Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangtquote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
- edit: bedoel je spoortje 35? Hangt daar niet gewoon een draad boven?
http://de.wikipedia.org/wiki/Akku-Triebwagenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Ging dan ook over de ABS.
Treinen op accu's laten rijden is inderdaad onzin, veel te groot vermogen. De seinwezenvoedingen zijn wel gebufferd (maar de 3kV zelf niet, ook weer te groot vermogen), dat wordt lokaal middels accu's en UPS's opgelost.
Op de diagrammen waar ik vanaf thuis bij kan, lijkt het er wel op. Maar ik zal volgende week wel eens op de post kijken hoe het zit.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
Spoor 35 (Leeuwarden) hangt inderdaad onder de waslijn.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedoel idd 35, alleen kan ik me niet herinneren dat er een draad hangt
En een ETCS-foutje:quote:Van 200 kmh naar 0 kmh.1450 meter remweg..
Volgens mij zijn wij geen ERMTS expertsquote:Op zondag 25 juli 2010 11:22 schreef V2 het volgende:
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
Hoe zo kunnen de laatste aansluitingen niet gegarandeerd worden, wat is dat voor onzinquote:ga eerder op reis
de laatste aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd
nee, tenzij hij ook wel eens HC is. Dan zou hij eventueel wel een uitstel van betaling uit mogen schrijven.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Is trouwens een machinist bevoegd om boetes te geven als je geen geldig vervoerbewijs bij je hebt? nee toch?
Machinist, die hebben aparte controleploegen. Lijkt mij dat hij niet direct bevoegd is. Daarnaast kan hij nooit de bekeuring schrijven omdat hij moet rijdenquote:Op zondag 25 juli 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
En op de Veenexpres en bij Syntus is dat altijd het geval toch?
Daar heb ik het ook inderdaad over, hij kan alleen maar mensen de trein uitsturen. Dit heb ik 1 keer meegemaakt. Ik koop toch nooit een kaartje als ik van Almelo naar Marienberg moetquote:Op zondag 25 juli 2010 13:39 schreef Peter het volgende:
En op de Veenexpres en bij Syntus is dat altijd het geval toch?
Een trein stopt ook wel eens... En ook op het perron moet je een geldig vervoersbewijs hebbenquote:Op zondag 25 juli 2010 13:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Machinist, die hebben aparte controleploegen. Lijkt mij dat hij niet direct bevoegd is. Daarnaast kan hij nooit de bekeuring schrijven omdat hij moet rijden.
Maar daar controleren ze toch alleen ´s nachts op.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Een trein stopt ook wel eens... En ook op het perron moet je een geldig vervoersbewijs hebben
"Group of balises absent" in het logboek onderin het scherm.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:22 schreef V2 het volgende:
Wat is het foutje dan op de foto? Dat de maximum snelheid op 300km/h staat? Dat de schaal tot 400 km/h gaat terwijl de trein max. 250 km/h doet? Of dat ronde stipje bij de 50km/h, wat dat ook mag betekenen?
Je mag je sigaretje ook op het busplatform roken, hoef je geen geldig vervoersbewijs te hebben.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Maar daar controleren ze toch alleen ´s nachts op.
En het slaat nergens op, als ik op Utrecht Centraal op iemand sta te wachten, dan wil ik gewoon een sigaretje kunnen roken. En daarvoor moet je naar de perrons.
Gouda is kut. Het traject Alexander-Gouda trekt de grootste pauperbende van heel Nederland aan.quote:
Dat is niet de schuld van Gouda, kutpuber.quote:Op zondag 25 juli 2010 20:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gouda is kut. Het traject Alexander-Gouda trekt de grootste pauperbende van heel Nederland aan.
Ze moeten er wel allemaal heen altijdquote:Op zondag 25 juli 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is niet de schuld van Gouda, kutpuber.
Nooit op de Hoekse Lijn gereden zeker?quote:Op zondag 25 juli 2010 20:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gouda is kut. Het traject Alexander-Gouda trekt de grootste pauperbende van heel Nederland aan.
Ik kwam ook een Adler tegen alleen ik rekende er totaal niet op, kwam het volgende uitquote:Op zondag 25 juli 2010 14:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Arriva is top!
In Duitsland dan wel te verstaan...
[ afbeelding ]
Arriva rijdt zeker niet alleen in Nederland op diverse treinverbindingen. In Duitsland rijdt het onder de productnaam ALEX de treinen op de relaties München-Lindau/Oberstdorf en München-Regensburg-Hof/Praag. Voor het traject tussen München en Regensburg worden vijf loks van de serie 183, beter bekend als Taurus ingezet. De 183 002 is met ALX trein 354 uit Schwandorf en Praag (de achterste 4 wagens) bij Feldmoching nog slechts enkele kilometers verwijderd van het eindstation München Hauptbahnhof. Maandag 19 juli 2010
[ afbeelding ]
Ter gelegenheid van 175 jaar Deutsche Eisenbahn heeft Arriva een van haar Taurussen als Adler-stoomlok bestickerd. De 183 001 heeft vier rijtuigen aan de haak en is als ALX 87015 onderweg vanuit Hof via Schwandorf en Regensburg naar München Hbf en passeert hier vlak voor Feldmoching. Maandag 19 juli 2010
Meh, dat zuigt. Hoe laat was dat dan? Ik reed aan het begin van de middag en het begin van de avond ook op dat traject.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:22 schreef Arnette het volgende:
Pfff ging weer lekker vandaag in de trein..
Ik zat bij Gouda en zag op mijn telefoon dat er al gedoe was tussen Amersfoort en Zwolle. Eerst wilde de conductrice ons allemaal in de stoptrein naar Zwolle duwen (lekker efficient), later zouden we moeten omreizen via Deventer en toen we net voor station Amersfoort stonden waren ze zo slim geweest om het systeem te resetten.. kortom alles kwam weer op gang. Uiteindelijk met 40 minuten vertraging & volle trein in Groningen aangekomen!
WTF ????quote:Op maandag 26 juli 2010 08:23 schreef Mkr het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron: nu.nl
Ik heb echt geen flauw idee hoe ze dit voor elkaar kregen. Tussen het juk en die winkel zit geloof ik ook nog een meter of 15, en daarna dus nog zowat de haven in gereden...quote:Op maandag 26 juli 2010 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:Dus die slijptrein komt daar met goed 140 km/h aan, zonder ergens naar te kijken..... Hoe gaatt zoiets eigenlijk?? Die dingen rijden heul niet hard toch?
[..]
WTF ????![]()
Joh.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter, want hier kloppen dingen gewoon zwaar niet
Wie?! Waar?! Breng de galg naar buiten!quote:Op maandag 26 juli 2010 08:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Altijd leuk, lui die dingen concluderen zonder er eigenlijk iets van af te weten.
Vergeet de pek met veren, de fakkels en de hooivorken niet. Het is natuurlijk wel Stavoren.quote:Op maandag 26 juli 2010 09:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wie?! Waar?! Breng de galg naar buiten!
Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee hoe ze dit voor elkaar kregen. Tussen het juk en die winkel zit geloof ik ook nog een meter of 15, en daarna dus nog zowat de haven in gereden...
Misschien dacht de machinist dat ie onderweg was naar Leeuwarden en dus nog een heel eind te gaan had? En Speno heeft blijkbaar geen ATB-NG aan boord!
140 km/h vind ik een overdreven snelheid voor het traject Sneek-Stavoren, maar laten we het onderzoek afwachten...quote:Op maandag 26 juli 2010 08:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus die slijptrein komt daar met goed 140 km/h aan, zonder ergens naar te kijken..... Hoe gaatt zoiets eigenlijk?? Die dingen rijden heul niet hard toch?
Ik denk dat toen ATB-NG geïntroduceerd werd en bij de Buffels en Wadlopers werd ingebouwd, de term "ATB-NL" nog niet bestond. Klopt dat?quote:Op maandag 26 juli 2010 09:27 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Geen enkele trein heeft ATB-NG, want ATB-NG is de installatie in het spoor.
In het materieel zit dan ATB-NL![]()
Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...
Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...
Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachtenquote:Op maandag 26 juli 2010 10:14 schreef Duvel het volgende:
Nah, dat duurt altijd zo lang. Laten we gewoon lekker speculeren, de waarheid zal wel ergens naar boven komen in de brij.
Ik speculeer dat de machinist zijn hoofd er niet bij had. Wie speculeert er verder?quote:Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten
Dat is de trein Berlijn-Schiphol, en deze rijdt 1x per twee uur in plaats van de normale intercity. Omdat er op dat moment dus een normale intercity mist, kun je gewoon gebruik maken van deze trein.quote:Op maandag 26 juli 2010 11:15 schreef juxtaposition het volgende:
Hmm ik heb al een tijd twee vragen, misschien weten jullie het!
Op het traject van Hilversum - Schiphol heb je zo'n sneltrein, maar soms komt in plaats van een normale trein een internationale trein. Dit gaat vrij random, dus je weet niet waar je aan toe bent van tevoren.
Dan sta je dus voor een verrassing, want er hoort toeslag betaald te worden in die Fyratreinen bij mijn weten.
Toch heb je als reiziger helemaal niet gevraagd om zo'n trein, en bovendien weet je niet van tevoren of je een toeslagkaartje moet kopen of niet.
Is het verplicht om toeslag te betalen? Want als reiziger zit ik hier dus helemaal niet op te wachten, maar toch krijg je het door je strot geduwd.
quote:Op maandag 26 juli 2010 11:04 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat Flash de machinist was. Dan is verder onderzoek niet nodig.
Goed idee, ik geef de hoge heren drie jaar...quote:Op maandag 26 juli 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een ravage zeg ...
Die slijptrein moet met een behoorlijke snelheid het station zijn binnengereden, alleen wat daar de oorzaak van is ...
Laten we het rapport van het IVW maar afwachten
Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeentequote:Op maandag 26 juli 2010 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, laten we speculeren dat de trein hard gereden heeft en niet op tijd gestopt is. Nee, dat kun je niet zo zeggen, laten we het rapport afwachten
Zo'n ding kan echt wel sneller, zolang die niet aan het slijpen is.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Volgens treinreiziger.nl reed de trein 50-70 km/u. Dat is best een snelheid voor een slijptrein.
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Gemeente Stavoren wil natuurlijk nu ook een Wereldstation zoals Arnhem, Amsterdam, Rotterdam, Utrecht Centraal in haar gemeente. Zal nog een flinke klus worden om dit zooitje daar weg te krijgen.
Is zeven het max. eigenlijk?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Als het spoor komende zaterdag maar vrij is. Dan is er Skûtsjesilen en stikt het daar van de mensen. Veel mensen komen ook per trein, wat Arriva noopt tot inzetten van setjes van zes tot zeven bakken.
quote:Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Is zeven het max. eigenlijk?
Dat wordt spotten zaterdag.
quote:Op maandag 26 juli 2010 13:45 schreef Ascendancy het volgende:
7 bakken richting Stavoren
Waarom rijden ze dan niet gewoon halfuursdienst? OF past dat daar niet.
quote:Op maandag 26 juli 2010 14:08 schreef Ascendancy het volgende:
Die ochtendspits treinen rijden wel onregelmatig. Dus prima lijkt me niet.
Nou koppel een paar locs eraan en sleep alles wegquote:
Ik wens je veel succesquote:Op maandag 26 juli 2010 14:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nou koppel een paar locs eraan en sleep alles weg![]()
Hijskraan naast het spoor daar en alles weg takelen.
Stukkie nieuwspoor en klaar.
Wat zij zegt, en zoquote:
Uhuh, Je ziet geen hand voor ogen en zodra de laatste trein geweest is gaat de verlichting op de stations uit, dus je kunt dan op een dergelijke lijn makkelijk een station over het hoofd zien en je vergissen in de plaats waar je bent.quote:
En dan kunnen ze die niet even aanlaten ivm werk aan het spoor.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uhuh, Je ziet geen hand voor ogen en zodra de laatste trein geweest is gaat de verlichting op de stations uit, dus je kunt dan op een dergelijke lijn makkelijk een station over het hoofd zien en je vergissen in de plaats waar je bent.
quote:Op maandag 26 juli 2010 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk idee voor Te Land, Ter zee: Trein op het plein![]()
[/flauw]
mja, dat soort lampen werken alleen maar voor de korte afstand. Grote afstand kun je gewoon niet doen omdat je er anders mensen of dieren mee kunt gaan verblinden.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En dan kunnen ze die niet even aanlaten ivm werk aan het spoor.
En die werktrein heeft toch gewoon puike bouwlampen?
Zware trein? Te lange remweg?quote:Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
Wat ze dus net op het nieuws zeide he...
Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal?
Vergis je niet, hoor. Een botsing met 40 km/u is echt hard.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal?
Dat is dus onzin.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:36 schreef Yreal het volgende:
Wat ze dus net op het nieuws zeide he...
Die trein had beneden 40 moeten rijden, anders had ATB hem gestopt. Maar met 39- kan je nooit zoon ravage aanrichten lijkt mij. ATB faal?
Hokayquote:Op maandag 26 juli 2010 16:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is dus onzin.
Het baanvak is uitgerust met ATB-NG. De werktrein reed duidelijk niet met (een ingeschakelde) ATB-NL, want anders had hij nooit zo snel het station binnen kunnen komen. Het systeem heeft remcurvebewaking en had er dus voor gezorgd dat de trein op tijd tot stilstand had moeten komen. Die 40 km/h geldt alleen voor ATB-EG en dat ligt er dus niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |