abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:27:33 #100
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84398167
Heftig verhaal inderdaad, en het klinkt wel goed hoe ze het hebben afgehandeld.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:31:32 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84398339
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vergeet je niet de trein te nemen zo?
Eerst de taxi. Over een half uur pas.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84398511
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je nog een beetje kunnen slapen Crien?
Ja, dat wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:36:50 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84398563
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84398754
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Okidoo. :]
pi_84399581
Goed uitgebreid verslag, Crientj.

En wat was er gisteren?
  Redactie Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 15:09:26 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84399987
quote:
Bij een treinongeluk in Zwitserland zijn zeker vijftien mensen gewond geraakt. Enkelen van hen zijn zwaargewond en zijn er slecht aan toe.

Het ongeluk gebeurde tussen de plaatsjes Lax en Fiesch. De trein, genaamd Glacier Express, vertrok om 11:57 uit Fiesch en ging richting Brig. Er zouden drie wagons zijn gekanteld, volgens de ooggtuigen de achterste wagons. De trein had toen net een ravijn gepasseerd. Het traject tussen Lax en Fiesch is afgesloten.

Volgens ooggetuigen zijn er veel hulpdiensten aanwezig. Er zijn zeker vijf traumaheli's en tientallen brandweerlieden ter plaatse. De evacuatie is nog vollop bezig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:13:48 #107
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_84400166
LOL, de NS Twitter verkeerd:

DMpmaere Helaas valt ca 7% van de beneluxtreinen uit door storingen aan materieel of versperringen , zoals deze week bij schiphol.

7%!!!!
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 15:25:11 #108
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_84400547
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:15 schreef Crientj het volgende:
argh, zien jullie wel het hele bericht? nou ja, anders edit k m thuis wel. eerst nog even heen en weer naar schiphol.
Hé, was jij dat! Ik heb je bericht geschreven.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 15:39:47 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84401085
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:13 schreef Christiaan het volgende:
LOL, de NS Twitter verkeerd:

DMpmaere Helaas valt ca 7% van de beneluxtreinen uit door storingen aan materieel of versperringen , zoals deze week bij schiphol.

7%!!!!

Lijkt me aan de krappe kant. 20% zou een meer reëel getal zijn lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:18:25 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84402572
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:13 schreef Christiaan het volgende:
LOL, de NS Twitter verkeerd:

DMpmaere Helaas valt ca 7% van de beneluxtreinen uit door storingen aan materieel of versperringen , zoals deze week bij schiphol.

7%!!!!
Ik heb vandaag nog de Benelux in Utrecht gezien
Wegens de verstoring bij Lage Zwaluwe werd hij via Utrecht omgeleid.
pi_84402635
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef greavy het volgende:
Ik heb vandaag nog de Benelux in Utrecht gezien
Wegens de verstoring bij Lage Zwaluwe werd hij via Utrecht omgeleid.
Jij reist ook iedere dag maar een beetje rondjes, hè?
pi_84402687
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:25 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Hé, was jij dat! Ik heb je bericht geschreven.
Jep, ik ben @CarinaScholing.
pi_84402695
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Goed uitgebreid verslag, Crientj.

En wat was er gisteren?
Ghehe. Wat er gister was? Oh, niet belangrijk.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:24:38 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84402833
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Jij reist ook iedere dag maar een beetje rondjes, hè?
Ja. Woensdag Zwijndrecht - Groningen - Haren - Groningen - Haren - Groningen - Zwolle - Amersfoort - Hilversum - Amsterdam - Enkhuizen - Dordrecht - Zwijndrecht.
Gister Zwijndrecht - Utrecht - Amsterdam Muiderpoort - Amsterdam Sciencepark - Amsterdam Centraal - Schiphol - Dordrecht - Zwijndrecht.
Vandaag ff een retourtje Leeuwarden
Moet toch iets met mijn vrije tijd doen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 16:31:40 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84403107
Pimmetje gespot zo te zien, greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:34:50 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84403235
Woensdag en Donderdag ben ik met Pim op pad geweest (ik mag aannemen dat we dezelfde bedoelen)
Woensdag alleen Groningen - Haren - Groningen - Haren - Groningen - Haren (ik door naar Zwolle) en Donderdag Utrecht - Amsterdam - Rotterdam - Dordrecht.
pi_84403310
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:24 schreef greavy het volgende:
Vandaag ff een retourtje Leeuwarden
Hoelaat ben je in Lw?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:37:19 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84403354
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:36 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoelaat ben je in Lw?
Ik was er om 9:50 (planning gaf 9:54 aan), en was vertrokken om 11:45.
Samen met mijn zus(woont nog in Friesland) die hier dit weekend is.
pi_84403400
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:37 schreef greavy het volgende:
Ik was er om 9:50 (planning gaf 9:54 aan), en was vertrokken om 11:45.
Samen met mijn zus die hier dit weekend is.
Ohw, okey. Toen sliep ik nog. Ik kom net van het station.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 16:38:12 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84403414
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef greavy het volgende:
Woensdag en Donderdag ben ik met Pim op pad geweest (ik mag aannemen dat we dezelfde bedoelen)
Woensdag alleen Groningen - Haren - Groningen - Haren - Groningen - Haren (ik door naar Zwolle) en Donderdag Utrecht - Amsterdam - Rotterdam - Dordrecht.

ik bedoelde die Pim ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:48:25 #121
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84405980
Waarom doe je vijf keer Groningen - Haren?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:12:54 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84406817
Dwangneurose?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:19:49 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84407083
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom doe je vijf keer Groningen - Haren?
Tijd verdoen, en die Pim doet dat graag. Op Haren ff filmen, en dan terug, en weer naar Haren etc
pi_84408110
Wat zijn ze aan het doen aan de spoorbrug over het Amsterdam-rijn kanaal bij houten? Er ligt een geel dakkie op.
pi_84408190
Wie is Pim?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:33:16 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84409778
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom doe je vijf keer Groningen - Haren?
Ook Duitsland en zelfs België hebben een Haren he. Zou nog een hele rondreis worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:48:35 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84410357
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook Duitsland en zelfs België hebben een Haren he. Zou nog een hele rondreis worden
Ik heb ook Haren, maar daar komt greavy niet in de buurt.

Welkom thuis, Fles.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:54:45 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84410573
Ja dank je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:32:03 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84412024
Beter en goedkoper dan een rondje Snack Attack



En een collega vond natuurlijk dat het niet snel genoeg ging dus die voerde de boel een beetje op met de blowtorch



Volgende keer weer een treinenplaatje, goed?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:42:17 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84412436
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer weer een treinenplaatje, goed?
Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallen Er is zelfs een aardige multimediale presentatie ingericht daar Vet tof














Hadden jullie daar ooit van gehoord? Ik niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84412651
nee.. :?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:59:06 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84413132
Ja. :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:25:28 #133
258802 Yreal
henk..!
pi_84414184
:o Dat is wel echt tof. Welke tunnel is dat dan?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:28:58 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84414354
Naja de noordertunnel dus. Vanaf de Sneltramhalte tot aan het Crown Plaza hotel of hoe dat tegenwoordig heet :) En dan is het tussen de trap naar het stadsbusstation en de trap naar de buurtsporen in zeg maar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:52:17 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84415522
Die multimediale presentatie had ik gemist trouwens! :o
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 21:57:28 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84415727
Hmm, volgens mij ben ik daar woensdag nog doorgekomen, maar dit is me niet opgevallen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 21:58:08 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_84415758
Die heb ik ook niet gezien, de tekst op de grond wel. Die is cool
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84415942
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Naja de noordertunnel dus. Vanaf de Sneltramhalte tot aan het Crown Plaza hotel of hoe dat tegenwoordig heet En dan is het tussen de trap naar het stadsbusstation en de trap naar de buurtsporen in zeg maar.
Verklaart ineens die zware stalen deuren daar. Die vielen me al steeds op. Ik ga eens kijken. Kom er dagelijks langs...

Bedankt voor de tip.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:13:41 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84416501
Zo is er toch een hoop te zien in en rond Utrecht Centraal. Ook een hoop waar je eigenlijk tienduizend keer langsloopt en nooit de tijd voor neemt. Zoals het Nationaal Monument Slachtoffers Spoorwegongevallen in het Moreelsepark. Kun je ook best eens een keertje heen lopen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 22:16:04 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_84416619
Er zit ook een mozaikje in de Noodertunnel :) Vind ik ook leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:17:03 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84416674
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Er zit ook een mozaikje in de Noodertunnel :) Vind ik ook leuk


Klopt ja, daar liep ik nog een beetje langs, geen foto van. Maar wel leuk idd. Ik kom eigenlijk nooit in de Noordertunnel :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:25:29 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84417092
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo is er toch een hoop te zien in en rond Utrecht Centraal. Ook een hoop waar je eigenlijk tienduizend keer langsloopt en nooit de tijd voor neemt. Zoals het Nationaal Monument Slachtoffers Spoorwegongevallen in het Moreelsepark. Kun je ook best eens een keertje heen lopen ^O^

Die ken ik ja... Ik vind persoonlijk, maar dat is dus persoonlijk, dat het te beperkt is. Kijk, dat het er is is echt heel goed, maar het is me wat te... ja, weinig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:27:42 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84417189
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die ken ik ja... Ik vind persoonlijk, maar dat is dus persoonlijk, dat het niet zo heel erg veel voorstelt. Kijk, dat het er is is echt heel goed, maar het is me wat te... ja, weinig.


Eens. Zeker omdat en zolang er nog geen dedicated monument is voor Harmelen 1962.

En ook omdat het ieder jaar een aantal weken één grote zigeunercamping is op dat veld, ook nu weer. Droevig. Maar toch, als je er op een zonnige zondagmiddag komt, en je leest die tekst, het heeft best wat :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:30:07 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84417295
Ja, dan wel. :) Harmelen is in 2012 50 jaar geleden. Een mooi moment om daar ter plekke, waar nu zes sporen inclusief fly-over de plaats markeren, een monument te plaatsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:34:09 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84417488
Ik zou toch opschieten dan. Erg serieus lijkt men er niet mee bezig -O-

http://www.nicospilt.com/Woerden1936.htm#harmelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:36:17 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84417603
Het is in 2012 ook 20 jaar geleden dat de treinramp bij Hoofddorp gebeurde overigens...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:37:18 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84417648
quote:
"we kunnen niet overal een monument plaatsen,"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:38:17 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84417684
EN in 2013 is het 10 jaar geleden dat er in Roermond voor het laatst een dode op het NLse spoor viel, anders dan bij aanrijdingen en zelfdodingen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:39:00 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84417715
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:36 schreef Duvel het volgende:
Het is in 2012 ook 20 jaar geleden dat de treinramp bij Hoofddorp gebeurde overigens...


Is daar ooit een rapport van verschenen trouwens? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84417732
In Almelo is ook een monument geplaatst omdat zo'n turk op zn scootertje onder de bomen door ging. Eigen schuld :r
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:40:45 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84417789
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In Almelo is ook een monument geplaatst omdat zo'n turk op zn scootertje onder de bomen door ging. Eigen schuld :r


Mja goed, dat nabestaanden zoiets organiseren, heb ik begrip voor. Maar dat NS zelf zegt "we kunnen niet overal een monument plaatsen," over de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis, dat is toch minstens schokkend te noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84417810
Alweer een tijdje geleden dat ik een reisje naar het buitenland gemaakt heb. Vandaag eentje gepland (en geboekt) voor vrijdag 20 augustus 2010. :P

IC 10530: Leeuwarden 08.45u - Zwolle 09.40u (ICM)
IC 3637: Zwolle 09.48u - Deventer 10.12u (ICRm)
IC 143: Deventer 10.19u - Rheine 11.40u (Pimpel)
IC 334: Rheine 12.03u - Münster (Westf) Hbf 12.29u (BR1xx + IC-rijtuigen)
ICE 1101: Münster (Westf) Hbf 13.25u - Essen Hbf 14.19u (ICE 1)
ICE 611: Essen Hbf 14.59u - Köln Hbf 15.49u (ICE 3)
ICE 132: Köln Hbf 17.42u - Utrecht Centraal 20.49u (ICE 3)
IC (10)581: Utrecht Centraal 22.21u - Leeuwarden 00.17u (ICM)

Totaal 852 kilometer.
pi_84417827
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja goed, dat nabestaanden zoiets organiseren, heb ik begrip voor. Maar dat NS zelf zegt "we kunnen niet overal een monument plaatsen," over de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis, dat is toch minstens schokkend te noemen.


Dat ben ik met je eens :Y
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:44:22 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84417958
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:41 schreef Socios het volgende:
Alweer een tijdje geleden dat ik een reisje naar het buitenland gemaakt heb. Vandaag eentje gepland (en geboekt) voor vrijdag 20 augustus 2010. :P

IC 10530: Leeuwarden 08.45u - Zwolle 09.40u (ICM)
IC 3637: Zwolle 09.48u - Deventer 10.12u (ICRm)
IC 143: Deventer 10.19u - Rheine 11.40u (Pimpel)
IC 334: Rheine 12.03u - Münster (Westf) Hbf 12.29u (BR1xx + IC-rijtuigen)
ICE 1101: Münster (Westf) Hbf 13.25u - Essen Hbf 14.19u (ICE 1)
ICE 611: Essen Hbf 14.59u - Köln Hbf 15.49u (ICE 3)
ICE 132: Köln Hbf 17.42u - Utrecht Centraal 20.49u (ICE 3)
IC (10)581: Utrecht Centraal 22.21u - Leeuwarden 00.17u (ICM)

Totaal 852 kilometer.


Welk doel dient zoiets? Je kunt wel VEEL meer kilometers maken voor VEEL minder geld lijkt me. :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:49:49 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84418246
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
EN in 2013 is het 10 jaar geleden dat er in Roermond voor het laatst een dode op het NLse spoor viel, anders dan bij aanrijdingen en zelfdodingen.

Ehm, Barendrecht? Of is personeel uitgesloten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:52:25 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84418374
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ehm, Barendrecht? Of is personeel uitgesloten?


Oh ja -O-

Rm was ook personeel trouwens.

Wacht nog steeds op het IVWrapport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84418470
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Welk doel dient zoiets? Je kunt wel VEEL meer kilometers maken voor VEEL minder geld lijkt me. :?

Ik vind het gewoon een leuk reisje. Het gaat mij niet puur om de kilometers. Er zit een aantal trajecten tussen dat ik nog niet bereden heb. Rheine - Münster Hbf - Recklinghausen Hbf - Gelsenkirchen Hbf - Essen Hbf en Köln - Mönchengladbach Hbf.

Verder reis ik tussen Münster Hbf en Essen Hbf met de enige ICE die op een dag rijdt (via genoemde route) en pak ik Köln Hbf - Mönchengladbach - Eindhoven - Utrecht Centraal per ICE mee. (Geen stop te ´s-Hertogenbosch :P)

En het kost allemaal niet zo veel, hoor. Gewoon slim en vroeg boeken. :)

Heb nu een Niederlande Spezial à EUR 29,- Leeuwarden - Köln Hbf via genoemde route op één kaartje en voor de terugweg Köln Hbf - Leeuwarden via Eindhoven via NS HiSpeed een Low-Fixed (Superdiscount) ticket à EUR 19,-.

Veel internationale tickets zijn zelfs goedkoper dan wanneer je een binnenlandse reis maakt.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:57:10 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84418593
Okee, nou veel plezier iig ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84418645
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee, nou veel plezier iig ^O^

Thanks. :P
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:10:20 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84419192
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rm was ook personeel trouwens.

Was dat niet de machinist die overleed aan een hartstilstand?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 23:11:05 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84419222
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was dat niet de machinist die overleed aan een hartstilstand?

Dat was toch een goederenloc die zich in Buffel 3405 boorde?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:19:17 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84419578
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat was toch een goederenloc die zich in Buffel 3405 boorde?

Check.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:23:59 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84419743
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:33:54 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84420190
Dat is nogal een naar verhaal. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:45:38 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84420648
dat klopt :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84424535
Vandaag na lange tijd weer eens met de trein gereisd. Geld en het ontbreken van noodzaak weerhouden mij hier van. Maar de NS maakt er nog steeds een bende van :N
Op Dordrecht was het nogal een bende door de seinstoring richting roosendaal.
Daar blijkt dan direct weer uit dat de NS veel beter informatie dient te geven.

Een vriendin van mij moest naar Amsterdam, een treinenleek. Maar nergens bleek uit dat die IC niet ging rijden. Alleen op het centrale aanwijsbord stond "rijdt vandaag niet" samen met nog enkele treinen. Ik heb haar maar even een andere route geadviseerd want de NS adviseerde een trein die 20 minuten vertraging had(en hij hoorde ook pas over 20 minuten te vertrekken :N

Maar niets op de CTA van het betreffende perron, niets op de omroepen, niets geen adviezen.
Alleen 1x "door een seinstoring is er zeer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe". Zeg dan in ieder geval Roosendaal. Een hoop weten misschien niet eens van het bestaan van station Lage Zwaluwe en de treinen richting Breda reden gewoon, dus dat sloeg ook nergens.
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om dat gewoon beter te doen :N

De terugweg is sowieso 's avonds een bende. Waarom rijdt de 1900 maar tot 22.50. Daarmee ontneem je 1 van de drukste stations van Nederland een kwalitatieve verbinding naar Rotterdam Centraal en verder. Laat hem dan in ieder geval tot Breda rijden of Dordrecht.
Hierdoor zat ik 1 uur lang in de SLT(overstappen heeft geen zin ivm aansluiting op Dordrecht)
En wat is die SLT dan een vervelende kuttrein. In DD-AR was die reis een stuk minder erg geweest.
De geluiden zijn imo een stuk irritanter dan in de GTW's van arriva, zeker op trajecten met veel stations, iedere x voor en na vertrek weer de hele riedel :r
En koud zijn ze ook. 20 graden, maar wel met een blazende airco op je benen :{

Ik vraag me eigenlijk af waarom ik nog treinkaartjes koop. Eigenlijk vind ik dat ze dat niet verdienen als de conductrice nog te beroerd is om haar gezicht in de trein te laten zien. In een uur tijd. Alleen tijdens het roken vlak voor het instappen in de trein zag ik haar. Een nutteloos gesprek voerend met de machinist.

Dan vraag ik me nog ook af hoe ze het presteren de SLT nog 5 minuten langer op Rotterdam geparkeerd te laten staan, terwijl hij er al bijna 5 minuten staat, wachtend om een rustig 4sporig traject op te gaan.
Oh en, 6 minuten voor het ritje Zwijndrecht-Dorderecht in de dienstregeling? :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 24 juli 2010 @ 03:27:14 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84427064
Interieur van een V250 die op dit moment proefrondjes rijdt op de HSL:


klik hier voor groot
(bron: Steelwheelz)
pi_84427741
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja goed, dat nabestaanden zoiets organiseren, heb ik begrip voor. Maar dat NS zelf zegt "we kunnen niet overal een monument plaatsen," over de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis, dat is toch minstens schokkend te noemen.


Ik dacht altijd dat de NS anti-monumentjes was vanwege traumaproblemen bij het rijdend personeel.
Monumentjes voor spoorboomduiken zijn net zo triest als die bermmonumentjes voor Sjonnie die zijn getjoende golf om een paal vouwt. Een monument voor Harmelen kan ik me wel bedenken, maar waar zet je zoiets, die plek des onheils zelf is nogal afgelegen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:41:13 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84429553
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 06:54 schreef Fixers het volgende:

[..]
Een monument voor Harmelen kan ik me wel bedenken, maar waar zet je zoiets, die plek des onheils zelf is nogal afgelegen.

Dat valt reuze mee. Er lopen meerdere werkwegen naartoe, en ik verwacht niet dat daar ineens honderden mensen per dag op af komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84430036
Dat hoeft toch ook niet? Wie er echt naartoe wil, komt er sowieso wel, hoe afgelegen ook.
pi_84431110
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:27 schreef James1988 het volgende:
Interieur van een V250 die op dit moment proefrondjes rijdt op de HSL:

[ afbeelding ]
klik hier voor groot
(bron: Steelwheelz)


nice
pi_84431868
De Oostenrijkse Alpen in het brede Inndal:


Terwijl de boer rustig begonnen is met bewerken van zijn land, passeert de "Bosphurus-Europe-Express" 189 932 met EC 82 uit Verona Porta Nuova ter hoogte van Vomp op weg naar München Hbf. Linksboven is de top van de Largotz op 2214m te zien. Rechts daarvan is op 2677m de Glungezergipfel waar te nemen. Door de verschillende afstanden tot beide bergtoppen lijkt de Largotz hoger dan de Glungezer maar dit is dus niet het geval. Rechts net boven de neus van de lok bevindt zich het gebergte de Kalkkögel, waarvan de hoogste top op 2804m boven zeeniveau ligt.


In tripletractie passeren de Lokomotion 185666, 185663, 185662, allen in de zebra-bestickering, met de vertraagde DGS 43118 geheel beladen met LKW Walter wissellaadbakken het dorpje Vomp bij Schwaz in het Inndal. De trein is afkomstig van Verona Q.E. en heeft Köln Eifeltor als eindbestemming, al zal Lokomotion de trein slechts tot München Ost Rbf rijden.

Meer foto's van mijn vakantie volgen binnenkort.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:43:25 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84432504
Mooie plaatjes!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84432561
Zeker mooi! Benieuwd naar de rest!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:56:46 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84436256
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:44 schreef Socios het volgende:
Zeker mooi! Benieuwd naar de rest!

Ja, wel jammer dat die mooie landschapsfoto's steeds verneukt worden door die klotetreinen die midden door 't beeld scheuren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:28:46 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84438794
Vannacht zijn er 'zeeptesten' uitgevoerd met de V250 op de HSL. 500 meter spoor ingevet, met 110 km eropafrijden en vervolgens een snelremming uitvoeren om de ABS-meting uit te voeren.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:30:19 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84438860
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Vannacht zijn er 'zeeptesten' uitgevoerd met de V250 op de HSL. 500 meter spoor ingevet, met 110 km eropafrijden en vervolgens een snelremming uitvoeren om de ABS-meting uit te voeren.

Ah, de techniek is sinds de jaren '80/'90 dus niet echt veranderd. :')

quote:

# Je ziet vrij vaak dat treinen doorglijden bij het remmen. Heeft het materieel geen ABS ofzo?

Zelfs plan T/V heeft STANDAARD al ABS (Ruud Maijer)
Het lijkt me dat ook bij geblokkeerde wielen de trein prima af zou remmen,maar helaas, staal op staal glijd nou een maal best! Dat dacht ik ook, maar een paar jaar geleden stond in het Matblad een artikel over de glijproeven die men had genomen, waarbij ze een stuk spoor met groene zeep hadden ingesmeerd. Daaruit bleek dat men *altijd* het beste gewoon een noodremming kon inzetten, al blokkeren de wielen. De remweg was daarbij altijd het kortst, korter dan wanneer de MCN zelf probeert "pompend" te remmen.
(Illya Vaes)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84438880
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:56 schreef Duvel het volgende:
Ja, wel jammer dat die mooie landschapsfoto's steeds verneukt worden door die klotetreinen die midden door 't beeld scheuren.

_O-
pi_84440437
Valt ABS niet uit zonder stroom?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:10:14 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84442454
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:13 schreef Ascendancy het volgende:
Valt ABS niet uit zonder stroom?

Een trein heeft accu's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84445746
quote:
In het Zuid-Zwitserse kanton Wallis (Valais) is vrijdag een trein van de Glacier Express ontspoord.

Bron
dag
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:08:10 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84446293
Vandaag met de Thalys onderweg van Antwerpen (v. 17:31, +8 bij vertrek zoals aangekondigd) naar Rotterdam CS. Zijn we vertrokken (nog in België op de HSL), vallen we ineens met een snelle snelheid stil. Was echter geen snelremming, leek net of motoren uitvielen.
Vrij snel werd er omgeroepen dat we aan de vrije baan stil waren gevallen, en om de veiligheid te waarborgen werd iedereen verzocht te blijven zitten, en geen paniek te maken. De deuren mocht je ook niet openen. We zouden spoedig doorgaan.

Na +/- 8 minuten gingen we weer (met amper 15 km/h) nog geen 300 meter verder, en vielen we weer stil. 3 minuten later reden we een afstand van iets meer dan 1 kilometer, en viel de trein weer stil. Daar hebben we vervolgens 11 minuten stil gestaan.
De trein begon daarna weer te rijden, maar met beperkte snelheid over een lengte van ruim 3 kilometer. Hierna stopten we weer, maar binnen 1 minuut weer vertrek. De omroep mededeelde daarna, dat er wegens een technisch defect enige vertraging was opgelopen, maar dit defect inmiddels verholpen was. We reden weer 300 km/h, en met een vertraging van iets meer dan 20 minuten mochten we doorscheuren.

Bij Rotterdam C. werden we vervolgens voor het rooie gezet (a. 18:23), en na 3 minuten gingen we zeer rustig het station binnen via spoor 12.
Spoor 11 was namelijk bezet door de FYRA, en spoor 12 was bezet tot 18:25. Er had voor spoor 15 gekozen kunnen worden, dan had dat weer 3 minuten gescheeld. Dat spoor was gewoon vrij..

Al met al: Een vertraging van uiteindelijk 25 minuten
pi_84446520
De NS heeft een nieuwe (test)-trein in gebruik genomen kwam ik afgelopen woensdag achter! Ik zat in de trein en was al verbaasd dat er een scherm met aankomsttijden hing, vervolgens kwam er ook nog eens voorbij dat er gratis WiFi in de trein aanwezig was. Ik heb het dus gelijk even getest met mijn nieuwe hippe telefoon en ja dat was er!

Was een leuke verrassing op mijn treinreis van Rdam-Groningen! (directe IC)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:23:51 #184
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_84446802
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Bron
Treinentopic #242: op stap met de zomerzwerfkaart

&

http://www.20min.ch/news/(...)erverletzte-27699495 (25 foto's)

Wel een erg sterkte getuigenverklaring. Dat is gewoon niet mogelijk als je de foto's ziet.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:24:49 #185
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84446846
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:15 schreef Arnette het volgende:
De NS heeft een nieuwe (test)-trein in gebruik genomen kwam ik afgelopen woensdag achter! Ik zat in de trein en was al verbaasd dat er een scherm met aankomsttijden hing, vervolgens kwam er ook nog eens voorbij dat er gratis WiFi in de trein aanwezig was. Ik heb het dus gelijk even getest met mijn nieuwe hippe telefoon en ja dat was er!

Was een leuke verrassing op mijn treinreis van Rdam-Groningen! (directe IC)
Dat is geen testtrein. Dat zijn de oude Koplopers die gemoderniseerd worden, en zodoende een nieuw uiterlijk, maar ook interieur krijgen en dergelijke.
OBIS (Reizigers informatie schermen met tijden van stations etc) en WiFi komt er ook in.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 20:26:21 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84446892
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een trein heeft accu's.
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.

Zo wilden ze de elektrische stellen vanochtend het door een stroomstoring getroffen Leeuwarden volgens Omrop Fryslân uit sturen, maar dat bleek natuurlijk niet mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84447049
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.

Zo wilden ze de elektrische stellen vanochtend het door een stroomstoring getroffen Leeuwarden volgens Omrop Fryslân uit sturen, maar dat bleek natuurlijk niet mogelijk.
Dat stukje is vrij makkelijk leesbaar voor een niet fries _O_
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:55:34 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84447910
Vertaald:

Het treinverkeer van en naar Leeuwarden heeft zaterdagochtend drie uren stil gelegen. Oorzaak was een stroomstoring in Leeuwarden. Op de trajecten Leeuwarden-Zwolle, Leeuwarden-Groningen, Leeuwarden-Harlingen Haven en Leeuwarden-Stavoren worden passagiers met bussen vervoerd. Sinds negen uur rijden de treinen weer.

De stroomstoring was om half 4 begonnen. De treinen konden eerst nog op accu's rijden, maar moesten er half 6 mee stoppen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:03:26 #189
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84448149
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.

Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84448459
de gemoderniseerde Koploper, oftewel ICMm
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_84448514
Ik vind het ook een erg raar verhaal.
stel zo'n trein trekt 2000 kW(een ICMm 4tje) dan heb je voor een uurtje rijden een accu nodig die op 1800 Volt 1.1KAh kan leveren. Volgens mij bestaan die accu's niet.
En als ze bestaan passen ze niet in een trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 21:24:09 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84448759
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.

Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden. :')
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.

Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:30:07 #193
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84448957
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.

Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.

- edit: bedoel je spoortje 35? Hangt daar niet gewoon een draad boven?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 21:32:35 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84449045
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.
geen idee. Heb in Leeuwarden er af en toe wel eens een stelletje zien staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:38:12 #195
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84449250
Bizarre perronnummering :)



Wo war ich?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:55:17 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84449860
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
't Ging dan ook over de ABS. :)

Treinen op accu's laten rijden is inderdaad onzin, veel te groot vermogen. De seinwezenvoedingen zijn wel gebufferd (maar de 3kV zelf niet, ook weer te groot vermogen), dat wordt lokaal middels accu's en UPS's opgelost.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:58:15 #197
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_84449971
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallen :o Er is zelfs een aardige multimediale presentatie ingericht daar _O_ Vet tof :)


[ plaatjes ]

Hadden jullie daar ooit van gehoord? Ik niet :N
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.
pi_84450004
@ Bork, Büchen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')