Tuurlijk, ik rij ook altijd 100 km/h als ik geen hand voor ogen kan zienquote:Op maandag 26 juli 2010 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uhuh, Je ziet geen hand voor ogen en zodra de laatste trein geweest is gaat de verlichting op de stations uit, dus je kunt dan op een dergelijke lijn makkelijk een station over het hoofd zien en je vergissen in de plaats waar je bent.
Niks, ik ben daar ook altijd te lui voorquote:Op maandag 26 juli 2010 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies.
Ben benieuwd wat Fles er van zegt
Ist der violette Alligator aufgetaucht in Österreich?quote:Op maandag 26 juli 2010 17:23 schreef Igen het volgende:
Hoi! Zaterdag ben ik begonnen met mijn InterRail-reisje van deze zomer. Eerste rit was van mijn studieproject in Boekarest terug naar Amsterdam.
Nou, dat begon al gelijk goed. Twee uur vertraging in Wenen, trein gemist. Wat gebeurt er vervolgens in Wenen bij het loket:
Ik: Mijn trein had twee uur vertraging en nou heb ik de aansluiting gemist. Wat nu?
ÖBB: Hier, je kan reizen via Heerlen (aankomst 00:06, vertrek 5:23) en dan ben je morgenochtend in Amsterdam.
Ik: Eh, kan dat niet iets comfortabeler?
ÖBB: Nee.
Ik: Heb ik niet iets als Fahrgastrechte?
ÖBB: Nee.
Ik: <gaat naar internetcafé om de vervoersvoorwaarden uit te printen>
Ik: Kijk, hier staat dat ik recht heb op een taxi of een hotel.
ÖBB: Nee. Jij hebt InterRail, dus dan geldt dat niet. Dan krijg je compensatie zus-en-zo.
Ik: Jawel hoor. Compensatie zus-en-zo staat los van waar ik op wijs.
ÖBB: <tikketik in de computer>
ÖBB: <duwt zonder een verder woord te zeggen de instructie voor compensatie in de hand>![]()
Zijn net zo goed reiziger als ieder ander. En je dient gewoon normaal behandelt te worden. Dat is zijn werkquote:Op maandag 26 juli 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, iemand gaat hard lopen voor interrailers, nou goed?![]()
Maar ben wel benieuwd wat er over staat in die voorwaarden dan. Ik geloof er niks van dat je dan een taxi en hotel en alles kan claimen
In Duitsland heb ik ook nog meermaals nagevraagd en daar werd ik wel telkens vriendelijk en behulpzaam behandeld.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, iemand gaat hard lopen voor interrailers, nou goed?
U vraagt, wij draaien:quote:Maar ben wel benieuwd wat er over staat in die voorwaarden dan. Ik geloof er niks van dat je dan een taxi en hotel en alles kan claimen
Waar wordt InterRail in deze verordening uitgesloten? Hier:quote:Artikel 18 – Hilfeleistung
(1) Bei einer Verspätung bei der Abfahrt oder der Ankunft sind die Fahrgäste durch das Eisenbahnunternehmen oder den Bahnhofsbetreiber über die Situation und die geschätzte Abfahrtsund Ankunftszeit zu unterrichten, sobald diese Informationen zur Verfügung stehen.
(2) Bei einer Verspätung nach Absatz 1 von mehr als 60 Minuten ist den Fahrgästen Folgendes kostenlos anzubieten:
a) Mahlzeiten und Erfrischungen in angemessenem Verhältnis zur Wartezeit, sofern sie im Zug oder im Bahnhof verfügbar oder vernünftigerweise lieferbar sind;
b) die Unterbringung in einem Hotel oder einer anderweitigen Unterkunft und die Beförderung zwischen dem Bahnhof und der Unterkunft in Fällen, in denen ein Aufenthalt von einer oder mehreren Nächten notwendig wird oder ein zusätzlicher Aufenthalt notwendig wird, sofern dies praktisch durchführbar ist;
...
Inderdaad kan je met een InterRail-kaartje na drie maal 60 minuten vertraging compensatie vragen bij Eurail Group. Maar zoals de titel al aangeeft geldt dit alleen voor geld-terug-bij-vertraging en staat dus los van artikel 18.quote:Artikel 17 - Fahrpreisentschädigung
...
Fahrgäste, die eine Zeitfahrkarte besitzen und denen während der Gültigkeitsdauer ihrer Zeitfahrkarte wiederholt Verspätungen oder Zugausfälle widerfahren, können angemessene Entschädigung gemäß den Entschädigungsbedingungen des Eisenbahnunternehmens verlangen. In den Entschädigungsbedingungen werden die Kriterien zur Bestimmung der Verspätung und für die Berechnung der Entschädigung festgelegt.
Ofwel wederom: de normale regels voor geld-terug-bij-vertraging gelden alleen voor normale kaartjes van A naar B, en niet voor InterRail, abonnementen, actietarieven etc. etc.quote:9.3 Handling of refunds and compensation
9.3.1 The basis for calculating compensation is the fare attributable to the delayed train. If the ticket does not specifically show this fare, the basis is to be the fare the passenger would have had to pay for a journey restricted to just that train. The special conditions of carriage apply to reduced and promotional fares, tickets with integrated reservation, season tickets and other types of rail pass tickets.
Dat staat natuurlijk helemaal los van de uitzondering die artikel 9.3.1 (op zichzelf) maakt, en geldt ook voor iemand die met InterRail reist. Of met een abonnement, met een SparPreis, met een globaalprijs-ticket etc. etc.quote:9.4 Non-continuation of the journey the same day
Non-continuation of the journey the same day Subject to point 9.5.2 below, if passengers are
not able to continue their journey in accordance with the contract of carriage on the same day by
reason of cancellation, the late running of a train or a missed connection, or if continuation of the
journey on the same day could not reasonably be required under the circumstances, the carrier will
refund the reasonable costs of notifying persons awaiting those passengers and:
a. provide reasonable accommodation including the transfer necessary, or
b. refund the reasonable costs of accommodation including the transfer necessary.
Carriers may offer alternative transport (bus, metro, taxi, etc.).
Als er een trein op het perron pastquote:Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor naar Stavoren is alweer vrijgegeven en waarschijnlijk zal Arriva morgen weer richting die stad gaan rijden.
En dat terwijl de aanrijdingstrein er nog deels staat
Misschien wordt die trein vannacht opgehaald.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor naar Stavoren is alweer vrijgegeven en waarschijnlijk zal Arriva morgen weer richting die stad gaan rijden.
En dat terwijl de aanrijdingstrein er nog deels staat
ze zijn nu bezig zware kranen neer te zetten om de trein weg te takelen. Het is alleen erg lastig om de plek te bereiken, omdat je door smalle straten moet en er niet veel ruimte isquote:Op maandag 26 juli 2010 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien wordt die trein vannacht opgehaald.
Dat was ook meteen het enige wat er op die winderige dag te melden was vanuit deze mondaine badplaats.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
als 3 FOK'kers Stavoren voor maar liefst 6 minuten onveilig komen maken.
Ja, maar eigenlijk nog meer het eerste citaat. Want dat is EU-recht en dat staat natuurlijk boven een paar Algemene Voorwaarden.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus eigenlijk met name om het laatste citaat begrijp ik. Klinkt goed ja.
Haha, ja, dat zat ik ook nog te denken. Ik ben uiteindelijk doorgereisd tot Keulen. Als vanaf dat punt de officiële reisweg een directe ICE van Keulen naar Utrecht is, dan zie ik het niet als redelijkerwijs vervolgen van de rit om tussen het plebs in de stoptrein naar Mönchengladbach ofzo te gaan zitten en dan alsnog niet verder te kunnen.quote:Maar vanuit Wien had je toch, ook redelijkerwijze, je weg wel kunnen vervolgen? Minstens tot aan Heerlen dus. En dat is in je eigen land, waar dan weer de bepalingen van interrail niet gelden (al weet ik niet of dat er nog wat mee te maken heeft, maar het zou kunnen. Zo van "Joah, Amsterdam wordt lastig, maar je haalt je eigen grondgebied nog. Succes")
Zo zou je het voor kunnen stellen ja. Of je moet het met een snijbrander gaan doenquote:Op maandag 26 juli 2010 19:10 schreef Fixers het volgende:
Gaat trouwens lekker op het spoor. Tussen Almere en Lelystad is er een spoorstaafbreuk. De politie en prorail doen nog onderzoek of er vandalisme in het spel is. Vandalisme dat een spoorstaafbreuk veroorzaakt? Hoe moet ik dat zien, een mannetje die met een haakse slijper aan het spelen is? Een spoorrail is niet bepaald een kabeltje dat je even door knipt voor wat koper.
Ah joh gewoon afscheuren die onzinquote:Op maandag 26 juli 2010 16:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook nog een ander overgangsbewijs van 2de naar 1ste klas, en daaraan zit een blauw kaartje
Wat is dat nu voor kuthobby?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo zou je het voor kunnen stellen ja. Of je moet het met een snijbrander gaan doen
geen idee, maar ik geef aan wat mogelijkheden zijn. Weet zelf nog wel een mogelijkheid om de treindienst flink te verstorenquote:
Neuh, dat is niet leuk voor de hulpverleners en de machinistenquote:Op maandag 26 juli 2010 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
Jezelf met een paar vrienden voor de trein gooien op onder andere Lunetten aansluiting en Blauwkapel werkt ook goed
Maar het werkt wel.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet leuk voor de hulpverleners en de machinisten
mja, je kunt thermietlassenquote:Op maandag 26 juli 2010 19:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het werkt wel.
Wat wilde jij doen?
Dat kan, de bakken zijn uitwisselbaar. VIRM is dan ook geen treinstel, maar een treinstam.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
de VIRM amsterdam alkmaar bestond vandaag voor 't voorste deel uit 1 bak plastic/lederlook stoelbekleding en 3 bakken textielen stoelbekleding. treinnummer 9487 dacht ik.
Zo, dat liegt er niet omquote:Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Leesvoer over de slijptreinen
Voor wie haast heeft: lees de tabel op pagina 31/32 maar eens
Vierdelige IRM's zijn genummerd van 9401 tot 9481 en 9501-9597.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
de VIRM amsterdam alkmaar bestond vandaag voor 't voorste deel uit 1 bak plastic/lederlook stoelbekleding en 3 bakken textielen stoelbekleding. treinnummer 9487 dacht ik.
Dit gaat over Titus Brandsma. Zijn er meer mensen dan hij alleen die dit "dubbelspel" gemaakt hebben? Het gaat om Veolia 7354 en Arriva 10322 trouwensquote:Openbaar-vervoerbedrijf Veolia, evenals openbaar-vervoersbedrijf Arriva vernoemde een van haar Velios/Spurt-treinen naar hem.
Op dit moment wel, maar ik kan me voorstellen dat dit in de toekomst gaat veranderen als Arriva de Vechtdallijnen overneemt en in de Achterhoek gaat rijden.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee grappig wat ik hier tegenkom:
[..]
Dit gaat over Titus Brandsma. Zijn er meer mensen dan hij alleen die dit "dubbelspel" gemaakt hebben? Het gaat om Veolia 7354 en Arriva 10322 trouwens![]()
Edit: het ziet er naar uit dat Brandsma de enige is. Leuk![]()
Want dan krijgen we iemand die EN in Limburg EN in de Achterhoek bekend is? Bennie Jolink of zo?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Op dit moment wel, maar ik kan me voorstellen dat dit in de toekomst gaat veranderen als Arriva de Vechtdallijnen overneemt en in de Achterhoek gaat rijden.
Teveel risico op defecten?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel schraal. Ze moeten die museumpendel gewoon ALTIJD met museummat rijden. Zo raar is dat niet. Gebeurt in Bochum Dahlhausen ook.
overlap met Syntus misschienquote:Op maandag 26 juli 2010 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want dan krijgen we iemand die EN in Limburg EN in de Achterhoek bekend is? Bennie Jolink of zo?
Mja nee, Syntus gaat dan dus weg. Toch?quote:
Het is een niet interessante investering.quote:
Puur kosten-baten bekeken is een vrouw dat ook niet. Maar goed. Je hebt toch ook nog een soort maatschappelijke verantwoordelijkheid en zo hequote:Op maandag 26 juli 2010 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
Het is een niet interessante investering.
Klopt, maar dan heb je dus overlap met het verledenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja nee, Syntus gaat dan dus weg. Toch?
Maar dat is sufquote:Op maandag 26 juli 2010 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar dan heb je dus overlap met het verleden
Ik vind de kosten baten bij een vrouw toch iets interessanterquote:Op maandag 26 juli 2010 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Puur kosten-baten bekeken is een vrouw dat ook niet. Maar goed. Je hebt toch ook nog een soort maatschappelijke verantwoordelijkheid en zo he
schijnt te maken hebben met Europese regelsquote:Op maandag 26 juli 2010 23:30 schreef Ascendancy het volgende:
Ze moeten NU eerst een aanbestedingsprocedure starten?_!
Waarom doet iemand dat zeg... kan nooit zoveel opleveren, dat beetje staal. Toch?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hadden in Flevoland idd geprobeerd een stuk spoorrails van 2 tot 2,5 meter te jatten
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=34&t=13674
Zijn daar dan geen uitzonderingen voor, wanneer het een spoedklus is?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
schijnt te maken hebben met Europese regels
zelfde als de vorige: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=296064#p296064quote:
Ik er maar een beetje lollig over doen gisteren, blijken ze het echt gedaan hebben.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:43 schreef V2 het volgende:
[..]
Waarom doet iemand dat zeg... kan nooit zoveel opleveren, dat beetje staal. Toch?
Ik meen 63 kg, maar heb zo even niet direct een bron bij de hand.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 06:57 schreef Fixers het volgende:
'k Weet niet wat een spoorstaaf per strekkende meter weegt,
Zoiets inderdaad.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 07:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik meen 63 kg, maar heb zo even niet direct een bron bij de hand.
Hij heeft gisteren de hele dag heen en weer gependeld. Ik dacht dat ie dit altijd ging doen, dus heb geen foto's...quote:Op maandag 26 juli 2010 22:30 schreef bork het volgende:
Duvel zag vanmorgen een hondekop (386) als museumpendel, las net in het Utrechts Nieuwsblad dat dit de 1e rit van de nieuwe route betrof (via Blauwkapel) vandaar dit museumstel. Het goede nieuws is dat de pendel nu weer vaker kan rijden dan alleen in het weekend en schoolvakanties.
En uiteraard niet dat kopmaken meer in Zeist, maar dat zetten ze er niet bij.
Een V250 dus?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
En en als klap op de vuurpijl komt er een gapende karper door Utrecht gereden zojuist.
Da's best zwaar voor een meter ijzer.... Buiten dat, ik hoop dat ze de dader pakken. Niet zozeer om 'm te kunnen straffen. Maar voor het achterhalen van het motief. Ik vind het een hoop moeite voor 50 euro. Dan zijn er nog makkelijker manieren om aan schroot te komen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
Wat een spoorstaaf weegt is afhankelijk van het type. Type 54E1 weegt, jawel, 54kg/m en dit is momenteel de meest toegepaste. Op de Betuweroute ligt 60kg/m, op oude trajecten 46kg/m. HSL weet ik eigenlijk niet, wellicht ook 60. De Flevolijn zal wel 54kg/m zijn, dus 2,5m = 135kg, dus op zijn best ¤ 47,25.
Bron: Omroep Flevolandquote:VMMC: Sabotage had trein doen ontsporen
De spoorwegpolitie weigert in detail te treden over de vernieling van een stuk spoorrails op de Flevolijn tussen Lelystad en Almere. Maar steeds meer bronnen melden Omroep Flevoland dat er 2,5 meter spoorrails is gesloopt.
Als dat te laat was ontdekt had dat kunnen leiden tot een ontsporing van een trein, met alle gevolgen van dien. Dat zegt de vakbond voor rijdend personeel, VVMC, die verrast is door deze nieuwe vorm van vandalisme aan het spoor.
Tot nu toe beperkte vandalisme aan het spoor zich tot de koperen leidingen die de wissels en seinen aansturen.
Dat gevaar valt wel mee: een onderbroken spoorstaaf veroorzaakt een bezetspoormelding. Procedure is dan het spoor laten schouwen, wat met rijden op zicht gebeurt.quote:
Dat kan dan toch helemaal niet, als ik Ziggy en Duvel zo hoor? Dat die trein over een gebroken spoorstaaf heenrijdt?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:38 schreef Jeroen_L het volgende:
De politie is het nu aan het ontkennen, dat er rails is gejat.
Politie ontkent diefstal 2,5 meter spoor
Jezus Christus, is die link er ook in het Nederlands?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
De Italiaanse machinist van de slijptrein is nu een officiële verdachte in zaak van het ongeval in Stavoren. Hij is met zijn drie Italiaanse collega's overgebracht naar Zwolle voor verder verhoor. Volgens Omrop Fryslân zou hij mogelijk niet over de baanvakkennis beschikken.
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_71570.aspx
Het is toch normaal dat er machisten zonder wegbekendheid dat soort treinen rijden. Met hulp van een begleidend machinist die de route wél kent.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
De Italiaanse machinist van de slijptrein is nu een officiële verdachte in zaak van het ongeval in Stavoren. Hij is met zijn drie Italiaanse collega's overgebracht naar Zwolle voor verder verhoor. Volgens Omrop Fryslân zou hij mogelijk niet over de baanvakkennis beschikken.
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_71570.aspx
Precies. Alleen die werktreinbegeleider heeft zijn werk niet goed gedaan dus.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het is toch normaal dat er machisten zonder wegbekendheid dat soort treinen rijden. Met hulp van een begleidend machinist die de route wél kent.
je kunt de Nederlandse vertaling aanzettenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jezus Christus, is die link er ook in het Nederlands?
Die marginalen en overbodigen moeten vervolgd worden voor poging tot moord...quote:Op maandag 26 juli 2010 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hadden in Flevoland idd geprobeerd een stuk spoorrails van 2 tot 2,5 meter te jatten
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=34&t=13674
Bert Klerk en zijn trawanten mogen wat mij betreft ontslagen worden zonder recht op wachtgeld.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF? Voor het bijmaken van niet meer voorradige reserve-onderdelen?
2 treinen per uur per richting wordt daarmee bedoeld.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"Twee treinen per uur in beide richtingen", daar bedoelen ze aan die bijlage te zien dus mee dat er elke kant op elk uur 1 trein rijdt?
Beetje misleidend is dat wel als je het mij vraagt...
Maar waarom staat in de dienstregeling in de bijlage dan maar 1 trein per uur per richting?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 treinen per uur per richting wordt daarmee bedoeld.
Dat iemand anders zal moeten slijpenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:23 schreef Duvel het volgende:
Dus er wordt niet meer geslepen. Wat is de invloed van dit besluit op de staat van onderhoud van het spoor?
Dat zou wel neukend schraal zijn. Maar ze rijden nu toch al ieder uur per richting?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar waarom staat in de dienstregeling in de bijlage dan maar 1 trein per uur per richting?
Waarom hoop jij dat toch steeds?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:35 schreef James1988 het volgende:
Als ze dan niet allang failliet zijn wat ik eigenlijk wel hoop.
Huh, wat? Heeft de ICE serieus die route (gesleept) gereden?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF??![]()
[ afbeelding ]
Dieseltractie, hoe lang nog? voorlopig nog wel even
Zodat de Deutsche Bahn de volgende concessie kan winnenquote:
Geen idee. Het lijkt me een foutje op die kaart, maar je weet het nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:59 schreef Socios het volgende:
Huh, wat? Heeft de ICE serieus die route (gesleept) gereden?
Er rijdt al 1 trein per uur, daar komt 1 trein bij. Ze publiceren natuurlijk alleen de tijden van de trein die nieuw is!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar waarom staat in de dienstregeling in de bijlage dan maar 1 trein per uur per richting?
| 1 2 3 4 5 | ICMm-IV [samen met revisie] 200 maart 2010 juli 2011 12% ICMm-III [na revisie] 261 april 2010 maart 2011 16% DDZ [samen met revisie] 250 april 2011 2013 16% VIRM [vóór revisie] 872 februari 2011 2013 55% |
Dat slaat nergens op, voor zo'n adviesaanvraag moet je natuulijk volledige informatie leveren en niet de partij die je om advies vraagt eerst zelf nog even een printje laten maken, voordat ze kunnen kijken of het wel een praktische dienstregeling is als geheel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 07:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er rijdt al 1 trein per uur, daar komt 1 trein bij. Ze publiceren natuurlijk alleen de tijden van de trein die nieuw is!
Ik deed gewoon de snelle rekensom 178 stammen * gemiddeld 5 bakken = 890 bakken totaal en zag dat wel aardig in de buurt zat.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:
Dit klopt wel aardig.
[gedoe eruit geknipt]
Totaal: 872 bakken, en dan hebben ze een aantal reservekopbakken volgens mij niet meegeteld.
Netjes, 2% er naast.quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:27 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik deed gewoon de snelle rekensom 178 stammen * gemiddeld 5 bakken = 890 bakken totaal en zag dat wel aardig in de buurt zat.
En wat voor bord is dat dan?quote:AMSTERDAM - De borden langs het spoor bij Stavoren zijn niet verlicht. Dat bevestigt een woordvoerder van ProRail woensdag na een bericht hierover in het AD. Zij vindt het echter te vroeg om conclusies te trekken en spreekt tegen dat sprake is van een oud systeem.
Het spoor bij Stavoren heeft geen verlichte oranje of rode seinen, maar drie onverlichte borden.
De borden die op een kilometer afstand van de Friese plaats staan, zijn bedoeld als oranje sein.
Borden met snelheidsverlagingen en dergelijke. Eerst drie rechthoekige borden met pijltjes naar beneden en daarna nog een bord van snelheid verlagen naar 40 en tenslotte het bord waar je de snelheid bereikt moet hebben. Uiteraard alles uitgevoerd met reflecterende folie.quote:
Bord SR313, snelheid verminderen tot aangegeven snelheid?quote:
Eerst krijg je deze nog:quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:11 schreef V2 het volgende:
[..]
Bord SR313, snelheid verminderen tot aangegeven snelheid?
[ afbeelding ]
De vraag is waarom hij deze borden heeft gemist.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:17 schreef V2 het volgende:
Kortom, de mcn heeft een woud aan borden over het hoofd gezien. Knap.
Krijgt mat64 en ICRM geen OBISquote:Op woensdag 28 juli 2010 09:01 schreef James1988 het volgende:
Inbouwplanning OBIS:
[ code verwijderd ]
Tenminste, volgens Wikipedia.
Dat zijn behoorlijk wat rijtuigen VIRM zeg... ik wist dat NS er veel had, maar zoveel? o.O
Dit keperbaken is het laatste dat er staat, geen snelheidsbord meer nodig, want het keperbaken betekent al dat je de snelheid moet verminderen en moet stoppen voor het volgende stoptonende sein. En het volgende stoptonende sein is in dit geval het bord op het stootjuk. Baanvakkennis is dus belangrijk, alsmede kennis van het SR.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eerst krijg je deze nog:
[ afbeelding ]
Zie: http://www.spoortechniek.(...)-en-borden&Itemid=44
Heb jij het OBE-blad of de wegwijzer voor je neus of zo?quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van de eerste aankondiging tot het stootjuk zit 1,3 kilometer
Dan moet je als machinist met baanvakkennis toch nog wel referentiepunten hebben? En dat je daar sowieso niet volle snelheid moet gaan rijden?quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:55 schreef V2 het volgende:
Maar goed, het kan dus ook nog zo zijn dat een of andere onverlaat 3 keperborden heeft meegenomen en als oud ijzer heeft aangeboden. Als ze ook al spoorstaven proberen te jatten, dan kan dit ook best.
WTF? Via Den Bosch, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn naar Zutphen? Waarom niet Nijmegen - Arnhem - Winterswijk - Zutphen? Omdat daar busvervoer en Syntus tussen zit?quote:Arnhem<->Zutphen
Door een defecte bovenleiding rijden er
tussen Arnhem en Dieren geen treinen
maar bussen.
Vertraging: 30-60 minuten.
Reisadvies:
* Doorgaande reizigers tussen Nijmegen
en Zutphen kunnen omreizen via Den
Bosch.
Prognose:
* Treindienst normaal om 16:00 uur.
Stond zo op Somdaquote:Op woensdag 28 juli 2010 11:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb jij het OBE-blad of de wegwijzer voor je neus of zo?
Mja idd, eens, als er zo'n simpele oorzaak was geweest hadden ze dat om pr-redenen al wel laten weten ja. En sjah, onverlicht ... ik vind niet dat ze daar over moeten gaan zeuren, dat is inderdaad tendentieus. Zo kan je overal wel een probleem vinden. Tsk, er zit maar één lamp in een sein! Stel je voor dat ie stuk gaat, wat onveilig!quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:59 schreef Duvel het volgende:
Ehm, ze zullen inmiddels wel hebben gecontroleerd of die borden er nog staan. Ik vind het trouwens tendentieus geleuter om te gaan roepen dat die borden onverlicht zijn. Ze zijn namelijk wel reflecterend, en je ziet ze echt wel als de frontseinen van je trein aan staan.
Daarbij zijn alle snelheidsborden onverlicht. Gaan ze daar ook nog over zeuren, als een trein ergens een snelheidsbeperking mist?
Aha, daar zullen wel mensen zitten die inderdaad toegang hebben tot dat soort spul.quote:
Op plaatsen waar dat echt belangrijk is (seinbruggen) zit dan ook lampcontrole. En op de vrije baan hoort het te worden opgevangen door baanvakkennis.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:05 schreef V2 het volgende:
[..]
Mja idd, eens, als er zo'n simpele oorzaak was geweest hadden ze dat om pr-redenen al wel laten weten ja. En sjah, onverlicht ... ik vind niet dat ze daar over moeten gaan zeuren, dat is inderdaad tendentieus. Zo kan je overal wel een probleem vinden. Tsk, er zit maar één lamp in een sein! Stel je voor dat ie stuk gaat, wat onveilig!
Enkele reis Ah - Zp voor ¤ 3,10 en je kan heel nederland doorquote:Op woensdag 28 juli 2010 12:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF? Via Den Bosch, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn naar Zutphen? Waarom niet Nijmegen - Arnhem - Winterswijk - Zutphen? Omdat daar busvervoer en Syntus tussen zit?
Mat'64 in iedergeval een stel voor de showquote:
Als de trein is voorzien van de juiste versie wel...quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:12 schreef Ascendancy het volgende:
En grijp ATB in als je dat laatste bord te snel passeert?
Moderne seinen werken met LEDjes en glaskabels. Daarvan mogen er best een paar stuk gaan voordat je het seinbeeld niet meer ziet. Bovendien is het veel makkelijker in onderhoud aangezien de ledjes onderin zitten en je dus niet meer in die paal hoeft te klimmen om er eentje te vervangen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
Op plaatsen waar dat echt belangrijk is (seinbruggen) zit dan ook lampcontrole. En op de vrije baan hoort het te worden opgevangen door baanvakkennis.
Omdat Arnhem - Winterswijk. Jeweetzelluff.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF? Via Den Bosch, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn naar Zutphen? Waarom niet Nijmegen - Arnhem - Winterswijk - Zutphen? Omdat daar busvervoer en Syntus tussen zit?
Je bedoelt ATB-E. Deze is namelijk onder andere speciaal ontworpen voor werktreinen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als de trein is voorzien van de juiste versie wel...
Leeuwarden - Stavoren is ATB-NG, aangezien er in de media al is gesproken van een verkeerde versie doet dat vermoeden dat de trein ATB-EG had.
Tis ook altijd gedonder met Italiaanse treinen
Ik denk vooral dat NS reizigers gewoon niets wil investeren in treinen waar ze zelf nauwelijks nog mee rijden. Bijna alle ICRm is of komt binnenkort in gebruik bij Hispeed.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:21 schreef Brembo het volgende:
Maar ICRm wil de NS natuurlijk er ook uit hebben over 5 jaar, anders kreeg het wel OBIS.
Je verwart lichtgeleiderseinen (halogeenlamp in een kastje beneden, vezeltjes naar boven) met echte LED-seinen. In de laatse zit een LED-unit in het sein. Bij lichtgeleiderseinen (o.a. op station Gouda, konden goed dichtsneeuwen) heb je nog wel lampcontrole nodig, want één kapotte lamp kan een gedoofd sein betekenen. Bij LED-seinen heb je dat niet meer nodig. Bijna alle nieuw geplaatste seinen zijn volgens mij LED-seinen. Amsterdam - Utrecht is in elk geval LED, net als Woerden - Utrecht.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moderne seinen werken met LEDjes en glaskabels. Daarvan mogen er best een paar stuk gaan voordat je het seinbeeld niet meer ziet. Bovendien is het veel makkelijker in onderhoud aangezien de ledjes onderin zitten en je dus niet meer in die paal hoeft te klimmen om er eentje te vervangen.
Maar in hoeverre dit soort seinen al over het land uitgerold zijn...? Waarschijnlijk nog bijna nergens?
Er zijn meer dan 200 ICRm rijtuigen, die rijden echt niet allemaal bij Hispeed!quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat NS reizigers gewoon niets wil investeren in treinen waar ze zelf nauwelijks nog mee rijden. Bijna alle ICRm is of komt binnenkort in gebruik bij Hispeed.
Waarom zou je het niet combineren?quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je verwart lichtgeleiderseinen (halogeenlamp in een kastje beneden, vezeltjes naar boven) met echte LED-seinen. In de laatse zit een LED-unit in het sein. Bij lichtgeleiderseinen (o.a. op station Gouda, konden goed dichtsneeuwen) heb je nog wel lampcontrole nodig, want één kapotte lamp kan een gedoofd sein betekenen. Bij LED-seinen heb je dat niet meer nodig. Bijna alle nieuw geplaatste seinen zijn volgens mij LED-seinen. Amsterdam - Utrecht is in elk geval LED, net als Woerden - Utrecht.
In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm. Maar blijkbaar kan het allemaal bij de NS en loopt niemand hard te klagen, dus gaat het goed.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 200 ICRm rijtuigen, die rijden echt niet allemaal bij Hispeed!
Dat gaat niet zomaar. Voordat ze op de HSL mogen rijden hebben ze nog wel een aardige revisie nodig.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:15 schreef ReisT het volgende:
Nóg niet nee. Maar het worden er wel steeds meer nu ze de dienstregeling willen uitbreiden zonder gebruiik te maken van Italiaanse treinen.
Lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:19 schreef Duvel het volgende:
Ik zou het trouwens echt debiel vinden als ICRm binnen vijf jaar aan de kant gaat.
de voormalig beneluxrijtuigen (ICR-3) zijn ook enige die daar voor ingezet mogen worden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:33 schreef Brembo het volgende:
In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm.
Een LED-module heeft een tig keer langere levensduur dan een halogeenlamp, terwijl de lichtopbrengst denk ik niet hoog genoeg is om het via vezels naar boven te krijgen. Je hoeft dus niet zo veel moeite te doen om eenvoudige vervanging mogelijk te maken omdat dat veel minder vaak aan de orde is. Of zou moeten zijn, ik heb geen idee hoe vaak die dingen stuk gaan.quote:
Ja, dat wist ik ook wel hoor. Maar die "gewone" ICRm's kunnen toch gewoon alsnog verbouwd worden tot 'Prio'? Aan alleen de ex-beneluxrijtuigen hebben ze echt niet genoeg.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:46 schreef James1988 het volgende:
Het ICRm Prio is allemaal HSL-geschikt, want heeft o.a. een gesloten toiletsysteem wat een vereiste is van Infraspeed. Het overige ICRm-B wat in de binnenlandse dienst rijdt heeft dat niet.
En dan te bedenken dat de Italianen zelf de ene na de andere buitenlandse verbinding (of nou ja, in ieder geval Ljubljana-Venetië) schrappen omdat die buitenlandse treinen niet het Italiaanse beveiligingssysteem hebben!quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als de trein is voorzien van de juiste versie wel...
Leeuwarden - Stavoren is ATB-NG, aangezien er in de media al is gesproken van een verkeerde versie doet dat vermoeden dat de trein ATB-EG had.
Tis ook altijd gedonder met Italiaanse treinen
Ik nu wel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb jij het OBE-blad of de wegwijzer voor je neus of zo?
Dat lijkt mij dubbelop ja. Op welke tekening heb jij dat staan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik nu wel.
Je krijgt eerst de keperbakens, dan nog eens gele driehoek 40 en dan nog eens wit vierkant met 40. En dan heb je nog 300 meter tot het stootjuk. Aardig dubbelop dus.
Alleen de zichtbaarheid is wat beter, maar als je toch al zit te pitten, maakt het geen verschil...quote:De keperbakens kan je in principe vervangen door een voorsein dat altijd geel toont, zoals in Rhenen. Ik vraag me af of dat heel veel uitmaakt, als je blijkbaar toch al met zo'n minimale ATB rijdt dat je zo hard door een stootjuk kan gaan.
Ik verwacht niet dat NS nog een dergelijk bedrag gaat investeren om het recentelijk verbouwde ICRm opnieuw om te bouwen tot ICRm Prio. Dat zou betekenen dat alle stoelen opnieuw bekleed moeten worden, nieuwe vloerbedekking, tussendeuren, wandbekleding enzovoorts, en dit voor een inzet van hoogstens 1,5 jaar (als alles goed is).quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik ook wel hoor. Maar die "gewone" ICRm's kunnen toch gewoon alsnog verbouwd worden tot 'Prio'? Aan alleen de ex-beneluxrijtuigen hebben ze echt niet genoeg.
In principe gaat een LED nooit stuk, maar wordt de lichtopbrengst langzaam steeds minder. Dat gaat in de orde van grootte van 10% minder licht na 2 jaar permanent branden o.i.d.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een LED-module heeft een tig keer langere levensduur dan een halogeenlamp, terwijl de lichtopbrengst denk ik niet hoog genoeg is om het via vezels naar boven te krijgen. Je hoeft dus niet zo veel moeite te doen om eenvoudige vervanging mogelijk te maken omdat dat veel minder vaak aan de orde is. Of zou moeten zijn, ik heb geen idee hoe vaak die dingen stuk gaan.
De SNCF haalt ook deze vunzige praktijken uit.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:45 schreef Igen het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de Italianen zelf de ene na de andere buitenlandse verbinding (of nou ja, in ieder geval Ljubljana-Venetië) schrappen omdat die buitenlandse treinen niet het Italiaanse beveiligingssysteem hebben!
De TFT-schermen van Connexxion lijden ook aan dezelfde Engelse ziekte...quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:57 schreef V2 het volgende:
"In deze trein wordt een nieuw reisinformatie systeem getest." Jammer van de spatiefout. En ze testen heul niet, want 't systeem staat uit! Heb je daar nou aan...
IC4 (Denemarken) nog steeds vertraagd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm. Maar blijkbaar kan het allemaal bij de NS en loopt niemand hard te klagen, dus gaat het goed.
Hoe is het met onze italiaanse vriendenZe zijn niet echt goed met treinen Speno, AnsaldoBreda...
Hm, hiervoor zat ik in een Connexxionbus, met scherm, maar 't is me niet opgevallen. Ik heb eerlijk gezegd ook weinig op 't scherm geletquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De TFT-schermen van Connexxion lijden ook aan dezelfde Engelse ziekte...
Hmzz maar tegelijk proberen ze de V250 ook nog af te krijgenquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
IC4 (Denemarken) nog steeds vertraagd.
Als ze voor 2012 niet genoeg van die dieseltreinstellen afleveren, zitten ze met een groot probleem.
Eigenlijk is de Deense regering medeschuldig omdat ze vaak surrealistische eisen stellen aan nieuw treinmaterieel...
Ja, als dat geouwehoer met die schepjes en emmertjes, en het doormidden rijden van vrachtwagens, eens een keer afgelopen kan zijnquote:
Ik durf te wedden dat dat station op Tweede Paasdag, Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag volledig uitpuilt...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Heerlen Woonboulevard is wel een van de treurigste namen voor een station ooit.
Yep. Gewoon "Heerlen" ook al wel trouwens.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Hengelo Gezondheidspark, word je niet vrolijk van als patient de laatste trein mistquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Fout? de rails is dan toch onderbroken en dan zal het sein toch rood aangeven ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
De schade die maandag aan het spoor tussen Lelystad en Almere werd ontdekt blijkt het werk te zijn van vandalen... over een lengte van 1,5 meter was in beide sporen onder de kop van de rails de boel horizontaal met een snijbrander bewerkt. Het is maar goed dat een machinist zo oplettend was en iets merkte en doorgaf, anders had het wel eens heel fout af kunnen lopen
Dat de daders snel gevonden worden en een fijn aantal jaar achter de tralies moge verdwijnen... stelletje zieke geesten.
Hoezo dan? Het spoor zakt misschien een beetje door. Op een plek waar een trein in 0,02 seconden overheen is. Er is geen onderbreking van de spoorstroomloop, er is eigenlijk niet veel aan de hand.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
De schade die maandag aan het spoor tussen Lelystad en Almere werd ontdekt blijkt het werk te zijn van vandalen... over een lengte van 1,5 meter was in beide sporen onder de kop van de rails de boel horizontaal met een snijbrander bewerkt. Het is maar goed dat een machinist zo oplettend was en iets merkte en doorgaf, anders had het wel eens heel fout af kunnen lopen
Ik neem aan dat ze nog niet klaar waren. Twee verticale snedes erbij en je hebt de kop van de spoorstaaf.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo dan? Het spoor zakt misschien een beetje door. Op een plek waar een trein in 0,02 seconden overheen is. Er is geen onderbreking van de spoorstroomloop, er is eigenlijk niet veel aan de hand.
Het werd zo uitgelegd, dat ze de spoorstaaf horizontaal hebben doorgesneden waardoor er geen bezetmelding kwam.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Fout? de rails is dan toch onderbroken en dan zal het sein toch rood aangeven ?
of klets ik nu uit mijn nek?
En dan heb je wel een serieus probleem. Dus terecht dat het gezien wordt als een aanslag.quote:Op donderdag 29 juli 2010 06:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze nog niet klaar waren. Twee verticale snedes erbij en je hebt de kop van de spoorstaaf.
Ja, de stroomkring is niet onderbroken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het werd zo uitgelegd, dat ze de spoorstaaf horizontaal hebben doorgesneden waardoor er geen bezetmelding kwam.
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehadquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat NS nog een dergelijk bedrag gaat investeren om het recentelijk verbouwde ICRm opnieuw om te bouwen tot ICRm Prio. Dat zou betekenen dat alle stoelen opnieuw bekleed moeten worden, nieuwe vloerbedekking, tussendeuren, wandbekleding enzovoorts, en dit voor een inzet van hoogstens 1,5 jaar (als alles goed is).
Het ICR wat eerst op de Benelux reed was niet voor niets onverbouwd, eigenlijk had dit terug moeten vloeien naar NSR zodra de V250's beschikbaar zouden zijn, pas toen (ergens in 2005 denk ik) bekend werd dat de V250's nog jaren op zich zouden laten wachten terwijl de infrastructuur redelijk snel beschikbaar zou komen (destijds dan he) is besloten om het Benelux-ICR om te bouwen tot ICRm-Prio.
Dat is al ongeveer 3 jaar geleden gebeurt, waardoor deze treinen dus 4,5 jaar met deze stoelen rond konden rijden. Misschien was dat de investering wel waard. Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehadDat was nu juist het gekke, dat ze pas verbouwde rijtuigen weer gingen verbouwen tot Prio.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef KapiteinT het volgende:
Dat is al ongeveer 3 jaar geleden gebeurt, waardoor deze treinen dus 4,5 jaar met deze stoelen rond konden rijden. Misschien was dat de investering wel waard. Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen?
Weet je zeker dat het een benelux ICR was en niet een buurland-ICRm die ter vervanging van een revisie/ombouw zijnde benelux-ICR?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef ReisT het volgende:
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehadDat was nu juist het gekke, dat ze pas verbouwde rijtuigen weer gingen verbouwen tot Prio.
Zoiets werkt netaalmoeheid in de hand, waardoor die staven het op een gegeven moment begeven wanneer het zoveelste draaistel eroverheen gaat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo dan? Het spoor zakt misschien een beetje door. Op een plek waar een trein in 0,02 seconden overheen is. Er is geen onderbreking van de spoorstroomloop, er is eigenlijk niet veel aan de hand.
Okee, en dan heb je hetzelfde probleem als wanneer je een hele staaf weghaalt, alleen zonder dat de stroomkring onderbroken wordt. En dan is het dus pure abotage.quote:Op donderdag 29 juli 2010 06:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze nog niet klaar waren. Twee verticale snedes erbij en je hebt de kop van de spoorstaaf.
Klopt. Dat zeg ik ook. Het is meer dan alleen een trein die 2 mm naar beneden zakt, het is een sein dat niet afvalt terwijl een ontsporing bijna zeker is.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, en dan heb je hetzelfde probleem als wanneer je een hele staaf weghaalt, alleen zonder dat de stroomkring onderbroken wordt. En dan is het dus pure abotage.
Inderdaad, daar lijkt het wel op. Ik las dat daar 15 jaar cel op staat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:48 schreef Duvel het volgende:
Je zou bijna zeggen dat die saboteurs wisten waarmee ze bezig waren...
Het interieur is vrijwel gelijk aan ICMm precies zoals NSR het nu graag ziet, dus ik zou niet weten waarom?quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen?
Dat lijkt me een nette termijn voor dit soort debielen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad, daar lijkt het wel op. Ik las dat daar 15 jaar cel op staat.
Als kinderverkrachting in Nederland een werkstraf oplevert niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me een nette termijn voor dit soort debielen.
Alsof ze ooit gepakt wordenquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me een nette termijn voor dit soort debielen.
Dus omdat kinderverkrachting een werkstraf oplevert, is 15 jaar niet goed voor spoorsaboteurs? Sorry, ik snap je niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als kinderverkrachting in Nederland een werkstraf oplevert niet.
Kan je niet vergelijken, het is nogal een verschil of slechts 1 kind een slachtoffer wordt, of een trein met honderden mensen erin.quote:Op donderdag 29 juli 2010 18:32 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als kinderverkrachting in Nederland een werkstraf oplevert niet.
Ik ben even gaan rekenen, dat komt dan dus uiteindelijk neer op deze tarieven:quote:Marc-sch schreef op OHIH:
Toeslag Amsterdam - Breda wordt 10,60 (wandelgang-gerucht) voor 40 minuten reistijdwinst.
Nou ik denk het niet. Eigenlijk.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:54 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat dat het verschil is t.o.v. Bd - Ht - Asd, maar ik weet het niet zeker. Het stond niet vermeld, namelijk.
Breda-Amsterdam met korting is nu toch echt maar ¤ 11,00 (wordt via Den Bosch berekend maar via Rtd mag ook voor die prijs als dat sneller of minder overstappen is). Dus die sommetjes kloppen niet helemaal, er moet nog een paar euro afquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:41 schreef James1988 het volgende:
Fyra-nieuws!
[..]
Ik ben even gaan rekenen, dat komt dan dus uiteindelijk neer op deze tarieven:
Breda - Amsterdam via Rotterdam kost nu ¤ 21,10 voor een enkele reis (¤ 12,70 met korting).
Wordt die toeslag dan niet relatief NOG duurder en zo?quote:Op donderdag 29 juli 2010 22:50 schreef ReisT het volgende:
Dus die sommetjes kloppen niet helemaal, er moet nog een paar euro afMaar het blijft veel geld...
Nog niet gezien! Ik zal eens kijken!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 07:44 schreef Fixers het volgende:
Is het jullie al opgevallen dat de machinistendeurtjes in de virms donkerblauw zijn gelakt en voorzien van de tekst "Nooduitgang van machinist"? Ik zag het eerder deze week bij een van de nieuwste stellen, maar tref nu een oudere (paarse stoffen bekleding) en die heeft het ook.
Ik geloof dat ze wat achterliepen op schema. Dan is dit toch een prima oplossing? Anders roepen al die azijnpissers over een paar weken weer "zie je wel, het loopt weer uit".quote:
Neuh, gewoon even duur als de bestaande toeslagen: die zijn ook bijna gelijk aan de prijs van een gewoon kaartje met 40% korting.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt die toeslag dan niet relatief NOG duurder en zo?
Foute conclusie. Ik kan nu voor 8 euro van Amsterdam naar Rotterdam. Dus de gewone trein is altijd nog goedkoper.quote:Op donderdag 29 juli 2010 23:52 schreef Socios het volgende:
Niemand snapt het ofzo?![]()
Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal, enkele reis met FYRA: ¤ 10,50.
Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal, enekele reis over conventioneel spoor: ¤ 13,30.
Conclusie: via HSL is goedkoper.
Komt ook in de ICMm's:quote:Op vrijdag 30 juli 2010 07:44 schreef Fixers het volgende:
Is het jullie al opgevallen dat de machinistendeurtjes in de virms donkerblauw zijn gelakt en voorzien van de tekst "Nooduitgang van machinist"? Ik zag het eerder deze week bij een van de nieuwste stellen, maar tref nu een oudere (paarse stoffen bekleding) en die heeft het ook.
Als je een kortingskaart hebt ja en na 9 uur reist. Boven is de toeslag voor de HSL dan dus ¤ 2,50. Zeer acceptabel dus, vergelijkbaar met ICE.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:16 schreef ReisT het volgende:
Foute conclusie. Ik kan nu voor 8 euro van Amsterdam naar Rotterdam. Dus de gewone trein is altijd nog goedkoper.
"Vaste klanten" hebben allemaal een kortingskaart. Als NS Hispeed het alleen zou moeten hebben van incidentele treinreizigers komen die treinen nóóit vol.quote:
Als je heen voor en terug na 9 uur gaat is de superdiscount nog steeds niet voordeliger maar wel veel minder flexibel. Die treinbinding is gewoon véél te onpraktisch voor zulke korte stukjes. Ik wil niet van te voren vastleggen hoe laat ik 's avonds terug ga.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:09 schreef Socios het volgende:
en na 9 uur reist.
Nou ja, ik vind het nogal frappant dat pro-rail zonder uitzondering vertraging heeft bij de oplevering van grotere stations. Dat noem ik wanbeleid.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 08:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze wat achterliepen op schema. Dan is dit toch een prima oplossing? Anders roepen al die azijnpissers over een paar weken weer "zie je wel, het loopt weer uit".
Hoe ging dat verder dan?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En gisteren is het dus mij voor het eerst gelukt om op een rangeerterrein terecht te komen door in een foute trein te stappen![]()
En in Frankrijk betekent dat een hoop toestanden, hoop gedoe voordat je weer eens buiten staat
Belachelijk, ja. "Niet genoeg vraag naar" Schei toch uit.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Dat waren juist de meest interessante kaartjes.
KEIHARDE PORNO!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:08 schreef Zug-Chef het volgende:
De Oostenrijkse Railjet, van de ÖBB.
[ afbeelding ]
De ÖBB Railjet 663 uit Bregenz naar Wien Westbahnhof als dubbele trekduw stam met de lokken 1116 213 en 1116 206.
[ afbeelding ]
Sinds half juni is ook de Eurocity Transalpin van Wien naar Zürich vervangen door de Railjet. De fraaie 1116 212 is met RJ 160 onderweg van Wien Westbahnhof naar Zürich terwijl daarachter nog een Railjet-garnituur RJ 560 naar Bregenz zit. In Feldkirch wordt de trein gesplist.
Als er geen alternatief voor terugkomt, vind ik dit wel een foute zet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:00 schreef Arnette het volgende:
NS schrappen weekendretour en 5-retourkaart
De NS halen volgend jaar enkele kaartjes uit zijn assortiment. Het weekendretourtje, de 5-retourkaart en het rondreis en omwegbewijs worden geschrapt.
Onvoldoende vraag
Volgens de NS worden de kaartjes te weinig verkocht of voegen ze onvoldoende toe aan het bestaande assortiment. Bij het weekendretour wijzen de NS erop dat twee enkele reizen straks even duur zijn door tariefsaanpassingen.
OV-chipkaart
Met de invoering van de OV-chipkaart hebben de NS de prijzen van enkeltjes en retourtjes geleidelijk aan gelijk getrokken. Op 1 januari wordt een retourtje 2 procent duurder waar enkele reizen 3 procent goedkoper worden. De tarieven zullen volgend jaar overigens gelijk aan de inflatie stijgen, zoals het er nu naar uitziet met 2 procent.
Bron: http://www.rtl.nl/(/finan(...)en_5_retourkaart.xml
Die gasten dienen veroordeeld te worden voor poging tot moord, komen ze er met een gevangenisstraf van af in plaats van een lullig werkstrafje onder het mom 'Foei, volgende keer niet meer doen'...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Het was net op het nieuws ja. Idioten...
Worden huis aan huis in heel NL verspreid..quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:00 schreef James1988 het volgende:
Ik kreeg hier anders vandaag wel leuke post van de NS: twee overgangsbewijzen 2 - 1 (dagkaart), een Railrunner en een samenreiskaartje waarmee iemand gratis mee mag reizen. Geadresseerd aan "de bewoner van dit adres". Er zat ook nog een samenreiskaartje voor de Fyra bij.
Leuke post
Ik ga ze alledrie pakken, ik woon in een woning met drie etages.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:04 schreef Zyron het volgende:
[..]
Worden huis aan huis in heel NL verspreid..
Hier nog niks gehad, wel een bericht dat ik mn VDU weer mag verlengenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:04 schreef Zyron het volgende:
[..]
Worden huis aan huis in heel NL verspreid..
Gewoon TNT.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
Welk bedrijf verspreidt van de kaartjes?
Maandkaart, checkquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Gratis kaartjesEchte bazen hebben gewoon een NS jaarkaart via hun werkgever geregeld.
Echte schooiers lopen daarmee te patsen jaquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Gratis kaartjesEchte bazen hebben gewoon een NS jaarkaart via hun werkgever geregeld.
Ook in enkele mat 64 stellen als ik me niet vergis...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Komt ook in de ICMm's:
[ afbeelding ]
Blijkbaar werkt die beter dan die strepen die de SGMm-II's op de balkons achter de cabine hadden.
Patsen dat je gratis mag reizen?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ohja, ik vergeet natuurlijk onze eigen 7 buslijnen waar ik ook onbeperkt mee mag :p
edit: en de tram / stoomtrein natuurlijk ook / patsermodus
Daar zat ik in!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Vrijdag 23 juli 2010
[ afbeelding ]
NSR 1749 is met 9 DB rijtuigen als IC 143 onderweg van Schiphol naar Berlijn Ostbahnhof en passeert hier in de polder bij Soest, enkele kilometers voor Amersfoort.
Pff, mag ik dan wel even patsen met het feit dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb gekregen op m'n werkquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Patsen dat je gratis mag reizen?![]()
Ik heb meer respect voor reizigers die zonder blikken of blozen de prijs van een vol tarief kaartje 1e klas aftikken.
Gefeli.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Pff, mag ik dan wel even patsen met het feit dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb gekregen op m'n werk*blij is*
Dank je! Het was totaal onverwacht, tijdens het functioneringsgesprek is juist expliciet gezegd dat t een nieuw jaarcontract zou worden. Was hun goed recht, ik had er pas één jaarcontract opzitten. Bellen ze me een week later, directie vond na overleg dat t maar onbepaalde tijd moesst wordenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Gefeli.Welk treinreisje zitten daar aan vast ook?
Met enige regelmaat. En dan declareren bij de baas.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb meer respect voor reizigers die zonder blikken of blozen de prijs van een vol tarief kaartje 1e klas aftikken.
Congrats!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Pff, mag ik dan wel even patsen met het feit dat ik een contract voor onbepaalde tijd heb gekregen op m'n werk*blij is*
Slechte timing.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Reisje blijft dus Arnhem - Utrecht
Op Somda staat de spot ingevoerd, ja.quote:
quote:Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.
quote:Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Socios het volgende:
Is zeven het max. eigenlijk?
Dat wordt spotten zaterdag.
Dank jullie allemaal!quote:
boeiequote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:35 schreef Socios het volgende:
Hey Peterselieman (en andere geïnteresseerden), de 37131 (Leeuwarden - Stavoren, vertrek 12.03u) werd gereden met 5 bakken. De 10242 voor en de 10327 achter.
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:35 schreef Socios het volgende:
Hey Peterselieman (en andere geïnteresseerden), de 37131 (Leeuwarden - Stavoren, vertrek 12.03u) werd gereden met 5 bakken. De 10242 voor en de 10327 achter.
Heb je ´m wel goed ingevoerd?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:45 schreef greavy het volgende:
Die heb ik vlakbij Workum (nog buiten het dorp, langs het water) nog gezien
Nog niet ontvangen.. anders vraag ik hem nog aan! Hopelijk krijgt mijn moeder er dan ook 1, kan ik even 4 keer 1e klas reizen met mijn OV! Das mooi als je in de spits zit!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:00 schreef James1988 het volgende:
Ik kreeg hier anders vandaag wel leuke post van de NS: twee overgangsbewijzen 2 - 1 (dagkaart), een Railrunner en een samenreiskaartje waarmee iemand gratis mee mag reizen. Geadresseerd aan "de bewoner van dit adres". Er zat ook nog een samenreiskaartje voor de Fyra bij.
Leuke post
ze zijn alleen in augustus geldig,. Dus wel snel opmakenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:07 schreef Arnette het volgende:
[..]
Nog niet ontvangen.. anders vraag ik hem nog aan! Hopelijk krijgt mijn moeder er dan ook 1, kan ik even 4 keer 1e klas reizen met mijn OV! Das mooi als je in de spits zit!
Geldt die 2-1 overgangskaart ook met S-OV?quote:
jaquote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:11 schreef Luco het volgende:
[..]
Geldt die 2-1 overgangskaart ook met S-OV?
quote:
De treinstelnummers kunnen me totaal niet boeien.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Zegt iemand die de hele dag groene en rode nummertjes op schermen langs ziet komen.
Ah ik stap zo de trein in.. en dan vrijdag weer en dan de vrijdag erop weer en dan nog de zondag... dus als ik ze heb doe ik even relaxed! Dat is al 3 keer!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
ze zijn alleen in augustus geldig,. Dus wel snel opmaken
Tussen de 3 weken en 30 weken ongeveerquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:21 schreef AstroNova het volgende:
Weet iemand of de gtbv-regeling ook geldig is op de Kruidvat/Blokker-kaartjes? 3 weken geleden een formuliertje teruggestuurd en nog niets van gehoord (normaal kaartje), hoelang duurt dit normaal?
Kan binnenkort wel even kijken daar! De aftakking vanaf Lw en het spoor er naartoe is inmiddels helemaal of grotendeels verdwenen. Voor zover te zien vanaf de sporen als je Lw uitrijdt.quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ha, het Dokkumer Lokaaltsje.
Ligt de spoorbrug er nog bij Schenkenschans?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |