Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef j95 het volgende:
Iemand die een leuke route weet vanaf Hilversum?
Woeiquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.
Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.
Dat extra rangeren valt wel mee. We hebben nu toch al drie bewegingen nodig om bij 1a, 2a of 3a te komen. Tenzij ze nu eindelijk eens wat vaker de westkant van de tuin gaan gebruiken als uitgang (spoor 12).quote:Deze oplossing levert voor Arriva wel meer werk op, omdat ze nu veel meer moeten rangeren met materieel. Tweemaal kop maken voordat het aan het perron staat als je iets bij wilt plaatsen.
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.
Dat dus. En dan is er veel meer ruimte voor een tunnel. Alleen jammer dat ze die aftandse trap niet mogen slopen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Oh zo. Ja, dan mogen ze het perron ook wel over 6 leggen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet
Als ziggy het maar snapt, anders durf ik niet naar Groningen tijdens zijn dienstenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.
Ik was van de week nog in Groningen en ik snap het precies. Toevallig vroeg ik mij toen nog af of er regulier een trein vertrekt van spoor 6 of 7.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet
Dat vind ik juist weer heel goed nieuws! Toen ik het las was ik al bang dat die trap zou verdwijnen. Blij dat zoiets behouden blijft. Overigens zou die hele geplande exercitie voor mij niet hoeven. Die doorgaande sporen fungeren uitstekend. En met een trapje oplopen is ook niets mis.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden.
Mijn vrienden gaan daar niet over.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken
't Zeikt buiten ook al.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken
Heet geen Fles, maar kan wel iets bedenken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje..![]()
Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht).
Graag GEEN Plan-V en DDAR
Kun je hier wat mee?Mijn dagkaart kan tussen 1 oktober en 1 november gebruikt worden.
De lijn Emmen - Zwolle is niet echt interessant. En het duurt vooral lang.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:51 schreef Ascendancy het volgende:
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud![]()
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:08 schreef Geerd het volgende:
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51
Is dat tegenwoordig geen virm?
Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakkenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijd 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.
En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Ohw oke die rijdt ik niet zo vaak en dan was die 10 bakken. Moest hem ooit alleen meenemen 10bakken vanaf venlo naja maar even gevraagd of ze drie bakken wouden afsluitenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken
Heeft niets met spits te makenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.
En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.quote:Bombardier beboet vanwege problemen ERTMS
De Canadese spoorbouwer Bombardier krijgt het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht maar niet aan de praat. Spoorbeheerder Prorail legt Bombardier daarom opnieuw een boete op, zo meldt De Telegraaf donderdag.
Het gaat om een boete van 0,5 miljoen Euro. Eerder moest Bombardier ook al boetes betalen omdat de deadline niet werd gehaald. In totaal is de boete opgelopen tot 2,8 miljoen euro. Door het uitblijven van ERTMS kunnen op dit traject de treinen op korte termijn niet vlak achter elkaar en harder rijden.
Volgens de krant haalde Bombardier geen enkel deadline. Oorspronkelijk zou het veiligheidssysteem al in 2005 gereed zijn. Proef Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht is bedoeld als proeftraject voor ERTMS, dat mogelijk straks overal op het Nederlandse spoor zal werken.
Eerder meldde Rover dat de kosten van invoering van ERTMS waren gedaald naar 800 miljoen euro. Tot die conclusie kwam Rover na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). De huidige problemen tussen Utrecht en Amsterdam zijn echter weinig hoopgevend.
Bron: Treinreiziger.nl
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusjaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.
Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad.
Ik ben ook weleens in ICM naar Emmen geweest. Prachtig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 02:00 schreef Geerd het volgende:
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja![]()
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef ReisT het volgende:
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden??quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |