abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87579188

Welkom in alweer deel 264 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_87579346
Fipo
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87579348
En ik ben weer weg, wat heb ik te zoeken @ trein topics? :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87579378
Ja, wegwezen Turqie :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87579420
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:04 schreef Turquaz52 het volgende:
En ik ben weer weg, wat heb ik te zoeken @ trein topics? :')
Omdat je treinen interessant vindt?
pi_87579432
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Omdat je treinen interessant vindt?
Welnee man, check zijn PH :P
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:12:42 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87579583
Tijd voor weekend. Lekker in de 800, daarna in de 3600.
pi_87579610
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:12 schreef James1988 het volgende:
Tijd voor weekend. Lekker in de 800, daarna in de 3600.
Maastricht - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?

Amsterdam Centraal Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?
pi_87579727
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Maastricht - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?

Amsterdam Centraal Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?
Utrecht - Breda. Wat win ik *O* ?
pi_87579744
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:17 schreef Ireyon het volgende:
Een NS-dagkaart.
pi_87579828
Die zal ik dan morgen maar eens op m'n OV-Chipkaart gaan laden ;)
pi_87579888
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:17 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dan zou ik de directe stoptrein pakken. Te belazerd om over te stappen :P
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:23:11 #13
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_87579914
Ik heb niet veel met treinen maar deze heeft echt een super geluid als hij start ! _O_

zesendertig zuiger met maar drie krukassen .. _O_

ps. drie keer raden wie er net britain greatest machines heeft gekeken op ng :P
pi_87579927
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Vroeger had je één Intercity per dag aan het eind van de middag Amsterdam Centraal - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch. :D
pi_87579972
Kom, we doen hem nog een keertje :P

pi_87579996
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:28 schreef brandsrus het volgende:
Heb al eerder gerapporteerd, maar treinen van Arriva Lw - Gn zijn vrijdagmiddag veel tekort. Normaal doordeweeks geen probleem maar vrijdagmiddag zijn er veel studenten die weer naar huis gaan met veel bagage en dan is een enkele GTW 2/8 veel te klein met staanplaatsen en overvolle gangpaden tot gevolg.

Ik zou opteren om deze treinen op vrijdagmiddag vroeger te versterken in Lw en Gn zodat ze op meer zitplaatsen en ruimte is in de treinen. Daarnaast kan dit veel klachten voorkomen jegens Arriva.
Heb je Arriva er al eens zelf op gewezen?

Want als je het alleen hier post dan zullen ze het waarschijnlijk niet zien. ;)
pi_87580045
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Vroeger had je één Intercity per dag aan het eind van de middag Amsterdam Centraal - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch. :D
Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA. O+
pi_87580078
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA. O+
Ja, mooi, in Haren geen trein door een seinstoring bij Maastricht :')
pi_87580104
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:28 schreef Igen het volgende:
Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA.
Echt hč. Tegenwoordig moet er zo min mogelijk afwisseling zijn lijkt wel. :')

Stel je voor dat er wat variatie in de treinseries zit. :') :')
pi_87580263
Net als vroeger de treinen Groningen - Den Haag Centraal en Leeuwarden - Rotterdam Centraal om en om naar beide eindbestemmingen reden.
pi_87580584
Whoes.
pi_87580740
@Socios, je krijgt straks een antwoord op die PM. ;o
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:54:19 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87580858
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die is gek. Dan ben ik én 10 minuten langer onderweg, én zit ik in een stampvolle sprinter zonder tafeltje, terwijl ik nu VIRM had (800) met tafeltje, en nu ICRm (3600) met tafeltje. Handig!
pi_87580914
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die is gek. Dan ben ik én 10 minuten langer onderweg, én zit ik in een stampvolle sprinter zonder tafeltje, terwijl ik nu VIRM had (800) met tafeltje, en nu ICRm (3600) met tafeltje. Handig!
6 blikken bier op de stoel naast me en op de grond, 4 knoopjes van mijn hemd open, nooit last van iemand :D
pi_87580927
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Echt hč. Tegenwoordig moet er zo min mogelijk afwisseling zijn lijkt wel. :')

Stel je voor dat er wat variatie in de treinseries zit. :') :')
Gek hč, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?

Ik weet, dat is voor ons niet leuk, maar zo liggen de feiten wel.

Als we nog even verder dromen, waar is de tijd gebleven dat internationale sneltreinen van Amsterdam via Arnhem / Nijmegen en Kleve verder Duitsland in reden?

quote:
E 2425 Nijmegen - Kleve 9.06 - Köln - Frankfurt (Main) an 14.07

E 2427 Nijmegen - Kleve 14.51 - Köln - Frankfurt (Main) an 20.23, ab Koblenz N

D 417 Amsterdam - Nijmegen - Kleve 10.51 - Köln - Bonn-Beuel - Koblenz - Bingen - Mainz - Darmstadt -
Heidelberg - Heilbronn (!) - Stuttgart - Ulm - München an 20.26

D 217 AUSTRIA-EXPRESS Amsterdam - Nijmegen - Kleve (21.21) - Köln - Stuttgart - München - Salzburg - Klagenfurt an 14.15,
mit Kurswagen nach Graz, ab Bischofshofen mit D 517, in Graz an 15.25
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:59:27 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87581057
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

6 blikken bier op de stoel naast me en op de grond, 4 knoopjes van mijn hemd open, nooit last van iemand :D
Gek hč, pa Tokkie? :')
pi_87581058
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Gek hč, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?

Ik weet, dat is voor ons niet leuk, maar zo liggen de feiten wel.
Maar aan de andere kant: vijf minuten vertraging en de aansluiting missen is uiteindelijk een stuk nadeliger dan vijftien minuten vertraging en niet over hoeven te stappen.
pi_87581073
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hey, it serves the purpose :7 :{w
pi_87581214
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant: vijf minuten vertraging en de aansluiting missen is uiteindelijk een stuk nadeliger dan vijftien minuten vertraging en niet over hoeven te stappen.
Hoezo?

De term "olievlekwerking" is je bekend? Al helemaal op het drukke spoor waar er niet megaveel tijdspaden vrij zijn.

Maar goed, ik heb geen zin om in dit topic de pisang te zijn omdat ik een onplezierige waarheid verkondig, dus ik laat het maar hier bij. :o
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:04:59 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87581253
Er staat nu een 1900 naast me, waar op een ICRm-bak nog steeds "Geel en blauw houdt van Oranje!" staat. Volgens mij is er een NS'er of Nedtrainer voetbalgek... :')
pi_87581293
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat doet me denken dat ik met maten recentelijk eens in Delft heb gepilsd, daar nog enkele fustjes hebben gekocht en in de spits naar Rotterdam gingen. Ook hadden we ergens nog bierglazen vandaan geplukt (van de gelegenheid waar we vandaan kwamen), en zaten toen met 8 a 10 man vrolijk te pilzen. Sommige forenzen konden er de humor wel van inzien, met die fustjes op de tafel, alleen niemand wilde op ons aanbod ingaan om gezellig mee te drinken. :P
pi_87581388
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:56 schreef von_Preussen het volgende:
Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.
pi_87581398
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat je in het eerste geval een half uur te laat aankomt, en in het tweede geval maar een kwartier.

quote:
De term "olievlekwerking" is je bekend? Al helemaal op het drukke spoor waar er niet megaveel tijdspaden vrij zijn.

Maar goed, ik heb geen zin om in dit topic de pisang te zijn omdat ik een onplezierige waarheid verkondig, dus ik laat het maar hier bij. :o
Ik snap ook wel dat in deze moderne tijd een forens niet vier uur later van huis kan om met de overstapvrije trein van Hoorn naar Zutphen o.i.d. te gaan en dat het in de spits dus handig is om relatief vaak en punctueel in corridors te rijden.

Maar buiten de spits zou je toch voor reizigers zonder haast best wat meer directe verbindingen kunnen aanbieden?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2010 19:09:58 ]
pi_87581657
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.
In Japan gaat het ook prima dat treinen ondanks aardbevingen en vuurspuwende draken gewoon met slechts seconden vertraging rijden. Maar toch zal je dat hier nooit lukken. Waarom niet, gewoon omdat die landen te verschillend zijn.

Maar leuk dat je Duitsland aanhaalt, want deze hebben 30 jaar geleden juist geprobeerd om het systeem te stroomlijnen. Want vroeg had men als motto: "vanuit elke stad moet je elk punt in het netwerk kunnen bereiken, ook al is het maar 1 keer per dag". Daarom had je toen heel veel zgn. "Kurswagen", die dan werden afgehaakt en bij andere treinen weer werden aangehaakt. Dat bracht veel kosten, inflexibiliteit etc. mee. Toen is men erop overgestapt (met het Intercitynetwerk) om volgens een vast patroon te gaan rijden, prachtig.
pi_87581787
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:16 schreef von_Preussen het volgende:
Maar leuk dat je Duitsland aanhaalt, want deze hebben 30 jaar geleden juist geprobeerd om het systeem te stroomlijnen. Want vroeg had men als motto: "vanuit elke stad moet je elk punt in het netwerk kunnen bereiken, ook al is het maar 1 keer per dag". Daarom had je toen heel veel zgn. "Kurswagen", die dan werden afgehaakt en bij andere treinen weer werden aangehaakt. Dat bracht veel kosten, inflexibiliteit etc. mee. Toen is men erop overgestapt (met het Intercitynetwerk) om volgens een vast patroon te gaan rijden, prachtig.
Dat zie je nog steeds, hoor. ICE´s die bijvoorbeeld met een hele `omweg´ door het land rijden. Berlin Hbf - Frankfurt (Main) Hbf - München Hbf om maar eentje te noemen. En daarnaast ook ICE´s over kortere routes of een ICE-Sprinter zonder tussenstops rechtstreeks van Berlin naar Frankfurt (Main) Hbf. En ga zo maar door. Afwisseling is the key, prachtig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:22:42 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87581845
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:28 schreef brandsrus het volgende:
Heb al eerder gerapporteerd, maar treinen van Arriva Lw - Gn zijn vrijdagmiddag veel tekort. Normaal doordeweeks geen probleem maar vrijdagmiddag zijn er veel studenten die weer naar huis gaan met veel bagage en dan is een enkele GTW 2/8 veel te klein met staanplaatsen en overvolle gangpaden tot gevolg.

Ik zou opteren om deze treinen op vrijdagmiddag vroeger te versterken in Lw en Gn zodat ze op meer zitplaatsen en ruimte is in de treinen. Daarnaast kan dit veel klachten voorkomen jegens Arriva.
Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.

Zelf ben ik onderweg ingestapt en miste ik mijn bus. Moest een uur wachten :r
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87582462
Damn, lang verhaal getikt. :P
Nu snel omkleden, visite komt zo. *O*
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:14:18 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87583700
En om even door te gaan over de gereactiveerde buffeltjes:
De DM'90 3434 + 3435 komen bij Syntus en de DM'90 3447 komt bij Veolia.
Veolia kan hierdoor met 2x een Buffel gekoppeld rijden aangezien hun op de Maaslijn al de 3446 hebben rijden, maar dan solo. Dit wordt dus straks 2 stellen.
pi_87585661
Poll: Op wat voor dag gaat het PTA treinenrondje plaatsvinden?
Zaterdag
Zondag
Doordeweekse dag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Nog iemand die niet gestemd heeft? Morgenochtend gaat hij dicht :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:07:20 #40
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87589044
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
En om even door te gaan over de gereactiveerde buffeltjes:
De DM'90 3434 + 3435 komen bij Syntus en de DM'90 3447 komt bij Veolia.
Veolia kan hierdoor met 2x een Buffel gekoppeld rijden aangezien hun op de Maaslijn al de 3446 hebben rijden, maar dan solo. Dit wordt dus straks 2 stellen.
Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...
pi_87589133
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...
Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:17:29 #42
111382 Ofyles2
pi_87589517
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.
Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort, waarschijnlijk een beslissing van hogerhand (Keolis/SNCF)...
pi_87589577
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort,
Erwtensoep uitdelen kan ALTIJD ^O^
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:23:47 #44
Maffe Fries
pi_87589789
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Erwtensoep uitdelen kan ALTIJD ^O^
Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?
pi_87589835
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?
Weinig voor nodig :7
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:56:32 #46
Maffe Fries
pi_87590987
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weinig voor nodig :7
Klopt en voor andere storingen kun je altijd een paar scholieren inzetten. Die weten ook wel hoe er eentje te veroorzaken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:02:25 #47
Maffe Fries
pi_87591189
Komende zomer trouwens 6x per week een nachttrein Groningen - Amersfoort en terug. Deze geeft aansluiting op de nachttrein Enschede - Utrecht - Schiphol v.v.
pi_87591247
Interessant. Misschien wordt het toch nog eens ooit wat met het land *O*
pi_87593426
Net gelezen dat ze in Zwitserland klaar zijn met de 54km lange treintunnel. Nice!
pi_87593751
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.

Zelf ben ik onderweg ingestapt en miste ik mijn bus. Moest een uur wachten :r
Trein van 15.04 en 15.34 zijn altijd te druk voor een solo 2/8, dit is elke vrijdag zo. Probeer vaak deze te vermijden maar dat gaat niet lukken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:21:50 #51
Maffe Fries
pi_87593849
De 15.04 op vrijdag kent wel tientallen staanplaatsen, maar na Grijpskerk kan vrijwel iedereen wel zitten.

Het is namelijk mijn vaste reistrein normaal gesproken :P
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:09:25 #52
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87595259
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_87595736
Zeg, sinds wanneer rijdt er ICMm op Nijmegen-Schiphol. Die was toch volledig verVIRM''t?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:59:59 #54
111382 Ofyles2
pi_87596154
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 01:33 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, sinds wanneer rijdt er ICMm op Nijmegen-Schiphol. Die was toch volledig verVIRM''t?
Vandaag reed op dezelfde treinserie ook een ICRm-stam.
pi_87597347
Nice bork! Hebben :9
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 06:45:16 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87597360
Net 500 meter goederentrein van Groningen richting Leeuwarden gestuurd. Gebeurt ook niet vaak, goederenverkeer op dat traject.

Goedemorgen trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:50:03 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87597664
Wel oppassen dat je er niet ook één van de andere kant laat komen en vervolgens laat kruisen op een te kort passeerspoor :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:05:25 #58
45532 ziggyziggyziggy
pi_87597745
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Wel oppassen dat je er niet ook één van de andere kant laat komen en vervolgens laat kruisen op een te kort passeerspoor :P
Daar hebben we genoeg ervaring mee op de lijnen naar Roodeschool en Delfzijl. ;)
pi_87597906
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
De 15.04 op vrijdag kent wel tientallen staanplaatsen, maar na Grijpskerk kan vrijwel iedereen wel zitten.

Het is namelijk mijn vaste reistrein normaal gesproken :P
Hoezo pak jij een stoptrein? :')
pi_87597917
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 06:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nice bork! Hebben :9
Wil je het bordspel Koplopers & Dwarsliggers? Dat heb ik hier nog liggen. Mag je zo overnemen.
pi_87597937
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Komende zomer trouwens 6x per week een nachttrein Groningen - Amersfoort en terug. Deze geeft aansluiting op de nachttrein Enschede - Utrecht - Schiphol v.v.
Heel vet. Hoelaat vertrekt `ie? Om 01.00u ofzo? Dan kan men vanuit Leeuwarden nog met de laatste stoptrein via Groningen die nachttrein nemen. :+
pi_87598131
Nou heren, ik verdwijn zo langzaam eens richting Duitsland (en dan Rome), dus ik wens jullie nog een prettig weekend toe!
pi_87598145
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Wil je het bordspel Koplopers & Dwarsliggers? Dat heb ik hier nog liggen. Mag je zo overnemen.
Is het geen leuk spel dan? :?
pi_87598171
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het geen leuk spel dan? :?
Jawel, maar na een paar keer had ik wel gezien. Sowieso beetje lastig om het in mijn eentje te spelen. Het ligt nu al een tijd in de kast.
  Redactie Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:48:21 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87598185
Tijd om het een keer met een aantal te gaan spelen dan :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_87598246
Gisteren.

Op vrijdag 15 oktober 2010 vonden er weer eens metingen plaats op het station van 's Hertogenbosch. Dit heeft te maken met diverse aanstaande werkzaamheden/onderhoud aan het station, waarvoor elk detail van de oude stationskap nauwkeurig geregistreerd moet worden. Het perron aan de sporen 6 en 7 is aangelegd in 1998 en heeft een veel modernere overkapping gekregen. Van de oude stationskap, daterende uit 1896, is niets te zien, als de ACTS 189 096 met 60 beladen Fccpps'n uit Schwarzkolm het station door dendert, vlak achter Railion met de Tilburg-shuttle. Op weg naar Roosendaal passeert het geheel tijdens een kort zonnig moment het grote kantoorcomplex van bankier F. van Lanschoten.

Onder de paraplu, want het weer was allerminst om van te genieten, werd in de late namiddag van vrijdag 15 oktober 2010 een kort bezoek gebracht aan de bekende stek te Dordrecht Zuid, waar zo langzamerhand ook stukje bij beetje de herfstkleurtjes aan de bomen komen. Doel van dit bezoekje was de flink vertraagde beladen autotrein 47059 vanuit de Botlek naar Safenwil, die vandaag afwijkend met de Railpool bestickerde 186 103 reed.
pi_87598338
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:53 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren.

[ link | afbeelding ]
Op vrijdag 15 oktober 2010 vonden er weer eens metingen plaats op het station van 's Hertogenbosch. Dit heeft te maken met diverse aanstaande werkzaamheden/onderhoud aan het station, waarvoor elk detail van de oude stationskap nauwkeurig geregistreerd moet worden. Het perron aan de sporen 6 en 7 is aangelegd in 1998 en heeft een veel modernere overkapping gekregen. Van de oude stationskap, daterende uit 1896, is niets te zien, als de ACTS 189 096 met 60 beladen Fccpps'n uit Schwarzkolm het station door dendert, vlak achter Railion met de Tilburg-shuttle. Op weg naar Roosendaal passeert het geheel tijdens een kort zonnig moment het grote kantoorcomplex van bankier F. van Lanschoten.

[ link | afbeelding ]
Onder de paraplu, want het weer was allerminst om van te genieten, werd in de late namiddag van vrijdag 15 oktober 2010 een kort bezoek gebracht aan de bekende stek te Dordrecht Zuid, waar zo langzamerhand ook stukje bij beetje de herfstkleurtjes aan de bomen komen. Doel van dit bezoekje was de flink vertraagde beladen autotrein 47059 vanuit de Botlek naar Safenwil, die vandaag afwijkend met de Railpool bestickerde 186 103 reed.
leuke foto's!

Ik zag toevallig die acts trein gisterochtend nog langs almelo de riet denderen richting deventer, zal dat dezelfde zijn geweest?
pi_87598355
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Jawel, maar na een paar keer had ik wel gezien. Sowieso beetje lastig om het in mijn eentje te spelen. Het ligt nu al een tijd in de kast.
Ik wil het in mijn nieuwe huis wel hebben hoor :s)
pi_87598477
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

leuke foto's!

Ik zag toevallig die acts trein gisterochtend nog langs almelo de riet denderen richting deventer, zal dat dezelfde zijn geweest?
Dankje :) Dat was inderdaad dezelfde. Trein komt uit het Oost-Duitse Schwarzkolm ten oosten van Dresden, en komt via Bad Bentheim de grens over. En gaat afwisselend naar Amsterdam Westhaven of Roosendaal. Eerstgenoemde wat vaker.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:21:52 #70
45532 ziggyziggyziggy
pi_87598672
En er is weer eens een boot tegen een spoorbrug in Leeuwarden gevaren...
pi_87598803
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En er is weer eens een boot tegen een spoorbrug in Leeuwarden gevaren...
Dat gebeurt echt te vaak daar...
pi_87598847
'Gelukkig' is het de spoorbrug tussen Leeuwarden en Harlingen/Sneek...
pi_87598869
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:31 schreef Zug-Chef het volgende:
'Gelukkig' is het de spoorbrug tussen Leeuwarden en Harlingen/Sneek...
Haha, inderdaad. Jij gaat ook nog richting Heerenveen/ Zwolle vandaag?
pi_87600716
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Poll is gesloten, het wordt toch een zaterdag :)

Ik maak binnenkort wel een poll voor welke zaterdag. Ondertussen kunnen jullie vast nadenken over de route :s)
pi_87600907
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dankje :) Dat was inderdaad dezelfde. Trein komt uit het Oost-Duitse Schwarzkolm ten oosten van Dresden, en komt via Bad Bentheim de grens over. En gaat afwisselend naar Amsterdam Westhaven of Roosendaal. Eerstgenoemde wat vaker.
Bedankt,
In Utrecht kan de trein rechtstreeks naar Den Bosch? of moet daar om de trein gereden worden?
pi_87601078
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bedankt,
In Utrecht kan de trein rechtstreeks naar Den Bosch? of moet daar om de trein gereden worden?
Ja kan rechtstreeks.
pi_87601119
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bedankt,
Komende uit Bentheim hoef je in Utrecht niet om te lopen voor Den Bosch he :) Nergens eigenlijk. En die naar Amsterdam gaat vanaf Amersfoort door lijkt me.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:12:49 #78
Maffe Fries
pi_87601173
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Heel vet. Hoelaat vertrekt `ie? Om 01.00u ofzo? Dan kan men vanuit Leeuwarden nog met de laatste stoptrein via Groningen die nachttrein nemen. :+
Vertrek is om 00:45, dus geen aansluiting

quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 09:22 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoezo pak jij een stoptrein? :')
Sneltrein sluit niet aan op het busvervoer en daarnaast kom ik vanaf noord en dan is het al vrijwel onmogelijk om de sneltrein te halen.
pi_87601191
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Komende uit Bentheim hoef je in Utrecht niet om te lopen voor Den Bosch he :) Nergens eigenlijk. En die naar Amsterdam gaat vanaf Amersfoort door lijkt me.
Ik heb geen idee hoe het zit in Utrecht welk spoor welke kant op gaat enzo. danku *O*
pi_87601433
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe het zit in Utrecht welk spoor welke kant op gaat enzo. danku *O*

:s)
pi_87601480
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

O+
Ik dank u :Y
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:27:49 #82
Maffe Fries
pi_87601526
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Slecht plaatje. Zwolle en Schiphol ontbreken
pi_87601560
Zwolle boeit niet. De splitsing bij Overvecht komt eerst. En dan nog die bij Den Dolder.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:31:15 #84
45532 ziggyziggyziggy
pi_87601631
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Zwolle boeit niet. De splitsing bij Overvecht komt eerst. En dan nog die bij Den Dolder.
Waarom dan wel Deventer erin zetten?
pi_87601659
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Waarom dan wel Deventer erin zetten?
Daarom.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:33:37 #86
Maffe Fries
pi_87601709
Als je het doet dan moet je alle hoofdrichtingen er neerzetten. Hilversum boeit dan weer niet.
pi_87601736
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het doet dan moet je alle hoofdrichtingen er neerzetten. Hilversum boeit dan weer niet.
Doe ik toch :Y

Teken Zwolle maar in op zo'n kaartje van Amersfoort.
pi_87601747
Mij is het duidelijk ;)
pi_87601904
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Mij is het duidelijk ;)
Fijn zo :)
pi_87602337
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Mij is het duidelijk ;)
Het kán niet duidelijk zijn zonder Zwolle. :P
pi_87602616
*binnenstormt met taart en slagroom.

Have fun, ;D
pi_87602744
Gefeliciteerd met je verjaardag Crientj *O*
pi_87604102
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:07 schreef Crientj het volgende:
*binnenstormt met taart en slagroom.

Have fun, ;D
Gefeliciteerd! *O* En volgens mij krijg je het mooiste verjaardagscadeau dat er bestaat: een OV. _O_

En bedankt voor de taart. :P
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:17:34 #94
111382 Ofyles2
pi_87606388
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
pi_87607227
quote:
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:02:32 #96
45532 ziggyziggyziggy
pi_87607509
quote:
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:29:54 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87608304
quote:
Dat dus 8-)
pi_87608552
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat dus 8-)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:56:02 #99
Maffe Fries
pi_87609085
quote:
pi_87609148
quote:
pi_87611048
Zo en nu weer verder met treinen. Die zijn natuurlijk veel boeiender dan onbereikbare vrouwen.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:23:09 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87611360
In de NS-reisplanner staan per 13 december ook Fyra's vanaf Breda verwerkt. We weten inmiddels zeker dat deze niet gaan rijden, dat kan wel 2011 of 2012 worden voordat dat het geval is.

De reistijd per Fyra bedraagt volgens de reisplanner 24 minuten, waarbij de huidige intercity er 33 minuten over doet - aldus NS.nl. Ervaring leert mij dat de IC het vaak in 30 minuten redt... Fyra is dus maar een goede 6 minuten sneller dan de huidige IC.

Hoe gaan ze daar ooit mensen in krijgen? Het lukt al amper op Amsterdam - Rotterdam waar de winst groter is, op Breda - Rotterdam is de winst zo klein...
pi_87611770
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:

De reistijd per Fyra bedraagt volgens de reisplanner 24 minuten, waarbij de huidige intercity er 33 minuten over doet - aldus NS.nl. Ervaring leert mij dat de IC het vaak in 30 minuten redt... Fyra is dus maar een goede 6 minuten sneller dan de huidige IC.
Da's toch niet zo gek.. Pas vlak voor de Moerdijkbrug gaat-ie de HSL op en bij Barendrecht er alweer af.. zo snij je alleen dat bochtje bij Dordrecht af.

Als-ie nou gewoon zoals de Belgen wilden tussen Roosendaal en Rotterdam ging rijden.. :X

;)
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:49:29 #104
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87617395
quote:
In de NS-reisplanner staan per 13 december
Dat alleen al is bijzonder, nu al de nieuwe dienstregeling erin? Da's best snel nog.

quote:
Hoe gaan ze daar ooit mensen in krijgen? Het lukt al amper op Amsterdam - Rotterdam waar de winst groter is, op Breda - Rotterdam is de winst zo klein...
Op Amsterdam-Breda lijkt de winst dan wel weer behoorlijk: 1:07 in plaats van 1:42 per IC.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:55:39 #105
111382 Ofyles2
pi_87617567
quote:
Je moet niet denken in absolute reistijd maar in relatieve reistijd. Ik zeg dat er 18 procent van de reistijd afgaat.
pi_87617792
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je moet niet denken in absolute reistijd maar in relatieve reistijd. Ik zeg dat er 18 procent van de reistijd afgaat.
Betaal 60% meer, krijg 20% meer. Is dat even een koopje of wat ^O^
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:04:08 #107
Maffe Fries
pi_87617824
In de nieuwe dienstregeling laat Arriva de stoptreinen naar Roodeschool overdag ook 2x per uur rijden. Nu is dat alleen in de spits het geval.

Verder opvallend is dat de sneltreinen op Leeuwarden - Groningen 's avonds een uur langer doorrijden en de klapper is dat er op het traject ook op zondag sneltreinen gaan rijden.

3 treinen per uur naar Sneek, maar dat zal wel iets later dan 11 december worden denk ik.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:06:49 #108
111382 Ofyles2
pi_87617904
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 22:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Betaal 60% meer, krijg 20% meer. Is dat even een koopje of wat ^O^
Ik was ook de gemiddelde prijs per kilometer vergeten, sorry... :@
pi_87618085
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik was ook de gemiddelde prijs per kilometer vergeten, sorry... :@
Ik neem je niks kwalijk hoor :P . 'k Vind elke minuut tijdwinst al prima, maar 't blijft gewoon absurd dat je er meer voor zou moeten betalen. 'k Betaal voor de Beneluxtrein ook niet meer terwijl die over dezelfde route 3 minuten eerder in Rotterdam is vanuit Roosendaal.
  Redactie Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:02:04 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87619462
De stoptreinen Hengelo-Bentheim staan er nu ook in, waarbij het met name opvallend is dat deze maar 19 minuten erover doen met stop in Oldenzaal, terwijl de IC's er zonder stop 20 minuten over doen _O-
PM mij!
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:17:19 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87629918
Baarn, 16 oktober 2010. Gewoon een leuk plaatje, oud en nieuw naast elkaar :)

pi_87630030
Waar zien jullie de nieuwe dienstregeling? :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 oktober 2010 @ 13:24:31 #113
Maffe Fries
pi_87630171
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:20 schreef Socios het volgende:
Waar zien jullie de nieuwe dienstregeling? :P
reisplanner van de NS
pi_87630351
Weer wat nieuws :') ?

pi_87632098
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
reisplanner van de NS
Ha, okey, thanks. :)

Nog steeds mensen die volhouden dat zo een reisplanner handiger is dan een Spoorboekje?

Iedere reis in moeten tikken terwijl in het Spoorboekje tijdens het bladeren meteen te zien is wat nieuw of anders is.
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:30:26 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87632321
Ik begrijp het niet zo goed. Mijn spoorboekje doet dat nooit :N

pi_87632355
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Ha, okey, thanks. :)

Nog steeds mensen die volhouden dat zo een reisplanner handiger is dan een Spoorboekje?

Iedere reis in moeten tikken terwijl in het Spoorboekje tijdens het bladeren meteen te zien is wat nieuw of anders is.
Meteen te zien? In een boekje wat 1x per jaar wordt uitgegeven kun je meteen zien wat er elke maand in de dienstregeling verandert?
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:33:19 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87632408
Kansloze en irrelevante discussie ook. De planner is kut, maar het spoorboekje gaat toch weg. :s)
pi_87632501
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:31 schreef Ireyon het volgende:
Meteen te zien? In een boekje wat 1x per jaar wordt uitgegeven kun je meteen zien wat er elke maand in de dienstregeling verandert?
Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen (dagen en tijden aanpassen etc.). In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.
pi_87632621
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:36 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen. In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.
En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:41:40 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87632700
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.
Waarom gebeurde dat vroegah nooit dan? Dat maandelijkse geklier met dienstregelingen is gewoon alleen maar gedaan om het spoorboekje onaantrekkelijk te maken zodat ze een smoes hadden om het af te schaffen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 oktober 2010 @ 14:44:51 #122
Maffe Fries
pi_87632810
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat besluit Arriva niet zo snel omdat de dienstregeling an sich al redelijk geoptimaliseerd is.

De enige echte verbetering zou zijn om de sneltrein Groningen - Leeuwarden één minuut later te laten vertrekken om zo er voor te zorgen dat deze in Veenwouden door kan rijden. De aankomsttijd zou gelijk kunnen blijven, omdat met de huidige dienstregeling de sneltrein bij dat station al opgehouden wordt.
  zondag 17 oktober 2010 @ 14:53:05 #123
111382 Ofyles2
pi_87633119
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Kansloze en irrelevante discussie ook. De planner is kut, maar het spoorboekje gaat toch weg. :s)
Je bedoelt: het zoekalgoritme is kut.
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:04:19 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87633474
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je bedoelt: het zoekalgoritme is kut.
Nee, ik bedoel heel de planner. Ik ben heel aardig in staat om zelf onder woorden te brengen wat ik bedoel, dank je :)
pi_87634659
Ty all. ;o
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:47:14 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87634928
Hmm, naar het schijnt rijdt er ook een Fyra naar Parijs vanaf 13 december. Moet een Thalys zijn natuurlijk... wat in de planner staat is dus nog niet foutvrij. Ook de 9200 is geen Fyra... (IC Brussel-Amsterdam)
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:49:24 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87635003
Mogge.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 oktober 2010 @ 15:52:41 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87635125
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:47 schreef James1988 het volgende:
Hmm, naar het schijnt rijdt er ook een Fyra naar Parijs vanaf 13 december. Moet een Thalys zijn natuurlijk... wat in de planner staat is dus nog niet foutvrij. Ook de 9200 is geen Fyra... (IC Brussel-Amsterdam)
OH NOES DE PLANNER zIT AL VOL FOUTEN ALS HIJ UITKOMT!!! AFSCAHFFE!!!11!!!!!

:')
pi_87635786
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
OH NOES DE PLANNER zIT AL VOL FOUTEN ALS HIJ UITKOMT!!! AFSCAHFFE!!!11!!!!!

:')
_O- _O-
pi_87636918
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:36 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen (dagen en tijden aanpassen etc.). In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.
Ja, maar het spoorboekje is nog niet uit en de reisplanner wel. :+
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:55:35 #131
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87640869
Het spoorboekje gaat helemaal niet uitkomen, dat is juist het hele punt... we moeten het nu dus alleen met die reisplanner doen.
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:58:27 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87640976
Zijn jullie broers van elkaar trouwens, herenT?
pi_87641059
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Lol, scherp.
pi_87641126
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
De stoptreinen Hengelo-Bentheim staan er nu ook in, waarbij het met name opvallend is dat deze maar 19 minuten erover doen met stop in Oldenzaal, terwijl de IC's er zonder stop 20 minuten over doen _O-
Grmbl, dus die nieuwe boemel sluit ķķk al niet lekker aan op de bus die ik meestal heb (lijn 64 vanuit Almelo), de bus komt meestal net ná 20 over aan op het station, 't blijft dus een kwartiertje wachten op Syntus of met de bus verder naar Enschede... (en de bus terug vertrekt om :10 of :40, de boemel komt aan om :43... hopelijk past iemand 't nog aan bij cxx :P).
pi_87641657
De laatste tijd zie ik bij steeds meer stations (bijvoorbeeld bij station Utrecht Overvecht) op de zijkanten van het spoor (niet de bielzen maar op het metaal) ''zilveren'' verticale balkjes, allemaal vrij kort naast elkaar geplaatst. Dit is alleen bij het station zelf, vlak daarna houden ze weer op... Weet iemand wat het is? Misschien komt het omdat ik er nu op let, maar die dingen lijken wel overal op te doemen.
  Redactie Sport zondag 17 oktober 2010 @ 19:29:37 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87641905
Bedoel je dit:

Dat zijn geluidsdempers
PM mij!
pi_87641910
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha, helaas heeft mijn broer geen verstand van treinen. ;)
pi_87642174
Ja, die bedoelde ik! Weer een vraagstuk opgelost :D
  zondag 17 oktober 2010 @ 20:14:16 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87643685
http://twitpic.com/2y90dy
Waarom heeft Nederland dat niet :o
  zondag 17 oktober 2010 @ 20:25:10 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87644251
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
Omdat het nergens op slaat 8)7

Ouwe vrouwtjes beroven en verkrachten, okee cool ^O^ Maar oh wee als ze een spoor-uniform aanhebben. DAN wordt het opeens een ander verhaal.

Totale zwakzinnigheid natuurlijk.
  zondag 17 oktober 2010 @ 20:27:44 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87644377
quote:
Omdat de voertaal hier Nederlands is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 oktober 2010 @ 20:33:25 #142
45532 ziggyziggyziggy
pi_87644676
quote:
Wat een onzinbadge. Alsof het aanvallen van mensen zonder uniform je niet duur kan komen te staan. Ik mag toch hopen dat ook burgers "protected by New York State law" zijn.
  maandag 18 oktober 2010 @ 00:25:35 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87657513
Geachte mijnheer Fles,

Wij hebben uw claim ontvangen onder kenmerk 15555555 met als reisdatum 23-09-2010. Allereerst bieden wij onze excuses aan voor de vertraging die u had tijdens uw reis.

Wij zullen overgaan tot uitbetaling van een bedrag van ¤ 8,38. De hoogte van dit bedrag is berekend op basis van de regeling "Geld Terug Bij Vertraging". Dit bedrag zal binnen 3 weken worden overgemaakt op 1234567

Heeft u nog vragen? Kijk bij " veelgestelde vragen " op www.ns.nl
u kunt ook bellen: 0900- 2021163 (0,10 euro per minuut).

Met vriendelijke groet,

Nederlandse Spoorwegen
pi_87657824
Da's een mooi claimnummer!

Maar hoezo krijg jij zo'n mailtje? Ik heb tot nu toe één keer geclaimd en ook geld teruggekregen, maar heb daarover geen mailtje gezien.
  maandag 18 oktober 2010 @ 00:36:22 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87657886
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 00:34 schreef Igen het volgende:
Da's een mooi claimnummer!

Maar hoezo krijg jij zo'n mailtje? Ik heb tot nu toe één keer geclaimd en ook geld teruggekregen, maar heb daarover geen mailtje gezien.
je krijg OF een brief OF een mailtje. Het boeit niet veel, ik wacht nog steeds op de centen. Die zullen morgen of overmorgen wel komen
  maandag 18 oktober 2010 @ 00:42:40 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87658083
tot nu toe heb ik al mijn 35 claims nog toegewezen gekregen. Gemiddelde doorlooptijd is ruim 46 dagen. Er wordt geadviseerd na 6 weken (42 dagen) contact oip te nemen. Doorgaans worden mijn claims na ongeveer 3 weken gestort. Soms na 18 dagen, soms 20, soms 22, soms 24. 5 claims bleven echter 100 dagen of langer onderweg. 1 claim precies 100 dagen, 1 claim 104 dagen, 2 claims 146 dagen en 1 claim zelfs een whoppig 230 dagen. We blijven het in de gaten houden.
pi_87664435
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Poll: Op wat voor dag gaat het PTA treinenrondje plaatsvinden?
Zaterdag
Zondag
Doordeweekse dag
Tussenstand:

Nieuwe poll om te beslissen of het zaterdag 8, 15 of 22 januari 2011 wordt? :+

Mij maakt het overigens niets uit. Zelfs 1 en 29 zijn goed.
pi_87664802
Een meet op 1 januari is niet echt handig :')
Ik denk dat je dan monologen kan gaan houden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 oktober 2010 @ 11:18:46 #149
Maffe Fries
pi_87664918
ziggy of een collega van hem had het maar druk vanochtend met Arriva in Groningen. Treintje aftrappen en bij een andere trein weer een stelletje aanplakken, waardoor er op een gegeven moment meerdere rangerende stellen aan de westzijde buiten het station stonden te wachten :P
pi_87665047
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy of een collega van hem had het maar druk vanochtend met Arriva in Groningen. Treintje aftrappen en bij een andere trein weer een stelletje aanplakken, waardoor er op een gegeven moment meerdere rangerende stellen aan de westzijde buiten het station stonden te wachten :P
Hey, wordt Leeuwarden - Sneek v.v. al een 20 minutendienst in december? Ik wist niet dat ze al klaar waren met de benodigde aanpassingen?
pi_87665162
De witte wand.

ACTS rijdt nu al drie weken op rij een Houtsnippertrein vanuit Oss naar het oost Duitse Stendal bij Berlijn. De afgelopen twee weken werden de kleine stukjes hout met relatief oude wagens van het type Frrs vervoerd. Op zondag 17 oktober werd er gebruik gemaakt van 81 witte Innofreight containers. Vanuit het hoge standpunt op de bult bij Heierhoeve is de inhoud van de trein goed waar te nemen. ACTS 189 096 is met de 7108 als trein 50131 op weg naar Blerick. Wegens werkzaamheden op het emplacement van Venlo moet Raildox de trein met hun geleasde 186 108 met de Nederlandse stroomafnemer op komen halen. Achteraf bleek, door een ongelukkige samenloop van omstandigheden, dat het beter was de trein in Venlo of zelfs Kaldenkirchen te stallen, want om 17:00 was de trein nog niet vertrokken, terwijl de westoever van de Maasstad al om 11:00 bereikt was!

Opkomend herfstbos

Eindelijk zijn er wat herfstkleuren te ontdekken in het bos tussen Venlo en Kaldenkirchen. Daar is dankbaar gebruik van gemaakt bij de omgeleide lege DBM trein uit Mainzlar naar Amsterdam Westhaven, die op 17 oktober door werkzaamheden bij Arnhem moest worden omgeleid via Venlo. De lekker herkenbare SBBCD 186 181 is met 19 Tads'n als trein 48520 van Kaldenkirchen naar Amsterdam onderweg en zal daar bij Rotim geplaatst worden ter belading.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 oktober 2010 @ 11:31:16 #152
Maffe Fries
pi_87665295
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:22 schreef Socios het volgende:

[..]

Hey, wordt Leeuwarden - Sneek v.v. al een 20 minutendienst in december? Ik wist niet dat ze al klaar waren met de benodigde aanpassingen?
Ze zijn volgens mij ook nog niet klaar, maar de laatste keer dat ik die kant op ben geweest is al weer een hele poos geleden.
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 11:34:53 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_87665429
Ik was jullie kwijt!!

Maar goed, de meet wordt dus een zaterdag? Allright :Y

Crientj, nog gefeliciteerd!! *O* Woensdagochtend moest je werken, toch? Kom ik een chococookie halen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87666428
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was jullie kwijt!!

Maar goed, de meet wordt dus een zaterdag? Allright :Y

Crientj, nog gefeliciteerd!! *O* Woensdagochtend moest je werken, toch? Kom ik een chococookie halen
Dankjewel! Woensdagochtend ben ik dr inderdaad. :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:05:16 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87666482
Poll: Wanneer vindt het PTA-treinenrondje plaats?
Zaterdag 8 januari 2011
Zaterdag 15 januari 2011
Zaterdag 22 januari 2011
Zaterdag 29 januari 2011
Tussenstand:

Let wel: op alle genoemde dagen zijn de Kruidvatkaartjes geldig. Het laatste weekend van geldigheid, traditioneel het drukste, zit hier niet bij :s)
  Redactie Sport maandag 18 oktober 2010 @ 12:20:01 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87667028
Het maakt mij eerlijk gezegd niet zo heel veel uit...
PM mij!
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:27:22 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87667280
Dat bestaat niet :P

Ik pak de laatste, dan worden de dagen alweer wat langer :)
pi_87667463
Dat is ook een oplossing die je op zijn minst apart mag noemen. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 12:48:28 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_87668063
Hoe zit dat met die Kruidvat kaartje? Moet je dat dan nu al kopen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87668177
Vanavond thuis maar eens uitzoeken waarom de chip van mijn voordeelurenkaart niet snapt dat 'ie op een voordeelurenkaart zit. Ben nu vol tarief aan het reizen, daar heb ik natuurlijk niet een doorlopende VDU voor.
  maandag 18 oktober 2010 @ 12:55:43 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87668354
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe zit dat met die Kruidvat kaartje? Moet je dat dan nu al kopen?
Zou ik doen ja :Y Als ze er nog zijn :')
pi_87668404
Mijn kruidvatkaartjes voor de huidige periode zijn alweer op. :')

Voor die van 11DEC t/m 06FEB zal ik er eentje bewaren voor de meet. :+
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 12:58:15 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_87668462
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou ik doen ja :Y Als ze er nog zijn :')
Ik rij vanmiddag wel even langs, kijken of ze er nog zijn :Y
pi_87668714
Hmm. toch een zaterdag.
Nja, dat is dus even overleggen. :) Yay, zo pasfoto's laten maken en vanmiddag een stukje treinen.
pi_87668886
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:56 schreef Socios het volgende:

Jij had laatst een screenshot geplaatst van een treinreis met de ICE waar je voor de sparpreis een ticket voor verschillende steden kriskras door Duitsland had geboekt. Kun je die nog een keer laten zien en heb je tips om ook zo'n reisje te boeken? :@
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 13:09:05 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_87668899
Ooh, pasfoto's!

Ik zie nu al op tegen 2013, dan moet ik een nieuw paspoort. En dus ook nieuwe foto's... En de huidige zijn, voor pasfoto begrippen, echt leuk! Ze kunnen dus nooit beter worden... ;(
pi_87668960
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, pasfoto's!

Ik zie nu al op tegen 2013, dan moet ik een nieuw paspoort. En dus ook nieuwe foto's... En de huidige zijn, voor pasfoto begrippen, echt leuk! Ze kunnen dus nooit beter worden... ;(
Nou ja, ik moet ze toch hebben.
Mijn huidige pasfoto is op een miniformaat gedrukt & is ruim 3 jaar oud. En ik heb ze toch nodig voor later, auto theorie/praktijk enzo. En voor mn OV. Kuch, dan wil ik geen minifoto van 3 jaar oud. Dan maar een stomme waarop ik niet mag lachen.
Zolang ik dan wel mn emolok mag houden. o.O
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 13:12:28 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_87669018
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:10 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nou ja, ik moet ze toch hebben.
Mijn huidige pasfoto is op een miniformaat gedrukt & is ruim 3 jaar oud. En ik heb ze toch nodig voor later, auto theorie/praktijk enzo. En voor mn OV. Kuch, dan wil ik geen minifoto van 3 jaar oud. Dan maar een stomme waarop ik niet mag lachen.
Zolang ik dan wel mn emolok mag houden. o.O
Emolok kun je vergeten denk ik, maar lachen kān wel! Je moet 'lachen zoals Mona Lisa, met je ogen', aldus mijn fotograaf. En verrek, ik sta lachend op m'n paspoort :D

Dus ga maar vast oefenen voor de spiegel :Y
pi_87669043
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:08 schreef MCH het volgende:
Jij had laatst een screenshot geplaatst van een treinreis met de ICE waar je voor de sparpreis een ticket voor verschillende steden kriskras door Duitsland had geboekt. Kun je die nog een keer laten zien en heb je tips om ook zo'n reisje te boeken? :@
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/d

Tussen de 2 en 3 maanden vooruit plannen voor volledige beschikbaarheid. Eerder kan vaak ook wel, zelfs tot één of twee weken van te voren.

Eén of twee `via-stations´ gebruiken en aangeven met welke soort treinen je wil reizen per traject.

Voor de gevorderen is er nog de optie overstaptijden, die je voornamelijk kunt gebruiken als niet de `gewenste´ trein aangeboden wordt.

Heb je al iets in gedachte waar je naartoe wil?
pi_87669065
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Emolok kun je vergeten denk ik, maar lachen kān wel! Je moet 'lachen zoals Mona Lisa, met je ogen', aldus mijn fotograaf. En verrek, ik sta lachend op m'n paspoort :D

Dus ga maar vast oefenen voor de spiegel :Y
Nja, van die appelwangetjes(?) kan opzich nog wel.
Alleen die lok... Die wil ik houden :'(
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:16:01 #171
45532 ziggyziggyziggy
pi_87669152
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
It's all in a day's work. :) Het wordt pas vervelend als ze met vijf of zes bakken naar spoor 50 willen. Dat past namelijk niet.

Overigens lag ik op 1 oor, vanavond namelijk een nachtdienstje.
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 13:19:39 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_87669303
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:13 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nja, van die appelwangetjes(?) kan opzich nog wel.
Alleen die lok... Die wil ik houden :'(
Nou ja, hij mag niet zo emo zijn dat ie over je ogen valt in ieder geval..?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 oktober 2010 @ 13:20:29 #173
Maffe Fries
pi_87669340
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

It's all in a day's work. :) Het wordt pas vervelend als ze met vijf of zes bakken naar spoor 50 willen. Dat past namelijk niet.

Overigens lag ik op 1 oor, vanavond namelijk een nachtdienstje.
Op spoor 50 passen wel 6 bakken, maar dan moet je ff over de overweg :P
Dan is het handiger om GA te gebruiken.
pi_87669344
Komende vrijdag ook weer eens op pad met de Deutsche Bahn voor een weekendje Berlijn. Het begint al gelijk goed, want vanwege de doorvaart van een cruiseschip is er geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer (we vertrekken vanaf Groningen). Daarna nemen we de RE richting Munster om in Rheine over te stappen op de IC naar Berlin Hbf. Hopelijk niet te veel vertraging tot Leer anders zijn we behoorlijk screwed. ;(
Maandag is de terugreis met wat interessanter treinmaterieel. Vertrek om 1749 vanaf Hbf met de ICE naar Hannover. Daar hebben we een overstaptijd van 21 minuten om vervolgens op de ICE vanuit Frankfurt naar Oldenburg te reizen. Het laatste stukje met de DB wordt afgelegd in de RE naar Leer, waar we opnieuw een krappe aansluiting van 5 minuten op de laatste trein naar Groningen hebben. We reizen met 9 personen, met twee reserveringen voor 4 en 5 personen. De prijs was voor het DB gedeelte 52 euro. ~O>

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2010 13:23:19 ]
pi_87669445
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:13 schreef Socios het volgende:

[..]

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/d

Tussen de 2 en 3 maanden vooruit plannen voor volledige beschikbaarheid. Eerder kan vaak ook wel, zelfs tot één of twee weken van te voren.

Eén of twee `via-stations´ gebruiken en aangeven met welke soort treinen je wil reizen per traject.

Voor de gevorderen is er nog de optie overstaptijden, die je voornamelijk kunt gebruiken als niet de `gewenste´ trein aangeboden wordt.

Heb je al iets in gedachte waar je naartoe wil?
Sowieso een keer Frankfurt bezoeken, maar ik vond specifiek de reis die jij had geboekt geniaal vanwege de combi afstand, prijs en ICE. w/
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:23:38 #176
45532 ziggyziggyziggy
pi_87669480
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op spoor 50 passen wel 6 bakken, maar dan moet je ff over de overweg :P
Dan is het handiger om GA te gebruiken.
810 bedoel je. GA begint bij de Peizerweg.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 oktober 2010 @ 13:24:43 #177
Maffe Fries
pi_87669526
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

810 bedoel je. GA begint bij de Peizerweg.
Die ja, precies naast Niemeyer dus :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:28:51 #178
45532 ziggyziggyziggy
pi_87669706
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die ja, precies naast Niemeyer dus :P
Zo wordt dat op de post ook genoemd. "Even rangeren via Niemeyer". Enige probleem is dat je dan een binnenkomende trein uit Roodeschool of Delfzijl op Groningen Noord moet vasthouden, anders kun je niet meer naar Niemeyer. Een extra bediend sein aan de andere kant van de Peizerweg zou geen overbodige luxe zijn.
pi_87670042
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:20 schreef MCH het volgende:
Komende vrijdag ook weer eens op pad met de Deutsche Bahn voor een weekendje Berlijn. Het begint al gelijk goed, want vanwege de doorvaart van een cruiseschip is er geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer (we vertrekken vanaf Groningen). Daarna nemen we de RE richting Munster om in Rheine over te stappen op de IC naar Berlin Hbf. Hopelijk niet te veel vertraging tot Leer anders zijn we behoorlijk screwed. ;(
Maandag is de terugreis met wat interessanter treinmaterieel. Vertrek om 1749 vanaf Hbf met de ICE naar Hannover. Daar hebben we een overstaptijd van 21 minuten om vervolgens op de ICE vanuit Frankfurt naar Oldenburg te reizen. Het laatste stukje met de DB wordt afgelegd in de RE naar Leer, waar we opnieuw een krappe aansluiting van 5 minuten op de laatste trein naar Groningen hebben. We reizen met 9 personen, met twee reserveringen voor 4 en 5 personen. De prijs was voor het DB gedeelte 52 euro. ~O>
Leuk reisje. :D

Ook echt een ICE uitgezocht tussen Bremen Hbf en Oldenburg. Die rijden daar maar één of twee keer per dag. Nice. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 18-10-2010 13:43:06 ]
pi_87672215
Wanneer kunnen wij studenten met een weekabonnement en weekend kortingskaart nou eens op saldo gaan reizen met de trein? Geen kenners hier? Zou hier namelijk graag gebruik van willen maken, scheelt weer wat gedoe ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 oktober 2010 @ 14:47:58 #181
Maffe Fries
pi_87672600
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Wanneer kunnen wij studenten met een weekabonnement en weekend kortingskaart nou eens op saldo gaan reizen met de trein? Geen kenners hier? Zou hier namelijk graag gebruik van willen maken, scheelt weer wat gedoe ;)
Voorlopig niet.

Dat op saldo reizen faalt aan alle kanten, zeker als er ook nog eens een kortingskaart in het geding is. Als je op een doordeweekse dag om 8:59 uur incheckt om de trein van 9:01 uur te halen berekent het ding het volle pond :')

Maar met een kaartje heb je nergens last van en heb je totaal geen gedoe achteraf.
  Redactie Sport maandag 18 oktober 2010 @ 15:16:41 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87673864
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Als je op een doordeweekse dag om 8:59 uur incheckt om de trein van 9:01 uur te halen berekent het ding het volle pond :')
Ik dacht dat dit tijdstip op 8.45u gezet was?
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 oktober 2010 @ 15:20:26 #183
Maffe Fries
pi_87674012
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit tijdstip op 8.45u gezet was?
8:55 uur blijkt dus uit de video van Roel Geeraerdts van RTL
http://www.rtl.nl/%28/act(...)r_de_ovchipkaart.xml
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 15:45:47 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_87675110
D'r waren toch werkzamenheden hč, in Arnhem. Nu hebben ze de stroomkabels stukgemaakt en rijden er helemaal geen treinen meer :')

quote:
Arnhem
Maandag 18 Oktober 15:30

Oorzaak
Rond Arnhem rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.

Reisadvies
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:04:29 #185
111382 Ofyles2
pi_87675778
De Wet van Murphy... _O- :')
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 16:10:20 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_87676005
Het zat eraan te komen he :')
pi_87676167
Ben ik weer met een NOOB-vraagje. :@

Waarom kun je vandaag (en de komende dagen) met de trein van Veenendaal - de Klomp naar Breukelen en Rhenen?
Er is toch geen rechtstreeks spoor van De Klomp naar Veenendaal Centrum?
En ik meende ook de sprinter te zien staan op Ede-Wageningen?

Iemand die me dit mysterie uit kan leggen?
pi_87676210
Omdat die sprinter, die normaal naar Rhenen rijdt, nu naar Veenendaal de Klomp rijdt. Dat is logistiek gezien wat makkelijker. Vanaf De Klomp rijden bussen naar Veenendaal Centrum en Rhenen. En in Ede-Wageningen die sprinter zien staan kan kloppen, want na Veenendaal de Klomp rijdt de trein leeg naar Ede-Wageningen om daar te kunnen keren.
pi_87676308
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Omdat die sprinter, die normaal naar Rhenen rijdt, nu naar Veenendaal de Klomp rijdt. Dat is logistiek gezien wat makkelijker. Vanaf De Klomp rijden bussen naar Veenendaal Centrum en Rhenen. En in Ede-Wageningen die sprinter zien staan kan kloppen, want na Veenendaal de Klomp rijdt de trein leeg naar Ede-Wageningen om daar te kunnen keren.
Oh, het was me niet duidelijk dat er bussen reden, dat is me met mijn maandagochtendhoofd ontgaan. 8)7
Maar vanochtend zaten er wel mensen in de trein die vanuit Ede-wageningen kwam, die hadden dan waarschijnlijk mazzel.

Wat is de reden dat die treinen niet via Veenendaal Centraal gaan trouwens?
Werkzaamheden ofzo?
pi_87676358
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:19 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Werkzaamheden ofzo?
Ja.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:22:38 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87676469
Van De Klomp naar Centrum kan je ook met Connexxion lijnen 80 en 83 geloof ik, die rijden samen al om het kwartier.
pi_87676499
Maar in die bussen van Connexxion is je NS vervoerbewijs niet geldig :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:23:42 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87676524
Dat klopt :Y
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 16:27:54 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_87676707
Zei iemand iets over Murphy's law?

quote:
Utrecht C-Arnhem/Ede-Wageningen/Rhenen
Maandag 18 Oktober 16:12

Oorzaak
Tussen Maarn en Veenendaal-De K rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.

Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.

Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht C en Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:32:21 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87676901
Tering. Ik heb wel de goede dag uitgekozen om thuis te blijven :X
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:34:20 #196
111382 Ofyles2
pi_87676982
En alsof het nog niet erger kan heeft iemand zijn leven beëindigd op het traject Utrecht-Arnhem...
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:36:00 #197
111382 Ofyles2
pi_87677042
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]

Dat was ik.
pi_87677368
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[Er rijden stopbussen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.]
Ik reis al jaren op dit traject, maar er is nog nooit ook maar één bus ingezet op Veenendaal - de Klomp.
Gaan ze vandaag ook niet doen.
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 16:48:44 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_87677669
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:36 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat was ik.
Nou, je ziet wat ervan komt :D
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:49:43 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87677711
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou, je ziet wat ervan komt :D
Ja, zwijg nou maar verder dan :X
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 oktober 2010 @ 16:50:08 #201
Maffe Fries
pi_87677732
Doe er nog maar een verstoring bij dan
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:25:25 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87679363
Ik zie het morgen wel weer allemaal. Ben wel blij dat ik vandaag niet de baan op gegaan ben.
pi_87679801
Pcies. Morgen staat er ook weer een retourtje Ut op het programma voor mij...
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:50:35 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87680364
pi_87680606
Heb al gestemd. :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:04:49 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87680864
Ik ga niet mee, sorry.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:05:24 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87680886
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:04 schreef Duvel het volgende:
Ik ga niet mee, sorry.
Oh jammer zeg.
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:06:34 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87680926
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh jammer zeg.
Ik had ook niet op de poll gereageerd. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:08:51 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87681006
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik had ook niet op de poll gereageerd. :P
Dat kan ik niet zien he :s)
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:11:30 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87681092
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zien he :s)
Oh ja, dat klopt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 18:31:45 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_87681778
:W vanuit ergens tussen driebergen en Veenendaal
pi_87682200
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
Doe er nog maar een verstoring bij dan
Op het spoor minimaal last gehad.... enkel een vertraagde ic met +10. Alleen de OV-chip heeft me een +66% ritprijs opgeleverd. Morgen bellen waarom mijn VDU het niet doet. Ik heb netjes betaald dit jaar.
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:45:47 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87682351
quote:
ICE Channel Tunnel trials a success says Eurotunnel
Monday, October 18, 2010

THE CEO of Eurotunnel, Mr Jacques Gounon, says the evacuation trials conducted in the Channel Tunnel last weekend with two ICE trains belonging to German Rail (DB) "were more successful than we expected." Gounon says two trials to evacuate 300 people from the trains were conducted. The more complicated evacuation involving people moving from one train to the other was completed in 20 minutes, while what he describes as the "more obvious way to evacuate a train" through the doors to the cross passages took just 15 minutes. The requirement is to evacuate a train within 90 minutes.

Gounon says the trials were witnessed by independent observers from the Channel Tunnel Intergovernmental Commission (ICG), High Speed One (which operates the high-speed line from the Channel Tunnel to London), and Eurostar. "We have been working with DB for several months to understand their needs and to acquaint them with the constraints of operating in the Channel Tunnel," Gounon says.

Gounon points out that the fastest time to evacuate a Eurostar class 373 train with about 700 passengers on board during a real emergency last December was 35 minutes. "We plan to conduct an emergency evacuation trial with a Eurostar train next year," says Gounon.
"We have done all the tests with ICE that are needed for us and the IGC," he says. "We are now writing the final analysis of the tests and will report back to the IGC by the end of the year."

As far as introducing trains with distributed traction in the Channel Tunnel is concerned, Gounon says trains must be able to withstand a fire for 30 minutes in order to exit the tunnel. "DB says it will have no problem meeting that requirement with ICE," he says.

Gounon points out that Eurotunnel will complete the construction of two 800m-long safety platforms in each running tunnel as a cost of ¤20 million by the end of 2011. These will have sprinklers to dampen fires and more flexibility to evacuate passengers.
Bron: International Railway Journal
pi_87682484
Verdomme, vandaag van Osnabruck naar Utrecht. Ik dacht in Hengelo, kom laat ik eens met het disseltje naar Zutphen gaan, tot Lochem had ik daar nog nooit gereden.

De trein uit Hengelo van 17:16 gepakt. Gedurende de rit als kruisingsproblemen met andere treinen, en nu blijkt er in Zutphen een defect wissel te zijn. We zijn nu net naar Laren-Almen gereden; 20 minuten stilgestaan en nu weer met dezelfde trein TERUG naar Lochem. Daar moet een steenoude Alliance-bus klaarstaan om ons naar Zutphen te brengen, dat is dan wel weer leuk. Maar wel bijna 90 minuten vertraging zoals het er nu uitziet. (oorspronkelijke aankomsttijd Zutphen 17:53, ben nu net terug in Lochem...)
pi_87682511
Oh ja kut Syntus!!!!
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 18:51:43 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_87682606
En weg uit ede. Al met gaat t nog vrij snel :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:53:38 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87682688
Het gaat goed in Gelderland? :P
pi_87682734
En daar sta je dan op een koud en kil Lochem.
pi_87683432
Hoi,

Heb weinig met treinen, (wel met zwaar materieel en grote projecten :P) en woon klem langs de Merwede Lingelijn die deze week dicht is voor verschillende aanpassingen (2e spoor oa.)

Maar nu reed ik vanmiddag over de A15 langs die lijn en ter hoogte van Schelluinen waren ze met zo'n bielzen-trein bezig de oude houten bielzen te vervangen voor betonnen exemplaren. Maar naar mijn idee ging dat niet helemaal lekker want een van de portaalkranen die over de bielzen-wagons heenrijden was met een poot van zijn spoortje gekeild en het hele geval hing op de stapel bielzen te rusten danig uit z'n fatsoen. om te kijken of het ernstig was en/of verholpen ben ik er net weer langsgereden en heb ik gezien dat ze er zelf ook niet echt raad mee wisten: treinen stonden allemaal stil en zeker 20 mannen in felgele pakken stonden er naar te kijken.

Gebeurd dit vaker?
Enne hoe worden die kranen bestuurd?
Hoe gaan die dingen op transport, dus is zon kraan los te vervoeren (zo ja dan zou er vannacht wel eens een leuk hijsklusje kunnen gebeuren daar)
pi_87683923
Oh noes; lok moest helemaal opzij. Stomme stomme pasfoto.
pi_87683968
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:23 schreef Crientj het volgende:
Pics van je pasfoto? :P
pi_87684011
Geen idee hoe dat voor de rest zit, maar ik heb nu eigenlijk wel zin om even te gaan kijken :D
pi_87684026
Had ik nog gehoopt op een oude Alliance, is het een verrotte Volvo, de 1400. Verwachte aankomsttijd: +105...
pi_87684058
^^ Gaat dat over?? :P
pi_87684092
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Pics van je pasfoto? :P
Harr. Dus echt niet ;D Ik zal een nieuwe in mn fotoboek zetten.
pi_87684132
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:26 schreef warhamstr het volgende:
Als je mij bedoelt ja. Ik woon ook vlakbij de MLL. Helaas (nog) niet vlakbij een lijn Utrecht-Breda
pi_87684166
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:27 schreef Crientj het volgende:
Haha, okey dan. :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:31:35 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87684303
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:23 schreef Crientj het volgende:
LAAT ZIEN :D
pi_87684337
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:26 schreef warhamstr het volgende:
Lees ff terug; treinvervangend busvervoer. Alliance is een bustype, er zijn mensen die het leuk vinden daarmee te reizen. Groetjes vanuit " Klein Dochteren"
pi_87684362
Ja, dus echt niet. :')

Socios, heb je al gesolliciteerd? :D
pi_87684388
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:28 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Als je mij bedoelt ja. Ik woon ook vlakbij de MLL. Helaas (nog) niet vlakbij een lijn Utrecht-Breda
Nja ik kan je vertellen dat het er DOM uit ziet :P Gaat geld en tijd kosten denk ik :)
pi_87684424
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:32 schreef Crientj het volgende:
Ja, dus echt niet. :')

Socios, heb je al gesolliciteerd? :D
Hoe oud is Socio's eigenlijk, voor mijn beeldvorming?
pi_87684431
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:33 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Nja ik kan je vertellen dat het er DOM uit ziet :P Gaat geld en tijd kosten denk ik :)
Zal het wel weer 3 dagen langer duren :r
Nog langer niet over Rotterdam met OBIS als ik toch de tijd heb.
pi_87684498
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:33 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Hoe oud is Socio's eigenlijk, voor mijn beeldvorming?
Ik heb geen flauw idee. :') Jaar of 25?
pi_87684602
Nou in z'n profiel staat dat-ie in 1983 geboren is dus dat is nou niet bepaald moeilijk te achterhalen voor zij die kunnen optellen :+ .

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:25 schreef Bitlord het volgende:
Had ik nog gehoopt op een oude Alliance, is het een verrotte Volvo, de 1400. Verwachte aankomsttijd: +105...
Ik snap hier niks van
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:38:40 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87684626
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:27 schreef Crientj het volgende:

[..]

Checkt...

Tof!

En nog gefelicteerd. Ik was even weg, dus daarom wat te laat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87684697
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Checkt...

Tof!

En nog gefelicteerd. Ik was even weg, dus daarom wat te laat.
Dankje! Welkom terug enzo.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 oktober 2010 @ 19:41:40 #238
Maffe Fries
pi_87684782
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:35 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee. :') Jaar of 25?
Zo ongeveer.

Ik ken eerlijk gezegd alleen de broer van Socios
pi_87684908
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:38 schreef Ireyon het volgende:
Nou in z'n profiel staat dat-ie in 1983 geboren is dus dat is nou niet bepaald moeilijk te achterhalen voor zij die kunnen optellen :+ .
[..]

Ik snap hier niks van
Zit, nee sta hier met de mobiele Fok dus dat is wat lastiger te zien. Over wat je niet snapt: er is een treinstoring tussen Zutphen en Lochem waardoor bussen worden ingezet. Ik had als buzls gehoopt op een bus van het type Alliance, het bleek een Volvo te zijn. De verraging die ik heb opgelopen tot nu toe bedraagt 105, inmiddels 120 minuten.
  Moderator maandag 18 oktober 2010 @ 19:51:07 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_87685265
Ben thuis O+

Oh Crientj, kut van je lok ;(
pi_87685312
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben thuis O+

Oh Crientj, kut van je lok ;(
Ja. ;{ Nou ja, ik kan 'm altijd nog afplakken. ;D
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:55:35 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87685498
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:56 schreef Socios het volgende:

Ik heb voor deze periode 7 gekocht, volgende periode 11 _O-
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:59:16 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87685701
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef greavy het volgende:

[..]

idioot :')
pi_87685923
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Geld teveel? ;o
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:07:22 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87686130
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom idioot?
Het heeft mij tot op heden bespaart:
Normale dagkaart met reductie uit automaat: 18x ¤27,20 = ¤489,60
Nu betaald: 18x ¤12,50 = ¤225
Totaal bespaart:¤ 264,60
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:08:05 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87686173
en je gaat ze ook echt allemaal opmaken?
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:08:40 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87686205
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:03 schreef Crientj het volgende:

[..]

Geld teveel? ;o
Niet echt nee. Heb geld geleend van mijn ouders, die ik het dan in 5 maanden terug betaal (4x 50 en 1x 25)
Had ik het niet gedaan was ik gewoon duurder (zie vorige berekening)
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:09:10 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87686231
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

QFT.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:09:53 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87686280
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
en je gaat ze ook echt allemaal opmaken?
Ja, ik gooi ze niet weg :?
Ze komen wel op hoor *O*
Al is het maar voor Zwijndrecht - Amersfoort op en neer om aan de DE-3 115 te klussen, want dan bespaar ik al ¤4,20 per keer :D
pi_87687015
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Waarom idioot?
Het heeft mij tot op heden bespaart:
Normale dagkaart met reductie uit automaat: 18x ¤27,20 = ¤489,60
Nu betaald: 18x ¤12,50 = ¤225
Totaal bespaart:¤ 264,60
Poep je hebt niks bespaard maar gewoon dik 200 euro uitgegeven die je anders.. naja waarschijnlijk.. niet had uitgegeven. 'k Snap best dat een hobby geld mag kosten maar zoveel neerleggen om in Nederland te kunnen reizen 8)7 . Ga dan lekker een dagje naar Duitsland of België oid, Nederland kun je nog genoeg (en gratis!) zien zodra die OV-studentenkaart binnen is.
pi_87687504
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Poep je hebt niks bespaard maar gewoon dik 200 euro uitgegeven die je anders.. naja waarschijnlijk.. niet had uitgegeven. 'k Snap best dat een hobby geld mag kosten maar zoveel neerleggen om in Nederland te kunnen reizen 8)7 . Ga dan lekker een dagje naar Duitsland of België oid, Nederland kun je nog genoeg (en gratis!) zien zodra die OV-studentenkaart binnen is.
Inderdaad. Daar kan je beter op wachten. Wat het heldending is het ook hé. Ik loop nu iedere dag op Utrecht Centraal en als ik toch tijd over heb dan pak ik snap even een trein.
pi_87687773
Inderdaad. Lekker treinen waar en (bijna) wanneer je wilt. Maar zonder OV was ik nooit in de diesel naar Zutphen gestapt..
pi_87687820
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:38 schreef Bitlord het volgende:
Inderdaad. Lekker treinen waar en (bijna) wanneer je wilt. Maar zonder OV was ik nooit in de diesel naar Zutphen gestapt..
Ik ook. Ik was laatst op utrecht en ik verdomde het 50cent te betalen voor het toilet, dus toen ben ik in de 1e de beste trein gesprongen, zonder te kijken waar ie heenging,
pi_87688067
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zo wordt dat op de post ook genoemd. "Even rangeren via Niemeyer". Enige probleem is dat je dan een binnenkomende trein uit Roodeschool of Delfzijl op Groningen Noord moet vasthouden, anders kun je niet meer naar Niemeyer. Een extra bediend sein aan de andere kant van de Peizerweg zou geen overbodige luxe zijn.
ZIggy, stel mogen de trein ook rijden over het oude stukje spoor richting Delfzijl, ( tot aan de meubelboulevard) lijkt me overigens niet heel logisch, maar mag dit zomaar, aangezien dat spoor buiten de ahob's is geplaatst ?
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:19:37 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87689909
Sowieso, geld van je ouders lenen voor Kruidvatkaartjes, terwijl er een SOV op komst is 8)7
pi_87690121
Ach, die Kruidvatkaartjes zijn sowieso voor de volle prijs te verpatsen, mocht men `overhouden´.
pi_87690149
Januari! *O*
OV! *O*
pi_87690333
Treinofielen zijn jou eenmaal rare mensen, die doen dat soort dingen. Mensen, fijne avond, ik ga kijken of er nog iets buitenlands is te scoren in de CB in Utrecht.
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:29:18 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87690391
De CB?
pi_87691602
Cambridgebar, De Uithof
pi_87692310
Updeet, :P

Kraan is met een mobielekraan van wagon gehesen werk ligt stil tot er een nieuwe is...
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:16:24 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87692984
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik gebruik het niet altijd zozeer om in NL te treinen. Bjvoorbeeld om te klussen bij de Stichting DE3 (Plan U 115), bezoek aan de NVBS bieb, bezoek aan de familie in Friesland en dergelijke.
Tijd voor Duitsland heb ik toch niet. Daar is mijn agenda ieder weekend te vol voor ;)

En het SOV geldt in het weekend niet, aangezien ik de weekkaart krijg... als het goed is...
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:19:42 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87693168
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:51 schreef Bitlord het volgende:
Cambridgebar, De Uithof
Dacht ik al ja. Was t wat? :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:21:51 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87693292
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, geld van je ouders lenen voor Kruidvatkaartjes, terwijl er een SOV op komst is 8)7
En ik krijg mijn WEEK ov pas in januari. En weekends heb ik daar geen bal aan, ja 40% korting, maar die heb ik nu toch al. En bijvoorbeeld reizen naar de familie betalen mijn ouders, dus uiteindelijk ben ik zelf nog iets van ¤150 á ¤175 kwijt aan de kruidvat kaartjes.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:37:40 #265
45532 ziggyziggyziggy
pi_87694151
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:44 schreef dan13lv het volgende:

[..]

ZIggy, stel mogen de trein ook rijden over het oude stukje spoor richting Delfzijl, ( tot aan de meubelboulevard) lijkt me overigens niet heel logisch, maar mag dit zomaar, aangezien dat spoor buiten de ahob's is geplaatst ?
Het oude tramspoor naar Drachten bedoel je? Ja, dat mag. Er staat een bedienkastje naast het spoor om de overweg handmatig te sluiten. Aan de zuidkant moet er dan nog een knakker met een rode vlag staan, omdat daar het spoor inderdaad niet wordt afgedekt door de ahob.
pi_87694529
Yes, een afstudeeropdracht in de spoorwereld weten te versieren! :D
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_87694588
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:44 schreef Watertornado het volgende:
Nice. Bij welk bedrijf en wat houdt je opdracht in?
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:27:52 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87696719
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:44 schreef Watertornado het volgende:
Huh, dat had je toch al?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87699922
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:21 schreef greavy het volgende:

[..]

En ik krijg mijn WEEK ov pas in januari. En weekends heb ik daar geen bal aan, ja 40% korting, maar die heb ik nu toch al. En bijvoorbeeld reizen naar de familie betalen mijn ouders, dus uiteindelijk ben ik zelf nog iets van ¤150 á ¤175 kwijt aan de kruidvat kaartjes.
Gewoon zo plannen dat je altijd doordeweeks reist. Doe ik ook. :P
pi_87700265
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik ook. Ik was laatst op utrecht en ik verdomde het 50cent te betalen voor het toilet, dus toen ben ik in de 1e de beste trein gesprongen, zonder te kijken waar ie heenging,
en toen zat er geen wc in de trein :P ?
pi_87701628
Mja 'k dacht even een ritje ICE Asd - Ehv mee te pakken.. rijdt-ie maar 2x per dag :') ?
pi_87701724
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 07:20 schreef Ireyon het volgende:
Mja 'k dacht even een ritje ICE Asd - Ehv mee te pakken.. rijdt-ie maar 2x per dag :') ?
Zie tabel 5a van het NSHiSpeed gedeelte in het Spoorboekje. In een oog opslag duidelijk dat veel ICE´s deze periode vanaf Utrecht Centraal rijden.
pi_87701888
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 07:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Zie tabel 5a van het NSHiSpeed gedeelte in het Spoorboekje. In een oog opslag duidelijk dat veel ICE´s deze periode vanaf Utrecht Centraal rijden.
Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.
En als ik er nu 1 zie dan verbrand ik 'm ritueel.
pi_87701892
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:06 schreef Ascendancy het volgende:
Dat heb ik gedaan met de ongevraagd toegezonden OV-Chipkaart eind vorig jaar.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:18:10 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87701983
En waar heb je dan je Voordeelurenabonnement op staan? :')
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:59:47 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87702469
quote:

[..]

Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.
Ha. Ik hoop dat je jezelf mee in de fik steekt. :{w
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:55:32 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87703685
Deutsche Bahn heeft bekend gemaakt wat hun plannen zijn met de Kanaaltunnel. Het was min-of-meer al bekend, maar nu dus bevestigd:

• 3 treinen per dag door de Kanaaltunnel
• Combineren/splitsen in Brussel-Zuid
• Het ene deel gaat naar Frankfurt, het andere deel naar Amsterdam

Bron: BBC

Er zijn nog wel een paar issues, zo schrijven de regels van de Kanaaltunnel momenteel voor dat de tractie alleen geleverd mag worden door locomotieven aan het einde van de treinen, ofwel: zoals de TGV's die er nu rijden zijn opgebouwd, net als de shuttletreinen. DB's ICE-treinen hebben meerdere aangedreven rijtuigen - zoals eigenlijk alle treinstellen die er rondrijden.

Eurostar heeft onlangs 10 van dezelfde treinen besteld bij Siemens, waardoor het nu in het belang van twee partijen is om die regel op te heffen. Wanneer dat gebeurt zal dat betekenen dat meer partijen gebruik kunnen maken van de Kanaaltunnel. Ook in Spanje rijden Velaro's rond, en er zijn geruchten dat Trenitalia naar Londen wil. Ook voor de private Italiaanse aanbieder NTV kan dit mogelijk interessant zijn: zij hebben een order van 25 AGV's lopen bij Alstom.
pi_87704988
Dan vraag ik me af hoe ze de controle gaan doen in Brussel.
De Eurostar stopt daar op een perron dat enkel toegankelijk is voor reizigers met een geldig vervoersbewijs.
Het zijn 2 kopsporen waarop die daar toekomt, als men dus verder wil naar Frankfurt/Amsterdam zal men moeten kopmaken en het ringspoor nemen.

Ik dacht dat ze enkel door de Kanaaltunnel mochten als de trein volledig gecontroleerd is op verdachte objecten? Hoe gaan ze dat dan doen?? In Brussel lukt dat nog door de afgeschermde zone, maar elders?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:43:05 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87706686
quote:

[..]

Hater :')
pi_87709399
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:18 schreef James1988 het volgende:
En waar heb je dan je Voordeelurenabonnement op staan? :')
Op zo´n plastic kaartje. Dat ding nooit geactiveerd voor `reizen op saldo´. :') Ik koop altijd een treinkaartje erbij.
pi_87709676
ICE over de HSL-Zuid. :D :D :D
pi_87709835
Bluh. wat een rotdag.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:15:03 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_87709957
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:11 schreef Crientj het volgende:
Bluh. wat een rotdag.
Voor jou een chocolade treintje:

dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:37:18 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87713562
Eind oktober geen treinen Breda-Roosendaal

UTRECHT – Tussen zaterdag 23 oktober en zondag 1 november ligt het treinverkeer tussen Roosendaal en Breda stil. Spoorbeheerder ProRail voert negen dagen lang groot onderhoud uit op het traject. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in. De Thalys van en naar Parijs en de intercity Brussel-Amsterdam rijden wel.

Dat liet ProRail dinsdag weten op zijn website. De werkzaamheden omvatten het vervangen van vier overwegen, diverse wissels en het vervangen van 5 kilometer spoor. De stremming van het treinverkeer geldt voor beide richtingen op het traject Roosendaal-Breda. De reis met de bus vergt een extra reistijd van een half uur. De stoptrein van Roosendaal naar Vlissingen vertrekt 6 minuten later dan normaal. Dit kan gevolgen hebben voor de aansluiting op bus en of boot.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:08:12 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87714973
Administratiekosten afgeschaft!
19 oktober 2010
Als u uw saldo wilt terugvragen van uw OV-chipkaart betaalt u nu geen administratiekosten meer! Ook hanteren wij geen grensbedrag meer van ¤5. En dat is goed nieuws.

Er zijn drie redenen waarom u uw saldo van uw OV-chipkaart bij de Klantenservice OV-chipkaart kan terugvragen:
Omdat u uw kaart bent verloren of omdat deze gestolen is (persoonlijke
OV-chipkaart)
Omdat u uw kaart wilt beëindigen (persoonlijke en anonieme OV-chipkaart)
Omdat u uw kaart wilt vervangen (persoonlijke OV-chipkaart).

Voorheen kreeg u alleen saldo terug als het saldo gelijk aan of hoger was dan ¤ 5. Daarnaast brachten wij ¤ 2,50 administratiekosten in rekening.

Vanaf 19 oktober 2010 vervallen de administratiekosten van ¤ 2,50. Dit geldt ook voor het grensbedrag van ¤ 5. Concreet betekent dit dat u bij de Klantenservice OV-chipkaart altijd het saldo van uw OV-chipkaart terugkrijgt. Zonder dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht.

Wel administratiekosten als u saldo terugvraagt bij een balie
Als u uw saldo terugvraagt bij een balie van een OV-bedrijf, wordt daarbij ook geen grensbedrag van ¤ 5,00 gehanteerd. De ¤ 2,50 administratiekosten worden bij de balie wel in rekening gebracht. U kunt in dit geval uw kaart houden en nog verder reizen met de OV-chipkaart. Teruggave van saldo bij de Klantenservice OV-chipkaart betekent dat uw kaart beëindigd en/of dat deze vervangen wordt.
pi_87715075
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan met de ongevraagd toegezonden OV-Chipkaart eind vorig jaar.
_O_
pi_87715192
Goddomme, wat lelijk.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:15:30 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87715279

18 oktober 2010, RRF 16 kreeg de taak om van de Botlek naar IJsselmonde als Losse Loc te gaan, en vervolgens met een matige snelheid terug te rijden, met de NS20 'kameel' op sleeptouw over de Havenspoorlijn.
De Kameel moest naar de Waalhaven, en om precies te zijn NedTrain Waalhaven voor onderhoud. Hier passeert het setje de snelweg A15 ter hoogte van Knooppunt Vaanplein.
De reden dat de Kameel getrokken wordt, komt omdat de Kameel alleen ATB heeft, en geen ECTS.
Ook vanwege veiligheidsredenen mag de Kameel getrokken maximaal 30 km/h rijden op een stuk zonder wissels, en 10 km/h door de wissels. Hier reed de trein ongeveer 10-15 km/h.

Excuses voor de wat wazige foto, maar dit kwam door regen waar ik al 25 minuten in stond te wachten, en dus een trillende hand kreeg :(

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 19-10-2010 16:07:22 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:20:49 #290
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87715480
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:13 schreef Crientj het volgende:
Goddomme, wat lelijk.
Minder lelijk dan het was, vind ik.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:35:08 #291
Maffe Fries
pi_87716058
quote:
Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.
pi_87716869
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
Qua `uiterlijk´ blijft het toch AggloRegio-materieel...
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:57:46 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87716982
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:15 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
18 oktober 2010, RRF 16 kreeg de taak om van de Botlek naar IJsselmonde als Losse Loc te gaan, en vervolgens met een matige snelheid terug te rijden, met de NS20 'kameel' op sleeptouw over de Havenspoorlijn.
De Kameel moest naar de Waalhaven, en om precies te zijn NedTrain Waalhaven voor onderhoud. Hier passeert het setje de snelweg A15 ter hoogte van Knooppunt Vaanplein.
De reden dat de Kameel getrokken wordt, komt omdat de Kameel alleen ATB heeft, en geen ECTS.
Ook vanwege veiligheidsredenen mag de Kameel getrokken maximaal 30 km/h rijden op een stuk zonder wissels, en 10 km/h door de wissels. Hier reed de trein ongeveer 10-15 km/h.

Excuses voor de wat wazige foto, maar dit kwam door regen waar ik al 25 minuten in stond te wachten, en dus een trillende hand kreeg :s
Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?
PM mij!
pi_87717208
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Voor dat geld heb je nog niet eens de helft van een goede camera. ;o
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:08:14 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87717391
Voor 330 euro had ik een prima tweedehands EOS 400D, dus een honderdje erbij en je bent er.
PM mij!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:09:00 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87717432
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Got, als je had gelezen wist je waar het door kwam ;)
EN dan wist je waarvoor ik die treinkaartjes kocht. Niet even om voor de fun te treinen, maar met achterliggende redenen ;)
pi_87717700
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:08 schreef dennistd het volgende:
Voor 330 euro had ik een prima tweedehands EOS 400D, dus een honderdje erbij en je bent er.
Of voor 170 erbij heb je een nieuwe Canon 450D met kit- en telelens.
pi_87718343
hmm nee, dan ga ik toch liever op vakantie
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:28:27 #299
45532 ziggyziggyziggy
pi_87720732
Ik heb een Nikon D40 en vrij reizen. :s)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:34:30 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87720979
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat? Er mist een raam, het ziet er niet uit, je benadrukt een naar beneden lopende baan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87721051
quote:
Daar stond ik ook. Echter had ik zoiets van ik negeer niet de 3018 borden met "NIET FOTOGRAFEREN".

Edit: bij de trein dus, niet bij de foto van de trein.

Treinentopic # 265 - Waar de DDZ bekritiseerd wordt verder.

[ Bericht 14% gewijzigd door Watertornado op 19-10-2010 17:42:22 ]
Beter onethisch dan oneetbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')