Da's toch niet zo gek.. Pas vlak voor de Moerdijkbrug gaat-ie de HSL op en bij Barendrecht er alweer af.. zo snij je alleen dat bochtje bij Dordrecht af.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
De reistijd per Fyra bedraagt volgens de reisplanner 24 minuten, waarbij de huidige intercity er 33 minuten over doet - aldus NS.nl. Ervaring leert mij dat de IC het vaak in 30 minuten redt... Fyra is dus maar een goede 6 minuten sneller dan de huidige IC.
Dat alleen al is bijzonder, nu al de nieuwe dienstregeling erin? Da's best snel nog.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
In de NS-reisplanner staan per 13 december
Op Amsterdam-Breda lijkt de winst dan wel weer behoorlijk: 1:07 in plaats van 1:42 per IC.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
Hoe gaan ze daar ooit mensen in krijgen? Het lukt al amper op Amsterdam - Rotterdam waar de winst groter is, op Breda - Rotterdam is de winst zo klein...
Je moet niet denken in absolute reistijd maar in relatieve reistijd. Ik zeg dat er 18 procent van de reistijd afgaat.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
De reistijd per Fyra bedraagt volgens de reisplanner 24 minuten, waarbij de huidige intercity er 33 minuten over doet - aldus NS.nl. Ervaring leert mij dat de IC het vaak in 30 minuten redt... Fyra is dus maar een goede 6 minuten sneller dan de huidige IC.
Betaal 60% meer, krijg 20% meer. Is dat even een koopje of watquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je moet niet denken in absolute reistijd maar in relatieve reistijd. Ik zeg dat er 18 procent van de reistijd afgaat.
Ik was ook de gemiddelde prijs per kilometer vergeten, sorry...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Betaal 60% meer, krijg 20% meer. Is dat even een koopje of wat
Ik neem je niks kwalijk hoorquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik was ook de gemiddelde prijs per kilometer vergeten, sorry...
reisplanner van de NSquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:20 schreef Socios het volgende:
Waar zien jullie de nieuwe dienstregeling?
Ha, okey, thanks.quote:
Meteen te zien? In een boekje wat 1x per jaar wordt uitgegeven kun je meteen zien wat er elke maand in de dienstregeling verandert?quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Ha, okey, thanks.
Nog steeds mensen die volhouden dat zo een reisplanner handiger is dan een Spoorboekje?
Iedere reis in moeten tikken terwijl in het Spoorboekje tijdens het bladeren meteen te zien is wat nieuw of anders is.
Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen (dagen en tijden aanpassen etc.). In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:31 schreef Ireyon het volgende:
Meteen te zien? In een boekje wat 1x per jaar wordt uitgegeven kun je meteen zien wat er elke maand in de dienstregeling verandert?
En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen. In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.
Waarom gebeurde dat vroegah nooit dan? Dat maandelijkse geklier met dienstregelingen is gewoon alleen maar gedaan om het spoorboekje onaantrekkelijk te maken zodat ze een smoes hadden om het af te schaffen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.
Dat besluit Arriva niet zo snel omdat de dienstregeling an sich al redelijk geoptimaliseerd is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.
Je bedoelt: het zoekalgoritme is kut.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Kansloze en irrelevante discussie ook. De planner is kut, maar het spoorboekje gaat toch weg.
Nee, ik bedoel heel de planner. Ik ben heel aardig in staat om zelf onder woorden te brengen wat ik bedoel, dank jequote:Op zondag 17 oktober 2010 14:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bedoelt: het zoekalgoritme is kut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |