abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 15:52:12 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85733927
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef j95 het volgende:
Iemand die een leuke route weet vanaf Hilversum?
Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85734250
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.
Woei
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:06:28 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85734484
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.
Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.
quote:
Deze oplossing levert voor Arriva wel meer werk op, omdat ze nu veel meer moeten rangeren met materieel. Tweemaal kop maken voordat het aan het perron staat als je iets bij wilt plaatsen.
Dat extra rangeren valt wel mee. We hebben nu toch al drie bewegingen nodig om bij 1a, 2a of 3a te komen. Tenzij ze nu eindelijk eens wat vaker de westkant van de tuin gaan gebruiken als uitgang (spoor 12).

Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:34:28 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85735387
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 17:03:32 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85736507
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Dat dus. En dan is er veel meer ruimte voor een tunnel. Alleen jammer dat ze die aftandse trap niet mogen slopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:31:41 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85737459
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Oh zo. Ja, dan mogen ze het perron ook wel over 6 leggen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85738280
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet -O-
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 18:11:51 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85738716
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet -O-
Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85738785
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.
Als ziggy het maar snapt, anders durf ik niet naar Groningen tijdens zijn diensten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85738844
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet :9
pi_85738928
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet :9
Ik was van de week nog in Groningen en ik snap het precies. Toevallig vroeg ik mij toen nog af of er regulier een trein vertrekt van spoor 6 of 7. :P Ik kijken op de gele vertrekstaten. Alleen een Intercity om 5 uur ´s ochtends vertrekt daar vandaan. :D
pi_85738981
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden.
Dat vind ik juist weer heel goed nieuws! Toen ik het las was ik al bang dat die trap zou verdwijnen. Blij dat zoiets behouden blijft. Overigens zou die hele geplande exercitie voor mij niet hoeven. Die doorgaande sporen fungeren uitstekend. En met een trapje oplopen is ook niets mis.

Sowieso, wat de hele reden om van 4, 5 en 6 kopsporen te maken? Neem aan dat men er dan meer treinen wil later vertrekken dan die ene per dag zoals nu het geval is.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:36:47 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85739426
Deel van het probleem is dat dat perroneiland alleen via een steile trap te bereiken is. Ik stapte laatst met de kinderwagen op 6a uit, en dan is dat opeens een groot probleem.

Er vertrekken per uur trouwens veertien treinen uit Groningen, in de spits nog meer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 19:24:28 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85741262
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:50:13 #65
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85744967
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken :s)
Mijn vrienden gaan daar niet over. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:57:49 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85745336
Moet je bij NS Poort zijn?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 21:18:08 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85746375
die falers van die brug in Venlo iig. Kan me niet vorstellen dat prutsfaal daar niks mee te maken heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85749278
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje.. *;
Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht).
Graag GEEN Plan-V en DDAR

Kun je hier wat mee? 8-) Mijn dagkaart kan tussen 1 oktober en 1 november gebruikt worden.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 22:16:42 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85749526
Morgenochtend stop ik een boterham in je mond en beweeg ik je onderkaak op en neer. Als je het ademhalen tot die tijd zelf gekund hebt tenminste O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85750503
Ja Fles, geef je ze een vinger, willen ze de hele hand! :P
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 22:39:44 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85750733
Ik probeer een nieuweling behulpzaam te zijn. Moet van Anne :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:41:11 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85750796
Wat ben jij volgzaam ineens! :o
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 22:42:05 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85750846
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:43:21 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85750910
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken :(
't Zeikt buiten ook al.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 22:47:28 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85751136
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje.. *;
Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht).
Graag GEEN Plan-V en DDAR

Kun je hier wat mee? 8-) Mijn dagkaart kan tussen 1 oktober en 1 november gebruikt worden.
Heet geen Fles, maar kan wel iets bedenken.

Woerden - Utrecht. Daarna de IC naar Leeuwarden, dan met Arriva naar Groningen en met de NS naar Zwolle. Met wat mazzel tref je ICRm en dan reis je daarmee naar Arnhem. Vervolgens met de ICE naar Amsterdam en dan met een VIRM door naar Haarlem :P

Daarna kun je besluiten via de Oude Lijn naar Den Haag Centraal te reizen en uiteindelijk weer in Woerden uit te komen.

Zoiets?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 22:49:27 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85751238
goeie optie psm :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85751322
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud -O-
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85751612
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:51 schreef Ascendancy het volgende:
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud -O-
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle ^O^
De lijn Emmen - Zwolle is niet echt interessant. En het duurt vooral lang.
  Redactie Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 23:05:18 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85751985
Ook nog in de aanbieding:
Woerden 06.53 8821 VIRM
Utrecht 07.05

Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Den Bosch 08.14 3624 ICRm
Zwolle 10.13

Zwolle 10.17 529 ICM
Groningen 11.14

Groningen 11.34 37446 GTW
Leeuwarden 12.24

Leeuwarden 12.33 37235 GTW
Harlingen Haven 12.58

Harlingen Haven 13.02 37250 GTW
Leeuwarden 13.30

Leeuwarden 13.35 37037 GTW
Sneek 13.56

Sneek 14.01 37050 GTW
Leeuwarden 14.22

Leeuwarden 14.45 10554 ICM
Utrecht 16.39

Utrecht 17.00 124 ICE
Amsterdam 17.25

Amsterdam 17.40 2271 DDM
Haarlem 17.56

Haarlem 18.27 2273 VIRM
Leiden 18.47

Leiden 18.52 8871 VIRM
Woerden 19.23
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85752132
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Is dat tegenwoordig geen virm?
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 23:11:08 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85752261
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:08 schreef Geerd het volgende:
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Is dat tegenwoordig geen virm?
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85752382
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm?
pi_85752749
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Ik zwaai naar dieren.
pi_85752828
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijd 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85753175
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
Ohw oke die rijdt ik niet zo vaak en dan was die 10 bakken. Moest hem ooit alleen meenemen 10bakken vanaf venlo naja maar even gevraagd of ze drie bakken wouden afsluiten :Y)
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:36:32 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85753330
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
Heeft niets met spits te maken :?
Gewoon de verkeerde compositie op de verkeerde plek inzetten (soms door een defect). En het gebeurt niet planmatig, TD-10 stammen zijn planmatig in 1900(IC Den Haag-Venlo), gemengd met VIRM (soms maar een VIRM-IV :+)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:14:48 #87
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_85757170
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.

Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:38:07 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85757705
quote:
Bombardier beboet vanwege problemen ERTMS

De Canadese spoorbouwer Bombardier krijgt het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht maar niet aan de praat. Spoorbeheerder Prorail legt Bombardier daarom opnieuw een boete op, zo meldt De Telegraaf donderdag.

Het gaat om een boete van 0,5 miljoen Euro. Eerder moest Bombardier ook al boetes betalen omdat de deadline niet werd gehaald. In totaal is de boete opgelopen tot 2,8 miljoen euro. Door het uitblijven van ERTMS kunnen op dit traject de treinen op korte termijn niet vlak achter elkaar en harder rijden.

Volgens de krant haalde Bombardier geen enkel deadline. Oorspronkelijk zou het veiligheidssysteem al in 2005 gereed zijn. Proef Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht is bedoeld als proeftraject voor ERTMS, dat mogelijk straks overal op het Nederlandse spoor zal werken.

Eerder meldde Rover dat de kosten van invoering van ERTMS waren gedaald naar 800 miljoen euro. Tot die conclusie kwam Rover na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). De huidige problemen tussen Utrecht en Amsterdam zijn echter weinig hoopgevend.

Bron: Treinreiziger.nl
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
pi_85758206
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:14 schreef Eix het volgende:

[..]

Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.

Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad. :s)
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_85759938
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 02:00 schreef Geerd het volgende:
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja :P
Ik ben ook weleens in ICM naar Emmen geweest. Prachtig. :P
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:19:38 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85760395
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85760494
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:33:58 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85760557
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85760935
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52:05 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762197
Dat is echt belachelijk ja, dat ze niet kunnen aangeven wáár je trein vertrekt is een ding maar je wil toch ook kunnen opzoeken wannéér je trein vertrekt.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:59:16 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85762408
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Vanaf 6 september zijn er nieuwe vertrekstaten en dergelijke, want bij dat WBL hebben ze alles opnieuw 'goed' ingepland. Het wordt nu dagelijks met het dagplan gedaan én last-minute aanpassingen.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:03:29 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85762518
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef ReisT het volgende:
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:08:08 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762635
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden??
pi_85762729
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
pi_85762817
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')