Vandaag na lange tijd weer eens met de trein gereisd. Geld en het ontbreken van noodzaak weerhouden mij hier van. Maar de NS maakt er nog steeds een bende van
Op Dordrecht was het nogal een bende door de seinstoring richting roosendaal.
Daar blijkt dan direct weer uit dat de NS veel beter informatie dient te geven.
Een vriendin van mij moest naar Amsterdam, een treinenleek. Maar nergens bleek uit dat die IC niet ging rijden. Alleen op het centrale aanwijsbord stond "rijdt vandaag niet" samen met nog enkele treinen. Ik heb haar maar even een andere route geadviseerd want de NS adviseerde een trein die 20 minuten vertraging had(en hij hoorde ook pas over 20 minuten te vertrekken
Maar niets op de CTA van het betreffende perron, niets op de omroepen, niets geen adviezen.
Alleen 1x "door een seinstoring is er zeer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe". Zeg dan in ieder geval Roosendaal. Een hoop weten misschien niet eens van het bestaan van station Lage Zwaluwe en de treinen richting Breda reden gewoon, dus dat sloeg ook nergens.
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om dat gewoon beter te doen
De terugweg is sowieso 's avonds een bende. Waarom rijdt de 1900 maar tot 22.50. Daarmee ontneem je 1 van de drukste stations van Nederland een kwalitatieve verbinding naar Rotterdam Centraal en verder. Laat hem dan in ieder geval tot Breda rijden of Dordrecht.
Hierdoor zat ik 1 uur lang in de SLT(overstappen heeft geen zin ivm aansluiting op Dordrecht)
En wat is die SLT dan een vervelende kuttrein. In DD-AR was die reis een stuk minder erg geweest.
De geluiden zijn imo een stuk irritanter dan in de GTW's van arriva, zeker op trajecten met veel stations, iedere x voor en na vertrek weer de hele riedel

En koud zijn ze ook. 20 graden, maar wel met een blazende airco op je benen
Ik vraag me eigenlijk af waarom ik nog treinkaartjes koop. Eigenlijk vind ik dat ze dat niet verdienen als de conductrice nog te beroerd is om haar gezicht in de trein te laten zien. In een uur tijd. Alleen tijdens het roken vlak voor het instappen in de trein zag ik haar. Een nutteloos gesprek voerend met de machinist.
Dan vraag ik me nog ook af hoe ze het presteren de SLT nog 5 minuten langer op Rotterdam geparkeerd te laten staan, terwijl hij er al bijna 5 minuten staat, wachtend om een rustig 4sporig traject op te gaan.
Oh en, 6 minuten voor het ritje Zwijndrecht-Dorderecht in de dienstregeling?