abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juli 2010 @ 09:27:53 #251
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_84494860
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb echt geen flauw idee hoe ze dit voor elkaar kregen. Tussen het juk en die winkel zit geloof ik ook nog een meter of 15, en daarna dus nog zowat de haven in gereden... :{

Misschien dacht de machinist dat ie onderweg was naar Leeuwarden en dus nog een heel eind te gaan had? En Speno heeft blijkbaar geen ATB-NG aan boord!
Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.
In het materieel zit dan ATB-NL ;)
Overigens heeft de speno het voor werkmaterieel verplichte ATB-E ( wat ook tegenwoordig in museummaterieel zit en die ATB heeft de eigenschap dat het op ATB-NG baanvakken niets doet.
Baanvak snelheid is 100km/h daar trouwens en zo te zien is hij ook met die snelheid het station binnen gereden. Ze zullen wel gedacht hebben dat ze nog maar bij Koudum-Molkwerum waren inplaats van Stavoren. Friesland is ook veels te donker als je s'nachts met een trein moet rijden op een baanvak waar de stationsverlichting is uitgeschakeld , die stapel stenen die als stations dienen vallen dan ook gewoon niet meer op.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:28:32 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84494874
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus die slijptrein komt daar met goed 140 km/h aan, zonder ergens naar te kijken..... Hoe gaatt zoiets eigenlijk?? Die dingen rijden heul niet hard toch? :?
140 km/h vind ik een overdreven snelheid voor het traject Sneek-Stavoren, maar laten we het onderzoek afwachten...
  maandag 26 juli 2010 @ 09:30:07 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84494898
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:27 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.
In het materieel zit dan ATB-NL ;)
Ik denk dat toen ATB-NG geïntroduceerd werd en bij de Buffels en Wadlopers werd ingebouwd, de term "ATB-NL" nog niet bestond. Klopt dat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juli 2010 @ 09:51:26 #254
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_84495285
nope ATB-NL is altijd al van toepassing geweest
ATB-NL kan samen werken met ATB-EG en ATB-NG.
Als ze in het begin alleen ATB-NG zouden hebben, zouden ze nooit over een EG baanvak mogen.
Maar iedereen praat over ATB-NG, is er gewoon zo ingeslopen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 10:12:17 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84495690
Wat een ravage zeg ...

Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...

Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 juli 2010 @ 10:14:20 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84495748
Nah, dat duurt altijd zo lang. Laten we gewoon lekker speculeren, de waarheid zal wel ergens naar boven komen in de brij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juli 2010 @ 10:41:32 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84496454
Ha, groene Hondekop als museumpendel vanaf spoor 1 in Utrecht. _O_
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84496643
Altijd maar die ´IVW´-rapporten. :')
pi_84496839
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...

Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...

Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 juli 2010 @ 10:59:56 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84497053
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:14 schreef Duvel het volgende:
Nah, dat duurt altijd zo lang. Laten we gewoon lekker speculeren, de waarheid zal wel ergens naar boven komen in de brij.
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84497123
Ja, maar met 70km/u door een stootblok gaan vereist wel een goede reconstructie.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 juli 2010 @ 11:02:02 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84497125
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten :')
Ik speculeer dat de machinist zijn hoofd er niet bij had. Wie speculeert er verder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84497177
Ik denk dat Flash de machinist was. Dan is verder onderzoek niet nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84497462
Hmm ik heb al een tijd twee vragen, misschien weten jullie het! :o

Op het traject van Hilversum - Schiphol heb je zo'n sneltrein, maar soms komt in plaats van een normale trein een internationale trein. Dit gaat vrij random, dus je weet niet waar je aan toe bent van tevoren.
Dan sta je dus voor een verrassing, want er hoort toeslag betaald te worden in die Fyratreinen bij mijn weten.
Toch heb je als reiziger helemaal niet gevraagd om zo'n trein, en bovendien weet je niet van tevoren of je een toeslagkaartje moet kopen of niet.
Is het verplicht om toeslag te betalen? Want als reiziger zit ik hier dus helemaal niet op te wachten, maar toch krijg je het door je strot geduwd.

Ten tweede een hele loze vraag. Ik vraag me altijd af waarom mensen 'met de trein meelopen' als hij eraan komt. Zelfs al is het een lange trein en is het helemaal niet nodig om naar voren te lopen, toch doen mensen het. Is hier een speciale reden voor ofzo? :P
pi_84497693
Dat is de IC Berlijn.
De IC Schiphol-Enschede rijdt om en om met de IC Schiphol Berlijn. Deze IC heeft binnenlands geen toeslag en je gewone NS treinkaartje is geldig. Hij rijdt eens per 2 uur. 6x per dag dacht ik en stops niet in Enschede, wil je naar Enschede moet je overstappen in Hengelo.

En mensen doen dat vaak uit gewoonte.
Ik doe hety meestal niet. Maar als ik in de spits op Delft de IC richting Rotterdam moest hebben wel. Op Den Haag Centraal is het het kortste lopen naar het achterste deel van de trein. Dus voorin is het vaak een stuk leger :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 26 juli 2010 @ 11:23:40 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84497704
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:15 schreef juxtaposition het volgende:
Hmm ik heb al een tijd twee vragen, misschien weten jullie het! :o

Op het traject van Hilversum - Schiphol heb je zo'n sneltrein, maar soms komt in plaats van een normale trein een internationale trein. Dit gaat vrij random, dus je weet niet waar je aan toe bent van tevoren.
Dan sta je dus voor een verrassing, want er hoort toeslag betaald te worden in die Fyratreinen bij mijn weten.
Toch heb je als reiziger helemaal niet gevraagd om zo'n trein, en bovendien weet je niet van tevoren of je een toeslagkaartje moet kopen of niet.
Is het verplicht om toeslag te betalen? Want als reiziger zit ik hier dus helemaal niet op te wachten, maar toch krijg je het door je strot geduwd.
Dat is de trein Berlijn-Schiphol, en deze rijdt 1x per twee uur in plaats van de normale intercity. Omdat er op dat moment dus een normale intercity mist, kun je gewoon gebruik maken van deze trein.

Random is het niet trouwens, het zijn de treinen van 10.37, 12.37, 14.37, 16.37, 18.37, 20.37 en 22.38
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 juli 2010 @ 11:45:28 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84498373
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:04 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat Flash de machinist was. Dan is verder onderzoek niet nodig.
:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 juli 2010 @ 12:00:12 #268
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84498850
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...

Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...

Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Goed idee, ik geef de hoge heren drie jaar...
pi_84500613
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten :')
Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeente :P. Zal nog een flinke klus worden om dit zooitje daar weg te krijgen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:05:04 #270
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84501059
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.
Zo'n ding kan echt wel sneller, zolang die niet aan het slijpen is.

En blijkbaar kunnen we die OP ook net zo goed afschaffen, die vraag over de IC Berlijn blijft maar terugkomen terwijl het antwoord daar in staat...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 13:24:54 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84501856
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:53 schreef Brembo het volgende:

[..]

Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeente :P. Zal nog een flinke klus worden om dit zooitje daar weg te krijgen.
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84502077
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:

Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.
Is zeven het max. eigenlijk?

Dat wordt spotten zaterdag. :9~
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 13:36:27 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84502350
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Is zeven het max. eigenlijk?

Dat wordt spotten zaterdag.

de perronnetjes zijn niet al te lang op de lijn, dus ik gok dat het idd max 7 is, al moet je dan bij Koudum/Molkwerum hier en daar wel een sprong maken, want daar is de nuttige perronlengte 90 meter.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84502706
7 bakken richting Stavoren
Waarom rijden ze dan niet gewoon halfuursdienst? OF past dat daar niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 13:50:09 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84502853
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:45 schreef Ascendancy het volgende:
7 bakken richting Stavoren
Waarom rijden ze dan niet gewoon halfuursdienst? OF past dat daar niet.

Dat past prima en dat doen ze dan ook.

Normaal rijden ze alleen in de ochtendspits een halfuursdienst en daarna de rest van de dag een uursdienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')