Enkele reis Ah - Zp voor ¤ 3,10 en je kan heel nederland doorquote:Op woensdag 28 juli 2010 12:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF? Via Den Bosch, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn naar Zutphen? Waarom niet Nijmegen - Arnhem - Winterswijk - Zutphen? Omdat daar busvervoer en Syntus tussen zit?
Mat'64 in iedergeval een stel voor de showquote:
Als de trein is voorzien van de juiste versie wel...quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:12 schreef Ascendancy het volgende:
En grijp ATB in als je dat laatste bord te snel passeert?
Moderne seinen werken met LEDjes en glaskabels. Daarvan mogen er best een paar stuk gaan voordat je het seinbeeld niet meer ziet. Bovendien is het veel makkelijker in onderhoud aangezien de ledjes onderin zitten en je dus niet meer in die paal hoeft te klimmen om er eentje te vervangen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
Op plaatsen waar dat echt belangrijk is (seinbruggen) zit dan ook lampcontrole. En op de vrije baan hoort het te worden opgevangen door baanvakkennis.
Omdat Arnhem - Winterswijk. Jeweetzelluff.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
WTF? Via Den Bosch, Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn naar Zutphen? Waarom niet Nijmegen - Arnhem - Winterswijk - Zutphen? Omdat daar busvervoer en Syntus tussen zit?
Je bedoelt ATB-E. Deze is namelijk onder andere speciaal ontworpen voor werktreinen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als de trein is voorzien van de juiste versie wel...
Leeuwarden - Stavoren is ATB-NG, aangezien er in de media al is gesproken van een verkeerde versie doet dat vermoeden dat de trein ATB-EG had.
Tis ook altijd gedonder met Italiaanse treinen
Ik denk vooral dat NS reizigers gewoon niets wil investeren in treinen waar ze zelf nauwelijks nog mee rijden. Bijna alle ICRm is of komt binnenkort in gebruik bij Hispeed.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:21 schreef Brembo het volgende:
Maar ICRm wil de NS natuurlijk er ook uit hebben over 5 jaar, anders kreeg het wel OBIS.
Je verwart lichtgeleiderseinen (halogeenlamp in een kastje beneden, vezeltjes naar boven) met echte LED-seinen. In de laatse zit een LED-unit in het sein. Bij lichtgeleiderseinen (o.a. op station Gouda, konden goed dichtsneeuwen) heb je nog wel lampcontrole nodig, want één kapotte lamp kan een gedoofd sein betekenen. Bij LED-seinen heb je dat niet meer nodig. Bijna alle nieuw geplaatste seinen zijn volgens mij LED-seinen. Amsterdam - Utrecht is in elk geval LED, net als Woerden - Utrecht.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moderne seinen werken met LEDjes en glaskabels. Daarvan mogen er best een paar stuk gaan voordat je het seinbeeld niet meer ziet. Bovendien is het veel makkelijker in onderhoud aangezien de ledjes onderin zitten en je dus niet meer in die paal hoeft te klimmen om er eentje te vervangen.
Maar in hoeverre dit soort seinen al over het land uitgerold zijn...? Waarschijnlijk nog bijna nergens?
Er zijn meer dan 200 ICRm rijtuigen, die rijden echt niet allemaal bij Hispeed!quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat NS reizigers gewoon niets wil investeren in treinen waar ze zelf nauwelijks nog mee rijden. Bijna alle ICRm is of komt binnenkort in gebruik bij Hispeed.
Waarom zou je het niet combineren?quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je verwart lichtgeleiderseinen (halogeenlamp in een kastje beneden, vezeltjes naar boven) met echte LED-seinen. In de laatse zit een LED-unit in het sein. Bij lichtgeleiderseinen (o.a. op station Gouda, konden goed dichtsneeuwen) heb je nog wel lampcontrole nodig, want één kapotte lamp kan een gedoofd sein betekenen. Bij LED-seinen heb je dat niet meer nodig. Bijna alle nieuw geplaatste seinen zijn volgens mij LED-seinen. Amsterdam - Utrecht is in elk geval LED, net als Woerden - Utrecht.
In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm. Maar blijkbaar kan het allemaal bij de NS en loopt niemand hard te klagen, dus gaat het goed.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 200 ICRm rijtuigen, die rijden echt niet allemaal bij Hispeed!
Dat gaat niet zomaar. Voordat ze op de HSL mogen rijden hebben ze nog wel een aardige revisie nodig.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:15 schreef ReisT het volgende:
Nóg niet nee. Maar het worden er wel steeds meer nu ze de dienstregeling willen uitbreiden zonder gebruiik te maken van Italiaanse treinen.
Lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:19 schreef Duvel het volgende:
Ik zou het trouwens echt debiel vinden als ICRm binnen vijf jaar aan de kant gaat.
de voormalig beneluxrijtuigen (ICR-3) zijn ook enige die daar voor ingezet mogen worden.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:33 schreef Brembo het volgende:
In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm.
Een LED-module heeft een tig keer langere levensduur dan een halogeenlamp, terwijl de lichtopbrengst denk ik niet hoog genoeg is om het via vezels naar boven te krijgen. Je hoeft dus niet zo veel moeite te doen om eenvoudige vervanging mogelijk te maken omdat dat veel minder vaak aan de orde is. Of zou moeten zijn, ik heb geen idee hoe vaak die dingen stuk gaan.quote:
Ja, dat wist ik ook wel hoor. Maar die "gewone" ICRm's kunnen toch gewoon alsnog verbouwd worden tot 'Prio'? Aan alleen de ex-beneluxrijtuigen hebben ze echt niet genoeg.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:46 schreef James1988 het volgende:
Het ICRm Prio is allemaal HSL-geschikt, want heeft o.a. een gesloten toiletsysteem wat een vereiste is van Infraspeed. Het overige ICRm-B wat in de binnenlandse dienst rijdt heeft dat niet.
En dan te bedenken dat de Italianen zelf de ene na de andere buitenlandse verbinding (of nou ja, in ieder geval Ljubljana-Venetië) schrappen omdat die buitenlandse treinen niet het Italiaanse beveiligingssysteem hebben!quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als de trein is voorzien van de juiste versie wel...
Leeuwarden - Stavoren is ATB-NG, aangezien er in de media al is gesproken van een verkeerde versie doet dat vermoeden dat de trein ATB-EG had.
Tis ook altijd gedonder met Italiaanse treinen
Ik nu wel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb jij het OBE-blad of de wegwijzer voor je neus of zo?
Dat lijkt mij dubbelop ja. Op welke tekening heb jij dat staan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik nu wel.
Je krijgt eerst de keperbakens, dan nog eens gele driehoek 40 en dan nog eens wit vierkant met 40. En dan heb je nog 300 meter tot het stootjuk. Aardig dubbelop dus.
Alleen de zichtbaarheid is wat beter, maar als je toch al zit te pitten, maakt het geen verschil...quote:De keperbakens kan je in principe vervangen door een voorsein dat altijd geel toont, zoals in Rhenen. Ik vraag me af of dat heel veel uitmaakt, als je blijkbaar toch al met zo'n minimale ATB rijdt dat je zo hard door een stootjuk kan gaan.
Ik verwacht niet dat NS nog een dergelijk bedrag gaat investeren om het recentelijk verbouwde ICRm opnieuw om te bouwen tot ICRm Prio. Dat zou betekenen dat alle stoelen opnieuw bekleed moeten worden, nieuwe vloerbedekking, tussendeuren, wandbekleding enzovoorts, en dit voor een inzet van hoogstens 1,5 jaar (als alles goed is).quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik ook wel hoor. Maar die "gewone" ICRm's kunnen toch gewoon alsnog verbouwd worden tot 'Prio'? Aan alleen de ex-beneluxrijtuigen hebben ze echt niet genoeg.
In principe gaat een LED nooit stuk, maar wordt de lichtopbrengst langzaam steeds minder. Dat gaat in de orde van grootte van 10% minder licht na 2 jaar permanent branden o.i.d.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een LED-module heeft een tig keer langere levensduur dan een halogeenlamp, terwijl de lichtopbrengst denk ik niet hoog genoeg is om het via vezels naar boven te krijgen. Je hoeft dus niet zo veel moeite te doen om eenvoudige vervanging mogelijk te maken omdat dat veel minder vaak aan de orde is. Of zou moeten zijn, ik heb geen idee hoe vaak die dingen stuk gaan.
De SNCF haalt ook deze vunzige praktijken uit.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:45 schreef Igen het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de Italianen zelf de ene na de andere buitenlandse verbinding (of nou ja, in ieder geval Ljubljana-Venetië) schrappen omdat die buitenlandse treinen niet het Italiaanse beveiligingssysteem hebben!
De TFT-schermen van Connexxion lijden ook aan dezelfde Engelse ziekte...quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:57 schreef V2 het volgende:
"In deze trein wordt een nieuw reisinformatie systeem getest." Jammer van de spatiefout. En ze testen heul niet, want 't systeem staat uit! Heb je daar nou aan...
IC4 (Denemarken) nog steeds vertraagd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm. Maar blijkbaar kan het allemaal bij de NS en loopt niemand hard te klagen, dus gaat het goed.
Hoe is het met onze italiaanse vriendenZe zijn niet echt goed met treinen Speno, AnsaldoBreda...
Hm, hiervoor zat ik in een Connexxionbus, met scherm, maar 't is me niet opgevallen. Ik heb eerlijk gezegd ook weinig op 't scherm geletquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De TFT-schermen van Connexxion lijden ook aan dezelfde Engelse ziekte...
Hmzz maar tegelijk proberen ze de V250 ook nog af te krijgenquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
IC4 (Denemarken) nog steeds vertraagd.
Als ze voor 2012 niet genoeg van die dieseltreinstellen afleveren, zitten ze met een groot probleem.
Eigenlijk is de Deense regering medeschuldig omdat ze vaak surrealistische eisen stellen aan nieuw treinmaterieel...
Ja, als dat geouwehoer met die schepjes en emmertjes, en het doormidden rijden van vrachtwagens, eens een keer afgelopen kan zijnquote:
Ik durf te wedden dat dat station op Tweede Paasdag, Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag volledig uitpuilt...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Heerlen Woonboulevard is wel een van de treurigste namen voor een station ooit.
Yep. Gewoon "Heerlen" ook al wel trouwens.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Hengelo Gezondheidspark, word je niet vrolijk van als patient de laatste trein mistquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Fout? de rails is dan toch onderbroken en dan zal het sein toch rood aangeven ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
De schade die maandag aan het spoor tussen Lelystad en Almere werd ontdekt blijkt het werk te zijn van vandalen... over een lengte van 1,5 meter was in beide sporen onder de kop van de rails de boel horizontaal met een snijbrander bewerkt. Het is maar goed dat een machinist zo oplettend was en iets merkte en doorgaf, anders had het wel eens heel fout af kunnen lopen
Dat de daders snel gevonden worden en een fijn aantal jaar achter de tralies moge verdwijnen... stelletje zieke geesten.
Hoezo dan? Het spoor zakt misschien een beetje door. Op een plek waar een trein in 0,02 seconden overheen is. Er is geen onderbreking van de spoorstroomloop, er is eigenlijk niet veel aan de hand.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
De schade die maandag aan het spoor tussen Lelystad en Almere werd ontdekt blijkt het werk te zijn van vandalen... over een lengte van 1,5 meter was in beide sporen onder de kop van de rails de boel horizontaal met een snijbrander bewerkt. Het is maar goed dat een machinist zo oplettend was en iets merkte en doorgaf, anders had het wel eens heel fout af kunnen lopen
Ik neem aan dat ze nog niet klaar waren. Twee verticale snedes erbij en je hebt de kop van de spoorstaaf.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo dan? Het spoor zakt misschien een beetje door. Op een plek waar een trein in 0,02 seconden overheen is. Er is geen onderbreking van de spoorstroomloop, er is eigenlijk niet veel aan de hand.
Het werd zo uitgelegd, dat ze de spoorstaaf horizontaal hebben doorgesneden waardoor er geen bezetmelding kwam.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Fout? de rails is dan toch onderbroken en dan zal het sein toch rood aangeven ?
of klets ik nu uit mijn nek?
En dan heb je wel een serieus probleem. Dus terecht dat het gezien wordt als een aanslag.quote:Op donderdag 29 juli 2010 06:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze nog niet klaar waren. Twee verticale snedes erbij en je hebt de kop van de spoorstaaf.
Ja, de stroomkring is niet onderbroken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het werd zo uitgelegd, dat ze de spoorstaaf horizontaal hebben doorgesneden waardoor er geen bezetmelding kwam.
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehadquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat NS nog een dergelijk bedrag gaat investeren om het recentelijk verbouwde ICRm opnieuw om te bouwen tot ICRm Prio. Dat zou betekenen dat alle stoelen opnieuw bekleed moeten worden, nieuwe vloerbedekking, tussendeuren, wandbekleding enzovoorts, en dit voor een inzet van hoogstens 1,5 jaar (als alles goed is).
Het ICR wat eerst op de Benelux reed was niet voor niets onverbouwd, eigenlijk had dit terug moeten vloeien naar NSR zodra de V250's beschikbaar zouden zijn, pas toen (ergens in 2005 denk ik) bekend werd dat de V250's nog jaren op zich zouden laten wachten terwijl de infrastructuur redelijk snel beschikbaar zou komen (destijds dan he) is besloten om het Benelux-ICR om te bouwen tot ICRm-Prio.
Dat is al ongeveer 3 jaar geleden gebeurt, waardoor deze treinen dus 4,5 jaar met deze stoelen rond konden rijden. Misschien was dat de investering wel waard. Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehadDat was nu juist het gekke, dat ze pas verbouwde rijtuigen weer gingen verbouwen tot Prio.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef KapiteinT het volgende:
Dat is al ongeveer 3 jaar geleden gebeurt, waardoor deze treinen dus 4,5 jaar met deze stoelen rond konden rijden. Misschien was dat de investering wel waard. Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen?
Weet je zeker dat het een benelux ICR was en niet een buurland-ICRm die ter vervanging van een revisie/ombouw zijnde benelux-ICR?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef ReisT het volgende:
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehadDat was nu juist het gekke, dat ze pas verbouwde rijtuigen weer gingen verbouwen tot Prio.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |