abonnement Unibet Coolblue
pi_85707046

Welkom in alweer deel 249 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:04:45 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85707074
FIPO.

Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85708305
:W

Uit het vorige topic:

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.

Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
Bij mij zorgde die reisproductenlijst ook tot wat verwarring. Daarna maar gewoon geprobeerd en dat ging goed. Wat is dat product dat er al op staat als je je kaart krijgt?
pi_85709080
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
FIPO.

Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
Ik vraag mij af hoever de bouw van die spoortunnel gaat uitlopen. Ze zijn een half jaar bezig en ze zitten nu al met een jaar vertraging. Dat is relatief weinig voor pro-rail.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:40:46 #5
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85709241
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.

:?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:41:51 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85709298
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.

[ afbeelding ] :?
Huh? Was dat echt een lamp? Gek ding!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85709487
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.

[ afbeelding ] :?
Welk station?
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport woensdag 25 augustus 2010 @ 22:45:45 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85709511
Ik zou eerder zeggen dat het een ding is om de rolstoelbrug aan vast te zetten..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:46:45 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85709572
Zo'n smal perron, dat zal vast Ommen zijn geweest.
Geen idee wat dat ding is trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:47:53 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85709637
Kan een ijkpunt zijn waarop de stopmachines kunnen aflezen hoe hoog het spoor moet liggen. Normaal zijn dat kleine stalen pennen in een bovenleidingpaal, maar deze staat ver weg, dus misschien is dit een spiegeltje of zo???
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85709838
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.

[ afbeelding ] :?
Wat voor biertje dronk je :9~ ?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:53:15 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85709909
Ik heb ook een zoom-versie zag ik



Ik denk Dalfsen of het station daarna (richting Emmen)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:54:52 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85709963
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat voor biertje dronk je :9~ ?
Foto is van 12.02 ik neem aan Cappuciono c_/ .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_85710097
Dalfsen of ommen cappu uit blik? :P
Ik zwaai naar dieren.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 25 augustus 2010 @ 23:09:52 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85710704
lijkt me een hoogte-ijkpunt of some kind voor een geodeet. Niet een lamp, eerder een reflectort.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85711917
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht :P .


Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben |:( |:(
pi_85712007
Was ook wel lachen, eergisteren 3600 richting zwolle stapt ook een vrouwtje uit we groeten elkaar spontaan alleen geen id waar ik der van herkende(wel eerder gezien) maar ze herkende mij blijkbaar wel :P
Ik zwaai naar dieren.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 01:05:44 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85715125
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Ireyon het volgende:
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht :P .
Crientj *O*
quote:
Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben |:( |:(
Route? Waar dacht je dat je goed zat en wat ging er mis?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85715464
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:53 schreef bork het volgende:
Ik heb ook een zoom-versie zag ik

[ afbeelding ]

Ik denk Dalfsen of het station daarna (richting Emmen)
Nee, dat is station Ommen, Dalfsen heeft niet zoveel bebossing rondom het station.

Als je echt nieuwsgierig bent wil ik wel een foto voor je maken, ik sta namelijk elke dag op dat station :P Denk dat dat idd een soort ijkpunt is, ze zijn aan de overkant van het spoor daar aan het breken met de parkeerplaats.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 07:40:53 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85717589
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:17 schreef lezut het volgende:

[..]

Nee, dat is station Ommen, Dalfsen heeft niet zoveel bebossing rondom het station.

Als je echt nieuwsgierig bent wil ik wel een foto voor je maken, ik sta namelijk elke dag op dat station :P Denk dat dat idd een soort ijkpunt is, ze zijn aan de overkant van het spoor daar aan het breken met de parkeerplaats.
Hoeft niet hoor, wel erg vriendelijk aan geboden :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:30:27 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85718047
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me een hoogte-ijkpunt of some kind voor een geodeet. Niet een lamp, eerder een reflectort.
Ja, daar lijkt het idd nog meer op!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85722137
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
FIPO.

Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
is dat dan vast prik altijd met dit weer?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85722784
De perronoverkapping in Arnhem ziet er mooi uit, jammer dat bij een beetje wind gelijk waait op het perron. Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp :').
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 11:28:23 #24
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85722956
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:24 schreef Brembo het volgende:
De perronoverkapping in Arnhem ziet er mooi uit, jammer dat bij een beetje wind gelijk waait op het perron. Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp :').
Ik ben gistermiddag even wezen kijken. Er was op het station zelf eigenlijk teleurstellend weinig te zien. Een nieuwe overkapping over een deel van spoor 3-4 en de vernieuwde brug aan de westkant. Dat was het eigenlijk wel. In de Kuil was er wel druk gewerkt, daar stikte het van de damwanden en de dive-under is ook al klaar, in ruwbouw. Or well, er is een gat :) En er werden krantjes uitgedeeld over het project.
Wat foto's:





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85723376
Het is best wel te wit voor de grauwe perrontegels eronder.
En zeker dat glanzende valt uit de toon.
Synthus moet maar even flink met z'n dieseltjes langsbuffelen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 11:48:50 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85723732
het is ook nog lang niet klaar he :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85723842
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
het is ook nog lang niet klaar he :s)
Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit? :')

Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85723943
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit? :')

Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
Dan leg je de rest van het perron toch in met mooie zwarte tegels? Zoals die bijvoorbeeld nu ook op station A'dam-Amstel nieuw gelegd zijn (alhoewel aldaar afwisselend met lichtgekleurde in een schaakbordpatroon).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2010 11:55:59 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:55:21 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85723949
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit? :')
Eerst in de herfstvakantie weer een stuk geloof ik. Aan de oostkant.

quote:
Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
Perrons moeten denk ik voldoen aan de voorschriften van ProRail. Dus eenheidsworst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:33:21 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85725305
NS Hispeed heeft een lespakket online gegooid, zie http://www.supersnelletreinen.nl/
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 12:35:46 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85725402
Wat een zanikwijf is die Karlijn van die stripverhaaltjes zeg :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:48:01 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85725943
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:24 schreef Brembo het volgende:
Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp :').
-O-
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:49:30 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85726011
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een zanikwijf is die Karlijn van die stripverhaaltjes zeg :{w
Idd. Die kerel dumpt 'r en gaat linea recta richting Moulin Rouge.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 26-08-2010 13:08:36 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:00:40 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85726542
Peet en Karlijn... da's haast nog erger dan Henk en Ingrid :')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 13:09:40 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85726877
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Idd. Die kerel dumpt 'r en gaat linea recta richting Moulin Rouge.
Of hij gaat r hard lopen bestraffen met die worst en die vork :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85731582
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:05 schreef Dr_Flash het volgende:


Route? Waar dacht je dat je goed zat en wat ging er mis?
Roosendaal - Schiphol - Groningen - Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Utrecht - Maastricht - Eindhoven - Tilburg - Roosendaal. 'k Kwam eerst op 1008km uit dus zal ergens na Schiphol wel een traject dubbel hebben geteld.. Maar ach, tenminste om fatsoenlijke reden om nog een keer zo'n idiote rit te maken :P .
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:55:46 #37
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85731705
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85731717
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Ireyon het volgende:
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht :P .


Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben |:( |:(
Wel god.. Dat is de tweede gister. :')
Zeg dan toch eens dat je mij kent ;{
pi_85731764
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Wordt spoor 5 dan wel niet heel nutteloos?

En hoe past dat in het kader van het streven om juist meer sporen doorgaand te maken om treindiensten als Delfzijl-Veendam etc. te kunnen aanbieden?

:?

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2010 14:58:37 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:03:25 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85732006
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Wordt spoor 5 dan wel niet heel nutteloos?

En hoe past dat in het kader van het streven om juist meer sporen doorgaand te maken om treindiensten als Delfzijl-Veendam etc. te kunnen aanbieden?

:?
Spoor 5a en 5b zullen dan mooie opstelsporen worden. En inderdaad, we houden dan nog 1 doorgaand perronspoor over. Hoe dat ingepast gaat worden, weet ik niet. Nu zijn er ook nog geen doorgaande treinen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 15:06:35 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85732122
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:56 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wel god.. Dat is de tweede gister. :')
Zeg dan toch eens dat je mij kent ;{
doe zoeen bordje op met "Crientj" om de laatste twijfel weg te nemen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85732150
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

doe zoeen bordje op met "Crientj" om de laatste twijfel weg te nemen :P
:') Net alsof mijn naam zo moeilijk is. :H
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 15:19:24 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85732612
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.

Deze oplossing levert voor Arriva wel meer werk op, omdat ze nu veel meer moeten rangeren met materieel. Tweemaal kop maken voordat het aan het perron staat als je iets bij wilt plaatsen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85732686
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams :P
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 15:27:10 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85732932
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:21 schreef j95 het volgende:
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams :P
Dan zit je hier goed ^O^Welkom :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85733026
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zit je hier goed ^O^Welkom :)
Bedankt, ik weet er trouwens niet ehct veel van. Maar het fascineert me wel. Heb zo'n gratis dagkaart gekregen dus zaterdag een beetje door Nederland treinen.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 15:30:20 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85733068
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:29 schreef j95 het volgende:

[..]

Bedankt, ik weet er trouwens niet ehct veel van. Maar het fascineert me wel. Heb zo'n gratis dagkaart gekregen dus zaterdag een beetje door Nederland treinen.
Leuk, veel plezier :) Maak wat foto's of zo :) En als je vragen hebt: hier zit best veel kennis op spoorgebied.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85733167
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk, veel plezier :) Maak wat foto's of zo :) En als je vragen hebt: hier zit best veel kennis op spoorgebied.
Oke, tof.
pi_85733241
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:21 schreef j95 het volgende:
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams :P
Welkomz0r. ^^/
pi_85733257
Iemand die een leuke route weet vanaf Hilversum?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 15:52:12 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85733927
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef j95 het volgende:
Iemand die een leuke route weet vanaf Hilversum?
Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85734250
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.
Woei
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:06:28 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85734484
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.
Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.
quote:
Deze oplossing levert voor Arriva wel meer werk op, omdat ze nu veel meer moeten rangeren met materieel. Tweemaal kop maken voordat het aan het perron staat als je iets bij wilt plaatsen.
Dat extra rangeren valt wel mee. We hebben nu toch al drie bewegingen nodig om bij 1a, 2a of 3a te komen. Tenzij ze nu eindelijk eens wat vaker de westkant van de tuin gaan gebruiken als uitgang (spoor 12).

Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:34:28 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85735387
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 17:03:32 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85736507
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Dat dus. En dan is er veel meer ruimte voor een tunnel. Alleen jammer dat ze die aftandse trap niet mogen slopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:31:41 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85737459
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Oh zo. Ja, dan mogen ze het perron ook wel over 6 leggen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85738280
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet -O-
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 18:11:51 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85738716
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet -O-
Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85738785
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.
Als ziggy het maar snapt, anders durf ik niet naar Groningen tijdens zijn diensten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85738844
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet :9
pi_85738928
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet :9
Ik was van de week nog in Groningen en ik snap het precies. Toevallig vroeg ik mij toen nog af of er regulier een trein vertrekt van spoor 6 of 7. :P Ik kijken op de gele vertrekstaten. Alleen een Intercity om 5 uur ´s ochtends vertrekt daar vandaan. :D
pi_85738981
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden.
Dat vind ik juist weer heel goed nieuws! Toen ik het las was ik al bang dat die trap zou verdwijnen. Blij dat zoiets behouden blijft. Overigens zou die hele geplande exercitie voor mij niet hoeven. Die doorgaande sporen fungeren uitstekend. En met een trapje oplopen is ook niets mis.

Sowieso, wat de hele reden om van 4, 5 en 6 kopsporen te maken? Neem aan dat men er dan meer treinen wil later vertrekken dan die ene per dag zoals nu het geval is.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:36:47 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85739426
Deel van het probleem is dat dat perroneiland alleen via een steile trap te bereiken is. Ik stapte laatst met de kinderwagen op 6a uit, en dan is dat opeens een groot probleem.

Er vertrekken per uur trouwens veertien treinen uit Groningen, in de spits nog meer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 19:24:28 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85741262
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:50:13 #65
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85744967
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken :s)
Mijn vrienden gaan daar niet over. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:57:49 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85745336
Moet je bij NS Poort zijn?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 21:18:08 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85746375
die falers van die brug in Venlo iig. Kan me niet vorstellen dat prutsfaal daar niks mee te maken heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85749278
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje.. *;
Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht).
Graag GEEN Plan-V en DDAR

Kun je hier wat mee? 8-) Mijn dagkaart kan tussen 1 oktober en 1 november gebruikt worden.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 22:16:42 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85749526
Morgenochtend stop ik een boterham in je mond en beweeg ik je onderkaak op en neer. Als je het ademhalen tot die tijd zelf gekund hebt tenminste O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85750503
Ja Fles, geef je ze een vinger, willen ze de hele hand! :P
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 22:39:44 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85750733
Ik probeer een nieuweling behulpzaam te zijn. Moet van Anne :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:41:11 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85750796
Wat ben jij volgzaam ineens! :o
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 22:42:05 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85750846
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:43:21 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85750910
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken :(
't Zeikt buiten ook al.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 22:47:28 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85751136
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje.. *;
Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht).
Graag GEEN Plan-V en DDAR

Kun je hier wat mee? 8-) Mijn dagkaart kan tussen 1 oktober en 1 november gebruikt worden.
Heet geen Fles, maar kan wel iets bedenken.

Woerden - Utrecht. Daarna de IC naar Leeuwarden, dan met Arriva naar Groningen en met de NS naar Zwolle. Met wat mazzel tref je ICRm en dan reis je daarmee naar Arnhem. Vervolgens met de ICE naar Amsterdam en dan met een VIRM door naar Haarlem :P

Daarna kun je besluiten via de Oude Lijn naar Den Haag Centraal te reizen en uiteindelijk weer in Woerden uit te komen.

Zoiets?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 22:49:27 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85751238
goeie optie psm :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85751322
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud -O-
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85751612
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:51 schreef Ascendancy het volgende:
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud -O-
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle ^O^
De lijn Emmen - Zwolle is niet echt interessant. En het duurt vooral lang.
  Redactie Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 23:05:18 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85751985
Ook nog in de aanbieding:
Woerden 06.53 8821 VIRM
Utrecht 07.05

Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Den Bosch 08.14 3624 ICRm
Zwolle 10.13

Zwolle 10.17 529 ICM
Groningen 11.14

Groningen 11.34 37446 GTW
Leeuwarden 12.24

Leeuwarden 12.33 37235 GTW
Harlingen Haven 12.58

Harlingen Haven 13.02 37250 GTW
Leeuwarden 13.30

Leeuwarden 13.35 37037 GTW
Sneek 13.56

Sneek 14.01 37050 GTW
Leeuwarden 14.22

Leeuwarden 14.45 10554 ICM
Utrecht 16.39

Utrecht 17.00 124 ICE
Amsterdam 17.25

Amsterdam 17.40 2271 DDM
Haarlem 17.56

Haarlem 18.27 2273 VIRM
Leiden 18.47

Leiden 18.52 8871 VIRM
Woerden 19.23
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85752132
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Is dat tegenwoordig geen virm?
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 23:11:08 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85752261
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:08 schreef Geerd het volgende:
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Is dat tegenwoordig geen virm?
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85752382
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm?
pi_85752749
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Ik zwaai naar dieren.
pi_85752828
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijd 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85753175
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
Ohw oke die rijdt ik niet zo vaak en dan was die 10 bakken. Moest hem ooit alleen meenemen 10bakken vanaf venlo naja maar even gevraagd of ze drie bakken wouden afsluiten :Y)
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:36:32 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85753330
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
Heeft niets met spits te maken :?
Gewoon de verkeerde compositie op de verkeerde plek inzetten (soms door een defect). En het gebeurt niet planmatig, TD-10 stammen zijn planmatig in 1900(IC Den Haag-Venlo), gemengd met VIRM (soms maar een VIRM-IV :+)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:14:48 #87
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_85757170
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.

Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:38:07 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85757705
quote:
Bombardier beboet vanwege problemen ERTMS

De Canadese spoorbouwer Bombardier krijgt het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht maar niet aan de praat. Spoorbeheerder Prorail legt Bombardier daarom opnieuw een boete op, zo meldt De Telegraaf donderdag.

Het gaat om een boete van 0,5 miljoen Euro. Eerder moest Bombardier ook al boetes betalen omdat de deadline niet werd gehaald. In totaal is de boete opgelopen tot 2,8 miljoen euro. Door het uitblijven van ERTMS kunnen op dit traject de treinen op korte termijn niet vlak achter elkaar en harder rijden.

Volgens de krant haalde Bombardier geen enkel deadline. Oorspronkelijk zou het veiligheidssysteem al in 2005 gereed zijn. Proef Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht is bedoeld als proeftraject voor ERTMS, dat mogelijk straks overal op het Nederlandse spoor zal werken.

Eerder meldde Rover dat de kosten van invoering van ERTMS waren gedaald naar 800 miljoen euro. Tot die conclusie kwam Rover na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). De huidige problemen tussen Utrecht en Amsterdam zijn echter weinig hoopgevend.

Bron: Treinreiziger.nl
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
pi_85758206
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:14 schreef Eix het volgende:

[..]

Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.

Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad. :s)
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_85759938
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 02:00 schreef Geerd het volgende:
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja :P
Ik ben ook weleens in ICM naar Emmen geweest. Prachtig. :P
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:19:38 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85760395
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85760494
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:33:58 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85760557
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85760935
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52:05 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762197
Dat is echt belachelijk ja, dat ze niet kunnen aangeven wáár je trein vertrekt is een ding maar je wil toch ook kunnen opzoeken wannéér je trein vertrekt.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:59:16 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85762408
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Vanaf 6 september zijn er nieuwe vertrekstaten en dergelijke, want bij dat WBL hebben ze alles opnieuw 'goed' ingepland. Het wordt nu dagelijks met het dagplan gedaan én last-minute aanpassingen.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:03:29 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85762518
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef ReisT het volgende:
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:08:08 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762635
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden??
pi_85762729
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
pi_85762817
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85762884
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
Ja. Maar nu moet een trein bij het gele sein al remmen, ook al is de remweg duidelijk korter dan de blokafstand. Met ERTMS level 2 hoeft dat niet meer, want daar heb je geen vaste seinen meer. Daar hoeft de machinist dus pas precies op remwegafstand van het (fictieve) rode sein te gaan remmen, als het goed is. Want ERTMS (en trouwens ook ATB-NG) kennen de remcurve van de trein.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 10:18:12 ]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:27:56 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85763136
Spuit 11.

[ Bericht 98% gewijzigd door Duvel op 27-08-2010 10:28:15 (dat dus) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85763245
Okee, het idee is dus dat het huidige ATB een vaste remcurve heeft die gewoon gehaald moet worden, terwijl ERTMS gewoon exact de limiet van de trein kent en dus eigenlijk per trein bepaald hoe de remcurve moet zijn?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:52:56 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85763790
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:32 schreef Ascendancy het volgende:
Okee, het idee is dus dat het huidige ATB een vaste remcurve heeft die gewoon gehaald moet worden, terwijl ERTMS gewoon exact de limiet van de trein kent en dus eigenlijk per trein bepaald hoe de remcurve moet zijn?
De remcurve van ATB-EG is wat hoekig. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85763999
laat maar, FOK kan niet met spaties omgaan :|W

De remcurve van een SLT is toch op het eind gewoon vlak omdat hij veel te snel remt?
Dan vraag ik me af, bij SLT zal het dan inderdaad soepeler lopen, maar ik neem aan dat de remcurve van DD-AR en ook bijvoorbeeld IC treinen veel minder ideaal is en dus eigenlijk nauwelijks winst oplevert?

[ Bericht 41% gewijzigd door Ascendancy op 27-08-2010 11:07:28 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:14:41 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85764383
Het is een sterke wens van ProRail dat er later met relatief weinig moeite kan worden overgestapt van ERTMS Level 2 naar Level 3. Daarnaast vind ik het toch wel opvallend dat Bombardier problemen heeft op de HSL-Zuid (loc), op de Betuweroute (loc) en nu dus ook aan de baan-kant op Asd-Ut.

Bij Siemens, Alstom en Ansaldo STS gaat alles goed, maar bij Bombardier blijft het mislukken. Opmerkelijk.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:23:55 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85764680
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:14 schreef James1988 het volgende:

Bij Siemens, Alstom en Ansaldo STS gaat alles goed
Wat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:24:37 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85764701
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:00 schreef Ascendancy het volgende:
laat maar, FOK kan niet met spaties omgaan :|W

De remcurve van een SLT is toch op het eind gewoon vlak omdat hij veel te snel remt?
Dan vraag ik me af, bij SLT zal het dan inderdaad soepeler lopen, maar ik neem aan dat de remcurve van DD-AR en ook bijvoorbeeld IC treinen veel minder ideaal is en dus eigenlijk nauwelijks winst oplevert?
De remkarakteristiek van een trein is iets anders dan de remcurve die het beveiligingssysteem oplegt. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:16:39 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_85771040
o hai :W

Ik ben blij, want er zijn weer treinen in Arnhem O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:17:37 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85771079
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:16 schreef Guppyfriend het volgende:
o hai :W

Ik ben blij, want er zijn weer treinen in Arnhem O+
Hoe ver zijn ze inmiddels met het nieuwe station daar?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:25:44 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85771357
Aan het station is weinig gebeurd nog, zie de foto's die ik eerder postte :)

Hai Gups :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:30:06 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_85771519
Niet zover nog... Op perron 1 (spoor 3 en 4) is een deel van de nieuwe overkapping klaar. Er is een nieuwe voetgangersbrug en er schijnen voorbereidingen te zijn getroffen voor de dive-under. Maar al met al zie je er nog niet zoveel van. Maar de nieuwe overkapping belooft wel mooi te worden, dat dan weer wel.

Hai Fles :W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:39:43 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85771913
Ah, die foto's had ik gemist, bedankt beide :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:49:09 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85772276
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet zover nog... Op perron 1 (spoor 3 en 4) is een deel van de nieuwe overkapping klaar. Er is een nieuwe voetgangersbrug en er schijnen voorbereidingen te zijn getroffen voor de dive-under. Maar al met al zie je er nog niet zoveel van. Maar de nieuwe overkapping belooft wel mooi te worden, dat dan weer wel.
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:03:22 #115
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85772826
Dive-under. Ik zie de humor wel met het weer van de afgelopen dagen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85772886
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:08:49 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85773055
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Nee, die is nog lang niet klaar. Het dak is gelegd en een deel van de wanden zijn klaar. Nu moet de boel nog leeggelepeld worden, de rest van de wanden en de bodem aangebracht worden en het geheel afgewerkt en aangesloten worden. Dat duurt nog een jaar ongeveer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:13:47 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_85773282
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden. :')
Maar er hoort wel een spoor de grond in te gaan bij een dive-under, dat kan je wel zien ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:27:42 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85773802
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Dat bouw je niet in een maand hè. :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:41:19 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85774350
Gaat weer lekker in Duitsland / met de Internationale treinen:
IC 14x/24x (IC Schiphol-Berlijn) heeft grote vertragingen, en worden omgeleid via Bielefeld / Münster Hbf. Rijden met minstens +60, in Nederland zijn vervangende treinen ingezet op Emmerich - Schiphol.
En ICE 127 is via Venlo omgeleid. Tussen Zevenaar en Emmerich lagen er bomen op het spoor.
pi_85774607
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat bouw je niet in een maand hè. :D
waarom niet? :X Damwandjes erin, uitgraven, prefab tunnelelementen erin, dichtkitten, prefab spoor erin en klaar! 1-2 maandjes afwerken en rijden met die hap.
Als ze in China een hele HSL kunnen bouwen in 3 jaar, moet een dive-undertje van 700 meter toch wel iets verder gevorderd kunnen zijn dan 1 meter diep?
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:49:39 #122
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85774655
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Misschien was het je ontgaan maar er komt volgend jaar dus weer zo'n maand lange buitendienststelling. Daarna is de dive-under pas klaar!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:06:30 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85775265
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:48 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

waarom niet? :X Damwandjes erin, uitgraven, prefab tunnelelementen erin, dichtkitten, prefab spoor erin en klaar! 1-2 maandjes afwerken en rijden met die hap.
Als ze in China een hele HSL kunnen bouwen in 3 jaar, moet een dive-undertje van 700 meter toch wel iets verder gevorderd kunnen zijn dan 1 meter diep?
Je vergeet dat er in de maand die het buitendienstgesteld was, het spoor er boven gesloopt is, de damwanden en het dak van de dive-under gebouwd zijn en vervolgens spoor en bovenleiding weer, in nieuwe lay-out teruggebouwd zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85775488
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL |:(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:27:21 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85775947
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL |:(
Mja, ik vind het eerlijk gezegd wel een nette prestatie. Ze hebben in die maand tijd best veel bereikt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:43:07 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85776488
En het bouwen van het spoor in de dive-under kan natuurlijk gewoon doorgaan terwijl de rest in dienst is. Ik vond trouwens nog een foto van de dive-under op 18 augustus:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:01:16 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_85777186
Die foto's van ProRail hangen bij de trappen nu :Y Op station Arnhem.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:12:56 #128
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85779173
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL |:(
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85779325
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.
Maar ze hebben er wel fatsoenlijke treinen over een fatsoenlijke HSL rijden
pi_85779346
Laatst nog langs gekomen beste slinger die dive under
Ik zwaai naar dieren.
pi_85781100
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Maar ze hebben er wel fatsoenlijke treinen over een fatsoenlijke HSL rijden
Nou, die van Barcelona richting Frankrijk schijnt ook wel een gebed zonder einde te zijn.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:20:04 #132
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85781168
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.
_O-

Is wel de best bezochte bouwput ter wereld :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:41:28 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85781770
Oh ja dit gefaal hadden jullie nog van me tegoed :s)


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:43:26 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85781840
Ach ja, een boerengat met 3 reizigers per dag is belangrijker dat Utrecht Centraal he :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85781842
:') :')
Ik zwaai naar dieren.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:49:08 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85782012
stelletje roekeloos falende hoerenzonen daar :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:46:27 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85786651
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja dit gefaal hadden jullie nog van me tegoed :s)


[ afbeelding ]
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.

Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:48:31 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85786763
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.

Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Die diskette van voor de oorlog snapte verkortingen al :Y

De NS Reisplanner van seizoen 1989-1990, eerst nog als relatiegeschenk voor het jarige Centrum Voor Informatieverwerking. Een jaar later zou hij voor het grote publiek beschikbaar komen.



[ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 27-08-2010 21:54:40 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:53:23 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85787031
De planner op de NS site schijnt van Hafas te komen of zo? Die kennen die verko's niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:56:12 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85787167
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
De planner op de NS site schijnt van Hafas te komen of zo? Die kennen die verko's niet.
Was dat maar zo. Dan stond minstens elk station in Europa erin :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85787370
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.

Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.

:')
Ik zwaai naar dieren.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:07:55 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85787782
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.

:')
Gelukkig is jouw taalgebruik altijd even onberispelijk he, figuur :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:10:45 #143
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85787930
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.

:')
Voor iemand die anderen op taalfouten gaat wijzen... ontspoort het begin van je zin een beetje.

*zonnebril opzet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:10:51 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85787935
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.

Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
De NS reisplanner kan ze prima aan hoor, alleen even op het pijltje omhoog op je toetsenbord drukken om de dropdown te laten verdwijnen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:13:26 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85788069
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

De NS reisplanner kan ze prima aan hoor, alleen even op het pijltje omhoog op je toetsenbord drukken om de dropdown te laten verdwijnen.
Een betere oplossing zou een een cookie zijn "Ja ik spreek verkortingen"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85788156
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gelukkig is jouw taalgebruik altijd even onberispelijk he, figuur :')
Het was dan ook wel dubbel natuurlijk ;)
Ik zwaai naar dieren.
pi_85788471
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een betere oplossing zou een een cookie zijn "Ja ik spreek verkortingen"
Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.
Ik zwaai naar dieren.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:24:09 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85788627
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.
Zat mensen die dat ding altijd tot volle tevredenheid gebruikten. MET verkortingen. ALleen de Reisplanner op CD wordt niet meer uitgegeven, alles moet online. Nog steeds geen reden om die verkortingen eruit te halen. Die verkortingen zijn juist ooit ontwikkeld met als doel gebruiksvriendelijkheid. Al heel lang voordat iemand ooit aan een internet dacht. Waarom zou je dat er dan ooit uithalen? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:26:44 #149
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85788787
Die NShispeed-planner is echt belachelijk. Een streepje teveel of te weinig en het snapt er niets meer van...

pi_85788841
Oke dan, idd afbreuk.
Nu je het zegt, welles gedaan idd of ik eventueel met de trein kon vanaf zp naar zl maar dat pakt die dus niet.
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:55:29 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85790284
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.
Wie is ned?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:58:21 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85790421
Ik denk Nederlander, maar het kan ook nerd zijn (hoewel die ze juist wel kennen zou ik zeggen :P)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85790440
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wie is ned?
Zit je wel dwars hey :P
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:58:51 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85790444
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.

:')
Als ik de vervoeging van het werkwoord "kennen" had willen gebruiken, dan had ik dat wel gedaan. Nu heb ik de vervoeging van het werkwoord "kunnen" gebruikt. Het werkwoord "kunnen" drukt het "in staat zijn tot iets iets" uit. De NS reisplanner is niet in staat tot het interpreteren van verkortingen. Het werkwoord "kunnen" is dus van toepassing.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85790513
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als ik de vervoeging van het werkwoord "kennen" had willen gebruiken, dan had ik dat wel gedaan. Nu heb ik de vervoeging van het werkwoord "kunnen" gebruikt. Het werkwoord "kunnen" drukt het "in staat zijn tot iets iets" uit. De NS reisplanner is niet in staat tot het interpreteren van verkortingen. Het werkwoord "kunnen" is dus van toepassing.
Hij zit echt in de weg hey
Ik zwaai naar dieren.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:00:36 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85790539
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 22:58 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zit je wel dwars hey :P
Je vraagt er zelf om. Een beetje mensen op pietluttigheden gaan wijzen terwijl je zelf een halve analfabeet bent. Dat mag natuurlijk, daar niet van. Maar leef dan met de gevolgen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85790591
kreeg net dit mailtje

> Beste mannen,
>
> Voor het ontladen en beladen van een testtrein op Watergraafsmeer zijn wij
> op zoek naar pittige mannen die betaald hun spierballen willen trainen.
>
> - vrijdag 3-9, ontladen trein 1; zoek ik 12 personen
> - maandag 6-9 beladen trein 2; zoek ik 12 mensen
> - dinsdag 7-9 beladen trein 2; zoek ik 4 personen
>
> Heb je zin om een 1 of meerdere dagen te werken, reageer dan op deze mail
> dan gaan we je indelen... salaris 11,50 bruto

Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer :)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:01:53 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85790603
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hij zit echt in de weg hey
Dat zeg je nu al twee keer, ik vind het gewoon jammer dat ik college Nederlands moet geven aan mensen als jij. Daar hebben we namelijk onderwijs voor in Nederland, in plaats van eenvoudige forumbezoekers als ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:02:32 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85790626
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
kreeg net dit mailtje

> Beste mannen,
>
> Voor het ontladen en beladen van een testtrein op Watergraafsmeer zijn wij
> op zoek naar pittige mannen die betaald hun spierballen willen trainen.
>
> - vrijdag 3-9, ontladen trein 1; zoek ik 12 personen
> - maandag 6-9 beladen trein 2; zoek ik 12 mensen
> - dinsdag 7-9 beladen trein 2; zoek ik 4 personen
>
> Heb je zin om een 1 of meerdere dagen te werken, reageer dan op deze mail
> dan gaan we je indelen... salaris 11,50 bruto

Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer :)
Moet er met waterzakken gesleept worden? :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:02:56 #160
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85790644
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer :)
Ik ben bang dat je je armen vol gaat hebben ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:03:02 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85790652
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
kreeg net dit mailtje

> Beste mannen,
>
> Voor het ontladen en beladen van een testtrein op Watergraafsmeer zijn wij
> op zoek naar pittige mannen die betaald hun spierballen willen trainen.
>
> - vrijdag 3-9, ontladen trein 1; zoek ik 12 personen
> - maandag 6-9 beladen trein 2; zoek ik 12 mensen
> - dinsdag 7-9 beladen trein 2; zoek ik 4 personen
>
> Heb je zin om een 1 of meerdere dagen te werken, reageer dan op deze mail
> dan gaan we je indelen... salaris 11,50 bruto

Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer :)
Dit klinkt niet goed. Moet je met de hand een kolenshuttle gaan laden? Of erger nog, lossen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85790772
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zeg je nu al twee keer, ik vind het gewoon jammer dat ik college Nederlands moet geven aan mensen als jij. Daar hebben we namelijk onderwijs voor in Nederland, in plaats van eenvoudige forumbezoekers als ik.
Nou sorry hoor :*
Ik zwaai naar dieren.
pi_85790815
Zullen wel dozen of e.d. zijn

En als de trein geladen moet worden komen de dozen ergens vandaag en in de tijd dat je daarnaar toe loopt kan je effe je telefoon pakken of desnoods na werktijd.

Mooie kans om wat plaatjes van thalys met cnl en ice te schieten of wat de fuck er ook naast elkaar staat daar :D
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:08:03 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85790880
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:06 schreef Yreal het volgende:
Zullen wel dozen of e.d. zijn

En als de trein geladen moet worden komen de dozen ergens vandaag en in de tijd dat je daarnaar toe loopt kan je effe je telefoon pakken of desnoods na werktijd.

Mooie kans om wat plaatjes van thalys met cnl en ice te schieten of wat de fuck er ook naast elkaar staat daar :D
Ze nemen je camera en telefoon in bij de poort. Je komt daar om te werken, niet om te spelen. :7
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:09:24 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85790944
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:05 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nou sorry hoor :*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:09:49 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85790964
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze nemen je camera en telefoon in bij de poort. Je komt daar om te werken, niet om te spelen. :7
Niet dat dat mag op zich, maar okee :') Maar als het zo moet ben ik er dus niet bij. Oh wacht, ik kan sowieso niet tillen :')

En brute treinen bij elkaar zien kan ook wel op een open dag of zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85791043
Nedtrain heeft binnenkort ook een open dag in haren in sept
Ik zwaai naar dieren.
pi_85791100
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Och poekiewoekie is zelfs boos
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:15:06 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85791189
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:11 schreef Geerd het volgende:
Nedtrain heeft binnenkort ook een open dag in haren in sept
Onnen zelfs, zaterdag 25 september:
http://www.nedtrain.nl/nl(...)en-dag-in-onnen.html
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:15:07 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85791190
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:13 schreef Geerd het volgende:

[..]

Och poekiewoekie is zelfs boos
Je hebt wel wat opgestoken van je cursus conflictbeheersing, is het niet, meneer de HC? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85791215
Ik weet niet of dit interessant voor jullie is, maar ik zeg het toch maar even :P
http://www.mobypicture.com/user/iwanverrips/view/7337020
pi_85791390
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt wel wat opgestoken van je cursus conflictbeheersing, is het niet, meneer de HC? :')
;)
Je moet werk dan ook niet mee naar huis nemen hey :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_85791414
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onnen zelfs, zaterdag 25 september:
http://www.nedtrain.nl/nl(...)en-dag-in-onnen.html
Jup :Y
Ik zwaai naar dieren.
pi_85793602
Vandaag weer eens flink rond getreind. Uiteindelijk in Visé in België uitgekomen. Wat een troosteloze zooi zeg! Foto's volgen nog.

