abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87581388
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:56 schreef von_Preussen het volgende:
Gek hè, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?
Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.
pi_87581398
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat je in het eerste geval een half uur te laat aankomt, en in het tweede geval maar een kwartier.

quote:
De term "olievlekwerking" is je bekend? Al helemaal op het drukke spoor waar er niet megaveel tijdspaden vrij zijn.

Maar goed, ik heb geen zin om in dit topic de pisang te zijn omdat ik een onplezierige waarheid verkondig, dus ik laat het maar hier bij. :o
Ik snap ook wel dat in deze moderne tijd een forens niet vier uur later van huis kan om met de overstapvrije trein van Hoorn naar Zutphen o.i.d. te gaan en dat het in de spits dus handig is om relatief vaak en punctueel in corridors te rijden.

Maar buiten de spits zou je toch voor reizigers zonder haast best wat meer directe verbindingen kunnen aanbieden?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2010 19:09:58 ]
pi_87581657
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.
In Japan gaat het ook prima dat treinen ondanks aardbevingen en vuurspuwende draken gewoon met slechts seconden vertraging rijden. Maar toch zal je dat hier nooit lukken. Waarom niet, gewoon omdat die landen te verschillend zijn.

Maar leuk dat je Duitsland aanhaalt, want deze hebben 30 jaar geleden juist geprobeerd om het systeem te stroomlijnen. Want vroeg had men als motto: "vanuit elke stad moet je elk punt in het netwerk kunnen bereiken, ook al is het maar 1 keer per dag". Daarom had je toen heel veel zgn. "Kurswagen", die dan werden afgehaakt en bij andere treinen weer werden aangehaakt. Dat bracht veel kosten, inflexibiliteit etc. mee. Toen is men erop overgestapt (met het Intercitynetwerk) om volgens een vast patroon te gaan rijden, prachtig.
pi_87581787
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:16 schreef von_Preussen het volgende:
Maar leuk dat je Duitsland aanhaalt, want deze hebben 30 jaar geleden juist geprobeerd om het systeem te stroomlijnen. Want vroeg had men als motto: "vanuit elke stad moet je elk punt in het netwerk kunnen bereiken, ook al is het maar 1 keer per dag". Daarom had je toen heel veel zgn. "Kurswagen", die dan werden afgehaakt en bij andere treinen weer werden aangehaakt. Dat bracht veel kosten, inflexibiliteit etc. mee. Toen is men erop overgestapt (met het Intercitynetwerk) om volgens een vast patroon te gaan rijden, prachtig.
Dat zie je nog steeds, hoor. ICE´s die bijvoorbeeld met een hele `omweg´ door het land rijden. Berlin Hbf - Frankfurt (Main) Hbf - München Hbf om maar eentje te noemen. En daarnaast ook ICE´s over kortere routes of een ICE-Sprinter zonder tussenstops rechtstreeks van Berlin naar Frankfurt (Main) Hbf. En ga zo maar door. Afwisseling is the key, prachtig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:22:42 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87581845
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:28 schreef brandsrus het volgende:
Heb al eerder gerapporteerd, maar treinen van Arriva Lw - Gn zijn vrijdagmiddag veel tekort. Normaal doordeweeks geen probleem maar vrijdagmiddag zijn er veel studenten die weer naar huis gaan met veel bagage en dan is een enkele GTW 2/8 veel te klein met staanplaatsen en overvolle gangpaden tot gevolg.

Ik zou opteren om deze treinen op vrijdagmiddag vroeger te versterken in Lw en Gn zodat ze op meer zitplaatsen en ruimte is in de treinen. Daarnaast kan dit veel klachten voorkomen jegens Arriva.
Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.

Zelf ben ik onderweg ingestapt en miste ik mijn bus. Moest een uur wachten :r
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87582462
Damn, lang verhaal getikt. :P
Nu snel omkleden, visite komt zo. *O*
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:14:18 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87583700
En om even door te gaan over de gereactiveerde buffeltjes:
De DM'90 3434 + 3435 komen bij Syntus en de DM'90 3447 komt bij Veolia.
Veolia kan hierdoor met 2x een Buffel gekoppeld rijden aangezien hun op de Maaslijn al de 3446 hebben rijden, maar dan solo. Dit wordt dus straks 2 stellen.
pi_87585661
Poll: Op wat voor dag gaat het PTA treinenrondje plaatsvinden?
Zaterdag
Zondag
Doordeweekse dag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier


Nog iemand die niet gestemd heeft? Morgenochtend gaat hij dicht :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:07:20 #40
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87589044
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
En om even door te gaan over de gereactiveerde buffeltjes:
De DM'90 3434 + 3435 komen bij Syntus en de DM'90 3447 komt bij Veolia.
Veolia kan hierdoor met 2x een Buffel gekoppeld rijden aangezien hun op de Maaslijn al de 3446 hebben rijden, maar dan solo. Dit wordt dus straks 2 stellen.
Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...
pi_87589133
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...
Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:17:29 #42
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87589517
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.
Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort, waarschijnlijk een beslissing van hogerhand (Keolis/SNCF)...
pi_87589577
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort,
Erwtensoep uitdelen kan ALTIJD ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:23:47 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87589789
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Erwtensoep uitdelen kan ALTIJD ^O^
Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87589835
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?
Weinig voor nodig :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:56:32 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87590987
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weinig voor nodig :7
Klopt en voor andere storingen kun je altijd een paar scholieren inzetten. Die weten ook wel hoe er eentje te veroorzaken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:02:25 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87591189
Komende zomer trouwens 6x per week een nachttrein Groningen - Amersfoort en terug. Deze geeft aansluiting op de nachttrein Enschede - Utrecht - Schiphol v.v.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87591247
Interessant. Misschien wordt het toch nog eens ooit wat met het land *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87593426
Net gelezen dat ze in Zwitserland klaar zijn met de 54km lange treintunnel. Nice!
pi_87593751
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.

Zelf ben ik onderweg ingestapt en miste ik mijn bus. Moest een uur wachten :r
Trein van 15.04 en 15.34 zijn altijd te druk voor een solo 2/8, dit is elke vrijdag zo. Probeer vaak deze te vermijden maar dat gaat niet lukken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:21:50 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87593849
De 15.04 op vrijdag kent wel tientallen staanplaatsen, maar na Grijpskerk kan vrijwel iedereen wel zitten.

Het is namelijk mijn vaste reistrein normaal gesproken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:09:25 #52
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_87595259
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_87595736
Zeg, sinds wanneer rijdt er ICMm op Nijmegen-Schiphol. Die was toch volledig verVIRM''t?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 01:59:59 #54
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87596154
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 01:33 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, sinds wanneer rijdt er ICMm op Nijmegen-Schiphol. Die was toch volledig verVIRM''t?
Vandaag reed op dezelfde treinserie ook een ICRm-stam.
pi_87597347
Nice bork! Hebben :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 06:45:16 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87597360
Net 500 meter goederentrein van Groningen richting Leeuwarden gestuurd. Gebeurt ook niet vaak, goederenverkeer op dat traject.

Goedemorgen trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:50:03 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87597664
Wel oppassen dat je er niet ook één van de andere kant laat komen en vervolgens laat kruisen op een te kort passeerspoor :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:05:25 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87597745
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Wel oppassen dat je er niet ook één van de andere kant laat komen en vervolgens laat kruisen op een te kort passeerspoor :P
Daar hebben we genoeg ervaring mee op de lijnen naar Roodeschool en Delfzijl. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87597906
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
De 15.04 op vrijdag kent wel tientallen staanplaatsen, maar na Grijpskerk kan vrijwel iedereen wel zitten.

Het is namelijk mijn vaste reistrein normaal gesproken :P
Hoezo pak jij een stoptrein? :')
pi_87597917
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 06:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nice bork! Hebben :9
Wil je het bordspel Koplopers & Dwarsliggers? Dat heb ik hier nog liggen. Mag je zo overnemen.
pi_87597937
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Komende zomer trouwens 6x per week een nachttrein Groningen - Amersfoort en terug. Deze geeft aansluiting op de nachttrein Enschede - Utrecht - Schiphol v.v.
Heel vet. Hoelaat vertrekt `ie? Om 01.00u ofzo? Dan kan men vanuit Leeuwarden nog met de laatste stoptrein via Groningen die nachttrein nemen. :+
pi_87598131
Nou heren, ik verdwijn zo langzaam eens richting Duitsland (en dan Rome), dus ik wens jullie nog een prettig weekend toe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')