Tuurlijk, ik rij ook altijd 100 km/h als ik geen hand voor ogen kan zienquote:Op maandag 26 juli 2010 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uhuh, Je ziet geen hand voor ogen en zodra de laatste trein geweest is gaat de verlichting op de stations uit, dus je kunt dan op een dergelijke lijn makkelijk een station over het hoofd zien en je vergissen in de plaats waar je bent.
Niks, ik ben daar ook altijd te lui voorquote:Op maandag 26 juli 2010 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies.
Ben benieuwd wat Fles er van zegt
Ist der violette Alligator aufgetaucht in Österreich?quote:Op maandag 26 juli 2010 17:23 schreef Igen het volgende:
Hoi! Zaterdag ben ik begonnen met mijn InterRail-reisje van deze zomer. Eerste rit was van mijn studieproject in Boekarest terug naar Amsterdam.
Nou, dat begon al gelijk goed. Twee uur vertraging in Wenen, trein gemist. Wat gebeurt er vervolgens in Wenen bij het loket:
Ik: Mijn trein had twee uur vertraging en nou heb ik de aansluiting gemist. Wat nu?
ÖBB: Hier, je kan reizen via Heerlen (aankomst 00:06, vertrek 5:23) en dan ben je morgenochtend in Amsterdam.
Ik: Eh, kan dat niet iets comfortabeler?
ÖBB: Nee.
Ik: Heb ik niet iets als Fahrgastrechte?
ÖBB: Nee.
Ik: <gaat naar internetcafé om de vervoersvoorwaarden uit te printen>
Ik: Kijk, hier staat dat ik recht heb op een taxi of een hotel.
ÖBB: Nee. Jij hebt InterRail, dus dan geldt dat niet. Dan krijg je compensatie zus-en-zo.
Ik: Jawel hoor. Compensatie zus-en-zo staat los van waar ik op wijs.
ÖBB: <tikketik in de computer>
ÖBB: <duwt zonder een verder woord te zeggen de instructie voor compensatie in de hand>![]()
Zijn net zo goed reiziger als ieder ander. En je dient gewoon normaal behandelt te worden. Dat is zijn werkquote:Op maandag 26 juli 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, iemand gaat hard lopen voor interrailers, nou goed?![]()
Maar ben wel benieuwd wat er over staat in die voorwaarden dan. Ik geloof er niks van dat je dan een taxi en hotel en alles kan claimen
In Duitsland heb ik ook nog meermaals nagevraagd en daar werd ik wel telkens vriendelijk en behulpzaam behandeld.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, iemand gaat hard lopen voor interrailers, nou goed?
U vraagt, wij draaien:quote:Maar ben wel benieuwd wat er over staat in die voorwaarden dan. Ik geloof er niks van dat je dan een taxi en hotel en alles kan claimen
Waar wordt InterRail in deze verordening uitgesloten? Hier:quote:Artikel 18 – Hilfeleistung
(1) Bei einer Verspätung bei der Abfahrt oder der Ankunft sind die Fahrgäste durch das Eisenbahnunternehmen oder den Bahnhofsbetreiber über die Situation und die geschätzte Abfahrtsund Ankunftszeit zu unterrichten, sobald diese Informationen zur Verfügung stehen.
(2) Bei einer Verspätung nach Absatz 1 von mehr als 60 Minuten ist den Fahrgästen Folgendes kostenlos anzubieten:
a) Mahlzeiten und Erfrischungen in angemessenem Verhältnis zur Wartezeit, sofern sie im Zug oder im Bahnhof verfügbar oder vernünftigerweise lieferbar sind;
b) die Unterbringung in einem Hotel oder einer anderweitigen Unterkunft und die Beförderung zwischen dem Bahnhof und der Unterkunft in Fällen, in denen ein Aufenthalt von einer oder mehreren Nächten notwendig wird oder ein zusätzlicher Aufenthalt notwendig wird, sofern dies praktisch durchführbar ist;
...
Inderdaad kan je met een InterRail-kaartje na drie maal 60 minuten vertraging compensatie vragen bij Eurail Group. Maar zoals de titel al aangeeft geldt dit alleen voor geld-terug-bij-vertraging en staat dus los van artikel 18.quote:Artikel 17 - Fahrpreisentschädigung
...
Fahrgäste, die eine Zeitfahrkarte besitzen und denen während der Gültigkeitsdauer ihrer Zeitfahrkarte wiederholt Verspätungen oder Zugausfälle widerfahren, können angemessene Entschädigung gemäß den Entschädigungsbedingungen des Eisenbahnunternehmens verlangen. In den Entschädigungsbedingungen werden die Kriterien zur Bestimmung der Verspätung und für die Berechnung der Entschädigung festgelegt.
Ofwel wederom: de normale regels voor geld-terug-bij-vertraging gelden alleen voor normale kaartjes van A naar B, en niet voor InterRail, abonnementen, actietarieven etc. etc.quote:9.3 Handling of refunds and compensation
9.3.1 The basis for calculating compensation is the fare attributable to the delayed train. If the ticket does not specifically show this fare, the basis is to be the fare the passenger would have had to pay for a journey restricted to just that train. The special conditions of carriage apply to reduced and promotional fares, tickets with integrated reservation, season tickets and other types of rail pass tickets.
Dat staat natuurlijk helemaal los van de uitzondering die artikel 9.3.1 (op zichzelf) maakt, en geldt ook voor iemand die met InterRail reist. Of met een abonnement, met een SparPreis, met een globaalprijs-ticket etc. etc.quote:9.4 Non-continuation of the journey the same day
Non-continuation of the journey the same day Subject to point 9.5.2 below, if passengers are
not able to continue their journey in accordance with the contract of carriage on the same day by
reason of cancellation, the late running of a train or a missed connection, or if continuation of the
journey on the same day could not reasonably be required under the circumstances, the carrier will
refund the reasonable costs of notifying persons awaiting those passengers and:
a. provide reasonable accommodation including the transfer necessary, or
b. refund the reasonable costs of accommodation including the transfer necessary.
Carriers may offer alternative transport (bus, metro, taxi, etc.).
Als er een trein op het perron pastquote:Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor naar Stavoren is alweer vrijgegeven en waarschijnlijk zal Arriva morgen weer richting die stad gaan rijden.
En dat terwijl de aanrijdingstrein er nog deels staat
Misschien wordt die trein vannacht opgehaald.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor naar Stavoren is alweer vrijgegeven en waarschijnlijk zal Arriva morgen weer richting die stad gaan rijden.
En dat terwijl de aanrijdingstrein er nog deels staat
ze zijn nu bezig zware kranen neer te zetten om de trein weg te takelen. Het is alleen erg lastig om de plek te bereiken, omdat je door smalle straten moet en er niet veel ruimte isquote:Op maandag 26 juli 2010 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien wordt die trein vannacht opgehaald.
Dat was ook meteen het enige wat er op die winderige dag te melden was vanuit deze mondaine badplaats.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
als 3 FOK'kers Stavoren voor maar liefst 6 minuten onveilig komen maken.
Ja, maar eigenlijk nog meer het eerste citaat. Want dat is EU-recht en dat staat natuurlijk boven een paar Algemene Voorwaarden.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus eigenlijk met name om het laatste citaat begrijp ik. Klinkt goed ja.
Haha, ja, dat zat ik ook nog te denken. Ik ben uiteindelijk doorgereisd tot Keulen. Als vanaf dat punt de officiële reisweg een directe ICE van Keulen naar Utrecht is, dan zie ik het niet als redelijkerwijs vervolgen van de rit om tussen het plebs in de stoptrein naar Mönchengladbach ofzo te gaan zitten en dan alsnog niet verder te kunnen.quote:Maar vanuit Wien had je toch, ook redelijkerwijze, je weg wel kunnen vervolgen? Minstens tot aan Heerlen dus. En dat is in je eigen land, waar dan weer de bepalingen van interrail niet gelden (al weet ik niet of dat er nog wat mee te maken heeft, maar het zou kunnen. Zo van "Joah, Amsterdam wordt lastig, maar je haalt je eigen grondgebied nog. Succes")
Zo zou je het voor kunnen stellen ja. Of je moet het met een snijbrander gaan doenquote:Op maandag 26 juli 2010 19:10 schreef Fixers het volgende:
Gaat trouwens lekker op het spoor. Tussen Almere en Lelystad is er een spoorstaafbreuk. De politie en prorail doen nog onderzoek of er vandalisme in het spel is. Vandalisme dat een spoorstaafbreuk veroorzaakt? Hoe moet ik dat zien, een mannetje die met een haakse slijper aan het spelen is? Een spoorrail is niet bepaald een kabeltje dat je even door knipt voor wat koper.
Ah joh gewoon afscheuren die onzinquote:Op maandag 26 juli 2010 16:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook nog een ander overgangsbewijs van 2de naar 1ste klas, en daaraan zit een blauw kaartje
Wat is dat nu voor kuthobby?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo zou je het voor kunnen stellen ja. Of je moet het met een snijbrander gaan doen
geen idee, maar ik geef aan wat mogelijkheden zijn. Weet zelf nog wel een mogelijkheid om de treindienst flink te verstorenquote:
Neuh, dat is niet leuk voor de hulpverleners en de machinistenquote:Op maandag 26 juli 2010 19:37 schreef Ascendancy het volgende:
Jezelf met een paar vrienden voor de trein gooien op onder andere Lunetten aansluiting en Blauwkapel werkt ook goed
Maar het werkt wel.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet leuk voor de hulpverleners en de machinisten
mja, je kunt thermietlassenquote:Op maandag 26 juli 2010 19:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar het werkt wel.
Wat wilde jij doen?
Dat kan, de bakken zijn uitwisselbaar. VIRM is dan ook geen treinstel, maar een treinstam.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
de VIRM amsterdam alkmaar bestond vandaag voor 't voorste deel uit 1 bak plastic/lederlook stoelbekleding en 3 bakken textielen stoelbekleding. treinnummer 9487 dacht ik.
Zo, dat liegt er niet omquote:Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Leesvoer over de slijptreinen
Voor wie haast heeft: lees de tabel op pagina 31/32 maar eens
Vierdelige IRM's zijn genummerd van 9401 tot 9481 en 9501-9597.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
de VIRM amsterdam alkmaar bestond vandaag voor 't voorste deel uit 1 bak plastic/lederlook stoelbekleding en 3 bakken textielen stoelbekleding. treinnummer 9487 dacht ik.
Dit gaat over Titus Brandsma. Zijn er meer mensen dan hij alleen die dit "dubbelspel" gemaakt hebben? Het gaat om Veolia 7354 en Arriva 10322 trouwensquote:Openbaar-vervoerbedrijf Veolia, evenals openbaar-vervoersbedrijf Arriva vernoemde een van haar Velios/Spurt-treinen naar hem.
Op dit moment wel, maar ik kan me voorstellen dat dit in de toekomst gaat veranderen als Arriva de Vechtdallijnen overneemt en in de Achterhoek gaat rijden.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee grappig wat ik hier tegenkom:
[..]
Dit gaat over Titus Brandsma. Zijn er meer mensen dan hij alleen die dit "dubbelspel" gemaakt hebben? Het gaat om Veolia 7354 en Arriva 10322 trouwens![]()
Edit: het ziet er naar uit dat Brandsma de enige is. Leuk![]()
Want dan krijgen we iemand die EN in Limburg EN in de Achterhoek bekend is? Bennie Jolink of zo?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Op dit moment wel, maar ik kan me voorstellen dat dit in de toekomst gaat veranderen als Arriva de Vechtdallijnen overneemt en in de Achterhoek gaat rijden.
Teveel risico op defecten?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel schraal. Ze moeten die museumpendel gewoon ALTIJD met museummat rijden. Zo raar is dat niet. Gebeurt in Bochum Dahlhausen ook.
overlap met Syntus misschienquote:Op maandag 26 juli 2010 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want dan krijgen we iemand die EN in Limburg EN in de Achterhoek bekend is? Bennie Jolink of zo?
Mja nee, Syntus gaat dan dus weg. Toch?quote:
Het is een niet interessante investering.quote:
Puur kosten-baten bekeken is een vrouw dat ook niet. Maar goed. Je hebt toch ook nog een soort maatschappelijke verantwoordelijkheid en zo hequote:Op maandag 26 juli 2010 22:58 schreef Ascendancy het volgende:
Het is een niet interessante investering.
Klopt, maar dan heb je dus overlap met het verledenquote:Op maandag 26 juli 2010 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja nee, Syntus gaat dan dus weg. Toch?
Maar dat is sufquote:Op maandag 26 juli 2010 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar dan heb je dus overlap met het verleden
Ik vind de kosten baten bij een vrouw toch iets interessanterquote:Op maandag 26 juli 2010 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Puur kosten-baten bekeken is een vrouw dat ook niet. Maar goed. Je hebt toch ook nog een soort maatschappelijke verantwoordelijkheid en zo he
schijnt te maken hebben met Europese regelsquote:Op maandag 26 juli 2010 23:30 schreef Ascendancy het volgende:
Ze moeten NU eerst een aanbestedingsprocedure starten?_!
Waarom doet iemand dat zeg... kan nooit zoveel opleveren, dat beetje staal. Toch?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hadden in Flevoland idd geprobeerd een stuk spoorrails van 2 tot 2,5 meter te jatten
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=34&t=13674
Zijn daar dan geen uitzonderingen voor, wanneer het een spoedklus is?quote:Op maandag 26 juli 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
schijnt te maken hebben met Europese regels
zelfde als de vorige: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=296064#p296064quote:
Ik er maar een beetje lollig over doen gisteren, blijken ze het echt gedaan hebben.quote:Op maandag 26 juli 2010 23:43 schreef V2 het volgende:
[..]
Waarom doet iemand dat zeg... kan nooit zoveel opleveren, dat beetje staal. Toch?
Ik meen 63 kg, maar heb zo even niet direct een bron bij de hand.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 06:57 schreef Fixers het volgende:
'k Weet niet wat een spoorstaaf per strekkende meter weegt,
Zoiets inderdaad.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 07:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik meen 63 kg, maar heb zo even niet direct een bron bij de hand.
Hij heeft gisteren de hele dag heen en weer gependeld. Ik dacht dat ie dit altijd ging doen, dus heb geen foto's...quote:Op maandag 26 juli 2010 22:30 schreef bork het volgende:
Duvel zag vanmorgen een hondekop (386) als museumpendel, las net in het Utrechts Nieuwsblad dat dit de 1e rit van de nieuwe route betrof (via Blauwkapel) vandaar dit museumstel. Het goede nieuws is dat de pendel nu weer vaker kan rijden dan alleen in het weekend en schoolvakanties.
En uiteraard niet dat kopmaken meer in Zeist, maar dat zetten ze er niet bij.
Een V250 dus?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
En en als klap op de vuurpijl komt er een gapende karper door Utrecht gereden zojuist.
Da's best zwaar voor een meter ijzer.... Buiten dat, ik hoop dat ze de dader pakken. Niet zozeer om 'm te kunnen straffen. Maar voor het achterhalen van het motief. Ik vind het een hoop moeite voor 50 euro. Dan zijn er nog makkelijker manieren om aan schroot te komen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
Wat een spoorstaaf weegt is afhankelijk van het type. Type 54E1 weegt, jawel, 54kg/m en dit is momenteel de meest toegepaste. Op de Betuweroute ligt 60kg/m, op oude trajecten 46kg/m. HSL weet ik eigenlijk niet, wellicht ook 60. De Flevolijn zal wel 54kg/m zijn, dus 2,5m = 135kg, dus op zijn best ¤ 47,25.
Bron: Omroep Flevolandquote:VMMC: Sabotage had trein doen ontsporen
De spoorwegpolitie weigert in detail te treden over de vernieling van een stuk spoorrails op de Flevolijn tussen Lelystad en Almere. Maar steeds meer bronnen melden Omroep Flevoland dat er 2,5 meter spoorrails is gesloopt.
Als dat te laat was ontdekt had dat kunnen leiden tot een ontsporing van een trein, met alle gevolgen van dien. Dat zegt de vakbond voor rijdend personeel, VVMC, die verrast is door deze nieuwe vorm van vandalisme aan het spoor.
Tot nu toe beperkte vandalisme aan het spoor zich tot de koperen leidingen die de wissels en seinen aansturen.
Dat gevaar valt wel mee: een onderbroken spoorstaaf veroorzaakt een bezetspoormelding. Procedure is dan het spoor laten schouwen, wat met rijden op zicht gebeurt.quote:
Dat kan dan toch helemaal niet, als ik Ziggy en Duvel zo hoor? Dat die trein over een gebroken spoorstaaf heenrijdt?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:38 schreef Jeroen_L het volgende:
De politie is het nu aan het ontkennen, dat er rails is gejat.
Politie ontkent diefstal 2,5 meter spoor
Jezus Christus, is die link er ook in het Nederlands?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
De Italiaanse machinist van de slijptrein is nu een officiële verdachte in zaak van het ongeval in Stavoren. Hij is met zijn drie Italiaanse collega's overgebracht naar Zwolle voor verder verhoor. Volgens Omrop Fryslân zou hij mogelijk niet over de baanvakkennis beschikken.
http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_71570.aspx
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |