Inderdaad.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:
Ik heb een hekel aan "waar..." TT's.
Hij bestaat! Maar is alleen geldig in het streekvervoer.quote:
Close but no cigarquote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:32 schreef von_Preussen het volgende:
Ik heb erg sterk het vermoeden dat het Noord-Duitsland is, want die trein was vroeger van de xxxx-Lübecker Eisenbahn. Gok, Lübeck Hbf?
Vroeger (voor WO2) reed deze trein gecombineerd met een stoomloc als trek&duw-trein (sneltrein) tussen Hamburg en Lübeck. Mocht je het Duits machtig zijn, dan kan je hier meer lezen:quote:Op donderdag 22 juli 2010 07:48 schreef V2 het volgende:
Wat is dat voor mooi treintje? Eerste dubbeldekkertrein ooit ofzo?Mooi ding zeg
Dat hebben ze in Duitsland vaker gehad, ze hebben daar geloof ik tot 1978 stoomtractie gehad (West-Duitsland dan).quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:25 schreef V2 het volgende:
Wat, een stoomloc-dubbeldekker-trekduw-trein?Wauw
even lezen.
Echt veel informatie is het inderdaad niet, maar op http://de.wikipedia.org/wiki/Steuerwagen staat dat inderdaad elektromotortjes gebruikt werden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:59 schreef V2 het volgende:
Jammer dat er niet echt technische informatie in dat artikel staat over hoe die besturing op afstand nou precies in elkaar zit. Bij een elektrische loc kan ik me nog wel voorstellen hoe zoiets gaat, maar bij een stoomloc is dat toch een stukje lastiger. Worden al die kleppen en kranen dan bediend met servo-motortjes, op afstand? Lijkt me een fragiel gebeuren.
Sowieso: aan de oostzijde rijdt het echt wel!quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Roepen ze in de trein op:
'Van 25 juli tot en met 22 augustus rijden er geen treinen rond Arnhem. NS zet bussen in. Fijn hè!'
Dat er heel veel lijntjes gesloten gaan worden denk ik, volgens mij liggen er aardig wat waar maar 1x per twee uur een trein rijdt...quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mochten Vlaanderen en nederland ooit samengaan, wat zou dat betekenen voor het treinverkeer?
Dat wist die omroeper dan weer nietquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sowieso: aan de oostzijde rijdt het echt wel!
Ohja, daar staat het dan weer wel. Ik had doorgeklikt naar een andere pagina, waar veel minder info stond. Blijf het intrigerend vinden. Maar, op die stoomloc was natuurlijk nog wel gewoon een stoker aanwezig, die zal ook wel eea aan bediening enzo hebben gedaan lijkt me.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Echt veel informatie is het inderdaad niet, maar op http://de.wikipedia.org/wiki/Steuerwagen staat dat inderdaad elektromotortjes gebruikt werden.
Ohh, da's kut...quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Ik mag hopen dat je niet hier zat dan:quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Shit, heftig...quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
ik weet het niet, ik zat achterin.. foto's van 'mijn' trein zijn te vinden via de frontpage en mijn twitter. @guppy je merkte er wel wat van. ik pakte net mn cameratas en toen begon de trein hard af te remmen. vervolgens zei Dennis tegen mij dat dit de nquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:54 schreef RubenK het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je niet hier zat dan:
[ afbeelding ]
feli!!quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb vandaag mijn Proeve van Bekwaamheid gedaan en ben nu écht treindienstleider!
als felicitatie mag je deze half uur durende docu over de Albula en Bernina bahn kijkenquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb vandaag mijn Proeve van Bekwaamheid gedaan en ben nu écht treindienstleider!
Simulatie van twee uur draaien met storingen, een aanrijding inclusief versperring, etc. Eén veiligheidsfout maken betekent niet slagen. En daar vallen ook dingen als een juiste dienstoverdracht en je administratie mbt aanwijzingen onder.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:54 schreef dennistd het volgende:
feli ziggy
wat moest je doen? een gesimuleerde chaos oplossen ofzo?
Nee, ik ben ruim zes maanden in opleiding geweest.quote:
Pittig! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, ik ben ruim zes maanden in opleiding geweest.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 juli 2010 19:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Simulatie van twee uur draaien met storingen, een aanrijding inclusief versperring, etc. Eén veiligheidsfout maken betekent niet slagen. En daar vallen ook dingen als een juiste dienstoverdracht en je administratie mbt aanwijzingen onder.
Ik heb direct na het examen mijn pasje van de Tulpenburgh in mogen leveren. Daar hoef ik voorlopig niet meer heen. En dat mag ook wel eens, na 54 dagen opleiding aldaar. Beetje moe van al die ritjes Gn-Ut vv.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:03 schreef James1988 het volgende:
Gefeliciteerd ziggy! Een keer een bakkie doen wanneer je in De Inktpot of Tulpenburgh bent?
Iedere veiligheidsfout kan een potentieel gevaar opleveren of vergroten. Vandaar dat ze zo streng zijn.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:02 schreef V2 het volgende:
[..]
GefeliciteerdDat klinkt best streng, 1 fout en je zakt, maar aan de andere kant wel een prettige gedachte, dat men daar zo goed op let. Er kan immers nogal wat misgaan, als je één zo'n foutje maakt
Ohja, da's waar ook, jij komt uit het hoge noorden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb direct na het examen mijn pasje van de Tulpenburgh in mogen leveren. Daar hoef ik voorlopig niet meer heen. En dat mag ook wel eens, na 54 dagen opleiding aldaar. Beetje moe van al die ritjes Gn-Ut vv.
LSP?quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dus niet zoals ik, een leuke rijweg voor een stoppertje: LSP met 140 over een gestoorde overweg
quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dus niet zoals ik, een leuke rijweg voor een stoppertje: LSP met 140 over een gestoorde overweg
Theoretisch hebben ze gelijk, want ze hebben het niet over station Harlingen, en het is natuurlijk wel in Harlingenquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:07 schreef James1988 het volgende:
Volgens de omschrijving op de bron is het Harlingen.
W-A-A-R-O-Mquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:33 schreef greavy het volgende:
Op alle foto's geld © Durk Houtsma. Foto's gebruiken zonder toestemming van de auteur is niet toegestaan!
Het is natuurlijk impliciet niet toegestaan, dus in die zin niet nodig om te vermelden. Dan nog, heel veel mensen op het internet denken dat je zomaar beeldmateriaal van anderen mag jatten en gebruiken, vaak zelfs voor commerciële doeleinden, dus zo raar vind ik het niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:20 schreef James1988 het volgende:
En jij bent echt de enige die nadrukkelijk die "gebruiken zonder toestemming van de auteur"-regel post. Dat zie ik Fles en Zug-Chef ook niet doen, terwijl zij hier toch ook massa's foto's dumpen. Bovendien ben je een fotograaf.
Dat zeiden wij op 't werk ook in koor. Mooi vrijdagochtendbijdekoffieverbazendbericht!quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is gewoon nergens voor nodig om als een vingerwijzende politieagent irritaties te gaan opwekken bij iedereen die maar naar je foto's durft te kijken. Plaats ze dan gewoon niet. En hotlinken kun je best op een technische manier onaantrekkelijk maken. Al zul je het nooit helemaal ut kunnen bannen. Maar iemand die per se jouw foto's wil gebruiken die zal zo'n stukje tekst ook aan z'n reet roesten hoor
Heel sick, Crientj. Hoe was je er zelf onder?quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Ik in mn eentjequote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zeiden wij op 't werk ook in koor. Mooi vrijdagochtendbijdekoffieverbazendbericht!
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:22 schreef Duvel het volgende:
BTW:
http://www.nu.nl/binnenla(...)orzaakt-botsing.html
quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:24 schreef James1988 het volgende:
@Peterselieman: uit onderzoek van de NS is gebleken dat de meeste reizigers op saldo willen reizen, en daarom zet NS vol in op RoS. Andere producten zijn wel in ontwikkeling, maar daar is op dit moment nog weinig over bekend.
Ja, gemist nog. Gefeliciteerd ziggyquote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Heel sick, Crientj. Hoe was je er zelf onder?
En hoe gaat zo een ´afhandeling´ in z´n werk? Mocht je de trein verlaten of hoelang moest je in de trein wachten? Hoe ging je reis uiteindelijk verder?
Dus om een lang verhaal samen te vatten:quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
ik weet het niet, ik zat achterin.. foto's van 'mijn' trein zijn te vinden via de frontpage en mijn twitter.
@guppy Je merkte er wel wat van. Ik pakte net mn cameratas en toen begon de trein hard af te remmen. Dennis zei al snel dat dit de noodrem bleek te zijn. 'Niets aan de hand, dat gebeurd wel vaker' Heeft ie zelfs nog gezegd. xD
Het enige dat ik op dat moment kon doen was mijzelf schrap zetten voor hetgene dat er zou gaan komen.
Dat was de tweede klap, met de vrachtwagen.
Opzich ging het heel snel, wij stonden midden op de overweg stil. Dat is het stomme.Wij zagen pas na een keer goed knipperen wat er was gebeurd. Die hele vrachtwagen was in tweeën.
En daarna ben ik euh foto's gaan maken en aan het twitteren wat er allemaal aan de hand was met deze trein.
Veel reacties gehad, ook hoe het met ons ging enzovoort.
Verder, de afhandeling was heel snel en netjes.
Er kwam iemand de trein in die kwam vertellen wat er was gebeurd (Via de intercom) en dat er ambulancepersoneel aanwezig was voor mensen die iets hadden. En voor mijn gevoel was het 10 minuten later dat er iemand de trein binnen kwam om te vragen of er hulp nodig was. Gelukkig niemand hier die zich had bezeerd.
Maarja, dan zit je daar. Te wachten, te bellen, te luisteren wat er gebeurd.
En zetten ze de airco uit. Dus werd het benauwder en benauwder in het treinstel.
Wat ik dan heel vervelend vond was dat er mensen waren die boos werden op de mensen die druk bezig waren met de mensen te informeren.
Omdat er iemand voorin gewond was geraakt werden die mensen uit de trein gehaald. Terwijl wij alleen naar voren moesten lopen omdat er brandstof aan het lekken was. Like, die begonnen op de deuren te bonken en te schreeuwen dat ze eruit wilden..
Ik ben er op een gegeven moment wel heen gelopen om ze te vertellen dat ze dan de ontgrendeling van de deuren moesten gebruiken. Dan konden ze er wel uit; maar dat was ook stom. Dat deden ze dan niet.
Al zijn we na een halfuur/3 kwartier uit de trein gehaald. (Voor mijn gevoel 20 minuten.) We moesten op het perron wachten en zijn heel snel opgevangen in een kantine van een bedrijf ernaast.
Daar koffie/thee/water gekregen en meer informatie.
Er zouden bussen komen die ons naar Eindhoven kon brengen en er werd nogmaals gevraagd of er hulp nodig was.
Daar dus nog even gestaan, toen door naar de kantine van bedrijf nummer 2. Daar zouden de bussen ook komen te staan en er werd heel keurig en veel(!) informatie gegeven.
Ook daar werd er heel netjes verteld dat er 3 bussen waren besteld en dat als je wilde gebruik kon maken van de kantine van het bedrijf. Dus eten/drinken wat beschikbaar was.
Daar een halfuurtje gezeten en toen in de bus naar Eindhoven gestapt.
Op Eindhoven naar de balie gelopen, om te vragen hoe het nu zat met de geldigheid van ons zomertourtje voor een GTBV formulier. Daar heel netjes een formulier gekregen met een vertragingstijd van 1:10 uur (Terwijl het +-2:00 uur vertraging was, maar daar heb ik niets over gezegd.) en ook de melding
'Mensen zaten in aanrijdingstrein.' Ik heb er alleen zelf ook nog een briefje aan toegevoegd met wat er was gebeurd voor de duidelijkheid.
Vergeet je niet de trein te nemen zo?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je nog een beetje kunnen slapen Crien?
Ja, dat wel.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je nog een beetje kunnen slapen Crien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Okidoo. :]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Bij een treinongeluk in Zwitserland zijn zeker vijftien mensen gewond geraakt. Enkelen van hen zijn zwaargewond en zijn er slecht aan toe.
Het ongeluk gebeurde tussen de plaatsjes Lax en Fiesch. De trein, genaamd Glacier Express, vertrok om 11:57 uit Fiesch en ging richting Brig. Er zouden drie wagons zijn gekanteld, volgens de ooggtuigen de achterste wagons. De trein had toen net een ravijn gepasseerd. Het traject tussen Lax en Fiesch is afgesloten.
Volgens ooggetuigen zijn er veel hulpdiensten aanwezig. Er zijn zeker vijf traumaheli's en tientallen brandweerlieden ter plaatse. De evacuatie is nog vollop bezig.
Hé, was jij dat! Ik heb je bericht geschreven.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:15 schreef Crientj het volgende:
argh, zien jullie wel het hele bericht? nou ja, anders edit k m thuis wel. eerst nog even heen en weer naar schiphol.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:13 schreef Christiaan het volgende:
LOL, de NS Twitter verkeerd:
DMpmaere Helaas valt ca 7% van de beneluxtreinen uit door storingen aan materieel of versperringen , zoals deze week bij schiphol.
7%!!!!
Ik heb vandaag nog de Benelux in Utrecht gezienquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:13 schreef Christiaan het volgende:
LOL, de NS Twitter verkeerd:
DMpmaere Helaas valt ca 7% van de beneluxtreinen uit door storingen aan materieel of versperringen , zoals deze week bij schiphol.
7%!!!!
Jij reist ook iedere dag maar een beetje rondjes, hè?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef greavy het volgende:
Ik heb vandaag nog de Benelux in Utrecht gezien![]()
Wegens de verstoring bij Lage Zwaluwe werd hij via Utrecht omgeleid.
Jep, ik ben @CarinaScholing.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:25 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Hé, was jij dat! Ik heb je bericht geschreven.
Ghehe. Wat er gister was? Oh, niet belangrijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Goed uitgebreid verslag, Crientj.
En wat was er gisteren?
Ja. Woensdag Zwijndrecht - Groningen - Haren - Groningen - Haren - Groningen - Zwolle - Amersfoort - Hilversum - Amsterdam - Enkhuizen - Dordrecht - Zwijndrecht.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij reist ook iedere dag maar een beetje rondjes, hè?
Ik was er om 9:50 (planning gaf 9:54 aan), en was vertrokken om 11:45.quote:
Ohw, okey. Toen sliep ik nog. Ik kom net van het station.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:37 schreef greavy het volgende:
Ik was er om 9:50 (planning gaf 9:54 aan), en was vertrokken om 11:45.
Samen met mijn zus die hier dit weekend is.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef greavy het volgende:
Woensdag en Donderdag ben ik met Pim op pad geweest (ik mag aannemen dat we dezelfde bedoelen)
Woensdag alleen Groningen - Haren - Groningen - Haren - Groningen - Haren (ik door naar Zwolle) en Donderdag Utrecht - Amsterdam - Rotterdam - Dordrecht.
Tijd verdoen, en die Pim doet dat graag. Op Haren ff filmen, en dan terug, en weer naar Haren etcquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom doe je vijf keer Groningen - Haren?
Ook Duitsland en zelfs België hebben een Haren he. Zou nog een hele rondreis wordenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom doe je vijf keer Groningen - Haren?
Ik heb ook Haren, maar daar komt greavy niet in de buurt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook Duitsland en zelfs België hebben een Haren he. Zou nog een hele rondreis worden
Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer weer een treinenplaatje, goed?
Verklaart ineens die zware stalen deuren daar. Die vielen me al steeds op. Ik ga eens kijken. Kom er dagelijks langs...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Naja de noordertunnel dus. Vanaf de Sneltramhalte tot aan het Crown Plaza hotel of hoe dat tegenwoordig heetEn dan is het tussen de trap naar het stadsbusstation en de trap naar de buurtsporen in zeg maar.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Er zit ook een mozaikje in de NoodertunnelVind ik ook leuk
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo is er toch een hoop te zien in en rond Utrecht Centraal. Ook een hoop waar je eigenlijk tienduizend keer langsloopt en nooit de tijd voor neemt. Zoals het Nationaal Monument Slachtoffers Spoorwegongevallen in het Moreelsepark. Kun je ook best eens een keertje heen lopen
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die ken ik ja... Ik vind persoonlijk, maar dat is dus persoonlijk, dat het niet zo heel erg veel voorstelt. Kijk, dat het er is is echt heel goed, maar het is me wat te... ja, weinig.
quote:"we kunnen niet overal een monument plaatsen,"
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:36 schreef Duvel het volgende:
Het is in 2012 ook 20 jaar geleden dat de treinramp bij Hoofddorp gebeurde overigens...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In Almelo is ook een monument geplaatst omdat zo'n turk op zn scootertje onder de bomen door ging. Eigen schuld
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja goed, dat nabestaanden zoiets organiseren, heb ik begrip voor. Maar dat NS zelf zegt "we kunnen niet overal een monument plaatsen," over de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis, dat is toch minstens schokkend te noemen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:41 schreef Socios het volgende:
Alweer een tijdje geleden dat ik een reisje naar het buitenland gemaakt heb. Vandaag eentje gepland (en geboekt) voor vrijdag 20 augustus 2010.
IC 10530: Leeuwarden 08.45u - Zwolle 09.40u (ICM)
IC 3637: Zwolle 09.48u - Deventer 10.12u (ICRm)
IC 143: Deventer 10.19u - Rheine 11.40u (Pimpel)
IC 334: Rheine 12.03u - Münster (Westf) Hbf 12.29u (BR1xx + IC-rijtuigen)
ICE 1101: Münster (Westf) Hbf 13.25u - Essen Hbf 14.19u (ICE 1)
ICE 611: Essen Hbf 14.59u - Köln Hbf 15.49u (ICE 3)
ICE 132: Köln Hbf 17.42u - Utrecht Centraal 20.49u (ICE 3)
IC (10)581: Utrecht Centraal 22.21u - Leeuwarden 00.17u (ICM)
Totaal 852 kilometer.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
EN in 2013 is het 10 jaar geleden dat er in Roermond voor het laatst een dode op het NLse spoor viel, anders dan bij aanrijdingen en zelfdodingen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, Barendrecht? Of is personeel uitgesloten?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Welk doel dient zoiets? Je kunt wel VEEL meer kilometers maken voor VEEL minder geld lijkt me.
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was dat niet de machinist die overleed aan een hartstilstand?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was toch een goederenloc die zich in Buffel 3405 boorde?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja goed, dat nabestaanden zoiets organiseren, heb ik begrip voor. Maar dat NS zelf zegt "we kunnen niet overal een monument plaatsen," over de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis, dat is toch minstens schokkend te noemen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 06:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een monument voor Harmelen kan ik me wel bedenken, maar waar zet je zoiets, die plek des onheils zelf is nogal afgelegen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 03:27 schreef James1988 het volgende:
Interieur van een V250 die op dit moment proefrondjes rijdt op de HSL:
[ afbeelding ]
klik hier voor groot
(bron: Steelwheelz)
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Vannacht zijn er 'zeeptesten' uitgevoerd met de V250 op de HSL. 500 meter spoor ingevet, met 110 km eropafrijden en vervolgens een snelremming uitvoeren om de ABS-meting uit te voeren.
quote:
# Je ziet vrij vaak dat treinen doorglijden bij het remmen. Heeft het materieel geen ABS ofzo?
Zelfs plan T/V heeft STANDAARD al ABS (Ruud Maijer)
Het lijkt me dat ook bij geblokkeerde wielen de trein prima af zou remmen,maar helaas, staal op staal glijd nou een maal best! Dat dacht ik ook, maar een paar jaar geleden stond in het Matblad een artikel over de glijproeven die men had genomen, waarbij ze een stuk spoor met groene zeep hadden ingesmeerd. Daaruit bleek dat men *altijd* het beste gewoon een noodremming kon inzetten, al blokkeren de wielen. De remweg was daarbij altijd het kortst, korter dan wanneer de MCN zelf probeert "pompend" te remmen.
(Illya Vaes)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:56 schreef Duvel het volgende:
Ja, wel jammer dat die mooie landschapsfoto's steeds verneukt worden door die klotetreinen die midden door 't beeld scheuren.
quote:In het Zuid-Zwitserse kanton Wallis (Valais) is vrijdag een trein van de Glacier Express ontspoord.
Treinentopic #242: op stap met de zomerzwerfkaartquote:
Dat is geen testtrein. Dat zijn de oude Koplopers die gemoderniseerd worden, en zodoende een nieuw uiterlijk, maar ook interieur krijgen en dergelijke.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:15 schreef Arnette het volgende:
De NS heeft een nieuwe (test)-trein in gebruik genomen kwam ik afgelopen woensdag achter! Ik zat in de trein en was al verbaasd dat er een scherm met aankomsttijden hing, vervolgens kwam er ook nog eens voorbij dat er gratis WiFi in de trein aanwezig was. Ik heb het dus gelijk even getest met mijn nieuwe hippe telefoon en ja dat was er!
Was een leuke verrassing op mijn treinreis van Rdam-Groningen! (directe IC)
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.quote:
Dat stukje is vrij makkelijk leesbaar voor een niet friesquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
Zo wilden ze de elektrische stellen vanochtend het door een stroomstoring getroffen Leeuwarden volgens Omrop Fryslân uit sturen, maar dat bleek natuurlijk niet mogelijk.
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.
Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden.
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.
Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
geen idee. Heb in Leeuwarden er af en toe wel eens een stelletje zien staan.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.
't Ging dan ook over de ABS.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallenEr is zelfs een aardige multimediale presentatie ingericht daar
Vet tof
![]()
[ plaatjes ]
Hadden jullie daar ooit van gehoord? Ik niet![]()
Volgens mij zijn alle BB ruimtes ontruimd. In Amsterdam in elk geval wel, daar waren ze begin dit jaar druk mee bezig.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangtquote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
- edit: bedoel je spoortje 35? Hangt daar niet gewoon een draad boven?
http://de.wikipedia.org/wiki/Akku-Triebwagenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Ging dan ook over de ABS.
Treinen op accu's laten rijden is inderdaad onzin, veel te groot vermogen. De seinwezenvoedingen zijn wel gebufferd (maar de 3kV zelf niet, ook weer te groot vermogen), dat wordt lokaal middels accu's en UPS's opgelost.
Op de diagrammen waar ik vanaf thuis bij kan, lijkt het er wel op. Maar ik zal volgende week wel eens op de post kijken hoe het zit.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
Spoor 35 (Leeuwarden) hangt inderdaad onder de waslijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
En een ETCS-foutje:quote:Van 200 kmh naar 0 kmh.1450 meter remweg..
Volgens mij zijn wij geen ERMTS expertsquote:Op zondag 25 juli 2010 11:22 schreef V2 het volgende:
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
Hoe zo kunnen de laatste aansluitingen niet gegarandeerd worden, wat is dat voor onzinquote:ga eerder op reis
de laatste aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd
nee, tenzij hij ook wel eens HC is. Dan zou hij eventueel wel een uitstel van betaling uit mogen schrijven.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is trouwens een machinist bevoegd om boetes te geven als je geen geldig vervoerbewijs bij je hebt? nee toch?
Machinist, die hebben aparte controleploegen. Lijkt mij dat hij niet direct bevoegd is. Daarnaast kan hij nooit de bekeuring schrijven omdat hij moet rijdenquote:Op zondag 25 juli 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
En op de Veenexpres en bij Syntus is dat altijd het geval toch?
Daar heb ik het ook inderdaad over, hij kan alleen maar mensen de trein uitsturen. Dit heb ik 1 keer meegemaakt. Ik koop toch nooit een kaartje als ik van Almelo naar Marienberg moetquote:Op zondag 25 juli 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
En op de Veenexpres en bij Syntus is dat altijd het geval toch?
Een trein stopt ook wel eens... En ook op het perron moet je een geldig vervoersbewijs hebbenquote:Op zondag 25 juli 2010 13:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Machinist, die hebben aparte controleploegen. Lijkt mij dat hij niet direct bevoegd is. Daarnaast kan hij nooit de bekeuring schrijven omdat hij moet rijden.
Maar daar controleren ze toch alleen ´s nachts op.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Een trein stopt ook wel eens... En ook op het perron moet je een geldig vervoersbewijs hebben
"Group of balises absent" in het logboek onderin het scherm.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:22 schreef V2 het volgende:
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
Je mag je sigaretje ook op het busplatform roken, hoef je geen geldig vervoersbewijs te hebben.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar daar controleren ze toch alleen ´s nachts op.
En het slaat nergens op, als ik op Utrecht Centraal op iemand sta te wachten, dan wil ik gewoon een sigaretje kunnen roken. En daarvoor moet je naar de perrons.
Gouda is kut. Het traject Alexander-Gouda trekt de grootste pauperbende van heel Nederland aan.quote:
Dat is niet de schuld van Gouda, kutpuber.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gouda is kut. Het traject Alexander-Gouda trekt de grootste pauperbende van heel Nederland aan.
Ze moeten er wel allemaal heen altijdquote:Op zondag 25 juli 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is niet de schuld van Gouda, kutpuber.
Nooit op de Hoekse Lijn gereden zeker?quote:Op zondag 25 juli 2010 20:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gouda is kut. Het traject Alexander-Gouda trekt de grootste pauperbende van heel Nederland aan.
Ik kwam ook een Adler tegen alleen ik rekende er totaal niet op, kwam het volgende uitquote:Op zondag 25 juli 2010 14:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Arriva is top!
In Duitsland dan wel te verstaan...
[ afbeelding ]
Arriva rijdt zeker niet alleen in Nederland op diverse treinverbindingen. In Duitsland rijdt het onder de productnaam ALEX de treinen op de relaties München-Lindau/Oberstdorf en München-Regensburg-Hof/Praag. Voor het traject tussen München en Regensburg worden vijf loks van de serie 183, beter bekend als Taurus ingezet. De 183 002 is met ALX trein 354 uit Schwandorf en Praag (de achterste 4 wagens) bij Feldmoching nog slechts enkele kilometers verwijderd van het eindstation München Hauptbahnhof. Maandag 19 juli 2010
[ afbeelding ]
Ter gelegenheid van 175 jaar Deutsche Eisenbahn heeft Arriva een van haar Taurussen als Adler-stoomlok bestickerd. De 183 001 heeft vier rijtuigen aan de haak en is als ALX 87015 onderweg vanuit Hof via Schwandorf en Regensburg naar München Hbf en passeert hier vlak voor Feldmoching. Maandag 19 juli 2010
Meh, dat zuigt. Hoe laat was dat dan? Ik reed aan het begin van de middag en het begin van de avond ook op dat traject.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:22 schreef Arnette het volgende:
Pfff ging weer lekker vandaag in de trein..
Ik zat bij Gouda en zag op mijn telefoon dat er al gedoe was tussen Amersfoort en Zwolle. Eerst wilde de conductrice ons allemaal in de stoptrein naar Zwolle duwen (lekker efficient), later zouden we moeten omreizen via Deventer en toen we net voor station Amersfoort stonden waren ze zo slim geweest om het systeem te resetten.. kortom alles kwam weer op gang. Uiteindelijk met 40 minuten vertraging & volle trein in Groningen aangekomen!
WTF ????quote:Op maandag 26 juli 2010 08:23 schreef Mkr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron: nu.nl
Ik heb echt geen flauw idee hoe ze dit voor elkaar kregen. Tussen het juk en die winkel zit geloof ik ook nog een meter of 15, en daarna dus nog zowat de haven in gereden...quote:Op maandag 26 juli 2010 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:Dus die slijptrein komt daar met goed 140 km/h aan, zonder ergens naar te kijken..... Hoe gaatt zoiets eigenlijk?? Die dingen rijden heul niet hard toch?
[..]
WTF ????![]()
Joh.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter, want hier kloppen dingen gewoon zwaar niet
Wie?! Waar?! Breng de galg naar buiten!quote:Op maandag 26 juli 2010 08:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Altijd leuk, lui die dingen concluderen zonder er eigenlijk iets van af te weten.
Vergeet de pek met veren, de fakkels en de hooivorken niet. Het is natuurlijk wel Stavoren.quote:Op maandag 26 juli 2010 09:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wie?! Waar?! Breng de galg naar buiten!
Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee hoe ze dit voor elkaar kregen. Tussen het juk en die winkel zit geloof ik ook nog een meter of 15, en daarna dus nog zowat de haven in gereden...
Misschien dacht de machinist dat ie onderweg was naar Leeuwarden en dus nog een heel eind te gaan had? En Speno heeft blijkbaar geen ATB-NG aan boord!
140 km/h vind ik een overdreven snelheid voor het traject Sneek-Stavoren, maar laten we het onderzoek afwachten...quote:Op maandag 26 juli 2010 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus die slijptrein komt daar met goed 140 km/h aan, zonder ergens naar te kijken..... Hoe gaatt zoiets eigenlijk?? Die dingen rijden heul niet hard toch?
Ik denk dat toen ATB-NG geïntroduceerd werd en bij de Buffels en Wadlopers werd ingebouwd, de term "ATB-NL" nog niet bestond. Klopt dat?quote:Op maandag 26 juli 2010 09:27 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.
In het materieel zit dan ATB-NL![]()
Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...
Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...
Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachtenquote:Op maandag 26 juli 2010 10:14 schreef Duvel het volgende:
Nah, dat duurt altijd zo lang. Laten we gewoon lekker speculeren, de waarheid zal wel ergens naar boven komen in de brij.
Ik speculeer dat de machinist zijn hoofd er niet bij had. Wie speculeert er verder?quote:Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten
Dat is de trein Berlijn-Schiphol, en deze rijdt 1x per twee uur in plaats van de normale intercity. Omdat er op dat moment dus een normale intercity mist, kun je gewoon gebruik maken van deze trein.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:15 schreef juxtaposition het volgende:
Hmm ik heb al een tijd twee vragen, misschien weten jullie het!
Op het traject van Hilversum - Schiphol heb je zo'n sneltrein, maar soms komt in plaats van een normale trein een internationale trein. Dit gaat vrij random, dus je weet niet waar je aan toe bent van tevoren.
Dan sta je dus voor een verrassing, want er hoort toeslag betaald te worden in die Fyratreinen bij mijn weten.
Toch heb je als reiziger helemaal niet gevraagd om zo'n trein, en bovendien weet je niet van tevoren of je een toeslagkaartje moet kopen of niet.
Is het verplicht om toeslag te betalen? Want als reiziger zit ik hier dus helemaal niet op te wachten, maar toch krijg je het door je strot geduwd.
quote:Op maandag 26 juli 2010 11:04 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat Flash de machinist was. Dan is verder onderzoek niet nodig.
Goed idee, ik geef de hoge heren drie jaar...quote:Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...
Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...
Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeentequote:Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten
Zo'n ding kan echt wel sneller, zolang die niet aan het slijpen is.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeente. Zal nog een flinke klus worden om dit zooitje daar weg te krijgen.
Is zeven het max. eigenlijk?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.
quote:Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Is zeven het max. eigenlijk?
Dat wordt spotten zaterdag.
quote:Op maandag 26 juli 2010 13:45 schreef Ascendancy het volgende:
7 bakken richting Stavoren
Waarom rijden ze dan niet gewoon halfuursdienst? OF past dat daar niet.
quote:Op maandag 26 juli 2010 14:08 schreef Ascendancy het volgende:
Die ochtendspits treinen rijden wel onregelmatig. Dus prima lijkt me niet.
Nou koppel een paar locs eraan en sleep alles wegquote:
Ik wens je veel succesquote:Op maandag 26 juli 2010 14:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nou koppel een paar locs eraan en sleep alles weg![]()
Hijskraan naast het spoor daar en alles weg takelen.
Stukkie nieuwspoor en klaar.
Wat zij zegt, en zoquote:
Uhuh, Je ziet geen hand voor ogen en zodra de laatste trein geweest is gaat de verlichting op de stations uit, dus je kunt dan op een dergelijke lijn makkelijk een station over het hoofd zien en je vergissen in de plaats waar je bent.quote:
En dan kunnen ze die niet even aanlaten ivm werk aan het spoor.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uhuh, Je ziet geen hand voor ogen en zodra de laatste trein geweest is gaat de verlichting op de stations uit, dus je kunt dan op een dergelijke lijn makkelijk een station over het hoofd zien en je vergissen in de plaats waar je bent.
quote:Op maandag 26 juli 2010 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk idee voor Te Land, Ter zee: Trein op het plein![]()
[/flauw]
mja, dat soort lampen werken alleen maar voor de korte afstand. Grote afstand kun je gewoon niet doen omdat je er anders mensen of dieren mee kunt gaan verblinden.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En dan kunnen ze die niet even aanlaten ivm werk aan het spoor.
En die werktrein heeft toch gewoon puike bouwlampen?
Zware trein? Te lange remweg?quote:Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
Wat ze dus net op het nieuws zeide he...
Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal?
Vergis je niet, hoor. Een botsing met 40 km/u is echt hard.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal?
Dat is dus onzin.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
Wat ze dus net op het nieuws zeide he...
Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal?
Hokayquote:Op maandag 26 juli 2010 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is dus onzin.
Het baanvak is uitgerust met ATB-NG. De werktrein reed duidelijk niet met (een ingeschakelde) ATB-NL, want anders had hij nooit zo snel het station binnen kunnen komen. Het systeem heeft remcurvebewaking en had er dus voor gezorgd dat de trein op tijd tot stilstand had moeten komen. Die 40 km/h geldt alleen voor ATB-EG en dat ligt er dus niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |