abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85707046

Welkom in alweer deel 249 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:04:45 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85707074
FIPO.

Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85708305
:W

Uit het vorige topic:

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.

Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
Bij mij zorgde die reisproductenlijst ook tot wat verwarring. Daarna maar gewoon geprobeerd en dat ging goed. Wat is dat product dat er al op staat als je je kaart krijgt?
pi_85709080
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
FIPO.

Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
Ik vraag mij af hoever de bouw van die spoortunnel gaat uitlopen. Ze zijn een half jaar bezig en ze zitten nu al met een jaar vertraging. Dat is relatief weinig voor pro-rail.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:40:46 #5
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85709241
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.

:?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:41:51 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85709298
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.

[ afbeelding ] :?
Huh? Was dat echt een lamp? Gek ding!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85709487
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.

[ afbeelding ] :?
Welk station?
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport woensdag 25 augustus 2010 @ 22:45:45 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85709511
Ik zou eerder zeggen dat het een ding is om de rolstoelbrug aan vast te zetten..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:46:45 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85709572
Zo'n smal perron, dat zal vast Ommen zijn geweest.
Geen idee wat dat ding is trouwens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:47:53 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85709637
Kan een ijkpunt zijn waarop de stopmachines kunnen aflezen hoe hoog het spoor moet liggen. Normaal zijn dat kleine stalen pennen in een bovenleidingpaal, maar deze staat ver weg, dus misschien is dit een spiegeltje of zo???
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85709838
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.

[ afbeelding ] :?
Wat voor biertje dronk je :9~ ?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:53:15 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85709909
Ik heb ook een zoom-versie zag ik



Ik denk Dalfsen of het station daarna (richting Emmen)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:54:52 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85709963
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat voor biertje dronk je :9~ ?
Foto is van 12.02 ik neem aan Cappuciono c_/ .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_85710097
Dalfsen of ommen cappu uit blik? :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_85710704
lijkt me een hoogte-ijkpunt of some kind voor een geodeet. Niet een lamp, eerder een reflectort.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85711917
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht :P .


Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben |:( |:(
pi_85712007
Was ook wel lachen, eergisteren 3600 richting zwolle stapt ook een vrouwtje uit we groeten elkaar spontaan alleen geen id waar ik der van herkende(wel eerder gezien) maar ze herkende mij blijkbaar wel :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_85715125
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Ireyon het volgende:
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht :P .
Crientj *O*
quote:
Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben |:( |:(
Route? Waar dacht je dat je goed zat en wat ging er mis?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85715464
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:53 schreef bork het volgende:
Ik heb ook een zoom-versie zag ik

[ afbeelding ]

Ik denk Dalfsen of het station daarna (richting Emmen)
Nee, dat is station Ommen, Dalfsen heeft niet zoveel bebossing rondom het station.

Als je echt nieuwsgierig bent wil ik wel een foto voor je maken, ik sta namelijk elke dag op dat station :P Denk dat dat idd een soort ijkpunt is, ze zijn aan de overkant van het spoor daar aan het breken met de parkeerplaats.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 07:40:53 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85717589
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:17 schreef lezut het volgende:

[..]

Nee, dat is station Ommen, Dalfsen heeft niet zoveel bebossing rondom het station.

Als je echt nieuwsgierig bent wil ik wel een foto voor je maken, ik sta namelijk elke dag op dat station :P Denk dat dat idd een soort ijkpunt is, ze zijn aan de overkant van het spoor daar aan het breken met de parkeerplaats.
Hoeft niet hoor, wel erg vriendelijk aan geboden :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:30:27 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85718047
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me een hoogte-ijkpunt of some kind voor een geodeet. Niet een lamp, eerder een reflectort.
Ja, daar lijkt het idd nog meer op!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85722137
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
FIPO.

Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
is dat dan vast prik altijd met dit weer?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85722784
De perronoverkapping in Arnhem ziet er mooi uit, jammer dat bij een beetje wind gelijk waait op het perron. Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp :').
pi_85722956
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:24 schreef Brembo het volgende:
De perronoverkapping in Arnhem ziet er mooi uit, jammer dat bij een beetje wind gelijk waait op het perron. Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp :').
Ik ben gistermiddag even wezen kijken. Er was op het station zelf eigenlijk teleurstellend weinig te zien. Een nieuwe overkapping over een deel van spoor 3-4 en de vernieuwde brug aan de westkant. Dat was het eigenlijk wel. In de Kuil was er wel druk gewerkt, daar stikte het van de damwanden en de dive-under is ook al klaar, in ruwbouw. Or well, er is een gat :) En er werden krantjes uitgedeeld over het project.
Wat foto's:





Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85723376
Het is best wel te wit voor de grauwe perrontegels eronder.
En zeker dat glanzende valt uit de toon.
Synthus moet maar even flink met z'n dieseltjes langsbuffelen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85723732
het is ook nog lang niet klaar he :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85723842
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
het is ook nog lang niet klaar he :s)
Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit? :')

Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85723943
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit? :')

Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
Dan leg je de rest van het perron toch in met mooie zwarte tegels? Zoals die bijvoorbeeld nu ook op station A'dam-Amstel nieuw gelegd zijn (alhoewel aldaar afwisselend met lichtgekleurde in een schaakbordpatroon).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2010 11:55:59 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:55:21 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85723949
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit? :')
Eerst in de herfstvakantie weer een stuk geloof ik. Aan de oostkant.

quote:
Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
Perrons moeten denk ik voldoen aan de voorschriften van ProRail. Dus eenheidsworst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:33:21 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85725305
NS Hispeed heeft een lespakket online gegooid, zie http://www.supersnelletreinen.nl/
pi_85725402
Wat een zanikwijf is die Karlijn van die stripverhaaltjes zeg :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:48:01 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85725943
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:24 schreef Brembo het volgende:
Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp :').
-O-
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 augustus 2010 @ 12:49:30 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85726011
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een zanikwijf is die Karlijn van die stripverhaaltjes zeg :{w
Idd. Die kerel dumpt 'r en gaat linea recta richting Moulin Rouge.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 26-08-2010 13:08:36 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 augustus 2010 @ 13:00:40 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85726542
Peet en Karlijn... da's haast nog erger dan Henk en Ingrid :')
pi_85726877
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Idd. Die kerel dumpt 'r en gaat linea recta richting Moulin Rouge.
Of hij gaat r hard lopen bestraffen met die worst en die vork :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85731582
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:05 schreef Dr_Flash het volgende:


Route? Waar dacht je dat je goed zat en wat ging er mis?
Roosendaal - Schiphol - Groningen - Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Utrecht - Maastricht - Eindhoven - Tilburg - Roosendaal. 'k Kwam eerst op 1008km uit dus zal ergens na Schiphol wel een traject dubbel hebben geteld.. Maar ach, tenminste om fatsoenlijke reden om nog een keer zo'n idiote rit te maken :P .
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:55:46 #37
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85731705
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85731717
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Ireyon het volgende:
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht :P .


Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben |:( |:(
Wel god.. Dat is de tweede gister. :')
Zeg dan toch eens dat je mij kent ;{
pi_85731764
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Wordt spoor 5 dan wel niet heel nutteloos?

En hoe past dat in het kader van het streven om juist meer sporen doorgaand te maken om treindiensten als Delfzijl-Veendam etc. te kunnen aanbieden?

:?

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2010 14:58:37 ]
  donderdag 26 augustus 2010 @ 15:03:25 #40
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85732006
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Wordt spoor 5 dan wel niet heel nutteloos?

En hoe past dat in het kader van het streven om juist meer sporen doorgaand te maken om treindiensten als Delfzijl-Veendam etc. te kunnen aanbieden?

:?
Spoor 5a en 5b zullen dan mooie opstelsporen worden. En inderdaad, we houden dan nog 1 doorgaand perronspoor over. Hoe dat ingepast gaat worden, weet ik niet. Nu zijn er ook nog geen doorgaande treinen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85732122
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:56 schreef Crientj het volgende:

[..]

Wel god.. Dat is de tweede gister. :')
Zeg dan toch eens dat je mij kent ;{
doe zoeen bordje op met "Crientj" om de laatste twijfel weg te nemen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85732150
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

doe zoeen bordje op met "Crientj" om de laatste twijfel weg te nemen :P
:') Net alsof mijn naam zo moeilijk is. :H
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 15:19:24 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85732612
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.

Deze oplossing levert voor Arriva wel meer werk op, omdat ze nu veel meer moeten rangeren met materieel. Tweemaal kop maken voordat het aan het perron staat als je iets bij wilt plaatsen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85732686
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams :P
pi_85732932
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:21 schreef j95 het volgende:
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams :P
Dan zit je hier goed ^O^Welkom :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85733026
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zit je hier goed ^O^Welkom :)
Bedankt, ik weet er trouwens niet ehct veel van. Maar het fascineert me wel. Heb zo'n gratis dagkaart gekregen dus zaterdag een beetje door Nederland treinen.
pi_85733068
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:29 schreef j95 het volgende:

[..]

Bedankt, ik weet er trouwens niet ehct veel van. Maar het fascineert me wel. Heb zo'n gratis dagkaart gekregen dus zaterdag een beetje door Nederland treinen.
Leuk, veel plezier :) Maak wat foto's of zo :) En als je vragen hebt: hier zit best veel kennis op spoorgebied.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85733167
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk, veel plezier :) Maak wat foto's of zo :) En als je vragen hebt: hier zit best veel kennis op spoorgebied.
Oke, tof.
pi_85733241
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:21 schreef j95 het volgende:
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams :P
Welkomz0r. ^^/
pi_85733257
Iemand die een leuke route weet vanaf Hilversum?
pi_85733927
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef j95 het volgende:
Iemand die een leuke route weet vanaf Hilversum?
Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85734250
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.
Woei
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:06:28 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85734484
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.
Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.
quote:
Deze oplossing levert voor Arriva wel meer werk op, omdat ze nu veel meer moeten rangeren met materieel. Tweemaal kop maken voordat het aan het perron staat als je iets bij wilt plaatsen.
Dat extra rangeren valt wel mee. We hebben nu toch al drie bewegingen nodig om bij 1a, 2a of 3a te komen. Tenzij ze nu eindelijk eens wat vaker de westkant van de tuin gaan gebruiken als uitgang (spoor 12).

Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:34:28 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85735387
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 17:03:32 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85736507
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Dat dus. En dan is er veel meer ruimte voor een tunnel. Alleen jammer dat ze die aftandse trap niet mogen slopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:31:41 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85737459
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Oh zo. Ja, dan mogen ze het perron ook wel over 6 leggen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85738280
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet -O-
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85738716
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet -O-
Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85738785
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.
Als ziggy het maar snapt, anders durf ik niet naar Groningen tijdens zijn diensten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85738844
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet :9
pi_85738928
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet :9
Ik was van de week nog in Groningen en ik snap het precies. Toevallig vroeg ik mij toen nog af of er regulier een trein vertrekt van spoor 6 of 7. :P Ik kijken op de gele vertrekstaten. Alleen een Intercity om 5 uur ´s ochtends vertrekt daar vandaan. :D
pi_85738981
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden.
Dat vind ik juist weer heel goed nieuws! Toen ik het las was ik al bang dat die trap zou verdwijnen. Blij dat zoiets behouden blijft. Overigens zou die hele geplande exercitie voor mij niet hoeven. Die doorgaande sporen fungeren uitstekend. En met een trapje oplopen is ook niets mis.

Sowieso, wat de hele reden om van 4, 5 en 6 kopsporen te maken? Neem aan dat men er dan meer treinen wil later vertrekken dan die ene per dag zoals nu het geval is.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:36:47 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85739426
Deel van het probleem is dat dat perroneiland alleen via een steile trap te bereiken is. Ik stapte laatst met de kinderwagen op 6a uit, en dan is dat opeens een groot probleem.

Er vertrekken per uur trouwens veertien treinen uit Groningen, in de spits nog meer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_85741262
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:50:13 #65
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85744967
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken :s)
Mijn vrienden gaan daar niet over. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:57:49 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85745336
Moet je bij NS Poort zijn?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85746375
die falers van die brug in Venlo iig. Kan me niet vorstellen dat prutsfaal daar niks mee te maken heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85749278
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje.. *;
Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht).
Graag GEEN Plan-V en DDAR

Kun je hier wat mee? 8-) Mijn dagkaart kan tussen 1 oktober en 1 november gebruikt worden.
pi_85749526
Morgenochtend stop ik een boterham in je mond en beweeg ik je onderkaak op en neer. Als je het ademhalen tot die tijd zelf gekund hebt tenminste O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85750503
Ja Fles, geef je ze een vinger, willen ze de hele hand! :P
pi_85750733
Ik probeer een nieuweling behulpzaam te zijn. Moet van Anne :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:41:11 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85750796
Wat ben jij volgzaam ineens! :o
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85750846
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 augustus 2010 @ 22:43:21 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85750910
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken :(
't Zeikt buiten ook al.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 22:47:28 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85751136
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje.. *;
Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht).
Graag GEEN Plan-V en DDAR

Kun je hier wat mee? 8-) Mijn dagkaart kan tussen 1 oktober en 1 november gebruikt worden.
Heet geen Fles, maar kan wel iets bedenken.

Woerden - Utrecht. Daarna de IC naar Leeuwarden, dan met Arriva naar Groningen en met de NS naar Zwolle. Met wat mazzel tref je ICRm en dan reis je daarmee naar Arnhem. Vervolgens met de ICE naar Amsterdam en dan met een VIRM door naar Haarlem :P

Daarna kun je besluiten via de Oude Lijn naar Den Haag Centraal te reizen en uiteindelijk weer in Woerden uit te komen.

Zoiets?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85751238
goeie optie psm :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85751322
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud -O-
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85751612
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 22:51 schreef Ascendancy het volgende:
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud -O-
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle ^O^
De lijn Emmen - Zwolle is niet echt interessant. En het duurt vooral lang.
  Redactie Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 23:05:18 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85751985
Ook nog in de aanbieding:
Woerden 06.53 8821 VIRM
Utrecht 07.05

Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Den Bosch 08.14 3624 ICRm
Zwolle 10.13

Zwolle 10.17 529 ICM
Groningen 11.14

Groningen 11.34 37446 GTW
Leeuwarden 12.24

Leeuwarden 12.33 37235 GTW
Harlingen Haven 12.58

Harlingen Haven 13.02 37250 GTW
Leeuwarden 13.30

Leeuwarden 13.35 37037 GTW
Sneek 13.56

Sneek 14.01 37050 GTW
Leeuwarden 14.22

Leeuwarden 14.45 10554 ICM
Utrecht 16.39

Utrecht 17.00 124 ICE
Amsterdam 17.25

Amsterdam 17.40 2271 DDM
Haarlem 17.56

Haarlem 18.27 2273 VIRM
Leiden 18.47

Leiden 18.52 8871 VIRM
Woerden 19.23
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85752132
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Is dat tegenwoordig geen virm?
Ik zwaai naar dieren.
  Redactie Sport donderdag 26 augustus 2010 @ 23:11:08 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85752261
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:08 schreef Geerd het volgende:
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51

Is dat tegenwoordig geen virm?
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85752382
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm?
pi_85752749
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Ik zwaai naar dieren.
pi_85752828
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijd 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85753175
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
Ohw oke die rijdt ik niet zo vaak en dan was die 10 bakken. Moest hem ooit alleen meenemen 10bakken vanaf venlo naja maar even gevraagd of ze drie bakken wouden afsluiten :Y)
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:36:32 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85753330
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken :)
Heeft niets met spits te maken :?
Gewoon de verkeerde compositie op de verkeerde plek inzetten (soms door een defect). En het gebeurt niet planmatig, TD-10 stammen zijn planmatig in 1900(IC Den Haag-Venlo), gemengd met VIRM (soms maar een VIRM-IV :+)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:14:48 #87
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_85757170
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.

En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.

Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:38:07 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85757705
quote:
Bombardier beboet vanwege problemen ERTMS

De Canadese spoorbouwer Bombardier krijgt het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht maar niet aan de praat. Spoorbeheerder Prorail legt Bombardier daarom opnieuw een boete op, zo meldt De Telegraaf donderdag.

Het gaat om een boete van 0,5 miljoen Euro. Eerder moest Bombardier ook al boetes betalen omdat de deadline niet werd gehaald. In totaal is de boete opgelopen tot 2,8 miljoen euro. Door het uitblijven van ERTMS kunnen op dit traject de treinen op korte termijn niet vlak achter elkaar en harder rijden.

Volgens de krant haalde Bombardier geen enkel deadline. Oorspronkelijk zou het veiligheidssysteem al in 2005 gereed zijn. Proef Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht is bedoeld als proeftraject voor ERTMS, dat mogelijk straks overal op het Nederlandse spoor zal werken.

Eerder meldde Rover dat de kosten van invoering van ERTMS waren gedaald naar 800 miljoen euro. Tot die conclusie kwam Rover na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). De huidige problemen tussen Utrecht en Amsterdam zijn echter weinig hoopgevend.

Bron: Treinreiziger.nl
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
pi_85758206
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:14 schreef Eix het volgende:

[..]

Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.

Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad. :s)
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_85759938
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 02:00 schreef Geerd het volgende:
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja :P
Ik ben ook weleens in ICM naar Emmen geweest. Prachtig. :P
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:19:38 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85760395
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 01:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85760494
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:33:58 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85760557
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:27 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85760935
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:52:05 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762197
Dat is echt belachelijk ja, dat ze niet kunnen aangeven wáár je trein vertrekt is een ding maar je wil toch ook kunnen opzoeken wannéér je trein vertrekt.
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:59:16 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85762408
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Vanaf 6 september zijn er nieuwe vertrekstaten en dergelijke, want bij dat WBL hebben ze alles opnieuw 'goed' ingepland. Het wordt nu dagelijks met het dagplan gedaan én last-minute aanpassingen.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:03:29 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85762518
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef ReisT het volgende:
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:08:08 #98
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85762635
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 09:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden??
pi_85762729
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')