Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef ReisT het volgende:
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden??quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
Ja. Maar nu moet een trein bij het gele sein al remmen, ook al is de remweg duidelijk korter dan de blokafstand. Met ERTMS level 2 hoeft dat niet meer, want daar heb je geen vaste seinen meer. Daar hoeft de machinist dus pas precies op remwegafstand van het (fictieve) rode sein te gaan remmen, als het goed is. Want ERTMS (en trouwens ook ATB-NG) kennen de remcurve van de trein.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
De remcurve van ATB-EG is wat hoekig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:32 schreef Ascendancy het volgende:
Okee, het idee is dus dat het huidige ATB een vaste remcurve heeft die gewoon gehaald moet worden, terwijl ERTMS gewoon exact de limiet van de trein kent en dus eigenlijk per trein bepaald hoe de remcurve moet zijn?
Wat?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:14 schreef James1988 het volgende:
Bij Siemens, Alstom en Ansaldo STS gaat alles goed
De remkarakteristiek van een trein is iets anders dan de remcurve die het beveiligingssysteem oplegt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:00 schreef Ascendancy het volgende:
laat maar, FOK kan niet met spaties omgaan![]()
De remcurve van een SLT is toch op het eind gewoon vlak omdat hij veel te snel remt?
Dan vraag ik me af, bij SLT zal het dan inderdaad soepeler lopen, maar ik neem aan dat de remcurve van DD-AR en ook bijvoorbeeld IC treinen veel minder ideaal is en dus eigenlijk nauwelijks winst oplevert?
Hoe ver zijn ze inmiddels met het nieuwe station daar?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:16 schreef Guppyfriend het volgende:
o hai![]()
Ik ben blij, want er zijn weer treinen in Arnhem
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet zover nog... Op perron 1 (spoor 3 en 4) is een deel van de nieuwe overkapping klaar. Er is een nieuwe voetgangersbrug en er schijnen voorbereidingen te zijn getroffen voor de dive-under. Maar al met al zie je er nog niet zoveel van. Maar de nieuwe overkapping belooft wel mooi te worden, dat dan weer wel.
Nee, die is nog lang niet klaar. Het dak is gelegd en een deel van de wanden zijn klaar. Nu moet de boel nog leeggelepeld worden, de rest van de wanden en de bodem aangebracht worden en het geheel afgewerkt en aangesloten worden. Dat duurt nog een jaar ongeveer.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Maar er hoort wel een spoor de grond in te gaan bij een dive-under, dat kan je wel zienquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden.
Dat bouw je niet in een maand hè.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
waarom niet?quote:
Misschien was het je ontgaan maar er komt volgend jaar dus weer zo'n maand lange buitendienststelling. Daarna is de dive-under pas klaar!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Je vergeet dat er in de maand die het buitendienstgesteld was, het spoor er boven gesloopt is, de damwanden en het dak van de dive-under gebouwd zijn en vervolgens spoor en bovenleiding weer, in nieuwe lay-out teruggebouwd zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:48 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
waarom niet?Damwandjes erin, uitgraven, prefab tunnelelementen erin, dichtkitten, prefab spoor erin en klaar! 1-2 maandjes afwerken en rijden met die hap.
Als ze in China een hele HSL kunnen bouwen in 3 jaar, moet een dive-undertje van 700 meter toch wel iets verder gevorderd kunnen zijn dan 1 meter diep?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |