abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84510235

Welkom in alweer deel 243 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. Wat een verrassing.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
MET INGANG VAN 16 JULI MOETEN JULLIE GEWOON WEER EEN KAARTJE KOPEN, LUIE KUTSTUDENTEN!

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal "interessante" (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinwerkers - Dr_Flash

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 99% gewijzigd door Anne op 26-07-2010 17:04:05 ]
pi_84510248
_O- ^O^

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 16:52:42 ]
pi_84510323
_O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 16:54:33 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84510339
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Zonder op want niemand kijkt toch.
Precies.

Ben benieuwd wat Fles er van zegt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84510348
^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 16:55:30 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_84510389
:W

ik heb vanmorgen een overgangsbewijs gekregen, voor van 2de naar 1ste klas. Er staat niks bij over tijden van geldigheid, bijvoorbeeld niet voor 09:00 uur en zo. Kan ik dat kaartje dan gewoon gebruiken voor 09:00 uur?

Ik heb ook nog een ander overgangsbewijs van 2de naar 1ste klas, en daaraan zit een blauw kaartje met bepaalde voorwaarden, waaronder die 09:00 uur regel. Geldt dat voor die nieuwe dan niet?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84510401

Met Eurocity 85 uit München Hbf aan de haak vertrekt de bestickerde ÖBB 1216 012 na kopmaken ruim een half uur te laat uit Verona Porta Nuova naar Bologna Centrale. De internationale treinen over de Brennerpas zullen langzaam maar zeker geheel worden overgenomen door de serie 1216 van de ÖBB. Aangezien de Taurus nu ook in Italië is toegelaten, worden ze ook ingezet voor de treinen die na Verona doorrijden naar Milano Porta Garibaldi en, zoals hier op de foto, Bologna Centrale. Maandag 12 juli 2010
  maandag 26 juli 2010 @ 16:56:45 #8
97111 ukga
Siewosie baas
  maandag 26 juli 2010 @ 17:03:39 #9
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84510728
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Uhuh, Je ziet geen hand voor ogen en zodra de laatste trein geweest is gaat de verlichting op de stations uit, dus je kunt dan op een dergelijke lijn makkelijk een station over het hoofd zien en je vergissen in de plaats waar je bent.
Tuurlijk, ik rij ook altijd 100 km/h als ik geen hand voor ogen kan zien *O* Wegbekendheid is ook nergens voor nodig, seinen staan er voor jan lul, gewoon GAAN met die banaan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 juli 2010 @ 17:03:59 #10
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84510743
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies.

Ben benieuwd wat Fles er van zegt :P
Niks, ik ben daar ook altijd te lui voor ^O^
pi_84510757
:6.
pi_84510784
:W
  maandag 26 juli 2010 @ 17:10:50 #13
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84511066
Dames :W
  maandag 26 juli 2010 @ 17:14:31 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84511246
Dag mevrouw Crientj en mevrouw Anne. En hoi medetreinenspottertjes O+

Over dat EG/NG-verhaal: heeft die Speno überhaupt wel zo'n uitgebreid systeem? Ik weet dat er ATB-Eenvoudig is ontwikkeld voor o.a. museummaterieel en werktreinen, wellicht is die Speno slechts van ATB-E voorzien, wat dingen zoals remcurvebewaking denk ik niet heeft.
pi_84511631
Hoi! Zaterdag ben ik begonnen met mijn InterRail-reisje van deze zomer. Eerste rit was van mijn studieproject in Boekarest terug naar Amsterdam.

Nou, dat begon al gelijk goed. Twee uur vertraging in Wenen, trein gemist. Wat gebeurt er vervolgens in Wenen bij het loket:

Ik: Mijn trein had twee uur vertraging en nou heb ik de aansluiting gemist. Wat nu?
ÖBB: Hier, je kan reizen via Heerlen (aankomst 00:06, vertrek 5:23) en dan ben je morgenochtend in Amsterdam.
Ik: Eh, kan dat niet iets comfortabeler?
ÖBB: Nee.
Ik: Heb ik niet iets als Fahrgastrechte?
Ik: <gaat naar internetcafé om de vervoersvoorwaarden uit te printen>
Ik: Kijk, hier staat dat ik recht heb op een taxi of een hotel.
ÖBB: Nee. Jij hebt InterRail, dus dan geldt dat niet. Dan krijg je compensatie zus-en-zo.
Ik: Jawel hoor. Compensatie zus-en-zo staat los van waar ik op wijs.
ÖBB: <tikketik in de computer>
ÖBB: <duwt zonder een verder woord te zeggen de instructie voor compensatie in de hand>

:') :X

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 17:24:23 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 18:14:02 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84513348
ÖBB falers. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juli 2010 @ 18:32:00 #17
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84513948
Nee, iemand gaat hard lopen voor interrailers, nou goed? :')

Maar ben wel benieuwd wat er over staat in die voorwaarden dan. Ik geloof er niks van dat je dan een taxi en hotel en alles kan claimen :N
  maandag 26 juli 2010 @ 18:45:50 #18
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84514383
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:23 schreef Igen het volgende:
Hoi! Zaterdag ben ik begonnen met mijn InterRail-reisje van deze zomer. Eerste rit was van mijn studieproject in Boekarest terug naar Amsterdam.

Nou, dat begon al gelijk goed. Twee uur vertraging in Wenen, trein gemist. Wat gebeurt er vervolgens in Wenen bij het loket:

Ik: Mijn trein had twee uur vertraging en nou heb ik de aansluiting gemist. Wat nu?
ÖBB: Hier, je kan reizen via Heerlen (aankomst 00:06, vertrek 5:23) en dan ben je morgenochtend in Amsterdam.
Ik: Eh, kan dat niet iets comfortabeler?
Ik: Heb ik niet iets als Fahrgastrechte?
Ik: <gaat naar internetcafé om de vervoersvoorwaarden uit te printen>
Ik: Kijk, hier staat dat ik recht heb op een taxi of een hotel.
ÖBB: Nee. Jij hebt InterRail, dus dan geldt dat niet. Dan krijg je compensatie zus-en-zo.
Ik: Jawel hoor. Compensatie zus-en-zo staat los van waar ik op wijs.
ÖBB: <tikketik in de computer>
ÖBB: <duwt zonder een verder woord te zeggen de instructie voor compensatie in de hand>

:') :X
Ist der violette Alligator aufgetaucht in Österreich? _O-
pi_84514409
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:

Maar ben wel benieuwd wat er over staat in die voorwaarden dan. Ik geloof er niks van dat je dan een taxi en hotel en alles kan claimen :N
Zijn net zo goed reiziger als ieder ander. En je dient gewoon normaal behandelt te worden. Dat is zijn werk :{w
pi_84514966
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
In Duitsland heb ik ook nog meermaals nagevraagd en daar werd ik wel telkens vriendelijk en behulpzaam behandeld.

quote:
U vraagt, wij draaien:

Ten eerste is er EU-verordening (EG) 1371/207 die het volgende stelt:
quote:
Artikel 18 – Hilfeleistung

(1) Bei einer Verspätung bei der Abfahrt oder der Ankunft sind die Fahrgäste durch das Eisenbahnunternehmen oder den Bahnhofsbetreiber über die Situation und die geschätzte Abfahrtsund Ankunftszeit zu unterrichten, sobald diese Informationen zur Verfügung stehen.

(2) Bei einer Verspätung nach Absatz 1 von mehr als 60 Minuten ist den Fahrgästen Folgendes kostenlos anzubieten:

a) Mahlzeiten und Erfrischungen in angemessenem Verhältnis zur Wartezeit, sofern sie im Zug oder im Bahnhof verfügbar oder vernünftigerweise lieferbar sind;

b) die Unterbringung in einem Hotel oder einer anderweitigen Unterkunft und die Beförderung zwischen dem Bahnhof und der Unterkunft in Fällen, in denen ein Aufenthalt von einer oder mehreren Nächten notwendig wird oder ein zusätzlicher Aufenthalt notwendig wird, sofern dies praktisch durchführbar ist;

...
Waar wordt InterRail in deze verordening uitgesloten? Hier:
quote:
Artikel 17 - Fahrpreisentschädigung

...

Fahrgäste, die eine Zeitfahrkarte besitzen und denen während der Gültigkeitsdauer ihrer Zeitfahrkarte wiederholt Verspätungen oder Zugausfälle widerfahren, können angemessene Entschädigung gemäß den Entschädigungsbedingungen des Eisenbahnunternehmens verlangen. In den Entschädigungsbedingungen werden die Kriterien zur Bestimmung der Verspätung und für die Berechnung der Entschädigung festgelegt.
Inderdaad kan je met een InterRail-kaartje na drie maal 60 minuten vertraging compensatie vragen bij Eurail Group. Maar zoals de titel al aangeeft geldt dit alleen voor geld-terug-bij-vertraging en staat dus los van artikel 18.

Ook in de Algemene Vervoersvoorwaarden van CIV staat het vergelijkbaar:
quote:
9.3 Handling of refunds and compensation

9.3.1 The basis for calculating compensation is the fare attributable to the delayed train. If the ticket does not specifically show this fare, the basis is to be the fare the passenger would have had to pay for a journey restricted to just that train. The special conditions of carriage apply to reduced and promotional fares, tickets with integrated reservation, season tickets and other types of rail pass tickets.
Ofwel wederom: de normale regels voor geld-terug-bij-vertraging gelden alleen voor normale kaartjes van A naar B, en niet voor InterRail, abonnementen, actietarieven etc. etc.

Maar wederom:
quote:
9.4 Non-continuation of the journey the same day

Non-continuation of the journey the same day Subject to point 9.5.2 below, if passengers are
not able to continue their journey in accordance with the contract of carriage on the same day by
reason of cancellation, the late running of a train or a missed connection, or if continuation of the
journey on the same day could not reasonably be required under the circumstances, the carrier will
refund the reasonable costs of notifying persons awaiting those passengers and:

a. provide reasonable accommodation including the transfer necessary, or

b. refund the reasonable costs of accommodation including the transfer necessary.

Carriers may offer alternative transport (bus, metro, taxi, etc.).
Dat staat natuurlijk helemaal los van de uitzondering die artikel 9.3.1 (op zichzelf) maakt, en geldt ook voor iemand die met InterRail reist. Of met een abonnement, met een SparPreis, met een globaalprijs-ticket etc. etc.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:01:43 #21
Maffe Fries
pi_84515048
Het spoor naar Stavoren is alweer vrijgegeven en waarschijnlijk zal Arriva morgen weer richting die stad gaan rijden.

En dat terwijl de aanrijdingstrein er nog deels staat
pi_84515147
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor naar Stavoren is alweer vrijgegeven en waarschijnlijk zal Arriva morgen weer richting die stad gaan rijden.

Als er een trein op het perron past ^O^
  maandag 26 juli 2010 @ 19:05:59 #23
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84515243
Het gaat dus eigenlijk met name om het laatste citaat begrijp ik. Klinkt goed ja. Maar vanuit Wien had je toch, ook redelijkerwijze, je weg wel kunnen vervolgen? Minstens tot aan Heerlen dus. En dat is in je eigen land, waar dan weer de bepalingen van interrail niet gelden (al weet ik niet of dat er nog wat mee te maken heeft, maar het zou kunnen. Zo van "Joah, Amsterdam wordt lastig, maar je haalt je eigen grondgebied nog. Succes")
  maandag 26 juli 2010 @ 19:07:37 #24
111382 Ofyles2
pi_84515337
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Peterselieman het volgende:

Misschien wordt die trein vannacht opgehaald.
pi_84515426

Arriva's 3211 is zojuist op station Stavoren gearriveerd. Nadat de machinist zijn trouwe Wadloper heeft 'gekeerd', wordt aan de terugreis naar Leeuwarden begonnen. Op maandag 9 juli 2007 werden voor het laatst wadlopers ingezet. Maandag 9 juli 2007

en

De laatste x dat ik dat kut dorp stad was, dateert alweer van 15 november 2008. Arriva heeft ondertussen alweer meer dan een jaar van hun nieuwe GTW'tjes mogen genieten, als 3 FOK'kers Stavoren voor maar liefst 6 minuten Stavoren onveilig komen maken.Een van de meest afgelegen plaatsen bereikbaar per trein is Stavoren. Op een rustige, herfstachtige zaterdag maak ik voor deze documentatiefoto een slagje naar Starum, zoals de Friezen dit havenstadje noemen. De in de gemeente Nijefurd gelegen stad behoort tot de Friesche Elfsteden, ondanks de slects 996 inwoners die de stad telt. Bussen rijden hier vrijwel niet, op een verdwaalde buurtbus na. Stavoren is elk uur per trein bereikbaar vanaf Leeuwarden. Arriva's Spurt (GTW) 242 wacht het vertrek af voor de 50km lange rit naar Leeuwarden. Zaterdag 15 november 2008
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:09:47 #26
Maffe Fries
pi_84515442
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien wordt die trein vannacht opgehaald.
ze zijn nu bezig zware kranen neer te zetten om de trein weg te takelen. Het is alleen erg lastig om de plek te bereiken, omdat je door smalle straten moet en er niet veel ruimte is
pi_84515513
Ik kan me maar zo voorstellen dat er in de voorwaarden van interrail staat dat je recht hebt op eenvoudiger schadevergoedingen dan reizigers met gewone tickets. Dan nog dient het personeel wel correct iemand te woord te staan en te geven waar men recht op heeft.

Laat maar....

Gaat trouwens lekker op het spoor. Tussen Almere en Lelystad is er een spoorstaafbreuk. De politie en prorail doen nog onderzoek of er vandalisme in het spel is. Vandalisme dat een spoorstaafbreuk veroorzaakt? Hoe moet ik dat zien, een mannetje die met een haakse slijper aan het spelen is? Een spoorrail is niet bepaald een kabeltje dat je even door knipt voor wat koper.
  maandag 26 juli 2010 @ 19:15:43 #28
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84515778
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
als 3 FOK'kers Stavoren voor maar liefst 6 minuten onveilig komen maken.
Dat was ook meteen het enige wat er op die winderige dag te melden was vanuit deze mondaine badplaats.

Overigens is mijn meest recente bezoek van jongere datum. Op 9 mei 2009 stond deze waterkoker hier volstrekt a-fotogeniek opgesteld en te wachten om weer terug te keren naar Sneek.

pi_84516201
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus eigenlijk met name om het laatste citaat begrijp ik. Klinkt goed ja.
Ja, maar eigenlijk nog meer het eerste citaat. Want dat is EU-recht en dat staat natuurlijk boven een paar Algemene Voorwaarden.

quote:
Maar vanuit Wien had je toch, ook redelijkerwijze, je weg wel kunnen vervolgen? Minstens tot aan Heerlen dus. En dat is in je eigen land, waar dan weer de bepalingen van interrail niet gelden (al weet ik niet of dat er nog wat mee te maken heeft, maar het zou kunnen. Zo van "Joah, Amsterdam wordt lastig, maar je haalt je eigen grondgebied nog. Succes")
Haha, ja, dat zat ik ook nog te denken. Ik ben uiteindelijk doorgereisd tot Keulen. Als vanaf dat punt de officiële reisweg een directe ICE van Keulen naar Utrecht is, dan zie ik het niet als redelijkerwijs vervolgen van de rit om tussen het plebs in de stoptrein naar Mönchengladbach ofzo te gaan zitten en dan alsnog niet verder te kunnen. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2010 19:25:43 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 19:26:09 #30
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84516292
Vorige post is verdwenen? TVP
Affijn een dikke loc voor wat meetvoertuigen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:28:13 #31
Maffe Fries
pi_84516387
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:10 schreef Fixers het volgende:
Gaat trouwens lekker op het spoor. Tussen Almere en Lelystad is er een spoorstaafbreuk. De politie en prorail doen nog onderzoek of er vandalisme in het spel is. Vandalisme dat een spoorstaafbreuk veroorzaakt? Hoe moet ik dat zien, een mannetje die met een haakse slijper aan het spelen is? Een spoorrail is niet bepaald een kabeltje dat je even door knipt voor wat koper.
Zo zou je het voor kunnen stellen ja. Of je moet het met een snijbrander gaan doen
  maandag 26 juli 2010 @ 19:28:56 #32
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84516417
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:55 schreef Guppyfriend het volgende:

Ik heb ook nog een ander overgangsbewijs van 2de naar 1ste klas, en daaraan zit een blauw kaartje
Ah joh gewoon afscheuren die onzin :P
  maandag 26 juli 2010 @ 19:29:10 #33
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84516427
NEE NIET DOEN!!!!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:31:16 #34
Maffe Fries
pi_84516516
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
NEE NIET DOEN!!!!
Wat niet doen? :P
  maandag 26 juli 2010 @ 19:32:56 #35
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84516596
Dat blauwe strookje afscheuren hmm :+ Hoe vaak ik niet moet giechelen om Kruidvatbejaarden die dat er toch afgescheurd hebben en dan de wind van voren krijgen van de HC.. _O-
pi_84516605
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo zou je het voor kunnen stellen ja. Of je moet het met een snijbrander gaan doen
Wat is dat nu voor kuthobby?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:35:26 #37
Maffe Fries
pi_84516701
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wat is dat nu voor kuthobby?
geen idee, maar ik geef aan wat mogelijkheden zijn. Weet zelf nog wel een mogelijkheid om de treindienst flink te verstoren O-)
pi_84516789
Jezelf met een paar vrienden voor de trein gooien op onder andere Lunetten aansluiting en Blauwkapel werkt ook goed
pi_84516803

Op zondag 25 juli 2010 19:22 schreef Arnette het volgende:
Pfff ging weer lekker vandaag in de trein..

Ik zat bij Gouda en zag op mijn telefoon dat er al gedoe was tussen Amersfoort en Zwolle. Eerst wilde de conductrice ons allemaal in de stoptrein naar Zwolle duwen (lekker efficient), later zouden we moeten omreizen via Deventer en toen we net voor station Amersfoort stonden waren ze zo slim geweest om het systeem te resetten.. kortom alles kwam weer op gang. Uiteindelijk met 40 minuten vertraging & volle trein in Groningen aangekomen!
Meh, dat zuigt. Hoe laat was dat dan? Ik reed aan het begin van de middag en het begin van de avond ook op dat traject.

Dit was de trein vanaf R'dam om 14.06 ri. Deventer, ik ging naar Groningen met overstap op Amersfoort. Dat werd dus een overstap van ongeveer 40 minuten..
pi_84516892
Heb je geen treinnummers of treinstelnummers voor ons? :9 :9
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:44:29 #41
Maffe Fries
pi_84517069
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
Jezelf met een paar vrienden voor de trein gooien op onder andere Lunetten aansluiting en Blauwkapel werkt ook goed
Neuh, dat is niet leuk voor de hulpverleners en de machinisten
pi_84517215
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Neuh, dat is niet leuk voor de hulpverleners en de machinisten
Maar het werkt wel.
Wat wilde jij doen?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:49:44 #43
Maffe Fries
pi_84517268
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:48 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar het werkt wel.
Wat wilde jij doen?
mja, je kunt thermietlassen :P
  Redactie Sport maandag 26 juli 2010 @ 20:30:49 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84519048
Vanaf 4 oktober gaat de Fyra 2x per uur rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Wel al 1x per uur als 900-serie, dus die zal dan wel doorgetrokken worden naar Breda. Daarover wordt binnenkort advies gevraagd worden aan het Locov, dat ook de bron van dit is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84519180
de VIRM amsterdam alkmaar bestond vandaag voor 't voorste deel uit 1 bak plastic/lederlook stoelbekleding en 3 bakken textielen stoelbekleding. treinnummer 9478.

[ Bericht 25% gewijzigd door spectrumanalyser op 26-07-2010 22:26:02 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 20:33:30 #46
Maffe Fries
pi_84519186
Leesvoer over de slijptreinen

Voor wie haast heeft: lees de tabel op pagina 31/32 maar eens
  Redactie Sport maandag 26 juli 2010 @ 20:52:41 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84520187
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
de VIRM amsterdam alkmaar bestond vandaag voor 't voorste deel uit 1 bak plastic/lederlook stoelbekleding en 3 bakken textielen stoelbekleding. treinnummer 9487 dacht ik. :?
Dat kan, de bakken zijn uitwisselbaar. VIRM is dan ook geen treinstel, maar een treinstam.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 juli 2010 @ 21:25:16 #48
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84521982
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Leesvoer over de slijptreinen

Voor wie haast heeft: lees de tabel op pagina 31/32 maar eens
Zo, dat liegt er niet om :{ Ik wet niet hoe vaak het WEL goed gaat natuurlijk, maar de indruk "men klooit maar wat raak" dringt zich wel een beetje op.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:05:12 #49
111382 Ofyles2
pi_84523988
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
de VIRM amsterdam alkmaar bestond vandaag voor 't voorste deel uit 1 bak plastic/lederlook stoelbekleding en 3 bakken textielen stoelbekleding. treinnummer 9487 dacht ik. :?
Vierdelige IRM's zijn genummerd van 9401 tot 9481 en 9501-9597.

9487 bestaat niet.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:10:48 #50
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84524275
Hee grappig wat ik hier tegenkom:

quote:
Openbaar-vervoerbedrijf Veolia, evenals openbaar-vervoersbedrijf Arriva vernoemde een van haar Velios/Spurt-treinen naar hem.
Dit gaat over Titus Brandsma. Zijn er meer mensen dan hij alleen die dit "dubbelspel" gemaakt hebben? Het gaat om Veolia 7354 en Arriva 10322 trouwens :)

Edit: het ziet er naar uit dat Brandsma de enige is. Leuk :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Dr_Flash op 26-07-2010 22:20:40 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 22:30:57 #51
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84525306
Duvel zag vanmorgen een hondekop (386) als museumpendel, las net in het Utrechts Nieuwsblad dat dit de 1e rit van de nieuwe route betrof (via Blauwkapel) vandaar dit museumstel. Het goede nieuws is dat de pendel nu weer vaker kan rijden dan alleen in het weekend en schoolvakanties.
En uiteraard niet dat kopmaken meer in Zeist, maar dat zetten ze er niet bij.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 22:37:34 #52
Maffe Fries
pi_84525644
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee grappig wat ik hier tegenkom:
[..]

Dit gaat over Titus Brandsma. Zijn er meer mensen dan hij alleen die dit "dubbelspel" gemaakt hebben? Het gaat om Veolia 7354 en Arriva 10322 trouwens :)

Edit: het ziet er naar uit dat Brandsma de enige is. Leuk :)
Op dit moment wel, maar ik kan me voorstellen dat dit in de toekomst gaat veranderen als Arriva de Vechtdallijnen overneemt en in de Achterhoek gaat rijden.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:37:52 #53
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84525661
Wel schraal. Ze moeten die museumpendel gewoon ALTIJD met museummat rijden. Zo raar is dat niet. Gebeurt in Bochum Dahlhausen ook.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:38:54 #54
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84525711
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Op dit moment wel, maar ik kan me voorstellen dat dit in de toekomst gaat veranderen als Arriva de Vechtdallijnen overneemt en in de Achterhoek gaat rijden.
Want dan krijgen we iemand die EN in Limburg EN in de Achterhoek bekend is? Bennie Jolink of zo? :?
pi_84525732
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel schraal. Ze moeten die museumpendel gewoon ALTIJD met museummat rijden. Zo raar is dat niet. Gebeurt in Bochum Dahlhausen ook.
Teveel risico op defecten?
  maandag 26 juli 2010 @ 22:40:30 #56
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84525779
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Teveel risico op defecten?
Onderhoud?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 22:43:34 #57
Maffe Fries
pi_84525924
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Want dan krijgen we iemand die EN in Limburg EN in de Achterhoek bekend is? Bennie Jolink of zo? :?
overlap met Syntus misschien :P
pi_84525936
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onderhoud?
Voor 1 treinstel best kostbaar.
  maandag 26 juli 2010 @ 22:56:43 #59
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84526541
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

overlap met Syntus misschien :P
Mja nee, Syntus gaat dan dus weg. Toch?
  maandag 26 juli 2010 @ 22:57:16 #60
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84526567
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:43 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voor 1 treinstel best kostbaar.
Onwil is niet te betalen inderdaad :{
pi_84526610
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onwil is niet te betalen inderdaad :{
Het is een niet interessante investering.
  maandag 26 juli 2010 @ 23:06:07 #62
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84526967
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
Het is een niet interessante investering.
Puur kosten-baten bekeken is een vrouw dat ook niet. Maar goed. Je hebt toch ook nog een soort maatschappelijke verantwoordelijkheid en zo he ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 23:06:20 #63
Maffe Fries
pi_84526974
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja nee, Syntus gaat dan dus weg. Toch?
Klopt, maar dan heb je dus overlap met het verleden :P
  maandag 26 juli 2010 @ 23:06:52 #64
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84526993
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt, maar dan heb je dus overlap met het verleden :P
Maar dat is suf :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 23:16:28 #65
Maffe Fries
pi_84527519
Ze hadden in Flevoland idd geprobeerd een stuk spoorrails van 2 tot 2,5 meter te jatten

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=34&t=13674
  maandag 26 juli 2010 @ 23:18:26 #66
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84527636
wat een apen _O- Loop je daar na een nacht slijpen met 150 kg staal op je nek WTF :D _O-
pi_84527848
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Puur kosten-baten bekeken is een vrouw dat ook niet. Maar goed. Je hebt toch ook nog een soort maatschappelijke verantwoordelijkheid en zo he ;)
Ik vind de kosten baten bij een vrouw toch iets interessanter :9~

Rails jatten, hoe zielig ben je dan :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 23:24:40 #68
Maffe Fries
pi_84527917
oh ja, lees nu net dat het geintje bij Schiphol nog wel eens tot 13 december kan gaan duren ivm aanbestedingsprocedures ...
pi_84528122
Ze moeten NU eerst een aanbestedingsprocedure starten?
:') _!
  maandag 26 juli 2010 @ 23:31:05 #70
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84528155
WTF? Voor het bijmaken van niet meer voorradige reserve-onderdelen? 8)7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 23:31:22 #71
Maffe Fries
pi_84528163
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:30 schreef Ascendancy het volgende:
Ze moeten NU eerst een aanbestedingsprocedure starten?
:') _!
schijnt te maken hebben met Europese regels :r
  maandag 26 juli 2010 @ 23:32:50 #72
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84528208
Heb je een bron PSM?
  maandag 26 juli 2010 @ 23:43:09 #73
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84528595
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hadden in Flevoland idd geprobeerd een stuk spoorrails van 2 tot 2,5 meter te jatten

Waarom doet iemand dat zeg... kan nooit zoveel opleveren, dat beetje staal. Toch?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84528973
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

schijnt te maken hebben met Europese regels :r
Zijn daar dan geen uitzonderingen voor, wanneer het een spoedklus is?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 23:57:01 #75
Maffe Fries
pi_84529119
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je een bron PSM?
zelfde als de vorige: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=296064#p296064

alleen weet ik niet wat er in dit geval waar van is
pi_84535874
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:43 schreef V2 het volgende:

[..]

Waarom doet iemand dat zeg... kan nooit zoveel opleveren, dat beetje staal. Toch?
Ik er maar een beetje lollig over doen gisteren, blijken ze het echt gedaan hebben. :o Veel kan het volgens mij nooit opgeleverd hebben. Ik zie wat googelend prijzen varieren van 25 - 35 cent per kilo genoemd worden. 'k Weet niet wat een spoorstaaf per strekkende meter weegt, maar veel zal 't niet opleveren. Het staat naar mijn idee niet in verhouding tot de moeite die je ervoor doet.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 07:31:55 #77
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84536026
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 06:57 schreef Fixers het volgende:

'k Weet niet wat een spoorstaaf per strekkende meter weegt,
Ik meen 63 kg, maar heb zo even niet direct een bron bij de hand.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:18:11 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84536394
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 07:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik meen 63 kg, maar heb zo even niet direct een bron bij de hand.
Zoiets inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:27:25 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84536501
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:30 schreef bork het volgende:
Duvel zag vanmorgen een hondekop (386) als museumpendel, las net in het Utrechts Nieuwsblad dat dit de 1e rit van de nieuwe route betrof (via Blauwkapel) vandaar dit museumstel. Het goede nieuws is dat de pendel nu weer vaker kan rijden dan alleen in het weekend en schoolvakanties.
En uiteraard niet dat kopmaken meer in Zeist, maar dat zetten ze er niet bij.
Hij heeft gisteren de hele dag heen en weer gependeld. Ik dacht dat ie dit altijd ging doen, dus heb geen foto's...

En en als klap op de vuurpijl komt er een gapende karper door Utrecht gereden zojuist.

Wat een spoorstaaf weegt is afhankelijk van het type. Type 54E1 weegt, jawel, 54kg/m en dit is momenteel de meest toegepaste. Op de Betuweroute ligt 60kg/m, op oude trajecten 46kg/m. HSL weet ik eigenlijk niet, wellicht ook 60. De Flevolijn zal wel 54kg/m zijn, dus 2,5m = 135kg, dus op zijn best ¤ 47,25. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:35:28 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84536643
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

En en als klap op de vuurpijl komt er een gapende karper door Utrecht gereden zojuist.
Een V250 dus?

Speaking of which: zoals dennistd al meldde gaat Fyra per 4/10 2x per uur rijden, wat volgens OHIH'ers nog leuk gaat worden rondom Schiphol. Het is mogelijk dat IC Brussel langer onderweg gaat zijn dan. :') Ik denk niet dat meer Fyra's meer reizigers gaat trekken trouwens, zeker niet op het kippeneindje Asd - Rtd. Breda gaat toch pas later worden 'aangesloten' op 'het Fyra-netwerk'.

Als ze dan niet allang failliet zijn wat ik eigenlijk wel hoop.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:37:07 #81
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84536681
Meer Fyra's :')

Zou je niet eerst eens die tunnelbuis gaan repareren dan? :')
pi_84537015
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
Wat een spoorstaaf weegt is afhankelijk van het type. Type 54E1 weegt, jawel, 54kg/m en dit is momenteel de meest toegepaste. Op de Betuweroute ligt 60kg/m, op oude trajecten 46kg/m. HSL weet ik eigenlijk niet, wellicht ook 60. De Flevolijn zal wel 54kg/m zijn, dus 2,5m = 135kg, dus op zijn best ¤ 47,25. :')
Da's best zwaar voor een meter ijzer.... Buiten dat, ik hoop dat ze de dader pakken. Niet zozeer om 'm te kunnen straffen. Maar voor het achterhalen van het motief. Ik vind het een hoop moeite voor 50 euro. Dan zijn er nog makkelijker manieren om aan schroot te komen.

Genoeg afgelegen verlaten goederenlijntjes waar je ongestoord een weekendje rail kan sprokkelen. Dan heb je vast meer verzameld. Op stations oude fietsen verzamlen kan ook, bewijs je nog een dienst mee. Als het dan toch langs het hoofdnet moet, ook daar ligt genoeg los ijzerwerk wat je zo op kan rapen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fixers op 27-07-2010 09:07:47 ]
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:05:33 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84537118
quote:
VMMC: Sabotage had trein doen ontsporen

De spoorwegpolitie weigert in detail te treden over de vernieling van een stuk spoorrails op de Flevolijn tussen Lelystad en Almere. Maar steeds meer bronnen melden Omroep Flevoland dat er 2,5 meter spoorrails is gesloopt.

Als dat te laat was ontdekt had dat kunnen leiden tot een ontsporing van een trein, met alle gevolgen van dien. Dat zegt de vakbond voor rijdend personeel, VVMC, die verrast is door deze nieuwe vorm van vandalisme aan het spoor.

Tot nu toe beperkte vandalisme aan het spoor zich tot de koperen leidingen die de wissels en seinen aansturen.
Bron: Omroep Flevoland
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:39:44 #84
45532 ziggyziggyziggy
pi_84537802
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 09:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Omroep Flevoland
Dat gevaar valt wel mee: een onderbroken spoorstaaf veroorzaakt een bezetspoormelding. Procedure is dan het spoor laten schouwen, wat met rijden op zicht gebeurt.

Tenzij je assentellers hebt, dan hebben we gewoon niets door.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:46:47 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84537959
De Flevolijn heeft gelukkig spoorstroomlopen. :)

Dus de VVMC blaast te hoog van de toren in dit geval.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:26:06 #86
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84541294
Zo, ook weer een plaatje naast mijn posts. Iemand nog een idee voor een subtitle? Wel iets vrolijks of vriendelijks :)
  Moderator dinsdag 27 juli 2010 @ 11:27:57 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_84541375
In flitsend groen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 juli 2010 @ 11:32:12 #88
Maffe Fries
pi_84541548
Kilometerknaller :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:33:05 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84541582
"Nu met bordje voor de kop"
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:33:26 #90
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84541600
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:
In flitsend groen :Y
Iets dergelijks dan maar *)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:41:11 #91
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84541901
En nog even wat treintjes :s)

Een Talentje van de NordWestBahn bij het stationnetje van Hövelhof op 16 juli 2010. Vlak bij deze plaats ontspringt de Eems, die bij Delfzijl in de Dollard stroomt.

pi_84544284
De politie is het nu aan het ontkennen, dat er rails is gejat.

Politie ontkent diefstal 2,5 meter spoor
"Dat is een artikeltje 5"
pi_84544443
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 12:38 schreef Jeroen_L het volgende:
De politie is het nu aan het ontkennen, dat er rails is gejat.

Politie ontkent diefstal 2,5 meter spoor
Dat kan dan toch helemaal niet, als ik Ziggy en Duvel zo hoor? Dat die trein over een gebroken spoorstaaf heenrijdt?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 juli 2010 @ 12:47:29 #94
Maffe Fries
pi_84544677
Wie zegt dat die rail helemaal gebroken was. Het kan best zijn dat ze er mee bezig waren maar dat het te veel moeite kostte en dat ze daarom de benen hebben genomen.

Of ze zijn misschien gestoord bij het uitvoeren van hun actie ...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:16:25 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84546026
Ik zie al een stel Polen met een HEMA ijzerzaagje bij die spoorstaaf zitten. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 juli 2010 @ 13:17:24 #96
Maffe Fries
pi_84546068
De Italiaanse machinist van de slijptrein is nu een officiële verdachte in zaak van het ongeval in Stavoren. Hij is met zijn drie Italiaanse collega's overgebracht naar Zwolle voor verder verhoor. Volgens Omrop Fryslân zou hij mogelijk niet over de baanvakkennis beschikken.

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_71570.aspx
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:31:58 #97
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_84546779
Dieseltractie in Stavoren, hoe lang nog...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:34:07 #98
200192 Darkwing_Duck
pi_84546878
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
De Italiaanse machinist van de slijptrein is nu een officiële verdachte in zaak van het ongeval in Stavoren. Hij is met zijn drie Italiaanse collega's overgebracht naar Zwolle voor verder verhoor. Volgens Omrop Fryslân zou hij mogelijk niet over de baanvakkennis beschikken.

Jezus Christus, is die link er ook in het Nederlands? -O-
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:36:50 #99
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84546993
Hee Duck :W ook weer in het Land der Levenden?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:40:56 #100
200192 Darkwing_Duck
pi_84547198
Hoogseizoen hier he :)

Binnenkort een ritje Marne la Vallee -> Bestwig....

RER naar parijs, dan de thalys naar Keulen, dan een trein naar Hagen en dan nog wat lokaal gekloot :)

Zin in :) *O*
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:51:58 #101
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84547665
WTF?? :o

Dieseltractie, hoe lang nog? voorlopig nog wel even _O-
pi_84548479
Vanochtend was er een prachtig rondje.
Het is sowieso stom dat ze venlo geel kleuren, omdat de ICE over dat traject rijdt.
pi_84548489
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:17 schreef Peterselieman het volgende:

Het is toch normaal dat er machisten zonder wegbekendheid dat soort treinen rijden. Met hulp van een begleidend machinist die de route wél kent.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 juli 2010 @ 14:11:57 #104
Maffe Fries
pi_84548599
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:09 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het is toch normaal dat er machisten zonder wegbekendheid dat soort treinen rijden. Met hulp van een begleidend machinist die de route wél kent.
Precies. Alleen die werktreinbegeleider heeft zijn werk niet goed gedaan dus.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 juli 2010 @ 14:12:38 #105
Maffe Fries
pi_84548629
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jezus Christus, is die link er ook in het Nederlands? -O-
je kunt de Nederlandse vertaling aanzetten :P
pi_84549834
Hallo Mensen,

In het gevraagd en gezocht topic ben ik op zoek naar bordjes afkomstig uit de DE2. Hierbij een link naar dit topic.

[GEZ] bordjes afkomstig uit de DE2
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:03:55 #107
111382 Ofyles2
pi_84551019
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:16 schreef Peterselieman het volgende:

Die marginalen en overbodigen moeten vervolgd worden voor poging tot moord...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:07:25 #108
111382 Ofyles2
pi_84551179
quote:
Op maandag 26 juli 2010 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF? Voor het bijmaken van niet meer voorradige reserve-onderdelen? 8)7
Bert Klerk en zijn trawanten mogen wat mij betreft ontslagen worden zonder recht op wachtgeld.

Laat die vingervervende faalhazen zich maar suf solliciteren bij UWV, geen medelijden met dit vrekkige tuig...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:44:23 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84552995
Adviesaanvraag Dienstregeling FYRA per 4 Oktober 2010 (LOCOV)
Daar staat de adviesaanvraag online van de FYRA per 4 oktober 2010.

De bijlage weergeeft de Dienstregeling die hiervoor gemaakt is, inclusief de treinnummers.
pi_84557718
"Twee treinen per uur in beide richtingen", daar bedoelen ze aan die bijlage te zien dus mee dat er elke kant op elk uur 1 trein rijdt?
Beetje misleidend is dat wel als je het mij vraagt...
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:20:14 #111
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84559167
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"Twee treinen per uur in beide richtingen", daar bedoelen ze aan die bijlage te zien dus mee dat er elke kant op elk uur 1 trein rijdt?
Beetje misleidend is dat wel als je het mij vraagt...
2 treinen per uur per richting wordt daarmee bedoeld.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:20:29 #112
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84559178

Weg met die zondagsrijders ^O^
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:23:26 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84559267
Dus er wordt niet meer geslepen. Wat is de invloed van dit besluit op de staat van onderhoud van het spoor?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84559371
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

2 treinen per uur per richting wordt daarmee bedoeld.
Maar waarom staat in de dienstregeling in de bijlage dan maar 1 trein per uur per richting?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:27:39 #115
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84559405
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:23 schreef Duvel het volgende:
Dus er wordt niet meer geslepen. Wat is de invloed van dit besluit op de staat van onderhoud van het spoor?
Dat iemand anders zal moeten slijpen :s)

Kom op, een weekje zonder slijpen kan toch wel?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:31:33 #116
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84559511
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar waarom staat in de dienstregeling in de bijlage dan maar 1 trein per uur per richting?
Dat zou wel neukend schraal zijn. Maar ze rijden nu toch al ieder uur per richting? :?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:54:27 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84560173
Zojuist kwam er te Den Bosch een internationale trein voorbij, met een hoop rijtuigen van o.a. DB Nachtzug en City Night Line, maar er hing ook wat spul van RZD tussen, en nog wat andere rijtuigen die ik zo niet herkende. Tractie werd geleverd door loc 1615, "Zandvoort". Geen foto helaas, want ik zat al in mijn trein toen het ding over het middenspoor (spoor 5?) voorbijkwam richting Eindhoven.
pi_84560327
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:35 schreef James1988 het volgende:
Als ze dan niet allang failliet zijn wat ik eigenlijk wel hoop.
Waarom hoop jij dat toch steeds?

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF?? :o

[ afbeelding ]

Dieseltractie, hoe lang nog? voorlopig nog wel even _O-
Huh, wat? Heeft de ICE serieus die route (gesleept) gereden?
pi_84560602
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:59 schreef Socios het volgende:

[..]

Waarom hoop jij dat toch steeds?
Zodat de Deutsche Bahn de volgende concessie kan winnen
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:11:07 #120
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84560680
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:59 schreef Socios het volgende:
Huh, wat? Heeft de ICE serieus die route (gesleept) gereden?
Geen idee. Het lijkt me een foutje op die kaart, maar je weet het niet :?
  woensdag 28 juli 2010 @ 07:51:44 #121
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84577198
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 18:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Er rijdt al 1 trein per uur, daar komt 1 trein bij. Ze publiceren natuurlijk alleen de tijden van de trein die nieuw is!
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:01:59 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84578072
Inbouwplanning OBIS:

1
2
3
4
5
Materieeltype                 Aantal rijtuigen    Start inbouw    Einde inbouw    Aandeel zitplaatsen op totaal intercity's
ICMm-IV [samen met revisie]   200                 maart 2010      juli 2011       12%
ICMm-III [na revisie]         261                 april 2010      maart 2011      16%
DDZ [samen met revisie]       250                 april 2011      2013            16%
VIRM [vóór revisie]           872                 februari 2011   2013            55%
Tenminste, volgens Wikipedia.

Dat zijn behoorlijk wat rijtuigen VIRM zeg... ik wist dat NS er veel had, maar zoveel? o.O
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:51:18 #123
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84579014
Dat zullen wel het aantal bakken zijn, bij VIRM, niet het aantal treinstammen. Maar dan lijkt het me weer aan de lage kant, het horen er ongeveer 400 te zijn volgens mij.
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:17:50 #124
146033 ReisT
pi_84579686
Dat staat er toch ook: "aantal rijtuigen", dus niet "aantal treinstellen".
Verder kan het goed kloppen want er zijn 178 VIRM-treinstammen. Wat heel veel is, VIRM is (in aantal bakken gerekend) het meest gebouwde treintype van Nederland.

Wel apart dat ICRm ontbreekt in dat lijstje... of zou dat die resterende 1% zijn?
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:21:39 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84579803
Dit klopt wel aardig.

Initieel IRM: 34 * IRM-III, 47 IRM-IV. Na verlenging: 24 * VIRM-IV, 47* VIRM-VI. = 418 bakken
VIRM nieuw: 9500/8700: 01 t/m 25: oneven VIRM-IV, even VIRM-VI: 124 bakken
VIRM nieuw: 8726 t/m 8746: 21 * VIRM-VI: 126 bakken
VIRM-4: 9547 - 9597: 51 * VIRM-VI: 204 bakken

Totaal: 872 bakken, en dan hebben ze een aantal reservekopbakken volgens mij niet meegeteld.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84579850
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 07:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er rijdt al 1 trein per uur, daar komt 1 trein bij. Ze publiceren natuurlijk alleen de tijden van de trein die nieuw is!
Dat slaat nergens op, voor zo'n adviesaanvraag moet je natuulijk volledige informatie leveren en niet de partij die je om advies vraagt eerst zelf nog even een printje laten maken, voordat ze kunnen kijken of het wel een praktische dienstregeling is als geheel.
En de afstand tussen de tijden is richting Amsterdam schijnbaar 23 minuten en 37 minuten :')
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:27:29 #127
146033 ReisT
pi_84579975
Tja ze vragen dan ook geen advies voor het geheel, alleen voor de trein die er bij komt. Voor treinen die niet wijzigen hoeven ze ook geen advies te vragen (en dat ze erbij vertellen dat er hiermee 2 treinen per uur rijden zullen ze wel als genoeg service zien?)

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:
Dit klopt wel aardig.
[gedoe eruit geknipt]
Totaal: 872 bakken, en dan hebben ze een aantal reservekopbakken volgens mij niet meegeteld.
Ik deed gewoon de snelle rekensom 178 stammen * gemiddeld 5 bakken = 890 bakken totaal en zag dat wel aardig in de buurt zat.
  Redactie Sport woensdag 28 juli 2010 @ 10:31:52 #128
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84580094
Ik kreeg net een mailtje van SlowSpeed dat kinderen nu gewoon met een railrunner in de Fyra mogen zonder toeslag, ipv vol tarief met toeslag.
PM mij!
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:45:19 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84580534
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:27 schreef ReisT het volgende:

[..]
Ik deed gewoon de snelle rekensom 178 stammen * gemiddeld 5 bakken = 890 bakken totaal en zag dat wel aardig in de buurt zat.
Netjes, 2% er naast. :D
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84581132
quote:
AMSTERDAM - De borden langs het spoor bij Stavoren zijn niet verlicht. Dat bevestigt een woordvoerder van ProRail woensdag na een bericht hierover in het AD. Zij vindt het echter te vroeg om conclusies te trekken en spreekt tegen dat sprake is van een oud systeem.

Het spoor bij Stavoren heeft geen verlichte oranje of rode seinen, maar drie onverlichte borden.
De borden die op een kilometer afstand van de Friese plaats staan, zijn bedoeld als oranje sein.
En wat voor bord is dat dan?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2010 11:03:54 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juli 2010 @ 11:09:48 #131
Maffe Fries
pi_84581317
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Borden met snelheidsverlagingen en dergelijke. Eerst drie rechthoekige borden met pijltjes naar beneden en daarna nog een bord van snelheid verlagen naar 40 en tenslotte het bord waar je de snelheid bereikt moet hebben. Uiteraard alles uitgevoerd met reflecterende folie.

Van de eerste aankondiging tot het stootjuk zit 1,3 kilometer
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:11:11 #132
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84581356
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bord SR313, snelheid verminderen tot aangegeven snelheid?
pi_84581383
En grijp ATB in als je dat laatste bord te snel passeert?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juli 2010 @ 11:15:11 #134
Maffe Fries
pi_84581482
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:11 schreef V2 het volgende:

[..]

Bord SR313, snelheid verminderen tot aangegeven snelheid?
[ afbeelding ]
Eerst krijg je deze nog:

Zie: http://www.spoortechniek.(...)-en-borden&Itemid=44
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:17:37 #135
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84581563
Kortom, de mcn heeft een woud aan borden over het hoofd gezien. Knap.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juli 2010 @ 11:19:28 #136
Maffe Fries
pi_84581621
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:17 schreef V2 het volgende:
Kortom, de mcn heeft een woud aan borden over het hoofd gezien. Knap.
De vraag is waarom hij deze borden heeft gemist.
pi_84582065
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 09:01 schreef James1988 het volgende:
Inbouwplanning OBIS:
[ code verwijderd ]

Tenminste, volgens Wikipedia.

Dat zijn behoorlijk wat rijtuigen VIRM zeg... ik wist dat NS er veel had, maar zoveel? o.O
Krijgt mat64 en ICRM geen OBIS :'(.
pi_84582272
Mat64 OBIS? Wordt eens wakker _O-
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:49:46 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84582732
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eerst krijg je deze nog:
[ afbeelding ]
Zie: http://www.spoortechniek.(...)-en-borden&Itemid=44
Dit keperbaken is het laatste dat er staat, geen snelheidsbord meer nodig, want het keperbaken betekent al dat je de snelheid moet verminderen en moet stoppen voor het volgende stoptonende sein. En het volgende stoptonende sein is in dit geval het bord op het stootjuk. Baanvakkennis is dus belangrijk, alsmede kennis van het SR. :) Daaraan heeft het overduidelijk ontbroken. Het keperbaken staat op ruime remwegafstand van het juk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:50:36 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84582764
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van de eerste aankondiging tot het stootjuk zit 1,3 kilometer
Heb jij het OBE-blad of de wegwijzer voor je neus of zo? :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:55:49 #141
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84582973
Maar goed, het kan dus ook nog zo zijn dat een of andere onverlaat 3 keperborden heeft meegenomen en als oud ijzer heeft aangeboden. Als ze ook al spoorstaven proberen te jatten, dan kan dit ook best.
pi_84583040
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:55 schreef V2 het volgende:
Maar goed, het kan dus ook nog zo zijn dat een of andere onverlaat 3 keperborden heeft meegenomen en als oud ijzer heeft aangeboden. Als ze ook al spoorstaven proberen te jatten, dan kan dit ook best.
Dan moet je als machinist met baanvakkennis toch nog wel referentiepunten hebben? En dat je daar sowieso niet volle snelheid moet gaan rijden? :)

Overigens zou het al lang naar buiten zijn gebracht als dit het geval was, lijkt mij.
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:59:43 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84583133
Ehm, ze zullen inmiddels wel hebben gecontroleerd of die borden er nog staan. Ik vind het trouwens tendentieus geleuter om te gaan roepen dat die borden onverlicht zijn. Ze zijn namelijk wel reflecterend, en je ziet ze echt wel als de frontseinen van je trein aan staan.

Daarbij zijn alle snelheidsborden onverlicht. Gaan ze daar ook nog over zeuren, als een trein ergens een snelheidsbeperking mist?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:25:39 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84584050
quote:
Arnhem<->Zutphen

Door een defecte bovenleiding rijden er
tussen Arnhem en Dieren geen treinen
maar bussen.

Vertraging: 30-60 minuten.

Reisadvies:
* Doorgaande reizigers tussen Nijmegen
en Zutphen kunnen omreizen via Den
Bosch.

Prognose:
* Treindienst normaal om 16:00 uur.
WTF? Via Den Bosch, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn naar Zutphen? Waarom niet Nijmegen - Arnhem - Winterswijk - Zutphen? Omdat daar busvervoer en Syntus tussen zit?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 28 juli 2010 @ 12:35:58 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_84584401
Vooral omdat daar busvervoer tussen zit. Normaal gezien is dat namelijk wel het advies, maar nu niet. Ze willen Arnhem zoveel mogelijk ontzien. Neemt niet weg dat het wel erg mijl op zeven is :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juli 2010 @ 12:49:22 #146
Maffe Fries
pi_84584818
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Stond zo op Somda :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 12:58:02 #147
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84585150
Ik ben wel benieuwd wat er uit de ARR rolt. Of er sowieso op het laatste moment geremd is of dat hij gewoon ohne nach zu denken volle bak op dat juk geknoert is :?
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:05:22 #148
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84585419
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:59 schreef Duvel het volgende:
Ehm, ze zullen inmiddels wel hebben gecontroleerd of die borden er nog staan. Ik vind het trouwens tendentieus geleuter om te gaan roepen dat die borden onverlicht zijn. Ze zijn namelijk wel reflecterend, en je ziet ze echt wel als de frontseinen van je trein aan staan.

Daarbij zijn alle snelheidsborden onverlicht. Gaan ze daar ook nog over zeuren, als een trein ergens een snelheidsbeperking mist?
Mja idd, eens, als er zo'n simpele oorzaak was geweest hadden ze dat om pr-redenen al wel laten weten ja. En sjah, onverlicht ... ik vind niet dat ze daar over moeten gaan zeuren, dat is inderdaad tendentieus. Zo kan je overal wel een probleem vinden. Tsk, er zit maar één lamp in een sein! Stel je voor dat ie stuk gaat, wat onveilig! ;)
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:15:01 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84585806
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stond zo op Somda :P
Aha, daar zullen wel mensen zitten die inderdaad toegang hebben tot dat soort spul.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:15:51 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84585839
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:05 schreef V2 het volgende:

[..]

Mja idd, eens, als er zo'n simpele oorzaak was geweest hadden ze dat om pr-redenen al wel laten weten ja. En sjah, onverlicht ... ik vind niet dat ze daar over moeten gaan zeuren, dat is inderdaad tendentieus. Zo kan je overal wel een probleem vinden. Tsk, er zit maar één lamp in een sein! Stel je voor dat ie stuk gaat, wat onveilig! ;)
Op plaatsen waar dat echt belangrijk is (seinbruggen) zit dan ook lampcontrole. En op de vrije baan hoort het te worden opgevangen door baanvakkennis. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84586067
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

WTF? Via Den Bosch, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn naar Zutphen? Waarom niet Nijmegen - Arnhem - Winterswijk - Zutphen? Omdat daar busvervoer en Syntus tussen zit?
Enkele reis Ah - Zp voor ¤ 3,10 en je kan heel nederland door :D.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:37 schreef Stefanovic83 het volgende:
Mat64 OBIS? Wordt eens wakker _O-
Mat'64 in iedergeval een stel voor de show :').
Maar ICRm wil de NS natuurlijk er ook uit hebben over 5 jaar, anders kreeg het wel OBIS.
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:26:32 #152
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84586246
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:12 schreef Ascendancy het volgende:
En grijp ATB in als je dat laatste bord te snel passeert?
Als de trein is voorzien van de juiste versie wel...
Leeuwarden - Stavoren is ATB-NG, aangezien er in de media al is gesproken van een verkeerde versie doet dat vermoeden dat de trein ATB-EG had.

Tis ook altijd gedonder met Italiaanse treinen :D
So we just called him Fred
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:35:50 #153
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84586641
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
Op plaatsen waar dat echt belangrijk is (seinbruggen) zit dan ook lampcontrole. En op de vrije baan hoort het te worden opgevangen door baanvakkennis. :P
Moderne seinen werken met LEDjes en glaskabels. Daarvan mogen er best een paar stuk gaan voordat je het seinbeeld niet meer ziet. Bovendien is het veel makkelijker in onderhoud aangezien de ledjes onderin zitten en je dus niet meer in die paal hoeft te klimmen om er eentje te vervangen.

Maar in hoeverre dit soort seinen al over het land uitgerold zijn...? Waarschijnlijk nog bijna nergens?
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:37:56 #154
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84586721
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat Arnhem - Winterswijk. Jeweetzelluff.
  Redactie Sport woensdag 28 juli 2010 @ 14:01:45 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84587719
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Leeuwarden - Stavoren is ATB-NG, aangezien er in de media al is gesproken van een verkeerde versie doet dat vermoeden dat de trein ATB-EG had.

Je bedoelt ATB-E. Deze is namelijk onder andere speciaal ontworpen voor werktreinen.
PM mij!
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:13:18 #156
146033 ReisT
pi_84588208
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:21 schreef Brembo het volgende:
Maar ICRm wil de NS natuurlijk er ook uit hebben over 5 jaar, anders kreeg het wel OBIS.
Ik denk vooral dat NS reizigers gewoon niets wil investeren in treinen waar ze zelf nauwelijks nog mee rijden. Bijna alle ICRm is of komt binnenkort in gebruik bij Hispeed.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:13:28 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84588217
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moderne seinen werken met LEDjes en glaskabels. Daarvan mogen er best een paar stuk gaan voordat je het seinbeeld niet meer ziet. Bovendien is het veel makkelijker in onderhoud aangezien de ledjes onderin zitten en je dus niet meer in die paal hoeft te klimmen om er eentje te vervangen.

Maar in hoeverre dit soort seinen al over het land uitgerold zijn...? Waarschijnlijk nog bijna nergens?
Je verwart lichtgeleiderseinen (halogeenlamp in een kastje beneden, vezeltjes naar boven) met echte LED-seinen. In de laatse zit een LED-unit in het sein. Bij lichtgeleiderseinen (o.a. op station Gouda, konden goed dichtsneeuwen) heb je nog wel lampcontrole nodig, want één kapotte lamp kan een gedoofd sein betekenen. Bij LED-seinen heb je dat niet meer nodig. Bijna alle nieuw geplaatste seinen zijn volgens mij LED-seinen. Amsterdam - Utrecht is in elk geval LED, net als Woerden - Utrecht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:14:00 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84588236
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:13 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat NS reizigers gewoon niets wil investeren in treinen waar ze zelf nauwelijks nog mee rijden. Bijna alle ICRm is of komt binnenkort in gebruik bij Hispeed.
Er zijn meer dan 200 ICRm rijtuigen, die rijden echt niet allemaal bij Hispeed!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:15:23 #159
146033 ReisT
pi_84588296
Nóg niet nee. Maar het worden er wel steeds meer nu ze de dienstregeling willen uitbreiden zonder gebruiik te maken van Italiaanse treinen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:19:35 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84588493
Ik zou het trouwens echt debiel vinden als ICRm binnen vijf jaar aan de kant gaat. Spul is relatief recent gerenoveerd en kan nog jaren mee.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84588747
ICRm is heerlijk comfortabel. En buiten de spits dan ook ideaal mat.
In de spits heb ik echter liever VIRM in de 1900. ICRm is dan echt te krap om het enige mat te zijn dat vanuit Rotterdam Centraal naar Den Haag centraal rijdt.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:28:24 #162
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84588863
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je verwart lichtgeleiderseinen (halogeenlamp in een kastje beneden, vezeltjes naar boven) met echte LED-seinen. In de laatse zit een LED-unit in het sein. Bij lichtgeleiderseinen (o.a. op station Gouda, konden goed dichtsneeuwen) heb je nog wel lampcontrole nodig, want één kapotte lamp kan een gedoofd sein betekenen. Bij LED-seinen heb je dat niet meer nodig. Bijna alle nieuw geplaatste seinen zijn volgens mij LED-seinen. Amsterdam - Utrecht is in elk geval LED, net als Woerden - Utrecht.
Waarom zou je het niet combineren? :?
pi_84589042
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zijn meer dan 200 ICRm rijtuigen, die rijden echt niet allemaal bij Hispeed!
In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm. Maar blijkbaar kan het allemaal bij de NS en loopt niemand hard te klagen, dus gaat het goed.

Hoe is het met onze italiaanse vrienden :? Ze zijn niet echt goed met treinen Speno, AnsaldoBreda...
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:37:58 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84589258
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:15 schreef ReisT het volgende:
Nóg niet nee. Maar het worden er wel steeds meer nu ze de dienstregeling willen uitbreiden zonder gebruiik te maken van Italiaanse treinen.
Dat gaat niet zomaar. Voordat ze op de HSL mogen rijden hebben ze nog wel een aardige revisie nodig.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:19 schreef Duvel het volgende:
Ik zou het trouwens echt debiel vinden als ICRm binnen vijf jaar aan de kant gaat.
Lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:40:18 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84589358
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:33 schreef Brembo het volgende:
In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm.
de voormalig beneluxrijtuigen (ICR-3) zijn ook enige die daar voor ingezet mogen worden.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:46:27 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84589606
Het ICRm Prio is allemaal HSL-geschikt, want heeft o.a. een gesloten toiletsysteem wat een vereiste is van Infraspeed. Het overige ICRm-B wat in de binnenlandse dienst rijdt heeft dat niet.

Het ICRm wat naar Hispeed gaat zal waarschijnlijk wat Prio's aflossen en in de Benelux gaan rijden zodat die Prio's voor de Fyra-diensten ingezet kunnen worden.
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:49:31 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84589737
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom zou je het niet combineren? :?
Een LED-module heeft een tig keer langere levensduur dan een halogeenlamp, terwijl de lichtopbrengst denk ik niet hoog genoeg is om het via vezels naar boven te krijgen. Je hoeft dus niet zo veel moeite te doen om eenvoudige vervanging mogelijk te maken omdat dat veel minder vaak aan de orde is. Of zou moeten zijn, ik heb geen idee hoe vaak die dingen stuk gaan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:21:06 #168
146033 ReisT
pi_84590979
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:46 schreef James1988 het volgende:
Het ICRm Prio is allemaal HSL-geschikt, want heeft o.a. een gesloten toiletsysteem wat een vereiste is van Infraspeed. Het overige ICRm-B wat in de binnenlandse dienst rijdt heeft dat niet.
Ja, dat wist ik ook wel hoor. Maar die "gewone" ICRm's kunnen toch gewoon alsnog verbouwd worden tot 'Prio'? Aan alleen de ex-beneluxrijtuigen hebben ze echt niet genoeg.
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:45:36 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84591787
Dan moet er minstens een bio-reactor onder...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84591797
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat de Italianen zelf de ene na de andere buitenlandse verbinding (of nou ja, in ieder geval Ljubljana-Venetië) schrappen omdat die buitenlandse treinen niet het Italiaanse beveiligingssysteem hebben! :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2010 15:47:39 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:32:25 #171
45532 ziggyziggyziggy
pi_84593509
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik nu wel. :)
Je krijgt eerst de keperbakens, dan nog eens gele driehoek 40 en dan nog eens wit vierkant met 40. En dan heb je nog 300 meter tot het stootjuk. Aardig dubbelop dus.

De keperbakens kan je in principe vervangen door een voorsein dat altijd geel toont, zoals in Rhenen. Ik vraag me af of dat heel veel uitmaakt, als je blijkbaar toch al met zo'n minimale ATB rijdt dat je zo hard door een stootjuk kan gaan.
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:23:30 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84595454
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik nu wel. :)
Je krijgt eerst de keperbakens, dan nog eens gele driehoek 40 en dan nog eens wit vierkant met 40. En dan heb je nog 300 meter tot het stootjuk. Aardig dubbelop dus.
Dat lijkt mij dubbelop ja. Op welke tekening heb jij dat staan?
quote:
De keperbakens kan je in principe vervangen door een voorsein dat altijd geel toont, zoals in Rhenen. Ik vraag me af of dat heel veel uitmaakt, als je blijkbaar toch al met zo'n minimale ATB rijdt dat je zo hard door een stootjuk kan gaan.
Alleen de zichtbaarheid is wat beter, maar als je toch al zit te pitten, maakt het geen verschil... :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:21:27 #173
45532 ziggyziggyziggy
pi_84597122
Ik heb dat van StiBo. Volgens mij zijn dat OBE-bladen. Officieel spul iig.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:33:51 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84597467
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik ook wel hoor. Maar die "gewone" ICRm's kunnen toch gewoon alsnog verbouwd worden tot 'Prio'? Aan alleen de ex-beneluxrijtuigen hebben ze echt niet genoeg.
Ik verwacht niet dat NS nog een dergelijk bedrag gaat investeren om het recentelijk verbouwde ICRm opnieuw om te bouwen tot ICRm Prio. Dat zou betekenen dat alle stoelen opnieuw bekleed moeten worden, nieuwe vloerbedekking, tussendeuren, wandbekleding enzovoorts, en dit voor een inzet van hoogstens 1,5 jaar (als alles goed is).

Het ICR wat eerst op de Benelux reed was niet voor niets onverbouwd, eigenlijk had dit terug moeten vloeien naar NSR zodra de V250's beschikbaar zouden zijn, pas toen (ergens in 2005 denk ik) bekend werd dat de V250's nog jaren op zich zouden laten wachten terwijl de infrastructuur redelijk snel beschikbaar zou komen (destijds dan he) is besloten om het Benelux-ICR om te bouwen tot ICRm-Prio.

Het lijkt me dat het ICRm wat er nu rondrijdt en België-geschikt is zo 1 op 1 de Beneluxdienst ingaat, waar de Prio's vervolgens weer uit gehaald worden. Dat is een stuk goedkoper. :+
pi_84597844
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een LED-module heeft een tig keer langere levensduur dan een halogeenlamp, terwijl de lichtopbrengst denk ik niet hoog genoeg is om het via vezels naar boven te krijgen. Je hoeft dus niet zo veel moeite te doen om eenvoudige vervanging mogelijk te maken omdat dat veel minder vaak aan de orde is. Of zou moeten zijn, ik heb geen idee hoe vaak die dingen stuk gaan.
In principe gaat een LED nooit stuk, maar wordt de lichtopbrengst langzaam steeds minder. Dat gaat in de orde van grootte van 10% minder licht na 2 jaar permanent branden o.i.d.
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:02:47 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84600658
De schade die maandag aan het spoor tussen Lelystad en Almere werd ontdekt blijkt het werk te zijn van vandalen... over een lengte van 1,5 meter was in beide sporen onder de kop van de rails de boel horizontaal met een snijbrander bewerkt. Het is maar goed dat een machinist zo oplettend was en iets merkte en doorgaf, anders had het wel eens heel fout af kunnen lopen :{

Dat de daders snel gevonden worden en een fijn aantal jaar achter de tralies moge verdwijnen... stelletje zieke geesten.
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:06:24 #177
111382 Ofyles2
pi_84600818
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 15:45 schreef Igen het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat de Italianen zelf de ene na de andere buitenlandse verbinding (of nou ja, in ieder geval Ljubljana-Venetië) schrappen omdat die buitenlandse treinen niet het Italiaanse beveiligingssysteem hebben! :D
De SNCF haalt ook deze vunzige praktijken uit.

De toelating voor de ICE duurt zo jaren, terwijl de SBB, de ÖBB en zelfs de NS de toelatingspapieren binnen enkele maanden rond hebben.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:57:35 #178
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84605627
"In deze trein wordt een nieuw reisinformatie systeem getest." Jammer van de spatiefout. En ze testen heul niet, want 't systeem staat uit! Heb je daar nou aan... :N
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:58:50 #179
111382 Ofyles2
pi_84605683
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:57 schreef V2 het volgende:
"In deze trein wordt een nieuw reisinformatie systeem getest." Jammer van de spatiefout. En ze testen heul niet, want 't systeem staat uit! Heb je daar nou aan... :N
De TFT-schermen van Connexxion lijden ook aan dezelfde Engelse ziekte... :|W
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:00:52 #180
111382 Ofyles2
pi_84605791
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:33 schreef Brembo het volgende:

[..]

In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm. Maar blijkbaar kan het allemaal bij de NS en loopt niemand hard te klagen, dus gaat het goed.

Hoe is het met onze italiaanse vrienden :? Ze zijn niet echt goed met treinen Speno, AnsaldoBreda...
IC4 (Denemarken) nog steeds vertraagd.

Als ze voor 2012 niet genoeg van die dieseltreinstellen afleveren, zitten ze met een groot probleem.

Eigenlijk is de Deense regering medeschuldig omdat ze vaak surrealistische eisen stellen aan nieuw treinmaterieel...
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:10:19 #181
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84606220
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De TFT-schermen van Connexxion lijden ook aan dezelfde Engelse ziekte... :|W
Hm, hiervoor zat ik in een Connexxionbus, met scherm, maar 't is me niet opgevallen. Ik heb eerlijk gezegd ook weinig op 't scherm gelet :) Maar goed, je ziet het overal wel, dat spatiegebruik... Verder ben ik trouwens wel bijzonder goed te spreken over TFT-schermen met nuttige reisinfo in het OV, vind 't een mooie ontwikkeling :)
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:17:40 #182
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84606590
Zo, ik ben weer thuus *)
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:19:43 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84606709
Nog rap gedaan, kom op met de buit!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84606875
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

IC4 (Denemarken) nog steeds vertraagd.

Als ze voor 2012 niet genoeg van die dieseltreinstellen afleveren, zitten ze met een groot probleem.

Eigenlijk is de Deense regering medeschuldig omdat ze vaak surrealistische eisen stellen aan nieuw treinmaterieel...
Hmzz maar tegelijk proberen ze de V250 ook nog af te krijgen :'). Verbaast me uberhaupt dat Anasaldo nog bestaat zeg. Volgens mij zouden de treinstellen al 4 jaar geleden geleverd moeten worden _O- .
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:23:59 #185
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84606940
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:19 schreef Duvel het volgende:
Nog rap gedaan, kom op met de buit!

Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juli 2010 @ 22:25:03 #186
Maffe Fries
pi_84606990
Werd tijd ook :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:27:44 #187
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84607125
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
Werd tijd ook :P
Ja, als dat geouwehoer met die schepjes en emmertjes, en het doormidden rijden van vrachtwagens, eens een keer afgelopen kan zijn :X :( :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:29:49 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84607231
Heerlen Woonboulevard is wel een van de treurigste namen voor een station ooit.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:31:32 #189
111382 Ofyles2
pi_84607317
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Ik durf te wedden dat dat station op Tweede Paasdag, Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag volledig uitpuilt...
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:33:35 #190
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84607394
quote:
Yep. Gewoon "Heerlen" ook al wel trouwens.
pi_84611024
quote:
Hengelo Gezondheidspark, word je niet vrolijk van als patient de laatste trein mist :P
pi_84612891
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
De schade die maandag aan het spoor tussen Lelystad en Almere werd ontdekt blijkt het werk te zijn van vandalen... over een lengte van 1,5 meter was in beide sporen onder de kop van de rails de boel horizontaal met een snijbrander bewerkt. Het is maar goed dat een machinist zo oplettend was en iets merkte en doorgaf, anders had het wel eens heel fout af kunnen lopen :{

Dat de daders snel gevonden worden en een fijn aantal jaar achter de tralies moge verdwijnen... stelletje zieke geesten.
Fout? de rails is dan toch onderbroken en dan zal het sein toch rood aangeven ?
of klets ik nu uit mijn nek?
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:54:09 #193
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84613004
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
Hoezo dan? Het spoor zakt misschien een beetje door. Op een plek waar een trein in 0,02 seconden overheen is. Er is geen onderbreking van de spoorstroomloop, er is eigenlijk niet veel aan de hand. :?
  donderdag 29 juli 2010 @ 06:05:41 #194
45532 ziggyziggyziggy
pi_84615435
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoezo dan? Het spoor zakt misschien een beetje door. Op een plek waar een trein in 0,02 seconden overheen is. Er is geen onderbreking van de spoorstroomloop, er is eigenlijk niet veel aan de hand. :?
Ik neem aan dat ze nog niet klaar waren. Twee verticale snedes erbij en je hebt de kop van de spoorstaaf.
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:40:18 #195
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_84616149
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Fout? de rails is dan toch onderbroken en dan zal het sein toch rood aangeven ?
of klets ik nu uit mijn nek?
Het werd zo uitgelegd, dat ze de spoorstaaf horizontaal hebben doorgesneden waardoor er geen bezetmelding kwam.
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:53:30 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84616319
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 06:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze nog niet klaar waren. Twee verticale snedes erbij en je hebt de kop van de spoorstaaf.
En dan heb je wel een serieus probleem. Dus terecht dat het gezien wordt als een aanslag.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:54:17 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84616329
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:40 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het werd zo uitgelegd, dat ze de spoorstaaf horizontaal hebben doorgesneden waardoor er geen bezetmelding kwam.
Ja, de stroomkring is niet onderbroken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:58:45 #198
146033 ReisT
pi_84616384
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat NS nog een dergelijk bedrag gaat investeren om het recentelijk verbouwde ICRm opnieuw om te bouwen tot ICRm Prio. Dat zou betekenen dat alle stoelen opnieuw bekleed moeten worden, nieuwe vloerbedekking, tussendeuren, wandbekleding enzovoorts, en dit voor een inzet van hoogstens 1,5 jaar (als alles goed is).

Het ICR wat eerst op de Benelux reed was niet voor niets onverbouwd, eigenlijk had dit terug moeten vloeien naar NSR zodra de V250's beschikbaar zouden zijn, pas toen (ergens in 2005 denk ik) bekend werd dat de V250's nog jaren op zich zouden laten wachten terwijl de infrastructuur redelijk snel beschikbaar zou komen (destijds dan he) is besloten om het Benelux-ICR om te bouwen tot ICRm-Prio.
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehad :? Dat was nu juist het gekke, dat ze pas verbouwde rijtuigen weer gingen verbouwen tot Prio.
pi_84619962
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehad :? Dat was nu juist het gekke, dat ze pas verbouwde rijtuigen weer gingen verbouwen tot Prio.
Dat is al ongeveer 3 jaar geleden gebeurt, waardoor deze treinen dus 4,5 jaar met deze stoelen rond konden rijden. Misschien was dat de investering wel waard. Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen? 8)7
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:42:52 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84620599
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef KapiteinT het volgende:
Dat is al ongeveer 3 jaar geleden gebeurt, waardoor deze treinen dus 4,5 jaar met deze stoelen rond konden rijden. Misschien was dat de investering wel waard. Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen? 8)7
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef ReisT het volgende:
Weet je zeker dat het een benelux ICR was en niet een buurland-ICRm die ter vervanging van een revisie/ombouw zijnde benelux-ICR?
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:51:20 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84620857
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zoiets werkt netaalmoeheid in de hand, waardoor die staven het op een gegeven moment begeven wanneer het zoveelste draaistel eroverheen gaat.
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:58:05 #202
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84621072
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 06:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Okee, en dan heb je hetzelfde probleem als wanneer je een hele staaf weghaalt, alleen zonder dat de stroomkring onderbroken wordt. En dan is het dus pure abotage. :X
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:32:08 #203
45532 ziggyziggyziggy
pi_84627035
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Okee, en dan heb je hetzelfde probleem als wanneer je een hele staaf weghaalt, alleen zonder dat de stroomkring onderbroken wordt. En dan is het dus pure abotage. :X
Klopt. Dat zeg ik ook. Het is meer dan alleen een trein die 2 mm naar beneden zakt, het is een sein dat niet afvalt terwijl een ontsporing bijna zeker is.
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:44:50 #204
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84627556
Ja. Had ik niet aan gedacht :@
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:48:15 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84627698
Je zou bijna zeggen dat die saboteurs wisten waarmee ze bezig waren...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 juli 2010 @ 14:52:26 #206
45532 ziggyziggyziggy
pi_84627912
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:48 schreef Duvel het volgende:
Je zou bijna zeggen dat die saboteurs wisten waarmee ze bezig waren...
Inderdaad, daar lijkt het wel op. Ik las dat daar 15 jaar cel op staat.
  donderdag 29 juli 2010 @ 17:00:54 #207
146033 ReisT
pi_84633274
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen? 8)7
Het interieur is vrijwel gelijk aan ICMm precies zoals NSR het nu graag ziet, dus ik zou niet weten waarom? o|O
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:31:19 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84636190
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Inderdaad, daar lijkt het wel op. Ik las dat daar 15 jaar cel op staat.
Dat lijkt me een nette termijn voor dit soort debielen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84636212
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als kinderverkrachting in Nederland een werkstraf oplevert niet.
  donderdag 29 juli 2010 @ 18:33:58 #210
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84636252
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alsof ze ooit gepakt worden -O-
  donderdag 29 juli 2010 @ 20:28:25 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84640484
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:32 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dus omdat kinderverkrachting een werkstraf oplevert, is 15 jaar niet goed voor spoorsaboteurs? Sorry, ik snap je niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:00:34 #212
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_84641753
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 18:32 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Kan je niet vergelijken, het is nogal een verschil of slechts 1 kind een slachtoffer wordt, of een trein met honderden mensen erin.

Honderen gewonde mensen en tientallen doden is dan, ook al klinkt het moreel gezien heel raar, wel een stuk "erger". Wat te denken van het moeten controleren van het spoor, de algemene angstsfeer die ontstaat. Over de economische schade nog maar niet te spreken.

Ik ben me bewust dat dit geen populaire uitspraak is, maar als je het nuchter bekijkt is de impact van een aanslag veel groter.
pi_84641944
Ik ben op zoek naar een armsein. Dus mocht iemand nog iets hebben liggen ....
Hier de link naar het topic [GEZ] armsein (hoeft niet gratis)
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:21:55 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84642756
Die dingen liggen niet echt voor het oprapen. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:41:15 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84643701
Fyra-nieuws!

quote:
Marc-sch schreef op OHIH:
Toeslag Amsterdam - Breda wordt 10,60 (wandelgang-gerucht) voor 40 minuten reistijdwinst.
Ik ben even gaan rekenen, dat komt dan dus uiteindelijk neer op deze tarieven:

Breda - Amsterdam via Rotterdam kost nu ¤ 21,10 voor een enkele reis (¤ 12,70 met korting). Een dagretour kost ¤ 35,70 (¤ 21,40 met korting) Als daar nog eens ¤ 10,60 (enkele reis) of ¤ 21,20 (retour) bovenop komt, ben je als reiziger hoe dan ook een smak geld voor 40 tot 80 minuten reistijdwinst per dag.

Breda - Amsterdam via de HSL wordt dus:
Enkele reis vol tarief / reductie: ¤ 31,70 / ¤ 23,30
Retour vol tarief / reductie: ¤ 56,90 / ¤ 42,60

NS Hispeed / HSA wil echt geen mensen vervoeren lijkt het wel, deze tarieven betaalt toch geen hond? :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:51:50 #216
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84644255
Ik wil het nog wel even over die zogenaamde reistijdwinst hebben. Is dat ten opzichte van Asd - Rtd - Bd (1:58 zonder overstap) of ten opzichte van Asd - Ht - Bd (1:42 met 1 overstap)? Het voordeel wordt zo wel HEEL erg duur betaald...
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:54:24 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84644392
Ik denk dat dat het verschil is t.o.v. Bd - Ht - Asd, maar ik weet het niet zeker. Het stond niet vermeld, namelijk.
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:25:17 #218
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84645943
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:54 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat dat het verschil is t.o.v. Bd - Ht - Asd, maar ik weet het niet zeker. Het stond niet vermeld, namelijk.
Nou ik denk het niet. Eigenlijk.
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:50:13 #219
146033 ReisT
pi_84646915
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:41 schreef James1988 het volgende:
Fyra-nieuws!
[..]

Ik ben even gaan rekenen, dat komt dan dus uiteindelijk neer op deze tarieven:

Breda - Amsterdam via Rotterdam kost nu ¤ 21,10 voor een enkele reis (¤ 12,70 met korting).
Breda-Amsterdam met korting is nu toch echt maar ¤ 11,00 (wordt via Den Bosch berekend maar via Rtd mag ook voor die prijs als dat sneller of minder overstappen is). Dus die sommetjes kloppen niet helemaal, er moet nog een paar euro af O-) Maar het blijft veel geld...
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:20:51 #220
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84648033
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:50 schreef ReisT het volgende:
Dus die sommetjes kloppen niet helemaal, er moet nog een paar euro af O-) Maar het blijft veel geld...
Wordt die toeslag dan niet relatief NOG duurder en zo? :+
pi_84648097
Pro-rail gaat 2 hele nachten heien bij station Arnhem :')
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:34:39 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84648548
...en mensen die willen kunnen op kosten van ProRail in een hotel overnachten. Da's wel netjes, imo.

Het treinkaartje Bd - Asd via Ht is trouwens ongeveer 3 euro goedkoper dan via Rtd (vol tarief).
pi_84648569
Dan nog, wie bedenkt dat :')
pi_84649186
Niemand snapt het ofzo? :')

Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal, enkele reis met FYRA: ¤ 10,50.

Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal, enekele reis over conventioneel spoor: ¤ 13,30.

Conclusie: via HSL is goedkoper. (Kan iemand wel weer vertellen van bla bla super discount korting, maar die korting is voor iedere trein verkrijgbaar, ook vlak voor vertrek)

Zal naar Breda niet veel anders zijn denk ik.
pi_84649230
Het is meer werk dan 10 seconden tevoren een treinkaartje kopen.
pi_84654801
Is het jullie al opgevallen dat de machinistendeurtjes in de virms donkerblauw zijn gelakt en voorzien van de tekst "Nooduitgang van machinist"? Ik zag het eerder deze week bij een van de nieuwste stellen, maar tref nu een oudere (paarse stoffen bekleding) en die heeft het ook.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:03:58 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84654982
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 07:44 schreef Fixers het volgende:
Is het jullie al opgevallen dat de machinistendeurtjes in de virms donkerblauw zijn gelakt en voorzien van de tekst "Nooduitgang van machinist"? Ik zag het eerder deze week bij een van de nieuwste stellen, maar tref nu een oudere (paarse stoffen bekleding) en die heeft het ook.
Nog niet gezien! Ik zal eens kijken!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:04:38 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84654988
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:35 schreef Ascendancy het volgende:
Dan nog, wie bedenkt dat :')
Ik geloof dat ze wat achterliepen op schema. Dan is dit toch een prima oplossing? Anders roepen al die azijnpissers over een paar weken weer "zie je wel, het loopt weer uit".
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:16:03 #229
146033 ReisT
pi_84656008
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wordt die toeslag dan niet relatief NOG duurder en zo? :+
Neuh, gewoon even duur als de bestaande toeslagen: die zijn ook bijna gelijk aan de prijs van een gewoon kaartje met 40% korting.

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:52 schreef Socios het volgende:
Niemand snapt het ofzo? :')

Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal, enkele reis met FYRA: ¤ 10,50.

Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal, enekele reis over conventioneel spoor: ¤ 13,30.

Conclusie: via HSL is goedkoper.
Foute conclusie. Ik kan nu voor 8 euro van Amsterdam naar Rotterdam. Dus de gewone trein is altijd nog goedkoper.
  Redactie Sport vrijdag 30 juli 2010 @ 09:56:20 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84656861
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 07:44 schreef Fixers het volgende:
Komt ook in de ICMm's:

Blijkbaar werkt die beter dan die strepen die de SGMm-II's op de balkons achter de cabine hadden.
PM mij!
pi_84657146
De Oostenrijkse Railjet, van de ÖBB.

De ÖBB Railjet 663 uit Bregenz naar Wien Westbahnhof als dubbele trekduw stam met de lokken 1116 213 en 1116 206.

Sinds half juni is ook de Eurocity Transalpin van Wien naar Zürich vervangen door de Railjet. De fraaie 1116 212 is met RJ 160 onderweg van Wien Westbahnhof naar Zürich terwijl daarachter nog een Railjet-garnituur RJ 560 naar Bregenz zit. In Feldkirch wordt de trein gesplist.
pi_84657185
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:16 schreef ReisT het volgende:
Foute conclusie. Ik kan nu voor 8 euro van Amsterdam naar Rotterdam. Dus de gewone trein is altijd nog goedkoper.
Als je een kortingskaart hebt ja en na 9 uur reist. Boven is de toeslag voor de HSL dan dus ¤ 2,50. Zeer acceptabel dus, vergelijkbaar met ICE.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:42:23 #233
146033 ReisT
pi_84658135
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:09 schreef Socios het volgende:

Als je een kortingskaart hebt ja
"Vaste klanten" hebben allemaal een kortingskaart. Als NS Hispeed het alleen zou moeten hebben van incidentele treinreizigers komen die treinen nóóit vol.

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:09 schreef Socios het volgende:
en na 9 uur reist.
Als je heen voor en terug na 9 uur gaat is de superdiscount nog steeds niet voordeliger maar wel veel minder flexibel. Die treinbinding is gewoon véél te onpraktisch voor zulke korte stukjes. Ik wil niet van te voren vastleggen hoe laat ik 's avonds terug ga.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:45:02 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84658236
Precies dat, daarom zijn er zoveel superdiscounts verkrijgbaar, geen hond wil ze hebben. De superdiscounts naar Parijs zijn wel altijd zo uitverkocht.. maar dat is ook een iets grotere afstand dan Asd - Rtd. :')
pi_84658363
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze wat achterliepen op schema. Dan is dit toch een prima oplossing? Anders roepen al die azijnpissers over een paar weken weer "zie je wel, het loopt weer uit".
Nou ja, ik vind het nogal frappant dat pro-rail zonder uitzondering vertraging heeft bij de oplevering van grotere stations. Dat noem ik wanbeleid.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:36:11 #236
200192 Darkwing_Duck
pi_84659719
En gisteren is het dus mij voor het eerst gelukt om op een rangeerterrein terecht te komen door in een foute trein te stappen :')

En in Frankrijk betekent dat een hoop toestanden, hoop gedoe voordat je weer eens buiten staat 8)7
pi_84661757
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En gisteren is het dus mij voor het eerst gelukt om op een rangeerterrein terecht te komen door in een foute trein te stappen :')

En in Frankrijk betekent dat een hoop toestanden, hoop gedoe voordat je weer eens buiten staat 8)7
Hoe ging dat verder dan?
pi_84676112
NS schrappen weekendretour en 5-retourkaart

De NS halen volgend jaar enkele kaartjes uit zijn assortiment. Het weekendretourtje, de 5-retourkaart en het rondreis en omwegbewijs worden geschrapt.

Onvoldoende vraag
Volgens de NS worden de kaartjes te weinig verkocht of voegen ze onvoldoende toe aan het bestaande assortiment. Bij het weekendretour wijzen de NS erop dat twee enkele reizen straks even duur zijn door tariefsaanpassingen.

OV-chipkaart
Met de invoering van de OV-chipkaart hebben de NS de prijzen van enkeltjes en retourtjes geleidelijk aan gelijk getrokken. Op 1 januari wordt een retourtje 2 procent duurder waar enkele reizen 3 procent goedkoper worden. De tarieven zullen volgend jaar overigens gelijk aan de inflatie stijgen, zoals het er nu naar uitziet met 2 procent.
Bron: http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/30/0730_1635_ns_schrapt_weekendretour_en_5_retourkaart.xml
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 juli 2010 @ 19:05:15 #239
Maffe Fries
pi_84676252
bah :r :r :r :r :r

Dat waren juist de meest interessante kaartjes.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:59:59 #240
146033 ReisT
pi_84678226
Ik was vanmiddag even op Muiderpoort, 1200-spotten. Deze oerdegelijke locs worden sinds kort ingezet voor een veredelde rangeerdienst: nachttreinen verplaatsen van de Watergraafsmeer naar Amsterdam CS. Achterop zit dan een ongewassen 1600 die de trein naar Venlo gaat trekken.

Een beter plaatje met een nachttrein er achter zat er even niet omdat er even wat anders tussen zat (de boosdoener is links in beeld).

Maar gelukkig kwam de loc een half uurtje later weer voorbij op de terugweg! *O*

Ondertussen kon ik de verrichtingen volgen van een Hart-van-Nederland-cameraploegje dat hier even een paar kortje shots kwamen maken, zou voor een itempje te zijn voor de uitzending van vanavond.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:00:48 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84678259
Ik kreeg hier anders vandaag wel leuke post van de NS: twee overgangsbewijzen 2 - 1 (dagkaart), een Railrunner en een samenreiskaartje waarmee iemand gratis mee mag reizen. Geadresseerd aan "de bewoner van dit adres". Er zat ook nog een samenreiskaartje voor de Fyra bij.

Leuke post :)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:16:41 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84678817
Snijbrander spoorsabotage gevonden

De politie heeft vandaag bekendgemaakt dat bij de spoorsabotage bij Lelystad, afgelopen maandag, de snijbrander van de dader is gevonden. Het KLPD heeft foto's van het gereedschap vrijgegeven in de hoop dat het publiek meer informatie kan leveren.

Ook maakte de politie meer bekend over hoe de sabotage werd ontdekt. Tot nu toe werd slechts gezegd dat een machinist iets verdachts had gezien op het spoor, maar nu werd onthuld dat de man de dader op heterdaad betrapte.

"De machinist zag een vonkenregen op de spoorrails voor hem", laat een woordvoerder weten. "Toen hij de trein had stilgezet en polshoogte ging nemen, zag hij in de verte een onbekende persoon weglopen. Naast het baanvlak zijn één gasfles en twee zuurstofflessen aangetroffen, en de snijbrander."

Verkennen
De dader had anderhalve meter rails in de lengte doorgesneden. Volgens de politie had hierdoor een trein kunnen ontsporen.

De politie heeft inmiddels de omgeving rond het spoor uitgekamd op sporen. Vermoed wordt dat de dader van tevoren in de buurt is geweest om de boel te verkennen. De politie vraagt dan ook mensen die verdachte personen in het natuurgebied de Hollandse Hout hebben gezien om contact op te nemen.

Bron: NOS
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 20:17:47 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_84678859
Het was net op het nieuws ja. Idioten...
pi_84678968
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat waren juist de meest interessante kaartjes.
Belachelijk, ja. "Niet genoeg vraag naar" Schei toch uit.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:23:05 #245
111382 Ofyles2
pi_84679042
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
De Oostenrijkse Railjet, van de ÖBB.

[ afbeelding ]
De ÖBB Railjet 663 uit Bregenz naar Wien Westbahnhof als dubbele trekduw stam met de lokken 1116 213 en 1116 206.

[ afbeelding ]
Sinds half juni is ook de Eurocity Transalpin van Wien naar Zürich vervangen door de Railjet. De fraaie 1116 212 is met RJ 160 onderweg van Wien Westbahnhof naar Zürich terwijl daarachter nog een Railjet-garnituur RJ 560 naar Bregenz zit. In Feldkirch wordt de trein gesplist.
KEIHARDE PORNO!

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:00 schreef Arnette het volgende:
NS schrappen weekendretour en 5-retourkaart

De NS halen volgend jaar enkele kaartjes uit zijn assortiment. Het weekendretourtje, de 5-retourkaart en het rondreis en omwegbewijs worden geschrapt.

Onvoldoende vraag
Volgens de NS worden de kaartjes te weinig verkocht of voegen ze onvoldoende toe aan het bestaande assortiment. Bij het weekendretour wijzen de NS erop dat twee enkele reizen straks even duur zijn door tariefsaanpassingen.

OV-chipkaart
Met de invoering van de OV-chipkaart hebben de NS de prijzen van enkeltjes en retourtjes geleidelijk aan gelijk getrokken. Op 1 januari wordt een retourtje 2 procent duurder waar enkele reizen 3 procent goedkoper worden. De tarieven zullen volgend jaar overigens gelijk aan de inflatie stijgen, zoals het er nu naar uitziet met 2 procent.
Bron: http://www.rtl.nl/(/finan(...)en_5_retourkaart.xml
Als er geen alternatief voor terugkomt, vind ik dit wel een foute zet.

Ik zit eigenlijk ook te wachten op kortingen voor minima's zoals dat in België het geval is.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 20:24:20 #246
111382 Ofyles2
pi_84679076
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Het was net op het nieuws ja. Idioten...
Die gasten dienen veroordeeld te worden voor poging tot moord, komen ze er met een gevangenisstraf van af in plaats van een lullig werkstrafje onder het mom 'Foei, volgende keer niet meer doen'...
pi_84680675
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:00 schreef James1988 het volgende:
Ik kreeg hier anders vandaag wel leuke post van de NS: twee overgangsbewijzen 2 - 1 (dagkaart), een Railrunner en een samenreiskaartje waarmee iemand gratis mee mag reizen. Geadresseerd aan "de bewoner van dit adres". Er zat ook nog een samenreiskaartje voor de Fyra bij.

Worden huis aan huis in heel NL verspreid..
Hooray for beer.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:10:03 #248
111382 Ofyles2
pi_84680909
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:04 schreef Zyron het volgende:

[..]

Ik ga ze alledrie pakken, ik woon in een woning met drie etages.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 juli 2010 @ 21:11:43 #249
Maffe Fries
pi_84680984
Welk bedrijf verspreidt van de kaartjes?
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 21:13:10 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_84681033
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:04 schreef Zyron het volgende:

[..]

Hier nog niks gehad, wel een bericht dat ik mn VDU weer mag verlengen
  vrijdag 30 juli 2010 @ 21:30:52 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84681688
Vanaf 5 augustus kun je op www.ns.nl/spoordeelweken een boekje bijbestellen, mocht je het niet hebben gehad.
pi_84682636
Brandmelding op Schiphol. Iemand meer informatie?
pi_84683221
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
Welk bedrijf verspreidt van de kaartjes?
Gewoon TNT.
Hooray for beer.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 juli 2010 @ 22:07:41 #254
Maffe Fries
pi_84683479
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:02 schreef Zyron het volgende:

[..]

Gewoon TNT.
Dan kom ik ze wel tegen :9
pi_84683593
Vrijdag 23 juli 2010

NSR 1749 is met 9 DB rijtuigen als IC 143 onderweg van Schiphol naar Berlijn Ostbahnhof en passeert hier in de polder bij Soest, enkele kilometers voor Amersfoort.

Eenmalig vervoer was vrijdag 23 juli trein 58349 bestaande uit 40 Fccpps'n uit Amsterdam Westhaven naar Bad Bentheim en verder. Tractie werd geleverd door de 264 008 van de Duitse firma H.F. Wiebe, onder attest van ACTS. De 264 008 is een lok van het type Voith Maxima. Dit type is al een tijdje toegelaten in Nederland, maar was hier weinig te zien met echte treinen. Tussen de opkomende stapelwolken passeert de trein vol in de zon ter hoogte van de Eempolder bij Soest, met links de watertoren van Soest.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:11:44 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84683655
Hm, die gratis kaartjes krijg je vast niet met een NEE/NEE sticker. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84684214
Gratis kaartjes :') Echte bazen hebben gewoon een NS jaarkaart via hun werkgever geregeld.
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 22:30:25 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_84684533
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Gratis kaartjes :') Echte bazen hebben gewoon een NS jaarkaart via hun werkgever geregeld.
Maandkaart, check :Y
pi_84686137
Laat maar
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:24:21 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84687111
Voordeelurenabonnement, OV-chipkaart, Reizen op Saldo en transactieoverzicht van OV-chipkaart.nl? Check.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:36:25 #261
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_84690417
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Echte schooiers lopen daarmee te patsen ja :)
pi_84690664
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Komt ook in de ICMm's:
[ afbeelding ]

Blijkbaar werkt die beter dan die strepen die de SGMm-II's op de balkons achter de cabine hadden.
Ook in enkele mat 64 stellen als ik me niet vergis...
pi_84692931
Voordeelurenkaart + gewoon papieren treinkaartje (soms 1e klas) van het loket, check.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:49:15 #264
45532 ziggyziggyziggy
pi_84696804
Onbeperkt vrij reizen voor het hele gezin, check.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:51:21 #265
200192 Darkwing_Duck
pi_84696823
Pass Navigo voor Ratp/SNCF, van werkgever, check.
pi_84696899
ov jaarabbo van de baas, check
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:57:54 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84696937
JTK van de baas. Check. ;(
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 31 juli 2010 @ 11:13:27 #268
200192 Darkwing_Duck
pi_84697187
Ohja, ik vergeet natuurlijk onze eigen 7 buslijnen waar ik ook onbeperkt mee mag :p

edit: en de tram / stoomtrein natuurlijk ook / patsermodus
pi_84697254
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ohja, ik vergeet natuurlijk onze eigen 7 buslijnen waar ik ook onbeperkt mee mag :p

edit: en de tram / stoomtrein natuurlijk ook / patsermodus
Patsen dat je gratis mag reizen? :')

Ik heb meer respect voor reizigers die zonder blikken of blozen de prijs van een vol tarief kaartje 1e klas aftikken.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 11:22:27 #270
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84697344
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Vrijdag 23 juli 2010

[ afbeelding ]
NSR 1749 is met 9 DB rijtuigen als IC 143 onderweg van Schiphol naar Berlijn Ostbahnhof en passeert hier in de polder bij Soest, enkele kilometers voor Amersfoort.

Daar zat ik in! *O*
Even later kwamen we in Apeldoorn de volgende tegen :).

(vanuit IC 143)
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 11:27:45 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_84697442
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Patsen dat je gratis mag reizen? :')

Ik heb meer respect voor reizigers die zonder blikken of blozen de prijs van een vol tarief kaartje 1e klas aftikken.
Pff, mag ik dan wel even patsen met het feit dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb gekregen op m'n werk *O* *blij is*
pi_84697468
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Pff, mag ik dan wel even patsen met het feit dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb gekregen op m'n werk *O* *blij is*
Gefeli. :D Welk treinreisje zitten daar aan vast ook? :P
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 11:37:13 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_84697640
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:29 schreef Socios het volgende:

[..]

Gefeli. :D Welk treinreisje zitten daar aan vast ook? :P
Dank je! Het was totaal onverwacht, tijdens het functioneringsgesprek is juist expliciet gezegd dat t een nieuw jaarcontract zou worden. Was hun goed recht, ik had er pas één jaarcontract opzitten. Bellen ze me een week later, directie vond na overleg dat t maar onbepaalde tijd moesst worden :D

Reisje blijft dus Arnhem - Utrecht :Y
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 juli 2010 @ 11:58:03 #274
Maffe Fries
pi_84698146
Gefeliciteerd :)
pi_84699041
Hey Peterselieman (en andere geïnteresseerden), de 37131 (Leeuwarden - Stavoren, vertrek 12.03u) werd gereden met 5 bakken. De 10242 voor en de 10327 achter.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:55:40 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84699720
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Met enige regelmaat. En dan declareren bij de baas. :D
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84699753
>>> Somda
dag
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:59:20 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84699831
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Congrats!
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 11:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Reisje blijft dus Arnhem - Utrecht :Y
Slechte timing. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84699861
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:56 schreef Peter het volgende:
>>> Somda
Op Somda staat de spot ingevoerd, ja.

Maar ik refereerde hierna:
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Socios het volgende:
Is zeven het max. eigenlijk?

Dat wordt spotten zaterdag. :9~
pi_84700063
Maar ze hebben er dus alleen een 2-tje achter gezet. -O-

gefeliciteerd guppy *O*
  Moderator zaterdag 31 juli 2010 @ 13:12:58 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_84700199
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Congrats!
[..]

Slechte timing. :')
Dank jullie allemaal!

En tja, dat met die timing, is een beetje jammer ja :') Maar ik moet zeggen dat het tot nu toe wel meevalt, ik had het erger verwacht
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 juli 2010 @ 16:42:22 #282
Maffe Fries
pi_84706197
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:35 schreef Socios het volgende:
Hey Peterselieman (en andere geïnteresseerden), de 37131 (Leeuwarden - Stavoren, vertrek 12.03u) werd gereden met 5 bakken. De 10242 voor en de 10327 achter.
boeie :P
  zaterdag 31 juli 2010 @ 18:45:32 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84710176
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:35 schreef Socios het volgende:
:6 Die heb ik vlakbij Workum (nog buiten het dorp, langs het water) nog gezien ;)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 18:49:52 #284
45532 ziggyziggyziggy
pi_84710319
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

boeie :P
:D

Goed zo.
pi_84710929
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:45 schreef greavy het volgende:
:6 Die heb ik vlakbij Workum (nog buiten het dorp, langs het water) nog gezien ;)
Heb je ´m wel goed ingevoerd? :D
pi_84710937
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 18:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

:D

Goed zo.
Zegt iemand die de hele dag groene en rode nummertjes op schermen langs ziet komen. :+
pi_84711060
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:00 schreef James1988 het volgende:

Nog niet ontvangen.. anders vraag ik hem nog aan! Hopelijk krijgt mijn moeder er dan ook 1, kan ik even 4 keer 1e klas reizen met mijn OV! Das mooi als je in de spits zit!
pi_84714392
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:07 schreef Arnette het volgende:

[..]

Nog niet ontvangen.. anders vraag ik hem nog aan! Hopelijk krijgt mijn moeder er dan ook 1, kan ik even 4 keer 1e klas reizen met mijn OV! Das mooi als je in de spits zit!
ze zijn alleen in augustus geldig,. Dus wel snel opmaken :D
pi_84716940
Studenten-OV, check. O+
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:11:35 #290
164283 Luco
Buongiorno!
pi_84718260
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:40 schreef KapiteinT het volgende:
Studenten-OV, check. O+
Geldt die 2-1 overgangskaart ook met S-OV?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 juli 2010 @ 22:16:48 #291
Maffe Fries
pi_84718547
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:11 schreef Luco het volgende:

[..]

Geldt die 2-1 overgangskaart ook met S-OV?
ja
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:20:51 #292
164283 Luco
Buongiorno!
pi_84718765
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja
*O*
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zondag 1 augustus 2010 @ 00:12:47 #293
45532 ziggyziggyziggy
pi_84723410
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:04 schreef Socios het volgende:

[..]

Zegt iemand die de hele dag groene en rode nummertjes op schermen langs ziet komen. :+
De treinstelnummers kunnen me totaal niet boeien.
pi_84729267
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:38 schreef CrashO het volgende:

[..]

ze zijn alleen in augustus geldig,. Dus wel snel opmaken :D
Ah ik stap zo de trein in.. en dan vrijdag weer en dan de vrijdag erop weer en dan nog de zondag... dus als ik ze heb doe ik even relaxed! Dat is al 3 keer!
pi_84739659
Weet iemand of de gtbv-regeling ook geldig is op de Kruidvat/Blokker-kaartjes? 3 weken geleden een formuliertje teruggestuurd en nog niets van gehoord (normaal kaartje), hoelang duurt dit normaal?
pi_84740561
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:21 schreef AstroNova het volgende:
Weet iemand of de gtbv-regeling ook geldig is op de Kruidvat/Blokker-kaartjes? 3 weken geleden een formuliertje teruggestuurd en nog niets van gehoord (normaal kaartje), hoelang duurt dit normaal?
Tussen de 3 weken en 30 weken ongeveer :').
pi_84741920
Hallo medetreinenfans. Vanmiddag even door Leeuwarden gefietst. Een kleine fotoreportage van mijn kant die ik jullie niet wil onthouden.

De spoorwegovergang in de jaren ´60 over de Harlingerstraatweg voor de treinen naar Stiens.

Helaas is het spoor sedert 1995 verdwenen.

De locatie in augustus 2010. De twee huisjes links staan er nog. Net als het bankje rechts, helaas vandaag niet gefotografeerd.

Op de plek is rechts in de berm nog wel een stukje spoor te zien:

Spoor

Aan de andere kant van de wijk, aan de rand van Leeuwarden is nog een spoorwegovergang aanwezig:

Duidelijk zichtbare (niet meer in gebruik zijnde) spoorwegovergang

Close-up spoorwegovergang

Het spoor in een groenstrook
pi_84743504
Ik zat vandaag weer in de nieuwe ICMm, met Wifi! Dit keer wel even naar het treinstelnummer gekeken, 4207 was het.

Even een mooi reisje gemaakt naar de Denventer boekenmarkt, het was wel enorm druk... in de inernationale IC (IC naar Schiphol) konden mensen niet eens fatsoenlijk meer zitten. De trein waar ik inzat ook eigenlijk al niet meer..
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:25:09 #299
45532 ziggyziggyziggy
pi_84743557
Ha, het Dokkumer Lokaaltsje.
Ligt de spoorbrug er nog bij Schenkenschans?
pi_84743858
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha, het Dokkumer Lokaaltsje.
Ligt de spoorbrug er nog bij Schenkenschans?
Kan binnenkort wel even kijken daar! De aftakking vanaf Lw en het spoor er naartoe is inmiddels helemaal of grotendeels verdwenen. Voor zover te zien vanaf de sporen als je Lw uitrijdt.
pi_84743957
Op Google Streetview weinig te zien:

Hier te zien

Wel nog een bordje dat langs het spoor stond?

Edit: vervolg: Het treinpics, -nieuws en praattopic, deel 244
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')