Bij mij zorgde die reisproductenlijst ook tot wat verwarring. Daarna maar gewoon geprobeerd en dat ging goed. Wat is dat product dat er al op staat als je je kaart krijgt?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, is nog gewoon geldig, het echte OV-studentenproduct is namelijk het 'Overig OV-product'. Dat andere is het product dat al op je kaart stond toen je hem kreeg.
Als je je OV stopzet moet je bellen, en vervolgens wordt er een product voor je klaargezet, en als je dat afhaalt verwijdert ie je Student-OV-rechten.
Ik vraag mij af hoever de bouw van die spoortunnel gaat uitlopen. Ze zijn een half jaar bezig en ze zitten nu al met een jaar vertraging. Dat is relatief weinig voor pro-rail.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
FIPO.
Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
Huh? Was dat echt een lamp? Gek ding!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.
[ afbeelding ]![]()
Welk station?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.
[ afbeelding ]![]()
Wat voor biertje dronk jequote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:40 schreef bork het volgende:
Raar lampje, ik ben geen techneut en let eigenlijk nooit op dit soort dingen maar het viel mij op, wat is het?
Was op het Emmerlijntje btw.
[ afbeelding ]![]()
Foto is van 12.02 ik neem aan Cappucionoquote:
Crientjquote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Ireyon het volgende:
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht.
Route? Waar dacht je dat je goed zat en wat ging er mis?quote:Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben![]()
![]()
Nee, dat is station Ommen, Dalfsen heeft niet zoveel bebossing rondom het station.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:53 schreef bork het volgende:
Ik heb ook een zoom-versie zag ik
[ afbeelding ]
Ik denk Dalfsen of het station daarna (richting Emmen)
Hoeft niet hoor, wel erg vriendelijk aan gebodenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:17 schreef lezut het volgende:
[..]
Nee, dat is station Ommen, Dalfsen heeft niet zoveel bebossing rondom het station.
Als je echt nieuwsgierig bent wil ik wel een foto voor je maken, ik sta namelijk elke dag op dat stationDenk dat dat idd een soort ijkpunt is, ze zijn aan de overkant van het spoor daar aan het breken met de parkeerplaats.
Ja, daar lijkt het idd nog meer op!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
lijkt me een hoogte-ijkpunt of some kind voor een geodeet. Niet een lamp, eerder een reflectort.
is dat dan vast prik altijd met dit weer?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef Duvel het volgende:
FIPO.
Mij benieuwen of die stationstunnel bij Delft weer onderloopt vannacht...
Ik ben gistermiddag even wezen kijken. Er was op het station zelf eigenlijk teleurstellend weinig te zien. Een nieuwe overkapping over een deel van spoor 3-4 en de vernieuwde brug aan de westkant. Dat was het eigenlijk wel. In de Kuil was er wel druk gewerkt, daar stikte het van de damwanden en de dive-under is ook al klaar, in ruwbouw. Or well, er is een gatquote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:24 schreef Brembo het volgende:
De perronoverkapping in Arnhem ziet er mooi uit, jammer dat bij een beetje wind gelijk waait op het perron. Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp.
Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit?quote:
Dan leg je de rest van het perron toch in met mooie zwarte tegels? Zoals die bijvoorbeeld nu ook op station A'dam-Amstel nieuw gelegd zijn (alhoewel aldaar afwisselend met lichtgekleurde in een schaakbordpatroon).quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit?
Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
Eerst in de herfstvakantie weer een stuk geloof ik. Aan de oostkant.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgend jaar moet het er toch weer een maand uit?
Perrons moeten denk ik voldoen aan de voorschriften van ProRail. Dus eenheidsworst.quote:Gaan die hele perrons op de schop dan? Die hebben in Nederland toch een bepaald aantal dingen waar ze aan moeten voldoen, zoals het hebben van een witte rand waar je achter moet staan.
Als het hele perron dan wit is werkt dat natuurlijk niet.
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:24 schreef Brembo het volgende:
Daarbij zit er een roestig bovenleidingsportaal midden in het ontwerp.
Idd. Die kerel dumpt 'r en gaat linea recta richting Moulin Rouge.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een zanikwijf is die Karlijn van die stripverhaaltjes zeg
Of hij gaat r hard lopen bestraffen met die worst en die vorkquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Idd. Die kerel dumpt 'r en gaat linea recta richting Moulin Rouge.
Roosendaal - Schiphol - Groningen - Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Utrecht - Maastricht - Eindhoven - Tilburg - Roosendaal. 'k Kwam eerst op 1008km uit dus zal ergens na Schiphol wel een traject dubbel hebben geteld.. Maar ach, tenminste om fatsoenlijke reden om nog een keer zo'n idiote rit te makenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Route? Waar dacht je dat je goed zat en wat ging er mis?
Wel god.. Dat is de tweede gister.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Ireyon het volgende:
Hier hing toch ergens zo'n chick rond die bij de AH To Go in Utrecht Centraal werkt? Volgens mij heb 'k vanmiddag een ijsthee bij d'r gekocht.
Overigens echt FFFFFUUUUUUUUUU... 'k Dacht, laat ik vandaag eens de 1000km grens doorbreken, blijk ik slechts 993km gereden te hebben![]()
![]()
Wordt spoor 5 dan wel niet heel nutteloos?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Spoor 5a en 5b zullen dan mooie opstelsporen worden. En inderdaad, we houden dan nog 1 doorgaand perronspoor over. Hoe dat ingepast gaat worden, weet ik niet. Nu zijn er ook nog geen doorgaande treinen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Wordt spoor 5 dan wel niet heel nutteloos?
En hoe past dat in het kader van het streven om juist meer sporen doorgaand te maken om treindiensten als Delfzijl-Veendam etc. te kunnen aanbieden?
doe zoeen bordje op met "Crientj" om de laatste twijfel weg te nemenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:56 schreef Crientj het volgende:
[..]
Wel god.. Dat is de tweede gister.
Zeg dan toch eens dat je mij kent ;{
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
doe zoeen bordje op met "Crientj" om de laatste twijfel weg te nemen
Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Over op de schop gaan: Groningen gaat dat een beetje in december. Geen idee of dat hier al bekend was. Het perron wordt doorgetrokken naar het eiland van 6 en 7. 4 t/m 6 worden dus ook kopsporen.
Dan zit je hier goedquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:21 schreef j95 het volgende:
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams
Bedankt, ik weet er trouwens niet ehct veel van. Maar het fascineert me wel. Heb zo'n gratis dagkaart gekregen dus zaterdag een beetje door Nederland treinen.quote:
Leuk, veel plezierquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:29 schreef j95 het volgende:
[..]
Bedankt, ik weet er trouwens niet ehct veel van. Maar het fascineert me wel. Heb zo'n gratis dagkaart gekregen dus zaterdag een beetje door Nederland treinen.
Oke, tof.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk, veel plezierMaak wat foto's of zo
En als je vragen hebt: hier zit best veel kennis op spoorgebied.
Welkomz0r. ^^/quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:21 schreef j95 het volgende:
Ik vind treinen eigenlijk ook wel intreressant, net zoals trams
Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:35 schreef j95 het volgende:
Iemand die een leuke route weet vanaf Hilversum?
Woeiquote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kan beginnen met een ritje naar Baarn, daar pak je de stoptrein over Soest naar Utrecht. Vanuit Utrecht pak je (met 2 euro toeslag) een ICE naar Arnhem, dan een mooie IC naar Zutphen en een dieselboemeltje naar Hengelo. Daar wacht je op de IC uit Berlijn, die heeft een barrijtuig aan boord. Daarin ga je pinten hakken tot Hilversum en dan stuiter je weer naar huis. Bijvoorbeeld.
Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was nog niet bekend. Vind het wel wat verrassend. Had eerder verwacht dat ze misschien zouden kiezen om spoor 7 op te offeren en spoor 8 tot perronspoor te bombarderen. Zo zou er veel meer ruimte voor de tunnel ontstaan. Enige probleem zou dan alleen zijn geweest dat er nog een oplossing moest komen voor de minder valide gebruikers.
Dat extra rangeren valt wel mee. We hebben nu toch al drie bewegingen nodig om bij 1a, 2a of 3a te komen. Tenzij ze nu eindelijk eens wat vaker de westkant van de tuin gaan gebruiken als uitgang (spoor 12).quote:Deze oplossing levert voor Arriva wel meer werk op, omdat ze nu veel meer moeten rangeren met materieel. Tweemaal kop maken voordat het aan het perron staat als je iets bij wilt plaatsen.
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Spoor 8? Ik snap je niet helemaal, want daar ligt sowieso geen perron aan.
Dat dus. En dan is er veel meer ruimte voor een tunnel. Alleen jammer dat ze die aftandse trap niet mogen slopen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Oh zo. Ja, dan mogen ze het perron ook wel over 6 leggen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je spoor 7 zou opheffen kan je die ruimte gebruiken om het eilandperron te verbreden. Dan ligt spoor 8 ineens wel aan een perron.
Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet echt eens naar groningen, ik snap het allemaal niet
Als ziggy het maar snapt, anders durf ik niet naar Groningen tijdens zijn dienstenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik heb er ook niet echt een beeld bij. Ben sowieso dit hele jaar nog niet in Groningen geweest.
Ik was van de week nog in Groningen en ik snap het precies. Toevallig vroeg ik mij toen nog af of er regulier een trein vertrekt van spoor 6 of 7.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik was gisteren in Groningen en ik snap het ook niet
Dat vind ik juist weer heel goed nieuws! Toen ik het las was ik al bang dat die trap zou verdwijnen. Blij dat zoiets behouden blijft. Overigens zou die hele geplande exercitie voor mij niet hoeven. Die doorgaande sporen fungeren uitstekend. En met een trapje oplopen is ook niets mis.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat trouwens wel weer bijzonder is: wanneer sporen 6 en 7 gelijkvloers bereikbaar zijn, blijft die ouwe k*ttrap intact. Die is namelijk monumentaal en mag dus niet zomaar gesloopt worden.
Mijn vrienden gaan daar niet over.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg je toch tegen je vrienden dat ze er ook een lift bij moeten maken
't Zeikt buiten ook al.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Toon ik eens mn goeie wil, is het WEER te zeiken
Heet geen Fles, maar kan wel iets bedenken.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Fles verzin voor mij ook eens een fijn ritje..![]()
Start in Woerden, graag veel ICMm en ICRm, ritje ICE, bezoekje station Haarlem, ik wil weleens zo'n weilandlijntje in Friesland zien, en geen trajecten die ik als mijn broekzak ken (Tilburg - Amsterdam via Dordrecht, Woerden - Hilversum via Utrecht).
Graag GEEN Plan-V en DDAR
Kun je hier wat mee?Mijn dagkaart kan tussen 1 oktober en 1 november gebruikt worden.
De lijn Emmen - Zwolle is niet echt interessant. En het duurt vooral lang.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:51 schreef Ascendancy het volgende:
Die 3hoek Zwolle-Leeuwarden-Groningen-Zwolle wordt wel een beetje oud![]()
Pak de bus naar Emmen en ga zo verder naar Zwolle
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:08 schreef Geerd het volgende:
Utrecht 07.22 3521 ICRm
Den Bosch 07.51
Is dat tegenwoordig geen virm?
Rijden de 3557 en 3559 nog met ICRm?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:11 schreef dennistd het volgende:
Nee, dit is een van de weinige treinen die nog met ICRm rijdt, voor de uitwisseling ivm onderhoud in Maastricht.
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakkenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijd 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.
En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Ohw oke die rijdt ik niet zo vaak en dan was die 10 bakken. Moest hem ooit alleen meenemen 10bakken vanaf venlo naja maar even gevraagd of ze drie bakken wouden afsluitenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken
Heeft niets met spits te makenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Venlo-Den haag rijdt buiten de spits ook wel eens 7 bakken
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:22 schreef Geerd het volgende:
Ik weet dat icrm nog rijdt 3600 zl rsd(7bakken) en venlo gvc(10bakken) maar nog nooit op utrecht gezien.
En dat die vanaf Schiphol komt komt die dus vanaf hoofddorp opstel en ook daar nog nooit icr gezien behalve dat duitse ding dan.
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.quote:Bombardier beboet vanwege problemen ERTMS
De Canadese spoorbouwer Bombardier krijgt het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht maar niet aan de praat. Spoorbeheerder Prorail legt Bombardier daarom opnieuw een boete op, zo meldt De Telegraaf donderdag.
Het gaat om een boete van 0,5 miljoen Euro. Eerder moest Bombardier ook al boetes betalen omdat de deadline niet werd gehaald. In totaal is de boete opgelopen tot 2,8 miljoen euro. Door het uitblijven van ERTMS kunnen op dit traject de treinen op korte termijn niet vlak achter elkaar en harder rijden.
Volgens de krant haalde Bombardier geen enkel deadline. Oorspronkelijk zou het veiligheidssysteem al in 2005 gereed zijn. Proef Het spoor tussen Amsterdam en Utrecht is bedoeld als proeftraject voor ERTMS, dat mogelijk straks overal op het Nederlandse spoor zal werken.
Eerder meldde Rover dat de kosten van invoering van ERTMS waren gedaald naar 800 miljoen euro. Tot die conclusie kwam Rover na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). De huidige problemen tussen Utrecht en Amsterdam zijn echter weinig hoopgevend.
Bron: Treinreiziger.nl
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusjaquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Heb vanochtend nog extra de 3528 (= 2e 'spits' rit Maastricht - Schiphol) genomen omdat daar vaak ICRm in opduikt. Een beetje afwisseling naast V-IRM is wel zo leuk.
Enkele dagen geleden in de 3559 ook ICRm gehad.
Ik ben ook weleens in ICM naar Emmen geweest. Prachtig.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 02:00 schreef Geerd het volgende:
Achja aan de andere kant heb zelfs virm en mddm gezien op de emmerlijn dusja![]()
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk en aardig allemaal, maar zolang er nog geen enkele passagierstrein is voorzien van een ERTMS-installatie levert dit sowieso weinig winst op voor de reiziger.
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij bouwen ze daar sowieso Level 2, dus vaste blokken. Daarmee kunnen treinen niet ineens dichter achter elkaar rijden. Wel harder (160 à 200), en met een betere remcurve dan met ATB-EG.
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De blokken zijn toch kleiner dan bij ATB?
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je maakt op Asd - Ut nog steeds gebruik van de zelfde spoorstroomlopen voor de treindetectie... Ik denk dat het dus lastig is om verschillende blokgroottes te introduceren.
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Fixers het volgende:
De infovoorziening op utrecht CS wordt met de dag schraler. De gele vertrekstaten zijn nu afgeplakt door blanco exemplaren met enkel de route-diagrammetjes en de mededeling dat je vanwege de werkzaamheden op de halaanwijzer moet kijken.
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef ReisT het volgende:
Kort samengevat zal je past echt voordeel kunnen hebben van ERTMS als alle treinen dat gebruiken en je dus volledig kan omschakelen. Dat zal nog wel even gaan duren.
Wat er mis gaat is dat de vertreksporen steeds anders zijn. De vertrektijden zijn gewoon normaal dus ik snap echt niet waarom die afgeplakt moeten worden??quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Hebben ze toch iets geleerd van de afgelopen dagen.. Het ging daar soms echt zwaar mis.
Met ERMTS level 2 zou je al het kleine voordeel moeten hebben dat een trein niet per se al bij het gele sein hoeft te remmen als de remweg het toelaat, en dat in die korte tijdspanne wellicht het volgende blok alweer vrij is. Dat zou misschien de treindienst wel wat soepeler kunnen laten verlopen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 10:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ligt aan je bloklengte. Alleen ERTMS Level 3 kent variabel blok, en dat is echt nog verre toekomstmuziek. Ook op de Betuweroute en de HSL heb je vaste blokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |