Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:56 schreef von_Preussen het volgende:
Gek hè, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?
Omdat je in het eerste geval een half uur te laat aankomt, en in het tweede geval maar een kwartier.quote:
Ik snap ook wel dat in deze moderne tijd een forens niet vier uur later van huis kan om met de overstapvrije trein van Hoorn naar Zutphen o.i.d. te gaan en dat het in de spits dus handig is om relatief vaak en punctueel in corridors te rijden.quote:De term "olievlekwerking" is je bekend? Al helemaal op het drukke spoor waar er niet megaveel tijdspaden vrij zijn.
Maar goed, ik heb geen zin om in dit topic de pisang te zijn omdat ik een onplezierige waarheid verkondig, dus ik laat het maar hier bij.
In Japan gaat het ook prima dat treinen ondanks aardbevingen en vuurspuwende draken gewoon met slechts seconden vertraging rijden. Maar toch zal je dat hier nooit lukken. Waarom niet, gewoon omdat die landen te verschillend zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.
Dat zie je nog steeds, hoor. ICE´s die bijvoorbeeld met een hele `omweg´ door het land rijden. Berlin Hbf - Frankfurt (Main) Hbf - München Hbf om maar eentje te noemen. En daarnaast ook ICE´s over kortere routes of een ICE-Sprinter zonder tussenstops rechtstreeks van Berlin naar Frankfurt (Main) Hbf. En ga zo maar door. Afwisseling is the key, prachtig.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:16 schreef von_Preussen het volgende:
Maar leuk dat je Duitsland aanhaalt, want deze hebben 30 jaar geleden juist geprobeerd om het systeem te stroomlijnen. Want vroeg had men als motto: "vanuit elke stad moet je elk punt in het netwerk kunnen bereiken, ook al is het maar 1 keer per dag". Daarom had je toen heel veel zgn. "Kurswagen", die dan werden afgehaakt en bij andere treinen weer werden aangehaakt. Dat bracht veel kosten, inflexibiliteit etc. mee. Toen is men erop overgestapt (met het Intercitynetwerk) om volgens een vast patroon te gaan rijden, prachtig.
Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:28 schreef brandsrus het volgende:
Heb al eerder gerapporteerd, maar treinen van Arriva Lw - Gn zijn vrijdagmiddag veel tekort. Normaal doordeweeks geen probleem maar vrijdagmiddag zijn er veel studenten die weer naar huis gaan met veel bagage en dan is een enkele GTW 2/8 veel te klein met staanplaatsen en overvolle gangpaden tot gevolg.
Ik zou opteren om deze treinen op vrijdagmiddag vroeger te versterken in Lw en Gn zodat ze op meer zitplaatsen en ruimte is in de treinen. Daarnaast kan dit veel klachten voorkomen jegens Arriva.
Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
En om even door te gaan over de gereactiveerde buffeltjes:
De DM'90 3434 + 3435 komen bij Syntus en de DM'90 3447 komt bij Veolia.
Veolia kan hierdoor met 2x een Buffel gekoppeld rijden aangezien hun op de Maaslijn al de 3446 hebben rijden, maar dan solo. Dit wordt dus straks 2 stellen.
Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...
Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort, waarschijnlijk een beslissing van hogerhand (Keolis/SNCF)...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.
Erwtensoep uitdelen kan ALTIJDquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort,
Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?quote:
Weinig voor nodigquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?
Klopt en voor andere storingen kun je altijd een paar scholieren inzetten. Die weten ook wel hoe er eentje te veroorzaken.quote:
Trein van 15.04 en 15.34 zijn altijd te druk voor een solo 2/8, dit is elke vrijdag zo. Probeer vaak deze te vermijden maar dat gaat niet lukken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.
Zelf ben ik onderweg ingestapt en miste ik mijn bus. Moest een uur wachten
Vandaag reed op dezelfde treinserie ook een ICRm-stam.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 01:33 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg, sinds wanneer rijdt er ICMm op Nijmegen-Schiphol. Die was toch volledig verVIRM''t?
Daar hebben we genoeg ervaring mee op de lijnen naar Roodeschool en Delfzijl.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 08:50 schreef dennistd het volgende:
Wel oppassen dat je er niet ook één van de andere kant laat komen en vervolgens laat kruisen op een te kort passeerspoor
Hoezo pak jij een stoptrein?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
De 15.04 op vrijdag kent wel tientallen staanplaatsen, maar na Grijpskerk kan vrijwel iedereen wel zitten.
Het is namelijk mijn vaste reistrein normaal gesproken
Wil je het bordspel Koplopers & Dwarsliggers? Dat heb ik hier nog liggen. Mag je zo overnemen.quote:
Heel vet. Hoelaat vertrekt `ie? Om 01.00u ofzo? Dan kan men vanuit Leeuwarden nog met de laatste stoptrein via Groningen die nachttrein nemen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Komende zomer trouwens 6x per week een nachttrein Groningen - Amersfoort en terug. Deze geeft aansluiting op de nachttrein Enschede - Utrecht - Schiphol v.v.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |