De SNCF haalt ook deze vunzige praktijken uit.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:45 schreef Igen het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de Italianen zelf de ene na de andere buitenlandse verbinding (of nou ja, in ieder geval Ljubljana-Venetië) schrappen omdat die buitenlandse treinen niet het Italiaanse beveiligingssysteem hebben!
De TFT-schermen van Connexxion lijden ook aan dezelfde Engelse ziekte...quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:57 schreef V2 het volgende:
"In deze trein wordt een nieuw reisinformatie systeem getest." Jammer van de spatiefout. En ze testen heul niet, want 't systeem staat uit! Heb je daar nou aan...
IC4 (Denemarken) nog steeds vertraagd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:33 schreef Brembo het volgende:
[..]
In feiten moeten de Benelux stammen daarvoor ingezet worden en niet de ICRm. Maar blijkbaar kan het allemaal bij de NS en loopt niemand hard te klagen, dus gaat het goed.
Hoe is het met onze italiaanse vriendenZe zijn niet echt goed met treinen Speno, AnsaldoBreda...
Hm, hiervoor zat ik in een Connexxionbus, met scherm, maar 't is me niet opgevallen. Ik heb eerlijk gezegd ook weinig op 't scherm geletquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De TFT-schermen van Connexxion lijden ook aan dezelfde Engelse ziekte...
Hmzz maar tegelijk proberen ze de V250 ook nog af te krijgenquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
IC4 (Denemarken) nog steeds vertraagd.
Als ze voor 2012 niet genoeg van die dieseltreinstellen afleveren, zitten ze met een groot probleem.
Eigenlijk is de Deense regering medeschuldig omdat ze vaak surrealistische eisen stellen aan nieuw treinmaterieel...
Ja, als dat geouwehoer met die schepjes en emmertjes, en het doormidden rijden van vrachtwagens, eens een keer afgelopen kan zijnquote:
Ik durf te wedden dat dat station op Tweede Paasdag, Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag volledig uitpuilt...quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Heerlen Woonboulevard is wel een van de treurigste namen voor een station ooit.
Yep. Gewoon "Heerlen" ook al wel trouwens.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Hengelo Gezondheidspark, word je niet vrolijk van als patient de laatste trein mistquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Fout? de rails is dan toch onderbroken en dan zal het sein toch rood aangeven ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
De schade die maandag aan het spoor tussen Lelystad en Almere werd ontdekt blijkt het werk te zijn van vandalen... over een lengte van 1,5 meter was in beide sporen onder de kop van de rails de boel horizontaal met een snijbrander bewerkt. Het is maar goed dat een machinist zo oplettend was en iets merkte en doorgaf, anders had het wel eens heel fout af kunnen lopen
Dat de daders snel gevonden worden en een fijn aantal jaar achter de tralies moge verdwijnen... stelletje zieke geesten.
Hoezo dan? Het spoor zakt misschien een beetje door. Op een plek waar een trein in 0,02 seconden overheen is. Er is geen onderbreking van de spoorstroomloop, er is eigenlijk niet veel aan de hand.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:02 schreef James1988 het volgende:
De schade die maandag aan het spoor tussen Lelystad en Almere werd ontdekt blijkt het werk te zijn van vandalen... over een lengte van 1,5 meter was in beide sporen onder de kop van de rails de boel horizontaal met een snijbrander bewerkt. Het is maar goed dat een machinist zo oplettend was en iets merkte en doorgaf, anders had het wel eens heel fout af kunnen lopen
Ik neem aan dat ze nog niet klaar waren. Twee verticale snedes erbij en je hebt de kop van de spoorstaaf.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo dan? Het spoor zakt misschien een beetje door. Op een plek waar een trein in 0,02 seconden overheen is. Er is geen onderbreking van de spoorstroomloop, er is eigenlijk niet veel aan de hand.
Het werd zo uitgelegd, dat ze de spoorstaaf horizontaal hebben doorgesneden waardoor er geen bezetmelding kwam.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Fout? de rails is dan toch onderbroken en dan zal het sein toch rood aangeven ?
of klets ik nu uit mijn nek?
En dan heb je wel een serieus probleem. Dus terecht dat het gezien wordt als een aanslag.quote:Op donderdag 29 juli 2010 06:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze nog niet klaar waren. Twee verticale snedes erbij en je hebt de kop van de spoorstaaf.
Ja, de stroomkring is niet onderbroken.quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het werd zo uitgelegd, dat ze de spoorstaaf horizontaal hebben doorgesneden waardoor er geen bezetmelding kwam.
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehadquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat NS nog een dergelijk bedrag gaat investeren om het recentelijk verbouwde ICRm opnieuw om te bouwen tot ICRm Prio. Dat zou betekenen dat alle stoelen opnieuw bekleed moeten worden, nieuwe vloerbedekking, tussendeuren, wandbekleding enzovoorts, en dit voor een inzet van hoogstens 1,5 jaar (als alles goed is).
Het ICR wat eerst op de Benelux reed was niet voor niets onverbouwd, eigenlijk had dit terug moeten vloeien naar NSR zodra de V250's beschikbaar zouden zijn, pas toen (ergens in 2005 denk ik) bekend werd dat de V250's nog jaren op zich zouden laten wachten terwijl de infrastructuur redelijk snel beschikbaar zou komen (destijds dan he) is besloten om het Benelux-ICR om te bouwen tot ICRm-Prio.
Dat is al ongeveer 3 jaar geleden gebeurt, waardoor deze treinen dus 4,5 jaar met deze stoelen rond konden rijden. Misschien was dat de investering wel waard. Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehadDat was nu juist het gekke, dat ze pas verbouwde rijtuigen weer gingen verbouwen tot Prio.
quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:22 schreef KapiteinT het volgende:
Dat is al ongeveer 3 jaar geleden gebeurt, waardoor deze treinen dus 4,5 jaar met deze stoelen rond konden rijden. Misschien was dat de investering wel waard. Wat zou er eigenlijk gebeuren als deze rijtuigen weer terug gaan naar NSR? Weer ombouwen tot beige stoelen?
Weet je zeker dat het een benelux ICR was en niet een buurland-ICRm die ter vervanging van een revisie/ombouw zijnde benelux-ICR?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:58 schreef ReisT het volgende:
De Benelux heeft toch ook (afgezien van de stuurstanden) eerst de gele banken gehadDat was nu juist het gekke, dat ze pas verbouwde rijtuigen weer gingen verbouwen tot Prio.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |