Da's toch niet zo gek.. Pas vlak voor de Moerdijkbrug gaat-ie de HSL op en bij Barendrecht er alweer af.. zo snij je alleen dat bochtje bij Dordrecht af.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
De reistijd per Fyra bedraagt volgens de reisplanner 24 minuten, waarbij de huidige intercity er 33 minuten over doet - aldus NS.nl. Ervaring leert mij dat de IC het vaak in 30 minuten redt... Fyra is dus maar een goede 6 minuten sneller dan de huidige IC.

Dat alleen al is bijzonder, nu al de nieuwe dienstregeling erin? Da's best snel nog.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
In de NS-reisplanner staan per 13 december
Op Amsterdam-Breda lijkt de winst dan wel weer behoorlijk: 1:07 in plaats van 1:42 per IC.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
Hoe gaan ze daar ooit mensen in krijgen? Het lukt al amper op Amsterdam - Rotterdam waar de winst groter is, op Breda - Rotterdam is de winst zo klein...

Je moet niet denken in absolute reistijd maar in relatieve reistijd. Ik zeg dat er 18 procent van de reistijd afgaat.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:23 schreef James1988 het volgende:
De reistijd per Fyra bedraagt volgens de reisplanner 24 minuten, waarbij de huidige intercity er 33 minuten over doet - aldus NS.nl. Ervaring leert mij dat de IC het vaak in 30 minuten redt... Fyra is dus maar een goede 6 minuten sneller dan de huidige IC.

Betaal 60% meer, krijg 20% meer. Is dat even een koopje of watquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je moet niet denken in absolute reistijd maar in relatieve reistijd. Ik zeg dat er 18 procent van de reistijd afgaat.

Ik was ook de gemiddelde prijs per kilometer vergeten, sorry...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Betaal 60% meer, krijg 20% meer. Is dat even een koopje of wat

Ik neem je niks kwalijk hoorquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik was ook de gemiddelde prijs per kilometer vergeten, sorry...
 . 'k Vind elke minuut tijdwinst al prima, maar 't blijft gewoon absurd dat je er meer voor zou moeten betalen. 'k Betaal voor de Beneluxtrein ook niet meer terwijl die over dezelfde route 3 minuten eerder in Rotterdam is vanuit Roosendaal.
 . 'k Vind elke minuut tijdwinst al prima, maar 't blijft gewoon absurd dat je er meer voor zou moeten betalen. 'k Betaal voor de Beneluxtrein ook niet meer terwijl die over dezelfde route 3 minuten eerder in Rotterdam is vanuit Roosendaal.

reisplanner van de NSquote:Op zondag 17 oktober 2010 13:20 schreef Socios het volgende:
Waar zien jullie de nieuwe dienstregeling?

Ha, okey, thanks.quote:

Meteen te zien? In een boekje wat 1x per jaar wordt uitgegeven kun je meteen zien wat er elke maand in de dienstregeling verandert?quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Ha, okey, thanks.
Nog steeds mensen die volhouden dat zo een reisplanner handiger is dan een Spoorboekje?
Iedere reis in moeten tikken terwijl in het Spoorboekje tijdens het bladeren meteen te zien is wat nieuw of anders is.

Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen (dagen en tijden aanpassen etc.). In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:31 schreef Ireyon het volgende:
Meteen te zien? In een boekje wat 1x per jaar wordt uitgegeven kun je meteen zien wat er elke maand in de dienstregeling verandert?

En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen. In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.

Waarom gebeurde dat vroegah nooit dan? Dat maandelijkse geklier met dienstregelingen is gewoon alleen maar gedaan om het spoorboekje onaantrekkelijk te maken zodat ze een smoes hadden om het af te schaffen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.

Dat besluit Arriva niet zo snel omdat de dienstregeling an sich al redelijk geoptimaliseerd is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En wat als ze nou halverwege het jaar besluiten om die sneltrein een paar minuten eerder te laten vertrekken? Daar sta je dan met je spoorboekje, kijkend naar je trein die net is weggereden.

Je bedoelt: het zoekalgoritme is kut.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Kansloze en irrelevante discussie ook. De planner is kut, maar het spoorboekje gaat toch weg.

Nee, ik bedoel heel de planner. Ik ben heel aardig in staat om zelf onder woorden te brengen wat ik bedoel, dank jequote:Op zondag 17 oktober 2010 14:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bedoelt: het zoekalgoritme is kut.

OH NOES DE PLANNER zIT AL VOL FOUTEN ALS HIJ UITKOMT!!! AFSCAHFFE!!!11!!!!!quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:47 schreef James1988 het volgende:
Hmm, naar het schijnt rijdt er ook een Fyra naar Parijs vanaf 13 december. Moet een Thalys zijn natuurlijk... wat in de planner staat is dus nog niet foutvrij. Ook de 9200 is geen Fyra... (IC Brussel-Amsterdam)

quote:Op zondag 17 oktober 2010 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
OH NOES DE PLANNER zIT AL VOL FOUTEN ALS HIJ UITKOMT!!! AFSCAHFFE!!!11!!!!!

Ja, maar het spoorboekje is nog niet uit en de reisplanner wel.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik moet bijvoorbeeld van alles intypen en klikken om te zien welke Sneltreinen nou wel en niet rijden tussen Leeuwarden en Groningen (dagen en tijden aanpassen etc.). In tabel 80 zou ik in één oogopslag meteen zien dat men na 18.59u maar liefst doorgaat tot 22.59u in de nieuwe dienstregeling.

Lol, scherp.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn jullie broers van elkaar trouwens, herenT?

Grmbl, dus die nieuwe boemel sluit ķķk al niet lekker aan op de bus die ik meestal heb (lijn 64 vanuit Almelo), de bus komt meestal net ná 20 over aan op het station, 't blijft dus een kwartiertje wachten op Syntus of met de bus verder naar Enschede... (en de bus terug vertrekt om :10 of :40, de boemel komt aan om :43... hopelijk past iemand 't nog aan bij cxxquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
De stoptreinen Hengelo-Bentheim staan er nu ook in, waarbij het met name opvallend is dat deze maar 19 minuten erover doen met stop in Oldenzaal, terwijl de IC's er zonder stop 20 minuten over doen
 ).
).

Haha, helaas heeft mijn broer geen verstand van treinen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zijn jullie broers van elkaar trouwens, herenT?

Omdat het nergens op slaatquote:Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:
http://twitpic.com/2y90dy
Waarom heeft Nederland dat niet

Maar oh wee als ze een spoor-uniform aanhebben. DAN wordt het opeens een ander verhaal.
 Maar oh wee als ze een spoor-uniform aanhebben. DAN wordt het opeens een ander verhaal.  

Omdat de voertaal hier Nederlands is.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:

Wat een onzinbadge. Alsof het aanvallen van mensen zonder uniform je niet duur kan komen te staan. Ik mag toch hopen dat ook burgers "protected by New York State law" zijn.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef greavy het volgende:

je krijg OF een brief OF een mailtje. Het boeit niet veel, ik wacht nog steeds op de centen. Die zullen morgen of overmorgen wel komenquote:Op maandag 18 oktober 2010 00:34 schreef Igen het volgende:
Da's een mooi claimnummer!
Maar hoezo krijg jij zo'n mailtje? Ik heb tot nu toe één keer geclaimd en ook geld teruggekregen, maar heb daarover geen mailtje gezien.

Nieuwe poll om te beslissen of het zaterdag 8, 15 of 22 januari 2011 wordt?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Poll: Op wat voor dag gaat het PTA treinenrondje plaatsvinden?
• Zaterdag
• Zondag
• Doordeweekse dag
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Nog iemand die niet gestemd heeft? Morgenochtend gaat hij dicht

Hey, wordt Leeuwarden - Sneek v.v. al een 20 minutendienst in december? Ik wist niet dat ze al klaar waren met de benodigde aanpassingen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy of een collega van hem had het maar druk vanochtend met Arriva in Groningen. Treintje aftrappen en bij een andere trein weer een stelletje aanplakken, waardoor er op een gegeven moment meerdere rangerende stellen aan de westzijde buiten het station stonden te wachten

Ze zijn volgens mij ook nog niet klaar, maar de laatste keer dat ik die kant op ben geweest is al weer een hele poos geleden.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey, wordt Leeuwarden - Sneek v.v. al een 20 minutendienst in december? Ik wist niet dat ze al klaar waren met de benodigde aanpassingen?

Woensdagochtend moest je werken, toch? Kom ik een chococookie halen
 Woensdagochtend moest je werken, toch? Kom ik een chococookie halen

Dankjewel! Woensdagochtend ben ik dr inderdaad.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was jullie kwijt!!
Maar goed, de meet wordt dus een zaterdag? Allright
Crientj, nog gefeliciteerd!!Woensdagochtend moest je werken, toch? Kom ik een chococookie halen

Zou ik doen jaquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe zit dat met die Kruidvat kaartje? Moet je dat dan nu al kopen?
 Als ze er nog zijn
 Als ze er nog zijn  

Ik rij vanmiddag wel even langs, kijken of ze er nog zijnquote:Op maandag 18 oktober 2010 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou ik doen jaAls ze er nog zijn

Yay, zo pasfoto's laten maken en vanmiddag een stukje treinen.
 Yay, zo pasfoto's laten maken en vanmiddag een stukje treinen.

Jij had laatst een screenshot geplaatst van een treinreis met de ICE waar je voor de sparpreis een ticket voor verschillende steden kriskras door Duitsland had geboekt. Kun je die nog een keer laten zien en heb je tips om ook zo'n reisje te boeken?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:56 schreef Socios het volgende:
Mijn kruidvatkaartjes voor de huidige periode zijn alweer op.
Voor die van 11DEC t/m 06FEB zal ik er eentje bewaren voor de meet.

Nou ja, ik moet ze toch hebben.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, pasfoto's!
Ik zie nu al op tegen 2013, dan moet ik een nieuw paspoort. En dus ook nieuwe foto's... En de huidige zijn, voor pasfoto begrippen, echt leuk! Ze kunnen dus nooit beter worden...

Emolok kun je vergeten denk ik, maar lachen kān wel! Je moet 'lachen zoals Mona Lisa, met je ogen', aldus mijn fotograaf. En verrek, ik sta lachend op m'n paspoortquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:10 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet ze toch hebben.
Mijn huidige pasfoto is op een miniformaat gedrukt & is ruim 3 jaar oud. En ik heb ze toch nodig voor later, auto theorie/praktijk enzo. En voor mn OV. Kuch, dan wil ik geen minifoto van 3 jaar oud. Dan maar een stomme waarop ik niet mag lachen.
Zolang ik dan wel mn emolok mag houden. o.O

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:08 schreef MCH het volgende:
Jij had laatst een screenshot geplaatst van een treinreis met de ICE waar je voor de sparpreis een ticket voor verschillende steden kriskras door Duitsland had geboekt. Kun je die nog een keer laten zien en heb je tips om ook zo'n reisje te boeken?

Nja, van die appelwangetjes(?) kan opzich nog wel.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Emolok kun je vergeten denk ik, maar lachen kān wel! Je moet 'lachen zoals Mona Lisa, met je ogen', aldus mijn fotograaf. En verrek, ik sta lachend op m'n paspoort
Dus ga maar vast oefenen voor de spiegel

It's all in a day's work.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:18 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy of een collega van hem had het maar druk vanochtend met Arriva in Groningen. Treintje aftrappen en bij een andere trein weer een stelletje aanplakken, waardoor er op een gegeven moment meerdere rangerende stellen aan de westzijde buiten het station stonden te wachten
 Het wordt pas vervelend als ze met vijf of zes bakken naar spoor 50 willen. Dat past namelijk niet.
 Het wordt pas vervelend als ze met vijf of zes bakken naar spoor 50 willen. Dat past namelijk niet. 

Nou ja, hij mag niet zo emo zijn dat ie over je ogen valt in ieder geval..?quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:13 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nja, van die appelwangetjes(?) kan opzich nog wel.
Alleen die lok... Die wil ik houden

Op spoor 50 passen wel 6 bakken, maar dan moet je ff over de overwegquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
It's all in a day's work.Het wordt pas vervelend als ze met vijf of zes bakken naar spoor 50 willen. Dat past namelijk niet.
Overigens lag ik op 1 oor, vanavond namelijk een nachtdienstje.

Sowieso een keer Frankfurt bezoeken, maar ik vond specifiek de reis die jij had geboekt geniaal vanwege de combi afstand, prijs en ICE.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:13 schreef Socios het volgende:
[..]
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/d
Tussen de 2 en 3 maanden vooruit plannen voor volledige beschikbaarheid. Eerder kan vaak ook wel, zelfs tot één of twee weken van te voren.
Eén of twee `via-stations´ gebruiken en aangeven met welke soort treinen je wil reizen per traject.
Voor de gevorderen is er nog de optie overstaptijden, die je voornamelijk kunt gebruiken als niet de `gewenste´ trein aangeboden wordt.
Heb je al iets in gedachte waar je naartoe wil?

810 bedoel je. GA begint bij de Peizerweg.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op spoor 50 passen wel 6 bakken, maar dan moet je ff over de overweg
Dan is het handiger om GA te gebruiken.

Die ja, precies naast Niemeyer dusquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
810 bedoel je. GA begint bij de Peizerweg.

Zo wordt dat op de post ook genoemd. "Even rangeren via Niemeyer". Enige probleem is dat je dan een binnenkomende trein uit Roodeschool of Delfzijl op Groningen Noord moet vasthouden, anders kun je niet meer naar Niemeyer. Een extra bediend sein aan de andere kant van de Peizerweg zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die ja, precies naast Niemeyer dus

Leuk reisje.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:20 schreef MCH het volgende:
Komende vrijdag ook weer eens op pad met de Deutsche Bahn voor een weekendje Berlijn. Het begint al gelijk goed, want vanwege de doorvaart van een cruiseschip is er geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer (we vertrekken vanaf Groningen). Daarna nemen we de RE richting Munster om in Rheine over te stappen op de IC naar Berlin Hbf. Hopelijk niet te veel vertraging tot Leer anders zijn we behoorlijk screwed.
Maandag is de terugreis met wat interessanter treinmaterieel. Vertrek om 1749 vanaf Hbf met de ICE naar Hannover. Daar hebben we een overstaptijd van 21 minuten om vervolgens op de ICE vanuit Frankfurt naar Oldenburg te reizen. Het laatste stukje met de DB wordt afgelegd in de RE naar Leer, waar we opnieuw een krappe aansluiting van 5 minuten op de laatste trein naar Groningen hebben. We reizen met 9 personen, met twee reserveringen voor 4 en 5 personen. De prijs was voor het DB gedeelte 52 euro.

Voorlopig niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:37 schreef Hugo__Boss het volgende:
Wanneer kunnen wij studenten met een weekabonnement en weekend kortingskaart nou eens op saldo gaan reizen met de trein? Geen kenners hier? Zou hier namelijk graag gebruik van willen maken, scheelt weer wat gedoe

Ik dacht dat dit tijdstip op 8.45u gezet was?quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je op een doordeweekse dag om 8:59 uur incheckt om de trein van 9:01 uur te halen berekent het ding het volle pond

8:55 uur blijkt dus uit de video van Roel Geeraerdts van RTLquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit tijdstip op 8.45u gezet was?

quote:Arnhem
Maandag 18 Oktober 15:30
Oorzaak
Rond Arnhem rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Reisadvies

Oh, het was me niet duidelijk dat er bussen reden, dat is me met mijn maandagochtendhoofd ontgaan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Omdat die sprinter, die normaal naar Rhenen rijdt, nu naar Veenendaal de Klomp rijdt. Dat is logistiek gezien wat makkelijker. Vanaf De Klomp rijden bussen naar Veenendaal Centrum en Rhenen. En in Ede-Wageningen die sprinter zien staan kan kloppen, want na Veenendaal de Klomp rijdt de trein leeg naar Ede-Wageningen om daar te kunnen keren.

quote:Utrecht C-Arnhem/Ede-Wageningen/Rhenen
Maandag 18 Oktober 16:12
Oorzaak
Tussen Maarn en Veenendaal-De K rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht C en Nijmegen kunnen omreizen via 's-Hertogenbosch.

Dat was ik.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Zei iemand iets over Murphy's law?
[..]

Ik reis al jaren op dit traject, maar er is nog nooit ook maar één bus ingezet op Veenendaal - de Klomp.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Zei iemand iets over Murphy's law?
[Er rijden stopbussen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.]

Nou, je ziet wat ervan komtquote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |