Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee hoe ze dit voor elkaar kregen. Tussen het juk en die winkel zit geloof ik ook nog een meter of 15, en daarna dus nog zowat de haven in gereden...
Misschien dacht de machinist dat ie onderweg was naar Leeuwarden en dus nog een heel eind te gaan had? En Speno heeft blijkbaar geen ATB-NG aan boord!
140 km/h vind ik een overdreven snelheid voor het traject Sneek-Stavoren, maar laten we het onderzoek afwachten...quote:Op maandag 26 juli 2010 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus die slijptrein komt daar met goed 140 km/h aan, zonder ergens naar te kijken..... Hoe gaatt zoiets eigenlijk?? Die dingen rijden heul niet hard toch?
Ik denk dat toen ATB-NG geïntroduceerd werd en bij de Buffels en Wadlopers werd ingebouwd, de term "ATB-NL" nog niet bestond. Klopt dat?quote:Op maandag 26 juli 2010 09:27 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.
In het materieel zit dan ATB-NL![]()
Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...
Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...
Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachtenquote:Op maandag 26 juli 2010 10:14 schreef Duvel het volgende:
Nah, dat duurt altijd zo lang. Laten we gewoon lekker speculeren, de waarheid zal wel ergens naar boven komen in de brij.
Ik speculeer dat de machinist zijn hoofd er niet bij had. Wie speculeert er verder?quote:Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten
Dat is de trein Berlijn-Schiphol, en deze rijdt 1x per twee uur in plaats van de normale intercity. Omdat er op dat moment dus een normale intercity mist, kun je gewoon gebruik maken van deze trein.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:15 schreef juxtaposition het volgende:
Hmm ik heb al een tijd twee vragen, misschien weten jullie het!
Op het traject van Hilversum - Schiphol heb je zo'n sneltrein, maar soms komt in plaats van een normale trein een internationale trein. Dit gaat vrij random, dus je weet niet waar je aan toe bent van tevoren.
Dan sta je dus voor een verrassing, want er hoort toeslag betaald te worden in die Fyratreinen bij mijn weten.
Toch heb je als reiziger helemaal niet gevraagd om zo'n trein, en bovendien weet je niet van tevoren of je een toeslagkaartje moet kopen of niet.
Is het verplicht om toeslag te betalen? Want als reiziger zit ik hier dus helemaal niet op te wachten, maar toch krijg je het door je strot geduwd.
quote:Op maandag 26 juli 2010 11:04 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat Flash de machinist was. Dan is verder onderzoek niet nodig.
Goed idee, ik geef de hoge heren drie jaar...quote:Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...
Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...
Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeentequote:Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten
Zo'n ding kan echt wel sneller, zolang die niet aan het slijpen is.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeente. Zal nog een flinke klus worden om dit zooitje daar weg te krijgen.
Is zeven het max. eigenlijk?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.
quote:Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Is zeven het max. eigenlijk?
Dat wordt spotten zaterdag.
quote:Op maandag 26 juli 2010 13:45 schreef Ascendancy het volgende:
7 bakken richting Stavoren
Waarom rijden ze dan niet gewoon halfuursdienst? OF past dat daar niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |