Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
Ja. Maar nu moet een trein bij het gele sein al remmen, ook al is de remweg duidelijk korter dan de blokafstand. Met ERTMS level 2 hoeft dat niet meer, want daar heb je geen vaste seinen meer. Daar hoeft de machinist dus pas precies op remwegafstand van het (fictieve) rode sein te gaan remmen, als het goed is. Want ERTMS (en trouwens ook ATB-NG) kennen de remcurve van de trein.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Na een sein begint toch gewoon een volgend blok, waarin zich maar 1 trein mag bevinden?
De remcurve van ATB-EG is wat hoekig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:32 schreef Ascendancy het volgende:
Okee, het idee is dus dat het huidige ATB een vaste remcurve heeft die gewoon gehaald moet worden, terwijl ERTMS gewoon exact de limiet van de trein kent en dus eigenlijk per trein bepaald hoe de remcurve moet zijn?
Wat?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:14 schreef James1988 het volgende:
Bij Siemens, Alstom en Ansaldo STS gaat alles goed
De remkarakteristiek van een trein is iets anders dan de remcurve die het beveiligingssysteem oplegt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:00 schreef Ascendancy het volgende:
laat maar, FOK kan niet met spaties omgaan
De remcurve van een SLT is toch op het eind gewoon vlak omdat hij veel te snel remt?
Dan vraag ik me af, bij SLT zal het dan inderdaad soepeler lopen, maar ik neem aan dat de remcurve van DD-AR en ook bijvoorbeeld IC treinen veel minder ideaal is en dus eigenlijk nauwelijks winst oplevert?
Hoe ver zijn ze inmiddels met het nieuwe station daar?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:16 schreef Guppyfriend het volgende:
o hai
Ik ben blij, want er zijn weer treinen in Arnhem
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet zover nog... Op perron 1 (spoor 3 en 4) is een deel van de nieuwe overkapping klaar. Er is een nieuwe voetgangersbrug en er schijnen voorbereidingen te zijn getroffen voor de dive-under. Maar al met al zie je er nog niet zoveel van. Maar de nieuwe overkapping belooft wel mooi te worden, dat dan weer wel.
Nee, die is nog lang niet klaar. Het dak is gelegd en een deel van de wanden zijn klaar. Nu moet de boel nog leeggelepeld worden, de rest van de wanden en de bodem aangebracht worden en het geheel afgewerkt en aangesloten worden. Dat duurt nog een jaar ongeveer.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Maar er hoort wel een spoor de grond in te gaan bij een dive-under, dat kan je wel zienquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is niet voor niets een dive-under, die hoor je niet te zien. Anders was het wel een fly-over geworden.
Dat bouw je niet in een maand hè.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
waarom niet? Damwandjes erin, uitgraven, prefab tunnelelementen erin, dichtkitten, prefab spoor erin en klaar! 1-2 maandjes afwerken en rijden met die hap.quote:
Misschien was het je ontgaan maar er komt volgend jaar dus weer zo'n maand lange buitendienststelling. Daarna is de dive-under pas klaar!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
Is die dive-under nog niet klaar dan? Dat hoorde toch bij deze maand?
Je vergeet dat er in de maand die het buitendienstgesteld was, het spoor er boven gesloopt is, de damwanden en het dak van de dive-under gebouwd zijn en vervolgens spoor en bovenleiding weer, in nieuwe lay-out teruggebouwd zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:48 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
waarom niet? Damwandjes erin, uitgraven, prefab tunnelelementen erin, dichtkitten, prefab spoor erin en klaar! 1-2 maandjes afwerken en rijden met die hap.
Als ze in China een hele HSL kunnen bouwen in 3 jaar, moet een dive-undertje van 700 meter toch wel iets verder gevorderd kunnen zijn dan 1 meter diep?
Mja, ik vind het eerlijk gezegd wel een nette prestatie. Ze hebben in die maand tijd best veel bereikt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
dat wist ik wel hoor.. Ik vind het alleen geen argument. Alles gaat altijd zoooooo traag in NL
Maar ze hebben er wel fatsoenlijke treinen over een fatsoenlijke HSL rijdenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.
Nou, die van Barcelona richting Frankrijk schijnt ook wel een gebed zonder einde te zijn.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar ze hebben er wel fatsoenlijke treinen over een fatsoenlijke HSL rijden
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In het buitenland gaat niet alles sneller hoor. In Barcelona zijn ze al 128 jaar bezig met één kerk te bouwen.
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja dit gefaal hadden jullie nog van me tegoed
[ afbeelding ]
Die diskette van voor de oorlog snapte verkortingen alquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Was dat maar zo. Dan stond minstens elk station in Europa erinquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
De planner op de NS site schijnt van Hafas te komen of zo? Die kennen die verko's niet.
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Gelukkig is jouw taalgebruik altijd even onberispelijk he, figuurquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.
Voor iemand die anderen op taalfouten gaat wijzen... ontspoort het begin van je zin een beetje.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.
De NS reisplanner kan ze prima aan hoor, alleen even op het pijltje omhoog op je toetsenbord drukken om de dropdown te laten verdwijnen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig. Net zo dom als de NS reisplanner, die ook geen verkortingen kan.
Ga daarom naar de mobiele reisplanner, want die snapt ze wel...
Een betere oplossing zou een een cookie zijn "Ja ik spreek verkortingen"quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
De NS reisplanner kan ze prima aan hoor, alleen even op het pijltje omhoog op je toetsenbord drukken om de dropdown te laten verdwijnen.
Het was dan ook wel dubbel natuurlijkquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw taalgebruik altijd even onberispelijk he, figuur
Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een betere oplossing zou een een cookie zijn "Ja ik spreek verkortingen"
Zat mensen die dat ding altijd tot volle tevredenheid gebruikten. MET verkortingen. ALleen de Reisplanner op CD wordt niet meer uitgegeven, alles moet online. Nog steeds geen reden om die verkortingen eruit te halen. Die verkortingen zijn juist ooit ontwikkeld met als doel gebruiksvriendelijkheid. Al heel lang voordat iemand ooit aan een internet dacht. Waarom zou je dat er dan ooit uithalen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.
Wie is ned?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maja welke ned kent nou verkortingen? van stations dan.
Als ik de vervoeging van het werkwoord "kennen" had willen gebruiken, dan had ik dat wel gedaan. Nu heb ik de vervoeging van het werkwoord "kunnen" gebruikt. Het werkwoord "kunnen" drukt het "in staat zijn tot iets iets" uit. De NS reisplanner is niet in staat tot het interpreteren van verkortingen. Het werkwoord "kunnen" is dus van toepassing.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wel zeg ns dom vinden maar zelf het verschil tussen kennen en kunnen niet kennen.
Hij zit echt in de weg heyquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik de vervoeging van het werkwoord "kennen" had willen gebruiken, dan had ik dat wel gedaan. Nu heb ik de vervoeging van het werkwoord "kunnen" gebruikt. Het werkwoord "kunnen" drukt het "in staat zijn tot iets iets" uit. De NS reisplanner is niet in staat tot het interpreteren van verkortingen. Het werkwoord "kunnen" is dus van toepassing.
Je vraagt er zelf om. Een beetje mensen op pietluttigheden gaan wijzen terwijl je zelf een halve analfabeet bent. Dat mag natuurlijk, daar niet van. Maar leef dan met de gevolgen.quote:
Dat zeg je nu al twee keer, ik vind het gewoon jammer dat ik college Nederlands moet geven aan mensen als jij. Daar hebben we namelijk onderwijs voor in Nederland, in plaats van eenvoudige forumbezoekers als ik.quote:
Moet er met waterzakken gesleept worden?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
kreeg net dit mailtje
> Beste mannen,
>
> Voor het ontladen en beladen van een testtrein op Watergraafsmeer zijn wij
> op zoek naar pittige mannen die betaald hun spierballen willen trainen.
>
> - vrijdag 3-9, ontladen trein 1; zoek ik 12 personen
> - maandag 6-9 beladen trein 2; zoek ik 12 mensen
> - dinsdag 7-9 beladen trein 2; zoek ik 4 personen
>
> Heb je zin om een 1 of meerdere dagen te werken, reageer dan op deze mail
> dan gaan we je indelen... salaris 11,50 bruto
Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer
Ik ben bang dat je je armen vol gaat hebbenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer
Dit klinkt niet goed. Moet je met de hand een kolenshuttle gaan laden? Of erger nog, lossen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Yreal het volgende:
kreeg net dit mailtje
> Beste mannen,
>
> Voor het ontladen en beladen van een testtrein op Watergraafsmeer zijn wij
> op zoek naar pittige mannen die betaald hun spierballen willen trainen.
>
> - vrijdag 3-9, ontladen trein 1; zoek ik 12 personen
> - maandag 6-9 beladen trein 2; zoek ik 12 mensen
> - dinsdag 7-9 beladen trein 2; zoek ik 4 personen
>
> Heb je zin om een 1 of meerdere dagen te werken, reageer dan op deze mail
> dan gaan we je indelen... salaris 11,50 bruto
Nog mensen interesse? Kan je van heel dichtbij plaatjes schieten op de watergraafsmeer
Nou sorry hoorquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zeg je nu al twee keer, ik vind het gewoon jammer dat ik college Nederlands moet geven aan mensen als jij. Daar hebben we namelijk onderwijs voor in Nederland, in plaats van eenvoudige forumbezoekers als ik.
Ze nemen je camera en telefoon in bij de poort. Je komt daar om te werken, niet om te spelen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:06 schreef Yreal het volgende:
Zullen wel dozen of e.d. zijn
En als de trein geladen moet worden komen de dozen ergens vandaag en in de tijd dat je daarnaar toe loopt kan je effe je telefoon pakken of desnoods na werktijd.
Mooie kans om wat plaatjes van thalys met cnl en ice te schieten of wat de fuck er ook naast elkaar staat daar
quote:
Niet dat dat mag op zich, maar okee Maar als het zo moet ben ik er dus niet bij. Oh wacht, ik kan sowieso niet tillenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze nemen je camera en telefoon in bij de poort. Je komt daar om te werken, niet om te spelen.
Onnen zelfs, zaterdag 25 september:quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:11 schreef Geerd het volgende:
Nedtrain heeft binnenkort ook een open dag in haren in sept
Je hebt wel wat opgestoken van je cursus conflictbeheersing, is het niet, meneer de HC?quote:
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt wel wat opgestoken van je cursus conflictbeheersing, is het niet, meneer de HC?
Jupquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onnen zelfs, zaterdag 25 september:
http://www.nedtrain.nl/nl(...)en-dag-in-onnen.html
Een pasdatje DAT werkt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
een pasje wat werkt In NEDERLAND Wat denk je nou?
Hij is beperkt te gebruiken. De to go accepteert m helemaal niet.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:10 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag weer eens flink rond getreind. Uiteindelijk in Visé in België uitgekomen. Wat een troosteloze zooi zeg! Foto's volgen nog.
Heb sinds kort m'n Servexpas en die moest ik natuurlijk even testen vandaag. Bij de Burger King was 'ie geweldig, complete maaltijd voor ¤3,30. Maar bij de AH to Go namen ze hem niet aan, met als goede reden 'hij doet het niet'. Maar lag dat aan die Limbabwanen of is 'ie echt niet geldig bij de AH to Go? Crientje?
Nee bij de Swirls ook niet. Heb ik al ontdekt vandaag. Op ijs schijn je nergens korting te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:20 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hij is beperkt te gebruiken. De to go accepteert m helemaal niet.
Kiosk alleen op sandwish, drinken en bakeoff.
Burger King op losse producten, waarvan de max 5 is en bv geen ijs.
Verder wordt ie wel geaccepteerd bij smullers en de brooodzaak. De rest weet ik niet.
Oh, bij Swirls nemen ze m ook niet aan dachtk..
Zo inderdaad! Ben niet verder gekomen dan Visé, maar wat ik op internet kan vinden is ook erg gezellig.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:54 schreef Ireyon het volgende:
Skyline bij Bressoux is ook indrukwekkend .
HiSpeed gebruikt Hafas, volgens Hafas dan -> http://www.hafas.de/hafas/www.shtmlquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
De planner op de NS site schijnt van Hafas te komen of zo? Die kennen die verko's niet.
Leuke foto's! En ja, station Visé is niet echt een visitekaartje voor de SNCB...quote:
Een pasdatje? Praat me bij, ik leer van jequote:
Ja precies. En zo'n drama is het niet hoor. Als je vanaf he station 5 minuten het dorp in loopt hebben ze hartstikke veel leuke kroegjes en terrasjes en friettenten en zoquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:54 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind het wel wat hebben hoor.. 5 minuten treinen en 't voelt alsof je mijlenver van huis bent. Skyline bij Bressoux is ook indrukwekkend .
Nou ja, maakt ook niet uit. ;oquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:21 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee bij de Swirls ook niet. Heb ik al ontdekt vandaag. Op ijs schijn je nergens korting te kunnen krijgen.
Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 08:09 schreef Duvel het volgende:
Dit is ook Visé, ziet er al wat toffer uit:
[ afbeelding ]
Ja iets met vermoeidheid en onoplettendheid ofzo.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een pasdatje? Praat me bij, ik leer van je
Oh was jij daar ook bij?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V...
Visé tijdens topdrukte:
[ afbeelding ]
Met een dieselloc die op de foto even aan het omlopen is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 11:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoe is die daar terecht gekomen? Een motorpost lust toch geen 3000V...
ik was maandag in Essen, het eerste station over de grens richting Antwerpen. Ook al zo'n troosteloos station & omgeving.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:36 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag, zoals gezegd, een bezoekje gebracht aan het station van Visé. Of zoals de Vlamingen het noemen; Wezet. Niet bepaald het mooiste station van België. Terwijl Nederland maar een paar honderd meter verderop ligt, is het toch een wereld van verschil...
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik was maandag in Essen, het eerste station over de grens richting Antwerpen. Ook al zo'n troosteloos station & omgeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |