abonnement Unibet Coolblue
pi_85760935
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52:05 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762197
Dat is echt belachelijk ja, dat ze niet kunnen aangeven wáár je trein vertrekt is een ding maar je wil toch ook kunnen opzoeken wannéér je trein vertrekt.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:59:16 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85762408
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Vanaf 6 september zijn er nieuwe vertrekstaten en dergelijke, want bij dat WBL hebben ze alles opnieuw 'goed' ingepland. Het wordt nu dagelijks met het dagplan gedaan én last-minute aanpassingen.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:03:29 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85762518
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef ReisT het volgende:
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:08:08 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762635
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden??
pi_85762729
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
pi_85762817
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85762884
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
Ja. Maar nu moet een trein bij het gele sein al remmen, ook al is de remweg duidelijk korter dan de blokafstand. Met ERTMS level 2 hoeft dat niet meer, want daar heb je geen vaste seinen meer. Daar hoeft de machinist dus pas precies op remwegafstand van het (fictieve) rode sein te gaan remmen, als het goed is. Want ERTMS (en trouwens ook ATB-NG) kennen de remcurve van de trein.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 10:18:12 ]
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:27:56 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85763136
Spuit 11.

[ Bericht 98% gewijzigd door Duvel op 27-08-2010 10:28:15 (dat dus) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85763245
Okee, het idee is dus dat het huidige ATB een vaste remcurve heeft die gewoon gehaald moet worden, terwijl ERTMS gewoon exact de limiet van de trein kent en dus eigenlijk per trein bepaald hoe de remcurve moet zijn?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:52:56 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85763790
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:32 schreef Ascendancy het volgende:
Okee, het idee is dus dat het huidige ATB een vaste remcurve heeft die gewoon gehaald moet worden, terwijl ERTMS gewoon exact de limiet van de trein kent en dus eigenlijk per trein bepaald hoe de remcurve moet zijn?
De remcurve van ATB-EG is wat hoekig. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85763999
laat maar, FOK kan niet met spaties omgaan :|W

De remcurve van een SLT is toch op het eind gewoon vlak omdat hij veel te snel remt?
Dan vraag ik me af, bij SLT zal het dan inderdaad soepeler lopen, maar ik neem aan dat de remcurve van DD-AR en ook bijvoorbeeld IC treinen veel minder ideaal is en dus eigenlijk nauwelijks winst oplevert?

[ Bericht 41% gewijzigd door Ascendancy op 27-08-2010 11:07:28 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:14:41 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85764383
Het is een sterke wens van ProRail dat er later met relatief weinig moeite kan worden overgestapt van ERTMS Level 2 naar Level 3. Daarnaast vind ik het toch wel opvallend dat Bombardier problemen heeft op de HSL-Zuid (loc), op de Betuweroute (loc) en nu dus ook aan de baan-kant op Asd-Ut.

Bij Siemens, Alstom en Ansaldo STS gaat alles goed, maar bij Bombardier blijft het mislukken. Opmerkelijk.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:23:55 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85764680
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:14 schreef James1988 het volgende:

Bij Siemens, Alstom en Ansaldo STS gaat alles goed
Wat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:24:37 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85764701
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:00 schreef Ascendancy het volgende:
laat maar, FOK kan niet met spaties omgaan :|W

De remcurve van een SLT is toch op het eind gewoon vlak omdat hij veel te snel remt?
Dan vraag ik me af, bij SLT zal het dan inderdaad soepeler lopen, maar ik neem aan dat de remcurve van DD-AR en ook bijvoorbeeld IC treinen veel minder ideaal is en dus eigenlijk nauwelijks winst oplevert?
De remkarakteristiek van een trein is iets anders dan de remcurve die het beveiligingssysteem oplegt. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:16:39 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_85771040
o hai :W

Ik ben blij, want er zijn weer treinen in Arnhem O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:17:37 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85771079
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:16 schreef Guppyfriend het volgende:
o hai :W

Ik ben blij, want er zijn weer treinen in Arnhem O+
Hoe ver zijn ze inmiddels met het nieuwe station daar?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:25:44 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_85771357
Aan het station is weinig gebeurd nog, zie de foto's die ik eerder postte :)

Hai Gups :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:30:06 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_85771519
Niet zover nog... Op perron 1 (spoor 3 en 4) is een deel van de nieuwe overkapping klaar. Er is een nieuwe voetgangersbrug en er schijnen voorbereidingen te zijn getroffen voor de dive-under. Maar al met al zie je er nog niet zoveel van. Maar de nieuwe overkapping belooft wel mooi te worden, dat dan weer wel.

Hai Fles :W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:39:43 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85771913
Ah, die foto's had ik gemist, bedankt beide :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:49:09 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85772276
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet zover nog... Op perron 1 (spoor 3 en 4) is een deel van de nieuwe overkapping klaar. Er is een nieuwe voetgangersbrug en er schijnen voorbereidingen te zijn getroffen voor de dive-under. Maar al met al zie je er nog niet zoveel van. Maar de nieuwe overkapping belooft wel mooi te worden, dat dan weer wel.
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:03:22 #115
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85772826
Dive-under. Ik zie de humor wel met het weer van de afgelopen dagen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85772886
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:08:49 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85773055
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Nee, die is nog lang niet klaar. Het dak is gelegd en een deel van de wanden zijn klaar. Nu moet de boel nog leeggelepeld worden, de rest van de wanden en de bodem aangebracht worden en het geheel afgewerkt en aangesloten worden. Dat duurt nog een jaar ongeveer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:13:47 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_85773282
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden. :')
Maar er hoort wel een spoor de grond in te gaan bij een dive-under, dat kan je wel zien ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:27:42 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85773802
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Dat bouw je niet in een maand hè. :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:41:19 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85774350
Gaat weer lekker in Duitsland / met de Internationale treinen:
IC 14x/24x (IC Schiphol-Berlijn) heeft grote vertragingen, en worden omgeleid via Bielefeld / Münster Hbf. Rijden met minstens +60, in Nederland zijn vervangende treinen ingezet op Emmerich - Schiphol.
En ICE 127 is via Venlo omgeleid. Tussen Zevenaar en Emmerich lagen er bomen op het spoor.
pi_85774607
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat bouw je niet in een maand hè. :D
waarom niet? :X Damwandjes erin, uitgraven, prefab tunnelelementen erin, dichtkitten, prefab spoor erin en klaar! 1-2 maandjes afwerken en rijden met die hap.
Als ze in China een hele HSL kunnen bouwen in 3 jaar, moet een dive-undertje van 700 meter toch wel iets verder gevorderd kunnen zijn dan 1 meter diep?
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:49:39 #122
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85774655
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Misschien was het je ontgaan maar er komt volgend jaar dus weer zo'n maand lange buitendienststelling. Daarna is de dive-under pas klaar!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:06:30 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85775265
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:48 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

waarom niet? :X Damwandjes erin, uitgraven, prefab tunnelelementen erin, dichtkitten, prefab spoor erin en klaar! 1-2 maandjes afwerken en rijden met die hap.
Als ze in China een hele HSL kunnen bouwen in 3 jaar, moet een dive-undertje van 700 meter toch wel iets verder gevorderd kunnen zijn dan 1 meter diep?
Je vergeet dat er in de maand die het buitendienstgesteld was, het spoor er boven gesloopt is, de damwanden en het dak van de dive-under gebouwd zijn en vervolgens spoor en bovenleiding weer, in nieuwe lay-out teruggebouwd zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85775488
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL |:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')