Inderdaad.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:
Ik heb een hekel aan "waar..." TT's.
Hij bestaat! Maar is alleen geldig in het streekvervoer.quote:
Close but no cigarquote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:32 schreef von_Preussen het volgende:
Ik heb erg sterk het vermoeden dat het Noord-Duitsland is, want die trein was vroeger van de xxxx-Lübecker Eisenbahn. Gok, Lübeck Hbf?
Vroeger (voor WO2) reed deze trein gecombineerd met een stoomloc als trek&duw-trein (sneltrein) tussen Hamburg en Lübeck. Mocht je het Duits machtig zijn, dan kan je hier meer lezen:quote:Op donderdag 22 juli 2010 07:48 schreef V2 het volgende:
Wat is dat voor mooi treintje? Eerste dubbeldekkertrein ooit ofzo?Mooi ding zeg
Dat hebben ze in Duitsland vaker gehad, ze hebben daar geloof ik tot 1978 stoomtractie gehad (West-Duitsland dan).quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:25 schreef V2 het volgende:
Wat, een stoomloc-dubbeldekker-trekduw-trein?Wauw
even lezen.
Echt veel informatie is het inderdaad niet, maar op http://de.wikipedia.org/wiki/Steuerwagen staat dat inderdaad elektromotortjes gebruikt werden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:59 schreef V2 het volgende:
Jammer dat er niet echt technische informatie in dat artikel staat over hoe die besturing op afstand nou precies in elkaar zit. Bij een elektrische loc kan ik me nog wel voorstellen hoe zoiets gaat, maar bij een stoomloc is dat toch een stukje lastiger. Worden al die kleppen en kranen dan bediend met servo-motortjes, op afstand? Lijkt me een fragiel gebeuren.
Sowieso: aan de oostzijde rijdt het echt wel!quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Roepen ze in de trein op:
'Van 25 juli tot en met 22 augustus rijden er geen treinen rond Arnhem. NS zet bussen in. Fijn hè!'
Dat er heel veel lijntjes gesloten gaan worden denk ik, volgens mij liggen er aardig wat waar maar 1x per twee uur een trein rijdt...quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mochten Vlaanderen en nederland ooit samengaan, wat zou dat betekenen voor het treinverkeer?
Dat wist die omroeper dan weer nietquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sowieso: aan de oostzijde rijdt het echt wel!
Ohja, daar staat het dan weer wel. Ik had doorgeklikt naar een andere pagina, waar veel minder info stond. Blijf het intrigerend vinden. Maar, op die stoomloc was natuurlijk nog wel gewoon een stoker aanwezig, die zal ook wel eea aan bediening enzo hebben gedaan lijkt me.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Echt veel informatie is het inderdaad niet, maar op http://de.wikipedia.org/wiki/Steuerwagen staat dat inderdaad elektromotortjes gebruikt werden.
Ohh, da's kut...quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Ik mag hopen dat je niet hier zat dan:quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Shit, heftig...quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
ik weet het niet, ik zat achterin.. foto's van 'mijn' trein zijn te vinden via de frontpage en mijn twitter. @guppy je merkte er wel wat van. ik pakte net mn cameratas en toen begon de trein hard af te remmen. vervolgens zei Dennis tegen mij dat dit de nquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:54 schreef RubenK het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je niet hier zat dan:
[ afbeelding ]
feli!!quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb vandaag mijn Proeve van Bekwaamheid gedaan en ben nu écht treindienstleider!
als felicitatie mag je deze half uur durende docu over de Albula en Bernina bahn kijkenquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb vandaag mijn Proeve van Bekwaamheid gedaan en ben nu écht treindienstleider!
Simulatie van twee uur draaien met storingen, een aanrijding inclusief versperring, etc. Eén veiligheidsfout maken betekent niet slagen. En daar vallen ook dingen als een juiste dienstoverdracht en je administratie mbt aanwijzingen onder.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:54 schreef dennistd het volgende:
feli ziggy
wat moest je doen? een gesimuleerde chaos oplossen ofzo?
Nee, ik ben ruim zes maanden in opleiding geweest.quote:
Pittig! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, ik ben ruim zes maanden in opleiding geweest.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 juli 2010 19:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Simulatie van twee uur draaien met storingen, een aanrijding inclusief versperring, etc. Eén veiligheidsfout maken betekent niet slagen. En daar vallen ook dingen als een juiste dienstoverdracht en je administratie mbt aanwijzingen onder.
Ik heb direct na het examen mijn pasje van de Tulpenburgh in mogen leveren. Daar hoef ik voorlopig niet meer heen. En dat mag ook wel eens, na 54 dagen opleiding aldaar. Beetje moe van al die ritjes Gn-Ut vv.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:03 schreef James1988 het volgende:
Gefeliciteerd ziggy! Een keer een bakkie doen wanneer je in De Inktpot of Tulpenburgh bent?
Iedere veiligheidsfout kan een potentieel gevaar opleveren of vergroten. Vandaar dat ze zo streng zijn.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:02 schreef V2 het volgende:
[..]
GefeliciteerdDat klinkt best streng, 1 fout en je zakt, maar aan de andere kant wel een prettige gedachte, dat men daar zo goed op let. Er kan immers nogal wat misgaan, als je één zo'n foutje maakt
Ohja, da's waar ook, jij komt uit het hoge noorden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb direct na het examen mijn pasje van de Tulpenburgh in mogen leveren. Daar hoef ik voorlopig niet meer heen. En dat mag ook wel eens, na 54 dagen opleiding aldaar. Beetje moe van al die ritjes Gn-Ut vv.
LSP?quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dus niet zoals ik, een leuke rijweg voor een stoppertje: LSP met 140 over een gestoorde overweg
quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dus niet zoals ik, een leuke rijweg voor een stoppertje: LSP met 140 over een gestoorde overweg
Theoretisch hebben ze gelijk, want ze hebben het niet over station Harlingen, en het is natuurlijk wel in Harlingenquote:Op donderdag 22 juli 2010 22:07 schreef James1988 het volgende:
Volgens de omschrijving op de bron is het Harlingen.
W-A-A-R-O-Mquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:33 schreef greavy het volgende:
Op alle foto's geld © Durk Houtsma. Foto's gebruiken zonder toestemming van de auteur is niet toegestaan!
Het is natuurlijk impliciet niet toegestaan, dus in die zin niet nodig om te vermelden. Dan nog, heel veel mensen op het internet denken dat je zomaar beeldmateriaal van anderen mag jatten en gebruiken, vaak zelfs voor commerciële doeleinden, dus zo raar vind ik het niet.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:20 schreef James1988 het volgende:
En jij bent echt de enige die nadrukkelijk die "gebruiken zonder toestemming van de auteur"-regel post. Dat zie ik Fles en Zug-Chef ook niet doen, terwijl zij hier toch ook massa's foto's dumpen. Bovendien ben je een fotograaf.
Dat zeiden wij op 't werk ook in koor. Mooi vrijdagochtendbijdekoffieverbazendbericht!quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is gewoon nergens voor nodig om als een vingerwijzende politieagent irritaties te gaan opwekken bij iedereen die maar naar je foto's durft te kijken. Plaats ze dan gewoon niet. En hotlinken kun je best op een technische manier onaantrekkelijk maken. Al zul je het nooit helemaal ut kunnen bannen. Maar iemand die per se jouw foto's wil gebruiken die zal zo'n stukje tekst ook aan z'n reet roesten hoor
Heel sick, Crientj. Hoe was je er zelf onder?quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Ik in mn eentjequote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zeiden wij op 't werk ook in koor. Mooi vrijdagochtendbijdekoffieverbazendbericht!
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:22 schreef Duvel het volgende:
BTW:
http://www.nu.nl/binnenla(...)orzaakt-botsing.html
quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:24 schreef James1988 het volgende:
@Peterselieman: uit onderzoek van de NS is gebleken dat de meeste reizigers op saldo willen reizen, en daarom zet NS vol in op RoS. Andere producten zijn wel in ontwikkeling, maar daar is op dit moment nog weinig over bekend.
Ja, gemist nog. Gefeliciteerd ziggyquote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Heel sick, Crientj. Hoe was je er zelf onder?
En hoe gaat zo een ´afhandeling´ in z´n werk? Mocht je de trein verlaten of hoelang moest je in de trein wachten? Hoe ging je reis uiteindelijk verder?
Dus om een lang verhaal samen te vatten:quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
ik weet het niet, ik zat achterin.. foto's van 'mijn' trein zijn te vinden via de frontpage en mijn twitter.
@guppy Je merkte er wel wat van. Ik pakte net mn cameratas en toen begon de trein hard af te remmen. Dennis zei al snel dat dit de noodrem bleek te zijn. 'Niets aan de hand, dat gebeurd wel vaker' Heeft ie zelfs nog gezegd. xD
Het enige dat ik op dat moment kon doen was mijzelf schrap zetten voor hetgene dat er zou gaan komen.
Dat was de tweede klap, met de vrachtwagen.
Opzich ging het heel snel, wij stonden midden op de overweg stil. Dat is het stomme.Wij zagen pas na een keer goed knipperen wat er was gebeurd. Die hele vrachtwagen was in tweeën.
En daarna ben ik euh foto's gaan maken en aan het twitteren wat er allemaal aan de hand was met deze trein.
Veel reacties gehad, ook hoe het met ons ging enzovoort.
Verder, de afhandeling was heel snel en netjes.
Er kwam iemand de trein in die kwam vertellen wat er was gebeurd (Via de intercom) en dat er ambulancepersoneel aanwezig was voor mensen die iets hadden. En voor mijn gevoel was het 10 minuten later dat er iemand de trein binnen kwam om te vragen of er hulp nodig was. Gelukkig niemand hier die zich had bezeerd.
Maarja, dan zit je daar. Te wachten, te bellen, te luisteren wat er gebeurd.
En zetten ze de airco uit. Dus werd het benauwder en benauwder in het treinstel.
Wat ik dan heel vervelend vond was dat er mensen waren die boos werden op de mensen die druk bezig waren met de mensen te informeren.
Omdat er iemand voorin gewond was geraakt werden die mensen uit de trein gehaald. Terwijl wij alleen naar voren moesten lopen omdat er brandstof aan het lekken was. Like, die begonnen op de deuren te bonken en te schreeuwen dat ze eruit wilden..
Ik ben er op een gegeven moment wel heen gelopen om ze te vertellen dat ze dan de ontgrendeling van de deuren moesten gebruiken. Dan konden ze er wel uit; maar dat was ook stom. Dat deden ze dan niet.
Al zijn we na een halfuur/3 kwartier uit de trein gehaald. (Voor mijn gevoel 20 minuten.) We moesten op het perron wachten en zijn heel snel opgevangen in een kantine van een bedrijf ernaast.
Daar koffie/thee/water gekregen en meer informatie.
Er zouden bussen komen die ons naar Eindhoven kon brengen en er werd nogmaals gevraagd of er hulp nodig was.
Daar dus nog even gestaan, toen door naar de kantine van bedrijf nummer 2. Daar zouden de bussen ook komen te staan en er werd heel keurig en veel(!) informatie gegeven.
Ook daar werd er heel netjes verteld dat er 3 bussen waren besteld en dat als je wilde gebruik kon maken van de kantine van het bedrijf. Dus eten/drinken wat beschikbaar was.
Daar een halfuurtje gezeten en toen in de bus naar Eindhoven gestapt.
Op Eindhoven naar de balie gelopen, om te vragen hoe het nu zat met de geldigheid van ons zomertourtje voor een GTBV formulier. Daar heel netjes een formulier gekregen met een vertragingstijd van 1:10 uur (Terwijl het +-2:00 uur vertraging was, maar daar heb ik niets over gezegd.) en ook de melding
'Mensen zaten in aanrijdingstrein.' Ik heb er alleen zelf ook nog een briefje aan toegevoegd met wat er was gebeurd voor de duidelijkheid.
Vergeet je niet de trein te nemen zo?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je nog een beetje kunnen slapen Crien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |