abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:59:47 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87702469
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.
En als ik er nu 1 zie dan verbrand ik 'm ritueel.
Ha. Ik hoop dat je jezelf mee in de fik steekt. :{w
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:55:32 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87703685
Deutsche Bahn heeft bekend gemaakt wat hun plannen zijn met de Kanaaltunnel. Het was min-of-meer al bekend, maar nu dus bevestigd:

• 3 treinen per dag door de Kanaaltunnel
• Combineren/splitsen in Brussel-Zuid
• Het ene deel gaat naar Frankfurt, het andere deel naar Amsterdam

Bron: BBC

Er zijn nog wel een paar issues, zo schrijven de regels van de Kanaaltunnel momenteel voor dat de tractie alleen geleverd mag worden door locomotieven aan het einde van de treinen, ofwel: zoals de TGV's die er nu rijden zijn opgebouwd, net als de shuttletreinen. DB's ICE-treinen hebben meerdere aangedreven rijtuigen - zoals eigenlijk alle treinstellen die er rondrijden.

Eurostar heeft onlangs 10 van dezelfde treinen besteld bij Siemens, waardoor het nu in het belang van twee partijen is om die regel op te heffen. Wanneer dat gebeurt zal dat betekenen dat meer partijen gebruik kunnen maken van de Kanaaltunnel. Ook in Spanje rijden Velaro's rond, en er zijn geruchten dat Trenitalia naar Londen wil. Ook voor de private Italiaanse aanbieder NTV kan dit mogelijk interessant zijn: zij hebben een order van 25 AGV's lopen bij Alstom.
pi_87704988
Dan vraag ik me af hoe ze de controle gaan doen in Brussel.
De Eurostar stopt daar op een perron dat enkel toegankelijk is voor reizigers met een geldig vervoersbewijs.
Het zijn 2 kopsporen waarop die daar toekomt, als men dus verder wil naar Frankfurt/Amsterdam zal men moeten kopmaken en het ringspoor nemen.

Ik dacht dat ze enkel door de Kanaaltunnel mochten als de trein volledig gecontroleerd is op verdachte objecten? Hoe gaan ze dat dan doen?? In Brussel lukt dat nog door de afgeschermde zone, maar elders?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:43:05 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87706686
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Zeg ga je nu nog lang dat spoorboekje vereren? Ik wist het ook en heb nog nooit een spoorboekje aangeraakt.
En als ik er nu 1 zie dan verbrand ik 'm ritueel.
Hater :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_87709399
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:18 schreef James1988 het volgende:
En waar heb je dan je Voordeelurenabonnement op staan? :')
Op zo´n plastic kaartje. Dat ding nooit geactiveerd voor `reizen op saldo´. :') Ik koop altijd een treinkaartje erbij.
pi_87709676
ICE over de HSL-Zuid. :D :D :D
pi_87709835
Bluh. wat een rotdag.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:15:03 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_87709957
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:11 schreef Crientj het volgende:
Bluh. wat een rotdag.
Voor jou een chocolade treintje:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:37:18 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87713562
Eind oktober geen treinen Breda-Roosendaal

UTRECHT – Tussen zaterdag 23 oktober en zondag 1 november ligt het treinverkeer tussen Roosendaal en Breda stil. Spoorbeheerder ProRail voert negen dagen lang groot onderhoud uit op het traject. De Nederlandse Spoorwegen zetten bussen in. De Thalys van en naar Parijs en de intercity Brussel-Amsterdam rijden wel.


Dat liet ProRail dinsdag weten op zijn website. De werkzaamheden omvatten het vervangen van vier overwegen, diverse wissels en het vervangen van 5 kilometer spoor. De stremming van het treinverkeer geldt voor beide richtingen op het traject Roosendaal-Breda. De reis met de bus vergt een extra reistijd van een half uur. De stoptrein van Roosendaal naar Vlissingen vertrekt 6 minuten later dan normaal. Dit kan gevolgen hebben voor de aansluiting op bus en of boot.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:08:12 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87714973
Administratiekosten afgeschaft!
19 oktober 2010
Als u uw saldo wilt terugvragen van uw OV-chipkaart betaalt u nu geen administratiekosten meer! Ook hanteren wij geen grensbedrag meer van ¤5. En dat is goed nieuws.

Er zijn drie redenen waarom u uw saldo van uw OV-chipkaart bij de Klantenservice OV-chipkaart kan terugvragen:
Omdat u uw kaart bent verloren of omdat deze gestolen is (persoonlijke
OV-chipkaart)
Omdat u uw kaart wilt beëindigen (persoonlijke en anonieme OV-chipkaart)
Omdat u uw kaart wilt vervangen (persoonlijke OV-chipkaart).

Voorheen kreeg u alleen saldo terug als het saldo gelijk aan of hoger was dan ¤ 5. Daarnaast brachten wij ¤ 2,50 administratiekosten in rekening.

Vanaf 19 oktober 2010 vervallen de administratiekosten van ¤ 2,50. Dit geldt ook voor het grensbedrag van ¤ 5. Concreet betekent dit dat u bij de Klantenservice OV-chipkaart altijd het saldo van uw OV-chipkaart terugkrijgt. Zonder dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht.

Wel administratiekosten als u saldo terugvraagt bij een balie
Als u uw saldo terugvraagt bij een balie van een OV-bedrijf, wordt daarbij ook geen grensbedrag van ¤ 5,00 gehanteerd. De ¤ 2,50 administratiekosten worden bij de balie wel in rekening gebracht. U kunt in dit geval uw kaart houden en nog verder reizen met de OV-chipkaart. Teruggave van saldo bij de Klantenservice OV-chipkaart betekent dat uw kaart beëindigd en/of dat deze vervangen wordt.
pi_87715075
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:07 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan met de ongevraagd toegezonden OV-Chipkaart eind vorig jaar.
_O_
pi_87715192
Goddomme, wat lelijk.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:15:30 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87715279

18 oktober 2010, RRF 16 kreeg de taak om van de Botlek naar IJsselmonde als Losse Loc te gaan, en vervolgens met een matige snelheid terug te rijden, met de NS20 'kameel' op sleeptouw over de Havenspoorlijn.
De Kameel moest naar de Waalhaven, en om precies te zijn NedTrain Waalhaven voor onderhoud. Hier passeert het setje de snelweg A15 ter hoogte van Knooppunt Vaanplein.
De reden dat de Kameel getrokken wordt, komt omdat de Kameel alleen ATB heeft, en geen ECTS.
Ook vanwege veiligheidsredenen mag de Kameel getrokken maximaal 30 km/h rijden op een stuk zonder wissels, en 10 km/h door de wissels. Hier reed de trein ongeveer 10-15 km/h.

Excuses voor de wat wazige foto, maar dit kwam door regen waar ik al 25 minuten in stond te wachten, en dus een trillende hand kreeg :(

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 19-10-2010 16:07:22 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:20:49 #290
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_87715480
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:13 schreef Crientj het volgende:
Goddomme, wat lelijk.
Minder lelijk dan het was, vind ik.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:35:08 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87716058
quote:
Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87716869
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.
Qua `uiterlijk´ blijft het toch AggloRegio-materieel...
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:57:46 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87716982
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:15 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
18 oktober 2010, RRF 16 kreeg de taak om van de Botlek naar IJsselmonde als Losse Loc te gaan, en vervolgens met een matige snelheid terug te rijden, met de NS20 'kameel' op sleeptouw over de Havenspoorlijn.
De Kameel moest naar de Waalhaven, en om precies te zijn NedTrain Waalhaven voor onderhoud. Hier passeert het setje de snelweg A15 ter hoogte van Knooppunt Vaanplein.
De reden dat de Kameel getrokken wordt, komt omdat de Kameel alleen ATB heeft, en geen ECTS.
Ook vanwege veiligheidsredenen mag de Kameel getrokken maximaal 30 km/h rijden op een stuk zonder wissels, en 10 km/h door de wissels. Hier reed de trein ongeveer 10-15 km/h.

Excuses voor de wat wazige foto, maar dit kwam door regen waar ik al 25 minuten in stond te wachten, en dus een trillende hand kreeg :s
Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_87717208
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:57 schreef dennistd het volgende:

[..]


Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?
Voor dat geld heb je nog niet eens de helft van een goede camera. ;o
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:08:14 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_87717391
Voor 330 euro had ik een prima tweedehands EOS 400D, dus een honderdje erbij en je bent er.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:09:00 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87717432
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:57 schreef dennistd het volgende:

[..]


Kun je je geld niet beter aan een goede camera besteden ipv aan treinkaartjes?
Got, als je had gelezen wist je waar het door kwam ;)
EN dan wist je waarvoor ik die treinkaartjes kocht. Niet even om voor de fun te treinen, maar met achterliggende redenen ;)
pi_87717700
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:08 schreef dennistd het volgende:
Voor 330 euro had ik een prima tweedehands EOS 400D, dus een honderdje erbij en je bent er.
Of voor 170 erbij heb je een nieuwe Canon 450D met kit- en telelens.
pi_87718343
hmm nee, dan ga ik toch liever op vakantie
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:28:27 #299
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87720732
Ik heb een Nikon D40 en vrij reizen. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:34:30 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87720979
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Een neppe VIRM, maar alsnog beter dan het was.
Wat? Er mist een raam, het ziet er niet uit, je benadrukt een naar beneden lopende baan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')