Op donderdag 22 juli 2010 17:11 schreef Crientj het volgende:[..]
ik weet het niet, ik zat achterin.. foto's van 'mijn' trein zijn te vinden via de frontpage en mijn twitter.
@guppy Je merkte er wel wat van. Ik pakte net mn cameratas en toen begon de trein hard af te remmen. Dennis zei al snel dat dit de noodrem bleek te zijn. 'Niets aan de hand, dat gebeurd wel vaker' Heeft ie zelfs nog gezegd. xD
Het enige dat ik op dat moment kon doen was mijzelf schrap zetten voor hetgene dat er zou gaan komen.
Dat was de tweede klap, met de vrachtwagen.
Opzich ging het heel snel, wij stonden midden op de overweg stil. Dat is het stomme.

Wij zagen pas na een keer goed knipperen wat er was gebeurd. Die hele vrachtwagen was in tweeën.
En daarna ben ik euh foto's gaan maken en aan het twitteren wat er allemaal aan de hand was met deze trein.
Veel reacties gehad, ook hoe het met ons ging enzovoort.
Verder, de afhandeling was heel snel en netjes.
Er kwam iemand de trein in die kwam vertellen wat er was gebeurd (Via de intercom) en dat er ambulancepersoneel aanwezig was voor mensen die iets hadden. En voor mijn gevoel was het 10 minuten later dat er iemand de trein binnen kwam om te vragen of er hulp nodig was. Gelukkig niemand hier die zich had bezeerd.
Maarja, dan zit je daar. Te wachten, te bellen, te luisteren wat er gebeurd.
En zetten ze de airco uit. Dus werd het benauwder en benauwder in het treinstel.
Wat ik dan heel vervelend vond was dat er mensen waren die boos werden op de mensen die druk bezig waren met de mensen te informeren.
Omdat er iemand voorin gewond was geraakt werden die mensen uit de trein gehaald. Terwijl wij alleen naar voren moesten lopen omdat er brandstof aan het lekken was. Like, die begonnen op de deuren te bonken en te schreeuwen dat ze eruit wilden..
Ik ben er op een gegeven moment wel heen gelopen om ze te vertellen dat ze dan de ontgrendeling van de deuren moesten gebruiken. Dan konden ze er wel uit; maar dat was ook stom. Dat deden ze dan niet.

Al zijn we na een halfuur/3 kwartier uit de trein gehaald. (Voor mijn gevoel 20 minuten.) We moesten op het perron wachten en zijn heel snel opgevangen in een kantine van een bedrijf ernaast.
Daar koffie/thee/water gekregen en meer informatie.
Er zouden bussen komen die ons naar Eindhoven kon brengen en er werd nogmaals gevraagd of er hulp nodig was.
Daar dus nog even gestaan, toen door naar de kantine van bedrijf nummer 2. Daar zouden de bussen ook komen te staan en er werd heel keurig en veel(!) informatie gegeven.
Ook daar werd er heel netjes verteld dat er 3 bussen waren besteld en dat als je wilde gebruik kon maken van de kantine van het bedrijf. Dus eten/drinken wat beschikbaar was.
Daar een halfuurtje gezeten en toen in de bus naar Eindhoven gestapt.
Op Eindhoven naar de balie gelopen, om te vragen hoe het nu zat met de geldigheid van ons zomertourtje voor een GTBV formulier. Daar heel netjes een formulier gekregen met een vertragingstijd van 1:10 uur (Terwijl het +-2:00 uur vertraging was, maar daar heb ik niets over gezegd.) en ook de melding
'Mensen zaten in aanrijdingstrein.'
Ik heb er alleen zelf ook nog een briefje aan toegevoegd met wat er was gebeurd voor de duidelijkheid.