Bij mij zorgde die reisproductenlijst ook tot wat verwarring. Daarna maar gewoon geprobeerd en dat ging goed. Wat is dat product dat er al op staat als je je kaart krijgt?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.
Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
Ik vraag mij af hoever de bouw van die spoortunnel gaat uitlopen. Ze zijn een half jaar bezig en ze zitten nu al met een jaar vertraging. Dat is relatief weinig voor pro-rail.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
FIPO.
Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
Huh? Was dat echt een lamp? Gek ding!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.
[ afbeelding ]![]()
Welk station?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.
[ afbeelding ]![]()
Wat voor biertje dronk jequote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.
[ afbeelding ]![]()
Foto is van 12.02 ik neem aan Cappucionoquote:
Crientjquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Ireyon het volgende:
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht.
Route? Waar dacht je dat je goed zat en wat ging er mis?quote:Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben![]()
![]()
Nee, dat is station Ommen, Dalfsen heeft niet zoveel bebossing rondom het station.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:53 schreef bork het volgende:
Ik heb ook een zoom-versie zag ik
[ afbeelding ]
Ik denk Dalfsen of het station daarna (richting Emmen)
Hoeft niet hoor, wel erg vriendelijk aan gebodenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:17 schreef lezut het volgende:
[..]
Nee, dat is station Ommen, Dalfsen heeft niet zoveel bebossing rondom het station.
Als je echt nieuwsgierig bent wil ik wel een foto voor je maken, ik sta namelijk elke dag op dat stationDenk dat dat idd een soort ijkpunt is, ze zijn aan de overkant van het spoor daar aan het breken met de parkeerplaats.
Ja, daar lijkt het idd nog meer op!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me een hoogte-ijkpunt of some kind voor een geodeet. Niet een lamp, eerder een reflectort.
is dat dan vast prik altijd met dit weer?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
FIPO.
Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
Ik ben gistermiddag even wezen kijken. Er was op het station zelf eigenlijk teleurstellend weinig te zien. Een nieuwe overkapping over een deel van spoor 3-4 en de vernieuwde brug aan de westkant. Dat was het eigenlijk wel. In de Kuil was er wel druk gewerkt, daar stikte het van de damwanden en de dive-under is ook al klaar, in ruwbouw. Or well, er is een gatquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:24 schreef Brembo het volgende:
De perronoverkapping in Arnhem ziet er mooi uit, jammer dat bij een beetje wind gelijk waait op het perron. Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp.
Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit?quote:
Dan leg je de rest van het perron toch in met mooie zwarte tegels? Zoals die bijvoorbeeld nu ook op station A'dam-Amstel nieuw gelegd zijn (alhoewel aldaar afwisselend met lichtgekleurde in een schaakbordpatroon).quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit?
Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
Eerst in de herfstvakantie weer een stuk geloof ik. Aan de oostkant.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit?
Perrons moeten denk ik voldoen aan de voorschriften van ProRail. Dus eenheidsworst.quote:Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:24 schreef Brembo het volgende:
Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp.
Idd. Die kerel dumpt 'r en gaat linea recta richting Moulin Rouge.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een zanikwijf is die Karlijn van die stripverhaaltjes zeg
Of hij gaat r hard lopen bestraffen met die worst en die vorkquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Idd. Die kerel dumpt 'r en gaat linea recta richting Moulin Rouge.
Roosendaal - Schiphol - Groningen - Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Utrecht - Maastricht - Eindhoven - Tilburg - Roosendaal. 'k Kwam eerst op 1008km uit dus zal ergens na Schiphol wel een traject dubbel hebben geteld.. Maar ach, tenminste om fatsoenlijke reden om nog een keer zo'n idiote rit te makenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Route? Waar dacht je dat je goed zat en wat ging er mis?
Wel god.. Dat is de tweede gister.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Ireyon het volgende:
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht.
Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben![]()
![]()
Wordt spoor 5 dan wel niet heel nutteloos?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Spoor 5a en 5b zullen dan mooie opstelsporen worden. En inderdaad, we houden dan nog 1 doorgaand perronspoor over. Hoe dat ingepast gaat worden, weet ik niet. Nu zijn er ook nog geen doorgaande treinen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Wordt spoor 5 dan wel niet heel nutteloos?
En hoe past dat in het kader van het streven om juist meer sporen doorgaand te maken om treindiensten als Delfzijl-Veendam etc. te kunnen aanbieden?
doe zoeen bordje op met "Crientj" om de laatste twijfel weg te nemenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:56 schreef Crientj het volgende:
[..]
Wel god.. Dat is de tweede gister.
Zeg dan toch eens dat je mij kent ;{
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
doe zoeen bordje op met "Crientj" om de laatste twijfel weg te nemen
Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Dan zit je hier goedquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:21 schreef j95 het volgende:
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams
Bedankt, ik weet er trouwens niet ehct veel van. Maar het fascineert me wel. Heb zo'n gratis dagkaart gekregen dus zaterdag een beetje door Nederland treinen.quote:
Leuk, veel plezierquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:29 schreef j95 het volgende:
[..]
Bedankt, ik weet er trouwens niet ehct veel van. Maar het fascineert me wel. Heb zo'n gratis dagkaart gekregen dus zaterdag een beetje door Nederland treinen.
Oke, tof.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk, veel plezierMaak wat foto's of zo
En als je vragen hebt: hier zit best veel kennis op spoorgebied.
Welkomz0r. ^^/quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:21 schreef j95 het volgende:
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams
Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef j95 het volgende:
Iemand die een leuke route weet vanaf Hilversum?
Woeiquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.
Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.
Dat extra rangeren valt wel mee. We hebben nu toch al drie bewegingen nodig om bij 1a, 2a of 3a te komen. Tenzij ze nu eindelijk eens wat vaker de westkant van de tuin gaan gebruiken als uitgang (spoor 12).quote:Deze oplossing levert voor Arriva wel meer werk op, omdat ze nu veel meer moeten rangeren met materieel. Tweemaal kop maken voordat het aan het perron staat als je iets bij wilt plaatsen.
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.
Dat dus. En dan is er veel meer ruimte voor een tunnel. Alleen jammer dat ze die aftandse trap niet mogen slopen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Oh zo. Ja, dan mogen ze het perron ook wel over 6 leggen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet
Als ziggy het maar snapt, anders durf ik niet naar Groningen tijdens zijn dienstenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.
Ik was van de week nog in Groningen en ik snap het precies. Toevallig vroeg ik mij toen nog af of er regulier een trein vertrekt van spoor 6 of 7.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet
Dat vind ik juist weer heel goed nieuws! Toen ik het las was ik al bang dat die trap zou verdwijnen. Blij dat zoiets behouden blijft. Overigens zou die hele geplande exercitie voor mij niet hoeven. Die doorgaande sporen fungeren uitstekend. En met een trapje oplopen is ook niets mis.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden.
Mijn vrienden gaan daar niet over.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken
't Zeikt buiten ook al.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken
Heet geen Fles, maar kan wel iets bedenken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje..![]()
Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht).
Graag GEEN Plan-V en DDAR
Kun je hier wat mee?Mijn dagkaart kan tussen 1 oktober en 1 november gebruikt worden.
De lijn Emmen - Zwolle is niet echt interessant. En het duurt vooral lang.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:51 schreef Ascendancy het volgende:
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud![]()
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:08 schreef Geerd het volgende:
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51
Is dat tegenwoordig geen virm?
Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakkenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijd 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.
En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Ohw oke die rijdt ik niet zo vaak en dan was die 10 bakken. Moest hem ooit alleen meenemen 10bakken vanaf venlo naja maar even gevraagd of ze drie bakken wouden afsluitenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken
Heeft niets met spits te makenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.
En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.quote:Bombardier beboet vanwege problemen ERTMS
De Canadese spoorbouwer Bombardier krijgt het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht maar niet aan de praat. Spoorbeheerder Prorail legt Bombardier daarom opnieuw een boete op, zo meldt De Telegraaf donderdag.
Het gaat om een boete van 0,5 miljoen Euro. Eerder moest Bombardier ook al boetes betalen omdat de deadline niet werd gehaald. In totaal is de boete opgelopen tot 2,8 miljoen euro. Door het uitblijven van ERTMS kunnen op dit traject de treinen op korte termijn niet vlak achter elkaar en harder rijden.
Volgens de krant haalde Bombardier geen enkel deadline. Oorspronkelijk zou het veiligheidssysteem al in 2005 gereed zijn. Proef Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht is bedoeld als proeftraject voor ERTMS, dat mogelijk straks overal op het Nederlandse spoor zal werken.
Eerder meldde Rover dat de kosten van invoering van ERTMS waren gedaald naar 800 miljoen euro. Tot die conclusie kwam Rover na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). De huidige problemen tussen Utrecht en Amsterdam zijn echter weinig hoopgevend.
Bron: Treinreiziger.nl
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusjaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.
Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad.
Ik ben ook weleens in ICM naar Emmen geweest. Prachtig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 02:00 schreef Geerd het volgende:
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja![]()
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef ReisT het volgende:
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden??quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
Ja. Maar nu moet een trein bij het gele sein al remmen, ook al is de remweg duidelijk korter dan de blokafstand. Met ERTMS level 2 hoeft dat niet meer, want daar heb je geen vaste seinen meer. Daar hoeft de machinist dus pas precies op remwegafstand van het (fictieve) rode sein te gaan remmen, als het goed is. Want ERTMS (en trouwens ook ATB-NG) kennen de remcurve van de trein.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
De remcurve van ATB-EG is wat hoekig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:32 schreef Ascendancy het volgende:
Okee, het idee is dus dat het huidige ATB een vaste remcurve heeft die gewoon gehaald moet worden, terwijl ERTMS gewoon exact de limiet van de trein kent en dus eigenlijk per trein bepaald hoe de remcurve moet zijn?
Wat?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:14 schreef James1988 het volgende:
Bij Siemens, Alstom en Ansaldo STS gaat alles goed
De remkarakteristiek van een trein is iets anders dan de remcurve die het beveiligingssysteem oplegt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:00 schreef Ascendancy het volgende:
laat maar, FOK kan niet met spaties omgaan![]()
De remcurve van een SLT is toch op het eind gewoon vlak omdat hij veel te snel remt?
Dan vraag ik me af, bij SLT zal het dan inderdaad soepeler lopen, maar ik neem aan dat de remcurve van DD-AR en ook bijvoorbeeld IC treinen veel minder ideaal is en dus eigenlijk nauwelijks winst oplevert?
Hoe ver zijn ze inmiddels met het nieuwe station daar?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:16 schreef Guppyfriend het volgende:
o hai![]()
Ik ben blij, want er zijn weer treinen in Arnhem
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet zover nog... Op perron 1 (spoor 3 en 4) is een deel van de nieuwe overkapping klaar. Er is een nieuwe voetgangersbrug en er schijnen voorbereidingen te zijn getroffen voor de dive-under. Maar al met al zie je er nog niet zoveel van. Maar de nieuwe overkapping belooft wel mooi te worden, dat dan weer wel.
Nee, die is nog lang niet klaar. Het dak is gelegd en een deel van de wanden zijn klaar. Nu moet de boel nog leeggelepeld worden, de rest van de wanden en de bodem aangebracht worden en het geheel afgewerkt en aangesloten worden. Dat duurt nog een jaar ongeveer.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Maar er hoort wel een spoor de grond in te gaan bij een dive-under, dat kan je wel zienquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden.
Dat bouw je niet in een maand hè.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
waarom niet?quote:
Misschien was het je ontgaan maar er komt volgend jaar dus weer zo'n maand lange buitendienststelling. Daarna is de dive-under pas klaar!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Je vergeet dat er in de maand die het buitendienstgesteld was, het spoor er boven gesloopt is, de damwanden en het dak van de dive-under gebouwd zijn en vervolgens spoor en bovenleiding weer, in nieuwe lay-out teruggebouwd zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:48 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
waarom niet?Damwandjes erin, uitgraven, prefab tunnelelementen erin, dichtkitten, prefab spoor erin en klaar! 1-2 maandjes afwerken en rijden met die hap.
Als ze in China een hele HSL kunnen bouwen in 3 jaar, moet een dive-undertje van 700 meter toch wel iets verder gevorderd kunnen zijn dan 1 meter diep?
Mja, ik vind het eerlijk gezegd wel een nette prestatie. Ze hebben in die maand tijd best veel bereikt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL
Maar ze hebben er wel fatsoenlijke treinen over een fatsoenlijke HSL rijdenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.
Nou, die van Barcelona richting Frankrijk schijnt ook wel een gebed zonder einde te zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar ze hebben er wel fatsoenlijke treinen over een fatsoenlijke HSL rijden
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja dit gefaal hadden jullie nog van me tegoed![]()
[ afbeelding ]
Die diskette van voor de oorlog snapte verkortingen alquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Was dat maar zo. Dan stond minstens elk station in Europa erinquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
De planner op de NS site schijnt van Hafas te komen of zo? Die kennen die verko's niet.
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Gelukkig is jouw taalgebruik altijd even onberispelijk he, figuurquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.
Voor iemand die anderen op taalfouten gaat wijzen... ontspoort het begin van je zin een beetje.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.
De NS reisplanner kan ze prima aan hoor, alleen even op het pijltje omhoog op je toetsenbord drukken om de dropdown te laten verdwijnen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Een betere oplossing zou een een cookie zijn "Ja ik spreek verkortingen"quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
De NS reisplanner kan ze prima aan hoor, alleen even op het pijltje omhoog op je toetsenbord drukken om de dropdown te laten verdwijnen.
Het was dan ook wel dubbel natuurlijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw taalgebruik altijd even onberispelijk he, figuur
Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een betere oplossing zou een een cookie zijn "Ja ik spreek verkortingen"
Zat mensen die dat ding altijd tot volle tevredenheid gebruikten. MET verkortingen. ALleen de Reisplanner op CD wordt niet meer uitgegeven, alles moet online. Nog steeds geen reden om die verkortingen eruit te halen. Die verkortingen zijn juist ooit ontwikkeld met als doel gebruiksvriendelijkheid. Al heel lang voordat iemand ooit aan een internet dacht. Waarom zou je dat er dan ooit uithalen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.
Wie is ned?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.
Als ik de vervoeging van het werkwoord "kennen" had willen gebruiken, dan had ik dat wel gedaan. Nu heb ik de vervoeging van het werkwoord "kunnen" gebruikt. Het werkwoord "kunnen" drukt het "in staat zijn tot iets iets" uit. De NS reisplanner is niet in staat tot het interpreteren van verkortingen. Het werkwoord "kunnen" is dus van toepassing.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.
Hij zit echt in de weg heyquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik de vervoeging van het werkwoord "kennen" had willen gebruiken, dan had ik dat wel gedaan. Nu heb ik de vervoeging van het werkwoord "kunnen" gebruikt. Het werkwoord "kunnen" drukt het "in staat zijn tot iets iets" uit. De NS reisplanner is niet in staat tot het interpreteren van verkortingen. Het werkwoord "kunnen" is dus van toepassing.
Je vraagt er zelf om. Een beetje mensen op pietluttigheden gaan wijzen terwijl je zelf een halve analfabeet bent. Dat mag natuurlijk, daar niet van. Maar leef dan met de gevolgen.quote:
Dat zeg je nu al twee keer, ik vind het gewoon jammer dat ik college Nederlands moet geven aan mensen als jij. Daar hebben we namelijk onderwijs voor in Nederland, in plaats van eenvoudige forumbezoekers als ik.quote:
Moet er met waterzakken gesleept worden?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
kreeg net dit mailtje
> Beste mannen,
>
> Voor het ontladen en beladen van een testtrein op Watergraafsmeer zijn wij
> op zoek naar pittige mannen die betaald hun spierballen willen trainen.
>
> - vrijdag 3-9, ontladen trein 1; zoek ik 12 personen
> - maandag 6-9 beladen trein 2; zoek ik 12 mensen
> - dinsdag 7-9 beladen trein 2; zoek ik 4 personen
>
> Heb je zin om een 1 of meerdere dagen te werken, reageer dan op deze mail
> dan gaan we je indelen... salaris 11,50 bruto
Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer
Ik ben bang dat je je armen vol gaat hebbenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer
Dit klinkt niet goed. Moet je met de hand een kolenshuttle gaan laden? Of erger nog, lossen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
kreeg net dit mailtje
> Beste mannen,
>
> Voor het ontladen en beladen van een testtrein op Watergraafsmeer zijn wij
> op zoek naar pittige mannen die betaald hun spierballen willen trainen.
>
> - vrijdag 3-9, ontladen trein 1; zoek ik 12 personen
> - maandag 6-9 beladen trein 2; zoek ik 12 mensen
> - dinsdag 7-9 beladen trein 2; zoek ik 4 personen
>
> Heb je zin om een 1 of meerdere dagen te werken, reageer dan op deze mail
> dan gaan we je indelen... salaris 11,50 bruto
Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer
Nou sorry hoorquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zeg je nu al twee keer, ik vind het gewoon jammer dat ik college Nederlands moet geven aan mensen als jij. Daar hebben we namelijk onderwijs voor in Nederland, in plaats van eenvoudige forumbezoekers als ik.
Ze nemen je camera en telefoon in bij de poort. Je komt daar om te werken, niet om te spelen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:06 schreef Yreal het volgende:
Zullen wel dozen of e.d. zijn
En als de trein geladen moet worden komen de dozen ergens vandaag en in de tijd dat je daarnaar toe loopt kan je effe je telefoon pakken of desnoods na werktijd.
Mooie kans om wat plaatjes van thalys met cnl en ice te schieten of wat de fuck er ook naast elkaar staat daar
Niet dat dat mag op zich, maar okeequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze nemen je camera en telefoon in bij de poort. Je komt daar om te werken, niet om te spelen.
Onnen zelfs, zaterdag 25 september:quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:11 schreef Geerd het volgende:
Nedtrain heeft binnenkort ook een open dag in haren in sept
Je hebt wel wat opgestoken van je cursus conflictbeheersing, is het niet, meneer de HC?quote:
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt wel wat opgestoken van je cursus conflictbeheersing, is het niet, meneer de HC?
Jupquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onnen zelfs, zaterdag 25 september:
http://www.nedtrain.nl/nl(...)en-dag-in-onnen.html
Een pasdatje DAT werkt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
een pasje wat werktIn NEDERLAND
Wat denk je nou?
Hij is beperkt te gebruiken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:10 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag weer eens flink rond getreind. Uiteindelijk in Visé in België uitgekomen. Wat een troosteloze zooi zeg! Foto's volgen nog.
Heb sinds kort m'n Servexpas en die moest ik natuurlijk even testen vandaag. Bij de Burger King was 'ie geweldig, complete maaltijd voor ¤3,30. Maar bij de AH to Go namen ze hem niet aan, met als goede reden 'hij doet het niet'. Maar lag dat aan die Limbabwanen of is 'ie echt niet geldig bij de AH to Go? Crientje?
Nee bij de Swirls ook niet. Heb ik al ontdekt vandaag.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hij is beperkt te gebruiken.De to go accepteert m helemaal niet.
Kiosk alleen op sandwish, drinken en bakeoff.
Burger King op losse producten, waarvan de max 5 is en bv geen ijs.
Verder wordt ie wel geaccepteerd bij smullers en de brooodzaak. De rest weet ik niet.
Oh, bij Swirls nemen ze m ook niet aan dachtk..
Zo inderdaad! Ben niet verder gekomen dan Visé, maar wat ik op internet kan vinden is ook erg gezellig.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:54 schreef Ireyon het volgende:
Skyline bij Bressoux is ook indrukwekkend.
HiSpeed gebruikt Hafas, volgens Hafas danquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
De planner op de NS site schijnt van Hafas te komen of zo? Die kennen die verko's niet.
Leuke foto's! En ja, station Visé is niet echt een visitekaartje voor de SNCB...quote:
Een pasdatje? Praat me bij, ik leer van jequote:
Ja precies. En zo'n drama is het niet hoor. Als je vanaf he station 5 minuten het dorp in loopt hebben ze hartstikke veel leuke kroegjes en terrasjes en friettenten en zoquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:54 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind het wel wat hebben hoor.. 5 minuten treinen en 't voelt alsof je mijlenver van huis bent. Skyline bij Bressoux is ook indrukwekkend.
Nou ja, maakt ook niet uit. ;oquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:21 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee bij de Swirls ook niet. Heb ik al ontdekt vandaag.Op ijs schijn je nergens korting te kunnen krijgen.
Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 08:09 schreef Duvel het volgende:
Dit is ook Visé, ziet er al wat toffer uit:
[ afbeelding ]
Ja iets met vermoeidheid en onoplettendheid ofzo.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een pasdatje? Praat me bij, ik leer van je
Oh was jij daar ook bij?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V...
Visé tijdens topdrukte:
[ afbeelding ]
Met een dieselloc die op de foto even aan het omlopen is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V...
ik was maandag in Essen, het eerste station over de grens richting Antwerpen. Ook al zo'n troosteloos station & omgeving.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:36 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag, zoals gezegd, een bezoekje gebracht aan het station van Visé. Of zoals de Vlamingen het noemen; Wezet. Niet bepaald het mooiste station van België. Terwijl Nederland maar een paar honderd meter verderop ligt, is het toch een wereld van verschil...
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik was maandag in Essen, het eerste station over de grens richting Antwerpen. Ook al zo'n troosteloos station & omgeving.
Ik heb anders nooit problemen met het invoeren van afkortingen in de Reisplanner van NS.....quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Kortrijk.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Waar ben je naartoe gelopen dan?
Geniet er van zo lang het nog kan!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:39 schreef Myraela het volgende:
Ik zit in een onverbouwde koploper. Tof he.
Nou. Ik heb nog 2 uur om er van te genieten dus dat komt helemaal goed.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geniet er van zo lang het nog kan!
Wat je ver haalt is lekker heahquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nou. Ik heb nog 2 uur om er van te genieten dus dat komt helemaal goed.
Ik ook, maar dan nog eerste klas. Waar ik wil opmerken dat ik de tweede klas bankjes comfortabeler vind.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:39 schreef Myraela het volgende:
Ik zit in een onverbouwde koploper. Tof he.
De 4226.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:41 schreef Myraela het volgende:
Nou. Ik heb nog 2 uur om er van te genieten dus dat komt helemaal goed.
Eens! In de originele ICM tenminste. In ICMm zit ik wel liever 1e klas.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:15 schreef Fixers het volgende:
Waar ik wil opmerken dat ik de tweede klas bankjes comfortabeler vind.
Huh wat? Met die heerlijk zachte met-stof-beklede verstelbare stoelen in de 1ste Klas is toch niks misquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan nog eerste klas. Waar ik wil opmerken dat ik de tweede klas bankjes comfortabeler vind.
Ja, verstelbaar van k*t naar nog k*tter! Die stoelen geven echt geen steun waar mijn rug dat nodig heeftquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Huh wat? Met die heerlijk zachte met-stof-beklede verstelbare stoelen in de 1ste Klas is toch niks mis?
Waar naartoe?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:39 schreef Myraela het volgende:
Ik zit in een onverbouwde koploper. Tof he.
Geen steun, doorgezakt en ik ben er gewoon te lang voor volgens mij.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, verstelbaar van k*t naar nog k*tter! Die stoelen geven echt geen steun waar mijn rug dat nodig heeft
Inderdaad ook minder beenruimte door het tafeltje dat ´boller´ staat.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:34 schreef Fixers het volgende:
Geen steun, doorgezakt en ik ben er gewoon te lang voor volgens mij.
Dat is alleen bij jou hoor. Na een pikant SMSje van een zeker blauw figuur.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:57 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad ook minder beenruimte door het tafeltje dat ´boller´ staat.
't Is wel waar trouwens... De tafeltjes in de 1e klasse zijn boller.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is alleen bij jou hoor. Na een pikant SMSje van een zeker blauw figuur.
Volgens de site zou het komen doordat er een storing niet verholpen is?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:32 schreef dennistd het volgende:
De stoomritten die morgen tussen Doetinchem en Varsseveld zouden plaatsvinden zijn afgelast: de beveiliging raakt in de war door de stoomtreinen....
http://www.ovm-doetinchem.nl/
Ik wil in september een ritje plannen met ICRm naar Maastricht (i.c.m. ICM over de IJssellijn)quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:13 schreef Socios het volgende:
Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm?
Dat noem ik een aardige FAIL.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik op OHIH lees ik dat bij beide ritten die vandaag wel gereden zijn storingen optraden... lijkt me dan toch echt aan de beveiliging icm. de stoomtrein te liggen, gezien het feit dat het de laatste tijd aardig goed ging daar wat storingen betreft.
Oh zo! Ja, een stoomloc is een blok staal, een Lint meer plastic. Blijkbaar snappen de assentellers dat weer niet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik op OHIH lees ik dat bij beide ritten die vandaag wel gereden zijn storingen optraden... lijkt me dan toch echt aan de beveiliging icm. de stoomtrein te liggen, gezien het feit dat het de laatste tijd aardig goed ging daar wat storingen betreft.
De 3557 is vanaf 6 september wel met ICRm gepland (van ma-vr), de 3559 niet (die staat met VIRM in de lijst). Voor het ICM moet je ma-vr de 3615, 3624, 3641, 3650, 3667, 3676, 3691 hebben, behalve die laatste op vrijdag.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:56 schreef Socios het volgende:
dennistd, jij hebt hier wel verstand van. Weet jij het antwoord op onderstaande, eerder gestelde, vraag?
[..]
Ik wil in september een ritje plannen met ICRm naar Maastricht (i.c.m. ICM over de IJssellijn)
Alvast bedankt.
Hoeveel bakken gaan dat wel niet worden dan? Dat is volgens mij toch vrij zeker de drukste trein van de dag tussen Rsd - Ht.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor het ICM moet je ma-vr de 3624 ..
Ja, zijn ze eindelijk gewend aan het voorzichtige ge-aai van die Lint asjes, komt er zo'n stoomloc langsdenderen, dat lijkt me ook vrij pijnlijk en onverwacht als ik een assenteller was!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh zo! Ja, een stoomloc is een blok staal, een Lint meer plastic. Blijkbaar snappen de assentellers dat weer niet.
Volgens mij 7 bakken, waarvan na de spits er 3 afgehaald worden. Deze worden in de middagspits weer aangehaakt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoeveel bakken gaan dat wel niet worden dan? Dat is volgens mij toch vrij zeker de drukste trein van de dag tussen Rsd - Ht.
Lol, nice gif-plaatje. Niet te lang naar kijken tho.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt eens tijd om te gaan afronden met NRW.
[ afbeelding ]
Hij durft die plaats niet aan, daar komt alle goedkope drank vandaan.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, nice gif-plaatje. Niet te lang naar kijken tho.
Wat mij het meest opvalt: nog nooit op Recklinghausen Hbf geweest?
Mooie foto daar. Ik ben in maart 2001 voor het laatst op Warschauer Straße geweest.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Echte treinen.
[ link | afbeelding ]
Bedankt. Ben nu een aardig reisje aan het plannen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
De 3557 is vanaf 6 september wel met ICRm gepland (van ma-vr), de 3559 niet (die staat met VIRM in de lijst). Voor het ICM moet je ma-vr de 3615, 3624, 3641, 3650, 3667, 3676, 3691 hebben, behalve die laatste op vrijdag.
Nee nog nooit idd. Ik heb ook al eens vaker zo'n gifje gemaakt van België trouwens, waar je steeds verder al die lijnen ziet wegvallenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, nice gif-plaatje. Niet te lang naar kijken tho.
Wat mij het meest opvalt: nog nooit op Recklinghausen Hbf geweest?
Die was ook erg mooi ja. Is heel België al 'klaar' inmiddels?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee nog nooit idd. Ik heb ook al eens vaker zo'n gifje gemaakt van België trouwens, waar je steeds verder al die lijnen ziet wegvallen
Niet helemaal. Die flikkers hebben gauw nog 2 nieuwe stations in Brussel geopend. Maar ik zal ze hebbenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die was ook erg mooi ja. Is heel België al 'klaar' inmiddels?
quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet helemaal. Die flikkers hebben gauw nog 2 nieuwe stations in Brussel geopend. Maar ik zal ze hebben
In België heb ik relatief over weinig trajecten gereisd. Eigenlijk alleen:quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet helemaal. Die flikkers hebben gauw nog 2 nieuwe stations in Brussel geopend. Maar ik zal ze hebben
Mislukkertjes, allemaalquote:Op zondag 29 augustus 2010 00:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zijn die paar stations die in hun eentje op een lijn liggen daar in NRW ook nieuwe stations, of mislukte foto's of iets dergelijks?
Mooie stukjes, hoop dat je wat mooier weer hebt dan het hier nu isquote:Op zondag 29 augustus 2010 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mislukkertjes, allemaalKomt wel een keer.
Morgen ga ik de lijntjes Düren - Heimbach en Düren - Linnich afmaken. En dan heb ik nog steeds geen tijd voor Wickrath bijvoorbeeld.
Ah ok. Kun je mooi genieten van het uitzicht op Nideggen terwijl je wachtquote:Op zondag 29 augustus 2010 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Heimbach zelf kom ik niet, ik keer op Zerkall. Tactisch belang jeweettAlles daarachter heb ik al.
Zolang het niet te druk is. Of er niet te veel wind is.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop wel dat er op Zerkall een overkapping isAnders ben ik goed de klos
Hoeveel tijd heb je om te gaan zoeken?quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
er moet ook nog een oud bordje zijn daar
3 kwartier. in 2006 was er nog een oud bordje.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heb je om te gaan zoeken?
Geweldig! Hier krijg ik XM tenminste mee naar toe!quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mooie stukjes, hoop dat je wat mooier weer hebt dan het hier nu isAls je ook van ander industrieel erfgoed houdt, in Heimbach zit een Jugendstil waterkrachtcentrale: http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftwerk_Heimbach
Da's een leuk plan, ik heb een keer met vrienden de 12 provinciëndag gedaan. Zonder idioot vroeg opstaan en idioot laat thuis zijn. Was een geslaagd dagje!quote:Op zondag 29 augustus 2010 01:03 schreef lezut het volgende:
Ik had laatst een planning gepost met daarin een plan waarmee ik alle uithoeken van Nederland per trein aan kon doen in één dag.. Maar dat werd me toch wat te gek![]()
Op Arnhem - Winterswijk schijnen momenteel 'op verzoek van ProFail' DM'90 te rijden omdat de LINT teveel storing zou geven.. Alhoewel er zo af en toe nog wel Lint voorbij komt zetten, lijkt DM'90 wel te heersen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh zo! Ja, een stoomloc is een blok staal, een Lint meer plastic. Blijkbaar snappen de assentellers dat weer niet.
Wat voor schunnige aanbiedingen verwacht je allemaal op deze opmerking?quote:
Naar Berlijnquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat voor schunnige aanbiedingen verwacht je allemaal op deze opmerking?
Is het de moeite om vanuit het zuiden een hele dagtrip voor een stel fokkers te maken?quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens?
Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2
Wien kent hij volgens mij wel...quote:Op zondag 29 augustus 2010 08:44 schreef dennistd het volgende:
NS Hispeed kent op de site trouwens ook een aantal andere bestemmingen nu, zoals Gronau en Bad Bentheim. Wenen kent ie alleen niet, hij denkt dat ik wel naar Waddinxveen wil....
Heel misschien...quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens?
Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2
Ja, ik ben erbij!quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens?
Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2
Ik ga (uiterlijk) laatste trein terug.quote:
Ken er eigenlijk niemand van, kans dat ik ga is heel klein...quote:Op zondag 29 augustus 2010 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens?
Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2
Voor zover ik weet niet, een 1600 heeft namelijk 2x zoveel vermogen als een 1200. En van de 6700'en rijdt alleen de 6702 nog, die volgens mij de vaste rangeerloc in Leeuwarden is en alleen voor onderhoud naar Rotterdam komt.quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:23 schreef Bitlord het volgende:
Hebben de 1600-en van ACTS nu ook de mogelijkheid om op diesellijnen te rijden met de 6700-en?
Dat was die van een 1200 ook niet, maar daarin is een speciaal kastje voor de bediening van de 6700 gezet. De 6700 werd dus wel vanaf de 1200 bediend, maar met een los paneel.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:19 schreef Duvel het volgende:
De stuurstroomkabel van de 1600 zal wel niet compatibel zijn met die van de 6700...
Was gister even een klein rondje i.c.m. bezoek aan een vriendin. Hoogkarspel-Amsterdam Centraal-Maastricht-Eindhoven-Utrecht-Amersfoort-Schiphol-Amsterdam Centraal-Hoogkarspel. Even omgereden om de Pimpel voor het eerst een bezoekje te gevenquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ziet er goed uit LemjurWaar ga je heen?
I know. Had de 1200 al een stuurstroomkabel aan boord dan?quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat was die van een 1200 ook niet, maar daarin is een speciaal kastje voor de bediening van de 6700 gezet. De 6700 werd dus wel vanaf de 1200 bediend, maar met een los paneel.
Er zijn helaas maar weinig vrouwelijke treinenfans op FOK! (en daarbuiten).quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:19 schreef Myraela het volgende:
Goedzo fles, houd jij hem hier maar een beetje in de gaten.
Wat raar!quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zijn helaas maar weinig vrouwelijke treinenfans op FOK! (en daarbuiten).
Als ik de nummertjes niet vergeten was, had ik wel bijna een spot gehad.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:36 schreef Socios het volgende:
[..]
Er zijn helaas maar weinig vrouwelijke treinenfans op FOK! (en daarbuiten).
Het is besmettelijk. Wees waakzaam.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik de nummertjes niet vergeten was, had ik wel bijna een spot gehad.
Ik doe ook niet aan nummertjes hoor. En ik hou me hier ook staande, zij het met wat moeite soms.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:43 schreef Myraela het volgende:
Als ik de nummertjes niet vergeten was, had ik wel bijna een spot gehad.
Maar nummertjes kan ik tenminste nog zien. Ik weet niets van treinen. Hoewel ik telkens weer iets leer.quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik doe ook niet aan nummertjes hoor. En ik hou me hier ook staande, zij het met wat moeite soms.
Maak gewoon wat foto's van treinen en post ze hier. Gaat het meteen weer ergens over. Socios ook weer blijquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar nummertjes kan ik tenminste nog zien. Ik weet niets van treinen. Hoewel ik telkens weer iets leer.
God tering hoe droevig moet je DAN zijn?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Socios heeft het alweer druk genoeg. Treinspottertje achtervolgen
je moet maar wat te doen hebbenquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
God tering hoe droevig moet je DAN zijn?
quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:38 schreef Duvel het volgende:
Socios trekt dat soort types aan als greavy S&V-medewerkers.
Het blijkt anders gewoon wel zo te zijnquote:
Ik snap de vergelijking dan niet helemaal? Leg eens uit?quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Het blijkt anders gewoon wel zo te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |