Ja. Maar nu moet een trein bij het gele sein al remmen, ook al is de remweg duidelijk korter dan de blokafstand. Met ERTMS level 2 hoeft dat niet meer, want daar heb je geen vaste seinen meer. Daar hoeft de machinist dus pas precies op remwegafstand van het (fictieve) rode sein te gaan remmen, als het goed is. Want ERTMS (en trouwens ook ATB-NG) kennen de remcurve van de trein.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
De remcurve van ATB-EG is wat hoekig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:32 schreef Ascendancy het volgende:
Okee, het idee is dus dat het huidige ATB een vaste remcurve heeft die gewoon gehaald moet worden, terwijl ERTMS gewoon exact de limiet van de trein kent en dus eigenlijk per trein bepaald hoe de remcurve moet zijn?
Wat?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:14 schreef James1988 het volgende:
Bij Siemens, Alstom en Ansaldo STS gaat alles goed
De remkarakteristiek van een trein is iets anders dan de remcurve die het beveiligingssysteem oplegt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:00 schreef Ascendancy het volgende:
laat maar, FOK kan niet met spaties omgaan![]()
De remcurve van een SLT is toch op het eind gewoon vlak omdat hij veel te snel remt?
Dan vraag ik me af, bij SLT zal het dan inderdaad soepeler lopen, maar ik neem aan dat de remcurve van DD-AR en ook bijvoorbeeld IC treinen veel minder ideaal is en dus eigenlijk nauwelijks winst oplevert?
Hoe ver zijn ze inmiddels met het nieuwe station daar?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:16 schreef Guppyfriend het volgende:
o hai![]()
Ik ben blij, want er zijn weer treinen in Arnhem
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet zover nog... Op perron 1 (spoor 3 en 4) is een deel van de nieuwe overkapping klaar. Er is een nieuwe voetgangersbrug en er schijnen voorbereidingen te zijn getroffen voor de dive-under. Maar al met al zie je er nog niet zoveel van. Maar de nieuwe overkapping belooft wel mooi te worden, dat dan weer wel.
Nee, die is nog lang niet klaar. Het dak is gelegd en een deel van de wanden zijn klaar. Nu moet de boel nog leeggelepeld worden, de rest van de wanden en de bodem aangebracht worden en het geheel afgewerkt en aangesloten worden. Dat duurt nog een jaar ongeveer.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Maar er hoort wel een spoor de grond in te gaan bij een dive-under, dat kan je wel zienquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden.
Dat bouw je niet in een maand hč.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
waarom niet?quote:
Misschien was het je ontgaan maar er komt volgend jaar dus weer zo'n maand lange buitendienststelling. Daarna is de dive-under pas klaar!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Je vergeet dat er in de maand die het buitendienstgesteld was, het spoor er boven gesloopt is, de damwanden en het dak van de dive-under gebouwd zijn en vervolgens spoor en bovenleiding weer, in nieuwe lay-out teruggebouwd zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:48 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
waarom niet?Damwandjes erin, uitgraven, prefab tunnelelementen erin, dichtkitten, prefab spoor erin en klaar! 1-2 maandjes afwerken en rijden met die hap.
Als ze in China een hele HSL kunnen bouwen in 3 jaar, moet een dive-undertje van 700 meter toch wel iets verder gevorderd kunnen zijn dan 1 meter diep?
Mja, ik vind het eerlijk gezegd wel een nette prestatie. Ze hebben in die maand tijd best veel bereikt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL
Maar ze hebben er wel fatsoenlijke treinen over een fatsoenlijke HSL rijdenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.
Nou, die van Barcelona richting Frankrijk schijnt ook wel een gebed zonder einde te zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar ze hebben er wel fatsoenlijke treinen over een fatsoenlijke HSL rijden
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja dit gefaal hadden jullie nog van me tegoed![]()
[ afbeelding ]
Die diskette van voor de oorlog snapte verkortingen alquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Was dat maar zo. Dan stond minstens elk station in Europa erinquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
De planner op de NS site schijnt van Hafas te komen of zo? Die kennen die verko's niet.
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Gelukkig is jouw taalgebruik altijd even onberispelijk he, figuurquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.
Voor iemand die anderen op taalfouten gaat wijzen... ontspoort het begin van je zin een beetje.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.
De NS reisplanner kan ze prima aan hoor, alleen even op het pijltje omhoog op je toetsenbord drukken om de dropdown te laten verdwijnen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Een betere oplossing zou een een cookie zijn "Ja ik spreek verkortingen"quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
De NS reisplanner kan ze prima aan hoor, alleen even op het pijltje omhoog op je toetsenbord drukken om de dropdown te laten verdwijnen.
Het was dan ook wel dubbel natuurlijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw taalgebruik altijd even onberispelijk he, figuur
Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een betere oplossing zou een een cookie zijn "Ja ik spreek verkortingen"
Zat mensen die dat ding altijd tot volle tevredenheid gebruikten. MET verkortingen. ALleen de Reisplanner op CD wordt niet meer uitgegeven, alles moet online. Nog steeds geen reden om die verkortingen eruit te halen. Die verkortingen zijn juist ooit ontwikkeld met als doel gebruiksvriendelijkheid. Al heel lang voordat iemand ooit aan een internet dacht. Waarom zou je dat er dan ooit uithalen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |