Ja, dat wel.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je nog een beetje kunnen slapen Crien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Okidoo. :]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Bij een treinongeluk in Zwitserland zijn zeker vijftien mensen gewond geraakt. Enkelen van hen zijn zwaargewond en zijn er slecht aan toe.
Het ongeluk gebeurde tussen de plaatsjes Lax en Fiesch. De trein, genaamd Glacier Express, vertrok om 11:57 uit Fiesch en ging richting Brig. Er zouden drie wagons zijn gekanteld, volgens de ooggtuigen de achterste wagons. De trein had toen net een ravijn gepasseerd. Het traject tussen Lax en Fiesch is afgesloten.
Volgens ooggetuigen zijn er veel hulpdiensten aanwezig. Er zijn zeker vijf traumaheli's en tientallen brandweerlieden ter plaatse. De evacuatie is nog vollop bezig.
Hé, was jij dat! Ik heb je bericht geschreven.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:15 schreef Crientj het volgende:
argh, zien jullie wel het hele bericht? nou ja, anders edit k m thuis wel. eerst nog even heen en weer naar schiphol.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:13 schreef Christiaan het volgende:
LOL, de NS Twitter verkeerd:
DMpmaere Helaas valt ca 7% van de beneluxtreinen uit door storingen aan materieel of versperringen , zoals deze week bij schiphol.
7%!!!!
Ik heb vandaag nog de Benelux in Utrecht gezienquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:13 schreef Christiaan het volgende:
LOL, de NS Twitter verkeerd:
DMpmaere Helaas valt ca 7% van de beneluxtreinen uit door storingen aan materieel of versperringen , zoals deze week bij schiphol.
7%!!!!
Jij reist ook iedere dag maar een beetje rondjes, hè?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:18 schreef greavy het volgende:
Ik heb vandaag nog de Benelux in Utrecht gezien![]()
Wegens de verstoring bij Lage Zwaluwe werd hij via Utrecht omgeleid.
Jep, ik ben @CarinaScholing.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:25 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Hé, was jij dat! Ik heb je bericht geschreven.
Ghehe. Wat er gister was? Oh, niet belangrijk.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Goed uitgebreid verslag, Crientj.
En wat was er gisteren?
Ja. Woensdag Zwijndrecht - Groningen - Haren - Groningen - Haren - Groningen - Zwolle - Amersfoort - Hilversum - Amsterdam - Enkhuizen - Dordrecht - Zwijndrecht.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij reist ook iedere dag maar een beetje rondjes, hè?
Ik was er om 9:50 (planning gaf 9:54 aan), en was vertrokken om 11:45.quote:
Ohw, okey. Toen sliep ik nog. Ik kom net van het station.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:37 schreef greavy het volgende:
Ik was er om 9:50 (planning gaf 9:54 aan), en was vertrokken om 11:45.
Samen met mijn zus die hier dit weekend is.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:34 schreef greavy het volgende:
Woensdag en Donderdag ben ik met Pim op pad geweest (ik mag aannemen dat we dezelfde bedoelen)
Woensdag alleen Groningen - Haren - Groningen - Haren - Groningen - Haren (ik door naar Zwolle) en Donderdag Utrecht - Amsterdam - Rotterdam - Dordrecht.
Tijd verdoen, en die Pim doet dat graag. Op Haren ff filmen, en dan terug, en weer naar Haren etcquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom doe je vijf keer Groningen - Haren?
Ook Duitsland en zelfs België hebben een Haren he. Zou nog een hele rondreis wordenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Waarom doe je vijf keer Groningen - Haren?
Ik heb ook Haren, maar daar komt greavy niet in de buurt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook Duitsland en zelfs België hebben een Haren he. Zou nog een hele rondreis worden
Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer weer een treinenplaatje, goed?
Verklaart ineens die zware stalen deuren daar. Die vielen me al steeds op. Ik ga eens kijken. Kom er dagelijks langs...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Naja de noordertunnel dus. Vanaf de Sneltramhalte tot aan het Crown Plaza hotel of hoe dat tegenwoordig heetEn dan is het tussen de trap naar het stadsbusstation en de trap naar de buurtsporen in zeg maar.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Er zit ook een mozaikje in de NoodertunnelVind ik ook leuk
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo is er toch een hoop te zien in en rond Utrecht Centraal. Ook een hoop waar je eigenlijk tienduizend keer langsloopt en nooit de tijd voor neemt. Zoals het Nationaal Monument Slachtoffers Spoorwegongevallen in het Moreelsepark. Kun je ook best eens een keertje heen lopen
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die ken ik ja... Ik vind persoonlijk, maar dat is dus persoonlijk, dat het niet zo heel erg veel voorstelt. Kijk, dat het er is is echt heel goed, maar het is me wat te... ja, weinig.
quote:"we kunnen niet overal een monument plaatsen,"
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:36 schreef Duvel het volgende:
Het is in 2012 ook 20 jaar geleden dat de treinramp bij Hoofddorp gebeurde overigens...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In Almelo is ook een monument geplaatst omdat zo'n turk op zn scootertje onder de bomen door ging. Eigen schuld
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja goed, dat nabestaanden zoiets organiseren, heb ik begrip voor. Maar dat NS zelf zegt "we kunnen niet overal een monument plaatsen," over de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis, dat is toch minstens schokkend te noemen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:41 schreef Socios het volgende:
Alweer een tijdje geleden dat ik een reisje naar het buitenland gemaakt heb. Vandaag eentje gepland (en geboekt) voor vrijdag 20 augustus 2010.
IC 10530: Leeuwarden 08.45u - Zwolle 09.40u (ICM)
IC 3637: Zwolle 09.48u - Deventer 10.12u (ICRm)
IC 143: Deventer 10.19u - Rheine 11.40u (Pimpel)
IC 334: Rheine 12.03u - Münster (Westf) Hbf 12.29u (BR1xx + IC-rijtuigen)
ICE 1101: Münster (Westf) Hbf 13.25u - Essen Hbf 14.19u (ICE 1)
ICE 611: Essen Hbf 14.59u - Köln Hbf 15.49u (ICE 3)
ICE 132: Köln Hbf 17.42u - Utrecht Centraal 20.49u (ICE 3)
IC (10)581: Utrecht Centraal 22.21u - Leeuwarden 00.17u (ICM)
Totaal 852 kilometer.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
EN in 2013 is het 10 jaar geleden dat er in Roermond voor het laatst een dode op het NLse spoor viel, anders dan bij aanrijdingen en zelfdodingen.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, Barendrecht? Of is personeel uitgesloten?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Welk doel dient zoiets? Je kunt wel VEEL meer kilometers maken voor VEEL minder geld lijkt me.
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was dat niet de machinist die overleed aan een hartstilstand?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was toch een goederenloc die zich in Buffel 3405 boorde?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja goed, dat nabestaanden zoiets organiseren, heb ik begrip voor. Maar dat NS zelf zegt "we kunnen niet overal een monument plaatsen," over de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis, dat is toch minstens schokkend te noemen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 06:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een monument voor Harmelen kan ik me wel bedenken, maar waar zet je zoiets, die plek des onheils zelf is nogal afgelegen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 03:27 schreef James1988 het volgende:
Interieur van een V250 die op dit moment proefrondjes rijdt op de HSL:
[ afbeelding ]
klik hier voor groot
(bron: Steelwheelz)
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Vannacht zijn er 'zeeptesten' uitgevoerd met de V250 op de HSL. 500 meter spoor ingevet, met 110 km eropafrijden en vervolgens een snelremming uitvoeren om de ABS-meting uit te voeren.
quote:
# Je ziet vrij vaak dat treinen doorglijden bij het remmen. Heeft het materieel geen ABS ofzo?
Zelfs plan T/V heeft STANDAARD al ABS (Ruud Maijer)
Het lijkt me dat ook bij geblokkeerde wielen de trein prima af zou remmen,maar helaas, staal op staal glijd nou een maal best! Dat dacht ik ook, maar een paar jaar geleden stond in het Matblad een artikel over de glijproeven die men had genomen, waarbij ze een stuk spoor met groene zeep hadden ingesmeerd. Daaruit bleek dat men *altijd* het beste gewoon een noodremming kon inzetten, al blokkeren de wielen. De remweg was daarbij altijd het kortst, korter dan wanneer de MCN zelf probeert "pompend" te remmen.
(Illya Vaes)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:56 schreef Duvel het volgende:
Ja, wel jammer dat die mooie landschapsfoto's steeds verneukt worden door die klotetreinen die midden door 't beeld scheuren.
quote:In het Zuid-Zwitserse kanton Wallis (Valais) is vrijdag een trein van de Glacier Express ontspoord.
Treinentopic #242: op stap met de zomerzwerfkaartquote:
Dat is geen testtrein. Dat zijn de oude Koplopers die gemoderniseerd worden, en zodoende een nieuw uiterlijk, maar ook interieur krijgen en dergelijke.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:15 schreef Arnette het volgende:
De NS heeft een nieuwe (test)-trein in gebruik genomen kwam ik afgelopen woensdag achter! Ik zat in de trein en was al verbaasd dat er een scherm met aankomsttijden hing, vervolgens kwam er ook nog eens voorbij dat er gratis WiFi in de trein aanwezig was. Ik heb het dus gelijk even getest met mijn nieuwe hippe telefoon en ja dat was er!
Was een leuke verrassing op mijn treinreis van Rdam-Groningen! (directe IC)
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.quote:
Dat stukje is vrij makkelijk leesbaar voor een niet friesquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
Zo wilden ze de elektrische stellen vanochtend het door een stroomstoring getroffen Leeuwarden volgens Omrop Fryslân uit sturen, maar dat bleek natuurlijk niet mogelijk.
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.
Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden.
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.
Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
geen idee. Heb in Leeuwarden er af en toe wel eens een stelletje zien staan.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.
't Ging dan ook over de ABS.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallenEr is zelfs een aardige multimediale presentatie ingericht daar
Vet tof
![]()
[ plaatjes ]
Hadden jullie daar ooit van gehoord? Ik niet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |