quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Vannacht zijn er 'zeeptesten' uitgevoerd met de V250 op de HSL. 500 meter spoor ingevet, met 110 km eropafrijden en vervolgens een snelremming uitvoeren om de ABS-meting uit te voeren.
quote:
# Je ziet vrij vaak dat treinen doorglijden bij het remmen. Heeft het materieel geen ABS ofzo?
Zelfs plan T/V heeft STANDAARD al ABS (Ruud Maijer)
Het lijkt me dat ook bij geblokkeerde wielen de trein prima af zou remmen,maar helaas, staal op staal glijd nou een maal best! Dat dacht ik ook, maar een paar jaar geleden stond in het Matblad een artikel over de glijproeven die men had genomen, waarbij ze een stuk spoor met groene zeep hadden ingesmeerd. Daaruit bleek dat men *altijd* het beste gewoon een noodremming kon inzetten, al blokkeren de wielen. De remweg was daarbij altijd het kortst, korter dan wanneer de MCN zelf probeert "pompend" te remmen.
(Illya Vaes)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:56 schreef Duvel het volgende:
Ja, wel jammer dat die mooie landschapsfoto's steeds verneukt worden door die klotetreinen die midden door 't beeld scheuren.
quote:In het Zuid-Zwitserse kanton Wallis (Valais) is vrijdag een trein van de Glacier Express ontspoord.
Treinentopic #242: op stap met de zomerzwerfkaartquote:
Dat is geen testtrein. Dat zijn de oude Koplopers die gemoderniseerd worden, en zodoende een nieuw uiterlijk, maar ook interieur krijgen en dergelijke.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:15 schreef Arnette het volgende:
De NS heeft een nieuwe (test)-trein in gebruik genomen kwam ik afgelopen woensdag achter! Ik zat in de trein en was al verbaasd dat er een scherm met aankomsttijden hing, vervolgens kwam er ook nog eens voorbij dat er gratis WiFi in de trein aanwezig was. Ik heb het dus gelijk even getest met mijn nieuwe hippe telefoon en ja dat was er!
Was een leuke verrassing op mijn treinreis van Rdam-Groningen! (directe IC)
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.quote:
Dat stukje is vrij makkelijk leesbaar voor een niet friesquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
Zo wilden ze de elektrische stellen vanochtend het door een stroomstoring getroffen Leeuwarden volgens Omrop Fryslân uit sturen, maar dat bleek natuurlijk niet mogelijk.
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.
Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden.
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.
Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
geen idee. Heb in Leeuwarden er af en toe wel eens een stelletje zien staan.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.
't Ging dan ook over de ABS.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallenEr is zelfs een aardige multimediale presentatie ingericht daar
Vet tof
![]()
[ plaatjes ]
Hadden jullie daar ooit van gehoord? Ik niet![]()
Volgens mij zijn alle BB ruimtes ontruimd. In Amsterdam in elk geval wel, daar waren ze begin dit jaar druk mee bezig.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |