Ik had ook niet op de poll gereageerd.quote:
Dat kan ik niet zien hequote:Op maandag 18 oktober 2010 18:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had ook niet op de poll gereageerd.
Op het spoor minimaal last gehad.... enkel een vertraagde ic met +10. Alleen de OV-chip heeft me een +66% ritprijs opgeleverd. Morgen bellen waarom mijn VDU het niet doet. Ik heb netjes betaald dit jaar.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
Doe er nog maar een verstoring bij dan
Bron: International Railway Journalquote:ICE Channel Tunnel trials a success says Eurotunnel
Monday, October 18, 2010
THE CEO of Eurotunnel, Mr Jacques Gounon, says the evacuation trials conducted in the Channel Tunnel last weekend with two ICE trains belonging to German Rail (DB) "were more successful than we expected." Gounon says two trials to evacuate 300 people from the trains were conducted. The more complicated evacuation involving people moving from one train to the other was completed in 20 minutes, while what he describes as the "more obvious way to evacuate a train" through the doors to the cross passages took just 15 minutes. The requirement is to evacuate a train within 90 minutes.
Gounon says the trials were witnessed by independent observers from the Channel Tunnel Intergovernmental Commission (ICG), High Speed One (which operates the high-speed line from the Channel Tunnel to London), and Eurostar. "We have been working with DB for several months to understand their needs and to acquaint them with the constraints of operating in the Channel Tunnel," Gounon says.
Gounon points out that the fastest time to evacuate a Eurostar class 373 train with about 700 passengers on board during a real emergency last December was 35 minutes. "We plan to conduct an emergency evacuation trial with a Eurostar train next year," says Gounon.
"We have done all the tests with ICE that are needed for us and the IGC," he says. "We are now writing the final analysis of the tests and will report back to the IGC by the end of the year."
As far as introducing trains with distributed traction in the Channel Tunnel is concerned, Gounon says trains must be able to withstand a fire for 30 minutes in order to exit the tunnel. "DB says it will have no problem meeting that requirement with ICE," he says.
Gounon points out that Eurotunnel will complete the construction of two 800m-long safety platforms in each running tunnel as a cost of ¤20 million by the end of 2011. These will have sprinklers to dampen fires and more flexibility to evacuate passengers.
Pics van je pasfoto?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:23 schreef Crientj het volgende:
Oh noes; lok moest helemaal opzij. Stomme stomme pasfoto.
Als je mij bedoelt ja. Ik woon ook vlakbij de MLL. Helaas (nog) niet vlakbij een lijn Utrecht-Bredaquote:
Haha, okey dan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:27 schreef Crientj het volgende:
Harr. Dus echt niet ;D Ik zal een nieuwe in mn fotoboek zetten.
LAAT ZIENquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:23 schreef Crientj het volgende:
Oh noes; lok moest helemaal opzij. Stomme stomme pasfoto.
Lees ff terug; treinvervangend busvervoer. Alliance is een bustype, er zijn mensen die het leuk vinden daarmee te reizen. Groetjes vanuit " Klein Dochteren"quote:
Nja ik kan je vertellen dat het er DOM uit zietquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:28 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als je mij bedoelt ja. Ik woon ook vlakbij de MLL. Helaas (nog) niet vlakbij een lijn Utrecht-Breda
Hoe oud is Socio's eigenlijk, voor mijn beeldvorming?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:32 schreef Crientj het volgende:
Ja, dus echt niet.
Socios, heb je al gesolliciteerd?
Zal het wel weer 3 dagen langer durenquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:33 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Nja ik kan je vertellen dat het er DOM uit zietGaat geld en tijd kosten denk ik
Ik heb geen flauw idee.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:33 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoe oud is Socio's eigenlijk, voor mijn beeldvorming?
Ik snap hier niks vanquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:25 schreef Bitlord het volgende:
Had ik nog gehoopt op een oude Alliance, is het een verrotte Volvo, de 1400. Verwachte aankomsttijd: +105...
Checkt...quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:27 schreef Crientj het volgende:
[..]
Harr. Dus echt niet ;D Ik zal een nieuwe in mn fotoboek zetten.
Dankje! Welkom terug enzo.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Checkt...
Tof!
En nog gefelicteerd. Ik was even weg, dus daarom wat te laat.
Zo ongeveer.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee.Jaar of 25?
Zit, nee sta hier met de mobiele Fok dus dat is wat lastiger te zien. Over wat je niet snapt: er is een treinstoring tussen Zutphen en Lochem waardoor bussen worden ingezet. Ik had als buzls gehoopt op een bus van het type Alliance, het bleek een Volvo te zijn. De verraging die ik heb opgelopen tot nu toe bedraagt 105, inmiddels 120 minuten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:38 schreef Ireyon het volgende:
Nou in z'n profiel staat dat-ie in 1983 geboren is dus dat is nou niet bepaald moeilijk te achterhalen voor zij die kunnen optellen.
[..]
Ik snap hier niks van
Ja. ;{ Nou ja, ik kan 'm altijd nog afplakken. ;Dquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben thuis![]()
Oh Crientj, kut van je lok
Ik heb voor deze periode 7 gekocht, volgende periode 11quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:56 schreef Socios het volgende:
Mijn kruidvatkaartjes voor de huidige periode zijn alweer op.![]()
Voor die van 11DEC t/m 06FEB zal ik er eentje bewaren voor de meet.
idiootquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb voor deze periode 7 gekocht, volgende periode 11
Geld teveel? ;oquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb voor deze periode 7 gekocht, volgende periode 11
Waarom idioot?quote:
Niet echt nee. Heb geld geleend van mijn ouders, die ik het dan in 5 maanden terug betaal (4x 50 en 1x 25)quote:
Ja, ik gooi ze niet wegquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
en je gaat ze ook echt allemaal opmaken?
Poep je hebt niks bespaard maar gewoon dik 200 euro uitgegeven die je anders.. naja waarschijnlijk.. niet had uitgegeven. 'k Snap best dat een hobby geld mag kosten maar zoveel neerleggen om in Nederland te kunnen reizenquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom idioot?
Het heeft mij tot op heden bespaart:
Normale dagkaart met reductie uit automaat: 18x ¤27,20 = ¤489,60
Nu betaald: 18x ¤12,50 = ¤225
Totaal bespaart:¤ 264,60
Inderdaad. Daar kan je beter op wachten. Wat het heldending is het ook hé. Ik loop nu iedere dag op Utrecht Centraal en als ik toch tijd over heb dan pak ik snap even een trein.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Poep je hebt niks bespaard maar gewoon dik 200 euro uitgegeven die je anders.. naja waarschijnlijk.. niet had uitgegeven. 'k Snap best dat een hobby geld mag kosten maar zoveel neerleggen om in Nederland te kunnen reizen. Ga dan lekker een dagje naar Duitsland of België oid, Nederland kun je nog genoeg (en gratis!) zien zodra die OV-studentenkaart binnen is.
Ik ook. Ik was laatst op utrecht en ik verdomde het 50cent te betalen voor het toilet, dus toen ben ik in de 1e de beste trein gesprongen, zonder te kijken waar ie heenging,quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:38 schreef Bitlord het volgende:
Inderdaad. Lekker treinen waar en (bijna) wanneer je wilt. Maar zonder OV was ik nooit in de diesel naar Zutphen gestapt..
ZIggy, stel mogen de trein ook rijden over het oude stukje spoor richting Delfzijl, ( tot aan de meubelboulevard) lijkt me overigens niet heel logisch, maar mag dit zomaar, aangezien dat spoor buiten de ahob's is geplaatst ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zo wordt dat op de post ook genoemd. "Even rangeren via Niemeyer". Enige probleem is dat je dan een binnenkomende trein uit Roodeschool of Delfzijl op Groningen Noord moet vasthouden, anders kun je niet meer naar Niemeyer. Een extra bediend sein aan de andere kant van de Peizerweg zou geen overbodige luxe zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik gebruik het niet altijd zozeer om in NL te treinen. Bjvoorbeeld om te klussen bij de Stichting DE3 (Plan U 115), bezoek aan de NVBS bieb, bezoek aan de familie in Friesland en dergelijke.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Poep je hebt niks bespaard maar gewoon dik 200 euro uitgegeven die je anders.. naja waarschijnlijk.. niet had uitgegeven. 'k Snap best dat een hobby geld mag kosten maar zoveel neerleggen om in Nederland te kunnen reizen. Ga dan lekker een dagje naar Duitsland of België oid, Nederland kun je nog genoeg (en gratis!) zien zodra die OV-studentenkaart binnen is.
En ik krijg mijn WEEK ov pas in januari. En weekends heb ik daar geen bal aan, ja 40% korting, maar die heb ik nu toch al. En bijvoorbeeld reizen naar de familie betalen mijn ouders, dus uiteindelijk ben ik zelf nog iets van ¤150 á ¤175 kwijt aan de kruidvat kaartjes.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, geld van je ouders lenen voor Kruidvatkaartjes, terwijl er een SOV op komst is
Het oude tramspoor naar Drachten bedoel je? Ja, dat mag. Er staat een bedienkastje naast het spoor om de overweg handmatig te sluiten. Aan de zuidkant moet er dan nog een knakker met een rode vlag staan, omdat daar het spoor inderdaad niet wordt afgedekt door de ahob.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:44 schreef dan13lv het volgende:
[..]
ZIggy, stel mogen de trein ook rijden over het oude stukje spoor richting Delfzijl, ( tot aan de meubelboulevard) lijkt me overigens niet heel logisch, maar mag dit zomaar, aangezien dat spoor buiten de ahob's is geplaatst ?
Nice. Bij welk bedrijf en wat houdt je opdracht in?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:44 schreef Watertornado het volgende:
Yes, een afstudeeropdracht in de spoorwereld weten te versieren!
Huh, dat had je toch al?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:44 schreef Watertornado het volgende:
Yes, een afstudeeropdracht in de spoorwereld weten te versieren!
Gewoon zo plannen dat je altijd doordeweeks reist. Doe ik ook.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
En ik krijg mijn WEEK ov pas in januari. En weekends heb ik daar geen bal aan, ja 40% korting, maar die heb ik nu toch al. En bijvoorbeeld reizen naar de familie betalen mijn ouders, dus uiteindelijk ben ik zelf nog iets van ¤150 á ¤175 kwijt aan de kruidvat kaartjes.
en toen zat er geen wc in de treinquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ook. Ik was laatst op utrecht en ik verdomde het 50cent te betalen voor het toilet, dus toen ben ik in de 1e de beste trein gesprongen, zonder te kijken waar ie heenging,
Zie tabel 5a van het NSHiSpeed gedeelte in het Spoorboekje. In een oog opslag duidelijk dat veel ICE´s deze periode vanaf Utrecht Centraal rijden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:20 schreef Ireyon het volgende:
Mja 'k dacht even een ritje ICE Asd - Ehv mee te pakken.. rijdt-ie maar 2x per dag?
Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Zie tabel 5a van het NSHiSpeed gedeelte in het Spoorboekje. In een oog opslag duidelijk dat veel ICE´s deze periode vanaf Utrecht Centraal rijden.
Dat heb ik gedaan met de ongevraagd toegezonden OV-Chipkaart eind vorig jaar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:06 schreef Ascendancy het volgende:
En als ik er nu 1 zie dan verbrand ik 'm ritueel.
Ha. Ik hoop dat je jezelf mee in de fik steekt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.
En als ik er nu 1 zie dan verbrand ik 'm ritueel.
Haterquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.
En als ik er nu 1 zie dan verbrand ik 'm ritueel.
Op zo´n plastic kaartje. Dat ding nooit geactiveerd voor `reizen op saldo´.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:18 schreef James1988 het volgende:
En waar heb je dan je Voordeelurenabonnement op staan?
Voor jou een chocolade treintje:quote:
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan met de ongevraagd toegezonden OV-Chipkaart eind vorig jaar.
Minder lelijk dan het was, vind ik.quote:
Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:12 schreef carboni het volgende:
[ afbeelding ]
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=305320#p305320
Qua `uiterlijk´ blijft het toch AggloRegio-materieel...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.
Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:15 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
18 oktober 2010, RRF 16 kreeg de taak om van de Botlek naar IJsselmonde als Losse Loc te gaan, en vervolgens met een matige snelheid terug te rijden, met de NS20 'kameel' op sleeptouw over de Havenspoorlijn.
De Kameel moest naar de Waalhaven, en om precies te zijn NedTrain Waalhaven voor onderhoud. Hier passeert het setje de snelweg A15 ter hoogte van Knooppunt Vaanplein.
De reden dat de Kameel getrokken wordt, komt omdat de Kameel alleen ATB heeft, en geen ECTS.
Ook vanwege veiligheidsredenen mag de Kameel getrokken maximaal 30 km/h rijden op een stuk zonder wissels, en 10 km/h door de wissels. Hier reed de trein ongeveer 10-15 km/h.
Excuses voor de wat wazige foto, maar dit kwam door regen waar ik al 25 minuten in stond te wachten, en dus een trillende hand kreeg :s
Voor dat geld heb je nog niet eens de helft van een goede camera. ;oquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?
Got, als je had gelezen wist je waar het door kwamquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?
Of voor 170 erbij heb je een nieuwe Canon 450D met kit- en telelens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:08 schreef dennistd het volgende:
Voor 330 euro had ik een prima tweedehands EOS 400D, dus een honderdje erbij en je bent er.
Wat? Er mist een raam, het ziet er niet uit, je benadrukt een naar beneden lopende baan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |