Dat stukje is vrij makkelijk leesbaar voor een niet friesquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
Zo wilden ze de elektrische stellen vanochtend het door een stroomstoring getroffen Leeuwarden volgens Omrop Fryslân uit sturen, maar dat bleek natuurlijk niet mogelijk.
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.
Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden.
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.
Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
geen idee. Heb in Leeuwarden er af en toe wel eens een stelletje zien staan.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.
't Ging dan ook over de ABS.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallenEr is zelfs een aardige multimediale presentatie ingericht daar
Vet tof
![]()
[ plaatjes ]
Hadden jullie daar ooit van gehoord? Ik niet![]()
Volgens mij zijn alle BB ruimtes ontruimd. In Amsterdam in elk geval wel, daar waren ze begin dit jaar druk mee bezig.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangtquote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
- edit: bedoel je spoortje 35? Hangt daar niet gewoon een draad boven?
http://de.wikipedia.org/wiki/Akku-Triebwagenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Ging dan ook over de ABS.
Treinen op accu's laten rijden is inderdaad onzin, veel te groot vermogen. De seinwezenvoedingen zijn wel gebufferd (maar de 3kV zelf niet, ook weer te groot vermogen), dat wordt lokaal middels accu's en UPS's opgelost.
Op de diagrammen waar ik vanaf thuis bij kan, lijkt het er wel op. Maar ik zal volgende week wel eens op de post kijken hoe het zit.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
Spoor 35 (Leeuwarden) hangt inderdaad onder de waslijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
En een ETCS-foutje:quote:Van 200 kmh naar 0 kmh.1450 meter remweg..
Volgens mij zijn wij geen ERMTS expertsquote:Op zondag 25 juli 2010 11:22 schreef V2 het volgende:
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
Hoe zo kunnen de laatste aansluitingen niet gegarandeerd worden, wat is dat voor onzinquote:ga eerder op reis
de laatste aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd
nee, tenzij hij ook wel eens HC is. Dan zou hij eventueel wel een uitstel van betaling uit mogen schrijven.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is trouwens een machinist bevoegd om boetes te geven als je geen geldig vervoerbewijs bij je hebt? nee toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |