abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:11:10 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84335958
Hoi, doe je plicht. Lach mee!


Welkom in alweer deel 242 van deze reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Whehe!

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:11:49 #2
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_84335996
ik vond dit een betere TT: Treinentopic #242: waar greavy een zwerver naait
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_84336042
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:12:47 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84336049
Ik heb een hekel aan "waar..." TT's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84336181
ieder heeft zn mening gegeven. klaar nu
pi_84336310
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:12 schreef Duvel het volgende:
Ik heb een hekel aan "waar..." TT's.
Inderdaad.

Deze is goed! Zomerzwerfkaart.
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:19:02 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84336380
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Zomerzwerfkaart.
Hij bestaat! Maar is alleen geldig in het streekvervoer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84336507
Mochten Vlaanderen en nederland ooit samengaan, wat zou dat betekenen voor het treinverkeer?
Uiteindelijk zullen er ook meer mensen tussen vlaanderen en hier dan willen gaan reizen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:27:44 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84336795
Vlaanderen en Nederland samenvoegen qua treinverkeer.
Gewoon nationale treinkaarten, geen internationale reis meer naar Antwerpen enzo.
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:21:10 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84339027
ich war nog niemals in New York maar wel waar deze stond .

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_84339289
Hamburg Hbf?
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:31:13 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84339369
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:28 schreef von_Preussen het volgende:
Hamburg Hbf?
Close but no cigar
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_84339431
Ik heb erg sterk het vermoeden dat het Noord-Duitsland is, want die trein was vroeger van de xxxx-Lübecker Eisenbahn. Gok, Lübeck Hbf?
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:47:27 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84339826
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:32 schreef von_Preussen het volgende:
Ik heb erg sterk het vermoeden dat het Noord-Duitsland is, want die trein was vroeger van de xxxx-Lübecker Eisenbahn. Gok, Lübeck Hbf?
We have a winner.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 22 juli 2010 @ 07:48:53 #15
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84344117
Wat is dat voor mooi treintje? Eerste dubbeldekkertrein ooit ofzo? Mooi ding zeg
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:24:56 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84344476
@greavy: ik kan nou niet echt zeggen dat ik waardering kan opbrengen voor deze actie van je, een beetje overtrokken.

@Peterselieman: uit onderzoek van de NS is gebleken dat de meeste reizigers op saldo willen reizen, en daarom zet NS vol in op RoS. Andere producten zijn wel in ontwikkeling, maar daar is op dit moment nog weinig over bekend.
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:28:02 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84344510
Leuk, dat ding is in 1989 nog in Utrecht geweest.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:29:42 #18
178444 DenS
Crientj <3
pi_84344531
Haay:W

Zometeen op weg met de zomertoer! We beginnen met de SLT

Tenminste als die rijdt...
pi_84344584
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 07:48 schreef V2 het volgende:
Wat is dat voor mooi treintje? Eerste dubbeldekkertrein ooit ofzo? Mooi ding zeg
Vroeger (voor WO2) reed deze trein gecombineerd met een stoomloc als trek&duw-trein (sneltrein) tussen Hamburg en Lübeck. Mocht je het Duits machtig zijn, dan kan je hier meer lezen:

http://de.wikipedia.org/w(...)_LBE#Die_Lokomotiven
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:25:26 #20
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84345460
Wat, een stoomloc-dubbeldekker-trekduw-trein? Wauw even lezen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:51:05 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84346043
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:25 schreef V2 het volgende:
Wat, een stoomloc-dubbeldekker-trekduw-trein? Wauw even lezen.
Dat hebben ze in Duitsland vaker gehad, ze hebben daar geloof ik tot 1978 stoomtractie gehad (West-Duitsland dan).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:59:10 #22
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84346258
Jammer dat er niet echt technische informatie in dat artikel staat over hoe die besturing op afstand nou precies in elkaar zit. Bij een elektrische loc kan ik me nog wel voorstellen hoe zoiets gaat, maar bij een stoomloc is dat toch een stukje lastiger. Worden al die kleppen en kranen dan bediend met servo-motortjes, op afstand? Lijkt me een fragiel gebeuren.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 10:02:35 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_84346355
Roepen ze in de trein op:

'Van 25 juli tot en met 22 augustus rijden er geen treinen rond Arnhem. NS zet bussen in. Fijn hè!'
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:07:40 #24
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84346518
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:59 schreef V2 het volgende:
Jammer dat er niet echt technische informatie in dat artikel staat over hoe die besturing op afstand nou precies in elkaar zit. Bij een elektrische loc kan ik me nog wel voorstellen hoe zoiets gaat, maar bij een stoomloc is dat toch een stukje lastiger. Worden al die kleppen en kranen dan bediend met servo-motortjes, op afstand? Lijkt me een fragiel gebeuren.
Echt veel informatie is het inderdaad niet, maar op http://de.wikipedia.org/wiki/Steuerwagen staat dat inderdaad elektromotortjes gebruikt werden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:19:56 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84346867
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Roepen ze in de trein op:

'Van 25 juli tot en met 22 augustus rijden er geen treinen rond Arnhem. NS zet bussen in. Fijn hè!'
Sowieso: aan de oostzijde rijdt het echt wel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 22 juli 2010 @ 11:22:15 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84348754
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mochten Vlaanderen en nederland ooit samengaan, wat zou dat betekenen voor het treinverkeer?
Dat er heel veel lijntjes gesloten gaan worden denk ik, volgens mij liggen er aardig wat waar maar 1x per twee uur een trein rijdt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 11:48:05 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_84349700
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Sowieso: aan de oostzijde rijdt het echt wel!
Dat wist die omroeper dan weer niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:41:20 #28
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84351670
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Echt veel informatie is het inderdaad niet, maar op http://de.wikipedia.org/wiki/Steuerwagen staat dat inderdaad elektromotortjes gebruikt werden.
Ohja, daar staat het dan weer wel. Ik had doorgeklikt naar een andere pagina, waar veel minder info stond. Blijf het intrigerend vinden. Maar, op die stoomloc was natuurlijk nog wel gewoon een stoker aanwezig, die zal ook wel eea aan bediening enzo hebben gedaan lijkt me.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84352754
Leuk filmpje over hoe ze dwarsliggers vervangen..
http://www.dumpert.nl/med(...)ilm_je_werkplek.html
pi_84358565
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 15:36:10 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_84358614
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Ohh, da's kut... Merkte je er veel van, zo'n vrachtwagen lijkt me niet niks...

Ik heb een keer een trein tegen fiets meegemaakt. Ook niks aan, brrr
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84358924
Nog even over die zwerver, die man heb ik zo vaak gezien en veel varianten op hem. Tot een negert van ruim 2 meter die door de hele coupe begon te schreeuwen over jezus crist the lord Saviour en dan nog iets. Ongeveer elke vrouw, kind en bejaarde scheet zo'n beetje in zijn of haar broek van die vent. Die lui zijn onwijs intimideren voor sommige mensen en anders gewoon godsgruwelijk irritant. Kijk die gasten die kaartjes komen verkopen omdat ze zo zielig zijn ala, daar heb je niet zoveel last van.

Maar even zonder politiek correct humaniseert geneuzel ; Ik zou het niet erg vinden als door greavy actie die vent inderdaad voor de trein springt. Elke fucking keer dat ik die gast zie denk ik in mezelf al "ga dood". Als ie nu echt springt krijgt greavy een kratje bier van me
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 15:46:12 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_84358973
Laat m dan alleen niet voor de trein springen... Geeft weer zo'n gedoe
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84359063
Owja, das zonde van de vertraging.

Overdosis ofzo
pi_84362006
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Ik mag hopen dat je niet hier zat dan:



  donderdag 22 juli 2010 @ 17:05:42 #36
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84362508
Waar is dat en wat is daar gebeurd Gaat wel goed met het wagenpark van de NS zeg... Die VIRM in de Schipholtunnel zag er ook wel redelijk kapot uit, en nu deze...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:09:57 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84362679
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Shit, heftig...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84362745
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:54 schreef RubenK het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je niet hier zat dan:

[ afbeelding ]

ik weet het niet, ik zat achterin.. foto's van 'mijn' trein zijn te vinden via de frontpage en mijn twitter. @guppy je merkte er wel wat van. ik pakte net mn cameratas en toen begon de trein hard af te remmen. vervolgens zei Dennis tegen mij dat dit de n
pi_84362889
argh, zien jullie wel het hele bericht? nou ja, anders edit k m thuis wel. eerst nog even heen en weer naar schiphol.
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:15:57 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84362919
Nee, er mist een stuk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84364926
oh, foutje van mijn kant. die foto is wel van dezelfde trein...
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:03:44 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84365043
De voorkant van die trein zit ook goed in elkaar, dat had slechter af kunnen lopen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84365265
tot 02:00 komende nacht geen treinen tussen eindhoven en roermond
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:19:39 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84365522
Wat is er met die VIRM gebeurd?
pi_84365598
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:19 schreef James1988 het volgende:
Wat is er met die VIRM gebeurd?
vrachtwagentje gekopt
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:24:25 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84365687
Een vrachtwagen die steunpilaren vervoerde ofzo?

Overigens zojuist een vogelbekdier gezien die mijn trein (een heerlijk koele VIRM) kruiste, Den Bosch - Utrecht. Echt lelijke kleuren. De V250 ging richting Utrecht.
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:44:30 #47
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84366329
Ik heb vandaag mijn Proeve van Bekwaamheid gedaan en ben nu écht treindienstleider!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport donderdag 22 juli 2010 @ 18:54:58 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84366689
feli ziggy

wat moest je doen? een gesimuleerde chaos oplossen ofzo?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84367038
Feli
Was je dat nog niet dan
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84367167
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb vandaag mijn Proeve van Bekwaamheid gedaan en ben nu écht treindienstleider!
feli!!
pi_84367231
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb vandaag mijn Proeve van Bekwaamheid gedaan en ben nu écht treindienstleider!
als felicitatie mag je deze half uur durende docu over de Albula en Bernina bahn kijken

de rest mag het ook:P
http://www.youtube.com/user/Eisenbahnromantik?blend=2&ob=1#p/u/3/lrp_lpK2UCA
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:30:44 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84367776
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:54 schreef dennistd het volgende:
feli ziggy

wat moest je doen? een gesimuleerde chaos oplossen ofzo?
Simulatie van twee uur draaien met storingen, een aanrijding inclusief versperring, etc. Eén veiligheidsfout maken betekent niet slagen. En daar vallen ook dingen als een juiste dienstoverdracht en je administratie mbt aanwijzingen onder.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:31:41 #53
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84367803
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:06 schreef Ascendancy het volgende:
Feli
Was je dat nog niet dan
Nee, ik ben ruim zes maanden in opleiding geweest.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:37:11 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84367972
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, ik ben ruim zes maanden in opleiding geweest.
Pittig! Gefeliciteerd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:02:45 #55
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84368929
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Simulatie van twee uur draaien met storingen, een aanrijding inclusief versperring, etc. Eén veiligheidsfout maken betekent niet slagen. En daar vallen ook dingen als een juiste dienstoverdracht en je administratie mbt aanwijzingen onder.
Gefeliciteerd Dat klinkt best streng, 1 fout en je zakt, maar aan de andere kant wel een prettige gedachte, dat men daar zo goed op let. Er kan immers nogal wat misgaan, als je één zo'n foutje maakt
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:03:14 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84368951
Gefeliciteerd ziggy! Een keer een bakkie doen wanneer je in De Inktpot of Tulpenburgh bent?
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:13:30 #57
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84369410
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:03 schreef James1988 het volgende:
Gefeliciteerd ziggy! Een keer een bakkie doen wanneer je in De Inktpot of Tulpenburgh bent?
Ik heb direct na het examen mijn pasje van de Tulpenburgh in mogen leveren. Daar hoef ik voorlopig niet meer heen. En dat mag ook wel eens, na 54 dagen opleiding aldaar. Beetje moe van al die ritjes Gn-Ut vv.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:15:05 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84369481
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:02 schreef V2 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Dat klinkt best streng, 1 fout en je zakt, maar aan de andere kant wel een prettige gedachte, dat men daar zo goed op let. Er kan immers nogal wat misgaan, als je één zo'n foutje maakt
Iedere veiligheidsfout kan een potentieel gevaar opleveren of vergroten. Vandaar dat ze zo streng zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84370045
Dus niet zoals ik, een leuke rijweg voor een stoppertje: LSP met 140 over een gestoorde overweg
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:40:39 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84370676
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb direct na het examen mijn pasje van de Tulpenburgh in mogen leveren. Daar hoef ik voorlopig niet meer heen. En dat mag ook wel eens, na 54 dagen opleiding aldaar. Beetje moe van al die ritjes Gn-Ut vv.
Ohja, da's waar ook, jij komt uit het hoge noorden.
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dus niet zoals ik, een leuke rijweg voor een stoppertje: LSP met 140 over een gestoorde overweg
LSP?
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:42:44 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84370798
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:40 schreef James1988 het volgende:

[..]
LSP?
LinkerSPoor, denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84370963
Klopt, had ik erbij moeten zetten...

Zo is er ook nog LLSP (linker-linker, bij 4 sporen), RSP, RRSP en MSP (middenspoor)
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:49:03 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84371072
Bestaat DSP ook?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:52:39 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84371214
Dood Spoor?

  donderdag 22 juli 2010 @ 20:56:29 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84371385
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Dood Spoor?

[ afbeelding ]
+1
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:19:15 #66
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84372513
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dus niet zoals ik, een leuke rijweg voor een stoppertje: LSP met 140 over een gestoorde overweg


Op zich maakt het niet uit of het RSP of LSP is: een gestoorde overweg berijd je altijd met een aanwijzing AKI/Ahob.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84373532
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:52 schreef James1988 het volgende:
Dood Spoor?

[ afbeelding ]
Die locatie ziet er tegenwoordig heel anders uit.
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:43:28 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84373735
Dat zal best, ik ben er nog nooit geweest.
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:57:10 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84374421
Hlgh?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 22 juli 2010 @ 22:04:46 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84374816
Idd Harlingen Haven zo te zien
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:07:48 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84374958
Volgens de omschrijving op de bron is het Harlingen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:41:43 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84376494
Alleen al aan de foto te zien Harlingen Haven.
De oude draaibrug(volgens mij inmiddels vervangen?), de wok.

Ik was vandaag van Schiphol naar Rotterdam onderweg: FYRA van 14:40 reed niet wegens materiële problemen. Eerst was +20 aangekondigd
Dus toen de Benelux genomen, want de 2100 komt momenteel niet in Schiphol. Zijn we net Leiden voorbij gaan we LSP (Linker Spoor). De snelheid kelderde enorm. De Vink voorbij. Niks gezien. Voorschoten voorbij. Brandweer op spoor 1, en ProRail en Politie was er. De brandweer stond er te blussen. Wat bleek, een zelfdoding. Zaten ze het spoor schoon te spuiten.

Vertraging: 19 minuten met de Benelux, 29 op Schiphol en nog eens 30 minuten in Rotterdam want wij kwamen aanrijden en de stoptrein naar Dordrecht reed voor onze poten weg. (onze deuren openden, en hun reden weg)... Wij zaten vanaf Delft achter de (vertraagde) stoptrein, en konden hem niet inhalen.
Naja, gratis ritje lijkt het zo te zien. Ook geen probleem. Alleen minder van die mensen die het hebben zien gebeuren op het station...

Uiteindelijk hebben we pas na Mariahoeve weer naar RSP gegaan.
  Redactie Sport donderdag 22 juli 2010 @ 22:47:56 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84376797
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:07 schreef James1988 het volgende:
Volgens de omschrijving op de bron is het Harlingen.
Theoretisch hebben ze gelijk, want ze hebben het niet over station Harlingen, en het is natuurlijk wel in Harlingen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:52:28 #74
178444 DenS
Crientj <3
pi_84377023
Gefeliciteerd Ziggy!

Voor wie nog nieuwsgierig was.. Hier staan de rest van de foto's van vanmiddag.
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:33:51 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84379430
Dag 3, Woensdag 14 Juli 2010
Voor dag 1 en andere dagen zie de eerste post

Op alle foto's geld © Durk Houtsma. Foto's gebruiken zonder toestemming van de auteur is niet toegestaan!

Vandaag stond er wederom een druk schema op het programma. Echter, dit is totaal anders gelopen, waarover ik zometeen meer vertel.

De dag begon goed. Op tijd op het station. De planning enigzins aangepast, om met de ICE naar Aachen Hbf te gaan van 8:44. De koffer moest mee, want deze nacht ging ik naar Luik in een hostel.

Ik was ruimschoots op tijd, dus nog dit opgevallen:


Hier wordt de ICE bevoorraadt voor de bar.

Mooi, mijn ICE kwam uiteindelijk, en we vertrokken mooi op tijd. Op tijd in Aachen, aldaar ik 30 minuten had voor mijn bus zou vertrekken. De bus van 9:14 miste ik net gaf de planning aan.
Echter, toen ik mijn koffer wou pakken, was deze verdwenen. Mijn koffer was nergens te bekennen, en dus gelijk treinpersoneel ingelicht.
Advies was om naar het loket op het station te gaan, want hun konden mij niet helpen.
Ik daarheen, en werd geadviseerd om naar de Belgen te bellen voor dit probleem, omdat de ICE Brussel Zuid als eindpunt had. Ja, en dan? Mijn koffer is HIER! gejat. "De ICE gaat door naar België, misschien dat hij daar gevonden wordt.."
Dus, ik bel de klantenservice van de NMBS (via internet eindelijk gevonden, want dat konden ze bij het loket niet opzoeken zeiden ze. Moest ik zelf maar uitzoeken..)
Ik kreeg het advies om naar Luik te gaan, en ze daar te laten bellen naar Brussel. Wegens veel tijd deze foto nog even gemaakt:

Stationsgebouw Aachen Hbf

Dus ik met het stoppertje naar Luik, probleem bij het loket uitgelegd [spraken ze wel Engels]. Ik moest naar de bagage afdeling, waar ze ook Verloren Voorwerpen hebben. Dus ik daar heen, spreekt die knaap alleen Frans. Ik een zeer klein beetje. "Par le pour Anglaii?" Antwoord: "NO! French." Hij sprak het dus wel [ een beetje ].
Terug naar het loket met dit probleem. Daar hebben ze in het Frans wat dingen opgeschreven, dus terug naar daar. Er bleek dat deze ICE om 13:14 terug kwam naar Luik, opweg naar Frankfurt. Misschien zat hij er nog in. Brussel zou hem wel niet hebben.
Dus nog even een paar foto's gemaakt, want dat duurde nog een poosje:






Dus ruim een uur gewacht, bleek hij er toch niet in te zitten.
Nu weer met de klantenservice gebeld, want daar kon ik Nederlands spreken. Advies was om naar Brussel te gaan, ze konden mij anders ook niet helpen.
De toer ging dus door naar Brussel.
In brussel de Verloren Voorwerpen wederom opgezocht, die hem ook niet hadden. Advies was om naar Frankfurt te gaan, omdat die ICE terug naar Frankfurt is.. Ja, daag. Dat ook nog zeker? Daar heb ik niks te zoeken, want hij is in Aken gejat. Een nieuwer advies was om bij de Deutsche Bahn en de NMBS een formulier hiervoor in te vullen via internet. Dus dit ook later nog gedaan.

Omdat ik nu al in Brussel was, heb ik het hostel in Luik gebeld om me nacht te cancellen, en het hostel in Brussel waar ik een dag later zou arriveren om een dag bij te boeken. Was allemaal mogelijk.

Wat er in mijn koffer zat?
Vooral kleding, en lader van telefoon en de lader van de accu van de camera, en een treinkaartje Roosendaal Grens - Zwijndrecht met 50% korting.

Een minder leuke dag, maar het was niet anders.

Tussen Aken en Luik nog wat foto's van de natuur gemaakt: Zie dit online album

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 22-07-2010 23:42:41 ]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 00:01:47 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84380895
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:33 schreef greavy het volgende:

Op alle foto's geld © Durk Houtsma. Foto's gebruiken zonder toestemming van de auteur is niet toegestaan!
W-A-A-R-O-M
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84386127
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

W-A-A-R-O-M
omdat het proffesionale foto's zijn
  vrijdag 23 juli 2010 @ 07:19:46 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84386285
As if.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 07:26:51 #79
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84386326
Wel sneu van de koffer, lukt niet altijd om er oog op te houden maar liever wel, reist toch iets relaxter. Bij het terugvinden van dit soort dingen moet je wel wat geluk hebben, dit soort grote organisaties werkt langs elkaar heen, realtime informatie hebben ze nooit omdat het te stroperig is (muv een hulpvaardige concucteur op een trein van de hoofdvervoerder op het nationale net). Meestal kun je 24 uur na het gebeuren meer te weten komen.

@Ziggy: van Harte kerel!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 23 juli 2010 @ 08:20:10 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84386777
Jammer van je koffer, greavy... waarschijnlijk een verstrooide reiziger die de verkeerde koffer heeft meegenomen. Misschien hoor je er ooit nog wat over, maar in het meest waarschijnlijke geval niet. Gevalletje reisverzekering?

En jij bent echt de enige die nadrukkelijk die "gebruiken zonder toestemming van de auteur"-regel post. Dat zie ik Fles en Zug-Chef ook niet doen, terwijl zij hier toch ook massa's foto's dumpen. Bovendien ben je een fotograaf.

Edit: sein- en wisselstoring Roosendaal - Rotterdam, natuurlijk heb ik in mijn eigenwijsheid besloten om toch van Breda naar Rotterdam te gaan om zo naar Utrecht te reizen. Vanaf Lage Zwaluwe een heel stuk met een slakkengang gereden, nu maken we weer vaart (t.h.v. de fly-over tussen de brug over het Hollandsch Diep en Lage Zwaluwe).

[ Bericht 23% gewijzigd door James1988 op 23-07-2010 08:25:43 ]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 08:42:56 #81
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84387146
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:20 schreef James1988 het volgende:
En jij bent echt de enige die nadrukkelijk die "gebruiken zonder toestemming van de auteur"-regel post. Dat zie ik Fles en Zug-Chef ook niet doen, terwijl zij hier toch ook massa's foto's dumpen. Bovendien ben je een fotograaf.
Het is natuurlijk impliciet niet toegestaan, dus in die zin niet nodig om te vermelden. Dan nog, heel veel mensen op het internet denken dat je zomaar beeldmateriaal van anderen mag jatten en gebruiken, vaak zelfs voor commerciële doeleinden, dus zo raar vind ik het niet.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:08:08 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84387675
En "geldt" is met dt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:22:16 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84387926
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 09:32:05 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_84388153
Wat een sukkel!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:33:13 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84388180
Het is gewoon nergens voor nodig om als een vingerwijzende politieagent irritaties te gaan opwekken bij iedereen die maar naar je foto's durft te kijken. Plaats ze dan gewoon niet. En hotlinken kun je best op een technische manier onaantrekkelijk maken. Al zul je het nooit helemaal ut kunnen bannen. Maar iemand die per se jouw foto's wil gebruiken die zal zo'n stukje tekst ook aan z'n reet roesten hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:52:28 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84388643
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een sukkel!!
Dat zeiden wij op 't werk ook in koor. Mooi vrijdagochtendbijdekoffieverbazendbericht!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 10:02:56 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84388933
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is gewoon nergens voor nodig om als een vingerwijzende politieagent irritaties te gaan opwekken bij iedereen die maar naar je foto's durft te kijken. Plaats ze dan gewoon niet. En hotlinken kun je best op een technische manier onaantrekkelijk maken. Al zul je het nooit helemaal ut kunnen bannen. Maar iemand die per se jouw foto's wil gebruiken die zal zo'n stukje tekst ook aan z'n reet roesten hoor

Ik heb in de foto's van 500px op mijn site een watermerk zitten, en die mogen ook gewoon gebruikt worden door anderen. De grote foto's niet, daar moeten ze maar eerst om vragen En meestal is 500px toch groot genoeg om iets te laten zien
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:10:31 #88
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84389079
Was greavy niet degene die een foto van OHIH, die ook zo'n disclaimer had, toch hier postte zonder toestemming? Beetje pot-ketel-verhaal zeg maar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84389509
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:34 schreef Crientj het volgende:
zo. ik heb zojuist mn eerste ongeluk meegemaakt. o.O en dan bedoel ik in de trein zitten die in dit geval een vrachtwagen heeft geraakt. brrr. gelukkig geen gewonden.
Heel sick, Crientj. Hoe was je er zelf onder?

En hoe gaat zo een ´afhandeling´ in z´n werk? Mocht je de trein verlaten of hoelang moest je in de trein wachten? Hoe ging je reis uiteindelijk verder?
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 10:37:00 #90
155227 crew  Guppy
dus
pi_84389761
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zeiden wij op 't werk ook in koor. Mooi vrijdagochtendbijdekoffieverbazendbericht!
Ik in mn eentje Collega was te laat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 11:19:16 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84391051
Gefeliciteerd ziggy
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 11:20:03 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84391087
quote:

Laat hem maar flink lappen. Wat een oelewapper zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 11:22:13 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84391175
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:24 schreef James1988 het volgende:
@Peterselieman: uit onderzoek van de NS is gebleken dat de meeste reizigers op saldo willen reizen, en daarom zet NS vol in op RoS. Andere producten zijn wel in ontwikkeling, maar daar is op dit moment nog weinig over bekend.

Reizen op Saldo is lekker makkelijk verdienen voor de NS. Daar past het zodanig gebruiken van kaartjes dat de prijs meevalt niet bij.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:33:33 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84391609
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Gefeliciteerd ziggy
Ja, gemist nog. Gefeliciteerd ziggy

En veel succes

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84391732
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

W-A-A-R-O-M
en het is geldt met dt!

Oh te laat
  Redactie Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 13:01:19 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84394761
Vandaag kwam Maxima langs Oldenzaal:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84397314
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:27 schreef Socios het volgende:

[..]

Heel sick, Crientj. Hoe was je er zelf onder?

En hoe gaat zo een ´afhandeling´ in z´n werk? Mocht je de trein verlaten of hoelang moest je in de trein wachten? Hoe ging je reis uiteindelijk verder?


Tja, ik voelde gisteravond laat nog de klappen van de noodrem & de botsing met de vrachtwagen.
Maar verder euh, het ging opzich vrij snel.

Even het bericht van gister terugpakken en afmaken waar mn telefoon het nodig vond om dat bericht niet te posten;
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:11 schreef Crientj het volgende:

[..]

ik weet het niet, ik zat achterin.. foto's van 'mijn' trein zijn te vinden via de frontpage en mijn twitter.

@guppy Je merkte er wel wat van. Ik pakte net mn cameratas en toen begon de trein hard af te remmen. Dennis zei al snel dat dit de noodrem bleek te zijn. 'Niets aan de hand, dat gebeurd wel vaker' Heeft ie zelfs nog gezegd. xD
Het enige dat ik op dat moment kon doen was mijzelf schrap zetten voor hetgene dat er zou gaan komen.
Dat was de tweede klap, met de vrachtwagen.

Opzich ging het heel snel, wij stonden midden op de overweg stil. Dat is het stomme. Wij zagen pas na een keer goed knipperen wat er was gebeurd. Die hele vrachtwagen was in tweeën.
En daarna ben ik euh foto's gaan maken en aan het twitteren wat er allemaal aan de hand was met deze trein.
Veel reacties gehad, ook hoe het met ons ging enzovoort.

Verder, de afhandeling was heel snel en netjes.
Er kwam iemand de trein in die kwam vertellen wat er was gebeurd (Via de intercom) en dat er ambulancepersoneel aanwezig was voor mensen die iets hadden. En voor mijn gevoel was het 10 minuten later dat er iemand de trein binnen kwam om te vragen of er hulp nodig was. Gelukkig niemand hier die zich had bezeerd.

Maarja, dan zit je daar. Te wachten, te bellen, te luisteren wat er gebeurd.
En zetten ze de airco uit. Dus werd het benauwder en benauwder in het treinstel.
Wat ik dan heel vervelend vond was dat er mensen waren die boos werden op de mensen die druk bezig waren met de mensen te informeren.
Omdat er iemand voorin gewond was geraakt werden die mensen uit de trein gehaald. Terwijl wij alleen naar voren moesten lopen omdat er brandstof aan het lekken was. Like, die begonnen op de deuren te bonken en te schreeuwen dat ze eruit wilden..

Ik ben er op een gegeven moment wel heen gelopen om ze te vertellen dat ze dan de ontgrendeling van de deuren moesten gebruiken. Dan konden ze er wel uit; maar dat was ook stom. Dat deden ze dan niet.

Al zijn we na een halfuur/3 kwartier uit de trein gehaald. (Voor mijn gevoel 20 minuten.) We moesten op het perron wachten en zijn heel snel opgevangen in een kantine van een bedrijf ernaast.
Daar koffie/thee/water gekregen en meer informatie.
Er zouden bussen komen die ons naar Eindhoven kon brengen en er werd nogmaals gevraagd of er hulp nodig was.

Daar dus nog even gestaan, toen door naar de kantine van bedrijf nummer 2. Daar zouden de bussen ook komen te staan en er werd heel keurig en veel(!) informatie gegeven.
Ook daar werd er heel netjes verteld dat er 3 bussen waren besteld en dat als je wilde gebruik kon maken van de kantine van het bedrijf. Dus eten/drinken wat beschikbaar was.

Daar een halfuurtje gezeten en toen in de bus naar Eindhoven gestapt.
Op Eindhoven naar de balie gelopen, om te vragen hoe het nu zat met de geldigheid van ons zomertourtje voor een GTBV formulier. Daar heel netjes een formulier gekregen met een vertragingstijd van 1:10 uur (Terwijl het +-2:00 uur vertraging was, maar daar heb ik niets over gezegd.) en ook de melding
'Mensen zaten in aanrijdingstrein.' Ik heb er alleen zelf ook nog een briefje aan toegevoegd met wat er was gebeurd voor de duidelijkheid.
Dus om een lang verhaal samen te vatten:
Het is vanaf het begin tot eind heel netjes en snel geregeld. Ik vind het toch wel wat om binnen 2,5 uur op Eindhoven te staan.
En ja. Het is behoorlijk eng om dan in de volgende Virm richting Schiphol te stappen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:17:11 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84397697
Heb je nog een beetje kunnen slapen Crien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:25:47 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84398099
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je nog een beetje kunnen slapen Crien?
Vergeet je niet de trein te nemen zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')