Heb sinds kort m'n Servexpas en die moest ik natuurlijk even testen vandaag. Bij de Burger King was 'ie geweldig, complete maaltijd voor ¤3,30. Maar bij de AH to Go namen ze hem niet aan, met als goede reden 'hij doet het niet'. Maar lag dat aan die Limbabwanen of is 'ie echt niet geldig bij de AH to Go? Crientje? :P
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:18:45 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85793966
een pasje wat werkt :') In NEDERLAND :') Wat denk je nou? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85794002
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
een pasje wat werkt :') In NEDERLAND :') Wat denk je nou? :')
Een pasdatje DAT werkt. :6
pi_85794038
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:10 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag weer eens flink rond getreind. Uiteindelijk in Visé in België uitgekomen. Wat een troosteloze zooi zeg! Foto's volgen nog.

Heb sinds kort m'n Servexpas en die moest ik natuurlijk even testen vandaag. Bij de Burger King was 'ie geweldig, complete maaltijd voor ¤3,30. Maar bij de AH to Go namen ze hem niet aan, met als goede reden 'hij doet het niet'. Maar lag dat aan die Limbabwanen of is 'ie echt niet geldig bij de AH to Go? Crientje? :P
Hij is beperkt te gebruiken. :) De to go accepteert m helemaal niet.
Kiosk alleen op sandwish, drinken en bakeoff.
Burger King op losse producten, waarvan de max 5 is en bv geen ijs.
Verder wordt ie wel geaccepteerd bij smullers en de brooodzaak. De rest weet ik niet.

Oh, bij Swirls nemen ze m ook niet aan dachtk..
pi_85794134
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:20 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hij is beperkt te gebruiken. :) De to go accepteert m helemaal niet.
Kiosk alleen op sandwish, drinken en bakeoff.
Burger King op losse producten, waarvan de max 5 is en bv geen ijs.
Verder wordt ie wel geaccepteerd bij smullers en de brooodzaak. De rest weet ik niet.

Oh, bij Swirls nemen ze m ook niet aan dachtk..
Nee bij de Swirls ook niet. Heb ik al ontdekt vandaag. :P Op ijs schijn je nergens korting te kunnen krijgen.
pi_85794652
Vandaag, zoals gezegd, een bezoekje gebracht aan het station van Visé. Of zoals de Vlamingen het noemen; Wezet. Niet bepaald het mooiste station van België. Terwijl Nederland maar een paar honderd meter verderop ligt, is het toch een wereld van verschil...




Deze rol aluminiumfolie van de plaatselijke heroïne gebruiker(s) lag nog klaar. Een vriend die met mij mee reisde, heeft er een mooi vliegtuigje en bloemetje van gevouwen om deze verslaafde wat op te vrolijken. :+




De weg boven het station.




Een gezellige promenade langs de Maas. Dat deze in z'n geheel langs een drukke snelweg ligt moeten de 'toeristen' maar voor lief nemen.





Het stationsgebouw was van binnen ook 'prachtig', maar het leek mij niet zo'n goed plan om daar binnen foto's te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door KapiteinT op 28-08-2010 12:01:49 ]
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:50:57 #180
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85795145
Ik word er helemaal vrolijk en opgewekt van :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_85795264
'k Vind het wel wat hebben hoor.. 5 minuten treinen en 't voelt alsof je mijlenver van huis bent. Skyline bij Bressoux is ook indrukwekkend :) .
pi_85796169
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:54 schreef Ireyon het volgende:
Skyline bij Bressoux is ook indrukwekkend :) .
Zo inderdaad! Ben niet verder gekomen dan Visé, maar wat ik op internet kan vinden is ook erg gezellig. -O-
pi_85799377
@KapitenT, Vise.... ziet er nog hetzelfde uit als 5 jaar terug. Even troosteloos en deprimerend. Je had ook door moeten gaan tot Bressoux. Dan vindt je de Jupiler Brouwerij.

@Fles: de mobile site lust wel de stationsafkortingen.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 07:58:54 #184
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85799491
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
De planner op de NS site schijnt van Hafas te komen of zo? Die kennen die verko's niet.
HiSpeed gebruikt Hafas, volgens Hafas dan :) -> http://www.hafas.de/hafas/www.shtml
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 08:09:51 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85799529
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuke foto's! En ja, station Visé is niet echt een visitekaartje voor de SNCB...

Dit is ook Visé, ziet er al wat toffer uit:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:47:48 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85800137
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:19 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Een pasdatje DAT werkt. :6
Een pasdatje? Praat me bij, ik leer van je :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:49:34 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85800159
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:54 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind het wel wat hebben hoor.. 5 minuten treinen en 't voelt alsof je mijlenver van huis bent. Skyline bij Bressoux is ook indrukwekkend :) .
Ja precies. En zo'n drama is het niet hoor. Als je vanaf he station 5 minuten het dorp in loopt hebben ze hartstikke veel leuke kroegjes en terrasjes en friettenten en zo :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85800471
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:21 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee bij de Swirls ook niet. Heb ik al ontdekt vandaag. :P Op ijs schijn je nergens korting te kunnen krijgen.
Nou ja, maakt ook niet uit. ;o
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:46:45 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85800850
Visé kan best mooi zijn, maar jullie hadden zo te zien slecht weer en zijn niet echt richting het centrum gelopen. Dat helpt niet. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:19:52 #190
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85801393
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 08:09 schreef Duvel het volgende:

Dit is ook Visé, ziet er al wat toffer uit:
[ afbeelding ]
Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V...

Visé tijdens topdrukte:

pi_85802189
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een pasdatje? Praat me bij, ik leer van je :P
Ja iets met vermoeidheid en onoplettendheid ofzo. :@

Ik ben even zo vrij geweest om m'n verhaal over Visé in de OP te zetten. :s) 'VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen' en 'SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland', beide van Greavy, heb ik er uit gehaald, omdat de foto's daar niet meer werken.

[ Bericht 23% gewijzigd door KapiteinT op 28-08-2010 12:10:29 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:38:42 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85803230
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V...

Visé tijdens topdrukte:

[ afbeelding ]
Oh was jij daar ook bij? :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:45:53 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85803431
Voor de mensen die in de buurt van Coevorden wonen: Vanmiddag komen er 4 railbussen die kant op, als het goed is ook naar het gewone station (via de Bentheimer Eisenbahn)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:52:30 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85803609
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef ReisT het volgende:

[..]

Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V...
Met een dieselloc die op de foto even aan het omlopen is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:08:11 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85803993

Vier railbussen vanmorgen op het spoor van de Bentheimer Eisenbahn van Gildehaus naar Ochtrup-Brechte (defensiedepot).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:21:53 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85804371
En dan bewerkt alsof het een foto van 1850 is :') Ook weer wat overdreven natuurlijk :P

Maar leuk kiekje wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85804833
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:36 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag, zoals gezegd, een bezoekje gebracht aan het station van Visé. Of zoals de Vlamingen het noemen; Wezet. Niet bepaald het mooiste station van België. Terwijl Nederland maar een paar honderd meter verderop ligt, is het toch een wereld van verschil...

ik was maandag in Essen, het eerste station over de grens richting Antwerpen. Ook al zo'n troosteloos station & omgeving.
pi_85805011
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik was maandag in Essen, het eerste station over de grens richting Antwerpen. Ook al zo'n troosteloos station & omgeving.
o|O

Waar ben je naartoe gelopen dan?
pi_85805290
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.

Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Ik heb anders nooit problemen met het invoeren van afkortingen in de Reisplanner van NS.....
pi_85805419
Gaan zeuren over afkortingen tjonge tjonge :')
Het is een website voor normale mensen, niet voor treinnerds kom op...
pi_85805524
laat maar :P

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2010 14:04:44 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:07:42 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85805634
Okee. Heeft iemand een lijst van private vervoerders in Duitsland waar de Interrail passen geldig zijn? Via Interrailnet.com krijg ik deze link

http://www.diebefoerderer(...)Passangebote__01.pdf

Maar daar zit een corrupte of anderszins onleesbare PDF achter -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85805745
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

o|O

Waar ben je naartoe gelopen dan?
Kortrijk.

De hei is mooi, maar Essen is echt een plaatsje van niks
pi_85810398
Ik zit in een onverbouwde koploper. Tof he.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:39:58 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85810415
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:39 schreef Myraela het volgende:
Ik zit in een onverbouwde koploper. Tof he.
Geniet er van zo lang het nog kan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85810454
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geniet er van zo lang het nog kan!
Nou. Ik heb nog 2 uur om er van te genieten dus dat komt helemaal goed. :')
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:55:51 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85810799
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nou. Ik heb nog 2 uur om er van te genieten dus dat komt helemaal goed. :')
Wat je ver haalt is lekker heah :9
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85811248
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:39 schreef Myraela het volgende:
Ik zit in een onverbouwde koploper. Tof he.
Ik ook, maar dan nog eerste klas. Waar ik wil opmerken dat ik de tweede klas bankjes comfortabeler vind.
pi_85811358
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:41 schreef Myraela het volgende:
Nou. Ik heb nog 2 uur om er van te genieten dus dat komt helemaal goed. :')
De 4226. :P

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:15 schreef Fixers het volgende:
Waar ik wil opmerken dat ik de tweede klas bankjes comfortabeler vind.
Eens! In de originele ICM tenminste. In ICMm zit ik wel liever 1e klas.
pi_85811964
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan nog eerste klas. Waar ik wil opmerken dat ik de tweede klas bankjes comfortabeler vind.
Huh wat? Met die heerlijk zachte met-stof-beklede verstelbare stoelen in de 1ste Klas is toch niks mis :o ?
pi_85812045
Dit is al de 3de keer dat ik gecontroleerd word. En op de heenweg niet 1 keer. Apart.
pi_85812235
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:46 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Huh wat? Met die heerlijk zachte met-stof-beklede verstelbare stoelen in de 1ste Klas is toch niks mis :o ?
Ja, verstelbaar van k*t naar nog k*tter! Die stoelen geven echt geen steun waar mijn rug dat nodig heeft :)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:02:49 #213
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85812381
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 17:39 schreef Myraela het volgende:
Ik zit in een onverbouwde koploper. Tof he.
Waar naartoe?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85812421
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Waar naartoe?
Rotterdam centraal.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:12:27 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85812620
Dan wordt er idd vaak gecontroleerd. Voor Zwolle vrijwel altijd wel een keer. Vaak op de Veluwe een tweede keer en dan richting Rotterdam/Den Haag nog een keer ja. Richting noorden wordt er weinig gecontroleerd ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:22:48 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85812895
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Rotterdam centraal.
Toeter ff als je door Gouda komt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85813211
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 18:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, verstelbaar van k*t naar nog k*tter! Die stoelen geven echt geen steun waar mijn rug dat nodig heeft :)
Geen steun, doorgezakt en ik ben er gewoon te lang voor volgens mij.
pi_85813784
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:34 schreef Fixers het volgende:
Geen steun, doorgezakt en ik ben er gewoon te lang voor volgens mij.
Inderdaad ook minder beenruimte door het tafeltje dat ´boller´ staat.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:46:50 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85815286
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 19:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad ook minder beenruimte door het tafeltje dat ´boller´ staat.
Dat is alleen bij jou hoor. Na een pikant SMSje van een zeker blauw figuur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:53:45 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85815532
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is alleen bij jou hoor. Na een pikant SMSje van een zeker blauw figuur.
't Is wel waar trouwens... De tafeltjes in de 1e klasse zijn boller.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85815998
Dat van de tafeltjes zou ik niet weten, 'k ga uiteraard wel in een coupeetje zitten :P .
  Redactie Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:32:09 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85818873
De stoomritten die morgen tussen Doetinchem en Varsseveld zouden plaatsvinden zijn afgelast: de beveiliging raakt in de war door de stoomtreinen....
http://www.ovm-doetinchem.nl/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:38:07 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85819029
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:32 schreef dennistd het volgende:
De stoomritten die morgen tussen Doetinchem en Varsseveld zouden plaatsvinden zijn afgelast: de beveiliging raakt in de war door de stoomtreinen....
http://www.ovm-doetinchem.nl/
Volgens de site zou het komen doordat er een storing niet verholpen is?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:46:05 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85819226
Wat ik op OHIH lees ik dat bij beide ritten die vandaag wel gereden zijn storingen optraden... lijkt me dan toch echt aan de beveiliging icm. de stoomtrein te liggen, gezien het feit dat het de laatste tijd aardig goed ging daar wat storingen betreft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85819455
dennistd, jij hebt hier wel verstand van. Weet jij het antwoord op onderstaande, eerder gestelde, vraag?

quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:13 schreef Socios het volgende:
Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm?
Ik wil in september een ritje plannen met ICRm naar Maastricht (i.c.m. ICM over de IJssellijn)

Alvast bedankt. :+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:57:53 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85819486
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik op OHIH lees ik dat bij beide ritten die vandaag wel gereden zijn storingen optraden... lijkt me dan toch echt aan de beveiliging icm. de stoomtrein te liggen, gezien het feit dat het de laatste tijd aardig goed ging daar wat storingen betreft.
Dat noem ik een aardige FAIL.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:01:07 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85819556
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik op OHIH lees ik dat bij beide ritten die vandaag wel gereden zijn storingen optraden... lijkt me dan toch echt aan de beveiliging icm. de stoomtrein te liggen, gezien het feit dat het de laatste tijd aardig goed ging daar wat storingen betreft.
Oh zo! Ja, een stoomloc is een blok staal, een Lint meer plastic. Blijkbaar snappen de assentellers dat weer niet. }:|
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:02:57 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85819606
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 22:56 schreef Socios het volgende:
dennistd, jij hebt hier wel verstand van. Weet jij het antwoord op onderstaande, eerder gestelde, vraag?
[..]

Ik wil in september een ritje plannen met ICRm naar Maastricht (i.c.m. ICM over de IJssellijn)

Alvast bedankt. :+
De 3557 is vanaf 6 september wel met ICRm gepland (van ma-vr), de 3559 niet (die staat met VIRM in de lijst). Voor het ICM moet je ma-vr de 3615, 3624, 3641, 3650, 3667, 3676, 3691 hebben, behalve die laatste op vrijdag.

[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 28-08-2010 23:08:47 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85819827
Echte treinen.


Door een defect aan de 186 135 reed de "Moskva Express" uit Moskou op de druilerige vrijdagochtend van 27 augustus 2010 afwijkend met de 234 278. De "Ludmilla" lok van Russische oorsprong heeft de trein in Rzepin van de PKP overgenomen. Deze nachttrein bestaat alleen uit RZD en BC slaaprijtuigen wat de sleep rijtuigen als één geheel doen laten overkomen. De laatste kilometers van de lange reis uit de hoofdstad van Rusland worden over de Berlijnse Stadtbahn afgelegd, maar eerst wordt S-Bahnhof Warschauer Strasse gepasseerd, vlak voor Berlin Ostbahnhof. Vrijdag 27 augustus 2010.

Morgen meer.
pi_85819850
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:

[..]
Voor het ICM moet je ma-vr de 3624 ..
Hoeveel bakken gaan dat wel niet worden dan? Dat is volgens mij toch vrij zeker de drukste trein van de dag tussen Rsd - Ht.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:36:55 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85820394
Het wordt eens tijd om te gaan afronden met NRW.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85820484
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh zo! Ja, een stoomloc is een blok staal, een Lint meer plastic. Blijkbaar snappen de assentellers dat weer niet. }:|
Ja, zijn ze eindelijk gewend aan het voorzichtige ge-aai van die Lint asjes, komt er zo'n stoomloc langsdenderen, dat lijkt me ook vrij pijnlijk en onverwacht als ik een assenteller was!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:44:16 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85820511
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoeveel bakken gaan dat wel niet worden dan? Dat is volgens mij toch vrij zeker de drukste trein van de dag tussen Rsd - Ht.
Volgens mij 7 bakken, waarvan na de spits er 3 afgehaald worden. Deze worden in de middagspits weer aangehaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85820517
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt eens tijd om te gaan afronden met NRW.

[ afbeelding ]
Lol, nice gif-plaatje. Niet te lang naar kijken tho. :+

Wat mij het meest opvalt: nog nooit op Recklinghausen Hbf geweest? :o
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:45:58 #235
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85820550
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Lol, nice gif-plaatje. Niet te lang naar kijken tho. :+

Wat mij het meest opvalt: nog nooit op Recklinghausen Hbf geweest? :o
Hij durft die plaats niet aan, daar komt alle goedkope drank vandaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85820555
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Echte treinen.

[ link | afbeelding ]
Mooie foto daar. Ik ben in maart 2001 voor het laatst op Warschauer Straße geweest. :D
pi_85820575
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
De 3557 is vanaf 6 september wel met ICRm gepland (van ma-vr), de 3559 niet (die staat met VIRM in de lijst). Voor het ICM moet je ma-vr de 3615, 3624, 3641, 3650, 3667, 3676, 3691 hebben, behalve die laatste op vrijdag.
Bedankt. Ben nu een aardig reisje aan het plannen. :P Post straks het schema.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:48:38 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85820619
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Lol, nice gif-plaatje. Niet te lang naar kijken tho. :+

Wat mij het meest opvalt: nog nooit op Recklinghausen Hbf geweest? :o
Nee nog nooit idd. Ik heb ook al eens vaker zo'n gifje gemaakt van België trouwens, waar je steeds verder al die lijnen ziet wegvallen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:59:24 #239
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85820868
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee nog nooit idd. Ik heb ook al eens vaker zo'n gifje gemaakt van België trouwens, waar je steeds verder al die lijnen ziet wegvallen :)
Die was ook erg mooi ja. Is heel België al 'klaar' inmiddels?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 00:01:04 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85820923
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:59 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Die was ook erg mooi ja. Is heel België al 'klaar' inmiddels?
Niet helemaal. Die flikkers hebben gauw nog 2 nieuwe stations in Brussel geopend. Maar ik zal ze hebben :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:02:36 #241
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85820965
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet helemaal. Die flikkers hebben gauw nog 2 nieuwe stations in Brussel geopend. Maar ik zal ze hebben :P
;)

Zijn die paar stations die in hun eentje op een lijn liggen daar in NRW ook nieuwe stations, of mislukte foto's of iets dergelijks?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85821024
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet helemaal. Die flikkers hebben gauw nog 2 nieuwe stations in Brussel geopend. Maar ik zal ze hebben :P
In België heb ik relatief over weinig trajecten gereisd. Eigenlijk alleen:

Maastricht - Luik
Luik - Brussel (HSL)
Luik - Aachen Hbf (HSL)
Brussel - Antwerpen
Antwerpen - Nederlandse grens (zowel HSL als conventioneel spoor)
Brussel - Franse grens (HSL)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 00:05:01 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85821026
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

;)

Zijn die paar stations die in hun eentje op een lijn liggen daar in NRW ook nieuwe stations, of mislukte foto's of iets dergelijks?
Mislukkertjes, allemaal :Y Komt wel een keer.

Morgen ga ik de lijntjes Düren - Heimbach en Düren - Linnich afmaken. En dan heb ik nog steeds geen tijd voor Wickrath bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:07:43 #244
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85821100
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mislukkertjes, allemaal :Y Komt wel een keer.

Morgen ga ik de lijntjes Düren - Heimbach en Düren - Linnich afmaken. En dan heb ik nog steeds geen tijd voor Wickrath bijvoorbeeld.
Mooie stukjes, hoop dat je wat mooier weer hebt dan het hier nu is :) Als je ook van ander industrieel erfgoed houdt, in Heimbach zit een Jugendstil waterkrachtcentrale: http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftwerk_Heimbach
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 00:08:32 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85821118
Heimbach zelf kom ik niet, ik keer op Zerkall. Tactisch belang jeweett ;) Alles daarachter heb ik al.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:10:29 #246
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85821178
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Heimbach zelf kom ik niet, ik keer op Zerkall. Tactisch belang jeweett ;) Alles daarachter heb ik al.
Ah ok. Kun je mooi genieten van het uitzicht op Nideggen terwijl je wacht ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 00:17:14 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85821379
Ik hoop wel dat er op Zerkall een overkapping is :') Anders ben ik goed de klos :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:19:12 #248
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85821427
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop wel dat er op Zerkall een overkapping is :') Anders ben ik goed de klos :')
Zolang het niet te druk is. Of er niet te veel wind is.

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 00:21:04 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85821471
er moet ook nog een oud bordje zijn daar :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:23:38 #250
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85821547
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
er moet ook nog een oud bordje zijn daar :o
Hoeveel tijd heb je om te gaan zoeken? ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_85821579
Maandag 20 september a.s. onderstaand reisje maken. :P

IC 10534: Leeuwarden 09.45u - Zwolle 10.40u (ICM)
IC 3641: Zwolle 10.48u - Breda 13.20u (ICM)
IC 1946: Breda 14.10u - Rotterdam Centraal 14.42u (ICRm)
THA 9331: Rotterdam Centraal 15.03u - Schiphol Airport 15.27u (Thalys)
IC 3557: Schiphol Airport 15.44u - Maastricht 18.23u (ICRm)
IC 872: Maastricht 18.56u - Eindhoven 19.59u (V-IRM)
IC 1972: Eindhoven 20.02u - Tilburg 20.24u (ICRm)
IC 3676: Tilburg 20.54u - Zwolle 23.13u (ICM)
IC 10581: Zwolle 23.20u - Leeuwarden 00.17u (ICM)

Totaal 993 kilometer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 29-08-2010 00:30:02 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 00:27:10 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85821644
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:23 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hoeveel tijd heb je om te gaan zoeken? ;)
3 kwartier. in 2006 was er nog een oud bordje.



Waarom tel ik die niet gewoon ook?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 00:35:42 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85821876
En ik weet ook al waar ze staan, allebei. ALS ze er nog steeds staan dus.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 00:36:31 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85821912
Maar die overkapping is veranderd. En het perron. En het oude bordje is dus weg -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 00:40:17 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85822028
Kan ik net zo goed doorrijden tot Heimbach dus :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85822613
Ik had laatst een planning gepost met daarin een plan waarmee ik alle uithoeken van Nederland per trein aan kon doen in één dag.. Maar dat werd me toch wat te gek :P

Toen maar mijn 2-1 kaartje opgemaakt met een dagje Limburg. Planning was: Zwolle-Nijmegen-Roermond-Maastricht-Heerlen- en weer verder (nog naar schiphol geweest daarna :7 ), maar Nijmegen-Roermond ging niet omdat daar ergens een kapotte trein stond. Ik was achteraf wel blij dat ik niet anderhalf uur in die GTW ben gaan zitten. Op de Heuvellandlijn een stukje in zo'n ding gezeten, maar dat is met mijn bijna 2 meter toch wel krap. Krapper dan een Plan V in ieder geval.

Wel een heel mooi ritje trouwens, daar door zuid-limburg 8-)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 08:09:53 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85825336
Ik heb geen zin om naar Duitsland te gaan vandaag. Het wordt kakweer en volgende week ligt het er ook nog wel allemaal. Bekjk het ook maar met je interrail. Dat is deze keer toch al niet het toppunt van efficiënt gebruik :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 08:44:36 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85825426
NS Hispeed kent op de site trouwens ook een aantal andere bestemmingen nu, zoals Gronau en Bad Bentheim. Wenen kent ie alleen niet, hij denkt dat ik wel naar Waddinxveen wil....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85825832
Gisteren een ritje gemaakt, dit is het geworden. Voor jullie waarschijnlijk niet zo spectaculer maar ik heb nog nooit zoveel getreint :)

Uitgeest- Hilversum - Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Schiphol - Den Haag Centraal - Amsterdam Centraal - Uitgeest :D
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:12:32 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85826021
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Mooie stukjes, hoop dat je wat mooier weer hebt dan het hier nu is :) Als je ook van ander industrieel erfgoed houdt, in Heimbach zit een Jugendstil waterkrachtcentrale: http://de.wikipedia.org/wiki/Kraftwerk_Heimbach
Geweldig! Hier krijg ik XM tenminste mee naar toe! :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:14:08 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85826040
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:03 schreef lezut het volgende:
Ik had laatst een planning gepost met daarin een plan waarmee ik alle uithoeken van Nederland per trein aan kon doen in één dag.. Maar dat werd me toch wat te gek :P
Da's een leuk plan, ik heb een keer met vrienden de 12 provinciëndag gedaan. Zonder idioot vroeg opstaan en idioot laat thuis zijn. Was een geslaagd dagje!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 augustus 2010 @ 10:27:51 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85826222
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 23:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh zo! Ja, een stoomloc is een blok staal, een Lint meer plastic. Blijkbaar snappen de assentellers dat weer niet. }:|
Op Arnhem - Winterswijk schijnen momenteel 'op verzoek van ProFail' DM'90 te rijden omdat de LINT teveel storing zou geven.. Alhoewel er zo af en toe nog wel Lint voorbij komt zetten, lijkt DM'90 wel te heersen.

@ Fles, Düren - Heimbach is een mooi bergachtig gebied, zoals je ook kon zien bij mijn Interrail :)
Linnich - Düren is daarentegen wat saaier. Ik ben met de bus uit Lindern gegaan, ongeveer 10 minuten. Mijn Interrail was daar geldig, vond de chauffeur. Omdat ik anders een pokke eind om moest reizen :)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 12:47:58 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85829106
129 Teletekst zo 29 aug
***************************************
DB geeft bevangen ICE-klanten geld

***************************************
` De Deutsche Bahn heeft 2,7 miljoen
euro schadevergoeding betaald aan
reizigers die begin juli in ICE-treinen
werden bevangen door de hitte.De airco
was in vijftig hogesnelheidstreinen
uitgevallen waardoor de temperatuur was
opgelopen tot vijftig graden Celsius.

Door de hitte raakten reizigers onwel.
Al 23.000 klanten hebben een vergoeding
gekregen en DB verwacht dat het er nog
meer worden.

Iedereen krijgt een vergoeding van
anderhalf keer de ritprijs.Reizigers
met gezondheidsproblemen krijgen daar
bovenop nog een schadevergoeding van
500 euro.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 13:31:30 #264
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_85830262
Hmm. Biertje en een goed boek in de Pimpel. Wat wil je nog meer!

Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 13:59:05 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85831192
Ziet er goed uit Lemjur :) Waar ga je heen? :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 14:16:24 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_85831760
Ik wil ook weer!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 29 augustus 2010 @ 14:43:02 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85832632
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik wil ook weer!
Wat voor schunnige aanbiedingen verwacht je allemaal op deze opmerking? :s)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 29 augustus 2010 @ 14:54:16 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_85833031
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat voor schunnige aanbiedingen verwacht je allemaal op deze opmerking? :s)
Naar Berlijn :6
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85833259
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Naar Berlijn :6
Keertje samen naar Berlin Hbf, ja? :P
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 15:35:49 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85834494
Mag jij wel van Myraela? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 15:36:41 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85834515
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens?

Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:47:40 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85834909
28 Augustus: Klusdag DE3 / Plan U 115, Amersfoort


Er moest wat opgeruimd worden om werk aan het plafond door te kunnen zetten


Bagagerekken, plafond en dergelijke zijn verwijderd. De elektra en lichtbalken zijn nog laten hangen.


Er wordt ook aan de ramen gewerkt, die vervangen moeten worden.


En het vervangen vordert gestaag.


Tekst op het plaatje is slecht te zien, maar gaf aan dat de oliedruk te laag was. Er is dus weer een storing verholpen, want het werkt wel.





Terwijl wij aan het klussen waren, kwam er ook een hevige onweersbui aan. Wij dus alle spullen binnen zetten, deuren en ramen sluiten. Vervolgens nog even buiten wezen kijken en foto's van de naderende bui maken.


De lucht nadert zeer snel..


En de hoosbui kwam steeds dichterbij

De trein van 11:24 naar Utrecht en Rotterdam/Den Haag mocht niet vertrekken, net als de trein naar schiphol. Sprinter naar Amsterdam werd vastgehouden en uiteindelijk niet gereden, en de IC naar Amsterdam van 11:29 was om 12:00 niet eens uit Schothorst vertrokken, en heeft niet gereden.
Als gevolg van bliksem inslag bij hilversum reden de treinen naar Amsterdam en Schiphol niet verder dan Amersfoort, en mochten reizigers via Utrecht omreizen. Treinen keerden in Amersfoort weer.

En vervolgens een pauze gehad, en even gaan klussen. De Leeuwarden1 shuttle kwam aan, maar die mocht niet verder. De Leeuwarden2 kwam ook al aan, en stonden naast elkaar:




Uiteindelijk ging de Leeuwarden2 eerder weg, die naar de Houtrakpolder ging. Deze reed met de Class 66. De Leeuwarden1 bleef langer staan, en vertrok pas na ongeveer 3 en half uur. Deze gaat naar de Maasvlakte, waar de rangeerlok van Leeuwarden ook onderhoud krijgt.
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:54:52 #273
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_85835209
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens?

Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2
Is het de moeite om vanuit het zuiden een hele dagtrip voor een stel fokkers te maken? c_/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 29 augustus 2010 @ 15:59:12 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85835387
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 08:44 schreef dennistd het volgende:
NS Hispeed kent op de site trouwens ook een aantal andere bestemmingen nu, zoals Gronau en Bad Bentheim. Wenen kent ie alleen niet, hij denkt dat ik wel naar Waddinxveen wil....
Wien kent hij volgens mij wel...
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:21:29 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85836328
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens?

Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2
Heel misschien...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 augustus 2010 @ 17:04:44 #276
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85838167
Bizarre combi

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_85838362
De SLT wordt al versierd zie ik.
pi_85838417
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Mag jij wel van Myraela? :')
Wehehe. :P
pi_85838461
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens?

Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2
Ja, ik ben erbij!

Zie de fipo in dat topic:

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:01 schreef Socios het volgende:
In.
Ik ga (uiterlijk) laatste trein terug.
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 17:16:54 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85838652
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat er hiervandaan nog iemand naar de 11jaarsmeet volgende week in Utrecht trouwens?

Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #2
Ken er eigenlijk niemand van, kans dat ik ga is heel klein...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85838855
Hebben de 1600-en van ACTS nu ook de mogelijkheid om op diesellijnen te rijden met de 6700-en?
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 18:16:47 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85840585
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 17:23 schreef Bitlord het volgende:
Hebben de 1600-en van ACTS nu ook de mogelijkheid om op diesellijnen te rijden met de 6700-en?
Voor zover ik weet niet, een 1600 heeft namelijk 2x zoveel vermogen als een 1200. En van de 6700'en rijdt alleen de 6702 nog, die volgens mij de vaste rangeerloc in Leeuwarden is en alleen voor onderhoud naar Rotterdam komt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85840675
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Mag jij wel van Myraela? :')
Goedzo fles, houd jij hem hier maar een beetje in de gaten.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:19:20 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85840682
De stuurstroomkabel van de 1600 zal wel niet compatibel zijn met die van de 6700...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 29 augustus 2010 @ 18:30:36 #285
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85841083
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:19 schreef Duvel het volgende:
De stuurstroomkabel van de 1600 zal wel niet compatibel zijn met die van de 6700...
Dat was die van een 1200 ook niet, maar daarin is een speciaal kastje voor de bediening van de 6700 gezet. De 6700 werd dus wel vanaf de 1200 bediend, maar met een los paneel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:30:57 #286
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_85841090
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ziet er goed uit Lemjur :) Waar ga je heen? :9
Was gister even een klein rondje i.c.m. bezoek aan een vriendin. Hoogkarspel-Amsterdam Centraal-Maastricht-Eindhoven-Utrecht-Amersfoort-Schiphol-Amsterdam Centraal-Hoogkarspel. Even omgereden om de Pimpel voor het eerst een bezoekje te geven :)
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:32:05 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85841134
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:30 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat was die van een 1200 ook niet, maar daarin is een speciaal kastje voor de bediening van de 6700 gezet. De 6700 werd dus wel vanaf de 1200 bediend, maar met een los paneel.
I know. Had de 1200 al een stuurstroomkabel aan boord dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85841274
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:19 schreef Myraela het volgende:
Goedzo fles, houd jij hem hier maar een beetje in de gaten.
Er zijn helaas maar weinig vrouwelijke treinenfans op FOK! (en daarbuiten).
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:40:04 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85841420
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:36 schreef Socios het volgende:

[..]

Er zijn helaas maar weinig vrouwelijke treinenfans op FOK! (en daarbuiten).
Wat raar!

Net als er weinig vrouwelijke vliegtuigspotters zijn, of vrouwelijke autoliefhebbers, et cetera. Aan de andere kant borduren er weer weinig mannen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85841547
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:36 schreef Socios het volgende:

[..]

Er zijn helaas maar weinig vrouwelijke treinenfans op FOK! (en daarbuiten).
Als ik de nummertjes niet vergeten was, had ik wel bijna een spot gehad.
  zondag 29 augustus 2010 @ 18:49:33 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85841737
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:43 schreef Myraela het volgende:

[..]
Als ik de nummertjes niet vergeten was, had ik wel bijna een spot gehad.
Het is besmettelijk. Wees waakzaam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 18:57:29 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85842017
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:43 schreef Myraela het volgende:
Als ik de nummertjes niet vergeten was, had ik wel bijna een spot gehad.
Ik doe ook niet aan nummertjes hoor. En ik hou me hier ook staande, zij het met wat moeite soms.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85842060
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik doe ook niet aan nummertjes hoor. En ik hou me hier ook staande, zij het met wat moeite soms.
Maar nummertjes kan ik tenminste nog zien. Ik weet niets van treinen. Hoewel ik telkens weer iets leer. :')
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 20:10:57 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85844689
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:58 schreef Myraela het volgende:

[..]



Maar nummertjes kan ik tenminste nog zien. Ik weet niets van treinen. Hoewel ik telkens weer iets leer. :')
Maak gewoon wat foto's van treinen en post ze hier. Gaat het meteen weer ergens over. Socios ook weer blij :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:36:45 #295
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85849832
Socios heeft het alweer druk genoeg. Treinspottertje achtervolgen
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 21:37:32 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85849881
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Socios heeft het alweer druk genoeg. Treinspottertje achtervolgen
God tering hoe droevig moet je DAN zijn? _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:38:34 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85849955
Socios trekt dat soort types aan als greavy S&V-medewerkers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85850542
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

God tering hoe droevig moet je DAN zijn? _O-
je moet maar wat te doen hebben ;)
En hier staat ook al weinig nuttigs..
pi_85851426
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:38 schreef Duvel het volgende:
Socios trekt dat soort types aan als greavy S&V-medewerkers.
:')
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 augustus 2010 @ 22:10:11 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85852001
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:01 schreef Socios het volgende:

[..]

:')
Het blijkt anders gewoon wel zo te zijn -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85852781
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Het blijkt anders gewoon wel zo te zijn -O-
Ik snap de vergelijking dan niet helemaal? Leg eens uit?

Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 250
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')