abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 augustus 2010 @ 22:49:27 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85751238
goeie optie psm :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85751322
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud -O-
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85751612
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:51 schreef Ascendancy het volgende:
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud -O-
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle ^O^
De lijn Emmen - Zwolle is niet echt interessant. En het duurt vooral lang.
  Redactie Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 23:05:18 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85751985
Ook nog in de aanbieding:
Woerden 06.53 8821 VIRM
Utrecht 07.05

Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Den Bosch 08.14 3624 ICRm
Zwolle 10.13

Zwolle 10.17 529 ICM
Groningen 11.14

Groningen 11.34 37446 GTW
Leeuwarden 12.24

Leeuwarden 12.33 37235 GTW
Harlingen Haven 12.58

Harlingen Haven 13.02 37250 GTW
Leeuwarden 13.30

Leeuwarden 13.35 37037 GTW
Sneek 13.56

Sneek 14.01 37050 GTW
Leeuwarden 14.22

Leeuwarden 14.45 10554 ICM
Utrecht 16.39

Utrecht 17.00 124 ICE
Amsterdam 17.25

Amsterdam 17.40 2271 DDM
Haarlem 17.56

Haarlem 18.27 2273 VIRM
Leiden 18.47

Leiden 18.52 8871 VIRM
Woerden 19.23
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85752132
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Is dat tegenwoordig geen virm?
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 23:11:08 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85752261
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:08 schreef Geerd het volgende:
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Is dat tegenwoordig geen virm?
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85752382
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm?
pi_85752749
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Ik zwaai naar dieren.
pi_85752828
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijd 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85753175
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
Ohw oke die rijdt ik niet zo vaak en dan was die 10 bakken. Moest hem ooit alleen meenemen 10bakken vanaf venlo naja maar even gevraagd of ze drie bakken wouden afsluiten :Y)
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:36:32 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85753330
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
Heeft niets met spits te maken :?
Gewoon de verkeerde compositie op de verkeerde plek inzetten (soms door een defect). En het gebeurt niet planmatig, TD-10 stammen zijn planmatig in 1900(IC Den Haag-Venlo), gemengd met VIRM (soms maar een VIRM-IV :+)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:14:48 #87
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_85757170
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.

Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:38:07 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85757705
quote:
Bombardier beboet vanwege problemen ERTMS

De Canadese spoorbouwer Bombardier krijgt het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht maar niet aan de praat. Spoorbeheerder Prorail legt Bombardier daarom opnieuw een boete op, zo meldt De Telegraaf donderdag.

Het gaat om een boete van 0,5 miljoen Euro. Eerder moest Bombardier ook al boetes betalen omdat de deadline niet werd gehaald. In totaal is de boete opgelopen tot 2,8 miljoen euro. Door het uitblijven van ERTMS kunnen op dit traject de treinen op korte termijn niet vlak achter elkaar en harder rijden.

Volgens de krant haalde Bombardier geen enkel deadline. Oorspronkelijk zou het veiligheidssysteem al in 2005 gereed zijn. Proef Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht is bedoeld als proeftraject voor ERTMS, dat mogelijk straks overal op het Nederlandse spoor zal werken.

Eerder meldde Rover dat de kosten van invoering van ERTMS waren gedaald naar 800 miljoen euro. Tot die conclusie kwam Rover na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). De huidige problemen tussen Utrecht en Amsterdam zijn echter weinig hoopgevend.

Bron: Treinreiziger.nl
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
pi_85758206
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:14 schreef Eix het volgende:

[..]

Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.

Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad. :s)
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_85759938
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 02:00 schreef Geerd het volgende:
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja :P
Ik ben ook weleens in ICM naar Emmen geweest. Prachtig. :P
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:19:38 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85760395
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85760494
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:33:58 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85760557
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85760935
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52:05 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762197
Dat is echt belachelijk ja, dat ze niet kunnen aangeven wáár je trein vertrekt is een ding maar je wil toch ook kunnen opzoeken wannéér je trein vertrekt.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:59:16 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85762408
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Vanaf 6 september zijn er nieuwe vertrekstaten en dergelijke, want bij dat WBL hebben ze alles opnieuw 'goed' ingepland. Het wordt nu dagelijks met het dagplan gedaan én last-minute aanpassingen.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:03:29 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85762518
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef ReisT het volgende:
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:08:08 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762635
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden??
pi_85762729
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
pi_85762817
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')