abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84417810
Alweer een tijdje geleden dat ik een reisje naar het buitenland gemaakt heb. Vandaag eentje gepland (en geboekt) voor vrijdag 20 augustus 2010. :P

IC 10530: Leeuwarden 08.45u - Zwolle 09.40u (ICM)
IC 3637: Zwolle 09.48u - Deventer 10.12u (ICRm)
IC 143: Deventer 10.19u - Rheine 11.40u (Pimpel)
IC 334: Rheine 12.03u - Münster (Westf) Hbf 12.29u (BR1xx + IC-rijtuigen)
ICE 1101: Münster (Westf) Hbf 13.25u - Essen Hbf 14.19u (ICE 1)
ICE 611: Essen Hbf 14.59u - Köln Hbf 15.49u (ICE 3)
ICE 132: Köln Hbf 17.42u - Utrecht Centraal 20.49u (ICE 3)
IC (10)581: Utrecht Centraal 22.21u - Leeuwarden 00.17u (ICM)

Totaal 852 kilometer.
pi_84417827
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja goed, dat nabestaanden zoiets organiseren, heb ik begrip voor. Maar dat NS zelf zegt "we kunnen niet overal een monument plaatsen," over de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis, dat is toch minstens schokkend te noemen.


Dat ben ik met je eens :Y
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:44:22 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84417958
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:41 schreef Socios het volgende:
Alweer een tijdje geleden dat ik een reisje naar het buitenland gemaakt heb. Vandaag eentje gepland (en geboekt) voor vrijdag 20 augustus 2010. :P

IC 10530: Leeuwarden 08.45u - Zwolle 09.40u (ICM)
IC 3637: Zwolle 09.48u - Deventer 10.12u (ICRm)
IC 143: Deventer 10.19u - Rheine 11.40u (Pimpel)
IC 334: Rheine 12.03u - Münster (Westf) Hbf 12.29u (BR1xx + IC-rijtuigen)
ICE 1101: Münster (Westf) Hbf 13.25u - Essen Hbf 14.19u (ICE 1)
ICE 611: Essen Hbf 14.59u - Köln Hbf 15.49u (ICE 3)
ICE 132: Köln Hbf 17.42u - Utrecht Centraal 20.49u (ICE 3)
IC (10)581: Utrecht Centraal 22.21u - Leeuwarden 00.17u (ICM)

Totaal 852 kilometer.


Welk doel dient zoiets? Je kunt wel VEEL meer kilometers maken voor VEEL minder geld lijkt me. :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:49:49 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84418246
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
EN in 2013 is het 10 jaar geleden dat er in Roermond voor het laatst een dode op het NLse spoor viel, anders dan bij aanrijdingen en zelfdodingen.

Ehm, Barendrecht? Of is personeel uitgesloten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:52:25 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84418374
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ehm, Barendrecht? Of is personeel uitgesloten?


Oh ja -O-

Rm was ook personeel trouwens.

Wacht nog steeds op het IVWrapport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84418470
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Welk doel dient zoiets? Je kunt wel VEEL meer kilometers maken voor VEEL minder geld lijkt me. :?

Ik vind het gewoon een leuk reisje. Het gaat mij niet puur om de kilometers. Er zit een aantal trajecten tussen dat ik nog niet bereden heb. Rheine - Münster Hbf - Recklinghausen Hbf - Gelsenkirchen Hbf - Essen Hbf en Köln - Mönchengladbach Hbf.

Verder reis ik tussen Münster Hbf en Essen Hbf met de enige ICE die op een dag rijdt (via genoemde route) en pak ik Köln Hbf - Mönchengladbach - Eindhoven - Utrecht Centraal per ICE mee. (Geen stop te ´s-Hertogenbosch :P)

En het kost allemaal niet zo veel, hoor. Gewoon slim en vroeg boeken. :)

Heb nu een Niederlande Spezial à EUR 29,- Leeuwarden - Köln Hbf via genoemde route op één kaartje en voor de terugweg Köln Hbf - Leeuwarden via Eindhoven via NS HiSpeed een Low-Fixed (Superdiscount) ticket à EUR 19,-.

Veel internationale tickets zijn zelfs goedkoper dan wanneer je een binnenlandse reis maakt.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:57:10 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84418593
Okee, nou veel plezier iig ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84418645
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee, nou veel plezier iig ^O^

Thanks. :P
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:10:20 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84419192
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rm was ook personeel trouwens.

Was dat niet de machinist die overleed aan een hartstilstand?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 23:11:05 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84419222
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was dat niet de machinist die overleed aan een hartstilstand?

Dat was toch een goederenloc die zich in Buffel 3405 boorde?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:19:17 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84419578
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat was toch een goederenloc die zich in Buffel 3405 boorde?

Check.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:23:59 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84419743
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:33:54 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84420190
Dat is nogal een naar verhaal. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:45:38 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84420648
dat klopt :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84424535
Vandaag na lange tijd weer eens met de trein gereisd. Geld en het ontbreken van noodzaak weerhouden mij hier van. Maar de NS maakt er nog steeds een bende van :N
Op Dordrecht was het nogal een bende door de seinstoring richting roosendaal.
Daar blijkt dan direct weer uit dat de NS veel beter informatie dient te geven.

Een vriendin van mij moest naar Amsterdam, een treinenleek. Maar nergens bleek uit dat die IC niet ging rijden. Alleen op het centrale aanwijsbord stond "rijdt vandaag niet" samen met nog enkele treinen. Ik heb haar maar even een andere route geadviseerd want de NS adviseerde een trein die 20 minuten vertraging had(en hij hoorde ook pas over 20 minuten te vertrekken :N

Maar niets op de CTA van het betreffende perron, niets op de omroepen, niets geen adviezen.
Alleen 1x "door een seinstoring is er zeer beperkt treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe". Zeg dan in ieder geval Roosendaal. Een hoop weten misschien niet eens van het bestaan van station Lage Zwaluwe en de treinen richting Breda reden gewoon, dus dat sloeg ook nergens.
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om dat gewoon beter te doen :N

De terugweg is sowieso 's avonds een bende. Waarom rijdt de 1900 maar tot 22.50. Daarmee ontneem je 1 van de drukste stations van Nederland een kwalitatieve verbinding naar Rotterdam Centraal en verder. Laat hem dan in ieder geval tot Breda rijden of Dordrecht.
Hierdoor zat ik 1 uur lang in de SLT(overstappen heeft geen zin ivm aansluiting op Dordrecht)
En wat is die SLT dan een vervelende kuttrein. In DD-AR was die reis een stuk minder erg geweest.
De geluiden zijn imo een stuk irritanter dan in de GTW's van arriva, zeker op trajecten met veel stations, iedere x voor en na vertrek weer de hele riedel :r
En koud zijn ze ook. 20 graden, maar wel met een blazende airco op je benen :{

Ik vraag me eigenlijk af waarom ik nog treinkaartjes koop. Eigenlijk vind ik dat ze dat niet verdienen als de conductrice nog te beroerd is om haar gezicht in de trein te laten zien. In een uur tijd. Alleen tijdens het roken vlak voor het instappen in de trein zag ik haar. Een nutteloos gesprek voerend met de machinist.

Dan vraag ik me nog ook af hoe ze het presteren de SLT nog 5 minuten langer op Rotterdam geparkeerd te laten staan, terwijl hij er al bijna 5 minuten staat, wachtend om een rustig 4sporig traject op te gaan.
Oh en, 6 minuten voor het ritje Zwijndrecht-Dorderecht in de dienstregeling? :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 24 juli 2010 @ 03:27:14 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84427064
Interieur van een V250 die op dit moment proefrondjes rijdt op de HSL:


klik hier voor groot
(bron: Steelwheelz)
pi_84427741
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja goed, dat nabestaanden zoiets organiseren, heb ik begrip voor. Maar dat NS zelf zegt "we kunnen niet overal een monument plaatsen," over de grootste treinramp in de Nederlandse geschiedenis, dat is toch minstens schokkend te noemen.


Ik dacht altijd dat de NS anti-monumentjes was vanwege traumaproblemen bij het rijdend personeel.
Monumentjes voor spoorboomduiken zijn net zo triest als die bermmonumentjes voor Sjonnie die zijn getjoende golf om een paal vouwt. Een monument voor Harmelen kan ik me wel bedenken, maar waar zet je zoiets, die plek des onheils zelf is nogal afgelegen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 10:41:13 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84429553
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 06:54 schreef Fixers het volgende:

[..]
Een monument voor Harmelen kan ik me wel bedenken, maar waar zet je zoiets, die plek des onheils zelf is nogal afgelegen.

Dat valt reuze mee. Er lopen meerdere werkwegen naartoe, en ik verwacht niet dat daar ineens honderden mensen per dag op af komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84430036
Dat hoeft toch ook niet? Wie er echt naartoe wil, komt er sowieso wel, hoe afgelegen ook.
pi_84431110
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 03:27 schreef James1988 het volgende:
Interieur van een V250 die op dit moment proefrondjes rijdt op de HSL:

[ afbeelding ]
klik hier voor groot
(bron: Steelwheelz)


nice
pi_84431868
De Oostenrijkse Alpen in het brede Inndal:


Terwijl de boer rustig begonnen is met bewerken van zijn land, passeert de "Bosphurus-Europe-Express" 189 932 met EC 82 uit Verona Porta Nuova ter hoogte van Vomp op weg naar München Hbf. Linksboven is de top van de Largotz op 2214m te zien. Rechts daarvan is op 2677m de Glungezergipfel waar te nemen. Door de verschillende afstanden tot beide bergtoppen lijkt de Largotz hoger dan de Glungezer maar dit is dus niet het geval. Rechts net boven de neus van de lok bevindt zich het gebergte de Kalkkögel, waarvan de hoogste top op 2804m boven zeeniveau ligt.


In tripletractie passeren de Lokomotion 185666, 185663, 185662, allen in de zebra-bestickering, met de vertraagde DGS 43118 geheel beladen met LKW Walter wissellaadbakken het dorpje Vomp bij Schwaz in het Inndal. De trein is afkomstig van Verona Q.E. en heeft Köln Eifeltor als eindbestemming, al zal Lokomotion de trein slechts tot München Ost Rbf rijden.

Meer foto's van mijn vakantie volgen binnenkort.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:43:25 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84432504
Mooie plaatjes!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84432561
Zeker mooi! Benieuwd naar de rest!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:56:46 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84436256
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:44 schreef Socios het volgende:
Zeker mooi! Benieuwd naar de rest!

Ja, wel jammer dat die mooie landschapsfoto's steeds verneukt worden door die klotetreinen die midden door 't beeld scheuren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:28:46 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84438794
Vannacht zijn er 'zeeptesten' uitgevoerd met de V250 op de HSL. 500 meter spoor ingevet, met 110 km eropafrijden en vervolgens een snelremming uitvoeren om de ABS-meting uit te voeren.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:30:19 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84438860
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Vannacht zijn er 'zeeptesten' uitgevoerd met de V250 op de HSL. 500 meter spoor ingevet, met 110 km eropafrijden en vervolgens een snelremming uitvoeren om de ABS-meting uit te voeren.

Ah, de techniek is sinds de jaren '80/'90 dus niet echt veranderd. :')

quote:

# Je ziet vrij vaak dat treinen doorglijden bij het remmen. Heeft het materieel geen ABS ofzo?

Zelfs plan T/V heeft STANDAARD al ABS (Ruud Maijer)
Het lijkt me dat ook bij geblokkeerde wielen de trein prima af zou remmen,maar helaas, staal op staal glijd nou een maal best! Dat dacht ik ook, maar een paar jaar geleden stond in het Matblad een artikel over de glijproeven die men had genomen, waarbij ze een stuk spoor met groene zeep hadden ingesmeerd. Daaruit bleek dat men *altijd* het beste gewoon een noodremming kon inzetten, al blokkeren de wielen. De remweg was daarbij altijd het kortst, korter dan wanneer de MCN zelf probeert "pompend" te remmen.
(Illya Vaes)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84438880
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:56 schreef Duvel het volgende:
Ja, wel jammer dat die mooie landschapsfoto's steeds verneukt worden door die klotetreinen die midden door 't beeld scheuren.

_O-
pi_84440437
Valt ABS niet uit zonder stroom?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:10:14 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84442454
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:13 schreef Ascendancy het volgende:
Valt ABS niet uit zonder stroom?

Een trein heeft accu's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84445746
quote:
In het Zuid-Zwitserse kanton Wallis (Valais) is vrijdag een trein van de Glacier Express ontspoord.

Bron
dag
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:08:10 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84446293
Vandaag met de Thalys onderweg van Antwerpen (v. 17:31, +8 bij vertrek zoals aangekondigd) naar Rotterdam CS. Zijn we vertrokken (nog in België op de HSL), vallen we ineens met een snelle snelheid stil. Was echter geen snelremming, leek net of motoren uitvielen.
Vrij snel werd er omgeroepen dat we aan de vrije baan stil waren gevallen, en om de veiligheid te waarborgen werd iedereen verzocht te blijven zitten, en geen paniek te maken. De deuren mocht je ook niet openen. We zouden spoedig doorgaan.

Na +/- 8 minuten gingen we weer (met amper 15 km/h) nog geen 300 meter verder, en vielen we weer stil. 3 minuten later reden we een afstand van iets meer dan 1 kilometer, en viel de trein weer stil. Daar hebben we vervolgens 11 minuten stil gestaan.
De trein begon daarna weer te rijden, maar met beperkte snelheid over een lengte van ruim 3 kilometer. Hierna stopten we weer, maar binnen 1 minuut weer vertrek. De omroep mededeelde daarna, dat er wegens een technisch defect enige vertraging was opgelopen, maar dit defect inmiddels verholpen was. We reden weer 300 km/h, en met een vertraging van iets meer dan 20 minuten mochten we doorscheuren.

Bij Rotterdam C. werden we vervolgens voor het rooie gezet (a. 18:23), en na 3 minuten gingen we zeer rustig het station binnen via spoor 12.
Spoor 11 was namelijk bezet door de FYRA, en spoor 12 was bezet tot 18:25. Er had voor spoor 15 gekozen kunnen worden, dan had dat weer 3 minuten gescheeld. Dat spoor was gewoon vrij..

Al met al: Een vertraging van uiteindelijk 25 minuten
pi_84446520
De NS heeft een nieuwe (test)-trein in gebruik genomen kwam ik afgelopen woensdag achter! Ik zat in de trein en was al verbaasd dat er een scherm met aankomsttijden hing, vervolgens kwam er ook nog eens voorbij dat er gratis WiFi in de trein aanwezig was. Ik heb het dus gelijk even getest met mijn nieuwe hippe telefoon en ja dat was er!

Was een leuke verrassing op mijn treinreis van Rdam-Groningen! (directe IC)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:23:51 #184
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_84446802
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Bron
Treinentopic #242: op stap met de zomerzwerfkaart

&

http://www.20min.ch/news/(...)erverletzte-27699495 (25 foto's)

Wel een erg sterkte getuigenverklaring. Dat is gewoon niet mogelijk als je de foto's ziet.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:24:49 #185
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84446846
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:15 schreef Arnette het volgende:
De NS heeft een nieuwe (test)-trein in gebruik genomen kwam ik afgelopen woensdag achter! Ik zat in de trein en was al verbaasd dat er een scherm met aankomsttijden hing, vervolgens kwam er ook nog eens voorbij dat er gratis WiFi in de trein aanwezig was. Ik heb het dus gelijk even getest met mijn nieuwe hippe telefoon en ja dat was er!

Was een leuke verrassing op mijn treinreis van Rdam-Groningen! (directe IC)
Dat is geen testtrein. Dat zijn de oude Koplopers die gemoderniseerd worden, en zodoende een nieuw uiterlijk, maar ook interieur krijgen en dergelijke.
OBIS (Reizigers informatie schermen met tijden van stations etc) en WiFi komt er ook in.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 20:26:21 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84446892
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een trein heeft accu's.
mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.

Zo wilden ze de elektrische stellen vanochtend het door een stroomstoring getroffen Leeuwarden volgens Omrop Fryslân uit sturen, maar dat bleek natuurlijk niet mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84447049
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.

Zo wilden ze de elektrische stellen vanochtend het door een stroomstoring getroffen Leeuwarden volgens Omrop Fryslân uit sturen, maar dat bleek natuurlijk niet mogelijk.
Dat stukje is vrij makkelijk leesbaar voor een niet fries _O_
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:55:34 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84447910
Vertaald:

Het treinverkeer van en naar Leeuwarden heeft zaterdagochtend drie uren stil gelegen. Oorzaak was een stroomstoring in Leeuwarden. Op de trajecten Leeuwarden-Zwolle, Leeuwarden-Groningen, Leeuwarden-Harlingen Haven en Leeuwarden-Stavoren worden passagiers met bussen vervoerd. Sinds negen uur rijden de treinen weer.

De stroomstoring was om half 4 begonnen. De treinen konden eerst nog op accu's rijden, maar moesten er half 6 mee stoppen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:03:26 #189
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84448149
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.

Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84448459
de gemoderniseerde Koploper, oftewel ICMm
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_84448514
Ik vind het ook een erg raar verhaal.
stel zo'n trein trekt 2000 kW(een ICMm 4tje) dan heb je voor een uurtje rijden een accu nodig die op 1800 Volt 1.1KAh kan leveren. Volgens mij bestaan die accu's niet.
En als ze bestaan passen ze niet in een trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 21:24:09 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84448759
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij is het onzin dat treinen op accu's kunnen rijden. Een vertrekkende ICM trekt het vermogen waar je een huishouden een maand op kunt draaien, geen accu die dat aankan.

Ik gok dat het nieuwsbericht een beetje klok-klepel-verhaal is. Er zal een zogenaamde kleine stroomstoring zijn geweest, waarbij de 3-kV-voorziening wegvalt die seinen en wissels van energie voorziet. In dat geval is er een backup in de vorm van accu's, die het normaal zo'n drie uur uithoudt, afhankelijk van hoe vaak er wissels omlopen e.d. Het zou ook erg vreemd zijn dat door het wegvallen van de bovenleidingspanning de baanvakken naar Groningen, Harlingen en Stavoren niet meer bereden zouden kunnen worden. :')
lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.

Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:30:07 #193
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84448957
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


lijkt me idd veel logischer, ook gezien de tijdspanne die genoemd is in het bericht.

Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dan een ICM op het putspoor in Leeuwarden hebben gekregen en er ook weer weg.
Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.

- edit: bedoel je spoortje 35? Hangt daar niet gewoon een draad boven?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 21:32:35 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84449045
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dieselloc? Ik hoor het trouwens nu voor het eerst, van een ICM op het putspoor.
geen idee. Heb in Leeuwarden er af en toe wel eens een stelletje zien staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:38:12 #195
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84449250
Bizarre perronnummering :)



Wo war ich?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:55:17 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84449860
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


mja, daar kun je maar een heel beperkt stukje op rijden.
't Ging dan ook over de ABS. :)

Treinen op accu's laten rijden is inderdaad onzin, veel te groot vermogen. De seinwezenvoedingen zijn wel gebufferd (maar de 3kV zelf niet, ook weer te groot vermogen), dat wordt lokaal middels accu's en UPS's opgelost.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:58:15 #197
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_84449971
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo ontdekte ik zojuist pas dat de noordertunnel onder Utrecht Centraal door, in de Koude Oorlog ingericht was als schuikelder tegen eventuele atoomaanvallen :o Er is zelfs een aardige multimediale presentatie ingericht daar _O_ Vet tof :)


[ plaatjes ]

Hadden jullie daar ooit van gehoord? Ik niet :N
Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.
pi_84450004
@ Bork, Büchen
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:05:40 #199
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84450291
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:59 schreef Zug-Chef het volgende:
@ Bork, Büchen
_O_ excellent! *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:24:47 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84451096
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:58 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Zoiets hebben ze in de Rotterdamse metro ook, op Blaak gebruikt om het perron te verlengen. Weet niet hoeveel er nog intact is op de overige stations.
Volgens mij zijn alle BB ruimtes ontruimd. In Amsterdam in elk geval wel, daar waren ze begin dit jaar druk mee bezig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 22:28:28 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84451261
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

- edit: bedoel je spoortje 35? Hangt daar niet gewoon een draad boven?
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:29:58 #202
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84451314
Ik ga woensdag iig wel even zoeken, ben nu wel benieuwd hoe dat eruit ziet :) Edit: op Utrecht CS dus, voor de duidelijkheid :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84451415
Ik zag vanavond bij Bunnik een IRM-4 rijden...ik dacht dat die dingen allemaal verlengd waren?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:36:52 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84451593
Je hebt nu VIRM-4 en VIRM-6 ;)
pi_84451926
Ah ik zie het, het is idd van 3 en 4 bakken naar 4 en 6 bakken.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:02:12 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84452552
De hoge nummertjes van de 9500 serie VIRM-IV zijn zelfs nieuw gebouwd.
Hier zit geen lift meer in voor de railcatering, en de stoelen zijn anders (2e klas stoffen blauwe stoelen, eerste klas rode leren stoelen, met leeslampje en stopcontact (per 4zits 2 stopcontacten, en zit in tegenstelling van ICM/ICRm tussen de 2 stoelen in, net onder de zitting))
  Redactie Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 23:02:25 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84452566
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Ging dan ook over de ABS. :)

Treinen op accu's laten rijden is inderdaad onzin, veel te groot vermogen. De seinwezenvoedingen zijn wel gebufferd (maar de 3kV zelf niet, ook weer te groot vermogen), dat wordt lokaal middels accu's en UPS's opgelost.
http://de.wikipedia.org/wiki/Akku-Triebwagen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:25:29 #208
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84453449
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
Op de diagrammen waar ik vanaf thuis bij kan, lijkt het er wel op. Maar ik zal volgende week wel eens op de post kijken hoe het zit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 25 juli 2010 @ 00:09:31 #209
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84455137
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
Spoor 35 (Leeuwarden) hangt inderdaad onder de waslijn.

Edit: Ik verwarde Leeuwarden met Nijmegen, sorry.
  zondag 25 juli 2010 @ 05:21:21 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84459693
Testritten V250 op de HSL:
quote:
Van 200 kmh naar 0 kmh.1450 meter remweg..
En een ETCS-foutje:


bron: Twitter
  zondag 25 juli 2010 @ 11:22:10 #211
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84461866
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84462791
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:22 schreef V2 het volgende:
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
Volgens mij zijn wij geen ERMTS experts :').

Station Ah is vanaf vandaag vier weken buitendienst, ellende dus! Volgens de NS site, wat ik zelf erg slecht vind:

quote:
ga eerder op reis

de laatste aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd
Hoe zo kunnen de laatste aansluitingen niet gegarandeerd worden, wat is dat voor onzin :').

[ Bericht 24% gewijzigd door Brembo op 25-07-2010 12:23:04 ]
  zondag 25 juli 2010 @ 12:15:09 #213
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84463053
Ik dus ook niet, vandaar de vraag :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84464184
Iemand enig idee hoeveel ICMm's er al rijden dan? Woensdag zat ik er voor het eerst in eentje, terwijl ik ongeveer elke week wel in zo'n trein zit.

Er rijden trouwens nog best veel oude koplopers (oranje stoelen) viel me op.
  zondag 25 juli 2010 @ 12:57:14 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84464225
De moderne ICMm's zijn alle driedelige koplopers zegmaar, en een aantal vierdelige. De vierdelige worden momenteel verbouwd / gemoderniseerd.
pi_84464698
Is trouwens een machinist bevoegd om boetes te geven als je geen geldig vervoerbewijs bij je hebt? nee toch?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 juli 2010 @ 13:24:09 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84464983
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is trouwens een machinist bevoegd om boetes te geven als je geen geldig vervoerbewijs bij je hebt? nee toch?
nee, tenzij hij ook wel eens HC is. Dan zou hij eventueel wel een uitstel van betaling uit mogen schrijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84465530
En op de Veenexpres en bij Syntus is dat altijd het geval toch? :@
dag
pi_84466124
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
En op de Veenexpres en bij Syntus is dat altijd het geval toch? :@
Machinist, die hebben aparte controleploegen. Lijkt mij dat hij niet direct bevoegd is. Daarnaast kan hij nooit de bekeuring schrijven omdat hij moet rijden :P.
pi_84466274
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
En op de Veenexpres en bij Syntus is dat altijd het geval toch? :@
Daar heb ik het ook inderdaad over, hij kan alleen maar mensen de trein uitsturen. Dit heb ik 1 keer meegemaakt. Ik koop toch nooit een kaartje als ik van Almelo naar Marienberg moet :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2010 14:01:45 ]
pi_84466297
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Machinist, die hebben aparte controleploegen. Lijkt mij dat hij niet direct bevoegd is. Daarnaast kan hij nooit de bekeuring schrijven omdat hij moet rijden :P.
Een trein stopt ook wel eens... En ook op het perron moet je een geldig vervoersbewijs hebben :Y
dag
pi_84466384
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Een trein stopt ook wel eens... En ook op het perron moet je een geldig vervoersbewijs hebben :Y
Maar daar controleren ze toch alleen ´s nachts op.
En het slaat nergens op, als ik op Utrecht Centraal op iemand sta te wachten, dan wil ik gewoon een sigaretje kunnen roken. En daarvoor moet je naar de perrons.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 25 juli 2010 @ 14:10:29 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84466593
Het moet niet. Je kan ook bij de bussen, jaarbeurs etc buiten gaan staan.
Maar of dat logisch is, is nog maar de vraag natuurlijk :)
pi_84466796
Arriva is top!


In Duitsland dan wel te verstaan...



Arriva rijdt zeker niet alleen in Nederland op diverse treinverbindingen. In Duitsland rijdt het onder de productnaam ALEX de treinen op de relaties München-Lindau/Oberstdorf en München-Regensburg-Hof/Praag. Voor het traject tussen München en Regensburg worden vijf loks van de serie 183, beter bekend als Taurus ingezet. De 183 002 is met ALX trein 354 uit Schwandorf en Praag (de achterste 4 wagens) bij Feldmoching nog slechts enkele kilometers verwijderd van het eindstation München Hauptbahnhof. Maandag 19 juli 2010


Ter gelegenheid van 175 jaar Deutsche Eisenbahn heeft Arriva een van haar Taurussen als Adler-stoomlok bestickerd. De 183 001 heeft vier rijtuigen aan de haak en is als ALX 87015 onderweg vanuit Hof via Schwandorf en Regensburg naar München Hbf en passeert hier vlak voor Feldmoching. Maandag 19 juli 2010
pi_84466825
Apart gezicht met dat dubbeldekkersrijtuig er tussen ;)
pi_84467003
Dat is vrij normaal geloof ik in Duitsland, want op Munchen hbf stond het vol met boemeltjes die dat soort combinaties reden. Ook de DB doet dat.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84467165
Daar past het nog best aardig bij elkaar met kleuren e.d. Maar die DD-AR/ICRm stammen die hier een paar jaar reden, dat zag er niet uit :') .
  zondag 25 juli 2010 @ 14:35:25 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84467403
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:22 schreef V2 het volgende:
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
"Group of balises absent" in het logboek onderin het scherm.
pi_84469678
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar daar controleren ze toch alleen ´s nachts op.
En het slaat nergens op, als ik op Utrecht Centraal op iemand sta te wachten, dan wil ik gewoon een sigaretje kunnen roken. En daarvoor moet je naar de perrons.
Je mag je sigaretje ook op het busplatform roken, hoef je geen geldig vervoersbewijs te hebben.
pi_84477015
Pfff ging weer lekker vandaag in de trein..

Ik zat bij Gouda en zag op mijn telefoon dat er al gedoe was tussen Amersfoort en Zwolle. Eerst wilde de conductrice ons allemaal in de stoptrein naar Zwolle duwen (lekker efficient), later zouden we moeten omreizen via Deventer en toen we net voor station Amersfoort stonden waren ze zo slim geweest om het systeem te resetten.. kortom alles kwam weer op gang. Uiteindelijk met 40 minuten vertraging & volle trein in Groningen aangekomen!
  zondag 25 juli 2010 @ 19:39:12 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84477691
Gouda! *O*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84478392






De Museumbahn tussen Blumberg en Weizen, tegen de Zwitserse grens aan. Ritje van 25 kilometer, 1:10 uur :Y) .

Maar vanaf morgen begint het echte werk, Rsd - München - Budapest - Venetië - Florence - Freiburg - Rsd *O*
pi_84478878
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:39 schreef Duvel het volgende:
Gouda! *O*
Gouda is kut. Het traject Alexander-Gouda trekt de grootste pauperbende van heel Nederland aan. :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 25 juli 2010 @ 20:14:49 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84479180
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Gouda is kut. Het traject Alexander-Gouda trekt de grootste pauperbende van heel Nederland aan. :')
Dat is niet de schuld van Gouda, kutpuber. :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84480336
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is niet de schuld van Gouda, kutpuber. :r
Ze moeten er wel allemaal heen altijd :{w
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 25 juli 2010 @ 20:50:39 #236
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84480889
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Gouda is kut. Het traject Alexander-Gouda trekt de grootste pauperbende van heel Nederland aan. :')
Nooit op de Hoekse Lijn gereden zeker?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:19:51 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84482342
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:50 schreef V2 het volgende:

[..]

Nooit op de Hoekse Lijn gereden zeker?
December 2008 bereden, vanaf Maassluis West naar Rotterdam Centraal.
  zondag 25 juli 2010 @ 21:32:21 #238
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84482947
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Arriva is top!


In Duitsland dan wel te verstaan...


[ afbeelding ]
Arriva rijdt zeker niet alleen in Nederland op diverse treinverbindingen. In Duitsland rijdt het onder de productnaam ALEX de treinen op de relaties München-Lindau/Oberstdorf en München-Regensburg-Hof/Praag. Voor het traject tussen München en Regensburg worden vijf loks van de serie 183, beter bekend als Taurus ingezet. De 183 002 is met ALX trein 354 uit Schwandorf en Praag (de achterste 4 wagens) bij Feldmoching nog slechts enkele kilometers verwijderd van het eindstation München Hauptbahnhof. Maandag 19 juli 2010

[ afbeelding ]
Ter gelegenheid van 175 jaar Deutsche Eisenbahn heeft Arriva een van haar Taurussen als Adler-stoomlok bestickerd. De 183 001 heeft vier rijtuigen aan de haak en is als ALX 87015 onderweg vanuit Hof via Schwandorf en Regensburg naar München Hbf en passeert hier vlak voor Feldmoching. Maandag 19 juli 2010
Ik kwam ook een Adler tegen alleen ik rekende er totaal niet op, kwam het volgende uit 8-)


(ik kende ook het hele verhaal niet -O- )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_84487134
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:22 schreef Arnette het volgende:
Pfff ging weer lekker vandaag in de trein..

Ik zat bij Gouda en zag op mijn telefoon dat er al gedoe was tussen Amersfoort en Zwolle. Eerst wilde de conductrice ons allemaal in de stoptrein naar Zwolle duwen (lekker efficient), later zouden we moeten omreizen via Deventer en toen we net voor station Amersfoort stonden waren ze zo slim geweest om het systeem te resetten.. kortom alles kwam weer op gang. Uiteindelijk met 40 minuten vertraging & volle trein in Groningen aangekomen!
Meh, dat zuigt. Hoe laat was dat dan? Ik reed aan het begin van de middag en het begin van de avond ook op dat traject.
  maandag 26 juli 2010 @ 08:07:44 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84493788
Foto's staan op NOS.nl, blijkbaar heeft de machinist van de slijptrein van Speno zitten pitten...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juli 2010 @ 08:23:29 #242
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_84493944






bron: nu.nl
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  maandag 26 juli 2010 @ 08:24:28 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84493958
106 Teletekst ma 26 jul
***************************************
Trein ramt winkel op Fries station

***************************************
` Op het station van Stavoren is
afgelopen avond rond half twaalf een
onderhoudstrein dwars door een winkel
gereden.Twee van de vier mensen in de
treincabine raakten lichtgewond.

De trein,die de rails onderhoudt,reed
met zeven wagons door een stootblok
tegen een lege dieseltankwagen,die hij
vervolgens meesleurde door de winkel
met watersportartikelen heen.De trein
en de tankwagen eindigden op een plein
achter de winkel.

De trein heeft vanaf het stootblok zo'n
honderd meter afgelegd.Het is een chaos
en volgens de politie is het een wonder
dat er maar twee lichtgewonden zijn.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport


Dus die slijptrein komt daar met goed 140 km/h aan, zonder ergens naar te kijken..... Hoe gaatt zoiets eigenlijk?? Die dingen rijden heul niet hard toch? :?

quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:23 schreef Mkr het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

bron: nu.nl
WTF ???? :o :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 juli 2010 @ 08:27:44 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84493993
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:Dus die slijptrein komt daar met goed 140 km/h aan, zonder ergens naar te kijken..... Hoe gaatt zoiets eigenlijk?? Die dingen rijden heul niet hard toch? :?
[..]

WTF ???? :o :?
Ik heb echt geen flauw idee hoe ze dit voor elkaar kregen. Tussen het juk en die winkel zit geloof ik ook nog een meter of 15, en daarna dus nog zowat de haven in gereden... :{

Misschien dacht de machinist dat ie onderweg was naar Leeuwarden en dus nog een heel eind te gaan had? En Speno heeft blijkbaar geen ATB-NG aan boord!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juli 2010 @ 08:28:43 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84494015
http://www.112fryslan.nl/news/5329

Meer foto's en een filmpje. Ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter, want hier kloppen dingen gewoon zwaar niet :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 juli 2010 @ 08:34:18 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84494088
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter, want hier kloppen dingen gewoon zwaar niet :N
Joh. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juli 2010 @ 08:41:00 #247
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84494182
Ik was vrij. Dus ik heb er nix mee te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84494420
Altijd leuk, lui die dingen concluderen zonder er eigenlijk iets van af te weten.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:16:01 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84494639
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Altijd leuk, lui die dingen concluderen zonder er eigenlijk iets van af te weten.
Wie?! Waar?! Breng de galg naar buiten!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juli 2010 @ 09:18:05 #250
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84494676
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wie?! Waar?! Breng de galg naar buiten!
Vergeet de pek met veren, de fakkels en de hooivorken niet. Het is natuurlijk wel Stavoren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:27:53 #251
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_84494860
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb echt geen flauw idee hoe ze dit voor elkaar kregen. Tussen het juk en die winkel zit geloof ik ook nog een meter of 15, en daarna dus nog zowat de haven in gereden... :{

Misschien dacht de machinist dat ie onderweg was naar Leeuwarden en dus nog een heel eind te gaan had? En Speno heeft blijkbaar geen ATB-NG aan boord!
Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.
In het materieel zit dan ATB-NL ;)
Overigens heeft de speno het voor werkmaterieel verplichte ATB-E ( wat ook tegenwoordig in museummaterieel zit en die ATB heeft de eigenschap dat het op ATB-NG baanvakken niets doet.
Baanvak snelheid is 100km/h daar trouwens en zo te zien is hij ook met die snelheid het station binnen gereden. Ze zullen wel gedacht hebben dat ze nog maar bij Koudum-Molkwerum waren inplaats van Stavoren. Friesland is ook veels te donker als je s'nachts met een trein moet rijden op een baanvak waar de stationsverlichting is uitgeschakeld , die stapel stenen die als stations dienen vallen dan ook gewoon niet meer op.
  maandag 26 juli 2010 @ 09:28:32 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84494874
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus die slijptrein komt daar met goed 140 km/h aan, zonder ergens naar te kijken..... Hoe gaatt zoiets eigenlijk?? Die dingen rijden heul niet hard toch? :?
140 km/h vind ik een overdreven snelheid voor het traject Sneek-Stavoren, maar laten we het onderzoek afwachten...
  maandag 26 juli 2010 @ 09:30:07 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84494898
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:27 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.
In het materieel zit dan ATB-NL ;)
Ik denk dat toen ATB-NG geïntroduceerd werd en bij de Buffels en Wadlopers werd ingebouwd, de term "ATB-NL" nog niet bestond. Klopt dat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juli 2010 @ 09:51:26 #254
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_84495285
nope ATB-NL is altijd al van toepassing geweest
ATB-NL kan samen werken met ATB-EG en ATB-NG.
Als ze in het begin alleen ATB-NG zouden hebben, zouden ze nooit over een EG baanvak mogen.
Maar iedereen praat over ATB-NG, is er gewoon zo ingeslopen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 10:12:17 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84495690
Wat een ravage zeg ...

Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...

Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 juli 2010 @ 10:14:20 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84495748
Nah, dat duurt altijd zo lang. Laten we gewoon lekker speculeren, de waarheid zal wel ergens naar boven komen in de brij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juli 2010 @ 10:41:32 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84496454
Ha, groene Hondekop als museumpendel vanaf spoor 1 in Utrecht. _O_
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84496643
Altijd maar die ´IVW´-rapporten. :')
pi_84496839
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...

Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...

Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 juli 2010 @ 10:59:56 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84497053
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:14 schreef Duvel het volgende:
Nah, dat duurt altijd zo lang. Laten we gewoon lekker speculeren, de waarheid zal wel ergens naar boven komen in de brij.
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84497123
Ja, maar met 70km/u door een stootblok gaan vereist wel een goede reconstructie.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 juli 2010 @ 11:02:02 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84497125
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten :')
Ik speculeer dat de machinist zijn hoofd er niet bij had. Wie speculeert er verder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84497177
Ik denk dat Flash de machinist was. Dan is verder onderzoek niet nodig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84497462
Hmm ik heb al een tijd twee vragen, misschien weten jullie het! :o

Op het traject van Hilversum - Schiphol heb je zo'n sneltrein, maar soms komt in plaats van een normale trein een internationale trein. Dit gaat vrij random, dus je weet niet waar je aan toe bent van tevoren.
Dan sta je dus voor een verrassing, want er hoort toeslag betaald te worden in die Fyratreinen bij mijn weten.
Toch heb je als reiziger helemaal niet gevraagd om zo'n trein, en bovendien weet je niet van tevoren of je een toeslagkaartje moet kopen of niet.
Is het verplicht om toeslag te betalen? Want als reiziger zit ik hier dus helemaal niet op te wachten, maar toch krijg je het door je strot geduwd.

Ten tweede een hele loze vraag. Ik vraag me altijd af waarom mensen 'met de trein meelopen' als hij eraan komt. Zelfs al is het een lange trein en is het helemaal niet nodig om naar voren te lopen, toch doen mensen het. Is hier een speciale reden voor ofzo? :P
pi_84497693
Dat is de IC Berlijn.
De IC Schiphol-Enschede rijdt om en om met de IC Schiphol Berlijn. Deze IC heeft binnenlands geen toeslag en je gewone NS treinkaartje is geldig. Hij rijdt eens per 2 uur. 6x per dag dacht ik en stops niet in Enschede, wil je naar Enschede moet je overstappen in Hengelo.

En mensen doen dat vaak uit gewoonte.
Ik doe hety meestal niet. Maar als ik in de spits op Delft de IC richting Rotterdam moest hebben wel. Op Den Haag Centraal is het het kortste lopen naar het achterste deel van de trein. Dus voorin is het vaak een stuk leger :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 26 juli 2010 @ 11:23:40 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84497704
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:15 schreef juxtaposition het volgende:
Hmm ik heb al een tijd twee vragen, misschien weten jullie het! :o

Op het traject van Hilversum - Schiphol heb je zo'n sneltrein, maar soms komt in plaats van een normale trein een internationale trein. Dit gaat vrij random, dus je weet niet waar je aan toe bent van tevoren.
Dan sta je dus voor een verrassing, want er hoort toeslag betaald te worden in die Fyratreinen bij mijn weten.
Toch heb je als reiziger helemaal niet gevraagd om zo'n trein, en bovendien weet je niet van tevoren of je een toeslagkaartje moet kopen of niet.
Is het verplicht om toeslag te betalen? Want als reiziger zit ik hier dus helemaal niet op te wachten, maar toch krijg je het door je strot geduwd.
Dat is de trein Berlijn-Schiphol, en deze rijdt 1x per twee uur in plaats van de normale intercity. Omdat er op dat moment dus een normale intercity mist, kun je gewoon gebruik maken van deze trein.

Random is het niet trouwens, het zijn de treinen van 10.37, 12.37, 14.37, 16.37, 18.37, 20.37 en 22.38
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 juli 2010 @ 11:45:28 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84498373
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:04 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat Flash de machinist was. Dan is verder onderzoek niet nodig.
:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 juli 2010 @ 12:00:12 #268
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84498850
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...

Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...

Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Goed idee, ik geef de hoge heren drie jaar...
pi_84500613
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten :')
Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeente :P. Zal nog een flinke klus worden om dit zooitje daar weg te krijgen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:05:04 #270
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84501059
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.
Zo'n ding kan echt wel sneller, zolang die niet aan het slijpen is.

En blijkbaar kunnen we die OP ook net zo goed afschaffen, die vraag over de IC Berlijn blijft maar terugkomen terwijl het antwoord daar in staat...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 13:24:54 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84501856
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:53 schreef Brembo het volgende:

[..]

Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeente :P. Zal nog een flinke klus worden om dit zooitje daar weg te krijgen.
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84502077
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:

Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.
Is zeven het max. eigenlijk?

Dat wordt spotten zaterdag. :9~
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 13:36:27 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84502350
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Is zeven het max. eigenlijk?

Dat wordt spotten zaterdag.

de perronnetjes zijn niet al te lang op de lijn, dus ik gok dat het idd max 7 is, al moet je dan bij Koudum/Molkwerum hier en daar wel een sprong maken, want daar is de nuttige perronlengte 90 meter.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84502706
7 bakken richting Stavoren
Waarom rijden ze dan niet gewoon halfuursdienst? OF past dat daar niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 13:50:09 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84502853
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:45 schreef Ascendancy het volgende:
7 bakken richting Stavoren
Waarom rijden ze dan niet gewoon halfuursdienst? OF past dat daar niet.

Dat past prima en dat doen ze dan ook.

Normaal rijden ze alleen in de ochtendspits een halfuursdienst en daarna de rest van de dag een uursdienst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84503293


WTF
pi_84503573
Die ochtendspits treinen rijden wel onregelmatig. Dus prima lijkt me niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 14:10:29 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84503658
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:08 schreef Ascendancy het volgende:
Die ochtendspits treinen rijden wel onregelmatig. Dus prima lijkt me niet.

De treinen hebben standaard een lange stop in Sneek en kruisen te Workum.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84503691
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:01 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[ afbeelding ]

WTF
Nou koppel een paar locs eraan en sleep alles weg
Hijskraan naast het spoor daar en alles weg takelen.
Stukkie nieuwspoor en klaar.
pi_84503933
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Nou koppel een paar locs eraan en sleep alles weg
Hijskraan naast het spoor daar en alles weg takelen.
Stukkie nieuwspoor en klaar.
Ik wens je veel succes
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 juli 2010 @ 14:44:40 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84505035
"Hallo verzekering, er is een trein door mijn winkel gereden, ben ik daarvoor gedekt?"
  maandag 26 juli 2010 @ 14:45:55 #282
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_84505094
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_84505288
Holy fuck.
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 14:51:39 #284
155227 crew  Guppy
dus
pi_84505330
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:50 schreef Crientj het volgende:
Holy fuck.
Wat zij zegt, en zo
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84506687
En wonder dat hier geen doden zijn gevallen. Hoe is dit mogelijk :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84508171
Ik wist niet dat ze zoveel politieauto's hadden in Friesland :o
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84508495
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:27 schreef Ascendancy het volgende:
Hoe is dit mogelijk :{
's Nachts...
  maandag 26 juli 2010 @ 16:12:43 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84508609
Leuk idee voor Te Land, Ter zee: Trein op het plein :')

[/flauw]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 16:17:23 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84508797
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

's Nachts...
Uhuh, Je ziet geen hand voor ogen en zodra de laatste trein geweest is gaat de verlichting op de stations uit, dus je kunt dan op een dergelijke lijn makkelijk een station over het hoofd zien en je vergissen in de plaats waar je bent.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84508847
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Uhuh, Je ziet geen hand voor ogen en zodra de laatste trein geweest is gaat de verlichting op de stations uit, dus je kunt dan op een dergelijke lijn makkelijk een station over het hoofd zien en je vergissen in de plaats waar je bent.
En dan kunnen ze die niet even aanlaten ivm werk aan het spoor.
En die werktrein heeft toch gewoon puike bouwlampen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 juli 2010 @ 16:21:21 #292
201952 lezut
et rezut
pi_84508961
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk idee voor Te Land, Ter zee: Trein op het plein :')

[/flauw]
:D

Had weinig gescheeld of de hele trein was inderdaad ter zee gegaan :o Ik vraag me af wat de eerste gedachten van de machinist waren toen hij erachter kwam dat hij geen rails meer onder z'n trein had 8)7
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 16:21:46 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84508974
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En dan kunnen ze die niet even aanlaten ivm werk aan het spoor.
En die werktrein heeft toch gewoon puike bouwlampen?
mja, dat soort lampen werken alleen maar voor de korte afstand. Grote afstand kun je gewoon niet doen omdat je er anders mensen of dieren mee kunt gaan verblinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84509067
Dan had de machinist dus voorzichtiger moeten rijden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 26 juli 2010 @ 16:36:42 #295
258802 Yreal
henk..!
pi_84509620
Wat ze dus net op het nieuws zeide he...

Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal? :?
pi_84509696
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
Wat ze dus net op het nieuws zeide he...

Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal? :?
Zware trein? Te lange remweg?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84509739
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal? :?
Vergis je niet, hoor. Een botsing met 40 km/u is echt hard.

In de auto een botsing met 40 km/u zonder gordel kan ook catastrofale gevolgen hebben.
  maandag 26 juli 2010 @ 16:41:11 #298
258802 Yreal
henk..!
pi_84509792
maar hij is wel echt heel ver door gereden voor 40km / u :o '

Oh, en ik ben met 40km/u wel eens op me bek gegaan met de motor, vond dat nou geen denderende klap :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 16:44:58 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84509961
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
Wat ze dus net op het nieuws zeide he...

Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal? :?
Dat is dus onzin.

Het baanvak is uitgerust met ATB-NG. De werktrein reed duidelijk niet met (een ingeschakelde) ATB-NL, want anders had hij nooit zo snel het station binnen kunnen komen. Het systeem heeft remcurvebewaking en had er dus voor gezorgd dat de trein op tijd tot stilstand had moeten komen. Die 40 km/h geldt alleen voor ATB-EG en dat ligt er dus niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 juli 2010 @ 16:47:18 #300
258802 Yreal
henk..!
pi_84510050
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat is dus onzin.

Het baanvak is uitgerust met ATB-NG. De werktrein reed duidelijk niet met (een ingeschakelde) ATB-NL, want anders had hij nooit zo snel het station binnen kunnen komen. Het systeem heeft remcurvebewaking en had er dus voor gezorgd dat de trein op tijd tot stilstand had moeten komen. Die 40 km/h geldt alleen voor ATB-EG en dat ligt er dus niet.
Hokay :@
pi_84510216
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')