abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87579188

Welkom in alweer deel 264 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_87579346
Fipo
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87579348
En ik ben weer weg, wat heb ik te zoeken @ trein topics? :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87579378
Ja, wegwezen Turqie :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87579420
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:04 schreef Turquaz52 het volgende:
En ik ben weer weg, wat heb ik te zoeken @ trein topics? :')
Omdat je treinen interessant vindt?
pi_87579432
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Omdat je treinen interessant vindt?
Welnee man, check zijn PH :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:12:42 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87579583
Tijd voor weekend. Lekker in de 800, daarna in de 3600.
pi_87579610
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:12 schreef James1988 het volgende:
Tijd voor weekend. Lekker in de 800, daarna in de 3600.
Maastricht - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?

Amsterdam Centraal Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?
pi_87579727
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Maastricht - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?

Amsterdam Centraal Roosendaal via ´s-Hertogenbosch?
Utrecht - Breda. Wat win ik *O* ?
pi_87579744
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:17 schreef Ireyon het volgende:
Utrecht - Breda. Wat win ik *O* ?
Een NS-dagkaart.
pi_87579828
Die zal ik dan morgen maar eens op m'n OV-Chipkaart gaan laden ;)
pi_87579888
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:17 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Utrecht - Breda. Wat win ik *O* ?
Dan zou ik de directe stoptrein pakken. Te belazerd om over te stappen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:23:11 #13
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_87579914
Ik heb niet veel met treinen maar deze heeft echt een super geluid als hij start ! _O_

zesendertig zuiger met maar drie krukassen .. _O_

ps. drie keer raden wie er net britain greatest machines heeft gekeken op ng :P
pi_87579927
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan zou ik de directe stoptrein pakken. Te belazerd om over te stappen :P
Vroeger had je één Intercity per dag aan het eind van de middag Amsterdam Centraal - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch. :D
pi_87579972
Kom, we doen hem nog een keertje :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87579996
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:28 schreef brandsrus het volgende:
Heb al eerder gerapporteerd, maar treinen van Arriva Lw - Gn zijn vrijdagmiddag veel tekort. Normaal doordeweeks geen probleem maar vrijdagmiddag zijn er veel studenten die weer naar huis gaan met veel bagage en dan is een enkele GTW 2/8 veel te klein met staanplaatsen en overvolle gangpaden tot gevolg.

Ik zou opteren om deze treinen op vrijdagmiddag vroeger te versterken in Lw en Gn zodat ze op meer zitplaatsen en ruimte is in de treinen. Daarnaast kan dit veel klachten voorkomen jegens Arriva.
Heb je Arriva er al eens zelf op gewezen?

Want als je het alleen hier post dan zullen ze het waarschijnlijk niet zien. ;)
pi_87580045
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Vroeger had je één Intercity per dag aan het eind van de middag Amsterdam Centraal - Roosendaal via ´s-Hertogenbosch. :D
Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA. O+
pi_87580078
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA. O+
Ja, mooi, in Haren geen trein door een seinstoring bij Maastricht :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87580104
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:28 schreef Igen het volgende:
Dat was zeker dezelfde tijd als toen je ook nog, 's avonds, een directe trein Groningen-Maastricht had, die tot Zwolle als stoptrein reed. Was wel mooi, in Haren eindbestemming Maastricht op de CTA.
Echt hč. Tegenwoordig moet er zo min mogelijk afwisseling zijn lijkt wel. :')

Stel je voor dat er wat variatie in de treinseries zit. :') :')
pi_87580263
Net als vroeger de treinen Groningen - Den Haag Centraal en Leeuwarden - Rotterdam Centraal om en om naar beide eindbestemmingen reden.
pi_87580584
Whoes.
pi_87580740
@Socios, je krijgt straks een antwoord op die PM. ;o
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:54:19 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87580858
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zou ik de directe stoptrein pakken. Te belazerd om over te stappen :P
Die is gek. Dan ben ik én 10 minuten langer onderweg, én zit ik in een stampvolle sprinter zonder tafeltje, terwijl ik nu VIRM had (800) met tafeltje, en nu ICRm (3600) met tafeltje. Handig!
pi_87580914
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die is gek. Dan ben ik én 10 minuten langer onderweg, én zit ik in een stampvolle sprinter zonder tafeltje, terwijl ik nu VIRM had (800) met tafeltje, en nu ICRm (3600) met tafeltje. Handig!
6 blikken bier op de stoel naast me en op de grond, 4 knoopjes van mijn hemd open, nooit last van iemand :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87580927
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Echt hč. Tegenwoordig moet er zo min mogelijk afwisseling zijn lijkt wel. :')

Stel je voor dat er wat variatie in de treinseries zit. :') :')
Gek hč, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?

Ik weet, dat is voor ons niet leuk, maar zo liggen de feiten wel.

Als we nog even verder dromen, waar is de tijd gebleven dat internationale sneltreinen van Amsterdam via Arnhem / Nijmegen en Kleve verder Duitsland in reden?

quote:
E 2425 Nijmegen - Kleve 9.06 - Köln - Frankfurt (Main) an 14.07

E 2427 Nijmegen - Kleve 14.51 - Köln - Frankfurt (Main) an 20.23, ab Koblenz N

D 417 Amsterdam - Nijmegen - Kleve 10.51 - Köln - Bonn-Beuel - Koblenz - Bingen - Mainz - Darmstadt -
Heidelberg - Heilbronn (!) - Stuttgart - Ulm - München an 20.26

D 217 AUSTRIA-EXPRESS Amsterdam - Nijmegen - Kleve (21.21) - Köln - Stuttgart - München - Salzburg - Klagenfurt an 14.15,
mit Kurswagen nach Graz, ab Bischofshofen mit D 517, in Graz an 15.25
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:59:27 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87581057
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

6 blikken bier op de stoel naast me en op de grond, 4 knoopjes van mijn hemd open, nooit last van iemand :D
Gek hč, pa Tokkie? :')
pi_87581058
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:56 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Gek hč, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?

Ik weet, dat is voor ons niet leuk, maar zo liggen de feiten wel.
Maar aan de andere kant: vijf minuten vertraging en de aansluiting missen is uiteindelijk een stuk nadeliger dan vijftien minuten vertraging en niet over hoeven te stappen.
pi_87581073
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gek hč, pa Tokkie? :')
Hey, it serves the purpose :7 :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87581214
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant: vijf minuten vertraging en de aansluiting missen is uiteindelijk een stuk nadeliger dan vijftien minuten vertraging en niet over hoeven te stappen.
Hoezo?

De term "olievlekwerking" is je bekend? Al helemaal op het drukke spoor waar er niet megaveel tijdspaden vrij zijn.

Maar goed, ik heb geen zin om in dit topic de pisang te zijn omdat ik een onplezierige waarheid verkondig, dus ik laat het maar hier bij. :o
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:04:59 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87581253
Er staat nu een 1900 naast me, waar op een ICRm-bak nog steeds "Geel en blauw houdt van Oranje!" staat. Volgens mij is er een NS'er of Nedtrainer voetbalgek... :')
pi_87581293
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gek hč, pa Tokkie? :')
Dat doet me denken dat ik met maten recentelijk eens in Delft heb gepilsd, daar nog enkele fustjes hebben gekocht en in de spits naar Rotterdam gingen. Ook hadden we ergens nog bierglazen vandaan geplukt (van de gelegenheid waar we vandaan kwamen), en zaten toen met 8 a 10 man vrolijk te pilzen. Sommige forenzen konden er de humor wel van inzien, met die fustjes op de tafel, alleen niemand wilde op ons aanbod ingaan om gezellig mee te drinken. :P
pi_87581388
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:56 schreef von_Preussen het volgende:
Gek hč, zou een zo simpel mogelijk dienstuitvoering met efficiëntie en flexibiliteit / robuustheid te maken hebben?
Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.
pi_87581398
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat je in het eerste geval een half uur te laat aankomt, en in het tweede geval maar een kwartier.

quote:
De term "olievlekwerking" is je bekend? Al helemaal op het drukke spoor waar er niet megaveel tijdspaden vrij zijn.

Maar goed, ik heb geen zin om in dit topic de pisang te zijn omdat ik een onplezierige waarheid verkondig, dus ik laat het maar hier bij. :o
Ik snap ook wel dat in deze moderne tijd een forens niet vier uur later van huis kan om met de overstapvrije trein van Hoorn naar Zutphen o.i.d. te gaan en dat het in de spits dus handig is om relatief vaak en punctueel in corridors te rijden.

Maar buiten de spits zou je toch voor reizigers zonder haast best wat meer directe verbindingen kunnen aanbieden?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2010 19:09:58 ]
pi_87581657
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoezo? In Duitsland gaat dat ook prima. Intercity´s door het hele land. De ene keer met die bestemming en de andere keer met een andere bestemming. De ene keer via die route en de andere keer via de andere route. Het kan allemaal. Ook tijden die lang niet altijd een vast patroon hebben. Prachtig.
In Japan gaat het ook prima dat treinen ondanks aardbevingen en vuurspuwende draken gewoon met slechts seconden vertraging rijden. Maar toch zal je dat hier nooit lukken. Waarom niet, gewoon omdat die landen te verschillend zijn.

Maar leuk dat je Duitsland aanhaalt, want deze hebben 30 jaar geleden juist geprobeerd om het systeem te stroomlijnen. Want vroeg had men als motto: "vanuit elke stad moet je elk punt in het netwerk kunnen bereiken, ook al is het maar 1 keer per dag". Daarom had je toen heel veel zgn. "Kurswagen", die dan werden afgehaakt en bij andere treinen weer werden aangehaakt. Dat bracht veel kosten, inflexibiliteit etc. mee. Toen is men erop overgestapt (met het Intercitynetwerk) om volgens een vast patroon te gaan rijden, prachtig.
pi_87581787
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:16 schreef von_Preussen het volgende:
Maar leuk dat je Duitsland aanhaalt, want deze hebben 30 jaar geleden juist geprobeerd om het systeem te stroomlijnen. Want vroeg had men als motto: "vanuit elke stad moet je elk punt in het netwerk kunnen bereiken, ook al is het maar 1 keer per dag". Daarom had je toen heel veel zgn. "Kurswagen", die dan werden afgehaakt en bij andere treinen weer werden aangehaakt. Dat bracht veel kosten, inflexibiliteit etc. mee. Toen is men erop overgestapt (met het Intercitynetwerk) om volgens een vast patroon te gaan rijden, prachtig.
Dat zie je nog steeds, hoor. ICE´s die bijvoorbeeld met een hele `omweg´ door het land rijden. Berlin Hbf - Frankfurt (Main) Hbf - München Hbf om maar eentje te noemen. En daarnaast ook ICE´s over kortere routes of een ICE-Sprinter zonder tussenstops rechtstreeks van Berlin naar Frankfurt (Main) Hbf. En ga zo maar door. Afwisseling is the key, prachtig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:22:42 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87581845
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:28 schreef brandsrus het volgende:
Heb al eerder gerapporteerd, maar treinen van Arriva Lw - Gn zijn vrijdagmiddag veel tekort. Normaal doordeweeks geen probleem maar vrijdagmiddag zijn er veel studenten die weer naar huis gaan met veel bagage en dan is een enkele GTW 2/8 veel te klein met staanplaatsen en overvolle gangpaden tot gevolg.

Ik zou opteren om deze treinen op vrijdagmiddag vroeger te versterken in Lw en Gn zodat ze op meer zitplaatsen en ruimte is in de treinen. Daarnaast kan dit veel klachten voorkomen jegens Arriva.
Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.

Zelf ben ik onderweg ingestapt en miste ik mijn bus. Moest een uur wachten :r
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87582462
Damn, lang verhaal getikt. :P
Nu snel omkleden, visite komt zo. *O*
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:14:18 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87583700
En om even door te gaan over de gereactiveerde buffeltjes:
De DM'90 3434 + 3435 komen bij Syntus en de DM'90 3447 komt bij Veolia.
Veolia kan hierdoor met 2x een Buffel gekoppeld rijden aangezien hun op de Maaslijn al de 3446 hebben rijden, maar dan solo. Dit wordt dus straks 2 stellen.
pi_87585661
Poll: Op wat voor dag gaat het PTA treinenrondje plaatsvinden?
Zaterdag
Zondag
Doordeweekse dag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier


Nog iemand die niet gestemd heeft? Morgenochtend gaat hij dicht :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:07:20 #40
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87589044
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
En om even door te gaan over de gereactiveerde buffeltjes:
De DM'90 3434 + 3435 komen bij Syntus en de DM'90 3447 komt bij Veolia.
Veolia kan hierdoor met 2x een Buffel gekoppeld rijden aangezien hun op de Maaslijn al de 3446 hebben rijden, maar dan solo. Dit wordt dus straks 2 stellen.
Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...
pi_87589133
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Moet wel snel genoeg gebeuren, de Syntus-machinisten zijn bereid een collectieve snipperdag te nemen...
Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:17:29 #42
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87589517
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze denken namelijk dat de agressie daar MINDER van wordt. Heel bijzonder.
Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort, waarschijnlijk een beslissing van hogerhand (Keolis/SNCF)...
pi_87589577
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs een PR-offensief niet tot de mogelijkheden behoort,
Erwtensoep uitdelen kan ALTIJD ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:23:47 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87589789
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Erwtensoep uitdelen kan ALTIJD ^O^
Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87589835
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Zorgen ze er dan wel voor dat de wissels alvast in storing liggen?
Weinig voor nodig :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:56:32 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87590987
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weinig voor nodig :7
Klopt en voor andere storingen kun je altijd een paar scholieren inzetten. Die weten ook wel hoe er eentje te veroorzaken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:02:25 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87591189
Komende zomer trouwens 6x per week een nachttrein Groningen - Amersfoort en terug. Deze geeft aansluiting op de nachttrein Enschede - Utrecht - Schiphol v.v.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87591247
Interessant. Misschien wordt het toch nog eens ooit wat met het land *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87593426
Net gelezen dat ze in Zwitserland klaar zijn met de 54km lange treintunnel. Nice!
pi_87593751
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die van 14:04 was vandaag redelijk rustig en ook die van 16:04 ging wel met een solo 2/8. Wel had die laatste trein evenals de sneltrein ervoor +15.

Zelf ben ik onderweg ingestapt en miste ik mijn bus. Moest een uur wachten :r
Trein van 15.04 en 15.34 zijn altijd te druk voor een solo 2/8, dit is elke vrijdag zo. Probeer vaak deze te vermijden maar dat gaat niet lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')