abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84447049
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.

Zo wilden ze de elektrische stellen vanochtend het door een stroomstoring getroffen Leeuwarden volgens Omrop Fryslân uit sturen, maar dat bleek natuurlijk niet mogelijk.
Dat stukje is vrij makkelijk leesbaar voor een niet fries _O_
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:55:34 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84447910
Vertaald:

Het treinverkeer van en naar Leeuwarden heeft zaterdagochtend drie uren stil gelegen. Oorzaak was een stroomstoring in Leeuwarden. Op de trajecten Leeuwarden-Zwolle, Leeuwarden-Groningen, Leeuwarden-Harlingen Haven en Leeuwarden-Stavoren worden passagiers met bussen vervoerd. Sinds negen uur rijden de treinen weer.

De stroomstoring was om half 4 begonnen. De treinen konden eerst nog op accu's rijden, maar moesten er half 6 mee stoppen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:03:26 #189
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84448149
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.

Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84448459
de gemoderniseerde Koploper, oftewel ICMm
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_84448514
Ik vind het ook een erg raar verhaal.
stel zo'n trein trekt 2000 kW(een ICMm 4tje) dan heb je voor een uurtje rijden een accu nodig die op 1800 Volt 1.1KAh kan leveren. Volgens mij bestaan die accu's niet.
En als ze bestaan passen ze niet in een trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 21:24:09 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84448759
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.

Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden. :')
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.

Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:30:07 #193
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84448957
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.

Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.

- edit: bedoel je spoortje 35? Hangt daar niet gewoon een draad boven?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 21:32:35 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84449045
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.
geen idee. Heb in Leeuwarden er af en toe wel eens een stelletje zien staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:38:12 #195
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84449250
Bizarre perronnummering :)



Wo war ich?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:55:17 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84449860
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
't Ging dan ook over de ABS. :)

Treinen op accu's laten rijden is inderdaad onzin, veel te groot vermogen. De seinwezenvoedingen zijn wel gebufferd (maar de 3kV zelf niet, ook weer te groot vermogen), dat wordt lokaal middels accu's en UPS's opgelost.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:58:15 #197
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_84449971
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallen :o Er is zelfs een aardige multimediale presentatie ingericht daar _O_ Vet tof :)


[ plaatjes ]

Hadden jullie daar ooit van gehoord? Ik niet :N
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.
pi_84450004
@ Bork, Büchen
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:05:40 #199
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84450291
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:59 schreef Zug-Chef het volgende:
@ Bork, Büchen
_O_ excellent! *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:24:47 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84451096
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.
Volgens mij zijn alle BB ruimtes ontruimd. In Amsterdam in elk geval wel, daar waren ze begin dit jaar druk mee bezig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 22:28:28 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84451261
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

- edit: bedoel je spoortje 35? Hangt daar niet gewoon een draad boven?
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:29:58 #202
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84451314
Ik ga woensdag iig wel even zoeken, ben nu wel benieuwd hoe dat eruit ziet :) Edit: op Utrecht CS dus, voor de duidelijkheid :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84451415
Ik zag vanavond bij Bunnik een IRM-4 rijden...ik dacht dat die dingen allemaal verlengd waren?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:36:52 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84451593
Je hebt nu VIRM-4 en VIRM-6 ;)
pi_84451926
Ah ik zie het, het is idd van 3 en 4 bakken naar 4 en 6 bakken.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:02:12 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84452552
De hoge nummertjes van de 9500 serie VIRM-IV zijn zelfs nieuw gebouwd.
Hier zit geen lift meer in voor de railcatering, en de stoelen zijn anders (2e klas stoffen blauwe stoelen, eerste klas rode leren stoelen, met leeslampje en stopcontact (per 4zits 2 stopcontacten, en zit in tegenstelling van ICM/ICRm tussen de 2 stoelen in, net onder de zitting))
  Redactie Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 23:02:25 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84452566
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Ging dan ook over de ABS. :)

Treinen op accu's laten rijden is inderdaad onzin, veel te groot vermogen. De seinwezenvoedingen zijn wel gebufferd (maar de 3kV zelf niet, ook weer te groot vermogen), dat wordt lokaal middels accu's en UPS's opgelost.
http://de.wikipedia.org/wiki/Akku-Triebwagen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:25:29 #208
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84453449
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
Op de diagrammen waar ik vanaf thuis bij kan, lijkt het er wel op. Maar ik zal volgende week wel eens op de post kijken hoe het zit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 25 juli 2010 @ 00:09:31 #209
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84455137
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
Spoor 35 (Leeuwarden) hangt inderdaad onder de waslijn.

Edit: Ik verwarde Leeuwarden met Nijmegen, sorry.
  zondag 25 juli 2010 @ 05:21:21 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84459693
Testritten V250 op de HSL:
quote:
Van 200 kmh naar 0 kmh.1450 meter remweg..
En een ETCS-foutje:


bron: Twitter
  zondag 25 juli 2010 @ 11:22:10 #211
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84461866
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84462791
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:22 schreef V2 het volgende:
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
Volgens mij zijn wij geen ERMTS experts :').

Station Ah is vanaf vandaag vier weken buitendienst, ellende dus! Volgens de NS site, wat ik zelf erg slecht vind:

quote:
ga eerder op reis

de laatste aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd
Hoe zo kunnen de laatste aansluitingen niet gegarandeerd worden, wat is dat voor onzin :').

[ Bericht 24% gewijzigd door Brembo op 25-07-2010 12:23:04 ]
  zondag 25 juli 2010 @ 12:15:09 #213
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84463053
Ik dus ook niet, vandaar de vraag :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84464184
Iemand enig idee hoeveel ICMm's er al rijden dan? Woensdag zat ik er voor het eerst in eentje, terwijl ik ongeveer elke week wel in zo'n trein zit.

Er rijden trouwens nog best veel oude koplopers (oranje stoelen) viel me op.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:57:14 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84464225
De moderne ICMm's zijn alle driedelige koplopers zegmaar, en een aantal vierdelige. De vierdelige worden momenteel verbouwd / gemoderniseerd.
pi_84464698
Is trouwens een machinist bevoegd om boetes te geven als je geen geldig vervoerbewijs bij je hebt? nee toch?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 juli 2010 @ 13:24:09 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84464983
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is trouwens een machinist bevoegd om boetes te geven als je geen geldig vervoerbewijs bij je hebt? nee toch?
nee, tenzij hij ook wel eens HC is. Dan zou hij eventueel wel een uitstel van betaling uit mogen schrijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')