinen. Daarnaast kan dit veel klachten voorkomen jegens Arriva.
Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Vroeger had je één Intercity per dag aan het eind van de middag Amsterdam Centraal - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch.
Ja, mooi, in Haren geen trein door een seinstoring bij Maastrichtquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA.
Echt hč. Tegenwoordig moet er zo min mogelijk afwisseling zijn lijkt wel.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:28 schreef Igen het volgende:
Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA.
Die is gek. Dan ben ik én 10 minuten langer onderweg, én zit ik in een stampvolle sprinter zonder tafeltje, terwijl ik nu VIRM had (800) met tafeltje, en nu ICRm (3600) met tafeltje. Handig!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan zou ik de directe stoptrein pakken. Te belazerd om over te stappen
6 blikken bier op de stoel naast me en op de grond, 4 knoopjes van mijn hemd open, nooit last van iemandquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die is gek. Dan ben ik én 10 minuten langer onderweg, én zit ik in een stampvolle sprinter zonder tafeltje, terwijl ik nu VIRM had (800) met tafeltje, en nu ICRm (3600) met tafeltje. Handig!
Gek hč, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hč. Tegenwoordig moet er zo min mogelijk afwisseling zijn lijkt wel.![]()
Stel je voor dat er wat variatie in de treinseries zit.![]()
quote:E 2425 Nijmegen - Kleve 9.06 - Köln - Frankfurt (Main) an 14.07
E 2427 Nijmegen - Kleve 14.51 - Köln - Frankfurt (Main) an 20.23, ab Koblenz N
D 417 Amsterdam - Nijmegen - Kleve 10.51 - Köln - Bonn-Beuel - Koblenz - Bingen - Mainz - Darmstadt -
Heidelberg - Heilbronn (!) - Stuttgart - Ulm - München an 20.26
D 217 AUSTRIA-EXPRESS Amsterdam - Nijmegen - Kleve (21.21) - Köln - Stuttgart - München - Salzburg - Klagenfurt an 14.15,
mit Kurswagen nach Graz, ab Bischofshofen mit D 517, in Graz an 15.25
Gek hč, pa Tokkie?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
6 blikken bier op de stoel naast me en op de grond, 4 knoopjes van mijn hemd open, nooit last van iemand
Maar aan de andere kant: vijf minuten vertraging en de aansluiting missen is uiteindelijk een stuk nadeliger dan vijftien minuten vertraging en niet over hoeven te stappen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gek hč, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?
Ik weet, dat is voor ons niet leuk, maar zo liggen de feiten wel.
Hoezo?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: vijf minuten vertraging en de aansluiting missen is uiteindelijk een stuk nadeliger dan vijftien minuten vertraging en niet over hoeven te stappen.
Dat doet me denken dat ik met maten recentelijk eens in Delft heb gepilsd, daar nog enkele fustjes hebben gekocht en in de spits naar Rotterdam gingen. Ook hadden we ergens nog bierglazen vandaan geplukt (van de gelegenheid waar we vandaan kwamen), en zaten toen met 8 a 10 man vrolijk te pilzen. Sommige forenzen konden er de humor wel van inzien, met die fustjes op de tafel, alleen niemand wilde op ons aanbod ingaan om gezellig mee te drinken.quote:
Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:56 schreef von_Preussen het volgende:
Gek hč, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?
Omdat je in het eerste geval een half uur te laat aankomt, en in het tweede geval maar een kwartier.quote:
Ik snap ook wel dat in deze moderne tijd een forens niet vier uur later van huis kan om met de overstapvrije trein van Hoorn naar Zutphen o.i.d. te gaan en dat het in de spits dus handig is om relatief vaak en punctueel in corridors te rijden.quote:De term "olievlekwerking" is je bekend? Al helemaal op het drukke spoor waar er niet megaveel tijdspaden vrij zijn.
Maar goed, ik heb geen zin om in dit topic de pisang te zijn omdat ik een onplezierige waarheid verkondig, dus ik laat het maar hier bij.
In Japan gaat het ook prima dat treinen ondanks aardbevingen en vuurspuwende draken gewoon met slechts seconden vertraging rijden. Maar toch zal je dat hier nooit lukken. Waarom niet, gewoon omdat die landen te verschillend zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.
Dat zie je nog steeds, hoor. ICE´s die bijvoorbeeld met een hele `omweg´ door het land rijden. Berlin Hbf - Frankfurt (Main) Hbf - München Hbf om maar eentje te noemen. En daarnaast ook ICE´s over kortere routes of een ICE-Sprinter zonder tussenstops rechtstreeks van Berlin naar Frankfurt (Main) Hbf. En ga zo maar door. Afwisseling is the key, prachtig.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:16 schreef von_Preussen het volgende:
Maar leuk dat je Duitsland aanhaalt, want deze hebben 30 jaar geleden juist geprobeerd om het systeem te stroomlijnen. Want vroeg had men als motto: "vanuit elke stad moet je elk punt in het netwerk kunnen bereiken, ook al is het maar 1 keer per dag". Daarom had je toen heel veel zgn. "Kurswagen", die dan werden afgehaakt en bij andere treinen weer werden aangehaakt. Dat bracht veel kosten, inflexibiliteit etc. mee. Toen is men erop overgestapt (met het Intercitynetwerk) om volgens een vast patroon te gaan rijden, prachtig.
Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:28 schreef brandsrus het volgende:
Heb al eerder gerapporteerd, maar treinen van Arriva Lw - Gn zijn vrijdagmiddag veel tekort. Normaal doordeweeks geen probleem maar vrijdagmiddag zijn er veel studenten die weer naar huis gaan met veel bagage en dan is een enkele GTW 2/8 veel te klein met staanplaatsen en overvolle gangpaden tot gevolg.
Ik zou opteren om deze treinen op vrijdagmiddag vroeger te versterken in Lw en Gn zodat ze op meer zitplaatsen en ruimte is in de treinen. Daarnaast kan dit veel klachten voorkomen jegens Arriva.
Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
En om even door te gaan over de gereactiveerde buffeltjes:
De DM'90 3434 + 3435 komen bij Syntus en de DM'90 3447 komt bij Veolia.
Veolia kan hierdoor met 2x een Buffel gekoppeld rijden aangezien hun op de Maaslijn al de 3446 hebben rijden, maar dan solo. Dit wordt dus straks 2 stellen.
Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...
Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort, waarschijnlijk een beslissing van hogerhand (Keolis/SNCF)...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.
Erwtensoep uitdelen kan ALTIJDquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort,
Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?quote:
Weinig voor nodigquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?
Klopt en voor andere storingen kun je altijd een paar scholieren inzetten. Die weten ook wel hoe er eentje te veroorzaken.quote:
Trein van 15.04 en 15.34 zijn altijd te druk voor een solo 2/8, dit is elke vrijdag zo. Probeer vaak deze te vermijden maar dat gaat niet lukken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.
Zelf ben ik onderweg ingestapt en miste ik mijn bus. Moest een uur wachten
Vandaag reed op dezelfde treinserie ook een ICRm-stam.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:33 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, sinds wanneer rijdt er ICMm op Nijmegen-Schiphol. Die was toch volledig verVIRM''t?
Daar hebben we genoeg ervaring mee op de lijnen naar Roodeschool en Delfzijl.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Wel oppassen dat je er niet ook één van de andere kant laat komen en vervolgens laat kruisen op een te kort passeerspoor
Hoezo pak jij een stoptrein?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
De 15.04 op vrijdag kent wel tientallen staanplaatsen, maar na Grijpskerk kan vrijwel iedereen wel zitten.
Het is namelijk mijn vaste reistrein normaal gesproken
Wil je het bordspel Koplopers & Dwarsliggers? Dat heb ik hier nog liggen. Mag je zo overnemen.quote:
Heel vet. Hoelaat vertrekt `ie? Om 01.00u ofzo? Dan kan men vanuit Leeuwarden nog met de laatste stoptrein via Groningen die nachttrein nemen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Komende zomer trouwens 6x per week een nachttrein Groningen - Amersfoort en terug. Deze geeft aansluiting op de nachttrein Enschede - Utrecht - Schiphol v.v.
Is het geen leuk spel dan?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Wil je het bordspel Koplopers & Dwarsliggers? Dat heb ik hier nog liggen. Mag je zo overnemen.
Jawel, maar na een paar keer had ik wel gezien. Sowieso beetje lastig om het in mijn eentje te spelen. Het ligt nu al een tijd in de kast.quote:
leuke foto's!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren.
[ link | afbeelding ]
Op vrijdag 15 oktober 2010 vonden er weer eens metingen plaats op het station van 's Hertogenbosch. Dit heeft te maken met diverse aanstaande werkzaamheden/onderhoud aan het station, waarvoor elk detail van de oude stationskap nauwkeurig geregistreerd moet worden. Het perron aan de sporen 6 en 7 is aangelegd in 1998 en heeft een veel modernere overkapping gekregen. Van de oude stationskap, daterende uit 1896, is niets te zien, als de ACTS 189 096 met 60 beladen Fccpps'n uit Schwarzkolm het station door dendert, vlak achter Railion met de Tilburg-shuttle. Op weg naar Roosendaal passeert het geheel tijdens een kort zonnig moment het grote kantoorcomplex van bankier F. van Lanschoten.
[ link | afbeelding ]
Onder de paraplu, want het weer was allerminst om van te genieten, werd in de late namiddag van vrijdag 15 oktober 2010 een kort bezoek gebracht aan de bekende stek te Dordrecht Zuid, waar zo langzamerhand ook stukje bij beetje de herfstkleurtjes aan de bomen komen. Doel van dit bezoekje was de flink vertraagde beladen autotrein 47059 vanuit de Botlek naar Safenwil, die vandaag afwijkend met de Railpool bestickerde 186 103 reed.
Ik wil het in mijn nieuwe huis wel hebben hoorquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Jawel, maar na een paar keer had ik wel gezien. Sowieso beetje lastig om het in mijn eentje te spelen. Het ligt nu al een tijd in de kast.
Dankjequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
leuke foto's!
Ik zag toevallig die acts trein gisterochtend nog langs almelo de riet denderen richting deventer, zal dat dezelfde zijn geweest?
Dat gebeurt echt te vaak daar...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En er is weer eens een boot tegen een spoorbrug in Leeuwarden gevaren...
Haha, inderdaad. Jij gaat ook nog richting Heerenveen/ Zwolle vandaag?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:31 schreef Zug-Chef het volgende:
'Gelukkig' is het de spoorbrug tussen Leeuwarden en Harlingen/Sneek...
Poll is gesloten, het wordt toch een zaterdagquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog iemand die niet gestemd heeft? Morgenochtend gaat hij dicht
Bedankt,quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
DankjeDat was inderdaad dezelfde. Trein komt uit het Oost-Duitse Schwarzkolm ten oosten van Dresden, en komt via Bad Bentheim de grens over. En gaat afwisselend naar Amsterdam Westhaven of Roosendaal. Eerstgenoemde wat vaker.
Ja kan rechtstreeks.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bedankt,
In Utrecht kan de trein rechtstreeks naar Den Bosch? of moet daar om de trein gereden worden?
Komende uit Bentheim hoef je in Utrecht niet om te lopen voor Den Bosch hequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bedankt,
In Utrecht kan de trein rechtstreeks naar Den Bosch? of moet daar om de trein gereden worden?
Vertrek is om 00:45, dus geen aansluitingquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 09:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Heel vet. Hoelaat vertrekt `ie? Om 01.00u ofzo? Dan kan men vanuit Leeuwarden nog met de laatste stoptrein via Groningen die nachttrein nemen.
Sneltrein sluit niet aan op het busvervoer en daarnaast kom ik vanaf noord en dan is het al vrijwel onmogelijk om de sneltrein te halen.quote:
Ik heb geen idee hoe het zit in Utrecht welk spoor welke kant op gaat enzo. dankuquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Komende uit Bentheim hoef je in Utrecht niet om te lopen voor Den Bosch heNergens eigenlijk. En die naar Amsterdam gaat vanaf Amersfoort door lijkt me.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het zit in Utrecht welk spoor welke kant op gaat enzo. danku
Waarom dan wel Deventer erin zetten?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwolle boeit niet. De splitsing bij Overvecht komt eerst. En dan nog die bij Den Dolder.
Daarom.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarom dan wel Deventer erin zetten?
Doe ik tochquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het doet dan moet je alle hoofdrichtingen er neerzetten. Hilversum boeit dan weer niet.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:07 schreef Crientj het volgende:
*binnenstormt met taart en slagroom.
Have fun, ;D
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Gefeliciteerd met je verjaardag Crientj
Dat dusquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Da's toch niet zo gek.. Pas vlak voor de Moerdijkbrug gaat-ie de HSL op en bij Barendrecht er alweer af.. zo snij je alleen dat bochtje bij Dordrecht af.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
De reistijd per Fyra bedraagt volgens de reisplanner 24 minuten, waarbij de huidige intercity er 33 minuten over doet - aldus NS.nl. Ervaring leert mij dat de IC het vaak in 30 minuten redt... Fyra is dus maar een goede 6 minuten sneller dan de huidige IC.
Dat alleen al is bijzonder, nu al de nieuwe dienstregeling erin? Da's best snel nog.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
In de NS-reisplanner staan per 13 december
Op Amsterdam-Breda lijkt de winst dan wel weer behoorlijk: 1:07 in plaats van 1:42 per IC.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
Hoe gaan ze daar ooit mensen in krijgen? Het lukt al amper op Amsterdam - Rotterdam waar de winst groter is, op Breda - Rotterdam is de winst zo klein...
Je moet niet denken in absolute reistijd maar in relatieve reistijd. Ik zeg dat er 18 procent van de reistijd afgaat.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
De reistijd per Fyra bedraagt volgens de reisplanner 24 minuten, waarbij de huidige intercity er 33 minuten over doet - aldus NS.nl. Ervaring leert mij dat de IC het vaak in 30 minuten redt... Fyra is dus maar een goede 6 minuten sneller dan de huidige IC.
Betaal 60% meer, krijg 20% meer. Is dat even een koopje of watquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je moet niet denken in absolute reistijd maar in relatieve reistijd. Ik zeg dat er 18 procent van de reistijd afgaat.
Ik was ook de gemiddelde prijs per kilometer vergeten, sorry...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Betaal 60% meer, krijg 20% meer. Is dat even een koopje of wat
Ik neem je niks kwalijk hoorquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik was ook de gemiddelde prijs per kilometer vergeten, sorry...
reisplanner van de NSquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:20 schreef Socios het volgende:
Waar zien jullie de nieuwe dienstregeling?
Ha, okey, thanks.quote:
Meteen te zien? In een boekje wat 1x per jaar wordt uitgegeven kun je meteen zien wat er elke maand in de dienstregeling verandert?quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Ha, okey, thanks.
Nog steeds mensen die volhouden dat zo een reisplanner handiger is dan een Spoorboekje?
Iedere reis in moeten tikken terwijl in het Spoorboekje tijdens het bladeren meteen te zien is wat nieuw of anders is.
Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen (dagen en tijden aanpassen etc.). In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:31 schreef Ireyon het volgende:
Meteen te zien? In een boekje wat 1x per jaar wordt uitgegeven kun je meteen zien wat er elke maand in de dienstregeling verandert?
En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen. In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.
Waarom gebeurde dat vroegah nooit dan? Dat maandelijkse geklier met dienstregelingen is gewoon alleen maar gedaan om het spoorboekje onaantrekkelijk te maken zodat ze een smoes hadden om het af te schaffen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.
Dat besluit Arriva niet zo snel omdat de dienstregeling an sich al redelijk geoptimaliseerd is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.
Je bedoelt: het zoekalgoritme is kut.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Kansloze en irrelevante discussie ook. De planner is kut, maar het spoorboekje gaat toch weg.
Nee, ik bedoel heel de planner. Ik ben heel aardig in staat om zelf onder woorden te brengen wat ik bedoel, dank jequote:Op zondag 17 oktober 2010 14:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bedoelt: het zoekalgoritme is kut.
OH NOES DE PLANNER zIT AL VOL FOUTEN ALS HIJ UITKOMT!!! AFSCAHFFE!!!11!!!!!quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:47 schreef James1988 het volgende:
Hmm, naar het schijnt rijdt er ook een Fyra naar Parijs vanaf 13 december. Moet een Thalys zijn natuurlijk... wat in de planner staat is dus nog niet foutvrij. Ook de 9200 is geen Fyra... (IC Brussel-Amsterdam)
quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
OH NOES DE PLANNER zIT AL VOL FOUTEN ALS HIJ UITKOMT!!! AFSCAHFFE!!!11!!!!!
Ja, maar het spoorboekje is nog niet uit en de reisplanner wel.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen (dagen en tijden aanpassen etc.). In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.
Lol, scherp.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn jullie broers van elkaar trouwens, herenT?
Grmbl, dus die nieuwe boemel sluit ķķk al niet lekker aan op de bus die ik meestal heb (lijn 64 vanuit Almelo), de bus komt meestal net ná 20 over aan op het station, 't blijft dus een kwartiertje wachten op Syntus of met de bus verder naar Enschede... (en de bus terug vertrekt om :10 of :40, de boemel komt aan om :43... hopelijk past iemand 't nog aan bij cxxquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
De stoptreinen Hengelo-Bentheim staan er nu ook in, waarbij het met name opvallend is dat deze maar 19 minuten erover doen met stop in Oldenzaal, terwijl de IC's er zonder stop 20 minuten over doen
Haha, helaas heeft mijn broer geen verstand van treinen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn jullie broers van elkaar trouwens, herenT?
Omdat het nergens op slaatquote:Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
http://twitpic.com/2y90dy
Waarom heeft Nederland dat niet
Omdat de voertaal hier Nederlands is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
Wat een onzinbadge. Alsof het aanvallen van mensen zonder uniform je niet duur kan komen te staan. Ik mag toch hopen dat ook burgers "protected by New York State law" zijn.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
je krijg OF een brief OF een mailtje. Het boeit niet veel, ik wacht nog steeds op de centen. Die zullen morgen of overmorgen wel komenquote:Op maandag 18 oktober 2010 00:34 schreef Igen het volgende:
Da's een mooi claimnummer!
Maar hoezo krijg jij zo'n mailtje? Ik heb tot nu toe één keer geclaimd en ook geld teruggekregen, maar heb daarover geen mailtje gezien.
Nieuwe poll om te beslissen of het zaterdag 8, 15 of 22 januari 2011 wordt?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Poll: Op wat voor dag gaat het PTA treinenrondje plaatsvinden?
• Zaterdag
• Zondag
• Doordeweekse dag
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Nog iemand die niet gestemd heeft? Morgenochtend gaat hij dicht
Hey, wordt Leeuwarden - Sneek v.v. al een 20 minutendienst in december? Ik wist niet dat ze al klaar waren met de benodigde aanpassingen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy of een collega van hem had het maar druk vanochtend met Arriva in Groningen. Treintje aftrappen en bij een andere trein weer een stelletje aanplakken, waardoor er op een gegeven moment meerdere rangerende stellen aan de westzijde buiten het station stonden te wachten
Ze zijn volgens mij ook nog niet klaar, maar de laatste keer dat ik die kant op ben geweest is al weer een hele poos geleden.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey, wordt Leeuwarden - Sneek v.v. al een 20 minutendienst in december? Ik wist niet dat ze al klaar waren met de benodigde aanpassingen?
Dankjewel! Woensdagochtend ben ik dr inderdaad.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was jullie kwijt!!
Maar goed, de meet wordt dus een zaterdag? Allright
Crientj, nog gefeliciteerd!!Woensdagochtend moest je werken, toch? Kom ik een chococookie halen
Zou ik doen jaquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe zit dat met die Kruidvat kaartje? Moet je dat dan nu al kopen?
Ik rij vanmiddag wel even langs, kijken of ze er nog zijnquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou ik doen jaAls ze er nog zijn
Jij had laatst een screenshot geplaatst van een treinreis met de ICE waar je voor de sparpreis een ticket voor verschillende steden kriskras door Duitsland had geboekt. Kun je die nog een keer laten zien en heb je tips om ook zo'n reisje te boeken?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:56 schreef Socios het volgende:
Mijn kruidvatkaartjes voor de huidige periode zijn alweer op.![]()
Voor die van 11DEC t/m 06FEB zal ik er eentje bewaren voor de meet.
Nou ja, ik moet ze toch hebben.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, pasfoto's!
Ik zie nu al op tegen 2013, dan moet ik een nieuw paspoort. En dus ook nieuwe foto's... En de huidige zijn, voor pasfoto begrippen, echt leuk! Ze kunnen dus nooit beter worden...
Emolok kun je vergeten denk ik, maar lachen kān wel! Je moet 'lachen zoals Mona Lisa, met je ogen', aldus mijn fotograaf. En verrek, ik sta lachend op m'n paspoortquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:10 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet ze toch hebben.
Mijn huidige pasfoto is op een miniformaat gedrukt & is ruim 3 jaar oud. En ik heb ze toch nodig voor later, auto theorie/praktijk enzo. En voor mn OV. Kuch, dan wil ik geen minifoto van 3 jaar oud. Dan maar een stomme waarop ik niet mag lachen.
Zolang ik dan wel mn emolok mag houden. o.O
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:08 schreef MCH het volgende:
Jij had laatst een screenshot geplaatst van een treinreis met de ICE waar je voor de sparpreis een ticket voor verschillende steden kriskras door Duitsland had geboekt. Kun je die nog een keer laten zien en heb je tips om ook zo'n reisje te boeken?
Nja, van die appelwangetjes(?) kan opzich nog wel.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Emolok kun je vergeten denk ik, maar lachen kān wel! Je moet 'lachen zoals Mona Lisa, met je ogen', aldus mijn fotograaf. En verrek, ik sta lachend op m'n paspoort![]()
Dus ga maar vast oefenen voor de spiegel
It's all in a day's work.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy of een collega van hem had het maar druk vanochtend met Arriva in Groningen. Treintje aftrappen en bij een andere trein weer een stelletje aanplakken, waardoor er op een gegeven moment meerdere rangerende stellen aan de westzijde buiten het station stonden te wachten
Nou ja, hij mag niet zo emo zijn dat ie over je ogen valt in ieder geval..?quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:13 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nja, van die appelwangetjes(?) kan opzich nog wel.
Alleen die lok... Die wil ik houden
Op spoor 50 passen wel 6 bakken, maar dan moet je ff over de overwegquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
It's all in a day's work.Het wordt pas vervelend als ze met vijf of zes bakken naar spoor 50 willen. Dat past namelijk niet.
Overigens lag ik op 1 oor, vanavond namelijk een nachtdienstje.
Sowieso een keer Frankfurt bezoeken, maar ik vond specifiek de reis die jij had geboekt geniaal vanwege de combi afstand, prijs en ICE.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:13 schreef Socios het volgende:
[..]
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/d
Tussen de 2 en 3 maanden vooruit plannen voor volledige beschikbaarheid. Eerder kan vaak ook wel, zelfs tot één of twee weken van te voren.
Eén of twee `via-stations´ gebruiken en aangeven met welke soort treinen je wil reizen per traject.
Voor de gevorderen is er nog de optie overstaptijden, die je voornamelijk kunt gebruiken als niet de `gewenste´ trein aangeboden wordt.
Heb je al iets in gedachte waar je naartoe wil?
810 bedoel je. GA begint bij de Peizerweg.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op spoor 50 passen wel 6 bakken, maar dan moet je ff over de overweg
Dan is het handiger om GA te gebruiken.
Die ja, precies naast Niemeyer dusquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
810 bedoel je. GA begint bij de Peizerweg.
Zo wordt dat op de post ook genoemd. "Even rangeren via Niemeyer". Enige probleem is dat je dan een binnenkomende trein uit Roodeschool of Delfzijl op Groningen Noord moet vasthouden, anders kun je niet meer naar Niemeyer. Een extra bediend sein aan de andere kant van de Peizerweg zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ja, precies naast Niemeyer dus
Leuk reisje.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:20 schreef MCH het volgende:
Komende vrijdag ook weer eens op pad met de Deutsche Bahn voor een weekendje Berlijn. Het begint al gelijk goed, want vanwege de doorvaart van een cruiseschip is er geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer (we vertrekken vanaf Groningen). Daarna nemen we de RE richting Munster om in Rheine over te stappen op de IC naar Berlin Hbf. Hopelijk niet te veel vertraging tot Leer anders zijn we behoorlijk screwed.
Maandag is de terugreis met wat interessanter treinmaterieel. Vertrek om 1749 vanaf Hbf met de ICE naar Hannover. Daar hebben we een overstaptijd van 21 minuten om vervolgens op de ICE vanuit Frankfurt naar Oldenburg te reizen. Het laatste stukje met de DB wordt afgelegd in de RE naar Leer, waar we opnieuw een krappe aansluiting van 5 minuten op de laatste trein naar Groningen hebben. We reizen met 9 personen, met twee reserveringen voor 4 en 5 personen. De prijs was voor het DB gedeelte 52 euro.
Voorlopig niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Wanneer kunnen wij studenten met een weekabonnement en weekend kortingskaart nou eens op saldo gaan reizen met de trein? Geen kenners hier? Zou hier namelijk graag gebruik van willen maken, scheelt weer wat gedoe
Ik dacht dat dit tijdstip op 8.45u gezet was?quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je op een doordeweekse dag om 8:59 uur incheckt om de trein van 9:01 uur te halen berekent het ding het volle pond
8:55 uur blijkt dus uit de video van Roel Geeraerdts van RTLquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit tijdstip op 8.45u gezet was?
quote:Arnhem
Maandag 18 Oktober 15:30
Oorzaak
Rond Arnhem rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Reisadvies
Oh, het was me niet duidelijk dat er bussen reden, dat is me met mijn maandagochtendhoofd ontgaan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Omdat die sprinter, die normaal naar Rhenen rijdt, nu naar Veenendaal de Klomp rijdt. Dat is logistiek gezien wat makkelijker. Vanaf De Klomp rijden bussen naar Veenendaal Centrum en Rhenen. En in Ede-Wageningen die sprinter zien staan kan kloppen, want na Veenendaal de Klomp rijdt de trein leeg naar Ede-Wageningen om daar te kunnen keren.
quote:Utrecht C-Arnhem/Ede-Wageningen/Rhenen
Maandag 18 Oktober 16:12
Oorzaak
Tussen Maarn en Veenendaal-De K rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht C en Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
Dat was ik.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Zei iemand iets over Murphy's law?
[..]
Ik reis al jaren op dit traject, maar er is nog nooit ook maar één bus ingezet op Veenendaal - de Klomp.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Zei iemand iets over Murphy's law?
[Er rijden stopbussen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.]
Nou, je ziet wat ervan komtquote:
Ik had ook niet op de poll gereageerd.quote:
Dat kan ik niet zien hequote:Op maandag 18 oktober 2010 18:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had ook niet op de poll gereageerd.
Op het spoor minimaal last gehad.... enkel een vertraagde ic met +10. Alleen de OV-chip heeft me een +66% ritprijs opgeleverd. Morgen bellen waarom mijn VDU het niet doet. Ik heb netjes betaald dit jaar.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
Doe er nog maar een verstoring bij dan
Bron: International Railway Journalquote:ICE Channel Tunnel trials a success says Eurotunnel
Monday, October 18, 2010
THE CEO of Eurotunnel, Mr Jacques Gounon, says the evacuation trials conducted in the Channel Tunnel last weekend with two ICE trains belonging to German Rail (DB) "were more successful than we expected." Gounon says two trials to evacuate 300 people from the trains were conducted. The more complicated evacuation involving people moving from one train to the other was completed in 20 minutes, while what he describes as the "more obvious way to evacuate a train" through the doors to the cross passages took just 15 minutes. The requirement is to evacuate a train within 90 minutes.
Gounon says the trials were witnessed by independent observers from the Channel Tunnel Intergovernmental Commission (ICG), High Speed One (which operates the high-speed line from the Channel Tunnel to London), and Eurostar. "We have been working with DB for several months to understand their needs and to acquaint them with the constraints of operating in the Channel Tunnel," Gounon says.
Gounon points out that the fastest time to evacuate a Eurostar class 373 train with about 700 passengers on board during a real emergency last December was 35 minutes. "We plan to conduct an emergency evacuation trial with a Eurostar train next year," says Gounon.
"We have done all the tests with ICE that are needed for us and the IGC," he says. "We are now writing the final analysis of the tests and will report back to the IGC by the end of the year."
As far as introducing trains with distributed traction in the Channel Tunnel is concerned, Gounon says trains must be able to withstand a fire for 30 minutes in order to exit the tunnel. "DB says it will have no problem meeting that requirement with ICE," he says.
Gounon points out that Eurotunnel will complete the construction of two 800m-long safety platforms in each running tunnel as a cost of ¤20 million by the end of 2011. These will have sprinklers to dampen fires and more flexibility to evacuate passengers.
Pics van je pasfoto?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:23 schreef Crientj het volgende:
Oh noes; lok moest helemaal opzij. Stomme stomme pasfoto.
Als je mij bedoelt ja. Ik woon ook vlakbij de MLL. Helaas (nog) niet vlakbij een lijn Utrecht-Bredaquote:
Haha, okey dan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:27 schreef Crientj het volgende:
Harr. Dus echt niet ;D Ik zal een nieuwe in mn fotoboek zetten.
LAAT ZIENquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:23 schreef Crientj het volgende:
Oh noes; lok moest helemaal opzij. Stomme stomme pasfoto.
Lees ff terug; treinvervangend busvervoer. Alliance is een bustype, er zijn mensen die het leuk vinden daarmee te reizen. Groetjes vanuit " Klein Dochteren"quote:
Nja ik kan je vertellen dat het er DOM uit zietquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:28 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als je mij bedoelt ja. Ik woon ook vlakbij de MLL. Helaas (nog) niet vlakbij een lijn Utrecht-Breda
Hoe oud is Socio's eigenlijk, voor mijn beeldvorming?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:32 schreef Crientj het volgende:
Ja, dus echt niet.
Socios, heb je al gesolliciteerd?
Zal het wel weer 3 dagen langer durenquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:33 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Nja ik kan je vertellen dat het er DOM uit zietGaat geld en tijd kosten denk ik
Ik heb geen flauw idee.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:33 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoe oud is Socio's eigenlijk, voor mijn beeldvorming?
Ik snap hier niks vanquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:25 schreef Bitlord het volgende:
Had ik nog gehoopt op een oude Alliance, is het een verrotte Volvo, de 1400. Verwachte aankomsttijd: +105...
Checkt...quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:27 schreef Crientj het volgende:
[..]
Harr. Dus echt niet ;D Ik zal een nieuwe in mn fotoboek zetten.
Dankje! Welkom terug enzo.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Checkt...
Tof!
En nog gefelicteerd. Ik was even weg, dus daarom wat te laat.
Zo ongeveer.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee.Jaar of 25?
Zit, nee sta hier met de mobiele Fok dus dat is wat lastiger te zien. Over wat je niet snapt: er is een treinstoring tussen Zutphen en Lochem waardoor bussen worden ingezet. Ik had als buzls gehoopt op een bus van het type Alliance, het bleek een Volvo te zijn. De verraging die ik heb opgelopen tot nu toe bedraagt 105, inmiddels 120 minuten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:38 schreef Ireyon het volgende:
Nou in z'n profiel staat dat-ie in 1983 geboren is dus dat is nou niet bepaald moeilijk te achterhalen voor zij die kunnen optellen.
[..]
Ik snap hier niks van
Ja. ;{ Nou ja, ik kan 'm altijd nog afplakken. ;Dquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben thuis![]()
Oh Crientj, kut van je lok
Ik heb voor deze periode 7 gekocht, volgende periode 11quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:56 schreef Socios het volgende:
Mijn kruidvatkaartjes voor de huidige periode zijn alweer op.![]()
Voor die van 11DEC t/m 06FEB zal ik er eentje bewaren voor de meet.
idiootquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb voor deze periode 7 gekocht, volgende periode 11
Geld teveel? ;oquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb voor deze periode 7 gekocht, volgende periode 11
Waarom idioot?quote:
Niet echt nee. Heb geld geleend van mijn ouders, die ik het dan in 5 maanden terug betaal (4x 50 en 1x 25)quote:
Ja, ik gooi ze niet wegquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
en je gaat ze ook echt allemaal opmaken?
Poep je hebt niks bespaard maar gewoon dik 200 euro uitgegeven die je anders.. naja waarschijnlijk.. niet had uitgegeven. 'k Snap best dat een hobby geld mag kosten maar zoveel neerleggen om in Nederland te kunnen reizenquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom idioot?
Het heeft mij tot op heden bespaart:
Normale dagkaart met reductie uit automaat: 18x ¤27,20 = ¤489,60
Nu betaald: 18x ¤12,50 = ¤225
Totaal bespaart:¤ 264,60
Inderdaad. Daar kan je beter op wachten. Wat het heldending is het ook hé. Ik loop nu iedere dag op Utrecht Centraal en als ik toch tijd over heb dan pak ik snap even een trein.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Poep je hebt niks bespaard maar gewoon dik 200 euro uitgegeven die je anders.. naja waarschijnlijk.. niet had uitgegeven. 'k Snap best dat een hobby geld mag kosten maar zoveel neerleggen om in Nederland te kunnen reizen. Ga dan lekker een dagje naar Duitsland of België oid, Nederland kun je nog genoeg (en gratis!) zien zodra die OV-studentenkaart binnen is.
Ik ook. Ik was laatst op utrecht en ik verdomde het 50cent te betalen voor het toilet, dus toen ben ik in de 1e de beste trein gesprongen, zonder te kijken waar ie heenging,quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:38 schreef Bitlord het volgende:
Inderdaad. Lekker treinen waar en (bijna) wanneer je wilt. Maar zonder OV was ik nooit in de diesel naar Zutphen gestapt..
ZIggy, stel mogen de trein ook rijden over het oude stukje spoor richting Delfzijl, ( tot aan de meubelboulevard) lijkt me overigens niet heel logisch, maar mag dit zomaar, aangezien dat spoor buiten de ahob's is geplaatst ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zo wordt dat op de post ook genoemd. "Even rangeren via Niemeyer". Enige probleem is dat je dan een binnenkomende trein uit Roodeschool of Delfzijl op Groningen Noord moet vasthouden, anders kun je niet meer naar Niemeyer. Een extra bediend sein aan de andere kant van de Peizerweg zou geen overbodige luxe zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik gebruik het niet altijd zozeer om in NL te treinen. Bjvoorbeeld om te klussen bij de Stichting DE3 (Plan U 115), bezoek aan de NVBS bieb, bezoek aan de familie in Friesland en dergelijke.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Poep je hebt niks bespaard maar gewoon dik 200 euro uitgegeven die je anders.. naja waarschijnlijk.. niet had uitgegeven. 'k Snap best dat een hobby geld mag kosten maar zoveel neerleggen om in Nederland te kunnen reizen. Ga dan lekker een dagje naar Duitsland of België oid, Nederland kun je nog genoeg (en gratis!) zien zodra die OV-studentenkaart binnen is.
En ik krijg mijn WEEK ov pas in januari. En weekends heb ik daar geen bal aan, ja 40% korting, maar die heb ik nu toch al. En bijvoorbeeld reizen naar de familie betalen mijn ouders, dus uiteindelijk ben ik zelf nog iets van ¤150 á ¤175 kwijt aan de kruidvat kaartjes.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, geld van je ouders lenen voor Kruidvatkaartjes, terwijl er een SOV op komst is
Het oude tramspoor naar Drachten bedoel je? Ja, dat mag. Er staat een bedienkastje naast het spoor om de overweg handmatig te sluiten. Aan de zuidkant moet er dan nog een knakker met een rode vlag staan, omdat daar het spoor inderdaad niet wordt afgedekt door de ahob.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:44 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ZIggy, stel mogen de trein ook rijden over het oude stukje spoor richting Delfzijl, ( tot aan de meubelboulevard) lijkt me overigens niet heel logisch, maar mag dit zomaar, aangezien dat spoor buiten de ahob's is geplaatst ?
Nice. Bij welk bedrijf en wat houdt je opdracht in?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:44 schreef Watertornado het volgende:
Yes, een afstudeeropdracht in de spoorwereld weten te versieren!
Huh, dat had je toch al?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:44 schreef Watertornado het volgende:
Yes, een afstudeeropdracht in de spoorwereld weten te versieren!
Gewoon zo plannen dat je altijd doordeweeks reist. Doe ik ook.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
En ik krijg mijn WEEK ov pas in januari. En weekends heb ik daar geen bal aan, ja 40% korting, maar die heb ik nu toch al. En bijvoorbeeld reizen naar de familie betalen mijn ouders, dus uiteindelijk ben ik zelf nog iets van ¤150 á ¤175 kwijt aan de kruidvat kaartjes.
en toen zat er geen wc in de treinquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ook. Ik was laatst op utrecht en ik verdomde het 50cent te betalen voor het toilet, dus toen ben ik in de 1e de beste trein gesprongen, zonder te kijken waar ie heenging,
Zie tabel 5a van het NSHiSpeed gedeelte in het Spoorboekje. In een oog opslag duidelijk dat veel ICE´s deze periode vanaf Utrecht Centraal rijden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:20 schreef Ireyon het volgende:
Mja 'k dacht even een ritje ICE Asd - Ehv mee te pakken.. rijdt-ie maar 2x per dag?
Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Zie tabel 5a van het NSHiSpeed gedeelte in het Spoorboekje. In een oog opslag duidelijk dat veel ICE´s deze periode vanaf Utrecht Centraal rijden.
Dat heb ik gedaan met de ongevraagd toegezonden OV-Chipkaart eind vorig jaar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:06 schreef Ascendancy het volgende:
En als ik er nu 1 zie dan verbrand ik 'm ritueel.
Ha. Ik hoop dat je jezelf mee in de fik steekt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.
Haterquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.
Op zo´n plastic kaartje. Dat ding nooit geactiveerd voor `reizen op saldo´.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:18 schreef James1988 het volgende:
En waar heb je dan je Voordeelurenabonnement op staan?
Voor jou een chocolade treintje:quote:
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan met de ongevraagd toegezonden OV-Chipkaart eind vorig jaar.
Minder lelijk dan het was, vind ik.quote:
Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:12 schreef carboni het volgende:
[ afbeelding ]
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=305320#p305320
Qua `uiterlijk´ blijft het toch AggloRegio-materieel...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.
Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:15 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
18 oktober 2010, RRF 16 kreeg de taak om van de Botlek naar IJsselmonde als Losse Loc te gaan, en vervolgens met een matige snelheid terug te rijden, met de NS20 'kameel' op sleeptouw over de Havenspoorlijn.
De Kameel moest naar de Waalhaven, en om precies te zijn NedTrain Waalhaven voor onderhoud. Hier passeert het setje de snelweg A15 ter hoogte van Knooppunt Vaanplein.
De reden dat de Kameel getrokken wordt, komt omdat de Kameel alleen ATB heeft, en geen ECTS.
Ook vanwege veiligheidsredenen mag de Kameel getrokken maximaal 30 km/h rijden op een stuk zonder wissels, en 10 km/h door de wissels. Hier reed de trein ongeveer 10-15 km/h.
Excuses voor de wat wazige foto, maar dit kwam door regen waar ik al 25 minuten in stond te wachten, en dus een trillende hand kreeg :s
Voor dat geld heb je nog niet eens de helft van een goede camera. ;oquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?
Got, als je had gelezen wist je waar het door kwamquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?
Of voor 170 erbij heb je een nieuwe Canon 450D met kit- en telelens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:08 schreef dennistd het volgende:
Voor 330 euro had ik een prima tweedehands EOS 400D, dus een honderdje erbij en je bent er.
Wat? Er mist een raam, het ziet er niet uit, je benadrukt een naar beneden lopende baan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.
Daar stond ik ook. Echter had ik zoiets van ik negeer niet de 3018 borden met "NIET FOTOGRAFEREN".quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:12 schreef carboni het volgende:
[ afbeelding ]
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=305320#p305320
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |